Loopt ook te snel af.quote:Op maandag 11 maart 2024 12:01 schreef Nattekat het volgende:
Countdown heeft het niet lang volgehouden
Ik ook, zit om 5 uur voor de buisquote:Op maandag 11 maart 2024 12:14 schreef WillemsJ het volgende:
Vroeg de wekker zetten voor de volgende raceHeb er zin in!
Kom je wel wekkenquote:
Ik moet er wel zijnquote:Op maandag 11 maart 2024 12:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ook, zit om 5 uur voor de buis
Ik maak je wel wakkerquote:
Pffff, succes alvast!quote:Op maandag 11 maart 2024 12:28 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Ik moet er wel zijnMoet het verslag maken voor de trainingen
quote:
quote:Op maandag 11 maart 2024 10:19 schreef Nattekat het volgende:
Mag ik dit gesprek na het sluiten van dit topic doorverwijzen naar F1 / Ervaring F1TV (officieel tv kanaal van Formula1.com) #8 ?
Ligt wrs bij/aan de host.quote:Op maandag 11 maart 2024 12:01 schreef Nattekat het volgende:
Countdown heeft het niet lang volgehouden
Ik ga echt niet om 5:00 al etenquote:Op maandag 11 maart 2024 13:17 schreef sorcees het volgende:
Lekker, samen met een paar fans bij een ontbijtje met eieren en spek de F1 kijken, traditie.
Oh wacht maar!quote:Op maandag 11 maart 2024 13:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je krijgt me m'n bed echt niet uit hoor
Vanuit bed kun je toch ook kijken?quote:
Ik kijk in de woonkamer. Als ik in bed TV kijk kijk met een slapende vriendin naast me, dan is het "KAMEHAMEHA" en mis ik de training.quote:
Dit ga ik even opnemen en kijken als ik wakker ben want 05:00 is voor mij nacht en geen ochtend, voor mij is 9:00 al vroeg opstaanquote:Op maandag 11 maart 2024 12:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ook, zit om 5 uur voor de buis
Schijnt?quote:Op maandag 11 maart 2024 15:06 schreef tja77 het volgende:
De Ford PU schijnt ernstig te kort te schieten.
Er gaan geruchten rond ja, geen idee of het alleen maar geruchten zijn of dat de PU daadwerkelijk bagger is.quote:
Dat moet haast wel want zij bouwen hem niet.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:06 schreef tja77 het volgende:
De Ford PU schijnt ernstig te kort te schieten.
Die geruchten gingen al even en werd gebruikt als mogelijke reden voor een overstap naar Mercedes van Verstappen.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er gaan geruchten rond ja, geen idee of het alleen maar geruchten zijn of dat de PU daadwerkelijk bagger is.
dat is knap , razend knap zelfs. die motor bestaat namelijk alleen nog op papier. en ford zelf plakt er alleen een blue oval badge op.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:06 schreef tja77 het volgende:
De Ford PU schijnt ernstig te kort te schieten.
Ze zullen inmiddels wel wat verder zijn dan papier maar moeilijk al te zeggen of het aan de verwachtingen voldoet.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:49 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat is knap , razend knap zelfs. die motor bestaat namelijk alleen nog op papier. en ford zelf plakt er alleen een blue oval badge op.
3 augustus 2022quote:Op maandag 11 maart 2024 15:49 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat is knap , razend knap zelfs. die motor bestaat namelijk alleen nog op papier. en ford zelf plakt er alleen een blue oval badge op.
Als je dan toch een wedstrijdje pedant wil doen.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:14 schreef Sabata het volgende:
edit, ah ok, ze zijn dus verder dan het papierhet is nog steeds geen Ford motor, maar een RbR motor, ford zal wel de badge leveren die erop geplakt wordt plus een beetje batterijw know how.
Vroeger was 'ie wel eerder, dan moest je er midden in de nacht je bed voor uit, net als Japan. Nu zijn ze in de vroege ochtend, maar gelukkig wel vroeger dan de afgelopen jaren en dus nog een klein beetje dat oude nachtkijkgevoelquote:Op maandag 11 maart 2024 16:19 schreef THEFXR het volgende:
Vroeger was om 6 uur de race gingen we eerst flink stappen en daarna snacken. Iedereen viel tijdens de race in slaap, haha
ALO in een minardi P6
Is hij er nog steeds mee bezig? Of is er al een uitspraak over die 2008-discussie?quote:
Ik vind het héérlijk! Lekker vroeg opstaan, of gewoon de hele nacht doorknallen en dan nog de hele dag voor je hebben <3quote:Op maandag 11 maart 2024 16:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vroeger was 'ie wel eerder, dan moest je er midden in de nacht je bed voor uit, net als Japan. Nu zijn ze in de vroege ochtend, maar gelukkig wel vroeger dan de afgelopen jaren en dus nog een klein beetje dat oude nachtkijkgevoel
Niet helemaal.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:41 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Als je dan toch een wedstrijdje pedant wil doen.
De DFV kennen we ook als een Ford motor, terwijl die ontwikkeld en gebouwd is door Cosworth.
De contracten tussen RB en Ford zijn getekend, het is een Ford motor.
Ford staat in de naam. De DFV heette Ford-Cosworth.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal.
These will take to the grid under the name of Red Bull Ford Powertrains in both the Oracle Red Bull Racing Team and Scuderia Alpha Tauri.
10 jaar later, Massa must pay the lawyers and the court 1.2 millon dollars as the total cost of the lawsuit.quote:
Dat is dan ook de enige overeenkomst.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ford staat in de naam. De DFV heette Ford-Cosworth.
Je vriendin is Goku?quote:Op maandag 11 maart 2024 13:55 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Ik kijk in de woonkamer. Als ik in bed TV kijk kijk met een slapende vriendin naast me, dan is het "KAMEHAMEHA" en mis ik de training.
Dta lukt me niet meer. Of tenminste dan ben ikde 3 dagen erna gaar...quote:Op maandag 11 maart 2024 16:59 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Ik vind het héérlijk! Lekker vroeg opstaan, of gewoon de hele nacht doorknallen en dan nog de hele dag voor je hebben <3
Gelukkig, ik ben niet de enige. Vroeger was functioneren met weinig slaap mijn special power, maar those days are gone.quote:Op maandag 11 maart 2024 18:03 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dta lukt me niet meer. Of tenminste dan ben ikde 3 dagen erna gaar...
of hij wordt gekrabd met een harde schelp.quote:
Gezien wie er aan werken en waar die vandaan komen is het meer een Mercedes-Honda motor.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:14 schreef Sabata het volgende:
edit, ah ok, ze zijn dus verder dan het papierhet is nog steeds geen Ford motor, maar een RbR motor, ford zal wel de badge leveren die erop geplakt wordt plus een beetje batterijw know how.
Als ik haar slaap verziek, dan moet ik oppassen ja hahaquote:
Je kan het! We slepen je wel door deze week heen! Maar een weekend geen F1 is ook wel een keer lekker.quote:
Dat hoeft ook niet bewezen te worden. Zijn positie is dat de race gecanceld had moeten worden omdat er sprake was van matchfixing en dat dat (naar verluidt) al in 2008 bekend was, voordat de resultaten officieel werden (bij het FIA-gala in december). Dat laatste is waar het om draait, imho.quote:Op maandag 11 maart 2024 18:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit maakt het wel heel lastig om te bewijzen
[ x ]
Het bewijzen gaat erom of Mosley en Ecclestone samengespannen hebben om de regels niet toe te passen, iets wat Ecclestone een tijdje geleden heeft toegegeven.quote:Op maandag 11 maart 2024 18:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit maakt het wel een stuk lastiger om te bewijzen.
Eens. Maar het is moeilijkquote:Op maandag 11 maart 2024 18:35 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Je kan het! We slepen je wel door deze week heen! Maar een weekend geen F1 is ook wel een keer lekker.
Geen asfalt snuivenquote:
Als je dat tussenweekje al moeilijk vindt, dan wil ik niet weten hoe jij de winterstop bent doorgekomen.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eens. Maar het is moeilijk
Ik ben geen liefhebber van de winter. Lange, donkere dagen, vaak slecht weer, relatief veel werk... Als het F1-seizoen weer begint is dat voor mij het teken van een nieuw jaar, een nieuwe lente...quote:Op maandag 11 maart 2024 19:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als je dat tussenweekje al moeilijk vindt, dan wil ik niet weten hoe jij de winterstop bent doorgekomen.
Met heel. Veel. Moeite.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als je dat tussenweekje al moeilijk vindt, dan wil ik niet weten hoe jij de winterstop bent doorgekomen.
Ik las het ook al. Voorspelt niet veel goeds.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:42 schreef THEFXR het volgende:
'Red Bull-motor voor 2026 schiet ernstig tekort, Marko adviseert Ford zich terug te trekken'
https://www.gpfans.com/nl(...)ch-terug-te-trekken/
Er gloort dus hoop voor de F1-fan.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:42 schreef THEFXR het volgende:
'Red Bull-motor voor 2026 schiet ernstig tekort, Marko adviseert Ford zich terug te trekken'
https://www.gpfans.com/nl(...)ch-terug-te-trekken/
moet het wel erg zijn, als je tegen je partner zegt, vlucht maar weg.....quote:Op maandag 11 maart 2024 20:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik las het ook al. Voorspelt niet veel goeds.
Ook weer clickbait, een gerucht van een gerucht. Toevallig naar die Van Haren geluisterd, die noemt het als een gerucht maar wat voor belang zou Marko nou hebben om dit bij Ford te doen, gedeelde smart is halve smart toch.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:42 schreef THEFXR het volgende:
'Red Bull-motor voor 2026 schiet ernstig tekort, Marko adviseert Ford zich terug te trekken'
https://www.gpfans.com/nl(...)ch-terug-te-trekken/
Als dit waar is...quote:Op maandag 11 maart 2024 20:49 schreef THEFXR het volgende:
'Ziggo overtreft Viaplay bij eerste bieding F1-rechten'
https://www.xgn.nl/nieuws(...)e-bieding-f1-rechten
Dan krijgen we weer Mol en Plooij.quote:
Zucht.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:49 schreef THEFXR het volgende:
'Ziggo overtreft Viaplay bij eerste bieding F1-rechten'
https://www.xgn.nl/nieuws(...)e-bieding-f1-rechten
beter dan die 2 josti's die er nu zitten.......quote:Op maandag 11 maart 2024 21:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan krijgen we weer Mol en Plooij.
Het is allebei niks.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:31 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
beter dan die 2 josti's die er nu zitten.......
Nelson mag wel blijven.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:31 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
beter dan die 2 josti's die er nu zitten.......
Beter dan die gasten van Viaplay, met hun mooie uitsprekingen van namen. Sjoo in plaats van Zhou en Seenzquote:Op maandag 11 maart 2024 21:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan krijgen we weer Mol en Plooij.
Mol was leuk in de jaren 90 toen er nog relatief weinig toegang was tot andere F1-nieuwsbronnen. Die is intussen hopeloos door de tijd ingehaald.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nelson mag wel blijven.
aub geen Mol en Plooij meer
Nelson is prima, maar Melroy mag wel vertrekkenquote:Op maandag 11 maart 2024 21:31 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
beter dan die 2 josti's die er nu zitten.......
Beter dan Stokbrood en strolliebolliequote:Op maandag 11 maart 2024 21:47 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Beter dan die gasten van Viaplay, met hun mooie uitsprekingen van namen. Sjoo in plaats van Zhou en Seenz![]()
Alsof Mol alle namen goed kan uitspreken.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:47 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Beter dan die gasten van Viaplay, met hun mooie uitsprekingen van namen. Sjoo in plaats van Zhou en Seenz![]()
Volgens de Chinees van Ronald van Dam klopt het gewoon dat het Sjoo isquote:Op maandag 11 maart 2024 21:47 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Beter dan die gasten van Viaplay, met hun mooie uitsprekingen van namen. Sjoo in plaats van Zhou en Seenz![]()
Volgens Ho-Pin Tung is het Joe.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens de Chinees van Ronald van Dam klopt het gewoon dat het Sjoo is
Ziggo met Mol en Plooij in zee Verstappen stopt ermee want die gaat echt geen rondjes rijden om het meedoen. Hebben ze teveel betaalt voor helemaal niets.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan krijgen we weer Mol en Plooij.
Als ze het op die manier gaan doen, ik heb nog ziggo en ondanks dat ze F1 en PL verloren ging de prijs gewoon omhoog, met dit erbij zal het echt niet goedkoper worden.quote:
Elke aanbieder die het gewoon op een TV-kanaal gooit ipv (alleen) gekut via apps mag het krijgen.quote:
Dat hangt ook weer van de deal af, wie weet is het exclusief met toegang tot F1TV via hun (of een ander die de rechten koopt).quote:Op maandag 11 maart 2024 21:52 schreef Jane het volgende:
Deze discussie is ook al 100x eerder gevoerd hier en mensen worden het toch niet eens. Ik denk dat alles sowieso beter is dan dat het weer naar een nieuwe streamingsdienst gaat. Mensen die het commentaar niet kunnen uitstaan kunnen altijd uitwijken naar F1TV en daar een Engels kanaal kiezen (of iets anders dat je verstaat).
Even een passend gifje zoekenquote:Op maandag 11 maart 2024 20:49 schreef THEFXR het volgende:
'Ziggo overtreft Viaplay bij eerste bieding F1-rechten'
https://www.xgn.nl/nieuws(...)e-bieding-f1-rechten
quote:
Deze twee gaan niet samenquote:Op maandag 11 maart 2024 22:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Elke aanbieder die het gewoon op een TV-kanaal gooit ipv (alleen) gekut via apps mag het krijgen.
Jawel hoor. "Zucht", want daar gaan we weer met dit gedoe in plaats van gewoon lekker races kijken. En gewoon via een TV-kanaal heeft sowieso mijn voorkeur ten opzichte van gedoe met apps.quote:
Mijn Samsung TV heeft een ingebouwde F1TV app! Wel lekker, alleen jammer dat ik 10 seconden achterloop op de normale F1TV app via de telefoonquote:Op dinsdag 12 maart 2024 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jawel hoor. "Zucht", want daar gaan we weer met dit gedoe in plaats van gewoon lekker races kijken. En gewoon via een TV-kanaal heeft sowieso mijn voorkeur ten opzichte van gedoe met apps.
Verder zie ik het wel liever op de huidige manier dan weer het popiejopiegebeuren bij Ziggo, met de totaal gek op zichzelf zijnde Olav enzo. Dubbele punt, vraagteken, puntkomma.
en krijg je dit soort uitspraken van Molquote:Op maandag 11 maart 2024 21:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan krijgen we weer Mol en Plooij.
quote:"Als Pérez een halve seconde langzamer is dan Max, dan is hij een pannenkoek. Als Bearman een halve seconde langzamer is dan Leclerc, dan is het helemaal geweldig. Als je goed genoeg bent om het te doen, dan moet je het ook gewoon doen".
De beeldenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
en krijg je dit soort uitspraken van Mol
[..]
Eens hoor maar mocht dat gerucht over ziggo waar zijn zullen we het nog een paar jaar met hem moeten doen en z'n kompaan de tandarts waar je kiespijn van krijgt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:23 schreef tja77 het volgende:
Mol is een seniele oude man, beter geen aandacht aan besteden.
Of gewoon overwegen naar F1TV te gaan met Engels commentaar, echt hemels!quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens hoor maar mocht dat gerucht over ziggo waar zijn zullen we het nog een paar jaar met hem moeten doen en z'n kompaan de tandarts waar je kiespijn van krijgt.
vooral ziggo niet mailen met die klachten.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens hoor maar mocht dat gerucht over ziggo waar zijn zullen we het nog een paar jaar met hem moeten doen en z'n kompaan de tandarts waar je kiespijn van krijgt.
Dat hangt ook weer van het contract af dat de aanbieder gaat krijgen, wie weet wordt het inclusief F1TV zoals Viaplay dit jaar en vervalt daarbij de mogelijkheid om nog F1TV rechtstreeks te nemen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:33 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Of gewoon overwegen naar F1TV te gaan met Engels commentaar, echt hemels!
Ook dat is een seniele oude man…quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:36 schreef THEFXR het volgende:
Ecclestone steunt Massa ondanks aanklacht: "Volkomen juist om rechtszaak aan te spannen"
https://www.gpfans.com/nl(...)zaak-aan-te-spannen/
godver, eikelstone was juist diegene die het toen onder het tapijt heeft geveegd.
Die weet dat ie de lul is en probeert er nog een beetje goed uit te komenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:36 schreef THEFXR het volgende:
Ecclestone steunt Massa ondanks aanklacht: "Volkomen juist om rechtszaak aan te spannen"
https://www.gpfans.com/nl(...)zaak-aan-te-spannen/
godver, eikelstone was juist diegene die het toen onder het tapijt heeft geveegd.
Ik denk dat hij wel weet dat Massa kansloos is.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die weet dat ie de lul is en probeert er nog een beetje goed uit te komen
Kansloos voor wat? Er is heel veel te winnen, en het kampioenschap is daar niet één ding van.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel weet dat Massa kansloos is.
Ook kansloos voor een geldbedrag, maar goed het is weer entertaining, het gaat tegenwoordig toch meer om wat er naast de baan gebeurt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kansloos voor wat? Er is heel veel te winnen, en het kampioenschap is daar niet één ding van.
quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:07 schreef DjVero het volgende:
Volgens mij ging er iets fout. Graag in een eigen topic! Bloed-irritant om daar doorheen te lezen.
Je gaat zelf foutquote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:07 schreef DjVero het volgende:
Volgens mij ging er iets fout. Graag in een eigen topic! Bloed-irritant om daar doorheen te lezen.
Wat wil Massa eigenlijk, dat die hele race ongeldig wordt verklaard? Want als alleen Alonso uit de uitslag wordt geschrapt, finisht Hamilton als 2e ipv 3e en is hij alsnog wereldkampioen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook kansloos voor een geldbedrag, maar goed het is weer entertaining, het gaat tegenwoordig toch meer om wat er naast de baan gebeurt.
Hij vindt begrijp ik, dat volgens de regels, toen men er van wist dat had moeten gebeuren. Wist men er tijdens het seizoen al van.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat wil Massa eigenlijk, dat die hele race ongeldig wordt verklaard? Want als alleen Alonso uit de uitslag wordt geschrapt, finisht Hamilton als 2e ipv 3e en is hij alsnog wereldkampioen.
Ja dat wil hij maar al dit gebaseerd op een quote van Bernie, Mosley is dood dus die kan er niks meer over zeggen, voor zover de verklaringen invloed kunnen hebben op procedures die al afgerond zijn en eigenlijk onherroepelijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat wil Massa eigenlijk, dat die hele race ongeldig wordt verklaard? Want als alleen Alonso uit de uitslag wordt geschrapt, finisht Hamilton als 2e ipv 3e en is hij alsnog wereldkampioen.
Misschien had Ferrari gewoon niet moeten kloten in die race met de tankslang tijdens Massa's pitstop. Maar daar zul je ze wel niet meer over horen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat wil hij maar al dit gebaseerd op een quote van Bernie, Mosley is dood dus die kan er niks meer over zeggen, voor zover de verklaringen invloed kunnen hebben op procedures die al afgerond zijn en eigenlijk onherroepelijk.
Misschien heeft hij wel gelijk maar dat krijgen is natuurlijk wat anders.
Hij weet ook niet meer aan wie hij nu welke leugen heeft verteld... Ouwe seniel aan het worden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:36 schreef THEFXR het volgende:
Ecclestone steunt Massa ondanks aanklacht: "Volkomen juist om rechtszaak aan te spannen"
https://www.gpfans.com/nl(...)zaak-aan-te-spannen/
godver, eikelstone was juist diegene die het toen onder het tapijt heeft geveegd.
Race blijft geldig alleen de resultaten worden uit het WK gehaald.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat wil Massa eigenlijk, dat die hele race ongeldig wordt verklaard? Want als alleen Alonso uit de uitslag wordt geschrapt, finisht Hamilton als 2e ipv 3e en is hij alsnog wereldkampioen.
dat klopt maar sinds hij de rechten kwijt is aan Liberty media vindt hij het maar wat leuk om waar hij kan een beetje te trollen en een beetje te stoken. ik denk dat hij nog steeds zit te azen op een mogelijkheid om de familie Ecclestone weer aan de F1 rechten te helpen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:36 schreef THEFXR het volgende:
Ecclestone steunt Massa ondanks aanklacht: "Volkomen juist om rechtszaak aan te spannen"
https://www.gpfans.com/nl(...)zaak-aan-te-spannen/
godver, eikelstone was juist diegene die het toen onder het tapijt heeft geveegd.
Ach, via zijn vrouw Fabiana heeft hij sowieso wat invloed. Zij is een vice president van de FIA.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:38 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat klopt maar sinds hij de rechten kwijt is aan Liberty media vindt hij het maar wat leuk om waar hij kan een beetje te trollen en een beetje te stoken. ik denk dat hij nog steeds zit te azen op een mogelijkheid om de familie Ecclestone weer aan de F1 rechten te helpen.
Wou hem net postenquote:
Ja, wou jaquote:
Kom fechte dan.quote:
'Look at that 4 Brits in a row... euhm queue'quote:
Kom, kom, hoe kunnen ze nu voorbij gaan aan al die heerlijke clickbait die er op social media staat? Dat zou onverantwoord zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik word ondertussen enorm moe van die hele red bull saga. Wat is de pers slecht bezig zeg. Of zijn er echt concrete aanwijzingen?
Dat is waar.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom, kom, hoe kunnen ze nu voorbij gaan aan al die heerlijke clickbait die er op social media staat? Dat zou onverantwoord zijn.
moest het laatste even opnieuw kijken want snapte m nietquote:
Hij was weer leuk!quote:
De F1-wereld staat in ieder geval niet stil. Zou wat zijn als Newey Red Bull verlaat. Maar Sainz naar Mercedes in plaats van onze Max? Gaat Max dan wellicht de F1 verlaten? Waar moet hij anders heen? Wellicht McLaren/Aston?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:50 schreef THEFXR het volgende:
De geruchten zijn dat Ferrari, Newey de sleutels heeft aangeboden. inclusief F1, WEC, andere race klassen en het ontwerpen van een F1 jacht/boot.
https://www.gpfans.com/nl(...)-kapen-bij-red-bull/
https://www.f1maximaal.nl(...)stukken-van-red-bull
https://www.essentiallysp(...)-bull-legend-in-red/
of het draait erop uit, dat Max een nieuw beter contract krijgt bij RBR.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:37 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
De F1-wereld staat in ieder geval niet stil. Zou wat zijn als Newey Red Bull verlaat. Maar Sainz naar Mercedes in plaats van onze Max? Gaat Max dan wellicht de F1 verlaten? Waar moet hij anders heen? Wellicht McLaren/Aston?
Dat zou ook nog mogelijk zijn. Maar Ferrari is te snel geweest met het aantrekken van Hamilton. Denk dat ze nu wel balen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
of het draait erop uit, dat Max een nieuw beter contract krijgt bij RBR.
Schijnt ook alweer ontkracht te zijn door Fred.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:50 schreef THEFXR het volgende:
De geruchten zijn dat Ferrari, Newey de sleutels heeft aangeboden. inclusief F1, WEC, andere race klassen en het ontwerpen van een F1 jacht/boot.
https://www.gpfans.com/nl(...)-kapen-bij-red-bull/
https://www.f1maximaal.nl(...)stukken-van-red-bull
https://www.essentiallysp(...)-bull-legend-in-red/
Uit de GPFans link over Newey tijdens Mclaren:quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:50 schreef THEFXR het volgende:
De geruchten zijn dat Ferrari, Newey de sleutels heeft aangeboden. inclusief F1, WEC, andere race klassen en het ontwerpen van een F1 jacht/boot.
https://www.gpfans.com/nl(...)-kapen-bij-red-bull/
https://www.f1maximaal.nl(...)stukken-van-red-bull
https://www.essentiallysp(...)-bull-legend-in-red/
Ja, dat moet je ook niet doen bij mensen zoals hij. Die gaan hier kapot aan.quote:"Het was een heel streng gecontroleerde omgeving. Je kwam binnen via lange witte gangen en het duurde even voordat je eenmaal je werkplek had bereikt," zo schreef hij in zijn autobiografie. "Op een dag besloot ik een andere route te nemen vanaf de parkeerplaats. Ik kreeg een waarschuwingsmail: ze zouden een intern onderzoek starten als ik niet de geplande route zou blijven lopen om mijn kantoor te bereiken."
Max blijft bij RBR en dient zijn contract uit.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:37 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
De F1-wereld staat in ieder geval niet stil. Zou wat zijn als Newey Red Bull verlaat. Maar Sainz naar Mercedes in plaats van onze Max? Gaat Max dan wellicht de F1 verlaten? Waar moet hij anders heen? Wellicht McLaren/Aston?
Dat weet ik niet maar voor 26 vertrekken zou niet handig zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Max blijft bij RBR en dient zijn contract uit.
Max kan gewoon kiezen, er wordt plaats voor hem gemaakt als hij ergens wil rijden. Contracten zijn niet heilig als een coureur van het formaat Max voor je wilt rijden.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:37 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
De F1-wereld staat in ieder geval niet stil. Zou wat zijn als Newey Red Bull verlaat. Maar Sainz naar Mercedes in plaats van onze Max? Gaat Max dan wellicht de F1 verlaten? Waar moet hij anders heen? Wellicht McLaren/Aston?
dat zeker, dat pikt toch niemand, zeker de Head egineer/designer niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uit de GPFans link over Newey tijdens Mclaren:
[..]
Ja, dat moet je ook niet doen bij mensen zoals hij. Die gaan hier kapot aan.
Interessant om hierbij in het achterhoofd te houden: zowel McLaren als Aston-Martin zijn met Honda in gesprek over het gebruiken van hun motoren in 2026.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:37 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
De F1-wereld staat in ieder geval niet stil. Zou wat zijn als Newey Red Bull verlaat. Maar Sainz naar Mercedes in plaats van onze Max? Gaat Max dan wellicht de F1 verlaten? Waar moet hij anders heen? Wellicht McLaren/Aston?
Dat was Mclaren onder Ron Dennis, het is niet voor niets dat de Dennis era bij McLaren in een tranendal eindigde waar ze nu pas uit beginnen te komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zeker, dat pikt toch niemand, zeker de Head egineer/designer niet.
AMR heeft toch al lang een akkoord daarover gesloten met Honda?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant om hierbij in het achterhoofd te houden: zowel McLaren als Aston-Martin zijn met Honda in gesprek over het gebruiken van hun motoren in 2026.
Ferrari wordt het dan niet, aangezien Hamilton daar al rijdt. Ik denk niet dat die twee in één team kunnen zitten.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:26 schreef Managarm het volgende:
[..]
Max kan gewoon kiezen, er wordt plaats voor hem gemaakt als hij ergens wil rijden. Contracten zijn niet heilig als een coureur van het formaat Max voor je wilt rijden.
Die wordt zo aan de kant geschoven. Vanuit Ferrari snap ik die keus gewoon echt totaal niet, ze hebben een tweede coureur in huis gehaald die tevens bakken met geld kost.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:23 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Ferrari wordt het dan niet, aangezien Hamilton daar al rijdt. Ik denk niet dat die twee in één team kunnen zitten.
Ze waren gewoon te snel geweest met het maken van deze keuze, nog voordat de bom bij RB ging ontploffen omtrent Hornerquote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die wordt zo aan de kant geschoven. Vanuit Ferrari snap ik die keus gewoon echt totaal niet, ze hebben een tweede coureur in huis gehaald die tevens bakken met geld kost.
Zelfs zonder dat. Het is geen Mercedes-Schumacher scenario waarbij een team opgebouwd moest worden. Ik snap niet wat Hamilton te bieden heeft.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:30 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Ze waren gewoon te snel geweest met het maken van deze keuze, nog voordat de bom bij RB ging ontploffen omtrent Horner
#TeamLHquote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs zonder dat. Het is geen Mercedes-Schumacher scenario waarbij een team opgebouwd moest worden. Ik snap niet wat Hamilton te bieden heeft.
#Blessedquote:
Dat wordt volgend jaar gekkenhuis met die 2 groepen fansquote:
#TeamHamilTifosi.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat wordt volgend jaar gekkenhuis met die 2 groepen fans
Ik las 'HamTosti'.quote:
Dan wel met KAAS er bijquote:
Ah ja, die kogel is dus al door de kerk. Maar ze waren vorig jaar ook met McLaren in gesprek, dus wie weet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
AMR heeft toch al lang een akkoord daarover gesloten met Honda?
https://www.skysports.com(...)cial-return-to-sport
"That's tasty man."quote:
Waarschijnlijk zien wij iets over het hoofd ja... Waarom zo'n oud iemand die de laatste twee, bijna 3 jaar niets presteert en alleen maar huilt over de radio, dan iemand met écht talent!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:12 schreef potjecreme het volgende:
Alleen in het kleingeestige Nederland snapt men niet waarom teams Hamilton zouden willen.
Daarom is het ook zo suf dat de boel nu exact hetzelfde is als vorig jaarquote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
In het algemeen gesproken is Liberty Media ook een grote belanghebbende in rijderswisselingen omdat die de boel opschudden en het seizoen minder voorspelbaar maken.
Het zou ze waarschijnlijk ook heel wat waard zijn om de combinatie sterkste rijder / sterkste auto te breken om zo de kansen te spreiden.
Ze zouden het wel leuk vinden maar of ze het wat waard vinden in de zin van er voor betalen is weer wat anders.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
In het algemeen gesproken is Liberty Media ook een grote belanghebbende in rijderswisselingen omdat die de boel opschudden en het seizoen minder voorspelbaar maken.
Het zou ze waarschijnlijk ook heel wat waard zijn om de combinatie sterkste rijder / sterkste auto te breken om zo de kansen te spreiden.
Daar waren ze allemaal bij hoor (behalve Verstappen dan uiteraard) dus dat kan je niet alleen op Horner afschuiven, het was ook nooit gebeurd zonder toestemming van Mateschitz.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, die kogel is dus al door de kerk. Maar ze waren vorig jaar ook met McLaren in gesprek, dus wie weet.
Eigenlijk denk ik dat Max wil dat RBR ook gewoon met Honda-motoren blijft rijden. Marko en Newey misschien ook. Horner uiteraard niet, want RBPT is zijn prestigeproject.
Ja dat snap ik, maar feit is dat Horner de leiding heeft over het motorproject. Het zou best kunnen dat de rest liever bij Honda blijft nu ze zich toch niet terugtrekken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar waren ze allemaal bij hoor (behalve Verstappen dan uiteraard) dus dat kan je niet alleen op Horner afschuiven, het was ook nooit gebeurd zonder toestemming van Mateschitz.
Het was Honda die dit veroorzaakt heeft door zich terug te trekken, toen ze weer terug wilden komen had Red Bull deze plannen al.
Vanuit RB en RBR wordt er echt niet 10 jaar vooruit gekeken hoor, in de F1.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar feit is dat Horner de leiding heeft over het motorproject. Het zou best kunnen dat de rest liever bij Honda blijft nu ze zich toch niet terugtrekken.
Op lange termijn is het voor RBR goed om niet van externe leveranciers afhankelijk te zijn, maar mensen als Marko, Newey en zelfs Verstappen zitten er niet voor de lange termijn in, die zijn allemaal sowieso exit binnen nu en 10 jaar.
Hoe is 4-5 jaar fluitend dezelfde kampioen interessant?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:18 schreef _UserName_ het volgende:
Toch vind ik het ook wel mooi, de oer-Ferrari fans die niks met Hamilton te maken willen hebben VS Team LH44, ook bij Ferrari zal het gaan rommelen volgend jaar. Tegen die tijd zal het bij RBR ook wel weer rustig zijn en fluit Max zo naar de 5e wereldtitel. 2026 is dan afwachten wat de regelwijzigingen doen maar als die goed vallen zie ik hem ook die pakken, net als 2027 en 2028. Dan heeft ie er 8 en vindt ie het wel mooi geweest. GOAT verslagen op alle fronten tegen die tijd hoogstwaarschijnlijk en gaat dan gewon doen wat ie leuk vindt. Ik denk dat er 4-5 zeer interessante jaren aankomen.
Dat zeg ik niet, je weet immers niet wat er in 2026 gebeurd, wellicht valt het dan allemaal anders. Wie zegt dat het bij RBR blijft zoals het nu is qua samenstelling? Wat gaat Ferrari doen met Hamilton? 4-5 jaar WK voor Max is nog verre van zeker. Dit jaar is al wel klaar als een klontje. Maar buiten dat om bevat F1 meer dan alleen de WK. Voor het zelfde geldt doet Williams ineens bovenin mee na 2026, of een Stake die de boel op de rit heeft.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe is 4-5 jaar fluitend dezelfde kampioen interessant?
Ik denk dat zelfs Horner liever bij Honda was gebleven als ook Honda die intentie toen had gehad, maar ze hebben nu enorme investeringen gedaan in materieel en personeel, daar kan je niet zomaar de stekker uit trekken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar feit is dat Horner de leiding heeft over het motorproject. Het zou best kunnen dat de rest liever bij Honda blijft nu ze zich toch niet terugtrekken.
Op lange termijn is het voor RBR goed om niet van externe leveranciers afhankelijk te zijn, maar mensen als Marko, Newey en zelfs Verstappen zitten er niet voor de lange termijn in, die zijn allemaal sowieso exit binnen nu en 10 jaar.
Lijkt me überhaupt niet wenselijk dat ze dat zouden doen, maar lobbyen kan altijd.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zouden het wel leuk vinden maar of ze het wat waard vinden in de zin van er voor betalen is weer wat anders.
Als Max tot en met 2028 fluitend kampioen wordt dan bestaat de huidige F1 tegen die tijd niet eens meer.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:18 schreef _UserName_ het volgende:
Toch vind ik het ook wel mooi, de oer-Ferrari fans die niks met Hamilton te maken willen hebben VS Team LH44, ook bij Ferrari zal het gaan rommelen volgend jaar. Tegen die tijd zal het bij RBR ook wel weer rustig zijn en fluit Max zo naar de 5e wereldtitel. 2026 is dan afwachten wat de regelwijzigingen doen maar als die goed vallen zie ik hem ook die pakken, net als 2027 en 2028. Dan heeft ie er 8 en vindt ie het wel mooi geweest. GOAT verslagen op alle fronten tegen die tijd hoogstwaarschijnlijk en gaat dan gewon doen wat ie leuk vindt. Ik denk dat er 4-5 zeer interessante jaren aankomen.
Bernie deed nog weleens wat, uiteraard niet met z'n eigen geldquote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Lijkt me überhaupt niet wenselijk dat ze dat zouden doen, maar lobbyen kan altijd.
Uiteindelijk gaat het om het verdienvermogen van het hele F1-circus.
Wat een onzin, F1 bestaat ook dan nog, sterker nog ik denk dat het gezonder is dan ooit met Ferrari, Mercedes, Audi, Ford, Honda en Chevrolet die in wil stappen, niemand zal er nu een probleem van maken als Renault met Alpine eruit zou stappen, dat is weleens anders geweest.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als Max tot en met 2028 fluitend kampioen wordt dan bestaat de huidige F1 tegen die tijd niet eens meer.
In Nederland wordt dan nog geredeneerd: "Ja maar Lewis... Mercedes... Goat..." maar ik denk niet dat er verder ook maar iemand op zo'n scenario zit te wachten.
Ik heb het niet over het moment dat de beslissing is genomen werd, ik heb het over nu. Dat Horner eraan vast wil houden vanwege investeringen in materieel en personeel is precies dat denken als een manager wat Max en wellicht Newey en Marko niet hebben. Wat kan die het schelen dat ze de tent weer afbreken en dat er wat geld door het putje gaat? Horner zit daar, zeker als directeur van RBPT, heel anders in dan deze drie.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 08:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs Horner liever bij Honda was gebleven als ook Honda die intentie toen had gehad, maar ze hebben nu enorme investeringen gedaan in materieel en personeel, daar kan je niet zomaar de stekker uit trekken.
Dit nog los van het feit dat de geruchten dat het niet goed zou gaan met dit project ook alleen maar geruchten zijn.
Maar als jij een bedrijf hebt en tig geinvesteerd (wat ze zeggen de grootste investering sinds het kopen Jaguar) voor een divisie erbij dan is het toch logisch dat je daar rendement uit wil? Het lijkt me dus niet dat beide aandeelhouders willen dat de stekker eruit getrokken wordt.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het moment dat de beslissing is genomen werd, ik heb het over nu. Dat Horner eraan vast wil houden vanwege investeringen in materieel en personeel is precies dat denken als een manager wat Max en wellicht Newey en Marko niet hebben. Wat kan die het schelen dat ze de tent weer afbreken en dat er wat geld door het putje gaat? Horner zit daar, zeker als directeur van RBPT, heel anders in dan deze drie.
Dat zal zo zijn voor de aandeelhouders, maar het is toch ook logisch dat mensen als Verstappen en Newey geen zin hebben om hun talenten een aantal jaar te verspillen terwijl ze wachten tot de RBPT mee kan komen in het engine-veld?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar als jij een bedrijf hebt en je tig geinvesteerd (wat ze zeggen de grootste investering sinds het kopen Jaguar) voor een divisie erbij dan is het toch logisch dat je daar rendement uit wil? Het lijkt me dus niet dat beide aandeelhouders willen dat de stekker eruit getrokken wordt.
49% is dan misschien niet de meerderheid maar toch bijna de helft dan hè van wat door het putje zou gaan.
Als dat zo zou zijn, voorlopig is dat allemaal speculatie maar Marko is een vertegenwoordiger van 1 van de grootaandeelhouders, dan klopt dat verhaal toch niet?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zal zo zijn voor de aandeelhouders, maar het is toch ook logisch dat mensen als Verstappen en Newey geen zin hebben om hun talenten een aantal jaar te verspillen terwijl ze wachten tot de RBPT mee kan komen in het engine-veld?
Gaat Honda niet gewoon over in RBPT?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:10 schreef Tijn het volgende:
Wat ik niet snap: waarom die RBPT-motor gelijk in de RB22 leggen? Waarom blijft RBR niet met Honda-motoren rijden terwijl Visa Cash App RB de nieuwe motor mag testen? Zodra blijkt dat het een beetje werkt, kunnen ze de switch altijd nog maken. Dat hebben ze destijds met de overstap naar Honda ook gedaan, maar nu willen ze opeens in het diepe springen?
Nee, RBPT is compleet nieuw en mag zelfs geen technologie van Honda gebruiken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gaat Honda niet gewoon over in RBPT?
Ze zijn er al in gesprongen, dat is nou net het punt, dus het is zwemmen of verzuipen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:10 schreef Tijn het volgende:
Wat ik niet snap: waarom die RBPT-motor gelijk in de RB22 leggen? Waarom blijft RBR niet met Honda-motoren rijden terwijl Visa Cash App RB de nieuwe motor mag testen? Zodra blijkt dat het een beetje werkt, kunnen ze de switch altijd nog maken. Dat hebben ze destijds met de overstap naar Honda ook gedaan, maar nu willen ze opeens in het diepe springen?
Ja, dat is dus niet waar, want het is nog geen 2026. Er is nog alle tijd om van koers te veranderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zijn er al in gesprongen, dat is nou net het punt, dus het is zwemmen of verzuipen.
Waarom wel dan? Marktwaarde misschien maar hij presteert al 3 jaar niet en word er door Russel afgereden op het moment. De man is duidelijk over zijn prime heen. En de meeste van zijn WK titels zijn ontzetten geflatteerd omdat hij er nooit voor hoefde te racen maar rustig op zijn gemak voor de rest van het veld uit kon rijden, met af en toe wat dreiging van zijn teamgenoot. Zodra het serieus er aan toe ging verloor hij die WK strijd steeds, van o/a Rosberg en Verstappen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:12 schreef potjecreme het volgende:
Alleen in het kleingeestige Nederland snapt men niet waarom teams Hamilton zouden willen.
Nee er is niet alle tijd, je onderschat het gewoon een beetje, het is niet van o we trekken een motor van een ander uit het rek.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is dus niet waar, want het is nog geen 2026. Er is nog alle tijd om van koers te veranderen.
Zie hierboven en het gaat er ook om wat voor deal Honda met Aston heeft, ik neem aan exclusief dus is waarschijnlijk ook geen optie meer en dat geldt uiteraard ook voor de andere motoren, al zal Alpine nog wel interesse hebben.quote:Nadat de initieel bedachte constructie met Porsche spaak liep, is er nog wel even met Honda gesproken, maar bleek dat een gepasseerd station. Red Bull had al zoveel tijd en geld in Powertrains geïnvesteerd dat alles in Japan laten maken weggegooid geld zou zijn. Red Bull wilde de interne verbrandingsmotor graag zelf maken en zou enkel de elektrische componenten kunnen uitbesteden aan Honda. Alhoewel dit sowieso al een riskante onderneming is, past het ook niet bij de filosofie van Honda, dat alles het liefst in eigen beheer heeft in Japan en graag een eigen stempel drukt.
