abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2024 @ 13:10:41 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212991287
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:02 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat is denk ik het grootste probleem met al die kantoorlui, ambtenaren en “thuiswerkers” effectief werkt iedereen op 50%

Treurige is we dat de salarissen daar over het algemeen prima zijn, maar bij de mensen die echt 40+ uur moeten buffelen en niet achter een laptop zitten vaak een fooitje krijgen
klopt helemaal
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 28 maart 2024 @ 13:11:41 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212991306
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:09 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me verschrikkelijk 40 uur op kantoor te moeten zijn om er maar 14 te werken.
20 uitvecht werken en vooral thuis zijn is natuurlijk prima
Dat hangt er van af wat er thuis zit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213000738
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Moet jij nog 40 uur op kantoor zitten? Ik werk meestal thuis.

Ik heb weleens gekeken naar minder werken, maar het scheelt gewoon een hoop geld en ik zou hooguit wat zorgtoeslag ervoor terug krijgen als ik genoeg wegstreep. Dus liever 40 beschikbaar zijn en de helft daarvan echt wat doen.
Het hangt er mede van af of je kinderen hebt. Ik ben maar een eenvoudige alleenstaande en zou in dat geval ook hooguit wat zorgtoeslag krijgen.
Met kinderen, een dag minder kinderopvang en meer kindgebonden budget kan een dag minder werken weleens relatief gunstig uitpakken.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213000776
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt helemaal
Minimumloon met huur- en zorgtoeslag is niet eens zo slecht. Omdat men hier redelijk gevoelig is voor ongelijkheid wordt het misschien een fooitje genoemd.
Het minimumloon zie ik nog wel verder oplopen (en belastingvrij worden), met de overgang naar een duurzame samenleving.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213000934
Toch bijzonder hoe dat werkt. Alles wordt met de laatste jaren duurder, maar men gaat wel massaal minder werken.
pi_213001310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 23:07 schreef theunderdog het volgende:
Toch bijzonder hoe dat werkt. Alles wordt met de laatste jaren duurder, maar men gaat wel massaal minder werken.
Ze gaan minder werken omdat ze dan extra bonus krijgen via de steun.
Waaronder huursubsidie
En anderen subsidie die je er bij kan krijgen als je kinderen heb .

Daarom werken subsidie niet omdat meer moet verdienen en werken omdat bedrag verschil goed te maken.

Auto rijden het zelfde.
3dagen brandstof of de ov vs 5 dagen.
Alle kosten die je moet maken en verschil zal je dus bij moeten werken.

Daarom loont werken niet meer als de lonen van bepaalde beroepen gewoon te laag is.
Zeker nu niet meer omdat de minimaal hard aan het stijgen is.
2018 verdiende ik 2200 euro bruto waar de minimaal loon toen iets was van 1460 euro.
Nu staat de minimaal loon op 1900 euro bruto
Maar mensen die al jaren werken voor een bedrag van toen de tijd.
Kunnen beter gaan stoppen of minder gaan werken.
Of je moet zo kunnen lullen dat het bedrijf meer gaat geven
Wat niet zo snel zal gebeuren.
Omdat er genoeg vis in de vijver zit.
pi_213001329
quote:
Tja, als minder werken jou per saldo weinig kost (soms gaat het om tientjes) dan kan ik me voorstellen dat vrije tijd je meer waard is. Het nadeel is alleen dat je over bijvoorbeeld ¤ 500,- meer salaris wel pensioen opbouwt, terwijl je over ¤ 400,- aan toeslagen geen pensioen opbouwt. Het zorgt uiteindelijk wel voor een pensioengat.

Dat blijft natuurlijk een afweging om te maken en prima als je er bewust voor kiest. Alleen in veel gevallen is men zich daar niet goed van bewust.
pi_213001393
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 00:18 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Tja, als minder werken jou per saldo weinig kost (soms gaat het om tientjes) dan kan ik me voorstellen dat vrije tijd je meer waard is. Het nadeel is alleen dat je over bijvoorbeeld ¤ 500,- meer salaris wel pensioen opbouwt, terwijl je over ¤ 400,- aan toeslagen geen pensioen opbouwt. Het zorgt uiteindelijk wel voor een pensioengat.

Dat blijft natuurlijk een afweging om te maken en prima als je er bewust voor kiest. Alleen in veel gevallen is men zich daar niet goed van bewust.
Pensioen gat bestaat niet.
Je heb je aow namelijk .
En de pensioen die je opbouwt via werk is extra. Maar word maximaal belast .
Daar in tegen heb je te weinig omdat je onder de sociale minimum komt
Is de overheid weer verplicht om dat weer op te krikken.

Probleem zit in de aow
Twee mensen gezamelijk als partner krijgen een aow gezins versie.
Ben je alleen krijg je dus de maximaal aow.
Iets wat achterlijk is omdat aow persoonlijk gebonden is .
Waarom word het dan niet persoonlijk gebonden betaalt en krijg je een boete als je een partner heb die ook een aow krijgt?

Daar zit het grootste probleem dus.
pi_213001611
Dit is toch al jaren de trend ondertussen? Als het onderaan de streep weinig zou schelen dan zou ik het zelf ook doen.
pi_213002707
quote:
Is een kwestie van vraag en aanbod. Minder werknemers terwijl de vraag toeneemt leidt tot stijgende prijzen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213002808
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 02:31 schreef Smart_ass het volgende:
Dit is toch al jaren de trend ondertussen? Als het onderaan de streep weinig zou schelen dan zou ik het zelf ook doen.
Jup, fulltime werken loont te weinig. Als je met parttime werken én toeslagen een gelijkwaardig salaris binnenkrijgt gaat er iets goed mis.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213002877
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jup, fulltime werken loont te weinig. Als je met parttime werken én toeslagen een gelijkwaardig salaris binnenkrijgt gaat er iets goed mis.
Vooral als men in de sociale huur woont, vandaar dat er o.a. onder de VVD is ingezet op de afbraak van sociale huur is mijn indruk. Het is dan voor de overheid goedkoper dat mensen tot 30+ bij hun ouders blijven wonen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:11:51 #63
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213002942
Als je door moet werken tot je lichaam compleet versleten is dan kan je beter tijdens je werkende leven wat meer genieten.

Voor de mensen die hun pensioendatum überhaupt halen zal dat door kwaaltjes steeds lastiger worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:11:05 #64
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_213003724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 13:02 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat is denk ik het grootste probleem met al die kantoorlui, ambtenaren en “thuiswerkers” effectief werkt iedereen op 50%
Ik vind dat helemaal geen probleem.
quote:
Treurige is we dat de salarisen daar over het algemeen prima zijn, maar bij de mensen die echt 40+ uur moeten buffelen en niet achter een laptop zitten vaak een fooitje krijgen
Dat klopt, maar die oneerlijkheid is van alle tijden en heeft vooral te maken met het verschil in focus op input versus output van het werk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:13:39 #65
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_213003753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:48 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het hangt er mede van af of je kinderen hebt. Ik ben maar een eenvoudige alleenstaande en zou in dat geval ook hooguit wat zorgtoeslag krijgen.
Met kinderen, een dag minder kinderopvang en meer kindgebonden budget kan een dag minder werken weleens relatief gunstig uitpakken.
Dat klopt, maar wij zitten in dezelfde situatie qua huishouden dus voor mij geldt hetzelfde.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_213003822
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:11 schreef MichaelScott het volgende:
Als je door moet werken tot je lichaam compleet versleten is dan kan je beter tijdens je werkende leven wat meer genieten.

Voor de mensen die hun pensioendatum überhaupt halen zal dat door kwaaltjes steeds lastiger worden.
Precies, geniet van het leven zolang als het mogelijk is, want men weet niet wanneer het leven voorgoed stopt.
pi_213009797
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is een kwestie van vraag en aanbod. Minder werknemers terwijl de vraag toeneemt leidt tot stijgende prijzen.
Ja vast. Maar dat neemt niet weg dat het bijzonder blijft.
pi_213009814
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 00:18 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Pensioen is wel het laatste waar je je zorgen om moet maken. AI neemt toch heel veel banen over. Er zal in de toekomst wel een soort basisloon komen ofzo.
pi_213009839
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
[..]
Dat klopt, maar die oneerlijkheid is van alle tijden en heeft vooral te maken met het verschil in focus op input versus output van het werk.
Nee als je er zelf onderdeel van bent dan snap ik dat je dat geen probleem vind, 50% inzet, 100% uitbetaald krijgen.
pi_213009872
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
[..]
Werkt gij parttime?
pi_213010679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 00:35 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Pensioen gat bestaat niet.
Je heb je aow namelijk .
En de pensioen die je opbouwt via werk is extra. Maar word maximaal belast .
Daar in tegen heb je te weinig omdat je onder de sociale minimum komt
Is de overheid weer verplicht om dat weer op te krikken.

Probleem zit in de aow
Twee mensen gezamelijk als partner krijgen een aow gezins versie.
Ben je alleen krijg je dus de maximaal aow.
Iets wat achterlijk is omdat aow persoonlijk gebonden is .
Waarom word het dan niet persoonlijk gebonden betaalt en krijg je een boete als je een partner heb die ook een aow krijgt?

Daar zit het grootste probleem dus.
AOW is geen compensatie voor minder opgebouwd pensioen he. De AOW krijg je ongeacht de hoogte van je pensioen. Als jij ervoor kiest om 32 uur te werken en het verschil in loon op te vangen met toeslagen dan merk je gedurende je werkzame leven mogelijk weinig verschil. Dat verschil merk je wel zodra je met pensioen bent.
pi_213010897
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]
AOW is geen compensatie voor minder opgebouwd pensioen he. De AOW krijg je ongeacht de hoogte van je pensioen. Als jij ervoor kiest om 32 uur te werken en het verschil in loon op te vangen met toeslagen dan merk je gedurende je werkzame leven mogelijk weinig verschil. Dat verschil merk je wel zodra je met pensioen bent.
Ze zijn zo aan het rommelen met de pensioen.
Dat ik me afvraag of je in de toekomst het weg gaat krijgen.

Zeker omdat iedereen die nu in zijn 40ste al een pensioen gat heeft en nu met de aanpassing er van nog groter is geworden.

Beter kan je tijdens je leven voor de pensioen alles op rit hebben.
Zodat je later in de toekomst als je op pensioen gaat geen probleem heb

Waaronder een huis die betaalt is en je eigendom is. (Afbetaald)

Anders kan je net als vele huidige die met pensioen gaan lekker bij werken om alles te kunnen betalen.

Beste is vergeten die pensioen en zelf er naar toe werken .
Het is helemaal niet zeker of de toekomstige generaties überhaupt gaat krijgen.
pi_213013281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:02 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ze zijn zo aan het rommelen met de pensioen.
Dat ik me afvraag of je in de toekomst het weg gaat krijgen.

Zeker omdat iedereen die nu in zijn 40ste al een pensioen gat heeft en nu met de aanpassing er van nog groter is geworden.

Beter kan je tijdens je leven voor de pensioen alles op rit hebben.
Zodat je later in de toekomst als je op pensioen gaat geen probleem heb

Waaronder een huis die betaalt is en je eigendom is. (Afbetaald)

Anders kan je net als vele huidige die met pensioen gaan lekker bij werken om alles te kunnen betalen.

Beste is vergeten die pensioen en zelf er naar toe werken .
Het is helemaal niet zeker of de toekomstige generaties überhaupt gaat krijgen.
Ja, uiteraard kan je er beter voor zorgen dat je e.e.a. voor je pensioen al op de rit hebt. Maar dat doe je niet door minder uren te gaan werken. Dat snijdt dan aan twee kanten.
pi_213014175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 22:31 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ja, uiteraard kan je er beter voor zorgen dat je e.e.a. voor je pensioen al op de rit hebt. Maar dat doe je niet door minder uren te gaan werken. Dat snijdt dan aan twee kanten.
Dat ligt er dus aan.
Als je meer geld kan besparen door minder te werken.
Dan is maar de vraag waar je beter mee af bent.

De extra kosten die je moet maken naar en van je werk.
Waaronder onderhoud van voertuig of O.V kosten besparen
Kan aardig oplopen zeg maar .

Woon en werk vlak naast elkaar dat je met de fiets of lopen kan gaan.
Dna praten we over iets anders.

Maar als je als voorbeeld 100 euro extra brandstof kwijt bent .(Buiten de eerder onderhoud en banden kosten)
Maar je krijgt maar netto 120 euro extra.
Dan zal ik zeggen stik maar met die 20 euro verschil.

Daar hebben we gelijk het probleem.
Niet iedereen heeft een lease wagen met brandstof van de zaak .
Genoeg mensen die dat niet krijgen van uit hun werk.
En zelf de kosten moeten dragen
En kilometer vergoeding is niet verplicht van uit het bedrijfsleven.
Dus dat heeft ook niet iedereen

Daarom kan je nooit niet iets zeggen over iemand zijn werk , kosten en enz
pi_213014306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 23:49 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dat ligt er dus aan.
Als je meer geld kan besparen door minder te werken.
Dan is maar de vraag waar je beter mee af bent.

De extra kosten die je moet maken naar en van je werk.
Waaronder onderhoud van voertuig of O.V kosten besparen
Kan aardig oplopen zeg maar .

Woon en werk vlak naast elkaar dat je met de fiets of lopen kan gaan.
Dna praten we over iets anders.

Maar als je als voorbeeld 100 euro extra brandstof kwijt bent .(Buiten de eerder onderhoud en banden kosten)
Maar je krijgt maar netto 120 euro extra.
Dan zal ik zeggen stik maar met die 20 euro verschil.

Daar hebben we gelijk het probleem.
Niet iedereen heeft een lease wagen met brandstof van de zaak .
Genoeg mensen die dat niet krijgen van uit hun werk.
En zelf de kosten moeten dragen
En kilometer vergoeding is niet verplicht van uit het bedrijfsleven.
Dus dat heeft ook niet iedereen

Daarom kan je nooit niet iets zeggen over iemand zijn werk , kosten en enz
Dat heeft toch niks te maken met fulltime versus parttime werken? Als het je geld kost om van 32 uur naar 40 uur te gaan, omdat je dan kosten moet maken voor woon-werkverkeer, dan kost iedere werkdag je geld. Dan kan je beter in z'n geheel stoppen met werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')