abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212848876
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:28 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou keer je het om. Ik vind dat ze er in elk geval niet bij voorbaat niet op moeten stemmen omdat het een beetje apart is. Ik bedoel, ik hoor liever Bambie Thug dan Marcus & Martinus, maar ik heb al een donkerbruin vermoeden wie er hoger gaat eindigen bij de jury. En dat heeft met de kwaliteit van de muziek of de zang niks te maken.
Oh zo, dan heb ik je post verkeerd begrepen. :) Nee als ze dat doen, dan is dat zonde.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 maart 2024 @ 15:57:45 #202
862 Arcee
Look closer
pi_212849132
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:03 schreef Pisces29 het volgende:
Maar is het dan niet een wedstrijd meer om het beste lied (en zang) maar een wedstrijd om creativiteit en ‘apart’?

Wie stemt er op iets omdat het sfeer heeft

Dit vond ik vreselijk. Ook een love it or hate it nummer zoals van Joost. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 maart 2024 @ 15:58:28 #203
862 Arcee
Look closer
pi_212849145
Omdat ik benieuwd was wat ik er destijds over zei heb ik het over opgezocht:

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2006 23:56 schreef Arcee het volgende:
Wat een schijtplaat van die Finnen. _O-
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 mei 2006 23:59 schreef Arcee het volgende:
Verschrikkelijk, wat een strontact. :{w
:+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_212849169
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dit vond ik vreselijk. Ook een love it or hate it nummer zoals van Joost. :)
Zijn er voor Lordi ooit dit soort afwijkende acts geweest, zowel qua kostuum als muziek?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 maart 2024 @ 16:02:04 #205
862 Arcee
Look closer
pi_212849203
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:59 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Zijn er voor Lordi ooit dit soort afwijkende acts geweest, zowel qua kostuum als muziek?
Nee, gelukkig niet.
pi_212849236
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:02 schreef Arcee het volgende:

[..]
Nee, gelukkig niet.
Vandaar toen ook wel extra succes, denk ik. :)
pi_212849239
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:58 schreef Arcee het volgende:
Omdat ik benieuwd was wat ik er destijds over zei heb ik het over opgezocht:
[..]
[..]
:+
_O- prachtig :D
pi_212849268
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Oekraïne heeft een beter jury-liedje dan vorig jaar + minimaal 150 televotepunten in de tas qua diaspora. Die gaan heel dichtbij komen. Zou wel echt bizar zijn dat ze 3 keer winnen in 8 jaar, eerst met een politiek geladen lied en vervolgens 2 keer mede dankzij de oorlog/politiek.

Joost gaat minimaal 150-180 jurypunten nodig hebben om voor winst in aanmerking te komen
In totaal moet je rond de 500 uitkomen om te winnen. Dat komt overeen met een gemiddelde van 9 per stemronde bij de televoting. Doordat Käärijä daar vorig jaar ruim boven zat en Kalush Orchestra een jaar eerder nog verder, lijkt dat misschien haalbaar, maar dat zijn echt scores die passen bij spectaculaire winnaars als Alexander Rybak of Salvador Sobral. En met het gegeven dat 150-180 bij de jury’s ook al vrij stevig is, zie je (zonder de wens de grote party pooper te zijn) dat dit een nogal lastig verhaal is, en de reële lat meer in de orde van 300-400 (Marco Mengoni, Go_A, Dadi) ligt.

En voor een Oekraïne 250-300 televoting en 200-250 jury, Italië 200-250 televoting en 250-300 jury of Zwitserland 2x250 voelt dat op dit moment sowieso haalbaarder.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 maart 2024 @ 16:11:40 #209
163650 Greys
pi_212849379
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Jury's houden niet van spannend of experimenteel. Het moet goed gezongen zijn, bij voorkeur veel toonladdertjes en kopstem (hoor eens hoe goed ik kan zingen?), radiovriendelijk en slick in beeld gebracht zijn. Zeg maar alles waar Joost niet voor staat :)
Heel veel van die boxjes tikte Käärijä ook absoluut niet aan en die was wél lekker spannend en experimenteel en toch werd hij 4e bij de jury dus ik houd hoop dat ze niet meer alleen de vocale hoogstandjes etc belonen. 🤞🏼
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212849469
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
In totaal moet je rond de 500 uitkomen om te winnen. Dat komt overeen met een gemiddelde van 9 per stemronde bij de televoting. Doordat Käärijä daar vorig jaar ruim boven zat en Kalush Orchestra een jaar eerder nog verder, lijkt dat misschien haalbaar, maar dat zijn echt scores die passen bij spectaculaire winnaars als Alexander Rybak of Salvador Sobral. En met het gegeven dat 150-180 bij de jury’s ook al vrij stevig is, zie je (zonder de wens de grote party pooper te zijn) dat dit een nogal lastig verhaal is, en de reële lat meer in de orde van 300-400 (Marco Mengoni, Go_A, Dadi) ligt.

En voor een Oekraïne 250-300 televoting en 200-250 jury, Italië 200-250 televoting en 250-300 jury of Zwitserland 2x250 voelt dat op dit moment sowieso haalbaarder.
Eerlijk gezegd lijkt me dat voor alle 3 op dit moment nogal hoog. Misschien wordt het sowieso een winnaar met minder punten dan normaal.
pi_212849894
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:52 schreef sportfreak het volgende:

Zonnebril kan prima :7
pi_212850282
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:24 schreef Greys het volgende:

Baby Lasagna heeft denk ik voor best velen een soort 'Trenulețul effect' op hun gemoed, heeft het leuke kat-dingetje, heeft een enorme gunfactor als persoon en verhaal (de reserve-kandidaat die nog even mocht opdraven en het hele ding won daar), het Engels waardoor het te verstaan is, makkelijke melodie om mee te zingen en veel energie.

Ik snap waarom het heel hoog staat. Het heeft iets. Ben er zelf ook nogal dol op.
Eens, het is denk ik ook het beste nummer en de act is geweldig, al is de stem van de zanger niet zo.

quote:
Maar Joost heeft iets 'OMG hier gebeurt iets heel bijzonders', iets ongrijpbaars, een 'wtf waarom vind ik dit zó gaaf', een refrein dat iedereen na 25 seconden lied al meezingt, een hoofd dat je meteen mag, de hardcore ontploffing van vreugde, het beetje mysterieuze van 'wat wil deze man ons vertellen' en de bizarre golf aan energie en charisma die hij over mensen uitstort.

Het is moeilijker dan ooit om voorspellingen te doen inderdaad haha. Gaaf. Het kan keihard floppen bij de jury en zelfs een beetje tegenvallen bij de televotes als straks de kijkers van buiten de online bubbel er bij komen maar het kan ook heel goed de televotes landsliden en best goed vallen bij de jury (de jury zette een Käärijä immers ook niet op 21 ofzo). En dan kan het zomaar het hele ESF winnen. Het voelt in elk geval alsof het ECHT KAN.

WHIIIIII! *O* w/
Ik heb het idee dat dit nummer gehyped wordt om het hypen, het refrein is eigenlijk vreselijk (ik zou het niet graag zingen en passent ergens). Dan ontstaat er een domino effect voornamelijk omdat Joost zo leuk is en de beat zo lekker.
Nu is hij de koning van Europa, hij hoeft maar "Mensen!!!" te roepen, en iedereen zegt "Amazing".

Ik vind dit hele gebeuren fantastisch om te volgen. Ik vraag me ook af of Joost zijn look heeft gebaseerd op Duitse Schlager zangers.

Een instant hype op het ESF, ik weet het niet, het zou gewoon kunnen.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 17:10:35 #213
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_212850324
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 13:42 schreef Momo het volgende:
En als wij niet winnen, zou het leuk zijn als een land wint dat nog nooit heeft gewonnen zoals Kroatië of een land dat niet recent heeft gewonnen als Zwitserland of België (beide voor laatst in jaren 80). Oekraïne, Zweden en Italië zijn wel heel dominant de laatste jaren. Natuurlijk ook terecht gezien wat ze sturen, maar een andere winnaar zou leuk zijn :)
Terecht weet ik zo net niet. Oekraïne heeft tweemaal gewonnen dankzij Poetin, laten we er niet omheen draaien. Go_A zou wel een terechte winnaar zijn geweest maar die hadden dan net weer de pech in een ijzersterk jaar op te komen draven. Zweden wordt constant gigantisch overschat door de vakjury. Alleen wat Italië betreft heb je een puntje, die komen eigenlijk bijna altijd wel met kwaliteit, maar die inzending van dit jaar kan me nog niet bekoren. Dus alsjeblieft niet een van deze drie en dan ben ik allang blij.
  ESF Reporter zaterdag 16 maart 2024 @ 17:21:12 #214
87554 Cee
Welluk?
pi_212850414
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:59 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Definieer ‘dit soort’. Verkleed, vrijwel onherkenbaar, schlager metal? Exact als Lordi niet maar genoeg ‘verkleed’-acts. Na Lordi in 2022 was er bijvoorbeeld Noorwegen. In 2008 had je Ierland. Je zou Noorwegen 2005 een voorbode op Lordi kunnen noemen.
Ook denk ik zo aan Duitsland 1979. Allemaal geen extremen zoals Lordi maar voor die tijd wellicht best uniek.
pi_212850448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Die score voor Zwitserland is wel heel optimistisch. Spreekt volgens mij dezelfde doelgroep aan als Gjon's Tears, en die haalde "maar" 165 punten uit de televote (en dat was een beter nummer met meer impact).

Over Joost heb je denk ik wel gelijk, realistisch gezien gaat hij niet in de buurt komen van de overwinning. Maar echt vergelijkingsmateriaal hebben we ook niet. Käärijä wordt veel genoemd, maar dat vind ik toch ook wel heel anders. Joost is niche, maar toch ook weer niet. Alternatief, maar ook gewoon ordinair beuken. Vreemd, maar ook gewoon catchy. Ik zou echt niet weten hoe groot het publiek daarvoor is.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 18:10:21 #216
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212850741
Wat is die live versie gaaf. Zoveel energie die Joost erin stopt en weer terugkrijgt van het publiek. *O*
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_212850891
Hoe meer argumenten ik hier lees hoe meer ik besef dat ik gewoon echt niet zou weten waar NL eindigt :?
Mijn eerste gevoel zegt dat juries Europapa niet echt gaan lusten. Nog minder dan Cha cha cha, en zeker minder dan 100 punten. Al doen hypes ook wel wat met juries lijkt het?
Maar zijn grote kracht ligt bij de televoting. Hoop dat het ook buiten Noordwest-Europa in de smaakt valt. Dan zijn 200+ punten een mogelijkheid. Zo niet, dan toch zeker nog 100-150. Daar win je het natuurlijk niet mee, maar dat is denk ik sowieso een beetje wishful thinking? Zo ergens plek 5-10 is prima.
Is wel een open jaar, met veel kanshebbers. Maar ik zie iets als Italië, Zwitserland of Oekraïne wat wellicht bij beide groepen in de smaak zou kunnen vallen als meer reële kanshebbers.
Maar verrassingen zijn er altijd natuurlijk
pi_212850910
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 17:24 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die score voor Zwitserland is wel heel optimistisch. Spreekt volgens mij dezelfde doelgroep aan als Gjon's Tears, en die haalde "maar" 165 punten uit de televote (en dat was een beter nummer met meer impact).
Het bijzondere aan Zwitserland is vooral dat het binnen het deelnemersveld momenteel de enige onder de hit-or-miss inzendingen lijkt waar de verwachte uitkomst niet alleen een moeizame kwalificatie bevat, maar ook een kans om te winnen, als ze er in slagen dat met de act hèt moment van de avond te maken.

Van de andere inzendingen waar het wat meer alle kanten op kan, zoals Nederland dan, Israël, Kroatië, of Griekenland ofzo, heb ik het idee dat de lat naar boven toe momenteel te laag ligt om te kunnen winnen, en dat ze hooguit via een CATS-verrassing nog in aanmerking kunnen komen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212852010
Het zal mij niet verbazen als Joost geïnterviewd gaat worden in de green room. Zijn voorkomen en manier van spreken tijdens een interview valt wel op.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 maart 2024 @ 20:22:05 #220
862 Arcee
Look closer
pi_212852051
In het odds-rijtje nu 3 getallen onder de 10 en da's voor het eerst. w/ -edit- oh, nu nog maar bij 2.

Bij SMARKETS met 7.2 zelfs onder Italië en Zwitserland. :s)

[ Bericht 4% gewijzigd door Arcee op 16-03-2024 20:29:47 ]
pi_212852998
Nu weer 3 onder de 10, de odds zakken langzaam, op naar de 7%, als dit doorzet komen we daar morgen w/
pi_212853068
Moet zeggen dat ik dit op het eerste gehoor compleet verkeerd inschatte. Vond het wel catchy, maar dacht dat het internationaal niet begrepen zou worden a la wat eurovisie fiasco's uit het verleden.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 21:25:58 #223
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212853168
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
Moet zeggen dat ik dit op het eerste gehoor compleet verkeerd inschatte. Vond het wel catchy, maar dacht dat het internationaal niet begrepen zou worden a la wat eurovisie fiasco's uit het verleden.
Als de geweldige acts zoals de Boomerbakvissen supergroep De Toppers, Treble, Sieneke of Joan Franka?

Europa gaf ons gewoon wat wij verdiende toen, al waren heel wat Nederlanders boos toen, we zouden niet meer mee moeten doen want iedereen haat ons lala. Nah, we stuurde gewoon prut.

En voor Joost, hij gaat het sowieso beter doen dan die acts want hij goed het nu goed in de streams in Noordwest Europa. En voor hem is het al geslaagd. Nummer 1 hits in Nederland en België. Dan zien we wel in mei hoe hij het doet televote breed en bij de jury.
pi_212853365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Als de geweldige acts zoals de Boomerbakvissen supergroep De Toppers, Treble, Sieneke of Joan Franka?

Europa gaf ons gewoon wat wij verdiende toen, al waren heel wat Nederlanders boos toen, we zouden niet meer mee moeten doen want iedereen haat ons lala. Nah, we stuurde gewoon prut.

En voor Joost, hij gaat het sowieso beter doen dan die acts want hij goed het nu goed in de streams in Noordwest Europa. En voor hem is het al geslaagd. Nummer 1 hits in Nederland en België. Dan zien we wel in mei hoe hij het doet televote breed en bij de jury.
Ja, dat was echt prut en werd terecht weggestemd. Dit niet, maar het moet ook nog maar begrepen worden en dat wordt het zo te zien.

Maakte trouwens ook uit hoe ik het hoorde voor het eerst. Leek wel of er geen bas aanwezig was ofzo, maar later toen ik het op mijn koptelefoon luisterde wel... supervaag, maar ok.
pi_212854643
12 miljoen views op youtube
w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')