Oh zo, dan heb ik je post verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou keer je het om. Ik vind dat ze er in elk geval niet bij voorbaat niet op moeten stemmen omdat het een beetje apart is. Ik bedoel, ik hoor liever Bambie Thug dan Marcus & Martinus, maar ik heb al een donkerbruin vermoeden wie er hoger gaat eindigen bij de jury. En dat heeft met de kwaliteit van de muziek of de zang niks te maken.
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:03 schreef Pisces29 het volgende:
Maar is het dan niet een wedstrijd meer om het beste lied (en zang) maar een wedstrijd om creativiteit en ‘apart’?
Wie stemt er op iets omdat het sfeer heeft
quote:
quote:
Zijn er voor Lordi ooit dit soort afwijkende acts geweest, zowel qua kostuum als muziek?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit vond ik vreselijk. Ook een love it or hate it nummer zoals van Joost.
Nee, gelukkig niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zijn er voor Lordi ooit dit soort afwijkende acts geweest, zowel qua kostuum als muziek?
Vandaar toen ook wel extra succes, denk ik.quote:
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:58 schreef Arcee het volgende:
Omdat ik benieuwd was wat ik er destijds over zei heb ik het over opgezocht:
[..]
[..]
In totaal moet je rond de 500 uitkomen om te winnen. Dat komt overeen met een gemiddelde van 9 per stemronde bij de televoting. Doordat Käärijä daar vorig jaar ruim boven zat en Kalush Orchestra een jaar eerder nog verder, lijkt dat misschien haalbaar, maar dat zijn echt scores die passen bij spectaculaire winnaars als Alexander Rybak of Salvador Sobral. En met het gegeven dat 150-180 bij de jury’s ook al vrij stevig is, zie je (zonder de wens de grote party pooper te zijn) dat dit een nogal lastig verhaal is, en de reële lat meer in de orde van 300-400 (Marco Mengoni, Go_A, Dadi) ligt.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oekraïne heeft een beter jury-liedje dan vorig jaar + minimaal 150 televotepunten in de tas qua diaspora. Die gaan heel dichtbij komen. Zou wel echt bizar zijn dat ze 3 keer winnen in 8 jaar, eerst met een politiek geladen lied en vervolgens 2 keer mede dankzij de oorlog/politiek.
Joost gaat minimaal 150-180 jurypunten nodig hebben om voor winst in aanmerking te komen
Heel veel van die boxjes tikte Käärijä ook absoluut niet aan en die was wél lekker spannend en experimenteel en toch werd hij 4e bij de jury dus ik houd hoop dat ze niet meer alleen de vocale hoogstandjes etc belonen. 🤞🏼quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Jury's houden niet van spannend of experimenteel. Het moet goed gezongen zijn, bij voorkeur veel toonladdertjes en kopstem (hoor eens hoe goed ik kan zingen?), radiovriendelijk en slick in beeld gebracht zijn. Zeg maar alles waar Joost niet voor staat![]()
Eerlijk gezegd lijkt me dat voor alle 3 op dit moment nogal hoog. Misschien wordt het sowieso een winnaar met minder punten dan normaal.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In totaal moet je rond de 500 uitkomen om te winnen. Dat komt overeen met een gemiddelde van 9 per stemronde bij de televoting. Doordat Käärijä daar vorig jaar ruim boven zat en Kalush Orchestra een jaar eerder nog verder, lijkt dat misschien haalbaar, maar dat zijn echt scores die passen bij spectaculaire winnaars als Alexander Rybak of Salvador Sobral. En met het gegeven dat 150-180 bij de jury’s ook al vrij stevig is, zie je (zonder de wens de grote party pooper te zijn) dat dit een nogal lastig verhaal is, en de reële lat meer in de orde van 300-400 (Marco Mengoni, Go_A, Dadi) ligt.
En voor een Oekraïne 250-300 televoting en 200-250 jury, Italië 200-250 televoting en 250-300 jury of Zwitserland 2x250 voelt dat op dit moment sowieso haalbaarder.
Eens, het is denk ik ook het beste nummer en de act is geweldig, al is de stem van de zanger niet zo.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:24 schreef Greys het volgende:
Baby Lasagna heeft denk ik voor best velen een soort 'Trenulețul effect' op hun gemoed, heeft het leuke kat-dingetje, heeft een enorme gunfactor als persoon en verhaal (de reserve-kandidaat die nog even mocht opdraven en het hele ding won daar), het Engels waardoor het te verstaan is, makkelijke melodie om mee te zingen en veel energie.
Ik snap waarom het heel hoog staat. Het heeft iets. Ben er zelf ook nogal dol op.
Ik heb het idee dat dit nummer gehyped wordt om het hypen, het refrein is eigenlijk vreselijk (ik zou het niet graag zingen en passent ergens). Dan ontstaat er een domino effect voornamelijk omdat Joost zo leuk is en de beat zo lekker.quote:Maar Joost heeft iets 'OMG hier gebeurt iets heel bijzonders', iets ongrijpbaars, een 'wtf waarom vind ik dit zó gaaf', een refrein dat iedereen na 25 seconden lied al meezingt, een hoofd dat je meteen mag, de hardcore ontploffing van vreugde, het beetje mysterieuze van 'wat wil deze man ons vertellen' en de bizarre golf aan energie en charisma die hij over mensen uitstort.
Het is moeilijker dan ooit om voorspellingen te doen inderdaad haha. Gaaf. Het kan keihard floppen bij de jury en zelfs een beetje tegenvallen bij de televotes als straks de kijkers van buiten de online bubbel er bij komen maar het kan ook heel goed de televotes landsliden en best goed vallen bij de jury (de jury zette een Käärijä immers ook niet op 21 ofzo). En dan kan het zomaar het hele ESF winnen. Het voelt in elk geval alsof het ECHT KAN.
WHIIIIII!![]()
Terecht weet ik zo net niet. Oekraïne heeft tweemaal gewonnen dankzij Poetin, laten we er niet omheen draaien. Go_A zou wel een terechte winnaar zijn geweest maar die hadden dan net weer de pech in een ijzersterk jaar op te komen draven. Zweden wordt constant gigantisch overschat door de vakjury. Alleen wat Italië betreft heb je een puntje, die komen eigenlijk bijna altijd wel met kwaliteit, maar die inzending van dit jaar kan me nog niet bekoren. Dus alsjeblieft niet een van deze drie en dan ben ik allang blij.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:42 schreef Momo het volgende:
En als wij niet winnen, zou het leuk zijn als een land wint dat nog nooit heeft gewonnen zoals Kroatië of een land dat niet recent heeft gewonnen als Zwitserland of België (beide voor laatst in jaren 80). Oekraïne, Zweden en Italië zijn wel heel dominant de laatste jaren. Natuurlijk ook terecht gezien wat ze sturen, maar een andere winnaar zou leuk zijn
Definieer ‘dit soort’. Verkleed, vrijwel onherkenbaar, schlager metal? Exact als Lordi niet maar genoeg ‘verkleed’-acts. Na Lordi in 2022 was er bijvoorbeeld Noorwegen. In 2008 had je Ierland. Je zou Noorwegen 2005 een voorbode op Lordi kunnen noemen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zijn er voor Lordi ooit dit soort afwijkende acts geweest, zowel qua kostuum als muziek?
Die score voor Zwitserland is wel heel optimistisch. Spreekt volgens mij dezelfde doelgroep aan als Gjon's Tears, en die haalde "maar" 165 punten uit de televote (en dat was een beter nummer met meer impact).quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In totaal moet je rond de 500 uitkomen om te winnen. Dat komt overeen met een gemiddelde van 9 per stemronde bij de televoting. Doordat Käärijä daar vorig jaar ruim boven zat en Kalush Orchestra een jaar eerder nog verder, lijkt dat misschien haalbaar, maar dat zijn echt scores die passen bij spectaculaire winnaars als Alexander Rybak of Salvador Sobral. En met het gegeven dat 150-180 bij de jury’s ook al vrij stevig is, zie je (zonder de wens de grote party pooper te zijn) dat dit een nogal lastig verhaal is, en de reële lat meer in de orde van 300-400 (Marco Mengoni, Go_A, Dadi) ligt.
En voor een Oekraïne 250-300 televoting en 200-250 jury, Italië 200-250 televoting en 250-300 jury of Zwitserland 2x250 voelt dat op dit moment sowieso haalbaarder.
Het bijzondere aan Zwitserland is vooral dat het binnen het deelnemersveld momenteel de enige onder de hit-or-miss inzendingen lijkt waar de verwachte uitkomst niet alleen een moeizame kwalificatie bevat, maar ook een kans om te winnen, als ze er in slagen dat met de act hèt moment van de avond te maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 17:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die score voor Zwitserland is wel heel optimistisch. Spreekt volgens mij dezelfde doelgroep aan als Gjon's Tears, en die haalde "maar" 165 punten uit de televote (en dat was een beter nummer met meer impact).
Als de geweldige acts zoals de Boomerbakvissen supergroep De Toppers, Treble, Sieneke of Joan Franka?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
Moet zeggen dat ik dit op het eerste gehoor compleet verkeerd inschatte. Vond het wel catchy, maar dacht dat het internationaal niet begrepen zou worden a la wat eurovisie fiasco's uit het verleden.
Ja, dat was echt prut en werd terecht weggestemd. Dit niet, maar het moet ook nog maar begrepen worden en dat wordt het zo te zien.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Als de geweldige acts zoals de Boomerbakvissen supergroep De Toppers, Treble, Sieneke of Joan Franka?
Europa gaf ons gewoon wat wij verdiende toen, al waren heel wat Nederlanders boos toen, we zouden niet meer mee moeten doen want iedereen haat ons lala. Nah, we stuurde gewoon prut.
En voor Joost, hij gaat het sowieso beter doen dan die acts want hij goed het nu goed in de streams in Noordwest Europa. En voor hem is het al geslaagd. Nummer 1 hits in Nederland en België. Dan zien we wel in mei hoe hij het doet televote breed en bij de jury.
zo ging het wel een beetjequote:
Ik kwam van de week deze tegen. Een heerlijke meta-roast. Hij houdt ervan om mensen op een ongemakkelijke en absurdistische manier een spiegel voor te houden. Ik ben benieuwd hoe dat zich vertaalt naar Eurovisie.quote:
Het is inderdaad ongemakkelijk én geniaal.quote:Op zondag 17 maart 2024 09:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kwam van de week deze tegen. Een heerlijke meta-roast. Hij houdt ervan om mensen op een ongemakkelijke en absurdistische manier een spiegel voor te houden. Ik ben benieuwd hoe dat zich vertaalt naar Eurovisie.
Stefano heeft ongemak tot kunst verheven.quote:Op zondag 17 maart 2024 09:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kwam van de week deze tegen. Een heerlijke meta-roast. Hij houdt ervan om mensen op een ongemakkelijke en absurdistische manier een spiegel voor te houden. Ik ben benieuwd hoe dat zich vertaalt naar Eurovisie.
Soppen de Remix deel 2quote:Op zondag 17 maart 2024 11:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens jaar dus Louisa naar het Songfestival.
En ook in België is hij weer dik de nummer 1. Het is natuurlijk een party song, die gaan lekker op vrijdag en zaterdag.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:55 schreef Em31 het volgende:
Best random trouwens, gisteren ineens weer. Op Spotify wordt hij de laatste 2 dagen ineens ook weer meer gestreamd hier in Nederland.
Dit is natuurlijk eigenlijk al een gemiste kans dit jaar.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens jaar dus Louisa naar het Songfestival.
En met dat concert was hij weer even in het nieuws.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:21 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En ook in België is hij weer dik de nummer 1. Het is natuurlijk een party song, die gaan lekker op vrijdag en zaterdag.
edit: en in Vlaanderen staat hij voor de 2e week op nummer 1 in de Ultratop 50.
Hij staat op 1 in Vlaanderen.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:54 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Piecie lullig voor die Belgische inzending imo dat de inzending van een buurland op 1 staat ipv jij :v
oh my bad, ik vergeet telkens dat Gustaph vorig jaar de Belgische inzending was. Mijn hoofd denkt nogsteeds aan die gast die ook keeper is vandaar dat ik telkens denk dat het de beurt van Vlaanderen is dit jaarquote:Op zondag 17 maart 2024 13:11 schreef Aadrianus het volgende:
H
[..]
Hij staat op 1 in Vlaanderen.
De inzending van dit jaar komt uit Wallonië.
Twee verschillende werelden. Gespleten land.
En vooral: Joost was al heel bekend in Vlaanderen. Bekender dan in Nederland, zou ik bijna zeggen. Als een minder bekende artiest dit liedje had uitgebracht was het daar denk ik niet zo snel opgepikt (of helemaal niet).quote:Op zondag 17 maart 2024 13:11 schreef Aadrianus het volgende:
H
[..]
Hij staat op 1 in Vlaanderen.
De inzending van dit jaar komt uit Wallonië.
Twee verschillende werelden. Gespleten land.
Eerste woord in z'n bio: vader. Je zal kind zijn van zo'n oetlul...quote:Op zondag 17 maart 2024 13:46 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Een (Oud)Statenlid voor de FvD, wtf man
als er iets sneu is zijn het de fvd uitspraken op de socialsquote:Op zondag 17 maart 2024 13:46 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Een (Oud)Statenlid voor de FvD, wtf man
Reproduceren was in dit geval überhaupt niet nodig geweest.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Eerste woord in z'n bio: vader. Je zal kind zijn van zo'n oetlul...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |