abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213032936
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet de overheid eens beginnen met woningen te bouwen en niet zo zeiken over bouwen in het weiland
Bouwen is o.a. vanwege de bouwbesluiten steeds duurder geworden. Je kunt wel meer bouwen, maar bereikbaar zonder huurtoeslag wordt het niet voor mensen met lagere inkomens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 31 maart 2024 @ 11:16:02 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213032972
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Bouwen is o.a. vanwege de bouwbesluiten steeds duurder geworden. Je kunt wel meer bouwen, maar bereikbaar zonder huurtoeslag wordt het niet voor mensen met lagere inkomens.
doordat de gemeenten de grondprijzen bepalen

Er mag alleen nog op grond gebouwd worden die of van de gemeente is of door de gemeente is aangekocht , dat is al 10 jaar zo he

niet buiten het dorp, niet op weiland en ook niet meer op het water
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213033015
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee doordat de gemeentes de grondprijzen bepalen tegenwoordig

Er mag alleen nog op grond gebouwd worden die of van de gemeente is of door de gemeente is aangekocht , dat is al 10 jaar zo he

niet buiten het dorp, niet op weiland en ook niet meer op het water
De gemeente moet de grond aankopen en daarna bouwrijp maken dmv bewegening, riolering etc. Daar zijn de nodige kosten aan verbonden. De hogere eisen van de bouwbesluiten maken daarnaast het bouwen zelf duurder.
  zondag 31 maart 2024 @ 11:22:31 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213033057
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat komt omdat de VVD werkende bevolking al dan niet in deeltijd en uitkeringtrekkers op een gepeupel hoop gooit en hun consumptie op een beetje gelijk wilde houden
en verder alleen rijken en superrijken erkende 20 jaar lang
Dus?
pi_213033076
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet de overheid eens beginnen met woningen te bouwen en niet zo zeiken over bouwen in het weiland, de overheid hier die werkt alles tegen .
de beleidsambtenaren denken voortdurend aan hun eigen portemonnee, bij iedere stap die ze zetten

de provincie wll alleen woningen bouwen voor zichzelf
Het zou voor veel mensen beter zijn als zijzelf op een vrije plek een woning zouden mogen bouwen. Maar dat mag niet van veel vitale krachtige ouderen.
Slechts de sterkste van de wereld mag voor zichzelf op een vrije plek een woning bouwen, dan maken de vitale krachtige ouderen geen bezwaar.
Dat is toch krom beleid?
  zondag 31 maart 2024 @ 11:32:13 #131
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213033201
Tja, ik heb mn hele leven gespaard en voor elkaar gekregen om de vaste lasten beetje bij beetje te verlagen. Huisje zo klein mogelijk kost 450 pm. Geen tv, magnetron, droger. Autootje kost 100 euro pm/500km. Verder zelfvoorzienend met accu's ook.

Vind het ook erg leuk om mn eigen eten te verbouwen maar dat kost best veel tijd maar nu ik in de 50 ben kan ik minder gaan werken en die tijd dan oa besteden aan de tuin waardoor ik nog meer kan besparen.

Kost me 560,- per maand maar eind vh jaar ga ik dus ook van 5 naar 4 dagen.
To BG or not to BG!
  zondag 31 maart 2024 @ 11:35:09 #132
323876 michaelmoore
pi_213033238
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De gemeente moet de grond aankopen en daarna bouwrijp maken dmv bewegening, riolering etc. Daar zijn de nodige kosten aan verbonden. De hogere eisen van de bouwbesluiten maken daarnaast het bouwen zelf duurder.
juist, maar de gemeente stelt de verkoopprijs van bouwgrond vast
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213033242
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
iedereen die werkt van de eerste 20.000 euro belastingvrij , dat scheelt ook in het aantal zwartwerkers

verder alle toeslagen en belastingkortingen afschaffen
Het beste is gewoon om de inkomstenbelasting af te schaffen en daar tegenover de btw te verhogen ter compensatie. Dan zal je naar gelang je minder werkt meer keuzes moeten maken in de mate van consumeren.
  zondag 31 maart 2024 @ 11:36:03 #134
323876 michaelmoore
pi_213033254
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zou voor veel mensen beter zijn als zijzelf op een vrije plek een woning zouden mogen bouwen. Maar dat mag niet van veel vitale krachtige ouderen.
Slechts de sterkste van de wereld mag voor zichzelf op een vrije plek een woning bouwen, dan maken de vitale krachtige ouderen geen bezwaar.
Dat is toch krom beleid?
dat mag niet van de ruimtelijke ordening

en die is nu via Stef Blok helaas in handen van de provincie gekomen door de VVD en die bepaalt waar er gebouwd gaat worden

Stef Blok heeft het ministerie van ruimtelijk ordening opgeheven, de idioot

https://www.rtlnieuws.nl/(...)izenprijzen-daklozen
quote:
19 februari 2020 11:22
Aan het eind van de regeerperiode van Rutte II was Stef Blok in een opperbeste stemming.
Als minister van Wonen had hij een aantal rigoureuze maatregelen ingevoerd, waaronder de veel besproken verhuurderheffing, waarmee hij de woningmarkt voor eens en voor altijd had gefikst.

Een opvolger op zijn positie zou niet langer nodig zijn: vanaf nu zou de markt het allemaal wel kunnen oplossen. Blok jubelde:

"Ik ben de eerste VVD'er die een heel ministerie heeft doen verdwijnen!"

Dat was in 2017. Ook toen al was overduidelijk dat er van alles mis was op de woningmarkt, maar sindsdien hebben de problemen zich alleen maar opgestapeld.

De woningmarkt schiet op alle fronten tekort, en het idee van een wooncrisis of woningnood wordt inmiddels breed gedragen.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 11:42:45 ]
  zondag 31 maart 2024 @ 11:37:46 #135
323876 michaelmoore
pi_213033276
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het beste is gewoon om de inkomstenbelasting af te schaffen en daar tegenover de btw te verhogen ter compensatie. Dan zal je naar gelang je minder werkt meer keuzes moeten maken in de mate van consumeren.
ne dat kan niet de BTW is hier al erg hoog en afschaffen is niet goed ,

de vennootschapsbelasting en de dividendbelasting is al haast niet meer te handhaven wegens internationale concurrentie
pi_213033278
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is toch krom beleid?
Je hebt aansluiting nodig op wegen, riolering, waterleiding en elektra. Op een "vrije" plek heb je dat niet. In bijv Costa Rica werd alleen vereist dat je aansluiting op elektra had. Er is daar nauwelijks riolering vanwege aardbevingen dus is bij woningvergunningen een septic tank en rioolafvoer afbraak systeem verplicht. Sinds 2 jaar is nu ook een aansluiting op waterleiding verplicht. Als je deze zaken regelt dan kan je er een bouwvergunning aanvragen als de grond geen landbouw of natuurgebied betreft.
pi_213033309
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist, maar de gemeente stelt de verkoopprijs van bouwgrond vast
Als die daar woekerwinsten op maken is dat een probleem dat Den Haag dan aan banden moet gaan leggen door een maximale marge vast te leggen van bijv 10%.
  zondag 31 maart 2024 @ 11:44:14 #138
323876 michaelmoore
pi_213033354
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als die daar woekerwinsten op maken is dat een probleem dat Den Haag dan aan banden moet gaan leggen door een maximale marge vast te leggen van bijv 10%.
De gemeente die verkoopt een parkje van 40 x 60 meter aan een bouwer voor 2 miljoen euro en die moet er 36 miniappartementjes op zien te proppen en verkopen voor 360.000 euro per stuk

Dat noemt men verdichten en de gemeente is van het maaiwerk en onderhoud af

13 miljoen euro gedeeld door 36 , ook de bouwer kan er mee uit , maar het zijn vaak echt kut locaties
  zondag 31 maart 2024 @ 11:48:33 #139
323876 michaelmoore
pi_213033409
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Den Haag vind het prima , dan kan die weer wat problemen over de schutting flikkeren
pi_213033440
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zie idd veel jeugd zeggen:"Ik kan toch geen huis kopen of een gezin starten, dus dan maar YOLO.".

Geef ze eens ongelijk.
Hangt ervan af wat ze onder YOLO verstaan. Leuke dingen doen (YOLO) kost doorgaans geld. Als minder werken betekent dat ze die dag(en) thuis Netflixen, Instagrammen etc. dan lijkt mij dat vrij zinloos. Moeten ze zelf weten natuurlijk, als ze daar blij van worden prima. Maar groot gelijk zal je mij niet horen zeggen dan.
pi_213033444
Gelukkig hebben we ChatGPT tegenwoordig, dus minder werken is lang geen probleem :) Ik werk nog fulltime als 33 jarige, maar kan niet wachten tot het moment ChatGPT veel van mijn taken kan overnemen.
pi_213033515
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Den Haag vind het prima , dan kan die weer wat problemen over de schutting flikkeren
Blijft het feit dat voor velen wonen zonder huurtoeslag onbereikbaar is. Zolang de minimale woon standaard geen tent is gaat dat nooit en te nimmer lukken ook.
  zondag 31 maart 2024 @ 12:04:03 #143
323876 michaelmoore
pi_213033612
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Blijft het feit dat voor velen wonen zonder huurtoeslag onbereikbaar is. Zolang de minimale woon standaard geen tent is gaat dat nooit en te nimmer lukken ook.
Dan moet de regie van wonen en ruimtelijk ordening weer terug naar de overheid ,

dan gaan we weer woningen bouwen, liefst prefab in verband met dat stikstof gezeik

Den Haag moet weer beseffen dat Nederland groter is dan de Randstad
pi_213033697
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
ne dat kan niet de BTW is hier al erg hoog en afschaffen is niet goed ,

de vennootschapsbelasting en de dividendbelasting is al haast niet meer te handhaven wegens internationale concurrentie
Dat kan prima, want je netto inkomen stijgt. Als je fulltime werkt kan je dus op gelijkwaardige voet blijven consumeren. Ga je minder werken dan moet je dus keuzes gaan maken qua consumeren. In het kader van werken moet lonen lijkt me daar niks mis mee.
pi_213033803
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Je hebt aansluiting nodig op wegen, riolering, waterleiding en elektra. Op een "vrije" plek heb je dat niet. In bijv Costa Rica werd alleen vereist dat je aansluiting op elektra had. Er is daar nauwelijks riolering vanwege aardbevingen dus is bij woningvergunningen een septic tank en rioolafvoer afbraak systeem verplicht. Sinds 2 jaar is nu ook een aansluiting op waterleiding verplicht. Als je deze zaken regelt dan kan je er een bouwvergunning aanvragen als de grond geen landbouw of natuurgebied betreft.
Maar welk soort mensen doet dergelijke dingen handhaven en controleren en daarmee geld verdienen? Zijn dat de zwakkere mensen of zijn dat de mensen met kracht?
  zondag 31 maart 2024 @ 12:24:00 #146
323876 michaelmoore
pi_213033847
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:10 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat kan prima, want je netto inkomen stijgt. Als je fulltime werkt kan je dus op gelijkwaardige voet blijven consumeren. Ga je minder werken dan moet je dus keuzes gaan maken qua consumeren. In het kader van werken moet lonen lijkt me daar niks mis mee.
maar het is een iets waar geen discussie over mogelijk is , afschaffen van de inkomsten belasting gaat nooit gebeuren
het zou wel een eind maken aan idiote regelingen als de Hyp rente aftrek

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 12:57:09 ]
pi_213033848
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:19 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar welk soort mensen doet dergelijke dingen handhaven en controleren en daarmee geld verdienen? Zijn dat de zwakkere mensen of zijn dat de mensen met kracht?
De bewoners doen veel controle zelf omdat het niet handhaven tot overlast leidt en als een bewoner bijv zijn riool afvoer afbraak systeem niet goed functioneert ruik je dat in de tropen en subtropen snel genoeg. Blijft iemand volharden in de overlast dan gaat men naar de burgemeester met de aanklacht en die gaat dan stappen ondernemen. Veel ambtenaren en dito kosten heeft Costa Rica dan ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 31-03-2024 12:29:30 ]
pi_213033973
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
maar het is een iets waar geen discussie over mogelijk is , hafschaffen van de inkomsten belasting gaat nooit gebeuren
het zou wel een eind maken aan idiote regelingen als de Hyp rente aftrek
Die discussie wordt nooit gevoerd en dat zou wat mij betreft juist wel moeten gebeuren. Het lijkt mij namelijk een prima oplossing, die ook nog kan bijdragen aan de klimaatdoelen waar men zo vol van is. Het zorgt er (denk ik) namelijk ook voor dat mensen bewuster gaan consumeren. Alleen al doordat een grote groep daar dan financieel toe gedwongen wordt.

Maar ik ben het met je eens, de kans dat dit gaat gebeuren is inderdaad (helaas) nihil.
  zondag 31 maart 2024 @ 12:50:29 #149
323876 michaelmoore
pi_213034137
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Die discussie wordt nooit gevoerd en dat zou wat mij betreft juist wel moeten gebeuren. Het lijkt mij namelijk een prima oplossing, die ook nog kan bijdragen aan de klimaatdoelen waar men zo vol van is. Het zorgt er (denk ik) namelijk ook voor dat mensen bewuster gaan consumeren. Alleen al doordat een grote groep daar dan financieel toe gedwongen wordt.

Maar ik ben het met je eens, de kans dat dit gaat gebeuren is inderdaad (helaas) nihil.
juist , er wordt al aan allerlei belasting geknibbeld , ald dividend, erfbelasting, vennootschaps en dan wil jij er nog een hele belangrijke afschaffen
als er iets blijft is het wel de BTW , de IB en de motorijtuigbelasting

laten we eerst maar eens de toeslagen weer afschaffen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 13:41:27 ]
pi_213035346
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De bewoners doen veel controle zelf omdat het niet handhaven tot overlast leidt en als een bewoner bijv zijn riool afvoer afbraak systeem niet goed functioneert ruik je dat in de tropen en subtropen snel genoeg. Blijft iemand volharden in de overlast dan gaat men naar de burgemeester met de aanklacht en die gaat dan stappen ondernemen. Veel ambtenaren en dito kosten heeft Costa Rica dan ook niet.
Maar vind jij het dan geen boze soort die verhinderen dat mensen op vrije plekken op de wereld een woning voor zichzelf bouwen? Ieder mens heeft toch het recht om zijn/haar leven te verlengen/verdedigen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')