Italië als winnaar zie ik persoonlijk niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Model simulatie van Eurovoix is niet zo aardig voor ons
Al ben ik wel benieuwd hoe het precies werkt
Niet helemaal hoor(zal wel onderdeel zijn) want Ierland gaat hier makkelijk door naar de finale terwijl die slechtste track record hebben op dit moment qua recente jarenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Ja dit is gewoon gebaseerd op hoe er standaard gestemd wordt door verschillende landen toch? Veel minder op de nummers.
Dit jaar is er wel een van uitersten waar uiteindelijk een vrij basic female bop het toch weer gaat winnen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Model simulatie van Eurovoix is niet zo aardig voor ons
Al ben ik wel benieuwd hoe het precies werkt
Ik heb juist het gevoel dat er iets anders gaat winnen. Je zag het vorig jaar al aan Finland. Denk dat het dit jaar doorzet.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit jaar is er wel een van uitersten waar uiteindelijk een vrij basic female bop het toch weer gaat winnen.
Nou, aangezien Finland vorig jaar niet won verwacht ik dit jaar dat we in de uitersten toch weer voor de gulden middenweg gaan.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:04 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel dat er iets anders gaat winnen. Je zag het vorig jaar al aan Finland. Denk dat het dit jaar doorzet.
Voor mij was Loreen vorig jaar de meest gulden middenweg in jaren. Heeft het op haar reputatie gewonnen, wat mij betreft, het nummer zelf vond ik Mweh....quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Nou, aangezien Finland vorig jaar niet won verwacht ik dit jaar dat we in de uitersten toch weer voor de gulden middenweg gaan.
Dat denk ik niet. Ik denk dat Finland een voorbode is voor dit jaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Nou, aangezien Finland vorig jaar niet won verwacht ik dit jaar dat we in de uitersten toch weer voor de gulden middenweg gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Ja dat kan, maar het is wel een enorme hit. Bijna een half miljard streams inmiddels op Spotify. Dat is echt niet alleen vanwege haar reputatie.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:19 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Voor mij was Loreen vorig jaar de meest gulden middenweg in jaren. Heeft het op haar reputatie gewonnen, wat mij betreft, het nummer zelf vond ik Mweh....
Ik zou er voor tekenenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:27 schreef Cee het volgende:
Ik durf er gewoon nog niet aan te denken aan de mogelijkheid dát, George.Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wie wél wint. Er zijn zo veel wegen die naar een winst van wel tien verschillende landen kunnen leiden. Ik blijf er voor nu bij dat we 5e worden. Zo, noteert u dat maar vast.
Ik geloof er echt niks van dat het veel gaat doen bij de jury's.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:17 schreef Thrts het volgende:
In veel van die ''potential winners'' videos zie je Nederland wel veel terugkomen
Frankrijk en Litouwen gun ik het ook welquote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:42 schreef Momo het volgende:
En als wij niet winnen, zou het leuk zijn als een land wint dat nog nooit heeft gewonnen zoals Kroatië of een land dat niet recent heeft gewonnen als Zwitserland of België (beide voor laatst in jaren 80). Oekraïne, Zweden en Italië zijn wel heel dominant de laatste jaren. Natuurlijk ook terecht gezien wat ze sturen, maar een andere winnaar zou leuk zijn
Of Zwitserland, moet haast wel 1 van die 3 zijn straks.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Frankrijk en Litouwen gun ik het ook wel
Ergens denk ik dat Frankrijk of Belgie de jurywinnaar wordt.
Oekraïne heeft een beter jury-liedje dan vorig jaar + minimaal 150 televotepunten in de tas qua diaspora. Die gaan heel dichtbij komen. Zou wel echt bizar zijn dat ze 3 keer winnen in 8 jaar, eerst met een politiek geladen lied en vervolgens 2 keer mede dankzij de oorlog/politiek.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:21 schreef Em31 het volgende:
Kan ook nog dat Oekraïne wint en we voor de organisatie alsnog een nieuw land krijgen. Al kan ik me ook voorstellen dat niet elk land dat wil als het niet je eigen winst is.
Waarom niet dan? Kijkt de jury echt puur naar zang of naar het totaalplaatje? Wat als Joost nou echt een vet totaalplaatje heeft waar ook een jury niet omheen kan?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:48 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik geloof er echt niks van dat het veel gaat doen bij de jury's.
Maar we gaan waarschijnlijk wel voor het eerst meemaken dat we ineens ver omhoog schieten bij de televote. Ook weleens leuk voor de verandering.
Jury's houden niet van spannend of experimenteel. Het moet goed gezongen zijn, bij voorkeur veel toonladdertjes en kopstem (hoor eens hoe goed ik kan zingen?), radiovriendelijk en slick in beeld gebracht zijn. Zeg maar alles waar Joost niet voor staatquote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:44 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Kijkt de jury echt puur naar zang of naar het totaalplaatje? Wat als Joost nou echt een vet totaalplaatje heeft waar ook een jury niet omheen kan?![]()
Ik kom niet meer bij als hij met een CATS-eske type staging komt waarvan iedereen zoiets heeft van WOW.
Maar is het dan niet een wedstrijd meer om het beste lied (en zang) maar een wedstrijd om creativiteit en ‘apart’? Joost is een schat en apart, maar als je een nummer niks vindt, waarom zou je er dan op moeten stemmen? Zowel jury als de mensen thuis.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Jury's houden niet van spannend of experimenteel. Het moet goed gezongen zijn, bij voorkeur veel toonladdertjes en kopstem (hoor eens hoe goed ik kan zingen?), radiovriendelijk en slick in beeld gebracht zijn. Zeg maar alles waar Joost niet voor staatHet nummer is voor het ongetrainde oor ook nog eens vrij simpel, zo'n Britse boomer van een betting site vergeleek het al met Aqua.
Oekraine zou ik wel een domper vinden. Het is een goed nummer maar geen winnaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:21 schreef Em31 het volgende:
Kan ook nog dat Oekraïne wint en we voor de organisatie alsnog een nieuw land krijgen. Al kan ik me ook voorstellen dat niet elk land dat wil als het niet je eigen winst is.
Moet wel zeggen dat Nederland nu echt opvallend positief is over Joost (los van wat wappies en sommige zure 60+-ers die af en toe ziet posten online). Het is ook wel Nederlands eigen om onze eigen songfestival inzending enorm te gaan bashen en het allemaal kut te vinden. Is altijd de standaard modus van een TV programma als VI om het kut te vinden, als we nu een ballad sturen of een feestnummer.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar is het dan niet een wedstrijd meer om het beste lied (en zang) maar een wedstrijd om creativiteit en ‘apart’? Joost is een schat en apart, maar als je een nummer niks vindt, waarom zou je er dan op moeten stemmen? Zowel jury als de mensen thuis.
Wie stemt er op iets omdat het sfeer heeft en hij een bijzonder verhaal en clipje heeft?
Je moet het nummer an sich toch érgens leuk vinden?
En dat er mensen zijn die een hekel aan hardcore hebben en dit leuk vinden, dat is toch ook wel erg vaak omdat we trots zijn dat we een leuke Nederlandse jongen sturen. Was dit uit een ander land, dan was die hype er niet. Denk ik. (Of iig veel minder.)
Nou keer je het om. Ik vind dat ze er in elk geval niet bij voorbaat niet op moeten stemmen omdat het een beetje apart is. Ik bedoel, ik hoor liever Bambie Thug dan Marcus & Martinus, maar ik heb al een donkerbruin vermoeden wie er hoger gaat eindigen bij de jury. En dat heeft met de kwaliteit van de muziek of de zang niks te maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar is het dan niet een wedstrijd meer om het beste lied (en zang) maar een wedstrijd om creativiteit en ‘apart’? Joost is een schat en apart, maar als je een nummer niks vindt, waarom zou je er dan op moeten stemmen? Zowel jury als de mensen thuis.
Wie stemt er op iets omdat het sfeer heeft en hij een bijzonder verhaal en clipje heeft?
Je moet het nummer an sich toch érgens leuk vinden?
En dat er mensen zijn die een hekel aan hardcore hebben en dit leuk vinden, dat is toch ook wel erg vaak omdat we trots zijn dat we een leuke Nederlandse jongen sturen. Was dit uit een ander land, dan was die hype er niet. Denk ik. (Of iig veel minder.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |