Rap is een vorm van zingen. Maar daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:25 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
De coupletten worden gerapt, want rapnummer.
Ik denk juist dat ie iedereen gaat overtuigen daar.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:51 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Rap is een vorm van zingen. Maar daar gaat het niet om.
Ik vind het nog steeds een stuk minder klinken dan in de clip. Ik zie het mensen niet overtuigen om op hem te stemmen met het ESF.
Dat kan bijna niet anders, dit was de eerste keer live + concert. Al het gelikte waarbij over elke seconde na is gedacht mist nu.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:37 schreef Pisces29 het volgende:
Als Joost al een live video had zoals Kroatië (podium, vuur, band), zou het dan al meer scoren omdat je een klein beetje weet hoe het er uit gaat zien in mei?
Baby Lasagna heeft denk ik voor best velen een soort 'Trenulețul effect' op hun gemoed, heeft het leuke kat-dingetje, heeft een enorme gunfactor als persoon en verhaal (de reserve-kandidaat die nog even mocht opdraven en het hele ding won daar), het Engels waardoor het te verstaan is, makkelijke melodie om mee te zingen en veel energie.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:58 schreef blackswangreen het volgende:
Ik denk ook dat de Kroaten vooral zelf heel fanatiek aan het wedden zijn, en aan het stemmen in polls enzo. Baby Lasagna is wel een favoriet maar niet zó overtuigend als het nu lijkt. Het is wel een meer zekere optie dan Europapa, dat ook zomaar laatste kan worden bij de jury's. Ik zou echt niet weten hoe ik de kansen van Joost in moet schatten. Bij Baby Lasagna is dat wat makkelijker.
Het refrein in het filmpje is niet 100% live, je hoort hem zachtjes meezingen op de achtergrond maar wat je hoort is voornamelijk het bandje.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Alles was live.
Als het niet live was hadden we het wel gemerkt bij de moshpit-versie want toen liet hij door de drukte en ge-heen-en-weer af en toe wat regels ‘vallen’.
Dat gaat in mei waarschijnlijk ook zo zijn, dat is dan 'achtergrondzang'. Dat op band mag alleen niet zijn eigen stem zijn geloof ik.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het refrein in het filmpje is niet 100% live, je hoort hem zachtjes meezingen op de achtergrond maar wat je hoort is voornamelijk het bandje.
Nee, op Eurovisie hoef je tegenwoordig niet meer alles live te zingen. De hele coupletten doet hij live op die opnames, klinkt ook helemaal niet dun (vind het zelf beter klinken dan op plaat, meer energie). De refreintjes (welkom in Europa...) zingt hij wat zachter en daar hoor je de backing track wat duidelijker. Dan het Euro pa pa pa-gedeelte, doet hij uiteraard niet live behalve "Euro!". Zoals hij het nu zingt mag het volgens mij gewoon op Eurovisie.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Beetje vreemd filmpje, bepaalde delen 'playback'/dub (sowieso het hele refrein) en dan een paar zinnen live gezongen/gerapt voor zover ik hoor en dan klinken de live delen erg dun.
Op Eurovisie zelf moet die toch alles live zingen, zonder een gigantische versterking van het bandje zoals nu in het refrein?
Deze uitvoering is ook niet voor de jury's.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:45 schreef Em31 het volgende:
Eerlijk gezegd geeft deze live uitvoering mij nu ook wel minder hoop voor de jury, dat gelikte van de plaat is dan wel weg en ze lijken al veel minder open te staan voor dit soort nummers. Maar goed, als we top 10/5 halen door het publiek zou dat ook fantastisch zijn natuurlijk.
Maarja nu ik dit gezegd heb denk ik ook weer, Finland werd ook gewoon vierde bij de jury en dat tweede deel was nou ook niet mega zuiver ofzo. En dit jaar is er niet een Loreen bij die sowieso bij beide heel goed gaat scoren. Dusja met een beetje geluk scoor je alsnog genoeg bij beide.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:45 schreef Em31 het volgende:
Eerlijk gezegd geeft deze live uitvoering mij nu ook wel minder hoop voor de jury, dat gelikte van de plaat is dan wel weg en ze lijken al veel minder open te staan voor dit soort nummers. Maar goed, als we top 10/5 halen door het publiek zou dat ook fantastisch zijn natuurlijk.
Tja en als je niet van eurodance of gabber houdt of van iets out of the box dan haak je ook af bij Europapa. Zo kun je dat bij elk land wel zeggen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:36 schreef Aadrianus het volgende:
Waarom zou Kroatië beter vallen bij de jury's dan Europapa? Qua productie doen ze niet voor elkaar onder. Sterker nog Kroatië borduurt wel erg veel meer voort op Cha cha cha in vergelijking met Europapa.
En als je niet van hardrock houdt (zoals ik) haak je al na 20 seconden af bij Kroatië en komt er voor mij geen moment meer om aan te haken, zoals dat vorig jaar wel het geval was bij Cha cha cha. Terwijl het hele harde gabber gedeelte bij Europapa op een moment komt in het lied dat ik denk: ja joh, kom maar op, de vreugde kan nu toch niet meer stuk.
Ik denk dat Europapa nu al veel meer in zich heeft om twijfelaars over een streep te trekken dan Kroatië. En dan hebben we de staging nog niet eens gezien. Maar gezien dit hele traject waarin Joost ons tot nu toe meeneemt, kan dat wel eens totaal overweldigend zijn.
In principe zijn z'n geweldige vocalen ook niet waar Joost het van moet hebben, al doet de passie die hij in z'n niet-zingen legt de meeste mensen ook wel wat (mij wel in elk geval). Hij is een performer. En daar beoordelen ze volgens mij ook op. Dat kan hij ontzettend goed. Misschien kun je hem in die zin wel vergelijken met Netta: wat een (objectief beschouwd) vreselijk kutnummer, maar wat bracht ze het goedquote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maarja nu ik dit gezegd heb denk ik ook weer, Finland werd ook gewoon vierde bij de jury en dat tweede deel was nou ook niet mega zuiver ofzo. En dit jaar is er niet een Loreen bij die sowieso bij beide heel goed gaat scoren. Dusja met een beetje geluk scoor je alsnog genoeg bij beide.
Al kan Kroatië dat uiteraard ook doen.
Ja ik weet het gewoon niet.
Mwah, dat had ik nou niet echt. Maar ik denk dat het niet veel uitmaakt qua resultaat straks omdat:quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:53 schreef Aadrianus het volgende:
Maar het laat wel zien dat hij vocaal kan leveren wat hij in de studioversie laat zien.
Dit dus.quote:En dat hij zich volledig geeft
Ik denk niet dat er veel mensen waren die daar nog aan twijfelden bij hem.quote:voor wie daar nog aan mocht twijfelen.
IJsland zesde in de halve finale.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Model simulatie van Eurovoix is niet zo aardig voor ons
Al ben ik wel benieuwd hoe het precies werkt
Zal wel gebaseerd zijn op televote-resultaten van Nederland die natuurlijk altijd vrij slecht zijn. Want dit slaat nergens op: 6e in de halve finale, en in de finale bijna evenveel jurypunten als televote-punten.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Model simulatie van Eurovoix is niet zo aardig voor ons
Al ben ik wel benieuwd hoe het precies werkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |