abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213014420
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 00:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat heeft toch niks te maken met fulltime versus parttime werken? Als het je geld kost om van 32 uur naar 40 uur te gaan, omdat je dan kosten moet maken voor woon-werkverkeer, dan kost iedere werkdag je geld. Dan kan je beter in z'n geheel stoppen met werken.
Daarom zitten er ook mensen in de bijstandsuitkering.
Werken loon niet simpel.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 01:45:18 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_213014586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:45 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee als je er zelf onderdeel van bent dan snap ik dat je dat geen probleem vind, 50% inzet, 100% uitbetaald krijgen.
Misschien lever ik mijn werk wel twee keer zo snel af als gemiddeld. En drie keer zo goed.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 30 maart 2024 @ 01:45:45 #78
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_213014588
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Werkt gij parttime?
Nee.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_213015013
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 01:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Misschien lever ik mijn werk wel twee keer zo snel af als gemiddeld. En drie keer zo goed.
Ja dan ben je toch niet de persoon waar ik het over heb.
Heb het over mensen die zich voor 50% inzetten, jij zet je kennelijk 200% in
pi_213017841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 00:52 schreef suijkerbuijk het volgende:
Daarom zitten er ook mensen in de bijstandsuitkering.
Werken loon niet simpel.
Dat is een hele specifieke groep mensen. Dat heeft niks te maken met waar dit topic om gaat.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:13:45 #81
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213017956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
goed plan in Negros op de Filipijnen , zijn parelwitte stranden waar je Robinson Crusoe kunt spelen

dan wordt je sochtends wakker en loop je een 100 meter de heldere warme zee in en het water komt dan net tot je knieën en dan wandel je het dorpje in voor vers brood en een verse vis
Ja, dat deed Robinson ook elke ochtend. En dan gauw terug naar Vrijdag om de dag goed te beginnen met ontbijt op bed en een lekkere wip. _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213018015
Tussen mijn 25e en 42e als ZZP-er hele lange weken gemaakt. Sindsdien terug gegaan naar 32 uur in de week met heel af en toe nog een klein opdrachtje.

Verdien nu 30k minder per jaar, maar ben nog nooit zo relaxt en gelukkig geweest. Ik snap het dus heel goed en ben ook van plan om over een paar jaar terug te gaan naar 28 uur.

Ik besef me dat het enerzijds pure luxe is dat het kan. Anderzijds betekent het ook voor mij dat ik keuzes moet maken in hoe ik leef en hoe ik impuls inkopen wat vaker moet laten. Maar dat is het echt waard. Meer, meer, meer is niet nodig. Genoeg is genoeg.
pi_213018054
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Tussen mijn 25e en 42e als ZZP-er hele lange weken gemaakt. Sindsdien terug gegaan naar 32 uur in de week met heel af en toe nog een klein opdrachtje.

Verdien nu 30k minder per jaar, maar ben nog nooit zo relaxt en gelukkig geweest. Ik snap het dus heel goed en ben ook van plan om over een paar jaar terug te gaan naar 28 uur.

Ik besef me dat het enerzijds pure luxe is dat het kan. Anderzijds betekent het ook voor mij dat ik keuzes moet maken in hoe ik leef en hoe ik impuls inkopen wat vaker moet laten. Maar dat is het echt waard. Meer, meer, meer is niet nodig. Genoeg is genoeg.
Oh noes. Als we geen nutteloze troep en verre reizen maken kunnen we minder werkwn en loopt de economie vast en komt onze welvaart in gevaar :7
pi_213018988
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Oh noes. Als we geen nutteloze troep en verre reizen maken kunnen we minder werkwn en loopt de economie vast en komt onze welvaart in gevaar :7
Aan die verre reizen verdient de Nederlandse staat heel weinig.

En verder boeit me dat weinig, want mijn invloed daarop is zeer beperkt. Wat de rest doet moeten ze zelf weten.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 12:22:04 #85
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_213019119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 00:18 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Tja, als minder werken jou per saldo weinig kost (soms gaat het om tientjes) dan kan ik me voorstellen dat vrije tijd je meer waard is. Het nadeel is alleen dat je over bijvoorbeeld ¤ 500,- meer salaris wel pensioen opbouwt, terwijl je over ¤ 400,- aan toeslagen geen pensioen opbouwt. Het zorgt uiteindelijk wel voor een pensioengat.

Dat blijft natuurlijk een afweging om te maken en prima als je er bewust voor kiest. Alleen in veel gevallen is men zich daar niet goed van bewust.
Valt wel mee, als je 0.8 werkt bouw je ook 0.8 pensioen op. De franchise schaalt gewoon mee met je uren.
pi_213019226
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 12:22 schreef Nobu het volgende:

[..]
Valt wel mee, als je 0.8 werkt bouw je ook 0.8 pensioen op. De franchise schaalt gewoon mee met je uren.
Tja in hoeverre moet je nu nog waarde hechten aan “pensioen” ik ken er genoeg die er maar een paar jaar van hebben kunnen genieten. Ik pas hierin, eet mn huis wel op tegen die tijd
pi_213019529
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 12:22 schreef Nobu het volgende:
De inleg schaalt mee met je uren, de opbouw niet. Jij geeft nu precies het voorbeeld waaruit blijkt dat veel mensen zich niet goed bewust zijn van het effect van parttime werken op de pensioenopbouw.

En hoe eerder je begint met parttime werken, hoe groter dat verschil wordt. Je kan voor je pensioenopbouw beter de laatste 10 jaar van je werkzame leven parttime werken dan de eerste 10 jaar.
pi_213019707
Hier contract voor 36 uur, maar door onregelmatige diensten (ik draai dag, avond en nachtdiensten, zit geen echte regelmaat/vaste volgorde in) was dat ook echt de max aan aantal uren waarvoor ze me wilden aannemen, ondanks 40 uur bij ons fulltime is.
Sterker nog, nieuwe werknemers (buiten management/HR e.d.) worden voor max 32 uur aangenomen. Je krijgt er bij ons echt draken van roosters van namelijk. Dus ik ben wel aan het overwegen om in de niet al te verre toekomst mijn contract naar beneden te laten zetten naar 32 uur.

Ik vermoed dat dit voor veel meer mensen (in o.a. de zorgsector) geldt.
pi_213023854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:07 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat is een hele specifieke groep mensen. Dat heeft niks te maken met waar dit topic om gaat.
Dat heeft heel veel te zeggen .
Als zelfs deeltijd voor deze mensen niet werken.
Omdat de alles uit de steun voldoende is.

Waarom zal iemand met een deeltijd volledig gaan werken als hun dus blijkbaar met deel tijd meer verdienen dan een uit kering.
Of.juiste met de extra bonus extra gratis geld bij krijgen (gemengd)

Alles bestaat uit een piramide.
Dus alles moet lonen om iets te gaan doen.

Waarom zal je dan meer gaan werken als nodig is.

Juist.
pi_213023936
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 12:47 schreef Accordtje het volgende:

[..]
De inleg schaalt mee met je uren, de opbouw niet. Jij geeft nu precies het voorbeeld waaruit blijkt dat veel mensen zich niet goed bewust zijn van het effect van parttime werken op de pensioenopbouw.

En hoe eerder je begint met parttime werken, hoe groter dat verschil wordt. Je kan voor je pensioenopbouw beter de laatste 10 jaar van je werkzame leven parttime werken dan de eerste 10 jaar.
Dat was vroeger.
Eerste jaren moest je extra inleg in brengen omdat een deel naar een anderen ging
De nieuwe pensioenstelsel dus niet meer.
Alles wordt opgebouwd naar je eigen potje.

Daarom is er nu een probleem onstaan en moest er op eens extra geld gaan komen.
Namelijk de voorschot dat huidige 40+ inleg heeft gedaan voor een anderen.
Daar is dus gat ontstaan.

En de volgende keer verzinnen ze weer wat anders de overheid over pensioen.
Zeker omdat de EU wilt dat de pensioen op EU basis geregeld gaat worden .

Daarom nu kapot werken voor later met gebreken op pensioen gaan met de kans dat je nog steeds bij moet gaan werken.

Of nu minder werken en gezonder je pensioen leeftijd gaan halen en eventueel weer bij werken.

Hoedan ook vele zullen wegens inflatie en prijs verhoging steeds minder waarde in hun pensioen hebben .

Zie de huidige problemen bij mensen die vandaag hun pensioen hebben .
Velen die dus noodzakelijk bij werken.
pi_213023993
Ik ben ook 36 uur gaan werken. 4x 9.
Heerlijk. Elke week een dag vrij.

Tijd is je kostbaarste bezit. 40 urigen die ook op vrijdag nog tot 16u op kantoor zitten en 2 daagjes weekend. Mij niet gezien.
Love is in the air!
pi_213024055
Ik heb respect voor de roostermaker op de middelbare school.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:36:06 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213024134
Echt werken doe ik momenteel maximaal 24 uur per week. Dat ben ik ook maximaal aanwezig. Vroeger werkte ik wel meer dan 40 uur en had ik ook nog 8 uur reistijd. Ik snap niet hoe ik dat toen volgehouden heb.. was ik dagelijks van 7 tot 17:30 van huis weg!!
The End Times are wild
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:36:38 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213024143
Ben ook bang dat als ik weer echt fulltime moet gaan werken het niet meer te doen is. Gelukkig is de kans hierop klein
The End Times are wild
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:37:13 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213024149
Of werken op een vrijdag.. het idee al ….
The End Times are wild
pi_213024624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dat heeft heel veel te zeggen .
Als zelfs deeltijd voor deze mensen niet werken.
Omdat de alles uit de steun voldoende is.
We hebben het over fulltimers die minder gaan werken. Mensen in de bijstand werken überhaupt niet (niet legaal in ieder geval).

quote:
Waarom zal iemand met een deeltijd volledig gaan werken als hun dus blijkbaar met deel tijd meer verdienen dan een uit kering.
Of.juiste met de extra bonus extra gratis geld bij krijgen (gemengd)
Je spreekt jezelf hiermee tegen he? Als ze met deeltijd meer verdienen dan een bijstandsuitkering, dan kost fulltime werken ten opzichte van parttime werken ze dus ook geen geld. Het levert hooguit, in eerste instantie, niet zoveel op.

quote:
Alles bestaat uit een piramide.
Dus alles moet lonen om iets te gaan doen.

Waarom zal je dan meer gaan werken als nodig is.

Juist.
Het is maar net wat je nodig acht, Ik zou niet willen leven op bijstandsniveau en vele anderen ook niet. Dan ga je dus werken, hetzij fulltime hetzij parttime. Als je daarbij kiest voor parttime, omdat je het daarmee ook prima hebt en wellicht door toeslagen op nagenoeg hetzelfde niveau zit als met fulltime dan is dat ook een keuze. Het is dan alleen wel belangrijk om goed te beseffen dat die keuze financiële consequenties heeft op het moment dat je met pensioen gaat. Je besteedbaar inkomen is dan namelijk niet meer op gelijkwaardig niveau.
pi_213024793
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dat was vroeger.
Eerste jaren moest je extra inleg in brengen omdat een deel naar een anderen ging
De nieuwe pensioenstelsel dus niet meer.
Alles wordt opgebouwd naar je eigen potje.
En hoe groeit dat potje?
pi_213024840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:24 schreef Accordtje het volgende:

[..]
En hoe groeit dat potje?
Met investeringen van jouw geld.
Maar investeren heb je pieken en dalen.
Is dus maar de vraag wat je in de toekomst gaat krijgen.

Wel je heb altijd de optie om hobo te worden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hobo_(zwerver)

Een hobo is een zwerver die deel uitmaakt van de Amerikaanse subcultuur van rondreizende dakloze arbeiders. Het was vanaf het einde van de negentiende tot ver in de twintigste eeuw een bekend verschijnsel in de Verenigde Staten.
pi_213027210
Je bent gek als je fulltime werkt.
Echt dan heb je gwn geen leven.
Lekker al je tijd gebruiken voor werk :')

Parttime werken is perfect.
Gewoon genieten van de vrije tijd, je eigen leven.
pi_213027304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:36 schreef LXIV het volgende:
Ben ook bang dat als ik weer echt fulltime moet gaan werken het niet meer te doen is. Gelukkig is de kans hierop klein
Toen was je een jonge piel. Maar dat houdt bijna niemand vol tot zijn 68e of hoe lang je ook door zou motten werken tegenwoordig.

Zie het om me heen ook. Allemaal 45-50 en iedereen die het financieel kan lijen doet er een dag af. Redenen: meer thuis voor de kinders maar ook zeker omdat ze nu al weten dat ze fulltime werken nooit tot hun 68e gaan trekken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')