Komt goedquote:Op zondag 24 maart 2024 21:32 schreef Greys het volgende:
Tot nu toe is Matt dol op Italië en vooral 'obsessed with France' (goede smaak die man!) maar ze bewaren NL tot het laatst zeggen ze. Ben zó benieuwd. Straks vindt ie het vreselijk.
Is het voordeel niet dat het lied sowieso de finale gaat halen? Dan kan het juist ook iets worden dat besproken gaat worden door de commentatoren, die na de halve finale de betekenis van het lied extra gaan uitzoeken.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:52 schreef Greys het volgende:
Die twee andere jongens zijn ook nogal teleurgesteld door z'n reactie he. Dat waren ze ook al bij onder andere Noorwegen.
Maar, even realistisch blijven ook: toen ze hem het achtergrondverhaal uitlegden zei Matt 'very touching, but none of us will get that'. En dat zal ook bij heel veel kijkers het geval zijn, want met staging kan je het niet helemaal uitleggen denk ik. Blijft over een heel catchy liedje. Matt vond het 'very Junior Eurovision'. Hmpf.
Nou ja, het is maar de mening van één iemand.
(Vond hem sowieso heel 'dwars' vanavond haha)
Dit is eigenlijk wat ik ook van een gemiddelde kijker verwacht.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:52 schreef Greys het volgende:
Maar, even realistisch blijven ook: toen ze hem het achtergrondverhaal uitlegden zei Matt 'very touching, but none of us will get that'. En dat zal ook bij heel veel kijkers het geval zijn, want met staging kan je het niet helemaal uitleggen denk ik. Blijft over een heel catchy liedje. Matt vond het 'very Junior Eurovision'. Hmpf.
Ik denk dat ie een geniale manier vindt om ook de boodschap over te brengen.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wat ik ook van een gemiddelde kijker verwacht.
Daarom hoop ik dat hij met een geweldige strakke show komt en het met charisma en catchy lied het toch heel goed gaat doen.
Hij hield ook enorm van Italië en das dit jaar geen gevoelige ballad.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:55 schreef drxanax het volgende:
Heb maar paar positieve berichtjes in de chat geplaatst om te hypen.
Matt lijkt meer vd gevoelige ballads te zijn.
Ik weet het eigenlijk wel zeker.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wat ik ook van een gemiddelde kijker verwacht.
Daarom hoop ik dat hij met een geweldige strakke show komt en het met charisma en catchy lied het toch heel goed gaat doen.
Ik denk wel dat hij nu ook niet zo diep erin zat als sommige andere kanalen, omdat hij met een half oog kijkt volgens mij. Maar dat zullen misschien veel mensen op de avond zelf ook doen.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:52 schreef Greys het volgende:
Nee het is maar de mening van één man gelukkig en ik heb de andere video's amper gekeken maar vond hem vanavond idd heel stuurs en dwars. Alsof hij heel graag het tegenovergestelde wilde vinden van Roy en Gabe steeds. Bespeurde eerder in de uitzending ook wat irritatie bij die twee over Matt voor m'n gevoel.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:58 schreef Em31 het volgende:
Maakt het echt wat uit?Even los van zijn mening over Nederland vond ik hem in de vorige video’s eerlijk gezegd ook niet meer zo leuk overkomen.
Ik wilde nét zeggen dat ik liever de Matt had die gewoon geconcentreerd naar het beeld keek ipv naar de achterkant van z'n telefoon omdat dat in beeld moest en steeds leuteren erdoorheen met die anderen. Dit was zo... rommelig.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:04 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hij nu ook niet zo diep erin zat als sommige andere kanalen, omdat hij met een half oog kijkt volgens mij. Maar dat zullen misschien veel mensen op de avond zelf ook doen.
Misschien nog niet helemaal de oude?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:58 schreef Em31 het volgende:
Maakt het echt wat uit?Even los van zijn mening over Nederland vond ik hem in de vorige video’s eerlijk gezegd ook niet meer zo leuk overkomen.
Ja dat was in die andere video’s inderdaad ook, vond het niet eens echt leuk om te kijken. Ook een paar keer laten weten dat hij er echt niet mee bezig is door o.a. te vragen waar het Songfestival ook alweer gehouden wordt dit jaar enzo. Hier zat hij nu ook maar half op te letten en je kon deze reactie al aan zien komen omdat die andere twee het inderdaad wel leuk vonden.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee het is maar de mening van één man gelukkig en ik heb de andere video's amper gekeken maar vond hem vanavond idd heel stuurs en dwars. Alsof hij heel graag het tegenovergestelde wilde vinden van Roy en Gabe steeds. Bespeurde eerder in de uitzending ook wat irritatie bij die twee over Matt voor m'n gevoel.
Ze waren boooossss over Noorwegenquote:Op zondag 24 maart 2024 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee het is maar de mening van één man gelukkig en ik heb de andere video's amper gekeken maar vond hem vanavond idd heel stuurs en dwars. Alsof hij heel graag het tegenovergestelde wilde vinden van Roy en Gabe steeds. Bespeurde eerder in de uitzending ook wat irritatie bij die twee over Matt voor m'n gevoel.
Ja precies, ik denk dat zijn mening dan misschien wat anders zou zijn want nu kreeg hij niets mee van de tekst volgens mij, of de whiplash die je krijgt met het einde waardoor je door een emotionele achtbaan gaat.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wilde nét zeggen dat ik liever de Matt had die gewoon geconcentreerd naar het beeld keek ipv naar de achterkant van z'n telefoon omdat dat in beeld moest en steeds leuteren erdoorheen met die anderen. Dit was zo... rommelig.
Dan scroll je toch even doorquote:Op zondag 24 maart 2024 22:10 schreef blackswangreen het volgende:
Hele analyses over de analyse van één man... dichten jullie die Matt niet iets te veel belang toe? Als hij het kut vindt, vindt hij het kut. Prima, next.
Met K pop danseressen uit de clip.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:12 schreef drxanax het volgende:
Kan twee kanten opgaan denk ik:
Als ie gaat voor live concert soort optreden zoals in Tilburg (alleen op podium) dan wordt het het rechter rijtje.
Gaat ie voor een strak tv optreden met 3 minuten gave staging, choreografie, dansers en visuals: top 3.
Eens.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:12 schreef drxanax het volgende:
Als ie gaat voor live concert soort optreden zoals in Tilburg (alleen op podium) dan wordt het het rechter rijtje.
Gaat ie voor een strak tv optreden met 3 minuten gave staging, choreografie, dansers en visuals: top 3.
In de vele (véle!) afgelopen jaren was Matt echt een 'ding' hier. We keken dagenlang naar z'n hoofd tijdens de live stream in het perscentrum en eigenlijk iedereen vond hem tof en fair en zijn mening vonden we toen best belangrijk. Hij is er nu een hele tijd tussenuit geweest dus for old times sake was het best even interessant 'wat Matt ervan vindt'. We moeten het toch ergens over hebben hier.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:10 schreef blackswangreen het volgende:
Hele analyses over de analyse van één man... dichten jullie die Matt niet iets te veel belang toe? Als hij het kut vindt, vindt hij het kut. Prima, next.
Nou… ik kijk het dan ook maar niet terugquote:Op zondag 24 maart 2024 22:09 schreef summer52 het volgende:
Matt had het nummer nog niet eerder gehoord? En tijdens het luisteren zat hij erdoor te tetteren en brak hij het liedje ook ineens af. Dus hoe kan je dan een liedje beoordelen?
Ik vond hem trouwens totaal niet geïnteresseerd in welk liedje dan ook. Misschien is hij toch nog niet helemaal beter.
Joost kennende gaat hij voor optie 2. Hij en z'n team hebben meermaals aangegeven hier heel serieus mee bezig te zijn én er echt iets van te willen maken. En juist omdat we nu weten hoe Europapa bij zijn eigen concerten live eruitziet, gaat hij op het podium in Zweden iets totaal anders doen. Ik verwacht in EIC eigenlijk nog een Tilburg 2.0 optreden (misschien al iets meer visuals?) en dat alles strikt geheim blijft tot de repetities in de arena daar.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:12 schreef drxanax het volgende:
Het gaat volgens mij maar één kant op. Hij (en zijn creatieve team en Twan) weet wel dat een concert voor fans iets anders is dan een tv show waarin je 3 minuten de tijd hebt om mensen die in principe nog niks met je hebben razend enthousiast te maken. Hij gaat vast en zeker voor een strak optreden, ben ik van overtuigd 😊 .quote:Op zondag 24 maart 2024 22:12 schreef drxanax het volgende:
Die is wel ffkes van z’n voetstuk gevallen, jonguh.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:16 schreef Greys het volgende:
[..]
In de vele (véle!) afgelopen jaren was Matt echt een 'ding' hier. We keken dagenlang naar z'n hoofd tijdens de live stream in het perscentrum en eigenlijk iedereen vond hem tof en fair en zijn mening vonden we toen best belangrijk. Hij is er nu een hele tijd tussenuit geweest dus for old times sake was het best even interessant 'wat Matt ervan vindt'. We moeten het toch ergens over hebben hier.
Het is ook niet erg dat hij het niks vindt (ook al vind ik dat persoonlijk jammer), maar als ik hoor dat hij erdoorheen zit te tetteren en het nummer afbreekt..quote:Op zondag 24 maart 2024 22:54 schreef Momo het volgende:
Maar toch prima als iemand gewoon eerlijk zegt dat die Europapa niks vind, ook hier waren meer mensen niet enthousiast na 1 keer luisteren. En liever dat hij gewoon eerlijk is dan een aantal van die reviewers die alles fantastisch en een "potential winner" vinden. Europapa is gewoon een love or hate it nummer, dat zal straks niet veranderen bij mensen die voor het eerst kijken. En niet iedereen dan zal ook de moeite doen om de betekenis achter nummers op te zoeken. Dan doen de casual viewer in Nederland ook niet he, waarom zouden ze dat wel doen voor Nederland. En vergeet niet love or hate it is juist goed voor de televote straks.
Mensen die het een potential winner vinden zijn ook gewoon eerlijk hè.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:54 schreef Momo het volgende:
Maar toch prima als iemand gewoon eerlijk zegt dat die Europapa niks vind, ook hier waren meer mensen niet enthousiast na 1 keer luisteren. En liever dat hij gewoon eerlijk is dan een aantal van die reviewers die alles fantastisch en een "potential winner" vinden. Europapa is gewoon een love or hate it nummer, dat zal straks niet veranderen bij mensen die voor het eerst kijken. En niet iedereen dan zal ook de moeite doen om de betekenis achter nummers op te zoeken. Dan doen de casual viewer in Nederland ook niet he, waarom zouden ze dat wel doen voor Nederland. En vergeet niet love or hate it is juist goed voor de televote straks.
Maar hij praatte ook door andere nummers heen, ook mede vanwege copyright. En Kroatië brak hij ook eerder af in de piano outro. Het draait niet om Nederland he.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Het is ook niet erg dat hij het niks vindt (ook al vind ik dat persoonlijk jammer), maar als ik hoor dat hij erdoorheen zit te tetteren en het nummer afbreekt..
Mensen kunnen het natuurlijk best oprecht een potential winner vinden, net als elk ander land, of het nou op 1 in de odds staat of 35. Maar let ook op hoeveel YouTube kanalen bewust zoiets zeggen bij 10+ nummers dit jaar. Die willen gewoon engagement op hun video's. Maar de live was best slordig en rommelig inderdaad bij Matt. Bij sommige nummers zat de hond er door te blaffen, dan kun je nooit echt goed luisteren er naar.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:03 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Mensen die het een potential winner vinden zijn ook gewoon eerlijk hè.![]()
Het is ook niet erg dat ie het niks vindt. Ik vond alleen de manier waarop ongeïnteresseerd en rommelig ogen. Niet alleen over ons nummer. En dat mag ook gezegd worden.
Dit is toch het Nederland topic?quote:Op zondag 24 maart 2024 23:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar hij praatte ook door andere nummers heen, ook mede vanwege copyright. En Kroatië brak hij ook eerder af in de piano outro. Het draait niet om Nederland he.
Ja die hondquote:Op zondag 24 maart 2024 23:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen kunnen het natuurlijk best oprecht een potential winner vinden, net als elk ander land, of het nou op 1 in de odds staat of 35. Maar let ook op hoeveel YouTube kanalen bewust zoiets zeggen bij 10+ nummers dit jaar. Die willen gewoon engagement op hun video's. Maar de live was best slordig en rommelig inderdaad bij Matt. Bij sommige nummers zat de hond er door te blaffen, dan kun je nooit echt goed luisteren er naar.
Hij vond Griekenland leuk, ik snap hem niet meer.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij hield ook enorm van Italië en das dit jaar geen gevoelige ballad.
Deze man wil gewoon een statement maken en daarmee de aandacht op zichzelf vestigen, zoals vele "experts" op welk gebied dan ook soms doen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:16 schreef Greys het volgende:
In de vele (véle!) afgelopen jaren was Matt echt een 'ding' hier. We keken dagenlang naar z'n hoofd tijdens de live stream in het perscentrum en eigenlijk iedereen vond hem tof en fair en zijn mening vonden we toen best belangrijk. Hij is er nu een hele tijd tussenuit geweest dus for old times sake was het best even interessant 'wat Matt ervan vindt'. We moeten het toch ergens over hebben hier.
Zijn z’n woorden niet en verder vraag ik me af of je Matt een beetje hebt gevolgd de laatste jaren want bovenstaande is echt totaal niet hoe hij is. Als er iemand is die veel weet van het ESF en zichzelf niet in de picture wil zetten (hij is er zelfs 6 maanden totaal uit geweest) is hij het wel. Dat hij een andere mening toebedeeld is dan veel van z’n ESC united collega’s en van ons maakt hem niet meteen een aandachtszoeker.quote:Op maandag 25 maart 2024 00:19 schreef Za het volgende:
[..]
Het niks vinden (ik heb zijn review niet gezien, maar indien dat zijn woorden zijn)
Ook wel een beetje dramatisch hoor, zo’n eerste reactie. Dat je Finland al hebt gezien en dan alsnog spreekt over ‘destroyed’. Er was ook zo’n ander account zoals dit die het meteen had over een hele grote fout van de AVROTROS en dat het bijna zeker NQ of laatste in de finale zou zijn. Calm down denk ik dan. Maar goed uiteindelijk zijn dit ook maar gewoon mensen met een mening.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:33 schreef blackswangreen het volgende:
De eerste reacties waren bij de meeste mensen nogal lauw hoor. Ik was op zoek naar mijn eigen (niet al te positieve) eerste reactie en toen vond ik bv. deze:
[ x ]
Nou, er is volgens mij helemaal niemand die op dit moment denkt dat hij weggeblazen gaat worden door Estland en Finland. Van het Estse nummer zou ik niet eens meer weten hoe hij gaat. Maar feit is dat Europapa een beetje een grower is. Het klinkt wat flauw op het eerste gehoor. Dat zal hij moeten compenseren met z'n podium presence, want die heeft hij zeker.
Hahaha ja. Staan ze daar straks tijdens Spanje 'eh wtf is dit' a la die Travolta gif om zich heen te kijken. Ik zie dit nu voor me.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:23 schreef Cee het volgende:
Als ze maar wel doorhebben dat ie ‘maar’ 1 nummer doet.
Been there, done thatquote:Op maandag 25 maart 2024 12:51 schreef Greys het volgende:
Even een píetsie offtopic maar iedereen 'moet' even in het 'Post hier jouw top zoveel' topic kijken en de post van Fred lezen.
Ondanks dat ik Joost geweldig vind als artiest en ik ook echt blij ben dat dit jaar een artiest gaat die ik al leuk vond van tevoren maar of wij winnen betwijfel ik vooral door de jury.quote:
Oh jee is het weer zoverquote:Op maandag 25 maart 2024 12:51 schreef Greys het volgende:
Even een píetsie offtopic maar iedereen 'moet' even in het 'Post hier jouw top zoveel' topic kijken en de post van Fred lezen.
Of erger, de zaal stroomt leeg. Of is Joost als laatst?quote:Op maandag 25 maart 2024 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja. Staan ze daar straks tijdens Spanje 'eh wtf is dit' a la die Travolta gif om zich heen te kijken. Ik zie dit nu voor me.
Linkje?quote:Op maandag 25 maart 2024 12:51 schreef Greys het volgende:
Normaal gesproken doen ze Nederland als laatste. Vanzelfsprekend was dit vorig jaar niet het geval. Maar andere jaren wel.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:39 schreef Dave het volgende:
[..]
Of erger, de zaal stroomt leeg. Of is Joost als laatst?
quote:Op maandag 25 maart 2024 14:49 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Er staat bij de Eurojury op dit moment een fanfavoriet helemaal onderaan. Zijn wij een fanfavoriet? Niet echt tochof wij moeten het zijn of Kroatië of Griekenland?
Dit is de tussenstand op Eurovision World. Israël zou in theorie nog kunnen, maar waarschijnlijk één van die drie.quote:14% Croatia
11% Italy
8% Switzerland
7% Belgium
7% Netherlands
5% Israel
4% Greece
3% Ukraine
Of Noorwegen zou ook nog kunnen, op bijvoorbeeld Reddit is dat zowat de favoriet.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[..]
Dit is de tussenstand op Eurovision World. Israël zou in theorie nog kunnen, maar waarschijnlijk één van die drie.
Als je per definitie dit als de `favorieten` neemt dan zou Griekenland het meest waarschijnlijke vinden dan ons. (Als iets dat de jury niet pruimt).quote:Op maandag 25 maart 2024 15:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[..]
Dit is de tussenstand op Eurovision World. Israël zou in theorie nog kunnen, maar waarschijnlijk één van die drie.
Toch ook wel een keer leuk, dat we met een puur televotenummer gaan. Volgend jaar is het weer tijd voor middle of the road Radio 2 countryquote:
Oh sorry, ik dacht niet dat dat nodig was omdat het topic hier in ESF gewoon bijna bovenaan staat.quote:
Nou, dat dus. Fuck de jury!quote:Op maandag 25 maart 2024 15:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Toch ook wel een keer leuk, dat we met een puur televotenummer gaan. Volgend jaar is het weer tijd voor middle of the road Radio 2 country
Denk dat sommigen NL wel een fan favoriet zouden noemen met meeste views op YouTube kanaal en in de top 5 enzo. Dus het zou zomaar kunnen dat 'wij' het zijn.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:49 schreef Em31 het volgende:
Er staat bij de Eurojury op dit moment een fanfavoriet helemaal onderaan. Zijn wij een fanfavoriet? Niet echt tochof wij moeten het zijn of Kroatië of Griekenland?
Het geeft een beetje een indicatie, maar ook weer niet teveel waarde aan hechten idd. Ik geloof dat Frankrijk vorig jaar won? Of in ieder geval ergens bovenaan stond bij Eurojury. Om vervolgens door d'r hoeven te zakken bij het ESF met die over the top act.quote:Op maandag 25 maart 2024 18:14 schreef molloot200 het volgende:
Is de Eurojury echt zo’n goede voorspeller dan? Ik vond het meer een leuk dingetje voor erbij maar het zijn toch vaak oude ESF of NF acts die stemmen. Niet echt leeftijd-representatief en ook best wel gebaseerd op eigen smaak natuurlijk. Leuk om mee te juichen maar jongens, het zegt helemaal niks heb ik t idee
In 2018 scoorde Oostenrijk daar tot ieders verbazing goed. Dat werd later de jurywinnaar.quote:Op maandag 25 maart 2024 18:25 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Het geeft een beetje een indicatie, maar ook weer niet teveel waarde aan hechten idd. Ik geloof dat Frankrijk vorig jaar won? Of in ieder geval ergens bovenaan stond bij Eurojury. Om vervolgens door d'r hoeven te zakken bij het ESF met die over the top act.
En ik meen me ook te herinneren dat UK won in het jaar van de Common Linnets. En zij eindigde uiteindelijk ook ergens achterin. Maar het was wel een soort eerste indicatie dat CATS best okay zou kunnen scoren toen. Dus het is maar net hoe je het bekijkt en wat je eruit wil halen
Met die staging kan het echt alle kanten op. Het is niet dat er iemand meewerkt die bewezen heeft goed te zijn in het bedenken van Eurovisie-stagings. Maar met Gover Meit én Joost Klein, allebei zo gek als een deur, mag je toch hopen dat het in elk geval niet saai wordt. Op wat voor manier zou ik alleen niet wetenquote:Op maandag 25 maart 2024 18:24 schreef d_elise het volgende:
Ik denk echt dat Joost een CATS effect gaat krijgen zodra de repetities beginnen. Zijn beginpunt is natuurlijk veel gunstiger dan Ilse en Waylon in 2014 vanwege zijn statistieken en streams, maar ik heb het gevoel dat de staging écht goed en effectief gaat zijn. Daarom maak ik me nu ook niet zo druk om alle (fan)polls en lijstjes. En mocht het resultaat dan alsnog enigszins tegenvallen - wat ik niet verwacht - ben ik in ieder geval blij met wat het toe nu toe in Nederland en België heeft gedaan. Dat gun ik Joost, maar ook onszelf als esf-fans na de miskleun van vorig jaar.
En terecht. Vond ikquote:Op maandag 25 maart 2024 19:18 schreef Cee het volgende:
[..]
In 2018 scoorde Oostenrijk daar tot ieders verbazing goed. Dat werd later de jurywinnaar.
Mijn vermoeden: Servië.quote:Op maandag 25 maart 2024 19:23 schreef Em31 het volgende:
In die tweet wordt ook gezegd dat er nu ook een land bijzit die veel punten krijgt, maar helemaal nog niet opvalt bij de bookmakers enzo. Dus ben benieuwd wie dat is.
Vorig jaar kreeg het niksige nummer uit Cyprus aardig wat punten. Dus ik vrees voor een Denemarken.quote:Op maandag 25 maart 2024 19:23 schreef Em31 het volgende:
In die tweet wordt ook gezegd dat er nu ook een land bijzit die veel punten krijgt, maar helemaal nog niet opvalt bij de bookmakers enzo. Dus ben benieuwd wie dat is.
Ik zou ook gokken op Denemarken ja. Heeft eigenlijk alles wat een jury meestal wel aanspreekt, of iig waarvan ik zou verwachten dat het ze aanspreekt. En het is een beetje Tattoo achtig en radiovriendelijk. Plus in het Engelsquote:Op maandag 25 maart 2024 19:57 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg het niksige nummer uit Cyprus aardig wat punten. Dus ik vrees voor een Denemarken.
Maar Letland heeft ook een jurynummer.
Denemarken zou goed kunnen. Dat is echte jury-muziek. Mocht dat de finale halen, dan zou het zomaar jury top 10 kunnen zijn.quote:Op maandag 25 maart 2024 19:57 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg het niksige nummer uit Cyprus aardig wat punten. Dus ik vrees voor een Denemarken.
Maar Letland heeft ook een jurynummer.
Ik denk dat het meer een generatiekloof is dan een geografische kloof, qua potentiële Joost-stemmers. Jongeren uit de Balkan zullen het best kunnen waarderen, 50-plussers in hun jury vermoedelijk wat minder.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Denemarken zou goed kunnen. Dat is echte jury-muziek. Mocht dat de finale halen, dan zou het zomaar jury top 10 kunnen zijn.
Al zou Servië ook wel een logisch verhaal zijn, met dan relatief veel Zuidoost-Europese stemmers, die Servië waarderen en Nederland niets geven.
Nederland heeft het wel traditioneel moeilijk in die richting. Het is wat dat betreft wel een leuke test om eens iets compleet anders te sturen.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een generatiekloof is dan een geografische kloof, qua potentiële Joost-stemmers. Jongeren uit de Balkan zullen het best kunnen waarderen, 50-plussers in hun jury vermoedelijk wat minder.
Dat stond hier geschreven door een user.quote:
Je kunt mensen niet in de kop kijken, en in een jaar kan een hoop gebeuren.quote:en verder vraag ik me af of je Matt een beetje hebt gevolgd de laatste jaren want bovenstaande is echt totaal niet hoe hij is. Als er iemand is die veel weet van het ESF en zichzelf niet in de picture wil zetten (hij is er zelfs 6 maanden totaal uit geweest) is hij het wel. Dat hij een andere mening toebedeeld is dan veel van z’n ESC united collega’s en van ons maakt hem niet meteen een aandachtszoeker.
Fan Madequote:Op maandag 25 maart 2024 20:54 schreef Greys het volgende:
Hadden we deze hier al allebei? Zou dit account van TeamJoost zijn? Zou zomaar kunnen. Degene die dit inspreekt praat wel een píetsie irritant trouwens met die vocal fry 😅 maar verder wel tof gedaan.
[ afbeelding ]
Ik heb nog net op tijd gekocht. 🎉quote:Op maandag 25 maart 2024 11:52 schreef Greys het volgende:
Eurovision in Concert is uitverkocht en dat zal zeker mede te danken zijn aan Joost en z'n fans.
Ik ben ook geneigd dit te vinden, maar aan de andere kant ook liever eerst maar eens de finale hálen in zo'n gek jaar waar echt alles kan gebeuren en we geen flauw idee hebben hoe al die vele mensen die het allemaal voor het eerst horen en zien gaan stemmen. 😅quote:Op dinsdag 26 maart 2024 11:29 schreef Momo het volgende:
Denk dat er goede kans is dat we als laatste mogen, maar ik heb liever een iets mindere plaatsing in de halve finale dan dat we in de finale als 5de moeten ofzo.
ESF / De grote ESF In Memoriammuur #1quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:07 schreef Aadrianus het volgende:
Ik plaats het maar hier, weet niet goed waar ik het anders moet plaatsen:
https://nos.nl/artikel/25(...)ampbell-66-overleden
Dat is schijnbaar alleen zo in de finale, nog niet in de halve finale, daar zullen de lijnen open gaan na de laatste act. Ik had dit eerst ook verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:12 schreef Tinkepink het volgende:
Aan het einde is toch helemaal niet zo goed dit jaar? Ik dacht dat de lijnen al direct open gaan. Dan is er als je de laatste bent veeeeeel minder tijd om te stemmen. Daarnaast moet Joost het van de herhaling hebben. Het is in zijn belang om juist zo vroeg mogelijk op te gaan. Ik hoop als tweede na de break
In dat geval: dan graag als laatste jaquote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is schijnbaar alleen zo in de finale, nog niet in de halve finale, daar zullen de lijnen open gaan na de laatste act. Ik had dit eerst ook verkeerd gelezen
Ik snap het ook als mensen dat niet uit de video halen. En ik denk dat Joost dat ook best snapt want ook Nederlandstaligen halen in eerste instantie 'die boodschap' er niet uit en waarschijnlijk maakt hem dat dus geen bal uit anders had hij dat wel duidelijker gemaakt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 14:14 schreef Rebel- het volgende:
Georgina, honest vocal coach, voelde geen winnaarvibes. Na het luisteren las ze de info over het lied en ze gaf toe dat ze die bedoeling er zelf niet uit haalde. Dat was wel duidelijk:)
Volgens mij doet ze dat ook omdat er strikes zijn uitgedeeld op YouTube voor mensen die Cyprus, Frankrijk of Polen te in te lange stukjes hadden laten zien. Better safe than sorry?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 14:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap het ook als mensen dat niet uit de video halen. En ik denk dat Joost dat ook best snapt want ook Nederlandstaligen halen velen in eerste instantie 'die boodschap' er niet uit en waarschijnlijk maakt hem dat dus geen bal uit anders had hij dat wel duidelijker gemaakt.
(En ik word inmiddels nóg meer knetterkriegel van steeds diezelfde lui die het allemaal wel even uit gaan leggen onder elke youtube.)
(PS2 ik vind het een lief mens die vocal coach maar dat ze elke anderhalve seconde de video stopt en zegt wat ze in beeld ziet... WIJ ZIEN HET OOK Schat)
Ja, ze stopt de video wel heel vaak, daar heb je gelijk in. In een van de vorige reactie video's ging het erover dat mensen reacties hadden geplaatst dat ze te vaak pauzeerde. Toen vertelde ze het wel zo doet vanwege die strikes, maar volgens mij is ze iets te voorzichtigquote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:23 schreef Greys het volgende:
Ik snap echt dat je af en toe de video moet stoppen voor copyrightgedoe, maar elke anderhalve seconde hoeft echt niet volgens mij haha.
En die reageerders op YouTube doen volgens mij idd meer kwaad dan goed Momo. Denk ik ook.
Oh god met die Duolingo vogelquote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:44 schreef blackswangreen het volgende:
Joost is gesignaleerd in Berlijn.
[ x ]
Hoeveel van die blauwe pakken zou hij hebben?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:44 schreef blackswangreen het volgende:
Joost is gesignaleerd in Berlijn.
[ x ]
Allemaal aan de vertaling. Leuk.quote:
Op die foto heeft hij z'n oortjes in. Ik denk dat hij een Tiktok aan het opnemen is, a la het "12 points to the Netherlands" rapnummer.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:52 schreef Momo het volgende:
Gaat Joost een rondje Duitse media doen in Berlijn?
Het zou wel een goeie sponsordeal zijn haha, met al die landen in z'n lied.quote:
Maar toch zou het leuk zijn als misschien een TV programma kan meepakken.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Op die foto heeft hij z'n oortjes in. Ik denk dat hij een Tiktok aan het opnemen is, a la het "12 points to the Netherlands" rapnummer.
Z'n producer Tantu woont in Berlijn, ik denk dat hij daar vooral is om z'n album af te maken dat er ongetwijfeld aan zit te komen rond Eurovisie.
Als die hem willen hebben zal hij het niet weigeren...quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar toch zou het leuk zijn als misschien een TV programma kan meepakken.
Weten we meteen waarom hij niet naar de preparties in Madrid en Londen gaat, ben je zo 2 weken aan het lopen!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:56 schreef Greys het volgende:
Dus dit was 'met de trein naar Berlijn'.
Volgende actie is met de benen naar Wenen.
En hij mot ook nog met Duo met de bus naar Polen!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Weten we meteen waarom hij niet naar de preparties in Madrid en Londen gaat, ben je zo 2 weken aan het lopen!
ja wat is da weer voor diskrematie alsof ze daar een agtergestelt land zijn zonder treinen enzo of zou dat komen van al die poolse bouwvakkersbussiesquote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:59 schreef Greys het volgende:
[..]
En hij mot ook nog met Duo met de bus naar Polen!
Wel jammer dat Joost gister een insta story postte vanuit het vliegtuig dus waarschijnlijk heeft hij de trein naar Berlijn deze keer niet genomen. Zie je wel! Joost neemt z'n eigen tekst niet eens serieus, waarom zouden anderen dat dan wel moeten doen!!! 🤪quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:56 schreef Greys het volgende:
Dus dit was 'met de trein naar Berlijn'.
Volgende actie is met de benen naar Wenen.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:26 schreef NailQueen het volgende:
Joost wordt de afsluiter van de tweede halve finale.
U las het hier als eerste.
Offfff hij gaat met Duo in Londen aan de fish and chips en in Madrid leren wat paëlla is....quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Weten we meteen waarom hij niet naar de preparties in Madrid en Londen gaat, ben je zo 2 weken aan het lopen!
Gewoon dit forum erbij dan hou je het wel uitquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:31 schreef Tegan het volgende:
Wordt wel een lange nagelbijtende zit zo als laatste mogen.
Duurt niets langer dan als ie als tiende zou moeten hoor.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:31 schreef Tegan het volgende:
Wordt wel een lange nagelbijtende zit zo als laatste mogen.
Gelukkig niet direct na Israël, dat vind ik gunstigquote:
Een saaie ballad ervoor was natuurlijk nog beter geweest. Maar als Joost nu niet kwalificeert ligt het gewoon aan z'n performance (of het nummer).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |