SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
Nee, maar een beperkt aantal troepen zie ik best gebeuren. En nee die gaan echt niet een aanvallende rol spelen. Maar er zijn een groot aantal andere taken die zij zouden kunnen vervullen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:24 schreef AchJa het volgende:
Denkt men hier nou echt dat het Franse leger binnenkort Oekraiene binnen marcheert???
quote:Dead Men Voting? All Russian Soldiers in Ukraine Eligible to Vote for Putin, Dead or Alive
According to a report from Ukraine’s intelligence, Russian soldiers can vote in the current election without showing their faces at polling stations, where a “photocopy of the documents” is enough.
A new legislation has simplified the document requirements and allowed Russian soldiers fighting in Ukraine to cast their vote in the Russian presidential election without even showing their faces, meaning those deceased might still be eligible for voting.
The Russian presidential election is slated to start today and will last until Sunday, where many believe the victory of incumbent Russian President Vladimir Putin is a foregone conclusion.
The Defence Intelligence of Ukraine (HUR) said the “latest instructions” from the Main Military-Political Directorate of the Russian Armed Forces meant that Russian military personnel deployed to Ukraine no longer require a passport or military ID to vote, and even a photocopy will suffice; they are also not required to be physically present at the polling stations.
The order is likely issued internally within the Russian military, and Kyiv Post is unable to independently verify the details and authenticity of the order.
Other Russians can also vote online using Russia’s electronic voting system, though some form of electronic identity verification is still required. However, this system is reportedly not being used by the Russian military.
Russians also began to complain about technical issues with the electronic voting system today.
The HUR believed the new changes in the Russian military would make it easier for Russian authorities to falsify the results and increase votes for Putin by adding the votes of those who recently died, went missing or were captured.
“It is obvious that in this way the Russian ‘election commissions’ will try to increase the number of Putin’s voters by attracting the so-called ‘dead souls’ to the ‘voting.’ In particular, to the number of people who ‘voted,’ along with existing military personnel, they plan to add also those who recently died, went missing or were captured,” read the HUR press release.
The HUR also said the official Russian casualty rate could mean a lot more votes for Putin and questioned the legitimacy of the elections.
“The Kremlin is carrying out a whole set of measures for the fictitious holding of the so-called ‘elections of the President of the Russian Federation.’ Although it is obvious to everyone that neither the very fact of these elections nor their results are a means of legitimizing Putin’s rule either in Russia or abroad,” the announcement read.
quote:A cardboard Tucker Carlson was placed at a polling station in Tyumen. 7x7 drew attention to this. The figure of an American journalist was placed in the Tyumen-Judo center. Local authorities claim that “every voter” took a photo with him after voting.
Moeten ze het wel doen...quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:35 schreef ExTec het volgende:
Nee, dat denk ik niet.
Ik denk dat ze voertuigen zouden gebruiken.
Het is gewoon bluf, denk je nou echt dat Macron op eigen doft troepen de grens over gaat duwen? Daar zou Frankrijk voor 2009 misschien mee wegkomen maar de NATO gaat hier echt niet mee akkoord.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:39 schreef Delenlill het volgende:
Nee, maar een beperkt aantal troepen zie ik best gebeuren. En nee die gaan echt niet een aanvallende rol spelen. Maar er zijn een groot aantal andere taken die zij zouden kunnen vervullen.
En zelfs als dit al bluf is van Macron dan heeft het duidelijk effect op Rusland. Dat kun je bijvoorbeeld wel zien aan de raket aanvallen op Odessa vanochtend. Iets zegt mij dat zij daar Frankrijk bang mee willen maken. Daar juist Odessa ter sprake werd gebracht met betrekking tot de Franse troepen.
https://t.me/ab3army/3786quote:Ukrainian Armed Forces strike Russian command post near Avdiivka
In the Avdiivka direction, a battalion command post of one of the Russian Armed Forces brigades was liquidated. Ukrainian troops covered Russia's artillery headquarters, according to the Third Assault Brigade of Ukrainian Armed Forces.
"The location of the command staff of the enemy unit, against which the Third Assault Brigade is fighting in the Avdiivka direction, has been eliminated. A D-30 howitzer was also destroyed in Avdiivka itself, which could have been used by the enemy to reach our positions and equipment," the statement says.
According to the Ukrainian military, the control center of a battalion of one of the brigades of the Russian Armed Forces was discovered by scouts of the UAV battalion.
"After confirming the target, the fighters of the 2nd artillery battalion "Martial Family" started to destroy it and delivered powerful artillery strikes with 152-mm caliber," the soldiers say.
Avdiivka direction
According to the Institute of War Studies, Russian troops have advanced west of Avdiivka and in the Zaporizhzhia region. They are deploying tactical and operational reserves to participate in the fighting in the east, trying to increase the pace of offensive operations.
In particular, the Russian occupants have been trying to break through the defense of Ukrainian troops in the areas of three brigades in the Avdiivka direction for several days. Ukrainian Armed Forces Commander-in-Chief Oleksandr Syrskyi visited the area and made a series of decisions.
En die kunnen dat nu ineens veto'en ofzo?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
maar de NATO gaat hier echt niet mee akkoord.
Zolang het niet vanuit de NAVO gebeurd of met materieel van de NAVO gedaan wordt hebben ze er niet veel over te zeggen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon bluf, denk je nou echt dat Macron op eigen doft troepen de grens over gaat duwen? Daar zou Frankrijk voor 2009 misschien mee wegkomen maar de NATO gaat hier echt niet mee akkoord.
Dat vroeg ik niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NATO gaat daar zeker wat van vinden idd.
Dat is allemaal leuk en aardig maar dan wordt het een NATO beslissing en niet een beslissing van eoa los land. We weten allemaal in wat voor positie Erdogan zichzelf heeft gemanoeuvreerd met zijn onzin.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet.
Daarbij vraag ik me dat af. De SG is nog steeds een noor, en me dunkt dat de baltics, balkans, polen, ook een stem hebben.
Dus een echt unanieme mening zit er al niet in.
Btw: Generaal Eichelsheim: je moet alle opties op tafel houden
Dus.
Onzin.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:06 schreef AchJa het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig maar dan wordt het een NATO beslissing en niet een beslissing van eoa los land.
Het is prima dat je deze mening hebt maar zo simpel werkt het natuurlijk niet. Zeker niet als de rest van de NATO direct de gevolgen van jouw acties gaat ondervinden.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:57 schreef Delenlill het volgende:
Zolang het niet vanuit de NAVO gebeurd of met materieel van de NAVO gedaan wordt hebben ze er niet veel over te zeggen.
Sterker nog een NAVO land heeft de vrijheid om een oorlog met een ander land te beginnen als daar een wettelijke basis voor is, zonder dat de NAVO daar bij betrokken wordt. (tenzij het om een ander NAVO land gaat) Natuurlijk zal de NAVO zijn eigen mening hierover hebben, net zoals individuele landen in de NAVO. Maar ze zullen er niks tegen kunnen doen.
Dat is een beslissing die niet door een solitair land wordt genomen, maar dat snap jij denk ik ook wel.quote:En NAVO landen hebben soldaten gestationeerd over de gehele wereld. Ook in conflict landen. Dus ze stationeren in Oekraïne zal niet zo veel anders zijn.
Als het allemaal toch niet zo'n probleem is hoeft het ook niet zo stiekem toch?quote:Tevens zijn er al NAVO landen met soldaten, of in elk geval militaire personeel, in Oekraïne op een zeer beperkte schaal. Dat heeft Scholtz al laten vallen in een toespraak. En ook Macron heeft dat gezegd.
Belicht door wie? Fokkers?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:12 schreef ExTec het volgende:
Onzin.
Ik neem je niet kwalijk dat er invalt, en blijkbaar vorige/topic daarvoor totaal hebt gemist, want daar is dat redelijk belicht, maar niemand heeft het over een NAVO missie naar oekraine.
Ow, want helemaal niemand hier weet natuurlijk wat, behalve meneer AchJa.quote:
Ik stel gewoon een vraag, dat jij je weer eens in je kuif gepikt voelt kan ik verder weinig aan doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:18 schreef ExTec het volgende:
Ow, want helemaal niemand hier weet natuurlijk wat, behalve meneer AchJa.
Ow, je stelt een vraag?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag, dat jij je weer eens in je kuif gepikt voelt kan ik verder weinig aan doen.
Zei meneer @ExTec ...quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef ExTec het volgende:
Ow, je stelt een vraag?
Worden discussies hier op het forum dan vaak gevoerd, door.... niet leden van dit forum?
Reageer maar inhoudelijk, je zielige poging om de discussie te monopoliseren gaat niet door.
Blah blah.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zei meneer @:extec ...![]()
Anyway, van jou had ik sowieso niet echt een fatsoenlijk antwoord verwacht dus je kunt jezelf de moeite besparen hoor.
Ow, want dat is een "escalatie" en dan gaan we over een "rode lijn" heen!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:14 schreef AchJa het volgende:
Zeker niet als de rest van de NATO direct de gevolgen van jouw acties gaat ondervinden.
Tsja, ik weet wie het zegt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blah blah.
Ik snap je enorme hang naar het nu graag ombuigen naar een meta-discussie,
Maar we waren gebleven bij dat een NAVO missie niet im frage is,
En de NAVO geeneens bij machte is om militaire acties van haar leden te veto'en.
Nope.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, want dat is een "escalatie" en dan gaan we over een "rode lijn" heen!
Tankie-much?
Niet leden? Doe ff normaal man!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, je stelt een vraag?
Worden discussies hier op het forum dan vaak gevoerd, door.... niet leden van dit forum?
Reageer maar inhoudelijk, je zielige poging om de discussie te monopoliseren gaat niet door.
Ja, of je leest.quote:
Is dat een domme vraag, of een licht verholen poging om ff iedereen hier aan te smeren dat het toch allemaal maar dom geklets is, want wat weet iedereen er nou van?quote:
Maar om daar even op terug te komen, je had geen idee dat Macron in het begin van deze oorlog contact opgenomen had met putin, op verzoek van Zelensky zelf...?quote:
Ik vraag me gewoon af door wie dat allemaal al "belicht" is. Zijn er bronnen voorbijgekomen of is het wederom allemaal op persoonlijke titel?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, of je leest.
Hij stelt deze vraag:
[..]
Is dat een domme vraag, of een licht verholen poging om ff iedereen hier aan te smeren dat het toch allemaal maar dom geklets is, want wat weet iedereen er nou van?
Mag jij kiezen
quote:Betaalde Trump voor valse getuigenis over Hunter Biden?
Wat een toeval. Een Amerikaans bedrijf dat de nu in staat van beschuldiging gestelde FBI informant Alexander Smirnov in 2020 betaalde is verbonden met een Brits bedrijf dat eigendom is van Trump zakenpartners in Dubai, volgens bedrijfsdossiers en rechtbankstukken.
Smirnov wordt beschuldigd tegen de FBI te hebben gelogen over Hunter Biden en zijn vader, president Joe Biden. Hij heeft beweerd dat ze betrokken waren bij een omkoopregeling met leidinggevenden van het Oekraïense energiebedrijf Burisma. Smirnovs verklaringen aan de FBI, beginnend in 2020, waarvan federale aanklagers nu zeggen dat het verzinsels zijn, dienden als een belangrijke rechtvaardiging voor het House impeachment onderzoek naar de Bidens.
In 2020 werd Smirnov $600.000 betaald door een bedrijf genaamd Economic Transformation Technologies (ETT), zeiden aanklagers. Datzelfde jaar begon Smirnov met zijn leugens over de Bidens, volgens de aanklacht.
De CEO van ETT is de Amerikaan Christopher Condon, die ook een van de drie aandeelhouders is van ETT Investment Holding Limited in Londen. Andere aandeelhouders in het Verenigd Koninkrijk zijn de Pakistaanse Amerikaanse investeerder Shahal Khan en Farooq Arjomand, een voormalig voorzitter en huidig bestuurslid van Damac Properties in Dubai die ook als adviseur vermeld staat op de Amerikaanse website van ETT.
Vorige maand werd Smirnov beschuldigd van het liegen tegen de FBI en wordt sindsdien vastgehouden zonder borgtocht. Aanklagers voerden aan dat hij een vluchtgevaarlijk is vanwege zijn contacten met Russische functionarissen in het Midden-Oosten en zijn toegang tot miljoenen dollars.
In de aanklacht van Smirnov wordt beweerd dat de beweringen in een document, bekend als een 1023, en andere verklaringen aan zijn FBI-handler vanaf 2020 tot december 2023 feitelijk onmogelijk waren.
Condon, Arjomand en Khan registreerden ETT Investment Holding Limited in het Verenigd Koninkrijk op 6 maart 2020. Khan, een investeerder die het Plaza hotel in 2018 kocht, en Arjomand hebben banden met Donald Trump via Trump-medewerkers en Damac, een grote ontwikkelaar uit het Midden-Oosten die al tien jaar samenwerkt met Trump. Arjomand, Khan en Condon bezaten respectievelijk 34%, 33% en 33% van ETT Investment Holding Limited, volgens Britse bedrijfsarchieven. Er is geen andere informatie over het Britse bedrijf beschikbaar.
Wat heeft de Nato daar mee te maken?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon bluf, denk je nou echt dat Macron op eigen doft troepen de grens over gaat duwen? Daar zou Frankrijk voor 2009 misschien mee wegkomen maar de NATO gaat hier echt niet mee akkoord.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, want helemaal niemand hier weet natuurlijk wat, behalve meneer AchJa.
Heren alsjeblieft..quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag, dat jij je weer eens in je kuif gepikt voelt kan ik verder weinig aan doen.
Dat vraag jij je af?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:55 schreef AchJa het volgende:
Ik vraag me gewoon af door wie dat allemaal al "belicht" is.
Wat begrijpen jullie niet aan "eigen doft"? Als FRA troepen gaat sturen is dat met fiat van de NATO. Er wordt nu gedaan alsof FRA zijn eigen feestje gaat optuigen, zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:50 schreef dudewhereismycar het volgende:
@:achja, je denkt toch zeker niet dat Macron dit "zomaar" roept? We weten inmiddels door de koers uit het verleden, dat er eerst wordt geroepen en dat er daarna toch zaken in werking treden. Mooi voorbeeld zijn de Stormshadows en F16"s. Enorm rode lijnen voor de Russen..
Ik denk en we weten het nog niet zeker, dat we dit jaar nog troepen uit het westen Oekraïne gaan zien helpen. Mogelijk puur ondersteuning rond de "veilige" grenzen of ondersteuning bij verdediging van steden..
We gaan t zien, maar het lijkt mij duidelijk dat het westen (op de VS na) zich voor gaat voorsorteren op een komst van Trump.
Alles.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat heeft de Nato daar mee te maken?
Zeker niet, maar daarom heb ik het idee dat dit bekokstoofd is. Wellicht als bluf zoals jij aangeeft maar mogelijkerwijs ook als serieuze optie. Het is om het even voor het effect en ik denk dat pjutin dit niet leuk vindt. Ingecalculeerd, maar niet leuk..quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat begrijpen jullie niet aan "eigen doft"? Als FRA troepen gaat sturen is dat met fiat van de NATO. Er wordt nu gedaan alsof FRA zijn eigen feestje gaat optuigen, zo werkt dat natuurlijk niet.
De US mengt zich toch ook actief met Syrië, Yemen en tal van landen, daar is toch ook geen akkoord voor gegeven uit de NATO of mis ik iets?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat begrijpen jullie niet aan "eigen doft"? Als FRA troepen gaat sturen is dat met fiat van de NATO. Er wordt nu gedaan alsof FRA zijn eigen feestje gaat optuigen, zo werkt dat natuurlijk niet.
Leg uit dan.quote:
VN.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Frankrijk heeft ook een prive feestje in mali gehouden iirc.
Yup, en de lijst van voorbeelden van landen going at it alone, goes on and on.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja. Dat vond ik gisteravond ook al wel met 'I am the president, I decide'. Punt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |