Ja, je zou zeggen dat het niet zo moeilijk moet zijn om de landen een beetje logisch in te delen. Of de PR-afdeling heeft het te druk gehad met andere zaken dat ze dit nog niet hebben gepubliceerd.quote:Op zondag 28 januari 2024 16:12 schreef molloot200 het volgende:
Wel gek dat de verdeling van de potten nog niet bekend is.
Alpenlanden beide zou ook mooi zijn, Friesenjung stond op 1 in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. En schijnbaar ook hoog in Oekraïne? Maar die extra punten kunnen we misschien vergeten na die ophefquote:Op zondag 28 januari 2024 18:13 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk zitten we nu wel bij Belgiëen Duitsland zou ook mooi zijn.
Het voelt wel alsof ze er rekening mee houden.quote:Op maandag 29 januari 2024 15:42 schreef Greys het volgende:
Ze kunnen die potten wel netjes even groot maken zonder Israël.
De EBU kan dat best even sturen.quote:Op maandag 29 januari 2024 15:58 schreef molloot200 het volgende:
Hopen dat Israël in de grotere semi terecht komt zodat als ze eruit gekickt worden dat de 2 semi’s even groot zijn
Denk niet dat Finland weer in die vijver gaat vissen, die sturen denk ik Paskana. Estland en Kroatië wel ja (aannemende dat 5miinust wint in Estland en Baby Lasagna in Kroatië). Malta misschien ook vergelijkbaars sturen maar dat bananenlied kunnen we wel hebben.quote:
Prima Trijntje.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:01 schreef NailQueen het volgende:
Ik kijk met een schuin oog mee. Ik moet de afwas nog afmaken
Eerste starthelft en met Oekraïne, IJsland en Israël zou wel oprecht een doemscenario zijn trouwensquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:03 schreef Momo het volgende:
Bidcirkel voor België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
jajaja ik kom er aanquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:06 schreef grazz het volgende:
De reminder:
@:Sableheart
@:Strani
@:ESF1Gamer
@:molloot200
@:Fred_B
@:Koen66
@:sportfreak
@:Momo
@:usagi414
@:Meke
@:Fascination
@:Cee
@:Guanabana
@:koffieleuk
@:H_T
@:Meridiaan
@:BillDauterive
@:Jason22
@:grazz
@:NailQueen
@:Roger_Epiales
@:Nexum
@:Deisyy
@:Domnivoor
@:chufi
@:PinkLow
@:Saboo
@:Greys
met dank aan Sableheart
Gevraagd of gedwongenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:17 schreef NailQueen het volgende:
Israel heeft gevraagd voor de tweede semi
Nederland zou dat ook doen als 4 Mei op een dinsdag of donderdag valt en er dan een semi-finale is.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:17 schreef NailQueen het volgende:
Israel heeft gevraagd voor de tweede semi
Israël zit wel bij ons, en 1 land meer.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:21 schreef Thrts het volgende:
Semi final 1 lijkt wat sterker qua landen ook..?
Dit allebei kan in één zet opgelost worden.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Israël zit wel bij ons, en 1 land meer.
Dat was voor een plaatselijke feestdag, vermoed ik.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit allebei kan in één zet opgelost worden.En aangezien ze Israël per se in de semi met een land meer wilden hebben (las ik net ergens, ik kan niet kijken nu) vermoed ik dat ze er rekening mee houden dat ze er nog uit gaan.
"Toeval"...quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat was voor een plaatselijke feestdag, vermoed ik.
En Denemarken dat zijn ook onze stemvrienden normaal.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:26 schreef grazz het volgende:
het gaat me te snelmaar Zwit, Oost en Belg bij ons begrijp ik
bevestigd dankuquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:26 schreef Momo het volgende:
Zwitserland, Oostenrijk en België voor ons, allemaal landen waar Joost hits heeft gehad
we gaan winnenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:27 schreef Fred_B het volgende:
Zo gunstig hebben we volgens mij nog nooit geloot.
Zeker, veel zwakkere landen bij onsquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:27 schreef Em31 het volgende:
Valt zeker niet tegen, alleen jammer van Duitsland maar had veel erger gekund.
Naar de finale:quote:
Laatste startpositie denk/hoop ik.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:30 schreef Em31 het volgende:
Wilde alleen Luxemburg naar de finale helpen, maarja.
Sorry zie dit nu pas.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 18:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Is Cornald buiten de piste gaan skiën?
Kroatië moet hier met dat Baby Lasagna nummer wel door kunnen komen. Niet dat het zo briljant is, maar ze beginnen met een stuk of 20 punten startpremie van de buren, en om dan aan 50 punten te komen moet de rest maar gemiddeld 2 punten geven, en dat bereik je normaliter zonder al te veel moeite met zo’n televotinggenieke inzending.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:40 schreef molloot200 het volgende:
Eerste gok op basis van de dingen die we nu wel weten waar in mei natuurlijk niks meer van over is
Semi 1: Litouwen, Polen, Servië, Oekraïne, Australië, Finland, IJsland, Cyprus, Slovenië, Luxemburg (omdat ik gok dat die de semi af mogen sluiten want nieuwkomersbonus en in principe een prima afsluiter van een semi)
NQ dan Kroatië, Ierland, Azerbeidzjan, Moldavië en Portugal
Albanië gaat nog wel een revamp krijgen, en heeft veel regionale/diaspora steun uit Griekenland, Italië, Zwitserland, Oostenrijk, (België) en de Rest van de wereld (Kosovo/N-Macedonië). Dus die gaan wel door.quote:Semi 2: Armenië, Griekenland, Zwitserland, België, Estland, Georgië, Israël, Letland, Nederland, Noorwegen
En als Israël uiteindelijk niet meedoet dan is Oostenrijk of Albanië nummer 10
Maar mijn NQ verwachting nu is hier Albanië, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken, Malta, San Marino
Maar in semi 2 wel mooie kansen voor landen die niet vaak kwalificeren om eens een kwalificatie te pakken.
Ik kreeg hier geen melding van.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:06 schreef grazz het volgende:
De reminder:
@:Sableheart
@:Strani
@:Cyan9
@:IJs_beer
@:ESF1Gamer
@:molloot200
@:Fred_B
@:Koen66
@:sportfreak
@:Momo
@:usagi414
@:Meke
@:Fascination
@:Cee
@:Guanabana
@:koffieleuk
@:H_T
@:Meridiaan
@:BillDauterive
@:Jason22
@:grazz
@:NailQueen
@:Roger_Epiales
@:Nexum
@:Deisyy
@:Domnivoor
@:chufi
@:PinkLow
@:Saboo
@:Greys
met dank aan Sableheart
Mijn schot voor de boeg is dat Oekraïne en Griekenland de semi winnen. Van Griekenland heb ik hoge verwachtingen. Maar Noorwegen sluit ik ook niet uit als ze Gåte sturen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:40 schreef molloot200 het volgende:
Eerste gok op basis van de dingen die we nu wel weten waar in mei natuurlijk niks meer van over is
Semi 1: Litouwen, Polen, Servië, Oekraïne, Australië, Finland, IJsland, Cyprus, Slovenië, Luxemburg (omdat ik gok dat die de semi af mogen sluiten want nieuwkomersbonus en in principe een prima afsluiter van een semi)
NQ dan Kroatië, Ierland, Azerbeidzjan, Moldavië en Portugal
Semi 2: Armenië, Griekenland, Zwitserland, België, Estland, Georgië, Israël, Letland, Nederland, Noorwegen
En als Israël uiteindelijk niet meedoet dan is Oostenrijk of Albanië nummer 10
Maar mijn NQ verwachting nu is hier Albanië, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken, Malta, San Marino
Maar in semi 2 wel mooie kansen voor landen die niet vaak kwalificeren om eens een kwalificatie te pakken.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik kreeg hier geen melding van.
Maar ik had m'n pc gisteren toch de hele dag uit. dus..
Ja, dat bedoel ik. Wat ik noemde was gewoon zonder echte onderbouwing. Dit voelt al veel beter doordachtquote:Op woensdag 31 januari 2024 11:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Kroatië moet hier met dat Baby Lasagna nummer wel door kunnen komen. Niet dat het zo briljant is, maar ze beginnen met een stuk of 20 punten startpremie van de buren, en om dan aan 50 punten te komen moet de rest maar gemiddeld 2 punten geven, en dat bereik je normaliter zonder al te veel moeite met zo’n televotinggenieke inzending.
Slovenië is eerder het andere uiterste, want hoe mooi het ook is, zou ik niet weten hoe dat een breed publiek gaat aanspreken. Als Kroatië en Servië niet mee zouden stemmen, zou dat zomaar een Mia en Dion-score kunnen worden (hoe onverdiend dat ook zou zijn).
Maar goed, dan gaan er 6 van de 7 uit de eerste helft door, en Ierland gaat in al zijn matigheid wel indruk maken, dus daar zal er wel minstens eentje van gaan falen. Cyprus met een 16-jarig meisje en een dansliedje lijkt me de meest logische kandidaat om er doorheen zakken.
Moldavië komt waarschijnlijk met een rustig nummer, moeten ze niet doen trouwens, en die gaan wel wat punten vangen uit Oekraïne, Polen, Portugal, Litouwen en misschien Azerbeidzjan en het Joegoslavische trio. Bij een goede uitvoering moet dat de 50 ook wel halen.
Portugal krijgt 12 punten uit Luxemburg, maar mist Frankrijk, Spanje, Zwitserland (en België/Nederland), en dat kan er toch te veel aan zijn.
[..]
Albanië gaat nog wel een revamp krijgen, en heeft veel regionale/diaspora steun uit Griekenland, Italië, Zwitserland, Oostenrijk, (België) en de Rest van de wereld (Kosovo/N-Macedonië). Dus die gaan wel door.
Van die andere (op papier heel logische) qualifiers zal er vast nog wel één van degenen die we nog niet kennen gaan falen. Mocht dat niet het geval zijn, dan lijken me Letland en Estland het uit te gaan vechten voor de 10e plaats. Estland heeft met dat uptempo liedje concurrentie van naar verwachting betere liedjes uit Nederland en Noorwegen in deze starthelft. Letland heeft geen vrienden, de Britse Eilanden stemmen niet mee, alleen Estland dan. Maar met Dons potentieel wel een liedje met voldoende kwaliteit om punten te sprokkelen.
Ik ben altijd een beetje bang dat Arjen het songfestival gaat afkraken. In een 'nou is het afgelopen' ofzo (dat altijd een hit of miss is). Maar hij is tot nu toe steeds mild geweestquote:
Best een matig item qua humor eigenlijkquote:
ESF-items bij de Avondshow komen nooit echt uit de verf. Blijkbaar is er niemand in de redactie die er iets van weet.quote:Op donderdag 1 februari 2024 00:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Best een matig item qua humor eigenlijk
Ik vond eigenlijk dat ze het redelijk accuraat wisten te vertellen voor niet-insiders, alleen ontbrak het totaal aan de humoristische insteekquote:Op donderdag 1 februari 2024 09:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
ESF-items bij de Avondshow komen nooit echt uit de verf. Blijkbaar is er niemand in de redactie die er iets van weet.
Nou ja, het voornaamste wat je na een loting wil weten, is toch of die loting gunstig is of niet.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond eigenlijk dat ze het redelijk accuraat wisten te vertellen voor niet-insiders, alleen ontbrak het totaal aan de humoristische insteek
Het songfestivallied was best leukquote:Op donderdag 1 februari 2024 09:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
ESF-items bij de Avondshow komen nooit echt uit de verf. Blijkbaar is er niemand in de redactie die er iets van weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |