En jij ondertussen maar keihard doorgaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Toen was je een jonge piel. Maar dat houdt bijna niemand vol tot zijn 68e of hoe lang je ook door zou motten werken tegenwoordig.
Zie het om me heen ook. Allemaal 45-50 en iedereen die het financieel kan lijen doet er een dag af. Redenen: meer thuis voor de kinders maar ook zeker omdat ze nu al weten dat ze fulltime werken nooit tot hun 68e gaan trekken.
Klopt. Maar je ziet het de jeugd ook doenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Toen was je een jonge piel. Maar dat houdt bijna niemand vol tot zijn 68e of hoe lang je ook door zou motten werken tegenwoordig.
Zie het om me heen ook. Allemaal 45-50 en iedereen die het financieel kan lijen doet er een dag af. Redenen: meer thuis voor de kinders maar ook zeker omdat ze nu al weten dat ze fulltime werken nooit tot hun 68e gaan trekken.
Ik ben momenteel gedeeltelijk afgekeurd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En jij ondertussen maar keihard doorgaan.
Ik zie mezelf er ook wel voor aan om er een dag af te halen als ik eenmaal gesettled ben met een koter. Tot die tijd lekker verdienen en carrière maken, maar uiteindelijk is dat het niet meer waard.
Ik zie idd veel jeugd zeggen:"Ik kan toch geen huis kopen of een gezin starten, dus dan maar YOLO.".quote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Maar je ziet het de jeugd ook doen
Ze hebben groot gelijk. Het beste is weinig uren tegen een hoog uurloon. Of weinig uren voor een laag loon, de staat legt bij.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie idd veel jeugd zeggen:"Ik kan toch geen huis kopen of een gezin starten, dus dan maar YOLO.".
Geef ze eens ongelijk.
Te hard gegrolktquote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben momenteel gedeeltelijk afgekeurd.De belangrijke les die ik daar van geleerd heb is:"Nooit jezelf achterover werken als een ander er de vruchten van plukt".
Ach, als men een goed team heeft om mee samen te werken kan men gemakkelijk tot de dood blijven werken, dan is het bestaan heel licht.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar dat houdt bijna niemand vol tot zijn 68e of hoe lang je ook door zou motten werken tegenwoordig.
Ik vermoed dat er met gewone dementerende oudere werknemers niet zo goed meer samen te werken valt binnen een team.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Ach, als men een goed team heeft om mee samen te werken kan men gemakkelijk tot de dood blijven werken, dan is het bestaan heel licht.
quote:Daarom nu kapot werken voor later met gebreken op pensioen gaan met de kans dat je nog steeds bij moet gaan werken.
Of nu minder werken en gezonder je pensioen leeftijd gaan halen en eventueel weer bij werken.
Hoedan ook vele zullen wegens inflatie en prijs verhoging steeds minder waarde in hun pensioen hebben .
Zie de huidige problemen bij mensen die vandaag hun pensioen hebben .
Velen die dus noodzakelijk bij werken.
er zijn ook mensen die werken leuk vindenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Tussen mijn 25e en 42e als ZZP-er hele lange weken gemaakt. Sindsdien terug gegaan naar 32 uur in de week met heel af en toe nog een klein opdrachtje.
Verdien nu 30k minder per jaar, maar ben nog nooit zo relaxt en gelukkig geweest. Ik snap het dus heel goed en ben ook van plan om over een paar jaar terug te gaan naar 28 uur.
Ik besef me dat het enerzijds pure luxe is dat het kan. Anderzijds betekent het ook voor mij dat ik keuzes moet maken in hoe ik leef en hoe ik impuls inkopen wat vaker moet laten. Maar dat is het echt waard. Meer, meer, meer is niet nodig. Genoeg is genoeg.
Ik vind mijn werk ook leuk, anders was ik al lang wat anders gaan doen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
er zijn ook mensen die werken leuk vinden
ik ben 72en werk nog 5 dagen per week
suijkerbuijk in NWS / Steeds meer fulltimers gaan minder werken, deeltijders op recordniveau
Nee hoor, gewoon 100% voor 50% van mijn tijd. Alleen ben ik twee keer zo goed als de rest.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 04:57 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja dan ben je toch niet de persoon waar ik het over heb.
Heb het over mensen die zich voor 50% inzetten, jij zet je kennelijk 200% in
ik heb geen hobbiesquote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind mijn werk ook leuk, anders was ik al lang wat anders gaan doen.
Maar ik vind mijn familie, vrienden en hobby's leuker.
Dan is werk al snel leuk, als de rest van je leven kut is.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb geen hobbies
en mijn vrienden zijn al veel dood omdat ze geen ene flikker uitvoerden
dat valt dan weer flink mee, als je nog gezond bentquote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan is werk al snel leuk, als de rest van je leven kut is.
Dat waag ik te betwijfelen 🤣quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat valt dan weer flink mee, als je nog gezond bent
ik loop harder dan jij
Ook genoeg 60+ die zich laat afkeuren en dat voor elkaar krijgt wegens personeelstekort,quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
er zijn ook mensen die werken leuk vinden
ik ben 72en werk nog 5 dagen per week
suijkerbuijk in NWS / Steeds meer fulltimers gaan minder werken, deeltijders op recordniveau
Dat komt omdat de VVD werkende bevolking al dan niet in deeltijd en uitkeringtrekkers op een gepeupel hoop gooit en hun consumptie op een beetje gelijk wilde houdenquote:Op zondag 31 maart 2024 09:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Meer werken zou gewoon beter beloond moeten worden, nu wordt je gewoon bestraft.
weinig uren maken beloond met alle toe en bijslagen, subsidies etc.
Overheid heeft een systeem bedacht waarbij minimaal werken maximaal beloond wordt.
UWV is al 40 jaar een mislukte instantiequote:Op zondag 31 maart 2024 09:10 schreef Pendora het volgende:
[..]
Ook genoeg 60+ die zich laat afkeuren en dat voor elkaar krijgt wegens personeelstekort,
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)id-arbeidspotentieel
quote:Het UWV heeft al jaren te weinig keuringsartsen.
Daarom besloot de uitkeringsinstantie vanaf oktober 2022 dat 60-plussers die twee jaar in de ziektewet zitten automatisch voor 80 tot 100 procent arbeidsongeschikt worden verklaard.
Op die manier kregen tot en met december 2023 ruim 13.000 mensen een WIA-uitkering (Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen).
nee met dementie nietquote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er met gewone dementerende oudere werknemers niet zo goed meer samen te werken valt binnen een team.
[ afbeelding ]
Dat vermoeden zal wel juist zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er met gewone dementerende oudere werknemers niet zo goed meer samen te werken valt binnen een team.
[ afbeelding ]
iedereen die werkt van de eerste 20.000 euro belastingvrij , dat scheelt ook in het aantal zwartwerkersquote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk. Het beste is weinig uren tegen een hoog uurloon. Of weinig uren voor een laag loon, de staat legt bij.
Het slechte is voltijds tegen een laag of modaal salaris. Alles betalen, niks krijgen
Dat kan niet omdat met name de huurtoeslag nodig is zodat mensen niet in een tent als woonruimte belanden. Oftewel de hoge woonlasten ten gevolge van de hoge eisen aan woonruimte maken dat onmogelijk.quote:Op zondag 31 maart 2024 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen die werkt van de eerste 20.000 euro belastingvrij , dat scheelt ook in het aantal zwartwerkers
verder alle toeslagen en belastingkortingen afschaffen
dan moet de overheid eens beginnen met woningen te bouwen en niet zo zeiken over bouwen in het weiland, de overheid hier die werkt alles tegen .quote:Op zondag 31 maart 2024 11:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat kan niet omdat met name de huurtoeslag nodig is zodat mensen niet in een tent als woonruimte belanden.
Bouwen is o.a. vanwege de bouwbesluiten steeds duurder geworden. Je kunt wel meer bouwen, maar bereikbaar zonder huurtoeslag wordt het niet voor mensen met lagere inkomens.quote:Op zondag 31 maart 2024 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet de overheid eens beginnen met woningen te bouwen en niet zo zeiken over bouwen in het weiland
doordat de gemeenten de grondprijzen bepalenquote:Op zondag 31 maart 2024 11:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bouwen is o.a. vanwege de bouwbesluiten steeds duurder geworden. Je kunt wel meer bouwen, maar bereikbaar zonder huurtoeslag wordt het niet voor mensen met lagere inkomens.
De gemeente moet de grond aankopen en daarna bouwrijp maken dmv bewegening, riolering etc. Daar zijn de nodige kosten aan verbonden. De hogere eisen van de bouwbesluiten maken daarnaast het bouwen zelf duurder.quote:Op zondag 31 maart 2024 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee doordat de gemeentes de grondprijzen bepalen tegenwoordig
Er mag alleen nog op grond gebouwd worden die of van de gemeente is of door de gemeente is aangekocht , dat is al 10 jaar zo he
niet buiten het dorp, niet op weiland en ook niet meer op het water
Dus?quote:Op zondag 31 maart 2024 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat komt omdat de VVD werkende bevolking al dan niet in deeltijd en uitkeringtrekkers op een gepeupel hoop gooit en hun consumptie op een beetje gelijk wilde houden
en verder alleen rijken en superrijken erkende 20 jaar lang
Het zou voor veel mensen beter zijn als zijzelf op een vrije plek een woning zouden mogen bouwen. Maar dat mag niet van veel vitale krachtige ouderen.quote:Op zondag 31 maart 2024 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet de overheid eens beginnen met woningen te bouwen en niet zo zeiken over bouwen in het weiland, de overheid hier die werkt alles tegen .
de beleidsambtenaren denken voortdurend aan hun eigen portemonnee, bij iedere stap die ze zetten
de provincie wll alleen woningen bouwen voor zichzelf
juist, maar de gemeente stelt de verkoopprijs van bouwgrond vastquote:Op zondag 31 maart 2024 11:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De gemeente moet de grond aankopen en daarna bouwrijp maken dmv bewegening, riolering etc. Daar zijn de nodige kosten aan verbonden. De hogere eisen van de bouwbesluiten maken daarnaast het bouwen zelf duurder.
Het beste is gewoon om de inkomstenbelasting af te schaffen en daar tegenover de btw te verhogen ter compensatie. Dan zal je naar gelang je minder werkt meer keuzes moeten maken in de mate van consumeren.quote:Op zondag 31 maart 2024 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
iedereen die werkt van de eerste 20.000 euro belastingvrij , dat scheelt ook in het aantal zwartwerkers
verder alle toeslagen en belastingkortingen afschaffen
dat mag niet van de ruimtelijke ordeningquote:Op zondag 31 maart 2024 11:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zou voor veel mensen beter zijn als zijzelf op een vrije plek een woning zouden mogen bouwen. Maar dat mag niet van veel vitale krachtige ouderen.
Slechts de sterkste van de wereld mag voor zichzelf op een vrije plek een woning bouwen, dan maken de vitale krachtige ouderen geen bezwaar.
Dat is toch krom beleid?
quote:19 februari 2020 11:22
Aan het eind van de regeerperiode van Rutte II was Stef Blok in een opperbeste stemming.
Als minister van Wonen had hij een aantal rigoureuze maatregelen ingevoerd, waaronder de veel besproken verhuurderheffing, waarmee hij de woningmarkt voor eens en voor altijd had gefikst.
Een opvolger op zijn positie zou niet langer nodig zijn: vanaf nu zou de markt het allemaal wel kunnen oplossen. Blok jubelde:
"Ik ben de eerste VVD'er die een heel ministerie heeft doen verdwijnen!"
Dat was in 2017. Ook toen al was overduidelijk dat er van alles mis was op de woningmarkt, maar sindsdien hebben de problemen zich alleen maar opgestapeld.
De woningmarkt schiet op alle fronten tekort, en het idee van een wooncrisis of woningnood wordt inmiddels breed gedragen.
ne dat kan niet de BTW is hier al erg hoog en afschaffen is niet goed ,quote:Op zondag 31 maart 2024 11:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het beste is gewoon om de inkomstenbelasting af te schaffen en daar tegenover de btw te verhogen ter compensatie. Dan zal je naar gelang je minder werkt meer keuzes moeten maken in de mate van consumeren.
Je hebt aansluiting nodig op wegen, riolering, waterleiding en elektra. Op een "vrije" plek heb je dat niet. In bijv Costa Rica werd alleen vereist dat je aansluiting op elektra had. Er is daar nauwelijks riolering vanwege aardbevingen dus is bij woningvergunningen een septic tank en rioolafvoer afbraak systeem verplicht. Sinds 2 jaar is nu ook een aansluiting op waterleiding verplicht. Als je deze zaken regelt dan kan je er een bouwvergunning aanvragen als de grond geen landbouw of natuurgebied betreft.quote:Op zondag 31 maart 2024 11:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zou voor veel mensen beter zijn als zijzelf op een vrije plek een woning zouden mogen bouwen. Maar dat mag niet van veel vitale krachtige ouderen.
Slechts de sterkste van de wereld mag voor zichzelf op een vrije plek een woning bouwen, dan maken de vitale krachtige ouderen geen bezwaar.
Dat is toch krom beleid?
Als die daar woekerwinsten op maken is dat een probleem dat Den Haag dan aan banden moet gaan leggen door een maximale marge vast te leggen van bijv 10%.quote:Op zondag 31 maart 2024 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist, maar de gemeente stelt de verkoopprijs van bouwgrond vast
De gemeente die verkoopt een parkje van 40 x 60 meter aan een bouwer voor 2 miljoen euro en die moet er 36 miniappartementjes op zien te proppen en verkopen voor 360.000 euro per stukquote:Op zondag 31 maart 2024 11:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als die daar woekerwinsten op maken is dat een probleem dat Den Haag dan aan banden moet gaan leggen door een maximale marge vast te leggen van bijv 10%.
Den Haag vind het prima , dan kan die weer wat problemen over de schutting flikkerenquote:Op zondag 31 maart 2024 11:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als die daar woekerwinsten op maken is dat een probleem dat Den Haag dan aan banden moet gaan leggen door een maximale marge vast te leggen van bijv 10%.
Hangt ervan af wat ze onder YOLO verstaan. Leuke dingen doen (YOLO) kost doorgaans geld. Als minder werken betekent dat ze die dag(en) thuis Netflixen, Instagrammen etc. dan lijkt mij dat vrij zinloos. Moeten ze zelf weten natuurlijk, als ze daar blij van worden prima. Maar groot gelijk zal je mij niet horen zeggen dan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zie idd veel jeugd zeggen:"Ik kan toch geen huis kopen of een gezin starten, dus dan maar YOLO.".
Geef ze eens ongelijk.
Blijft het feit dat voor velen wonen zonder huurtoeslag onbereikbaar is. Zolang de minimale woon standaard geen tent is gaat dat nooit en te nimmer lukken ook.quote:Op zondag 31 maart 2024 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Den Haag vind het prima , dan kan die weer wat problemen over de schutting flikkeren
Dan moet de regie van wonen en ruimtelijk ordening weer terug naar de overheid ,quote:Op zondag 31 maart 2024 11:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Blijft het feit dat voor velen wonen zonder huurtoeslag onbereikbaar is. Zolang de minimale woon standaard geen tent is gaat dat nooit en te nimmer lukken ook.
Dat kan prima, want je netto inkomen stijgt. Als je fulltime werkt kan je dus op gelijkwaardige voet blijven consumeren. Ga je minder werken dan moet je dus keuzes gaan maken qua consumeren. In het kader van werken moet lonen lijkt me daar niks mis mee.quote:Op zondag 31 maart 2024 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
ne dat kan niet de BTW is hier al erg hoog en afschaffen is niet goed ,
de vennootschapsbelasting en de dividendbelasting is al haast niet meer te handhaven wegens internationale concurrentie
Maar welk soort mensen doet dergelijke dingen handhaven en controleren en daarmee geld verdienen? Zijn dat de zwakkere mensen of zijn dat de mensen met kracht?quote:Op zondag 31 maart 2024 11:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Je hebt aansluiting nodig op wegen, riolering, waterleiding en elektra. Op een "vrije" plek heb je dat niet. In bijv Costa Rica werd alleen vereist dat je aansluiting op elektra had. Er is daar nauwelijks riolering vanwege aardbevingen dus is bij woningvergunningen een septic tank en rioolafvoer afbraak systeem verplicht. Sinds 2 jaar is nu ook een aansluiting op waterleiding verplicht. Als je deze zaken regelt dan kan je er een bouwvergunning aanvragen als de grond geen landbouw of natuurgebied betreft.
maar het is een iets waar geen discussie over mogelijk is , afschaffen van de inkomsten belasting gaat nooit gebeurenquote:Op zondag 31 maart 2024 12:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat kan prima, want je netto inkomen stijgt. Als je fulltime werkt kan je dus op gelijkwaardige voet blijven consumeren. Ga je minder werken dan moet je dus keuzes gaan maken qua consumeren. In het kader van werken moet lonen lijkt me daar niks mis mee.
De bewoners doen veel controle zelf omdat het niet handhaven tot overlast leidt en als een bewoner bijv zijn riool afvoer afbraak systeem niet goed functioneert ruik je dat in de tropen en subtropen snel genoeg. Blijft iemand volharden in de overlast dan gaat men naar de burgemeester met de aanklacht en die gaat dan stappen ondernemen. Veel ambtenaren en dito kosten heeft Costa Rica dan ook niet.quote:Op zondag 31 maart 2024 12:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar welk soort mensen doet dergelijke dingen handhaven en controleren en daarmee geld verdienen? Zijn dat de zwakkere mensen of zijn dat de mensen met kracht?
Die discussie wordt nooit gevoerd en dat zou wat mij betreft juist wel moeten gebeuren. Het lijkt mij namelijk een prima oplossing, die ook nog kan bijdragen aan de klimaatdoelen waar men zo vol van is. Het zorgt er (denk ik) namelijk ook voor dat mensen bewuster gaan consumeren. Alleen al doordat een grote groep daar dan financieel toe gedwongen wordt.quote:Op zondag 31 maart 2024 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
maar het is een iets waar geen discussie over mogelijk is , hafschaffen van de inkomsten belasting gaat nooit gebeuren
het zou wel een eind maken aan idiote regelingen als de Hyp rente aftrek
juist , er wordt al aan allerlei belasting geknibbeld , ald dividend, erfbelasting, vennootschaps en dan wil jij er nog een hele belangrijke afschaffenquote:Op zondag 31 maart 2024 12:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Die discussie wordt nooit gevoerd en dat zou wat mij betreft juist wel moeten gebeuren. Het lijkt mij namelijk een prima oplossing, die ook nog kan bijdragen aan de klimaatdoelen waar men zo vol van is. Het zorgt er (denk ik) namelijk ook voor dat mensen bewuster gaan consumeren. Alleen al doordat een grote groep daar dan financieel toe gedwongen wordt.
Maar ik ben het met je eens, de kans dat dit gaat gebeuren is inderdaad (helaas) nihil.
Maar vind jij het dan geen boze soort die verhinderen dat mensen op vrije plekken op de wereld een woning voor zichzelf bouwen? Ieder mens heeft toch het recht om zijn/haar leven te verlengen/verdedigen?quote:Op zondag 31 maart 2024 12:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De bewoners doen veel controle zelf omdat het niet handhaven tot overlast leidt en als een bewoner bijv zijn riool afvoer afbraak systeem niet goed functioneert ruik je dat in de tropen en subtropen snel genoeg. Blijft iemand volharden in de overlast dan gaat men naar de burgemeester met de aanklacht en die gaat dan stappen ondernemen. Veel ambtenaren en dito kosten heeft Costa Rica dan ook niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |