SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
Nee, maar een beperkt aantal troepen zie ik best gebeuren. En nee die gaan echt niet een aanvallende rol spelen. Maar er zijn een groot aantal andere taken die zij zouden kunnen vervullen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:24 schreef AchJa het volgende:
Denkt men hier nou echt dat het Franse leger binnenkort Oekraiene binnen marcheert???
quote:Dead Men Voting? All Russian Soldiers in Ukraine Eligible to Vote for Putin, Dead or Alive
According to a report from Ukraine’s intelligence, Russian soldiers can vote in the current election without showing their faces at polling stations, where a “photocopy of the documents” is enough.
A new legislation has simplified the document requirements and allowed Russian soldiers fighting in Ukraine to cast their vote in the Russian presidential election without even showing their faces, meaning those deceased might still be eligible for voting.
The Russian presidential election is slated to start today and will last until Sunday, where many believe the victory of incumbent Russian President Vladimir Putin is a foregone conclusion.
The Defence Intelligence of Ukraine (HUR) said the “latest instructions” from the Main Military-Political Directorate of the Russian Armed Forces meant that Russian military personnel deployed to Ukraine no longer require a passport or military ID to vote, and even a photocopy will suffice; they are also not required to be physically present at the polling stations.
The order is likely issued internally within the Russian military, and Kyiv Post is unable to independently verify the details and authenticity of the order.
Other Russians can also vote online using Russia’s electronic voting system, though some form of electronic identity verification is still required. However, this system is reportedly not being used by the Russian military.
Russians also began to complain about technical issues with the electronic voting system today.
The HUR believed the new changes in the Russian military would make it easier for Russian authorities to falsify the results and increase votes for Putin by adding the votes of those who recently died, went missing or were captured.
“It is obvious that in this way the Russian ‘election commissions’ will try to increase the number of Putin’s voters by attracting the so-called ‘dead souls’ to the ‘voting.’ In particular, to the number of people who ‘voted,’ along with existing military personnel, they plan to add also those who recently died, went missing or were captured,” read the HUR press release.
The HUR also said the official Russian casualty rate could mean a lot more votes for Putin and questioned the legitimacy of the elections.
“The Kremlin is carrying out a whole set of measures for the fictitious holding of the so-called ‘elections of the President of the Russian Federation.’ Although it is obvious to everyone that neither the very fact of these elections nor their results are a means of legitimizing Putin’s rule either in Russia or abroad,” the announcement read.
quote:A cardboard Tucker Carlson was placed at a polling station in Tyumen. 7x7 drew attention to this. The figure of an American journalist was placed in the Tyumen-Judo center. Local authorities claim that “every voter” took a photo with him after voting.
Moeten ze het wel doen...quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:35 schreef ExTec het volgende:
Nee, dat denk ik niet.
Ik denk dat ze voertuigen zouden gebruiken.
Het is gewoon bluf, denk je nou echt dat Macron op eigen doft troepen de grens over gaat duwen? Daar zou Frankrijk voor 2009 misschien mee wegkomen maar de NATO gaat hier echt niet mee akkoord.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:39 schreef Delenlill het volgende:
Nee, maar een beperkt aantal troepen zie ik best gebeuren. En nee die gaan echt niet een aanvallende rol spelen. Maar er zijn een groot aantal andere taken die zij zouden kunnen vervullen.
En zelfs als dit al bluf is van Macron dan heeft het duidelijk effect op Rusland. Dat kun je bijvoorbeeld wel zien aan de raket aanvallen op Odessa vanochtend. Iets zegt mij dat zij daar Frankrijk bang mee willen maken. Daar juist Odessa ter sprake werd gebracht met betrekking tot de Franse troepen.
https://t.me/ab3army/3786quote:Ukrainian Armed Forces strike Russian command post near Avdiivka
In the Avdiivka direction, a battalion command post of one of the Russian Armed Forces brigades was liquidated. Ukrainian troops covered Russia's artillery headquarters, according to the Third Assault Brigade of Ukrainian Armed Forces.
"The location of the command staff of the enemy unit, against which the Third Assault Brigade is fighting in the Avdiivka direction, has been eliminated. A D-30 howitzer was also destroyed in Avdiivka itself, which could have been used by the enemy to reach our positions and equipment," the statement says.
According to the Ukrainian military, the control center of a battalion of one of the brigades of the Russian Armed Forces was discovered by scouts of the UAV battalion.
"After confirming the target, the fighters of the 2nd artillery battalion "Martial Family" started to destroy it and delivered powerful artillery strikes with 152-mm caliber," the soldiers say.
Avdiivka direction
According to the Institute of War Studies, Russian troops have advanced west of Avdiivka and in the Zaporizhzhia region. They are deploying tactical and operational reserves to participate in the fighting in the east, trying to increase the pace of offensive operations.
In particular, the Russian occupants have been trying to break through the defense of Ukrainian troops in the areas of three brigades in the Avdiivka direction for several days. Ukrainian Armed Forces Commander-in-Chief Oleksandr Syrskyi visited the area and made a series of decisions.
En die kunnen dat nu ineens veto'en ofzo?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
maar de NATO gaat hier echt niet mee akkoord.
Zolang het niet vanuit de NAVO gebeurd of met materieel van de NAVO gedaan wordt hebben ze er niet veel over te zeggen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon bluf, denk je nou echt dat Macron op eigen doft troepen de grens over gaat duwen? Daar zou Frankrijk voor 2009 misschien mee wegkomen maar de NATO gaat hier echt niet mee akkoord.
Dat vroeg ik niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NATO gaat daar zeker wat van vinden idd.
Dat is allemaal leuk en aardig maar dan wordt het een NATO beslissing en niet een beslissing van eoa los land. We weten allemaal in wat voor positie Erdogan zichzelf heeft gemanoeuvreerd met zijn onzin.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet.
Daarbij vraag ik me dat af. De SG is nog steeds een noor, en me dunkt dat de baltics, balkans, polen, ook een stem hebben.
Dus een echt unanieme mening zit er al niet in.
Btw: Generaal Eichelsheim: je moet alle opties op tafel houden
Dus.
Onzin.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:06 schreef AchJa het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig maar dan wordt het een NATO beslissing en niet een beslissing van eoa los land.
Het is prima dat je deze mening hebt maar zo simpel werkt het natuurlijk niet. Zeker niet als de rest van de NATO direct de gevolgen van jouw acties gaat ondervinden.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:57 schreef Delenlill het volgende:
Zolang het niet vanuit de NAVO gebeurd of met materieel van de NAVO gedaan wordt hebben ze er niet veel over te zeggen.
Sterker nog een NAVO land heeft de vrijheid om een oorlog met een ander land te beginnen als daar een wettelijke basis voor is, zonder dat de NAVO daar bij betrokken wordt. (tenzij het om een ander NAVO land gaat) Natuurlijk zal de NAVO zijn eigen mening hierover hebben, net zoals individuele landen in de NAVO. Maar ze zullen er niks tegen kunnen doen.
Dat is een beslissing die niet door een solitair land wordt genomen, maar dat snap jij denk ik ook wel.quote:En NAVO landen hebben soldaten gestationeerd over de gehele wereld. Ook in conflict landen. Dus ze stationeren in Oekraïne zal niet zo veel anders zijn.
Als het allemaal toch niet zo'n probleem is hoeft het ook niet zo stiekem toch?quote:Tevens zijn er al NAVO landen met soldaten, of in elk geval militaire personeel, in Oekraïne op een zeer beperkte schaal. Dat heeft Scholtz al laten vallen in een toespraak. En ook Macron heeft dat gezegd.
Belicht door wie? Fokkers?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:12 schreef ExTec het volgende:
Onzin.
Ik neem je niet kwalijk dat er invalt, en blijkbaar vorige/topic daarvoor totaal hebt gemist, want daar is dat redelijk belicht, maar niemand heeft het over een NAVO missie naar oekraine.
Ow, want helemaal niemand hier weet natuurlijk wat, behalve meneer AchJa.quote:
Ik stel gewoon een vraag, dat jij je weer eens in je kuif gepikt voelt kan ik verder weinig aan doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:18 schreef ExTec het volgende:
Ow, want helemaal niemand hier weet natuurlijk wat, behalve meneer AchJa.
Ow, je stelt een vraag?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag, dat jij je weer eens in je kuif gepikt voelt kan ik verder weinig aan doen.
Zei meneer @ExTec ...quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef ExTec het volgende:
Ow, je stelt een vraag?
Worden discussies hier op het forum dan vaak gevoerd, door.... niet leden van dit forum?
Reageer maar inhoudelijk, je zielige poging om de discussie te monopoliseren gaat niet door.
Blah blah.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zei meneer @:extec ...![]()
Anyway, van jou had ik sowieso niet echt een fatsoenlijk antwoord verwacht dus je kunt jezelf de moeite besparen hoor.
Ow, want dat is een "escalatie" en dan gaan we over een "rode lijn" heen!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:14 schreef AchJa het volgende:
Zeker niet als de rest van de NATO direct de gevolgen van jouw acties gaat ondervinden.
Tsja, ik weet wie het zegt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blah blah.
Ik snap je enorme hang naar het nu graag ombuigen naar een meta-discussie,
Maar we waren gebleven bij dat een NAVO missie niet im frage is,
En de NAVO geeneens bij machte is om militaire acties van haar leden te veto'en.
Nope.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, want dat is een "escalatie" en dan gaan we over een "rode lijn" heen!
Tankie-much?
Niet leden? Doe ff normaal man!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, je stelt een vraag?
Worden discussies hier op het forum dan vaak gevoerd, door.... niet leden van dit forum?
Reageer maar inhoudelijk, je zielige poging om de discussie te monopoliseren gaat niet door.
Ja, of je leest.quote:
Is dat een domme vraag, of een licht verholen poging om ff iedereen hier aan te smeren dat het toch allemaal maar dom geklets is, want wat weet iedereen er nou van?quote:
Maar om daar even op terug te komen, je had geen idee dat Macron in het begin van deze oorlog contact opgenomen had met putin, op verzoek van Zelensky zelf...?quote:
Ik vraag me gewoon af door wie dat allemaal al "belicht" is. Zijn er bronnen voorbijgekomen of is het wederom allemaal op persoonlijke titel?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, of je leest.
Hij stelt deze vraag:
[..]
Is dat een domme vraag, of een licht verholen poging om ff iedereen hier aan te smeren dat het toch allemaal maar dom geklets is, want wat weet iedereen er nou van?
Mag jij kiezen
quote:Betaalde Trump voor valse getuigenis over Hunter Biden?
Wat een toeval. Een Amerikaans bedrijf dat de nu in staat van beschuldiging gestelde FBI informant Alexander Smirnov in 2020 betaalde is verbonden met een Brits bedrijf dat eigendom is van Trump zakenpartners in Dubai, volgens bedrijfsdossiers en rechtbankstukken.
Smirnov wordt beschuldigd tegen de FBI te hebben gelogen over Hunter Biden en zijn vader, president Joe Biden. Hij heeft beweerd dat ze betrokken waren bij een omkoopregeling met leidinggevenden van het Oekraïense energiebedrijf Burisma. Smirnovs verklaringen aan de FBI, beginnend in 2020, waarvan federale aanklagers nu zeggen dat het verzinsels zijn, dienden als een belangrijke rechtvaardiging voor het House impeachment onderzoek naar de Bidens.
In 2020 werd Smirnov $600.000 betaald door een bedrijf genaamd Economic Transformation Technologies (ETT), zeiden aanklagers. Datzelfde jaar begon Smirnov met zijn leugens over de Bidens, volgens de aanklacht.
De CEO van ETT is de Amerikaan Christopher Condon, die ook een van de drie aandeelhouders is van ETT Investment Holding Limited in Londen. Andere aandeelhouders in het Verenigd Koninkrijk zijn de Pakistaanse Amerikaanse investeerder Shahal Khan en Farooq Arjomand, een voormalig voorzitter en huidig bestuurslid van Damac Properties in Dubai die ook als adviseur vermeld staat op de Amerikaanse website van ETT.
Vorige maand werd Smirnov beschuldigd van het liegen tegen de FBI en wordt sindsdien vastgehouden zonder borgtocht. Aanklagers voerden aan dat hij een vluchtgevaarlijk is vanwege zijn contacten met Russische functionarissen in het Midden-Oosten en zijn toegang tot miljoenen dollars.
In de aanklacht van Smirnov wordt beweerd dat de beweringen in een document, bekend als een 1023, en andere verklaringen aan zijn FBI-handler vanaf 2020 tot december 2023 feitelijk onmogelijk waren.
Condon, Arjomand en Khan registreerden ETT Investment Holding Limited in het Verenigd Koninkrijk op 6 maart 2020. Khan, een investeerder die het Plaza hotel in 2018 kocht, en Arjomand hebben banden met Donald Trump via Trump-medewerkers en Damac, een grote ontwikkelaar uit het Midden-Oosten die al tien jaar samenwerkt met Trump. Arjomand, Khan en Condon bezaten respectievelijk 34%, 33% en 33% van ETT Investment Holding Limited, volgens Britse bedrijfsarchieven. Er is geen andere informatie over het Britse bedrijf beschikbaar.
Wat heeft de Nato daar mee te maken?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon bluf, denk je nou echt dat Macron op eigen doft troepen de grens over gaat duwen? Daar zou Frankrijk voor 2009 misschien mee wegkomen maar de NATO gaat hier echt niet mee akkoord.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, want helemaal niemand hier weet natuurlijk wat, behalve meneer AchJa.
Heren alsjeblieft..quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag, dat jij je weer eens in je kuif gepikt voelt kan ik verder weinig aan doen.
Dat vraag jij je af?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:55 schreef AchJa het volgende:
Ik vraag me gewoon af door wie dat allemaal al "belicht" is.
Wat begrijpen jullie niet aan "eigen doft"? Als FRA troepen gaat sturen is dat met fiat van de NATO. Er wordt nu gedaan alsof FRA zijn eigen feestje gaat optuigen, zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:50 schreef dudewhereismycar het volgende:
@:achja, je denkt toch zeker niet dat Macron dit "zomaar" roept? We weten inmiddels door de koers uit het verleden, dat er eerst wordt geroepen en dat er daarna toch zaken in werking treden. Mooi voorbeeld zijn de Stormshadows en F16"s. Enorm rode lijnen voor de Russen..
Ik denk en we weten het nog niet zeker, dat we dit jaar nog troepen uit het westen Oekraïne gaan zien helpen. Mogelijk puur ondersteuning rond de "veilige" grenzen of ondersteuning bij verdediging van steden..
We gaan t zien, maar het lijkt mij duidelijk dat het westen (op de VS na) zich voor gaat voorsorteren op een komst van Trump.
Alles.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat heeft de Nato daar mee te maken?
Zeker niet, maar daarom heb ik het idee dat dit bekokstoofd is. Wellicht als bluf zoals jij aangeeft maar mogelijkerwijs ook als serieuze optie. Het is om het even voor het effect en ik denk dat pjutin dit niet leuk vindt. Ingecalculeerd, maar niet leuk..quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat begrijpen jullie niet aan "eigen doft"? Als FRA troepen gaat sturen is dat met fiat van de NATO. Er wordt nu gedaan alsof FRA zijn eigen feestje gaat optuigen, zo werkt dat natuurlijk niet.
De US mengt zich toch ook actief met Syrië, Yemen en tal van landen, daar is toch ook geen akkoord voor gegeven uit de NATO of mis ik iets?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat begrijpen jullie niet aan "eigen doft"? Als FRA troepen gaat sturen is dat met fiat van de NATO. Er wordt nu gedaan alsof FRA zijn eigen feestje gaat optuigen, zo werkt dat natuurlijk niet.
Leg uit dan.quote:
VN.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Frankrijk heeft ook een prive feestje in mali gehouden iirc.
Yup, en de lijst van voorbeelden van landen going at it alone, goes on and on.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja. Dat vond ik gisteravond ook al wel met 'I am the president, I decide'. Punt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Onderdeel van de "International war on Terror" nav 9-11 wat art 5 in werking heeft gesteld.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:02 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
De US mengt zich toch ook actief met Syrië, Yemen en tal van landen, daar is toch ook geen akkoord voor gegeven uit de NATO of mis ik iets?
Nederland dat toch ook in Malie?
Turkije die bommen knalt op Syrie..
En zo kan ik wel even doorgaan.
Ik kan nergens iets vinden over dat een land toestemming van de NATO zou moeten hebben om een land militair te ondersteunen. Ik zie ook geen enkel belang bij zo'n clausule.
Daar klopt helemaal niks van, dat ging alleen over Afghanistan.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onderdeel van de "International war on Terror" nav 9-11 wat art 5 in werking heeft gesteld.
Ik denk dat dit tot in de puntjes overlegd en uitgedokterd is eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat vond ik gisteravond ook al wel met 'I am the president, I decide'. Punt.
Dat klinkt niet als wachten op Nato toestemming.
Nope.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Daar klopt helemaal niks van, dat ging alleen over Afghanistan.
De oorlog met Afghanistan is artikel 5 voor gebruikt, niet al die andere akkefietjes in het midden oosten.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/War_on_terror
Allemaal onderdeel van.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
De oorlog met Afghanistan is artikel 5 voor gebruikt, niet al die andere akkefietjes in het midden oosten.
Waarvan?quote:
Zou kunnen hoor.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat dit tot in de puntjes overlegd en uitgedokterd is eigenlijk.
Het ligt ongetwijfeld ingewikkelder en genuanceerder. Maar in de basis komt het er wel op neer dat elk land dit voor zichzelf mag bepalen. De NATO heeft niet de macht om hiervoor te beslissen of eventueel sancties voor op te leggen, zelfs als het tot op een zekere hoogte tegen de NATO belangen ingaat. Er zijn geen NATO regels die dit expliciet verboden maakt. (tenminste niet dat ik weet).quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:14 schreef AchJa het volgende:
Het is prima dat je deze mening hebt maar zo simpel werkt het natuurlijk niet. Zeker niet als de rest van de NATO direct de gevolgen van jouw acties gaat ondervinden.
Er zal vast overleg over hebben plaatsgevonden. Maar Frankrijk die bijvoorbeeld troepen gestationeerd heeft in zijn voormalige koloniën in Afrika heeft echt niet gewacht op toestemming vanuit de NATO. En zal ook niet elke keer als ze meer/andere troepen daar heen sturen om toestemming vragen. Al ligt het hier iets genuanceerder. Daar de belangen van Frankrijk in deze koloniën er al was voordat de NATO bestond. En ik geloof er niks van dat elk land eerst braaf toestemming vraagt aan de NATO en zijn lidstaten voordat ze iets doen.quote:Dat is een beslissing die niet door een solitair land wordt genomen, maar dat snap jij denk ik ook wel.
Alles is voor Rusland een escalatie met een mogelijke nucleaire response. Een rode lijn die volgens hun nooit overschreden mag worden. Dat was het met de tanks, met de F-16s, met de Patriots en nog veel meer. Dus dat dit in eerste instantie stiekem gebeurd is is voor mij geen verassing. En wat Macron nu zegt is gewoon de volgende stap hierin, een voorbereiding op meer. Wat in mijn optiek uiteindelijk (hopelijk) zal uitmonden in openlijk een militaire aanwezigheid hebben in Oekraïne.quote:Als het allemaal toch niet zo'n probleem is hoeft het ook niet zo stiekem toch?
Het zou prima kunnen dat het uiteindelijk met instemming van NATO gebeurd. Of dat het een start is van een full-scale NATO inzet (wat de kleinste kans is). Maar dat sluit niet uit dat het ook vanuit individuele lidstaten zou kunnen gebeuren wanneer deze instemming er niet komt. Voor alsnog zie ik het als blufpoker/voorbereiding tot/het polsen van andere landen.quote:Als Frankrijk troepen de grens van Oekraiene over gaat duwen dan is dat simpelweg met instemming van de NATO en als dat gaat gebeuren dan is dat de start van een full-scale NATO inzet.
Dat betwijfel ik. Bv de VS en DE zijn niet eens bereid echt leuk spul te doneren, laat staan dat ze akkoord zijn gegaan met dit als openingsoverture.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat dit tot in de puntjes overlegd en uitgedokterd is eigenlijk.
Eensquote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Bv de VS en DE zijn niet eens bereid echt leuk spul te doneren, laat staan dat ze akkoord zijn gegaan met dit als openingsoverture.
Maar goed; dat is dus precies wat Macron goed doet, het zaadje van idee zaaien.
om te beginnen kunnen ze er niet komen zonder over NAVO grondgebied te trekken dus op het moment dat Franse troepen daar naartoe verhuizen zijn verschillende lidstaten actief deel aan het nemen in deze oorlogquote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg uit dan.
Want in mijn leken-optiek heeft hij hier geen nato toestemming of zo iets dergelijks voor nodig.
Dat er een goede mate van overleg is, tussen nato partners, lijkt me gewoon logisch.
Dat is een gepasseerd station, gezien hoeveel wapentuig wel over NAVO grondgebied richting oekraine vloeit. Zo sec door redenerend, zijn we dus al in oorlog, en zou ik niet weten waarom Macron niet met z'n Le Tricolore de grens over marcheert.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:29 schreef sp3c het volgende:
om te beginnen kunnen ze er niet komen zonder over NAVO grondgebied te trekken dus op het moment dat Franse troepen daar naartoe verhuizen zijn verschillende lidstaten actief deel aan het nemen in deze oorlog
Tuurlijk, naar het gewenste punt toeredeneren kan altijd, maar menig bedenksel valt ook weer te weerleggen.quote:zal best meer te bedenken zijn
wapenhandel is gewoon business as usualquote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is een gepasseerd station, gezien hoeveel wapentuig wel over NAVO grondgebied richting oekraine vloeit. Zo sec door redenerend, zijn we dus al in oorlog, en zou ik niet weten waarom Macron niet met z'n Le Tricolore de grens over marcheert.
capricia stelde een vraag, ik gaf antwoordquote:[..]
Tuurlijk, naar het gewenste punt toeredeneren kan altijd, maar menig bedenksel valt ook weer te weerleggen.
Probleem is een groot woord, maar: waarheidsbevinding.quote:
iemand enig idee wat deze man probeert te zeggen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Probleem is een groot woord, maar: waarheidsbevinding.
Anders is het; het kan, maar het kan net zo goed ook niet.
De rechter in de zwijggeld zaak heeft besloten om de rechtszaak uit te stellen, er is nog niet besloten op welke datum dit dan precies zal plaatsvinden. Maar waarschijnlijk half april ergens. Dit omdat Justitie meer dan 10.000 extra documenten zomaar heeft aangeleverd deze maand. Er zal een zitting over deze documenten op de 25ste plaatsvinden waarin Justitie hier een verklaring voor moet geven.quote:Judge delays start of Trump's Manhattan criminal trial
The judge overseeing Donald J. Trump's criminal trial in Manhattan has agreed to delay the start of the trial, further upending the legal calendar for the former president and current GOP nominee.
The trial had been scheduled to begin on March 25.
The news comes as a judge in Georgia ruled that Fulton County District Attorney Fani Willis will be allowed to continue to prosecute an election interference case against Trump.
Trump moest ook nog even zijn mening de wereld in gooien natuurlijk.quote:Trump responds to Wade's resignation
Former President Donald Trump responded to the resignation of prosecutor Nathan Wade in a Truth Social post, calling it “BIG STUFF.”
Trump went on to claim that Wade was hired “to persecute TRUMP” and “for purposes of Election Interference.”
quote:Parties face a March 25 deadline to appeal Judge McAfee's ruling
The clock will soon begin ticking for potential appeals to be filed over Judge Scott McAfee’s ruling allowing Fulton County District Attorney Fani Willis to continue overseeing Trump’s election interference case.
Both Willis and the defense attorneys who mounted the disqualification effort could – for different reasons – decide to pursue an appeal of the ruling.
Beide partijen hebben tot 25 maart om beroep tegen deze uitspraak in te stellen. Trump zijn verdediging heeft al aangegeven dit te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Willis accepts resignation and says Wade was "brave enough" to lead Trump probe
Fulton County District Attorney Fani Willis accepted Nathan Wade's resignation in a letter released Friday afternoon and thanked the former special prosecutor for leading the probe into Donald Trump.
Nathan Wade heeft ontslag genomen als procureur/speciale aanklager.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:How the judge addressed arguments to disqualify Fani Willis
Defense attorneys seeking to derail the Georgia election subversion case made a range of arguments for disqualifying District Attorney Fani Willis. Here’s how Judge Scott McAfee addressed them.
Zijn motivering waarom hij beide argumenten van Trump zijn verdediging heeft laten afgewezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trump zijn verdediging (en hij zelf ongetwijfeld ook) zijn niet blij met deze uitspraak natuurlijk.quote:Trump lawyer slams judge's decision to allow Willis to stay on election case
Steve Sadow, the lead defense counsel for former President Donald Trump in the Georgia 2020 election interference case, slammed Judge Scott McAfee's decision to allow Fulton County District Attorney Fani Willis to stay on the case.
"While respecting the Court’s decision, we believe that the Court did not afford appropriate significance to the prosecutorial misconduct of Willis and Wade, including the financial benefits, testifying untruthfully about when their personal relationship began, as well as Willis’ extrajudicial MLK 'church speech,' where she played the race card and falsely accused the defendants and their counsel of racism. We will use all legal options available as we continue to fight to end this case, which should never have been brought in the first place,” Sadow said.
Trump en zijn verdediging probeerden Fani Willis als aanklager van deze rechtszaak te krijgen. Omdat ze volgens hun verstrengelde belangen had, daar zij een affaire had met de door haar ingehuurde procureur Nathan Wade. En volgens Trump en zijn verdediging was dit bewijs van corruptie, daar het om een goed betaalde baan ging die Nathan van haar gekregen had. Maar hij had prima kwalificaties voor deze baan, en volgens beide was de relatie pas begonnen nadat hij aangenomen was. Nathan Wade, de nu ex vriend, is nu van deze zaak gehaald, op last van de rechter (andere optie was voor Fani Willis om te stoppen, maar dat zou een doodsteek zijn voor de zaak), en de rechter heeft besloten dat Fani Willis door kan gaan met haar taak als aanklager in deze zaak. Fani Willis heeft wel een standje van de rechter gehad voor, volgens hem, onprofessioneel gedrag.Natuurlijk kunnen beide partijen tegen deze beslissing in beroep gaan. Dus ik ga er van uit dat Trump en zijn team dit zal gebruiken om de boel weer te vertragen.quote:Judge says district attorney Fani Willis can continue to prosecute the 2020 election interference case
Fulton County District Attorney Fani Willis can stay on and prosecute the Georgia 2020 election interference racketeering case against former President Donald Trump and 14 of his co-defendants, Judge Scott McAfee ruled Friday.
McAfee said, however, that Willis would have to remove special prosecutor Nathan Wade from the case in order for her and her office to remain.
CNN has reached out to the district attorney’s office.
quote:Key things to know about the Georgia election subversion case against Trump
Donald Trump is the first former president in US history to face criminal charges, and with his third presidential bid under way for 2024, the stakes are high for both him and the country.
The Georgia election subversion case is one of four criminal cases against Trump. An Atlanta-based grand jury on August 14, 2023, indicted Donald Trump and 18 others on state charges stemming from their alleged efforts to overturn the former president’s 2020 electoral defeat. Four people have pleaded guilty.
In het Kort. Trump en 18 anderen zijn aangeklaagd voor het proberen om ver te werpen van de verkiezingsuitslag in Georgia. 4 hiervan hebben al schuldig gepleit en Trump heeft onschuldig gepleit. Indien Trump weer president wordt heeft hij niet de macht om wat aan deze rechtszaak te doen. Dit gaat om de zaak van Fani Willis, de zaak van Jack Smith staat hier los van (waar hij wel wat aan kan doen als president). Eerder deze week zijn 6 van de 41 aanklachten afgewezen, waarvan 3 direct op Trump van toepassing waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:14 schreef Delenlill het volgende:
Dat waren weer de rechtzaken/legale problemen van Trump deze dag. De chronologische volgorde begint weer onderaan. Gelukkig kan de Georgia verkiezingsrechtszaak door gaan. Al zal deze dus wel vertraging gaan oplopen. Net zoals met de zwijggeld rechtszaak.
https://edition.cnn.com/p(...)-03-15-24/index.html
[..]
De rechter in de zwijggeld zaak heeft besloten om de rechtszaak uit te stellen, er is nog niet besloten op welke datum dit dan precies zal plaatsvinden. Maar waarschijnlijk half april ergens. Dit omdat Justitie meer dan 10.000 extra documenten zomaar heeft aangeleverd deze maand. Er zal een zitting over deze documenten op de 25ste plaatsvinden waarin Justitie hier een verklaring voor moet geven.
[..]
Trump moest ook nog even zijn mening de wereld in gooien natuurlijk.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beide partijen hebben tot 25 maart om beroep tegen deze uitspraak in te stellen. Trump zijn verdediging heeft al aangegeven dit te doen.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nathan Wade heeft ontslag genomen als procureur/speciale aanklager.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn motivering waarom hij beide argumenten van Trump zijn verdediging heeft laten afgewezen.
[..]
Trump zijn verdediging (en hij zelf ongetwijfeld ook) zijn niet blij met deze uitspraak natuurlijk.
[..]
Trump en zijn verdediging probeerden Fani Willis als aanklager van deze rechtszaak te krijgen. Omdat ze volgens hun verstrengelde belangen had, daar zij een affaire had met de door haar ingehuurde procureur Nathan Wade. En volgens Trump en zijn verdediging was dit bewijs van corruptie, daar het om een goed betaalde baan ging die Nathan van haar gekregen had. Maar hij had prima kwalificaties voor deze baan, en volgens beide was de relatie pas begonnen nadat hij aangenomen was. Nathan Wade, de nu ex vriend, is nu van deze zaak gehaald, op last van de rechter (andere optie was voor Fani Willis om te stoppen, maar dat zou een doodsteek zijn voor de zaak), en de rechter heeft besloten dat Fani Willis door kan gaan met haar taak als aanklager in deze zaak. Fani Willis heeft wel een standje van de rechter gehad voor, volgens hem, onprofessioneel gedrag.Natuurlijk kunnen beide partijen tegen deze beslissing in beroep gaan. Dus ik ga er van uit dat Trump en zijn team dit zal gebruiken om de boel weer te vertragen.
[..]Wat doet dit in het Oekraïne topic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het Kort. Trump en 18 anderen zijn aangeklaagd voor het proberen om ver te werpen van de verkiezingsuitslag in Georgia. 4 hiervan hebben al schuldig gepleit en Trump heeft onschuldig gepleit. Indien Trump weer president wordt heeft hij niet de macht om wat aan deze rechtszaak te doen. Dit gaat om de zaak van Fani Willis, de zaak van Jack Smith staat hier los van (waar hij wel wat aan kan doen als president). Eerder deze week zijn 6 van de 41 aanklachten afgewezen, waarvan 3 direct op Trump van toepassing waren.![]()
![]()
https://edition.cnn.com/2(...)rse-trump/index.htmlquote:Pence says he ‘cannot in good conscience’ endorse Trump
Former Vice President Mike Pence on Friday said he “cannot in good conscience” endorse presumptive GOP nominee Donald Trump, a stunning repudiation of his former running mate and the president he served with.Naast Nikki Haley geeft nu ook Trump zijn ex vice-president Mike Pence aan dat hij niet zijn steun aan Trump zal geven deze verkiezingen, en de aanloop daar naar toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn dus weer een groep republikeinse stemmers die dus mogelijk niet voor Trump zullen stemmen.
https://edition.cnn.com/v(...)d-trump-lead-vpx.cnn
Hear why Pence says he's won't endorse Donald Trump
[ Bericht 3% gewijzigd door Delenlill op 15-03-2024 23:28:34 ]![]()
Velen vragen zich af wat een eventuele overwinning voor trump zou kunnen betekenen voor steun aan oekraine.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat doet dit in het Oekraïne topic?
Als de verkiezingen louter gingen over 2 kandidaten die beide duidelijk pro-oekraine waren, kwam dat hier niet langs.<signature here>.![]()
Ik snap de discussie al heel niet. Macron geeft aan dat er een situatie zich voor kan doen waarin troepen inzet nodig is. Nu zijn we zeker niet in die situatie. Het is zeker niet zo dat ie op het punt staat wat te sturen, zou ook nergens op slaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:52 schreef dudewhereismycar het volgende:
Laten we t onderwerp parkeren. We zijn t er allemaal wel overeens dat Marcon gewoon lekker bezig is en niet schuwt voor de retoriek van Putin. Alleen dat is al een pluimtje waardig.
Het stellige roepen zal verder vooral zijn om anderen tot meer actie en saamhorigheid te beroeren.![]()
Trump en zijn republikeinse achterban (voor het gemak schaar ik ze allemaal onder de MAGA beweging). Zijn tegen steun aan Oekraïne. En ze doen er alles aan om dit tegen te werken. Sterker nog met de uitspraken die Trump heeft gedaan zou je hem zelfs pro Putin kunnen noemen en anti NAVO.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De uitslag van deze verkiezingen zullen dus direct invloed hebben op de voortgang van de oorlog (wat het nu al heeft).
Wanneer het op Oekraïne aankomt moet Trump dus zeker niet winnen. En het liefst zie ik hem gewoon in de gevangenis verdwijnen voor alles wat hij gedaan heeft de laatste keer dat hij president was.
[ Bericht 3% gewijzigd door Delenlill op 16-03-2024 04:45:22 ]![]()
Knijp je handjes maar dicht met het feit dat we hier niet ook nog gevolgen gaan plaatsen, zoals Taiwan die een alternatief maakt voor het politiek onbetrouwbare Starlink.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Trump is mogelijk een beslissende factor in deze oorlog. Aangezien hij vrijwel compleet onvoorspelbaar is.![]()
mwahquote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Knijp je handjes maar dicht met het feit dat we hier niet ook nog gevolgen gaan plaatsen, zoals Taiwan die een alternatief maakt voor het politiek onbetrouwbare Starlink.
Trump is mogelijk een beslissende factor in deze oorlog. Aangezien hij vrijwel compleet onvoorspelbaar is.
het is voor de verandering niet zo dat de Amerikanen het touw trekken hier, als die stoppen is dat min of meer 50% minder steun maar ook weer niet geen steun en de Oekrainers blijven zichzelf nog wel verzetten gok ik en het is niet alsof we failliet gaan als we met zijn allen de steun verdubbelen
veel Amerikaans wapentuig maar ik geloof niet dat wanneer trump de wapenindustrie gaat afstoppen als ze shit aan Europe willlen verkopen om aan Oekraine te gevenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Ja, dat is absoluut waar. Ik denk bijvoorbeeld even aan de Tsjechen die opzienbarend goed hun best doen. Wat eigenlijk niet zo vreemd is, gezien hun geschiedenis de afgelopen eeuwen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah
het is voor de verandering niet zo dat de Amerikanen het touw trekken hier, als die stoppen is dat min of meer 50% minder steun maar ook weer niet geen steun en de Oekrainers blijven zichzelf nog wel verzetten gok ik en het is niet alsof we failliet gaan als we met zijn allen de steun verdubbelen
veel Amerikaans wapentuig maar ik geloof niet dat wanneer trump de wapenindustrie gaat afstoppen als ze shit aan Europe willlen verkopen om aan Oekraine te geven
Maar toch weet je niet wat Trump gaat doen. Hij kan Oekraine dwingen zich over te geven. En dan niet door militaire middelen, maar wel bijvoorbeeld door het opheffen van de sancties tegen rusland.
Ik denk niet dat die kans groot is, maar het is zeker niet 0%![]()
enige manier waarop Trump Oekraine kan dwingen zich over te geven is door troepen naar Rusland te sturen om met hun mee te vechtenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, dat is absoluut waar. Ik denk bijvoorbeeld even aan de Tsjechen die opzienbarend goed hun best doen. Wat eigenlijk niet zo vreemd is, gezien hun geschiedenis de afgelopen eeuwen.
Maar toch weet je niet wat Trump gaat doen. Hij kan Oekraine dwingen zich over te geven. En dan niet door militaire middelen, maar wel bijvoorbeeld door het opheffen van de sancties tegen rusland.
Ik denk niet dat die kans groot is, maar het is zeker niet 0%
en dat zie ik niet zo heel snel gebeurenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Europa zou misschien genoeg druk op Oekraïne kunnen leggen ja, de VS niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
enige manier waarop Trump Oekraine kan dwingen zich over te geven is door troepen naar Rusland te sturen om met hun mee te vechten
en dat zie ik niet zo heel snel gebeuren
Trump kan wel lopen kloten met de NAVO natuurlijk, maar zolang de wil er is kunnen we daar omheen werken.![]()
Zoals altijd, worden de meeste oorlogen gewonnen of verloren door economie, diplomatie, moreel, logistiek, black swan events, etc.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
enige manier waarop Trump Oekraine kan dwingen zich over te geven is door troepen naar Rusland te sturen om met hun mee te vechten
En alles is relatief. Trump heeft zeker niet dezelfde controle als een POTUS x jaren geleden had, maar toch is zijn mogelijke (!!!) negatieve invloed niet te negeren.
[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 16-03-2024 00:47:18 ]![]()
Geen GMLRS meer, HIMARS en M270s kunnen dan bij het oud vuil, geen europese wapensystemen waar VS' onderdelen inzitten meer, geen intel meer, geen starlink meer. Geen munitie voor de patriots meer. Geen spares meer, bv munitie voor bradleys - hopen dat andere partijen dat ook maken dan, en snel genoeg kunnen opschalen ipv daar jaren over te doen zoals nu.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
En nee, dan hebben ze niet de dag daarna verloren. Maar het zal dan hard gaan.<signature here>.![]()
Als de VS Oekraïne dumpt denk ik dat ze veel invloed verliezen in Azië enz. Er de brui aan geven omdat het wat te ingewikkeld wordt is geen goede reclame.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, dat is absoluut waar. Ik denk bijvoorbeeld even aan de Tsjechen die opzienbarend goed hun best doen. Wat eigenlijk niet zo vreemd is, gezien hun geschiedenis de afgelopen eeuwen.
Ik denk niet dat die kans groot is, maar het is zeker niet 0%![]()
Als Frankrijk straks Oekraine helpt. De russen reageert boos en vallen de Fransen aan in Oekraine. Is dat een aanval op een navo land?Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Neequote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als Frankrijk straks Oekraine helpt. De russen reageert boos en vallen de Fransen aan in Oekraine. Is dat een aanval op een navo land?![]()
Nee.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als Frankrijk straks Oekraine helpt. De russen reageert boos en vallen de Fransen aan in Oekraine. Is dat een aanval op een navo land?![]()
Het zou wel mogelijk een artikel 4 in werking kunnen zetten. Maar dat is meer een overleg over wat er gebeurd is. En of daar eventueel een reactie op moet komen en wat voor één. Al zal dat met een paar soldaten niet zo snel van stapel lopen. Dan moet er al haast de halve legerleiding bij omkomen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als Frankrijk straks Oekraine helpt. De russen reageert boos en vallen de Fransen aan in Oekraine. Is dat een aanval op een navo land?
Als de president van Griekenland geraakt was tijdens zijn bezoek wat het wel een logisch gevolg geweest natuurlijk. Al valt daar ook over te discussiëren.Er zijn wel een aantal loopholes die ik kan bedenken.quote:Article 4
The Parties will consult together whenever, in the opinion of any of them, the territorial integrity, political independence or security of any of the Parties is threatened.![]()
Nein!quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
En dat heeft geleid tot wat exact?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar om daar even op terug te komen, je had geen idee dat Macron in het begin van deze oorlog contact opgenomen had met putin, op verzoek van Zelensky zelf...?
Ben trouwens verbaasd dat deze post ook niet is verwijderd. Pro macron plaatjes posten mag hier blijkbaar wel
En ach, het aantal benoemde zelfexperts hier is ook wel een beetje lachwekkend. 99% is gewoon pure speculatie. Maakt ook niet uit hoor, maar damn neem jezelf dan ook niet zo serieus als iemand als Achja je van repliek dient.Je bent een waardeloze agent.![]()
https://www.politico.eu/a(...)eu-tirade-elections/En Orban is een parasiet die niks te zoeken heeft in de EU. Hopelijk zullen zijn burgers dat aan hem laten zien door juist voor Europe te stemmen. En tegen Orban dus.quote:Orbán blasts ‘locusts’ in the West during anti-EU tirade
“We have no choice but to occupy Brussels,” the Hungarian prime minister told his supporters.
Hungarian Prime Minister Viktor Orbán blasted the West in a fiery anti-European Union speech Friday, urging his supporters to “occupy Brussels” during the upcoming European election.
“They start wars, tear down worlds, redraw borders, and graze like locusts,” Orbán told a crowd in Budapest, referring to the people of the Western world. “We Hungarians live differently, and we want to live differently.”
In his speech, conservative totem Orbán urged his fans to vote in June’s European election, to choose between “Brussels and Hungarian freedom.”
“If we want to preserve Hungary’s freedom and sovereignty, we have no choice but to occupy Brussels,” he said.
Relations between Budapest and Brussels have soured dramatically in recent years. The EU has expressed concerns about democratic backsliding in Hungary and Orbán’s ties to Russia despite President Vladimir Putin’s full-scale invasion of Ukraine.
Orbán has become increasingly vocal about his animosity to the EU while also hindering the bloc’s attempts to support Kyiv and dragging his feet over the ratification of Sweden’s bid to join NATO, of which Hungary is a member.
On Friday, the Hungarian prime minister made no secret of his many grudges against Brussels, accusing — without evidence — the EU of “abandoning” Europeans and leading the continent to war.
“Now we will march to Brussels, and we ourselves will bring about change in the EU,” he said.
Orbán’s latest comments come just one day after the U.S. Ambassador to Hungary David Pressman criticized the country’s “dangerously unhinged anti-American messaging” and its “expanding relationship with Russia.”![]()
https://cepa.org/article/ukraines-good-natured-pied-piper/quote:Ukraine’s Good-Natured Pied Piper
Kid’s stories from the liberated territories are hard to tell. But imagine a child who witnessed both parents killed by Russian soldiers and who still lives in the family home, very close to the frontline.
In such tortured places, there are few reasons to smile. But how about a giant dinosaur offering his tail for kids to run around and jump on?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 05:23 schreef Delenlill het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)eu-tirade-elections/
[..]
En Orban is een parasiet die niks te zoeken heeft in de EU. Hopelijk zullen zijn burgers dat aan hem laten zien door juist voor Europe te stemmen. En tegen Orban dus.Volkskrant 2022quote:In Hongarije is rond de 85 procent van de media in handen van de regering of bondgenoten van Orbán.
Zou niet teveel rekenen op die burgers![]()
https://mil.in.ua/en/news(...)e-gear-from-germany/quote:Explosive Technicians of Ukrainian Police Receive Gear from Germany
Explosive technicians of the Ukrainian National Police and the Interior Ministry Expert Service received technical assistance from Germany.
Militarnyi reported on this regarding the Ministry of Internal Affairs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://news.yahoo.com/ru(...)aines-050454788.htmlquote:Russia forces Ukrainians in occupied territories to take its passports – and fight in its army
KYIV, Ukraine (AP) — He and his parents were among the last in their village to take a Russian passport, but the pressure was becoming unbearable.
By his third beating at the hands of the Russian soldiers occupying Ukraine’s Kherson region, Vyacheslav Ryabkov caved. The soldiers broke two of his ribs, but his face was not bruised for his unsmiling passport photo, taken in September 2023.
It wasn’t enough.
In December, they caught the welder on his way home from work. Then one slammed his rifle butt down on Ryabkov’s face, smashing the bridge of his nose.
“Why don’t you fight for us? You already have a Russian passport,” they demanded. The beating continued as the 42-year-old fell unconscious.
“Let’s finish this off,” one soldier said. A friend ran for Ryabkov’s mother.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://censor.net/ua/pho(...)evrokomisar_gan_fotoquote:The EU will transfer EUR 4.5 billion in aid to Ukraine next week, - European Commissioner Han. PHOTO
Ukraine will receive the first tranche within the framework of the Ukraine Facility program in the amount of 4.5 billion euros next week.
This was announced by the European Commissioner for Budgetary Affairs , Johannes Hahn , Censor.NET reports .
"Very happy to pave the way for the first disbursement of funds next week within the framework of the Ukraine Facility program," Gan wrote on Twitter (X), announcing the signing of the relevant decision.
"We support Ukraine and thereby invest in our security. A lot of money, but nothing compared to the sacrifices of the Ukrainian people for the sake of Europe," he added.
Minister of Finance Serhiy Marchenko thanked the European Commissioner for this decision. "The EU firmly stands with Ukraine. We are grateful for the huge support that paves the way for victory and comprehensive recovery of Ukraine," he wrote on Twitter (X).![]()
https://biz.censor.net/ne(...)poslug_z_20_bereznyaquote:Sanctions are working: Microsoft and Amazon will cut off Russian businesses from cloud services from March 20
American companies Microsoft and Amazon will close their cloud products for Russian users from March 20.
Cloud service providers have sent relevant warning letters to their counterparties in the Russian Federation, RBC reports with reference to the Russian IT service provider Softline.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://www.bbc.com/news/world-68578822quote:Secret Ukrainian school in Russian-occupied territory
Like millions of other Ukrainians, in the early weeks of Russia's full-scale invasion of Ukraine, Nataliia (not her real name) was forced from her home.
She couldn't tolerate living under Russian occupation in her southern hometown of Melitopol, and felt she would be more useful in territory still controlled by Ukraine.
But Nataliia didn't just leave her home and relatives behind, she also surrendered her profession, giving up her job of 20 years as a teacher.
Now she spends her time giving online classes to hundreds of her former students.
The risks for her, and her remote class, are huge.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://kyivindependent.c(...)demining-in-ukraine/quote:Minister: Greece joins international coalition for demining in Ukraine
Greece has recently joined the Lithuania-led coalition to assist Ukraine with demining efforts, Greek Defense Minister Nikos Dendias said on March 15.
Lithuania, one of Kyiv’s staunch supporters, announced the creation of the demining coalition in July 2023 to help Ukraine clear its territory from mines, threatening thousands of people with deaths or injuries.
Nearly one-third of Ukraine's territory, approximately 174,000 square kilometers, had been mined since Russia began its full-scale invasion of the country in February 2022.
Dendias on March 15 met with his Lithuanian counterpart Arvydas Anusauskas in Vilnius, where they discussed Russia’s war against Ukraine, among other topics, the Greek Defense Ministry wrote in a press release.
After the meeting, Dendias reiterated his country’s position that views Russia’s invasion of Ukraine "as a flagrant violation of its national sovereignty and International Law."
"And we are pleased to have recently joined the Demining Capability Coalition under your leadership and signed the Agreement in your presence in Brussels," he added.
The coalition, currently consisting of around 20 countries, reportedly aims to assist Ukraine in both humanitarian demining of liberated territories and clearing mines on the front lines.
Deep minefields stand between Ukrainian forces and entrenched Russian troops. The lack of demining capacity slows down the advance of Ukrainian troops in their attempts to liberate occupied territories.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: