abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213035467
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar vind jij het dan geen boze soort die verhinderen dat mensen op vrije plekken op de wereld een woning voor zichzelf bouwen? Ieder mens heeft toch het recht om zijn/haar leven te verlengen/verdedigen?
De mens is nu eenmaal een patriarchale, alpha man gedreven invasieve, oorlogvoerende soort zoals chimps dat ook zijn. Mieren voeren ook oorlogen maar hebben geen patriarchale, alpha man.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 31 maart 2024 @ 14:54:37 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213035885
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar vind jij het dan geen boze soort die verhinderen dat mensen op vrije plekken op de wereld een woning voor zichzelf bouwen? Ieder mens heeft toch het recht om zijn/haar leven te verlengen/verdedigen?
Dat mag wel ,alleen in zulke landen hebben mensen geen geld voor bouwmateriaal en het ziet er dan ook niet uit

Maar inderdaad bouwvergunningen en bouwbesluiten kent men niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 31 maart 2024 @ 14:56:32 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213035909
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:32 schreef oppiedoppie het volgende:
Tja, ik heb mn hele leven gespaard en voor elkaar gekregen om de vaste lasten beetje bij beetje te verlagen. Huisje zo klein mogelijk kost 450 pm. Geen tv, magnetron, droger. Autootje kost 100 euro pm/500km. Verder zelfvoorzienend met accu's ook.

Vind het ook erg leuk om mn eigen eten te verbouwen maar dat kost best veel tijd maar nu ik in de 50 ben kan ik minder gaan werken en die tijd dan oa besteden aan de tuin waardoor ik nog meer kan besparen.

Kost me 560,- per maand maar eind vh jaar ga ik dus ook van 5 naar 4 dagen.
Het is ook veel beter voor de aarde wanneer mensen bescheidener zouden leven in plaats van het steeds verder opvoeren van productie en consumptie.
The End Times are wild
  zondag 31 maart 2024 @ 14:58:40 #154
323876 michaelmoore
pi_213035937
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is ook veel beter voor de aarde wanneer mensen bescheidener zouden leven in plaats van het steeds verder opvoeren van productie en consumptie.
Dat zeker , maar wel graag het eindloon pensioen en de alleenstaande AOW meenemen dan

Dan wil ik wel ergens bescheiden gaan leven , bij voorkeur in de filipijnen op Negros island of Palawan
https://hobowithalaptop.com/palawan-beach-resorts

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 15:19:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 31 maart 2024 @ 15:14:23 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213036249
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zeker , maar wel graag het eindloon pensioen en de alleenstaande AOW meenemen dan

Dan wil ik wel ergens bescheiden gaan leven , bij voorkeur in de filipijnen op Negros island of Palawan
Enkel aow is toch al voldoende voor zoiets. Zeker als je een huis kunt verkopen of zo
The End Times are wild
  zondag 31 maart 2024 @ 15:23:12 #156
323876 michaelmoore
pi_213036370
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Enkel aow is toch al voldoende voor zoiets. Zeker als je een huis kunt verkopen of zo
als je kunt leven als een filipijn wel en dat kan
Ga de bergen in op Negros, zoek een gezellige familie die voor je wil koken en wassen en je bent onder de pannen mits je voor hen de rijst , het brood, de vis , een lechon financiert :P , en wat kleding en het schoolgeld betaald

Dan klimmen ze ook nog wel een palmboom in voor je om wat klappermelk te oogsten

Maar niet in de grote stad blijven, dan ben je zo door je geld heen , met al die feesthoeren

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 15:44:16 ]
  zondag 31 maart 2024 @ 15:27:56 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213036509
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je kunt leven als een filipijn wel en dat kan
Ga de bergen in op Negros, zoek een gezellige familie die voor je wil koken en wassen en je bent onder de pannen mits je voor hen de rijst , het brood, de vis , een lechon financiert :P , en wat kleding en het schoolgeld betaald

Dan klimmen ze ook nog wel een palmboom in voor je om wat klappermelk te oogsten
En een jonge vrouw. Was ik gepensioneerd en vrijgezel dan wist ik het wel
The End Times are wild
  zondag 31 maart 2024 @ 15:30:35 #158
323876 michaelmoore
pi_213036549
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja dan wordt je iedere ochtend helemaal gewassen bij de waterput door moeder of dochter, want je kan van ze zeggen wat je wilt , maar werken dat kunnen ze en nog vrolijk ook

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 15:41:19 ]
  zondag 31 maart 2024 @ 15:33:22 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213036583
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dan wordt je iedere ochtend helemaal gewassen bij de waterput , want je kan van ze zeggen wat je wilt , maar werken dat kunnen ze en nog vrolijk ook
Maar wat doe jij nog hier dan? De bejaardenhuizen heropenen toch niet
The End Times are wild
  zondag 31 maart 2024 @ 15:35:33 #160
323876 michaelmoore
pi_213036617
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar wat doe jij nog hier dan? De bejaardenhuizen heropenen toch niet
nou ik kan wel eens een paar maand gaan ja , maar niet voor vast
Een vriend van me woont op Negros , inderdaad alleen AOW , pensioen heeft ie niet , heeft een restaurant op Negros

Als je getrouwd bent hier, dan moet je daar niet heen gaan , heel erg slecht voor je huwelijk
Maar het zijn fantastische verpleegsters , dus wat dat betreft heb je gelijk , ze doen echt alles voor je
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
jonge vrouw met een of twee koters die naar school moeten en een hutje van golfplaten ,

Die kinderen spelen de hele dag in t warme zeewater en dan zijn ze opeens zwanger als ze 15 zijn en weten niet van wie,
Abortus kan niet, want ze zijn heel erg religieus

https://www.dateinasia.com/Lulu77
https://www.populationpyramid.net/philippines/2030/

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2024 14:21:53 ]
pi_213039221
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De mens is nu eenmaal een patriarchale, alpha man gedreven invasieve, oorlogvoerende soort zoals chimps dat ook zijn. Mieren voeren ook oorlogen maar hebben geen patriarchale, alpha man.
Jouw definitie van mens is dan heel anders dan die van mij. Jij hebt het over groepen niet belezen gorilla's die andere groepen niet belezen gorilla's bij de wijfjes en voedsel wegjagen.
pi_213039862
Waarom zou men 40 uur per week willen werken? :?
Love is in the air!
pi_213043388
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:50 schreef michaelmoore het volgende:
juist , er wordt al aan allerlei belasting geknibbeld , ald dividend, erfbelasting, vennootschaps en dan wil jij er nog een hele belangrijke afschaffen
als er iets blijft is het wel de BTW , de IB en de motorijtuigbelasting

laten we eerst maar eens de toeslagen weer afschaffen
De BTW moet ook blijven, sterker nog, die moet omhoog ter compensatie van het verdwijnen van de IB. Ik zie het probleem van het afschaffen van de IB niet zozeer als je dat compenseert met een hogere BTW. Het is een verschuiving van belasting, dus per saldo houd je dat op peil. Het zorgt er alleen wel voor dat minder werken ook echt effect gaat hebben op hetgeen je kan consumeren. Dat willen we toch, dat werken loont?
pi_213043509
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 00:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]
De BTW moet ook blijven, sterker nog, die moet omhoog ter compensatie van het verdwijnen van de IB. Ik zie het probleem van het afschaffen van de IB niet zozeer als je dat compenseert met een hogere BTW. Het is een verschuiving van belasting, dus per saldo houd je dat op peil. Het zorgt er alleen wel voor dat minder werken ook echt effect gaat hebben op hetgeen je kan consumeren. Dat willen we toch, dat werken loont?
Nederland is klein en met een veel hoger BTW gaan mensen dan niet de de grens over om hun spullen te kopen?
Krijg je dan geen smokkel?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213043697
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 00:13 schreef Digi2 het volgende:
Nederland is klein en met een veel hoger BTW gaan mensen dan niet de de grens over om hun spullen te kopen?
Dat valt wel mee denk ik. Voor mensen die fulltime werken veranderd er in basis niet zoveel, want de hogere BTW wordt dan gecompenseerd met meer netto loon. In de grensstreek gaan mensen nu ook al de grens over voor inkopen. Dat zal misschien iets toenemen, maar massaal zie ik dat niet gebeuren. Zo bereidwillig zijn we als volk niet.
  maandag 1 april 2024 @ 00:47:54 #166
323876 michaelmoore
pi_213043741
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 00:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
en je krijgt meer zwarte handel , nee de BTW zit met 21% echt aan de top , daarnaast mag de IB best wel op europees niveau blijven

Schuld ratio van Nederland is met 47% aan de lage kant , dat kan best naar 60% van het BNP, dus daar kunnen we een 150 miljard halen , geld zat dus
https://www.cpb.nl/ramingen

Ik ben voor een belastingvrije voet van 20.000 euro voor iedereen en alle toeslagen WEG , HRA ook weg , Eigen risico zorg ook weg , en ouderencentra bouwen , AOW gelijk voor iedereen en 25.000 ambtenaren weg
quote:
In 2002 is het bruto binnenlands product (bbp) nog zo'n 500 miljard euro, de helft van dit bedrag, maar door de krachtige groeicijfers van de afgelopen jaren is dit in 2023 sterk naar 1,03 biljoen euro .5 maart 2024
quote:
Tijdens de coronaperiode nam de schuld kortstondig toe met meer dan 6 procentpunt van het bbp, tot ruim 55 procent van het bbp.
Halverwege 2023 lag de schuldquote met 46,9 procent ruim 8 procentpunt daaronder.22 september 2023
Italie heeft een schuld quote van 140%
quote:
Italië, dat momenteel een staatsschuld heeft van 142 procent van het bbp, mag er 52 jaar over doen om op de 90 procent uit te komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2024 14:45:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')