abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 maart 2024 @ 19:23:45 #1
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212981887
https://www.nu.nl/economi(...)op-recordniveau.html
Steeds meer fulltimers gaan minder werken, aantal deeltijders op recordniveau

Een recordaantal mensen in ons land werkt in deeltijd: 4,7 miljoen. De verwachting is dat de groei de komende jaren doorzet. En dat betekent dat we dan mogelijk evenveel deeltijders als voltijders hebben.
Vooral vrouwen kiezen ervoor om 12 tot 36 uur per week te werken: zo'n 3,2 miljoen. Tien jaar geleden - toen de aantallen voor het eerst werden geteld - waren dat er nog 2,8 miljoen. Bij de mannen ligt het aantal deeltijders momenteel op 1,5 miljoen, blijkt uit cijfers van statistiekbureau CBS.

Het duurt niet lang meer voordat net zo veel mensen in voltijd als in deeltijd werken, meent CBS-hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen. In een jaar tijd zijn er 112.000 deeltijders bij gekomen, tegenover 67.000 mensen die voltijd werken. "Steeds meer fulltimers willen minder uren werken. Verder zijn er veel AOW'ers die ook parttime werken."

Volgens Van Mulligen kiezen vooral vrouwen ervoor om in deeltijd te werken. "Dat heeft te maken met onze cultuur. Vrouwen zorgen voor de kinderen, zijn mantelzorger en doen het huishouden."

Daar komt bij dat we te maken hebben met een ongekende krapte op de arbeidsmarkt. Mensen kunnen daardoor meer eisen tijdens het solliciteren en kiezen voor een goede verdeling tussen werk en privé.

Aanpak krapte op arbeidsmarkt moet prioriteit zijn
De aanpak van de krapte moet een van de prioriteiten zijn van het nog te vormen nieuwe kabinet, schrijft de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) in een nieuw rapport. Het samenwerkingsverband van 38 voornamelijk rijke landen stelt dat werknemers in Nederland vooral meer uren moeten werken.

Op dit moment heeft een relatief grote groep Nederlanders werk. Maar het probleem is dat het aantal gewerkte uren klein is. Vooral bij vrouwen is dit het geval, zegt de OESO. Dat kan veranderen door het systeem van belastingvoordelen en toeslagen aan te passen, zodat het aantrekkelijker wordt om extra uren te werken. Ook meer gratis kinderopvang kan helpen.

'Steeds meer mannen in deeltijd'
Maar dat neemt niet weg dat mensen er nog steeds voor kiezen om minder uren te werken, zegt econoom Nic Vrieselaar. "Waarom zouden mensen dat niet doen als je ook kunt rondkomen met een dag minder werken? Veel mensen vinden vrije tijd belangrijk. En door minder te werken, koop je als het ware vrije tijd voor hobby's, gezin of kleinkinderen."

Vrieselaar zegt dat ook steeds meer mannen ervoor kiezen om in deeltijd te werken. "Op persoonsniveau worden weliswaar minder uren gewerkt dan vroeger, maar binnen huishoudens wordt juist veel meer betaalde arbeid verricht, doordat vrouwen nu veel vaker werken."

"Dat betekent ook dat de onbetaalde arbeid, zoals het huishouden, meer dan vroeger moet worden verdeeld over de partners. Dan is het niet gek dat mannen ook vaker een dag minder willen werken."
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_212981904
Ik ben ook minder gaan werken (40 uur op kantoor waarvan ik er nog maar 14 werk)
pi_212984387
Altijd al 32u gedaan. Never nooit meer uren voor die paar centen dat het oplevert. Geld krijg je wel terug, tijd nooit
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 27 maart 2024 @ 21:39:35 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212984548
Dat moet in je aard liggen. De één werkt tot aan z'n dood en de ander blijft thuis. Dat doe ik. Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen
Je bent een waardeloze agent.
pi_212984590
Gewoon 40 uur hier, heb 11 weken verlof per jaar, dat compenseert wel. :)
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:21:44 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212985133
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 12:34 schreef Haags het volgende:
En terecht. We werken om te leven, niet andersom.
er zijn veel mensen met absoluut klote werk , dat zie ik om me heen

ik zou dat werk nooit willen doen
saai werk met 8 man in een hok van 20 m2 , die haast allemaal een hekel aan elkaar hebben en hemels blij zijn als ze om 17:00 uur buiten staan bij de fiets en frisse lucht inademen

Als ik een hekel aan mijn werk zou hebben dan stop ik er morgen mee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212985194
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Dat moet in je aard liggen. De één werkt tot aan z'n dood en de ander blijft thuis. Dat doe ik. Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen
Vraag me dan wel af, hou je genoeg geld over voor verre reizen? Of boeien dat soort dingen je niet? Kan hoor, ken ook veel mensen die juist graag ook tijdens vakanties thuis blijven. Maar het hele jaar thuis? Ik zou daar wel wat moeite mee hebben.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:52:55 #8
323876 michaelmoore
pi_212985560
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Vraag me dan wel af, hou je genoeg geld over voor verre reizen? Of boeien dat soort dingen je niet? Kan hoor, ken ook veel mensen die juist graag ook tijdens vakanties thuis blijven. Maar het hele jaar thuis? Ik zou daar wel wat moeite mee hebben.
je kunt een bestelauto kopen en dan heel Europa door gaan en hier en daar wat werken

als je een jaar lang in 5 sterren resorts wilt slapen dan is het moeilijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212985721
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je kunt een bestelauto kopen en dan heel Europa door gaan en hier en daar wat werken

als je een jaar lang in 5 sterren resorts wilt slapen dan is het moeilijk
Lijkt mij dan weer niks, maar je bent toch verplicht te solliciteren e.d. bij een uitkering? Heb er geen ervaring mee.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:04:58 #10
323876 michaelmoore
pi_212985741
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:03 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lijkt mij dan weer niks, maar je bent toch verplicht te solliciteren e.d. bij een uitkering? Heb er geen ervaring mee.
ja je kunt niet gaan reizen met een WW uitkering , nee dat zou ik niet doen en ZEKER niet met bijstand
Je moet beschikbaar blijven voor werk in Nederland

Maar je mag wel een half jaar hier kneiterhard werken en dan ontslag nemen en dan een half jaar zeer zuinigjes gaan reizen
pi_212985750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:30 schreef Apotheose het volgende:
Altijd al 32u gedaan. Never nooit meer uren voor die paar centen dat het oplevert. Geld krijg je wel terug, tijd nooit
Als het om "een paar centen" gaat dan zit je in principe in een situatie waarin het mindere salaris grotendeels gecompenseerd wordt met toeslagen. Dan snap ik dat het voor "die paar centen" dat het oplevert lucratiever is om niet fulltime te werken. Het nadeel is alleen dat je er wel een pensioengat mee creëert. Veel mensen (zeg niet dat jij daaronder valt) zijn zich daar niet goed bewust van.

Die vertellen dan doodleuk dat ze met 32 uur netto bijna net zo veel over houden, dus wel "gek" zijn om 40 uur te gaan werken. Over het effect op het pensioen hebben ze echter nooit nagedacht.
pi_212985777
Groot gelijk voor een ieder die dat kan. Vrije tijd is waardevol.
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:14:57 #13
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212985868
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja je kunt niet gaan reizen met een WW uitkering , nee dat zou ik niet doen en ZEKER niet met bijstand

Maar je mag wel een half jaar hier kneiterhard werken en dan ontslag nemen en dan een half jaar zeer zuinigjes gaan reizen
Dat dacht ik dus al, raar dus dat sommigen kiezen voor leven van een uitkering want dat maakt je toch vooral aan huis of directe omgeving gekluisterd..

Dan toch liever werken en bij vrije tijd genieten ergens op een parelwit strand en warme zee :)
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:23:25 #14
323876 michaelmoore
pi_212985948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:14 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Dan toch liever werken en bij vrije tijd genieten ergens op een parelwit strand en warme zee :)
goed plan in Negros op de Filipijnen , zijn parelwitte stranden waar je Robinson Crusoe kunt spelen

dan wordt je sochtends wakker en loop je een 100 meter de heldere warme zee in en het water komt dan net tot je knieën en dan wandel je het dorpje in voor vers brood en een verse vis

woensdag 27 maart 2024 @ 23:28:30 #15
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212985996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
goed plan in Negros op de Filipijnen , zijn parelwitte stranden waar je Robinson Crusoe kunt spelen

dan wordt je sochtends wakker en loop je een 100 meter de heldere warme zee in en het water komt dan net tot je knieën en dan wandel je het dorpje in voor vers brood en een verse vis

[ afbeelding ]
Boracay en Palawan hebben ook heerlijke stranden :) Net als Khao Lak in Thailand :) even helemaal niks moeten :)

Geloof alleen niet dat je er met een uitkering ook lekker zit :)
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:29:51 #16
323876 michaelmoore
pi_212986008
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Boracay en Palawan hebben ook heerlijke stranden :) Net als Khao Lak in Thailand :) even helemaal niks moeten :)
palawan ben ik geweest ja , in El Nido, Nacpan beach
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:32:01 #17
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212986030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
palawan ben ik geweest ja , in El Nido
Als ik je dan een tip mag geven, sla Khao Lak in Thailand ook niet over. Klein toeristenplaatsje, maar iets noordelijker verlaten parelwitte stranden en met huur auto of taxi ben je ook snel bij de watervallen in de jungle waar je ook kan zwemmen. En natuurlijk het Tsunami museum ook bezoeken.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:33:19 #18
323876 michaelmoore
pi_212986044
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Als ik je dan een tip mag geven, sla Khao Lak in Thailand ook niet over. Klein toeristenplaatsje, maar iets noordelijker verlaten parelwitte stranden en met huur auto of taxi ben je ook snel bij de watervallen in de jungle waar je ook kan zwemmen. En natuurlijk het Tsunami museum ook bezoeken.
nee thailand heb ik gezien Koh Samui en Koh phanang en Koh TAO, Koh Phi Phi

the beroemde bridge over troubled water
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:37:31 #19
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212986084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Koh Samui vond ik echt helemaal niks eerlijk gezegd, Koh Pangang was leuk buiten de full moon party om.. Koh Phi Phi ben ik nog niet geweest. Staat wel nog op mijn lijstje.

Maar denk binnenkort wel weer reisje Thailand, alleen nog geen idee welke plek. Misschien dat ik het split met een trip naar Cambodja voor de Killing fields, en de Khmer tempels.. Die tempels heb ik in kleine mate ook al in Buriram bezocht.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:38:50 #20
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212986094
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

The bridge over the river Kwai... Ben er zelf ook nog niet geweest. Ik vermijd over het algemeen de meest toeristische trekpleisters. Maar zou er wel nog keer heen moeten denk ik.
Lach met een schone bips
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:50:52 #21
323876 michaelmoore
pi_212986133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:38 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
The bridge over the river Kwai... Ben er zelf ook nog niet geweest. Ik vermijd over het algemeen de meest toeristische trekpleisters. Maar zou er wel nog keer heen moeten denk ik.
Filipijnen heeft zo enorm veel te bieden aan watervallen en natuur en lege stranden en lekker goedkope vis , off the beaten track
een prachtig dorpje vond ik Basay , geen toerist te bekennen
Thailand is plat gestampt door toeristen

alles wat je makkelijk in internet kunt vinden is vol , vol , vol met schreeuwers

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 28-03-2024 07:58:28 ]
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:55:58 #22
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212986149
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Filipijnen heeft zo enorm veel te bieden aan watervallen en natuur en lege stranden en lekker goedkope vis , off the beaten track
een prachtig dorpje vond ik Basay , geen toerist te bekennen
Thailand is plat gestampt door toeristen
Nou, grotendeels moet ik je over Thailand wel gelijk geven hoor. Al zijn er echt nog plekken waar bijna geen toerist komt.

De Filipijnen ben ik net pas beginnen te ontdekken. Dus daar kan ik niet heel veel over zeggen dan de welbekende plekken waar je als newbie toerist heen gaat :)
Lach met een schone bips
  donderdag 28 maart 2024 @ 00:39:24 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_212986290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:55 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou, grotendeels moet ik je over Thailand wel gelijk geven hoor. Al zijn er echt nog plekken waar bijna geen toerist komt.

De Filipijnen ben ik net pas beginnen te ontdekken. Dus daar kan ik niet heel veel over zeggen dan de welbekende plekken waar je als newbie toerist heen gaat :)
Werk je ook tussendoor? Ik doe dat zelf veel, reizen/werken tegelijk. Dan plan ik vaak wat langer op 1 locatie.

Merk vooral nu dat Nederland echt verdomme duur is geworden. Zo erg dat je soms gewoon goedkoper uit bent om elders te zitten, zelfs met de vliegkosten erbij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_212986323
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2024 00:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Werk je ook tussendoor? Ik doe dat zelf veel, reizen/werken tegelijk. Dan plan ik vaak wat langer op 1 locatie.

Merk vooral nu dat Nederland echt verdomme duur is geworden. Zo erg dat je soms gewoon goedkoper uit bent om elders te zitten, zelfs met de vliegkosten erbij.
Werk nu vooral in Nederland, maar ga later dit jaar echt weg. Eerst een poos niks doen en dan als ik me begin te vervelen weer wat online werk doen.
Lach met een schone bips
pi_212986407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Gewoon simpel doen.

6maanden contract afsluiten .
Daarna ontslag omdat je contract niet verlengd.
Krijg je gratis 3 maanden extra inkomsten van de ww.
Solliciteer kan je gewoon via online doen.
Die 3 maanden gaan ze je ook niet oproepen.

9maanden inkomsten 3 maanden zit je zonder.
Genoeg mensen die op die manier leven .
Belasting stelsel ook beter omdat je minder belastingen over je gewerkte loon einde van de rit.

Dus we gaan de hobo style krijgen.
Een hobo is geen zwerver zoals veel mensen denken.
Een hobo is iemand die tijden de depressie tijd werkte door het land heen .

Leuk adviseren YouTube channel.

Erg leuk om naar te kijken en eigenlijk als je singel bent .
Staat niks in de weg om het te gaan doen.

Hoewel deze tijd meer backpackers is dan hobo.
Kan je toch de wereld zien.

Niks staat jouw in de weg , behalven je zelf die je tegen houd. (Tegels spreuk?)
  donderdag 28 maart 2024 @ 07:56:16 #26
323876 michaelmoore
pi_212987037
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 01:36 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Gewoon simpel doen.

6maanden contract afsluiten .
Daarna ontslag omdat je contract niet verlengd.
Krijg je gratis 3 maanden extra inkomsten van de ww.
Solliciteer kan je gewoon via online doen.
Die 3 maanden gaan ze je ook niet oproepen.

9maanden inkomsten 3 maanden zit je zonder.
Genoeg mensen die op die manier leven .
Belasting stelsel ook beter omdat je minder belastingen over je gewerkte loon einde van de rit.

Dus we gaan de hobo style krijgen.
Een hobo is geen zwerver zoals veel mensen denken.
Een hobo is iemand die tijden de depressie tijd werkte door het land heen .

Leuk adviseren YouTube channel.

Erg leuk om naar te kijken en eigenlijk als je singel bent .
Staat niks in de weg om het te gaan doen.

Hoewel deze tijd meer backpackers is dan hobo.
Kan je toch de wereld zien.

Niks staat jouw in de weg , behalven je zelf die je tegen houd. (Tegels spreuk?)
m aar je zult nooit een fatsoenlijke baan hebben , nooit carrière maken
nee dat heb ik niet zo gedaan , zou ik ook niet willen
pi_212987160
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:41 schreef Tekaschi het volgende:
Dat is netjes, maar een hoop mensen moeten het doen met die belachelijke wettelijke 22 dagen per jaar.

Als ik soms vacatures uit de regio voorbij zie komen dan krijg ik soms echt de kriebels, beetje enthousiast doen in je vacature over die paar vakantie dagen en bv een gratis laptop van de zaak waar je geen flikker aan hebt

En niet vergeten de tafelvoetbal waar je op mag ontspannen in je eigen pauze :`)

En dan afvragen waarom bedrijven moeilijk aan personeel kunnen komen :`)
pi_212987202
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Vakanties goed willen benutten is in de regel iets wat je ziet bij mensen die een kutbaan/leven hebben. Als je content bent met het dagelijks leven heb je namelijk veel minder de neiging om eruit te willen ontsnappen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_212987281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Vakanties goed willen benutten is in de regel iets wat je ziet bij mensen die een kutbaan/leven hebben. Als je content bent met het dagelijks leven heb je namelijk veel minder de neiging om eruit te willen ontsnappen.
Zelden zo'n hoop onzin gelezen in twee zinnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212987295
quote:

[..]
Denk juist eerder als je een saai kut leven hebt je ook geen motivatie hebt om je huis te verlaten en wat van de wereld te zien
pi_212987356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:40 schreef 111210 het volgende:

[..]
... als je een saai kut leven hebt je ook geen motivatie hebt om je huis te verlaten en wat van de wereld te zien
Dat kan natuurlijk óók het geval zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 28 maart 2024 @ 08:48:16 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212987366
Nou als mensen zich dat kunnen veroorloven is het blijkbaar allemaal niet zo slecht met ze gesteld.
pi_212987624
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:41 schreef Tekaschi het volgende:
32 uur en 9 weken hier. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:17:40 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212987693
Bij een eventuele volgende werkgever ga ik ook naar 36 uur.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212987803
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is ook mijn streven, een keer per 2 weken een dag vrij idealiter.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2024 @ 09:33:20 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212987869
36 uur is genoeg :).
Als ik later groot ben 32.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_212987872
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:40 schreef 111210 het volgende:

[..]
Denk juist eerder als je een saai kut leven hebt je ook geen motivatie hebt om je huis te verlaten en wat van de wereld te zien
Ik denk dat beide statements onnozele bullshit zijn om maar op andere mensen te kunnen afgeven.

Mensen zijn verschillend en worden niet allemaal van hetzelfde gelukkig. Om daar gelijk allemaal vooringenomen onderbuikconclusies hooguit gebaseerd op flinterdun anekdotisch 'bewijs' aan te verbinden slaat nergens op.
pi_212987938
De uitgeschoten werking van de toeslagen en kortingen op belastingen werkt deeltijdarbeid juist extra in de hand.
Vanaf 25.000 euro arbeidsinkomsten is de belasting- en toeslagendruk nooit een keer onder de 49%, en er zijn veel gedeeltes dat de terug te betalen belasting- en toeslagendruk nog een stuk hoger is.
pi_212987943
Werk al aardig lang 32 uur ipv 40 en ga ook zeker nooit meer terug naar 40.
Voor mij geld gewoon dat ik werk om te leven en niet andersom.

Dan verdien ik iets minder nou ja ik kom toch wel prima rond.

Maar dat is hetzelfde als dat ik bij een andere werkgever meer zou kunnen verdienen, maar ik zit goed ik heb het naar mijn zin met mijn collega's en dat is veel belangrijker voor mij dan meer geld of hogere functies, ik ben geen carriere jager.
pi_212988042
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:38 schreef Idisrom het volgende:
De uitgeschoten werking van de toeslagen en kortingen op belastingen werkt deeltijdarbeid juist extra in de hand.
Vanaf 25.000 euro arbeidsinkomsten is de belasting- en toeslagendruk nooit een keer onder de 49%, en er zijn veel gedeeltes dat de terug te betalen belasting- en toeslagendruk nog een stuk hoger is.
Zorgtoeslag is de moeite niet om minder voor te gaan werken. Huurtoeslag ontvang je niet in de vrije sector en sociale huurwoningen zijn vrijwel onbereikbaar. Desondanks gaan die tabellen van belastingdruk er ten onrechte wel altijd vanuit dat iemand met een inkomen lager dan modaal sociaal huurt. :') Dat rijmt totaal niet met de praktijk.

Volgens mij is kinderopvangtoeslag wel een toeslag die mensen echt weerhoudt van meer werken, omdat de opvang dan te duur wordt. Maar anderzijds zorgt die er misschien wel voor dat sommige parttimers nu überhaupt werken waar ze dat zonder kinderopvangtoeslag helemaal niet zouden doen.
pi_212988211
Toen mijn dochter werd geboren 5 jaar geleden ben ik 32u gaan werken. Daarvoor was dit 40u wat nu in de cao veranderd is in 36u.

De tijd die ik met die één dag minder werken met haar heb is niet in geld uit te drukken. Klinkt cliché maar is echt zo.

Wordt wel gesproken over minder pensioen later, ik leef nu, wie weet hoe de wereld er over 30 jaar uit ziet. Zijn der genoeg die hun pensioenleeftijd niet eens halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DWMLion op 28-03-2024 10:04:23 ]
  donderdag 28 maart 2024 @ 10:01:45 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212988287
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:57 schreef DWMLion het volgende:
Toen mijn dochter werd geboren 5 jaar geleden ben ik 32u gaan werken. Daarvoor was dit 40u wat nu in de cao veranderd is in 36u.

De tijd die ik met die één dag minder werken met haar heb is niet in geld uit te drukken. Klinkt cliché maar is echt zo.

Wordt wel gesproken over minder pensioen later, ik leef nu wie weet hoe de wereld er over 30 jaar uit ziet. Zijn der genoeg die hun pensioen niet eens halen.
Onder aan de streep scheelt het juist heel weinig qua geld als je een dag minder gaat werken. In ieder geval voor de midden en hogere inkomens
The End Times are wild
pi_212988450
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat doe ik nu al met mijn 40u contract. Geen hond die in de gaten houdt hoeveel ik werk, zolang ik maar lever.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 28 maart 2024 @ 10:14:24 #44
323876 michaelmoore
pi_212988451
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Onder aan de streep scheelt het juist heel weinig qua geld als je een dag minder gaat werken. In ieder geval voor de midden en hogere inkomens
scheelt niets

de AOW er die extra gaat werken wordt zwaar gestraft dat is niet goed , er moet een veel hogere arbeidskorting komen , maar dan gaat het kabinet gelijk weer de toeslagen verhogen
  donderdag 28 maart 2024 @ 10:53:23 #45
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_212989133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 19:25 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben ook minder gaan werken (40 uur op kantoor waarvan ik er nog maar 14 werk)
Moet jij nog 40 uur op kantoor zitten? Ik werk meestal thuis.

Ik heb weleens gekeken naar minder werken, maar het scheelt gewoon een hoop geld en ik zou hooguit wat zorgtoeslag ervoor terug krijgen als ik genoeg wegstreep. Dus liever 40 beschikbaar zijn en de helft daarvan echt wat doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_212989203
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat doe ik nu al met mijn 40u contract. Geen hond die in de gaten houdt hoeveel ik werk, zolang ik maar lever.
Maar dan zit je wel op je werk je tijd te verdoen..
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:09:12 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212989381
Het lijkt me verschrikkelijk 40 uur op kantoor te moeten zijn om er maar 14 te werken.
20 uitvecht werken en vooral thuis zijn is natuurlijk prima
The End Times are wild
  donderdag 28 maart 2024 @ 12:14:26 #48
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212990386
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn veel mensen met absoluut klote werk , dat zie ik om me heen

ik zou dat werk nooit willen doen
saai werk met 8 man in een hok van 20 m2 , die haast allemaal een hekel aan elkaar hebben en hemels blij zijn als ze om 17:00 uur buiten staan bij de fiets en frisse lucht inademen

Als ik een hekel aan mijn werk zou hebben dan stop ik er morgen mee

Erger nog........als ik een hekel aan mn werk zou hebben dan wordt ik vanzelf ziek :{
To BG or not to BG!
pi_212990554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:09 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me verschrikkelijk 40 uur op kantoor te moeten zijn om er maar 14 te werken.
De realiteit voor heel veel mensen helaas.
pi_212991161
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dus liever 40 beschikbaar zijn en de helft daarvan echt wat doen.
Ja dat is denk ik het grootste probleem met al die kantoorlui, ambtenaren en “thuiswerkers” effectief werkt iedereen op 50%

Treurige is we dat de salarisen daar over het algemeen prima zijn, maar bij de mensen die echt 40+ uur moeten buffelen en niet achter een laptop zitten vaak een fooitje krijgen
  donderdag 28 maart 2024 @ 13:10:41 #51
323876 michaelmoore
pi_212991287
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:02 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat is denk ik het grootste probleem met al die kantoorlui, ambtenaren en “thuiswerkers” effectief werkt iedereen op 50%

Treurige is we dat de salarissen daar over het algemeen prima zijn, maar bij de mensen die echt 40+ uur moeten buffelen en niet achter een laptop zitten vaak een fooitje krijgen
klopt helemaal
  donderdag 28 maart 2024 @ 13:11:41 #52
323876 michaelmoore
pi_212991306
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:09 schreef LXIV het volgende:
Dat hangt er van af wat er thuis zit
pi_213000738
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Moet jij nog 40 uur op kantoor zitten? Ik werk meestal thuis.

Ik heb weleens gekeken naar minder werken, maar het scheelt gewoon een hoop geld en ik zou hooguit wat zorgtoeslag ervoor terug krijgen als ik genoeg wegstreep. Dus liever 40 beschikbaar zijn en de helft daarvan echt wat doen.
Het hangt er mede van af of je kinderen hebt. Ik ben maar een eenvoudige alleenstaande en zou in dat geval ook hooguit wat zorgtoeslag krijgen.
Met kinderen, een dag minder kinderopvang en meer kindgebonden budget kan een dag minder werken weleens relatief gunstig uitpakken.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213000776
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt helemaal
Minimumloon met huur- en zorgtoeslag is niet eens zo slecht. Omdat men hier redelijk gevoelig is voor ongelijkheid wordt het misschien een fooitje genoemd.
Het minimumloon zie ik nog wel verder oplopen (en belastingvrij worden), met de overgang naar een duurzame samenleving.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213000934
Toch bijzonder hoe dat werkt. Alles wordt met de laatste jaren duurder, maar men gaat wel massaal minder werken.
pi_213001310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 23:07 schreef theunderdog het volgende:
Toch bijzonder hoe dat werkt. Alles wordt met de laatste jaren duurder, maar men gaat wel massaal minder werken.
Ze gaan minder werken omdat ze dan extra bonus krijgen via de steun.
Waaronder huursubsidie
En anderen subsidie die je er bij kan krijgen als je kinderen heb .

Daarom werken subsidie niet omdat meer moet verdienen en werken omdat bedrag verschil goed te maken.

Auto rijden het zelfde.
3dagen brandstof of de ov vs 5 dagen.
Alle kosten die je moet maken en verschil zal je dus bij moeten werken.

Daarom loont werken niet meer als de lonen van bepaalde beroepen gewoon te laag is.
Zeker nu niet meer omdat de minimaal hard aan het stijgen is.
2018 verdiende ik 2200 euro bruto waar de minimaal loon toen iets was van 1460 euro.
Nu staat de minimaal loon op 1900 euro bruto
Maar mensen die al jaren werken voor een bedrag van toen de tijd.
Kunnen beter gaan stoppen of minder gaan werken.
Of je moet zo kunnen lullen dat het bedrijf meer gaat geven
Wat niet zo snel zal gebeuren.
Omdat er genoeg vis in de vijver zit.
pi_213001329
quote:
Tja, als minder werken jou per saldo weinig kost (soms gaat het om tientjes) dan kan ik me voorstellen dat vrije tijd je meer waard is. Het nadeel is alleen dat je over bijvoorbeeld ¤ 500,- meer salaris wel pensioen opbouwt, terwijl je over ¤ 400,- aan toeslagen geen pensioen opbouwt. Het zorgt uiteindelijk wel voor een pensioengat.

Dat blijft natuurlijk een afweging om te maken en prima als je er bewust voor kiest. Alleen in veel gevallen is men zich daar niet goed van bewust.
pi_213001393
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 00:18 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Tja, als minder werken jou per saldo weinig kost (soms gaat het om tientjes) dan kan ik me voorstellen dat vrije tijd je meer waard is. Het nadeel is alleen dat je over bijvoorbeeld ¤ 500,- meer salaris wel pensioen opbouwt, terwijl je over ¤ 400,- aan toeslagen geen pensioen opbouwt. Het zorgt uiteindelijk wel voor een pensioengat.

Dat blijft natuurlijk een afweging om te maken en prima als je er bewust voor kiest. Alleen in veel gevallen is men zich daar niet goed van bewust.
Pensioen gat bestaat niet.
Je heb je aow namelijk .
En de pensioen die je opbouwt via werk is extra. Maar word maximaal belast .
Daar in tegen heb je te weinig omdat je onder de sociale minimum komt
Is de overheid weer verplicht om dat weer op te krikken.

Probleem zit in de aow
Twee mensen gezamelijk als partner krijgen een aow gezins versie.
Ben je alleen krijg je dus de maximaal aow.
Iets wat achterlijk is omdat aow persoonlijk gebonden is .
Waarom word het dan niet persoonlijk gebonden betaalt en krijg je een boete als je een partner heb die ook een aow krijgt?

Daar zit het grootste probleem dus.
pi_213001611
Dit is toch al jaren de trend ondertussen? Als het onderaan de streep weinig zou schelen dan zou ik het zelf ook doen.
pi_213002707
quote:
Is een kwestie van vraag en aanbod. Minder werknemers terwijl de vraag toeneemt leidt tot stijgende prijzen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213002808
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 02:31 schreef Smart_ass het volgende:
Dit is toch al jaren de trend ondertussen? Als het onderaan de streep weinig zou schelen dan zou ik het zelf ook doen.
Jup, fulltime werken loont te weinig. Als je met parttime werken én toeslagen een gelijkwaardig salaris binnenkrijgt gaat er iets goed mis.
pi_213002877
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jup, fulltime werken loont te weinig. Als je met parttime werken én toeslagen een gelijkwaardig salaris binnenkrijgt gaat er iets goed mis.
Vooral als men in de sociale huur woont, vandaar dat er o.a. onder de VVD is ingezet op de afbraak van sociale huur is mijn indruk. Het is dan voor de overheid goedkoper dat mensen tot 30+ bij hun ouders blijven wonen.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:11:51 #63
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213002942
Als je door moet werken tot je lichaam compleet versleten is dan kan je beter tijdens je werkende leven wat meer genieten.

Voor de mensen die hun pensioendatum überhaupt halen zal dat door kwaaltjes steeds lastiger worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:11:05 #64
pi_213003724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:02 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik vind dat helemaal geen probleem.
quote:
Treurige is we dat de salarisen daar over het algemeen prima zijn, maar bij de mensen die echt 40+ uur moeten buffelen en niet achter een laptop zitten vaak een fooitje krijgen
Dat klopt, maar die oneerlijkheid is van alle tijden en heeft vooral te maken met het verschil in focus op input versus output van het werk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:13:39 #65
pi_213003753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:48 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het hangt er mede van af of je kinderen hebt. Ik ben maar een eenvoudige alleenstaande en zou in dat geval ook hooguit wat zorgtoeslag krijgen.
Met kinderen, een dag minder kinderopvang en meer kindgebonden budget kan een dag minder werken weleens relatief gunstig uitpakken.
Dat klopt, maar wij zitten in dezelfde situatie qua huishouden dus voor mij geldt hetzelfde.
pi_213003822
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:11 schreef MichaelScott het volgende:
Als je door moet werken tot je lichaam compleet versleten is dan kan je beter tijdens je werkende leven wat meer genieten.

Voor de mensen die hun pensioendatum überhaupt halen zal dat door kwaaltjes steeds lastiger worden.
Precies, geniet van het leven zolang als het mogelijk is, want men weet niet wanneer het leven voorgoed stopt.
pi_213009797
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is een kwestie van vraag en aanbod. Minder werknemers terwijl de vraag toeneemt leidt tot stijgende prijzen.
Ja vast. Maar dat neemt niet weg dat het bijzonder blijft.
pi_213009814
quote:

[..]

Pensioen is wel het laatste waar je je zorgen om moet maken. AI neemt toch heel veel banen over. Er zal in de toekomst wel een soort basisloon komen ofzo.
pi_213009839
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
[..]
Dat klopt, maar die oneerlijkheid is van alle tijden en heeft vooral te maken met het verschil in focus op input versus output van het werk.
Nee als je er zelf onderdeel van bent dan snap ik dat je dat geen probleem vind, 50% inzet, 100% uitbetaald krijgen.
pi_213009872
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
[..]
Werkt gij parttime?
pi_213010679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 00:35 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Pensioen gat bestaat niet.
Je heb je aow namelijk .
En de pensioen die je opbouwt via werk is extra. Maar word maximaal belast .
Daar in tegen heb je te weinig omdat je onder de sociale minimum komt
Is de overheid weer verplicht om dat weer op te krikken.

Probleem zit in de aow
Twee mensen gezamelijk als partner krijgen een aow gezins versie.
Ben je alleen krijg je dus de maximaal aow.
Iets wat achterlijk is omdat aow persoonlijk gebonden is .
Waarom word het dan niet persoonlijk gebonden betaalt en krijg je een boete als je een partner heb die ook een aow krijgt?

Daar zit het grootste probleem dus.
AOW is geen compensatie voor minder opgebouwd pensioen he. De AOW krijg je ongeacht de hoogte van je pensioen. Als jij ervoor kiest om 32 uur te werken en het verschil in loon op te vangen met toeslagen dan merk je gedurende je werkzame leven mogelijk weinig verschil. Dat verschil merk je wel zodra je met pensioen bent.
pi_213010897
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]
AOW is geen compensatie voor minder opgebouwd pensioen he. De AOW krijg je ongeacht de hoogte van je pensioen. Als jij ervoor kiest om 32 uur te werken en het verschil in loon op te vangen met toeslagen dan merk je gedurende je werkzame leven mogelijk weinig verschil. Dat verschil merk je wel zodra je met pensioen bent.
Ze zijn zo aan het rommelen met de pensioen.
Dat ik me afvraag of je in de toekomst het weg gaat krijgen.

Zeker omdat iedereen die nu in zijn 40ste al een pensioen gat heeft en nu met de aanpassing er van nog groter is geworden.

Beter kan je tijdens je leven voor de pensioen alles op rit hebben.
Zodat je later in de toekomst als je op pensioen gaat geen probleem heb

Waaronder een huis die betaalt is en je eigendom is. (Afbetaald)

Anders kan je net als vele huidige die met pensioen gaan lekker bij werken om alles te kunnen betalen.

Beste is vergeten die pensioen en zelf er naar toe werken .
Het is helemaal niet zeker of de toekomstige generaties überhaupt gaat krijgen.
pi_213013281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:02 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ze zijn zo aan het rommelen met de pensioen.
Dat ik me afvraag of je in de toekomst het weg gaat krijgen.

Zeker omdat iedereen die nu in zijn 40ste al een pensioen gat heeft en nu met de aanpassing er van nog groter is geworden.

Beter kan je tijdens je leven voor de pensioen alles op rit hebben.
Zodat je later in de toekomst als je op pensioen gaat geen probleem heb

Waaronder een huis die betaalt is en je eigendom is. (Afbetaald)

Anders kan je net als vele huidige die met pensioen gaan lekker bij werken om alles te kunnen betalen.

Beste is vergeten die pensioen en zelf er naar toe werken .
Het is helemaal niet zeker of de toekomstige generaties überhaupt gaat krijgen.
Ja, uiteraard kan je er beter voor zorgen dat je e.e.a. voor je pensioen al op de rit hebt. Maar dat doe je niet door minder uren te gaan werken. Dat snijdt dan aan twee kanten.
pi_213014175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 22:31 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ja, uiteraard kan je er beter voor zorgen dat je e.e.a. voor je pensioen al op de rit hebt. Maar dat doe je niet door minder uren te gaan werken. Dat snijdt dan aan twee kanten.
Dat ligt er dus aan.
Als je meer geld kan besparen door minder te werken.
Dan is maar de vraag waar je beter mee af bent.

De extra kosten die je moet maken naar en van je werk.
Waaronder onderhoud van voertuig of O.V kosten besparen
Kan aardig oplopen zeg maar .

Woon en werk vlak naast elkaar dat je met de fiets of lopen kan gaan.
Dna praten we over iets anders.

Maar als je als voorbeeld 100 euro extra brandstof kwijt bent .(Buiten de eerder onderhoud en banden kosten)
Maar je krijgt maar netto 120 euro extra.
Dan zal ik zeggen stik maar met die 20 euro verschil.

Daar hebben we gelijk het probleem.
Niet iedereen heeft een lease wagen met brandstof van de zaak .
Genoeg mensen die dat niet krijgen van uit hun werk.
En zelf de kosten moeten dragen
En kilometer vergoeding is niet verplicht van uit het bedrijfsleven.
Dus dat heeft ook niet iedereen

Daarom kan je nooit niet iets zeggen over iemand zijn werk , kosten en enz
pi_213014306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 23:49 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dat ligt er dus aan.
Als je meer geld kan besparen door minder te werken.
Dan is maar de vraag waar je beter mee af bent.

De extra kosten die je moet maken naar en van je werk.
Waaronder onderhoud van voertuig of O.V kosten besparen
Kan aardig oplopen zeg maar .

Woon en werk vlak naast elkaar dat je met de fiets of lopen kan gaan.
Dna praten we over iets anders.

Maar als je als voorbeeld 100 euro extra brandstof kwijt bent .(Buiten de eerder onderhoud en banden kosten)
Maar je krijgt maar netto 120 euro extra.
Dan zal ik zeggen stik maar met die 20 euro verschil.

Daar hebben we gelijk het probleem.
Niet iedereen heeft een lease wagen met brandstof van de zaak .
Genoeg mensen die dat niet krijgen van uit hun werk.
En zelf de kosten moeten dragen
En kilometer vergoeding is niet verplicht van uit het bedrijfsleven.
Dus dat heeft ook niet iedereen

Daarom kan je nooit niet iets zeggen over iemand zijn werk , kosten en enz
Dat heeft toch niks te maken met fulltime versus parttime werken? Als het je geld kost om van 32 uur naar 40 uur te gaan, omdat je dan kosten moet maken voor woon-werkverkeer, dan kost iedere werkdag je geld. Dan kan je beter in z'n geheel stoppen met werken.
pi_213014420
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 00:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat heeft toch niks te maken met fulltime versus parttime werken? Als het je geld kost om van 32 uur naar 40 uur te gaan, omdat je dan kosten moet maken voor woon-werkverkeer, dan kost iedere werkdag je geld. Dan kan je beter in z'n geheel stoppen met werken.
Daarom zitten er ook mensen in de bijstandsuitkering.
Werken loon niet simpel.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 01:45:18 #77
pi_213014586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:45 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee als je er zelf onderdeel van bent dan snap ik dat je dat geen probleem vind, 50% inzet, 100% uitbetaald krijgen.
Misschien lever ik mijn werk wel twee keer zo snel af als gemiddeld. En drie keer zo goed.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 01:45:45 #78
pi_213014588
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Werkt gij parttime?
Nee.
pi_213015013
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 01:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Misschien lever ik mijn werk wel twee keer zo snel af als gemiddeld. En drie keer zo goed.
Ja dan ben je toch niet de persoon waar ik het over heb.
Heb het over mensen die zich voor 50% inzetten, jij zet je kennelijk 200% in
pi_213017841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 00:52 schreef suijkerbuijk het volgende:
Daarom zitten er ook mensen in de bijstandsuitkering.
Werken loon niet simpel.
Dat is een hele specifieke groep mensen. Dat heeft niks te maken met waar dit topic om gaat.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:13:45 #81
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213017956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, dat deed Robinson ook elke ochtend. En dan gauw terug naar Vrijdag om de dag goed te beginnen met ontbijt op bed en een lekkere wip. _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213018015
Tussen mijn 25e en 42e als ZZP-er hele lange weken gemaakt. Sindsdien terug gegaan naar 32 uur in de week met heel af en toe nog een klein opdrachtje.

Verdien nu 30k minder per jaar, maar ben nog nooit zo relaxt en gelukkig geweest. Ik snap het dus heel goed en ben ook van plan om over een paar jaar terug te gaan naar 28 uur.

Ik besef me dat het enerzijds pure luxe is dat het kan. Anderzijds betekent het ook voor mij dat ik keuzes moet maken in hoe ik leef en hoe ik impuls inkopen wat vaker moet laten. Maar dat is het echt waard. Meer, meer, meer is niet nodig. Genoeg is genoeg.
pi_213018054
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Tussen mijn 25e en 42e als ZZP-er hele lange weken gemaakt. Sindsdien terug gegaan naar 32 uur in de week met heel af en toe nog een klein opdrachtje.

Verdien nu 30k minder per jaar, maar ben nog nooit zo relaxt en gelukkig geweest. Ik snap het dus heel goed en ben ook van plan om over een paar jaar terug te gaan naar 28 uur.

Ik besef me dat het enerzijds pure luxe is dat het kan. Anderzijds betekent het ook voor mij dat ik keuzes moet maken in hoe ik leef en hoe ik impuls inkopen wat vaker moet laten. Maar dat is het echt waard. Meer, meer, meer is niet nodig. Genoeg is genoeg.
Oh noes. Als we geen nutteloze troep en verre reizen maken kunnen we minder werkwn en loopt de economie vast en komt onze welvaart in gevaar :7
pi_213018988
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Oh noes. Als we geen nutteloze troep en verre reizen maken kunnen we minder werkwn en loopt de economie vast en komt onze welvaart in gevaar :7
Aan die verre reizen verdient de Nederlandse staat heel weinig.

En verder boeit me dat weinig, want mijn invloed daarop is zeer beperkt. Wat de rest doet moeten ze zelf weten.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 12:22:04 #85
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_213019119
quote:

[..]

Valt wel mee, als je 0.8 werkt bouw je ook 0.8 pensioen op. De franchise schaalt gewoon mee met je uren.
pi_213019226
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 12:22 schreef Nobu het volgende:

[..]
Valt wel mee, als je 0.8 werkt bouw je ook 0.8 pensioen op. De franchise schaalt gewoon mee met je uren.
Tja in hoeverre moet je nu nog waarde hechten aan “pensioen” ik ken er genoeg die er maar een paar jaar van hebben kunnen genieten. Ik pas hierin, eet mn huis wel op tegen die tijd
pi_213019529
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 12:22 schreef Nobu het volgende:
De inleg schaalt mee met je uren, de opbouw niet. Jij geeft nu precies het voorbeeld waaruit blijkt dat veel mensen zich niet goed bewust zijn van het effect van parttime werken op de pensioenopbouw.

En hoe eerder je begint met parttime werken, hoe groter dat verschil wordt. Je kan voor je pensioenopbouw beter de laatste 10 jaar van je werkzame leven parttime werken dan de eerste 10 jaar.
pi_213019707
Hier contract voor 36 uur, maar door onregelmatige diensten (ik draai dag, avond en nachtdiensten, zit geen echte regelmaat/vaste volgorde in) was dat ook echt de max aan aantal uren waarvoor ze me wilden aannemen, ondanks 40 uur bij ons fulltime is.
Sterker nog, nieuwe werknemers (buiten management/HR e.d.) worden voor max 32 uur aangenomen. Je krijgt er bij ons echt draken van roosters van namelijk. Dus ik ben wel aan het overwegen om in de niet al te verre toekomst mijn contract naar beneden te laten zetten naar 32 uur.

Ik vermoed dat dit voor veel meer mensen (in o.a. de zorgsector) geldt.
pi_213023854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:07 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat is een hele specifieke groep mensen. Dat heeft niks te maken met waar dit topic om gaat.
Dat heeft heel veel te zeggen .
Als zelfs deeltijd voor deze mensen niet werken.
Omdat de alles uit de steun voldoende is.

Waarom zal iemand met een deeltijd volledig gaan werken als hun dus blijkbaar met deel tijd meer verdienen dan een uit kering.
Of.juiste met de extra bonus extra gratis geld bij krijgen (gemengd)

Alles bestaat uit een piramide.
Dus alles moet lonen om iets te gaan doen.

Waarom zal je dan meer gaan werken als nodig is.

Juist.
pi_213023936
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 12:47 schreef Accordtje het volgende:

[..]
De inleg schaalt mee met je uren, de opbouw niet. Jij geeft nu precies het voorbeeld waaruit blijkt dat veel mensen zich niet goed bewust zijn van het effect van parttime werken op de pensioenopbouw.

En hoe eerder je begint met parttime werken, hoe groter dat verschil wordt. Je kan voor je pensioenopbouw beter de laatste 10 jaar van je werkzame leven parttime werken dan de eerste 10 jaar.
Dat was vroeger.
Eerste jaren moest je extra inleg in brengen omdat een deel naar een anderen ging
De nieuwe pensioenstelsel dus niet meer.
Alles wordt opgebouwd naar je eigen potje.

Daarom is er nu een probleem onstaan en moest er op eens extra geld gaan komen.
Namelijk de voorschot dat huidige 40+ inleg heeft gedaan voor een anderen.
Daar is dus gat ontstaan.

En de volgende keer verzinnen ze weer wat anders de overheid over pensioen.
Zeker omdat de EU wilt dat de pensioen op EU basis geregeld gaat worden .

Daarom nu kapot werken voor later met gebreken op pensioen gaan met de kans dat je nog steeds bij moet gaan werken.

Of nu minder werken en gezonder je pensioen leeftijd gaan halen en eventueel weer bij werken.

Hoedan ook vele zullen wegens inflatie en prijs verhoging steeds minder waarde in hun pensioen hebben .

Zie de huidige problemen bij mensen die vandaag hun pensioen hebben .
Velen die dus noodzakelijk bij werken.
pi_213023993
Ik ben ook 36 uur gaan werken. 4x 9.
Heerlijk. Elke week een dag vrij.

Tijd is je kostbaarste bezit. 40 urigen die ook op vrijdag nog tot 16u op kantoor zitten en 2 daagjes weekend. Mij niet gezien.
Love is in the air!
pi_213024055
Ik heb respect voor de roostermaker op de middelbare school.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:36:06 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213024134
Echt werken doe ik momenteel maximaal 24 uur per week. Dat ben ik ook maximaal aanwezig. Vroeger werkte ik wel meer dan 40 uur en had ik ook nog 8 uur reistijd. Ik snap niet hoe ik dat toen volgehouden heb.. was ik dagelijks van 7 tot 17:30 van huis weg!!
The End Times are wild
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:36:38 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213024143
Ben ook bang dat als ik weer echt fulltime moet gaan werken het niet meer te doen is. Gelukkig is de kans hierop klein
The End Times are wild
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:37:13 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213024149
Of werken op een vrijdag.. het idee al ….
The End Times are wild
pi_213024624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dat heeft heel veel te zeggen .
Als zelfs deeltijd voor deze mensen niet werken.
Omdat de alles uit de steun voldoende is.
We hebben het over fulltimers die minder gaan werken. Mensen in de bijstand werken überhaupt niet (niet legaal in ieder geval).

quote:
Waarom zal iemand met een deeltijd volledig gaan werken als hun dus blijkbaar met deel tijd meer verdienen dan een uit kering.
Of.juiste met de extra bonus extra gratis geld bij krijgen (gemengd)
Je spreekt jezelf hiermee tegen he? Als ze met deeltijd meer verdienen dan een bijstandsuitkering, dan kost fulltime werken ten opzichte van parttime werken ze dus ook geen geld. Het levert hooguit, in eerste instantie, niet zoveel op.

quote:
Alles bestaat uit een piramide.
Dus alles moet lonen om iets te gaan doen.

Waarom zal je dan meer gaan werken als nodig is.

Juist.
Het is maar net wat je nodig acht, Ik zou niet willen leven op bijstandsniveau en vele anderen ook niet. Dan ga je dus werken, hetzij fulltime hetzij parttime. Als je daarbij kiest voor parttime, omdat je het daarmee ook prima hebt en wellicht door toeslagen op nagenoeg hetzelfde niveau zit als met fulltime dan is dat ook een keuze. Het is dan alleen wel belangrijk om goed te beseffen dat die keuze financiële consequenties heeft op het moment dat je met pensioen gaat. Je besteedbaar inkomen is dan namelijk niet meer op gelijkwaardig niveau.
pi_213024793
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dat was vroeger.
Eerste jaren moest je extra inleg in brengen omdat een deel naar een anderen ging
De nieuwe pensioenstelsel dus niet meer.
Alles wordt opgebouwd naar je eigen potje.
En hoe groeit dat potje?
pi_213024840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:24 schreef Accordtje het volgende:

[..]
En hoe groeit dat potje?
Met investeringen van jouw geld.
Maar investeren heb je pieken en dalen.
Is dus maar de vraag wat je in de toekomst gaat krijgen.

Wel je heb altijd de optie om hobo te worden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hobo_(zwerver)

Een hobo is een zwerver die deel uitmaakt van de Amerikaanse subcultuur van rondreizende dakloze arbeiders. Het was vanaf het einde van de negentiende tot ver in de twintigste eeuw een bekend verschijnsel in de Verenigde Staten.
pi_213027210
Je bent gek als je fulltime werkt.
Echt dan heb je gwn geen leven.
Lekker al je tijd gebruiken voor werk :')

Parttime werken is perfect.
Gewoon genieten van de vrije tijd, je eigen leven.
pi_213027304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:36 schreef LXIV het volgende:
Ben ook bang dat als ik weer echt fulltime moet gaan werken het niet meer te doen is. Gelukkig is de kans hierop klein
Toen was je een jonge piel. Maar dat houdt bijna niemand vol tot zijn 68e of hoe lang je ook door zou motten werken tegenwoordig.

Zie het om me heen ook. Allemaal 45-50 en iedereen die het financieel kan lijen doet er een dag af. Redenen: meer thuis voor de kinders maar ook zeker omdat ze nu al weten dat ze fulltime werken nooit tot hun 68e gaan trekken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2024 @ 21:28:24 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213027441
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Toen was je een jonge piel. Maar dat houdt bijna niemand vol tot zijn 68e of hoe lang je ook door zou motten werken tegenwoordig.

Zie het om me heen ook. Allemaal 45-50 en iedereen die het financieel kan lijen doet er een dag af. Redenen: meer thuis voor de kinders maar ook zeker omdat ze nu al weten dat ze fulltime werken nooit tot hun 68e gaan trekken.
En jij ondertussen maar keihard doorgaan.

Ik zie mezelf er ook wel voor aan om er een dag af te halen als ik eenmaal gesettled ben met een koter. Tot die tijd lekker verdienen en carrière maken, maar uiteindelijk is dat het niet meer waard.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 30 maart 2024 @ 21:30:01 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213027480
quote:

[..]

Klopt. Maar je ziet het de jeugd ook doen
The End Times are wild
pi_213027489
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En jij ondertussen maar keihard doorgaan.

Ik zie mezelf er ook wel voor aan om er een dag af te halen als ik eenmaal gesettled ben met een koter. Tot die tijd lekker verdienen en carrière maken, maar uiteindelijk is dat het niet meer waard.
Ik ben momenteel gedeeltelijk afgekeurd. :') De belangrijke les die ik daar van geleerd heb is:"Nooit jezelf achterover werken als een ander er de vruchten van plukt".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213027509
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt. Maar je ziet het de jeugd ook doen
Ik zie idd veel jeugd zeggen:"Ik kan toch geen huis kopen of een gezin starten, dus dan maar YOLO.".

Geef ze eens ongelijk.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 21:33:03 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213027532
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik zie idd veel jeugd zeggen:"Ik kan toch geen huis kopen of een gezin starten, dus dan maar YOLO.".

Geef ze eens ongelijk.
Ze hebben groot gelijk. Het beste is weinig uren tegen een hoog uurloon. Of weinig uren voor een laag loon, de staat legt bij.
Het slechte is voltijds tegen een laag of modaal salaris. Alles betalen, niks krijgen
The End Times are wild
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2024 @ 21:35:20 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213027580
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik ben momenteel gedeeltelijk afgekeurd. :') De belangrijke les die ik daar van geleerd heb is:"Nooit jezelf achterover werken als een ander er de vruchten van plukt".
Te hard gegrolkt :{

Ja, so sta ik er ook in. M'n bedrijf heeft meer aan me als ik me niet kapot werk, maar zo is de cultuur gelukkig ook. Zelfs een kantoorbaan kan je slopen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213027616
quote:

Maar dat houdt bijna niemand vol tot zijn 68e of hoe lang je ook door zou motten werken tegenwoordig.
Ach, als men een goed team heeft om mee samen te werken kan men gemakkelijk tot de dood blijven werken, dan is het bestaan heel licht.
pi_213028083
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Ach, als men een goed team heeft om mee samen te werken kan men gemakkelijk tot de dood blijven werken, dan is het bestaan heel licht.
Ik vermoed dat er met gewone dementerende oudere werknemers niet zo goed meer samen te werken valt binnen een team.

zaterdag 30 maart 2024 @ 22:27:12 #109
323876 michaelmoore
pi_213028551
quote:
Daarom nu kapot werken voor later met gebreken op pensioen gaan met de kans dat je nog steeds bij moet gaan werken.

Of nu minder werken en gezonder je pensioen leeftijd gaan halen en eventueel weer bij werken.

Hoedan ook vele zullen wegens inflatie en prijs verhoging steeds minder waarde in hun pensioen hebben .

Zie de huidige problemen bij mensen die vandaag hun pensioen hebben .
Velen die dus noodzakelijk bij werken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

er zijn ook mensen die werken leuk vinden

ik ben 72en werk nog 5 dagen per week

suijkerbuijk in NWS / Steeds meer fulltimers gaan minder werken, deeltijders op recordniveau
pi_213028684
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

suijkerbuijk in NWS / Steeds meer fulltimers gaan minder werken, deeltijders op recordniveau
Ik vind mijn werk ook leuk, anders was ik al lang wat anders gaan doen.

Maar ik vind mijn familie, vrienden en hobby's leuker.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 22:37:31 #111
pi_213028716
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 04:57 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dan ben je toch niet de persoon waar ik het over heb.
Heb het over mensen die zich voor 50% inzetten, jij zet je kennelijk 200% in
Nee hoor, gewoon 100% voor 50% van mijn tijd. Alleen ben ik twee keer zo goed als de rest.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 22:37:58 #112
323876 michaelmoore
pi_213028722
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind mijn werk ook leuk, anders was ik al lang wat anders gaan doen.

Maar ik vind mijn familie, vrienden en hobby's leuker.
ik heb geen hobbies
en mijn vrienden zijn al veel dood omdat ze geen ene flikker uitvoerden
pi_213028733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb geen hobbies
en mijn vrienden zijn al veel dood omdat ze geen ene flikker uitvoerden
Dan is werk al snel leuk, als de rest van je leven kut is.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 22:41:05 #114
323876 michaelmoore
pi_213028792
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan is werk al snel leuk, als de rest van je leven kut is.
dat valt dan weer flink mee, als je nog gezond bent

ik loop harder dan jij
pi_213028859
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat valt dan weer flink mee, als je nog gezond bent

ik loop harder dan jij
Dat waag ik te betwijfelen 🤣
pi_213031386
Als het financieel kan dus zonder uitkeringen/ toeslagen te trekken dan zou ik het zeker doen; rond de 20 tot 24 uur een vast contract voor de vaste lasten te betalen en dan verder op oproepbasis hier en daar wat invallen voor de extraatjes.

Na verhuizing met overwaarde en mijn hypotheek die al ver is afgelost kan ik mij dat over 2 of 3 jaar ook veroorloven.
Eerst ga ik nog even hard werken om het restant van de hypotheek ook nog zo ver mogelijk af te lossen en dan kan ik mij die financiele vrijheid permiteren om partime te gaan werken.
pi_213031559
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Ook genoeg 60+ die zich laat afkeuren en dat voor elkaar krijgt wegens personeelstekort,
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)id-arbeidspotentieel
  zondag 31 maart 2024 @ 09:14:39 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213031578
Meer werken zou gewoon beter beloond moeten worden, nu wordt je gewoon bestraft.
weinig uren maken beloond met alle toe en bijslagen, subsidies etc.
Overheid heeft een systeem bedacht waarbij minimaal werken maximaal beloond wordt.
  zondag 31 maart 2024 @ 10:52:41 #119
323876 michaelmoore
pi_213032736
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 09:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Meer werken zou gewoon beter beloond moeten worden, nu wordt je gewoon bestraft.
weinig uren maken beloond met alle toe en bijslagen, subsidies etc.
Overheid heeft een systeem bedacht waarbij minimaal werken maximaal beloond wordt.
Dat komt omdat de VVD werkende bevolking al dan niet in deeltijd en uitkeringtrekkers op een gepeupel hoop gooit en hun consumptie op een beetje gelijk wilde houden
en verder alleen rijken en superrijken erkende 20 jaar lang
  zondag 31 maart 2024 @ 10:55:04 #120
323876 michaelmoore
pi_213032760
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 09:10 schreef Pendora het volgende:

[..]
Ook genoeg 60+ die zich laat afkeuren en dat voor elkaar krijgt wegens personeelstekort,
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)id-arbeidspotentieel
UWV is al 40 jaar een mislukte instantie
quote:
Het UWV heeft al jaren te weinig keuringsartsen.
Daarom besloot de uitkeringsinstantie vanaf oktober 2022 dat 60-plussers die twee jaar in de ziektewet zitten automatisch voor 80 tot 100 procent arbeidsongeschikt worden verklaard.

Op die manier kregen tot en met december 2023 ruim 13.000 mensen een WIA-uitkering (Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen).
  zondag 31 maart 2024 @ 10:57:22 #121
323876 michaelmoore
pi_213032776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er met gewone dementerende oudere werknemers niet zo goed meer samen te werken valt binnen een team.

[ afbeelding ]
nee met dementie niet

ik ken mensen die na 5 tellen al niet meer weten waar ze het papiertje gelaten hebben dat ze net kregen
pi_213032779
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat vermoeden zal wel juist zijn.
  zondag 31 maart 2024 @ 10:58:49 #123
323876 michaelmoore
pi_213032806
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ze hebben groot gelijk. Het beste is weinig uren tegen een hoog uurloon. Of weinig uren voor een laag loon, de staat legt bij.
Het slechte is voltijds tegen een laag of modaal salaris. Alles betalen, niks krijgen
iedereen die werkt van de eerste 20.000 euro belastingvrij , dat scheelt ook in het aantal zwartwerkers

verder alle toeslagen en belastingkortingen afschaffen
pi_213032874
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 10:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iedereen die werkt van de eerste 20.000 euro belastingvrij , dat scheelt ook in het aantal zwartwerkers

Dat kan niet omdat met name de huurtoeslag nodig is zodat mensen niet in een tent als woonruimte belanden. Oftewel de hoge woonlasten ten gevolge van de hoge eisen aan woonruimte maken dat onmogelijk.
  zondag 31 maart 2024 @ 11:08:02 #125
323876 michaelmoore
pi_213032888
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat kan niet omdat met name de huurtoeslag nodig is zodat mensen niet in een tent als woonruimte belanden.
dan moet de overheid eens beginnen met woningen te bouwen en niet zo zeiken over bouwen in het weiland, de overheid hier die werkt alles tegen .
de beleidsambtenaren denken voortdurend aan hun eigen portemonnee, bij iedere stap die ze zetten

de provincie wll alleen woningen bouwen voor zichzelf
pi_213032936
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet de overheid eens beginnen met woningen te bouwen en niet zo zeiken over bouwen in het weiland
Bouwen is o.a. vanwege de bouwbesluiten steeds duurder geworden. Je kunt wel meer bouwen, maar bereikbaar zonder huurtoeslag wordt het niet voor mensen met lagere inkomens.
  zondag 31 maart 2024 @ 11:16:02 #127
323876 michaelmoore
pi_213032972
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Bouwen is o.a. vanwege de bouwbesluiten steeds duurder geworden. Je kunt wel meer bouwen, maar bereikbaar zonder huurtoeslag wordt het niet voor mensen met lagere inkomens.
doordat de gemeenten de grondprijzen bepalen

Er mag alleen nog op grond gebouwd worden die of van de gemeente is of door de gemeente is aangekocht , dat is al 10 jaar zo he

niet buiten het dorp, niet op weiland en ook niet meer op het water
pi_213033015
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee doordat de gemeentes de grondprijzen bepalen tegenwoordig

Er mag alleen nog op grond gebouwd worden die of van de gemeente is of door de gemeente is aangekocht , dat is al 10 jaar zo he

niet buiten het dorp, niet op weiland en ook niet meer op het water
De gemeente moet de grond aankopen en daarna bouwrijp maken dmv bewegening, riolering etc. Daar zijn de nodige kosten aan verbonden. De hogere eisen van de bouwbesluiten maken daarnaast het bouwen zelf duurder.
  zondag 31 maart 2024 @ 11:22:31 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213033057
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat komt omdat de VVD werkende bevolking al dan niet in deeltijd en uitkeringtrekkers op een gepeupel hoop gooit en hun consumptie op een beetje gelijk wilde houden
en verder alleen rijken en superrijken erkende 20 jaar lang
Dus?
pi_213033076
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet de overheid eens beginnen met woningen te bouwen en niet zo zeiken over bouwen in het weiland, de overheid hier die werkt alles tegen .
de beleidsambtenaren denken voortdurend aan hun eigen portemonnee, bij iedere stap die ze zetten

de provincie wll alleen woningen bouwen voor zichzelf
Het zou voor veel mensen beter zijn als zijzelf op een vrije plek een woning zouden mogen bouwen. Maar dat mag niet van veel vitale krachtige ouderen.
Slechts de sterkste van de wereld mag voor zichzelf op een vrije plek een woning bouwen, dan maken de vitale krachtige ouderen geen bezwaar.
Dat is toch krom beleid?
  zondag 31 maart 2024 @ 11:32:13 #131
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213033201
Tja, ik heb mn hele leven gespaard en voor elkaar gekregen om de vaste lasten beetje bij beetje te verlagen. Huisje zo klein mogelijk kost 450 pm. Geen tv, magnetron, droger. Autootje kost 100 euro pm/500km. Verder zelfvoorzienend met accu's ook.

Vind het ook erg leuk om mn eigen eten te verbouwen maar dat kost best veel tijd maar nu ik in de 50 ben kan ik minder gaan werken en die tijd dan oa besteden aan de tuin waardoor ik nog meer kan besparen.

Kost me 560,- per maand maar eind vh jaar ga ik dus ook van 5 naar 4 dagen.
To BG or not to BG!
  zondag 31 maart 2024 @ 11:35:09 #132
323876 michaelmoore
pi_213033238
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De gemeente moet de grond aankopen en daarna bouwrijp maken dmv bewegening, riolering etc. Daar zijn de nodige kosten aan verbonden. De hogere eisen van de bouwbesluiten maken daarnaast het bouwen zelf duurder.
juist, maar de gemeente stelt de verkoopprijs van bouwgrond vast
pi_213033242
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 10:58 schreef michaelmoore het volgende:

Het beste is gewoon om de inkomstenbelasting af te schaffen en daar tegenover de btw te verhogen ter compensatie. Dan zal je naar gelang je minder werkt meer keuzes moeten maken in de mate van consumeren.
  zondag 31 maart 2024 @ 11:36:03 #134
323876 michaelmoore
pi_213033254
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zou voor veel mensen beter zijn als zijzelf op een vrije plek een woning zouden mogen bouwen. Maar dat mag niet van veel vitale krachtige ouderen.
Slechts de sterkste van de wereld mag voor zichzelf op een vrije plek een woning bouwen, dan maken de vitale krachtige ouderen geen bezwaar.
Dat is toch krom beleid?
dat mag niet van de ruimtelijke ordening

en die is nu via Stef Blok helaas in handen van de provincie gekomen door de VVD en die bepaalt waar er gebouwd gaat worden

Stef Blok heeft het ministerie van ruimtelijk ordening opgeheven, de idioot

https://www.rtlnieuws.nl/(...)izenprijzen-daklozen
quote:
19 februari 2020 11:22
Aan het eind van de regeerperiode van Rutte II was Stef Blok in een opperbeste stemming.
Als minister van Wonen had hij een aantal rigoureuze maatregelen ingevoerd, waaronder de veel besproken verhuurderheffing, waarmee hij de woningmarkt voor eens en voor altijd had gefikst.

Een opvolger op zijn positie zou niet langer nodig zijn: vanaf nu zou de markt het allemaal wel kunnen oplossen. Blok jubelde:

"Ik ben de eerste VVD'er die een heel ministerie heeft doen verdwijnen!"

Dat was in 2017. Ook toen al was overduidelijk dat er van alles mis was op de woningmarkt, maar sindsdien hebben de problemen zich alleen maar opgestapeld.

De woningmarkt schiet op alle fronten tekort, en het idee van een wooncrisis of woningnood wordt inmiddels breed gedragen.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 11:42:45 ]
  zondag 31 maart 2024 @ 11:37:46 #135
323876 michaelmoore
pi_213033276
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het beste is gewoon om de inkomstenbelasting af te schaffen en daar tegenover de btw te verhogen ter compensatie. Dan zal je naar gelang je minder werkt meer keuzes moeten maken in de mate van consumeren.
ne dat kan niet de BTW is hier al erg hoog en afschaffen is niet goed ,

de vennootschapsbelasting en de dividendbelasting is al haast niet meer te handhaven wegens internationale concurrentie
pi_213033278
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is toch krom beleid?
Je hebt aansluiting nodig op wegen, riolering, waterleiding en elektra. Op een "vrije" plek heb je dat niet. In bijv Costa Rica werd alleen vereist dat je aansluiting op elektra had. Er is daar nauwelijks riolering vanwege aardbevingen dus is bij woningvergunningen een septic tank en rioolafvoer afbraak systeem verplicht. Sinds 2 jaar is nu ook een aansluiting op waterleiding verplicht. Als je deze zaken regelt dan kan je er een bouwvergunning aanvragen als de grond geen landbouw of natuurgebied betreft.
pi_213033309
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist, maar de gemeente stelt de verkoopprijs van bouwgrond vast
Als die daar woekerwinsten op maken is dat een probleem dat Den Haag dan aan banden moet gaan leggen door een maximale marge vast te leggen van bijv 10%.
  zondag 31 maart 2024 @ 11:44:14 #138
323876 michaelmoore
pi_213033354
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als die daar woekerwinsten op maken is dat een probleem dat Den Haag dan aan banden moet gaan leggen door een maximale marge vast te leggen van bijv 10%.
De gemeente die verkoopt een parkje van 40 x 60 meter aan een bouwer voor 2 miljoen euro en die moet er 36 miniappartementjes op zien te proppen en verkopen voor 360.000 euro per stuk

Dat noemt men verdichten en de gemeente is van het maaiwerk en onderhoud af

13 miljoen euro gedeeld door 36 , ook de bouwer kan er mee uit , maar het zijn vaak echt kut locaties
  zondag 31 maart 2024 @ 11:48:33 #139
323876 michaelmoore
pi_213033409
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Den Haag vind het prima , dan kan die weer wat problemen over de schutting flikkeren
pi_213033440
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Geef ze eens ongelijk.
Hangt ervan af wat ze onder YOLO verstaan. Leuke dingen doen (YOLO) kost doorgaans geld. Als minder werken betekent dat ze die dag(en) thuis Netflixen, Instagrammen etc. dan lijkt mij dat vrij zinloos. Moeten ze zelf weten natuurlijk, als ze daar blij van worden prima. Maar groot gelijk zal je mij niet horen zeggen dan.
pi_213033444
Gelukkig hebben we ChatGPT tegenwoordig, dus minder werken is lang geen probleem :) Ik werk nog fulltime als 33 jarige, maar kan niet wachten tot het moment ChatGPT veel van mijn taken kan overnemen.
pi_213033515
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Den Haag vind het prima , dan kan die weer wat problemen over de schutting flikkeren
Blijft het feit dat voor velen wonen zonder huurtoeslag onbereikbaar is. Zolang de minimale woon standaard geen tent is gaat dat nooit en te nimmer lukken ook.
  zondag 31 maart 2024 @ 12:04:03 #143
323876 michaelmoore
pi_213033612
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Blijft het feit dat voor velen wonen zonder huurtoeslag onbereikbaar is. Zolang de minimale woon standaard geen tent is gaat dat nooit en te nimmer lukken ook.
Dan moet de regie van wonen en ruimtelijk ordening weer terug naar de overheid ,

dan gaan we weer woningen bouwen, liefst prefab in verband met dat stikstof gezeik

Den Haag moet weer beseffen dat Nederland groter is dan de Randstad
pi_213033697
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
ne dat kan niet de BTW is hier al erg hoog en afschaffen is niet goed ,

de vennootschapsbelasting en de dividendbelasting is al haast niet meer te handhaven wegens internationale concurrentie
Dat kan prima, want je netto inkomen stijgt. Als je fulltime werkt kan je dus op gelijkwaardige voet blijven consumeren. Ga je minder werken dan moet je dus keuzes gaan maken qua consumeren. In het kader van werken moet lonen lijkt me daar niks mis mee.
pi_213033803
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Je hebt aansluiting nodig op wegen, riolering, waterleiding en elektra. Op een "vrije" plek heb je dat niet. In bijv Costa Rica werd alleen vereist dat je aansluiting op elektra had. Er is daar nauwelijks riolering vanwege aardbevingen dus is bij woningvergunningen een septic tank en rioolafvoer afbraak systeem verplicht. Sinds 2 jaar is nu ook een aansluiting op waterleiding verplicht. Als je deze zaken regelt dan kan je er een bouwvergunning aanvragen als de grond geen landbouw of natuurgebied betreft.
Maar welk soort mensen doet dergelijke dingen handhaven en controleren en daarmee geld verdienen? Zijn dat de zwakkere mensen of zijn dat de mensen met kracht?
  zondag 31 maart 2024 @ 12:24:00 #146
323876 michaelmoore
pi_213033847
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:10 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat kan prima, want je netto inkomen stijgt. Als je fulltime werkt kan je dus op gelijkwaardige voet blijven consumeren. Ga je minder werken dan moet je dus keuzes gaan maken qua consumeren. In het kader van werken moet lonen lijkt me daar niks mis mee.
maar het is een iets waar geen discussie over mogelijk is , afschaffen van de inkomsten belasting gaat nooit gebeuren
het zou wel een eind maken aan idiote regelingen als de Hyp rente aftrek

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 12:57:09 ]
pi_213033848
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:19 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar welk soort mensen doet dergelijke dingen handhaven en controleren en daarmee geld verdienen? Zijn dat de zwakkere mensen of zijn dat de mensen met kracht?
De bewoners doen veel controle zelf omdat het niet handhaven tot overlast leidt en als een bewoner bijv zijn riool afvoer afbraak systeem niet goed functioneert ruik je dat in de tropen en subtropen snel genoeg. Blijft iemand volharden in de overlast dan gaat men naar de burgemeester met de aanklacht en die gaat dan stappen ondernemen. Veel ambtenaren en dito kosten heeft Costa Rica dan ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 31-03-2024 12:29:30 ]
pi_213033973
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
maar het is een iets waar geen discussie over mogelijk is , hafschaffen van de inkomsten belasting gaat nooit gebeuren
het zou wel een eind maken aan idiote regelingen als de Hyp rente aftrek
Die discussie wordt nooit gevoerd en dat zou wat mij betreft juist wel moeten gebeuren. Het lijkt mij namelijk een prima oplossing, die ook nog kan bijdragen aan de klimaatdoelen waar men zo vol van is. Het zorgt er (denk ik) namelijk ook voor dat mensen bewuster gaan consumeren. Alleen al doordat een grote groep daar dan financieel toe gedwongen wordt.

Maar ik ben het met je eens, de kans dat dit gaat gebeuren is inderdaad (helaas) nihil.
  zondag 31 maart 2024 @ 12:50:29 #149
323876 michaelmoore
pi_213034137
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Die discussie wordt nooit gevoerd en dat zou wat mij betreft juist wel moeten gebeuren. Het lijkt mij namelijk een prima oplossing, die ook nog kan bijdragen aan de klimaatdoelen waar men zo vol van is. Het zorgt er (denk ik) namelijk ook voor dat mensen bewuster gaan consumeren. Alleen al doordat een grote groep daar dan financieel toe gedwongen wordt.

Maar ik ben het met je eens, de kans dat dit gaat gebeuren is inderdaad (helaas) nihil.
juist , er wordt al aan allerlei belasting geknibbeld , ald dividend, erfbelasting, vennootschaps en dan wil jij er nog een hele belangrijke afschaffen
als er iets blijft is het wel de BTW , de IB en de motorijtuigbelasting

laten we eerst maar eens de toeslagen weer afschaffen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 13:41:27 ]
pi_213035346
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De bewoners doen veel controle zelf omdat het niet handhaven tot overlast leidt en als een bewoner bijv zijn riool afvoer afbraak systeem niet goed functioneert ruik je dat in de tropen en subtropen snel genoeg. Blijft iemand volharden in de overlast dan gaat men naar de burgemeester met de aanklacht en die gaat dan stappen ondernemen. Veel ambtenaren en dito kosten heeft Costa Rica dan ook niet.
Maar vind jij het dan geen boze soort die verhinderen dat mensen op vrije plekken op de wereld een woning voor zichzelf bouwen? Ieder mens heeft toch het recht om zijn/haar leven te verlengen/verdedigen?
pi_213035467
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar vind jij het dan geen boze soort die verhinderen dat mensen op vrije plekken op de wereld een woning voor zichzelf bouwen? Ieder mens heeft toch het recht om zijn/haar leven te verlengen/verdedigen?
De mens is nu eenmaal een patriarchale, alpha man gedreven invasieve, oorlogvoerende soort zoals chimps dat ook zijn. Mieren voeren ook oorlogen maar hebben geen patriarchale, alpha man.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:54:37 #152
323876 michaelmoore
pi_213035885
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat mag wel ,alleen in zulke landen hebben mensen geen geld voor bouwmateriaal en het ziet er dan ook niet uit

Maar inderdaad bouwvergunningen en bouwbesluiten kent men niet
  zondag 31 maart 2024 @ 14:56:32 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213035909
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:32 schreef oppiedoppie het volgende:
Tja, ik heb mn hele leven gespaard en voor elkaar gekregen om de vaste lasten beetje bij beetje te verlagen. Huisje zo klein mogelijk kost 450 pm. Geen tv, magnetron, droger. Autootje kost 100 euro pm/500km. Verder zelfvoorzienend met accu's ook.

Vind het ook erg leuk om mn eigen eten te verbouwen maar dat kost best veel tijd maar nu ik in de 50 ben kan ik minder gaan werken en die tijd dan oa besteden aan de tuin waardoor ik nog meer kan besparen.

Kost me 560,- per maand maar eind vh jaar ga ik dus ook van 5 naar 4 dagen.
Het is ook veel beter voor de aarde wanneer mensen bescheidener zouden leven in plaats van het steeds verder opvoeren van productie en consumptie.
The End Times are wild
  zondag 31 maart 2024 @ 14:58:40 #154
323876 michaelmoore
pi_213035937
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is ook veel beter voor de aarde wanneer mensen bescheidener zouden leven in plaats van het steeds verder opvoeren van productie en consumptie.
Dat zeker , maar wel graag het eindloon pensioen en de alleenstaande AOW meenemen dan

Dan wil ik wel ergens bescheiden gaan leven , bij voorkeur in de filipijnen op Negros island of Palawan
https://hobowithalaptop.com/palawan-beach-resorts

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 15:19:21 ]
  zondag 31 maart 2024 @ 15:14:23 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213036249
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zeker , maar wel graag het eindloon pensioen en de alleenstaande AOW meenemen dan

Dan wil ik wel ergens bescheiden gaan leven , bij voorkeur in de filipijnen op Negros island of Palawan
Enkel aow is toch al voldoende voor zoiets. Zeker als je een huis kunt verkopen of zo
The End Times are wild
  zondag 31 maart 2024 @ 15:23:12 #156
323876 michaelmoore
pi_213036370
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Enkel aow is toch al voldoende voor zoiets. Zeker als je een huis kunt verkopen of zo
als je kunt leven als een filipijn wel en dat kan
Ga de bergen in op Negros, zoek een gezellige familie die voor je wil koken en wassen en je bent onder de pannen mits je voor hen de rijst , het brood, de vis , een lechon financiert :P , en wat kleding en het schoolgeld betaald

Dan klimmen ze ook nog wel een palmboom in voor je om wat klappermelk te oogsten

Maar niet in de grote stad blijven, dan ben je zo door je geld heen , met al die feesthoeren

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 15:44:16 ]
  zondag 31 maart 2024 @ 15:27:56 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213036509
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je kunt leven als een filipijn wel en dat kan
Ga de bergen in op Negros, zoek een gezellige familie die voor je wil koken en wassen en je bent onder de pannen mits je voor hen de rijst , het brood, de vis , een lechon financiert :P , en wat kleding en het schoolgeld betaald

Dan klimmen ze ook nog wel een palmboom in voor je om wat klappermelk te oogsten
En een jonge vrouw. Was ik gepensioneerd en vrijgezel dan wist ik het wel
The End Times are wild
  zondag 31 maart 2024 @ 15:30:35 #158
323876 michaelmoore
pi_213036549
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja dan wordt je iedere ochtend helemaal gewassen bij de waterput door moeder of dochter, want je kan van ze zeggen wat je wilt , maar werken dat kunnen ze en nog vrolijk ook

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 15:41:19 ]
  zondag 31 maart 2024 @ 15:33:22 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213036583
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dan wordt je iedere ochtend helemaal gewassen bij de waterput , want je kan van ze zeggen wat je wilt , maar werken dat kunnen ze en nog vrolijk ook
Maar wat doe jij nog hier dan? De bejaardenhuizen heropenen toch niet
The End Times are wild
  zondag 31 maart 2024 @ 15:35:33 #160
323876 michaelmoore
pi_213036617
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar wat doe jij nog hier dan? De bejaardenhuizen heropenen toch niet
nou ik kan wel eens een paar maand gaan ja , maar niet voor vast
Een vriend van me woont op Negros , inderdaad alleen AOW , pensioen heeft ie niet , heeft een restaurant op Negros

Als je getrouwd bent hier, dan moet je daar niet heen gaan , heel erg slecht voor je huwelijk
Maar het zijn fantastische verpleegsters , dus wat dat betreft heb je gelijk , ze doen echt alles voor je
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
jonge vrouw met een of twee koters die naar school moeten en een hutje van golfplaten ,

Die kinderen spelen de hele dag in t warme zeewater en dan zijn ze opeens zwanger als ze 15 zijn en weten niet van wie,
Abortus kan niet, want ze zijn heel erg religieus

https://www.dateinasia.com/Lulu77
https://www.populationpyramid.net/philippines/2030/

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2024 14:21:53 ]
pi_213039221
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De mens is nu eenmaal een patriarchale, alpha man gedreven invasieve, oorlogvoerende soort zoals chimps dat ook zijn. Mieren voeren ook oorlogen maar hebben geen patriarchale, alpha man.
Jouw definitie van mens is dan heel anders dan die van mij. Jij hebt het over groepen niet belezen gorilla's die andere groepen niet belezen gorilla's bij de wijfjes en voedsel wegjagen.
pi_213039862
Waarom zou men 40 uur per week willen werken? :?
Love is in the air!
pi_213043388
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:50 schreef michaelmoore het volgende:
juist , er wordt al aan allerlei belasting geknibbeld , ald dividend, erfbelasting, vennootschaps en dan wil jij er nog een hele belangrijke afschaffen
als er iets blijft is het wel de BTW , de IB en de motorijtuigbelasting

laten we eerst maar eens de toeslagen weer afschaffen
De BTW moet ook blijven, sterker nog, die moet omhoog ter compensatie van het verdwijnen van de IB. Ik zie het probleem van het afschaffen van de IB niet zozeer als je dat compenseert met een hogere BTW. Het is een verschuiving van belasting, dus per saldo houd je dat op peil. Het zorgt er alleen wel voor dat minder werken ook echt effect gaat hebben op hetgeen je kan consumeren. Dat willen we toch, dat werken loont?
pi_213043509
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 00:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]
De BTW moet ook blijven, sterker nog, die moet omhoog ter compensatie van het verdwijnen van de IB. Ik zie het probleem van het afschaffen van de IB niet zozeer als je dat compenseert met een hogere BTW. Het is een verschuiving van belasting, dus per saldo houd je dat op peil. Het zorgt er alleen wel voor dat minder werken ook echt effect gaat hebben op hetgeen je kan consumeren. Dat willen we toch, dat werken loont?
Nederland is klein en met een veel hoger BTW gaan mensen dan niet de de grens over om hun spullen te kopen?
Krijg je dan geen smokkel?
pi_213043697
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 00:13 schreef Digi2 het volgende:
Nederland is klein en met een veel hoger BTW gaan mensen dan niet de de grens over om hun spullen te kopen?
Dat valt wel mee denk ik. Voor mensen die fulltime werken veranderd er in basis niet zoveel, want de hogere BTW wordt dan gecompenseerd met meer netto loon. In de grensstreek gaan mensen nu ook al de grens over voor inkopen. Dat zal misschien iets toenemen, maar massaal zie ik dat niet gebeuren. Zo bereidwillig zijn we als volk niet.
  maandag 1 april 2024 @ 00:47:54 #166
323876 michaelmoore
pi_213043741
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 00:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
en je krijgt meer zwarte handel , nee de BTW zit met 21% echt aan de top , daarnaast mag de IB best wel op europees niveau blijven

Schuld ratio van Nederland is met 47% aan de lage kant , dat kan best naar 60% van het BNP, dus daar kunnen we een 150 miljard halen , geld zat dus
https://www.cpb.nl/ramingen

Ik ben voor een belastingvrije voet van 20.000 euro voor iedereen en alle toeslagen WEG , HRA ook weg , Eigen risico zorg ook weg , en ouderencentra bouwen , AOW gelijk voor iedereen en 25.000 ambtenaren weg
quote:
In 2002 is het bruto binnenlands product (bbp) nog zo'n 500 miljard euro, de helft van dit bedrag, maar door de krachtige groeicijfers van de afgelopen jaren is dit in 2023 sterk naar 1,03 biljoen euro .5 maart 2024
quote:
Tijdens de coronaperiode nam de schuld kortstondig toe met meer dan 6 procentpunt van het bbp, tot ruim 55 procent van het bbp.
Halverwege 2023 lag de schuldquote met 46,9 procent ruim 8 procentpunt daaronder.22 september 2023
Italie heeft een schuld quote van 140%
quote:
Italië, dat momenteel een staatsschuld heeft van 142 procent van het bbp, mag er 52 jaar over doen om op de 90 procent uit te komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2024 14:45:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')