Als Aston een exclusief contract met Honda heeft, houdt het inderdaad op. Maar zoals ik het lees was het in een eerder stadium echt wel mogelijk geweest om de motor van RBR door Honda te laten bouwen en ondertussen VCARB de RBPT-motor te geven.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee er is niet alle tijd, je onderschat het gewoon een beetje, het is niet van o we trekken een motor van een ander uit het rek.
[..]
Zie hierboven en het gaat er ook om wat voor deal Honda met Aston heeft, ik neem aan exclusief dus is waarschijnlijk ook geen optie meer en dat geldt uiteraard ook voor de andere motoren, al zal Alpine nog wel interesse hebben.
Ik denk dat de reden van het conflict een andere is.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Aston een exclusief contract met Honda heeft, houdt het inderdaad op. Maar zoals ik het lees was het in een eerder stadium echt wel mogelijk geweest om de motor van RBR door Honda te laten bouwen en ondertussen VCARB de RBPT-motor te geven.
Maar ook hierboven gaat het weer over geld en investeringen, in plaats van om sportieve prestaties. Dat is denk ik waar het conflict tussen Horner en Marko/Newey/Verstappen op neerkomt.
Gelukkig weten we allebei niet hoe het zitquote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat de reden van het conflict een andere is.
Ik zeg dan ook huidige F1. Een voorspelbare F1 met saaie races laat kijkers afhaken, met als gevolg minder inkomsten van sponsors en uitzendrechten. Ook de circuits met minder inkomsten.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een onzin, F1 bestaat ook dan nog, sterker nog ik denk dat het gezonder is dan ooit met Ferrari, Mercedes, Audi, Ford, Honda en Chevrolet die in wil stappen, niemand zal er nu een probleem van maken als Renault met Alpine eruit zou stappen, dat is weleens anders geweest.
Wat een onzin. Vorig jaar werd Hamilton ook door de haters afgeschreven en zou hij er door Russell afgereden worden maar die eindige uiteindelijk 5 plekken lager in het WK.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Waarom wel dan? Marktwaarde misschien maar hij presteert al 3 jaar niet en word er door Russel afgereden op het moment. De man is duidelijk over zijn prime heen. En de meeste van zijn WK titels zijn ontzetten geflatteerd omdat hij er nooit voor hoefde te racen maar rustig op zijn gemak voor de rest van het veld uit kon rijden, met af en toe wat dreiging van zijn teamgenoot. Zodra het serieus er aan toe ging verloor hij die WK strijd steeds, van o/a Rosberg en Verstappen.
Eerder zes, Massa 2008. Aldus Massa zelf. We wachten de rechtszaak rustig af.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vorig jaar werd Hamilton ook door de haters afgeschreven en zou hij er door Russell afgereden worden maar die eindige uiteindelijk 5 plekken lager in het WK.
In 2016 verloor hij het WK door een kapotte motor in leidende positie en 2021 door het Lafitti/Masi-verhaal
En ik weet, soms zit het mee en soms zit het tegen maar 9 wereldtitels had ook maar zo gekund.
Ik zeg toch ook op het moment en Abu Dhabi verloor Mercedes door niet naar binnen te gaan. En tegenwoordig is Hamilton een enorme zeur aan het worden/zijnquote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vorig jaar werd Hamilton ook door de haters afgeschreven en zou hij er door Russell afgereden worden maar die eindige uiteindelijk 5 plekken lager in het WK.
In 2016 verloor hij het WK door een kapotte motor in leidende positie en 2021 door het Lafitti/Masi-verhaal
En ik weet, soms zit het mee en soms zit het tegen maar 9 wereldtitels had ook maar zo gekund.
Dat was ie daarvoor ook alquote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:28 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
En tegenwoordig is Hamilton een enorme zeur aan het worden/zijn
Klopt. Kennen de geschiedenis van F1 voor Max misschien ook wat minder.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:12 schreef potjecreme het volgende:
Alleen in het kleingeestige Nederland snapt men niet waarom teams Hamilton zouden willen.
Volgens mij had die meer dan 10x podium met echt een extreem slechte auto en 1x pole. Maar niet gepresteerd verder, sure man.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:25 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zien wij iets over het hoofd ja... Waarom zo'n oud iemand die de laatste twee, bijna 3 jaar niets presteert en alleen maar huilt over de radio, dan iemand met écht talent!
Ook dat had maar zo anders uit kunnen vallen, als Masi niet zijn truc uitgehaald had. Maar so be it, ik zeg toch 'soms zit het mee soms zit het tegen'. Maar het gaat er om dat de conclusies die jij er steeds uit wil trekken niet kloppen. Het is gewoon toxic gestook.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:28 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook op het moment en Abu Dhabi verloor Mercedes door niet naar binnen te gaan. En tegenwoordig is Hamilton een enorme zeur aan het worden/zijn
Punten van Monzaquote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Eerder zes, Massa 2008. Aldus Massa zelf. We wachten de rechtszaak rustig af.
2021 Silverstone kostte Max minstens 18 punten. Met die punten was de seizoensafsluiter in Abu Dhabi niet meer spannend.
Zo slecht was die auto niet. Iig beter dan de Alpha Tauri/Alfa Romeo/Alpine en kon zich meten met Ferrari. je haalt geen 2e plek inde constructeurs als de auto slecht is. De alpine van dit seizoen, DAT is pas een drama.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij had die meer dan 10x podium met echt een extreem slechte auto en 1x pole. Maar niet gepresteerd verder, sure man.
2022: 3e teamquote:
De auto was niet naar wens van de coureurs en had een veel te groot gat op Red Bullquote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
2022: 3e team
2023: 2e team
Dat die auto niet zo goed is als die van RBR betekent niet dat-ie "echt extreem slecht" is.
Ja, net als die van Ferrari, Aston Martin, McLaren en elk ander team.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De auto was niet naar wens van de coureurs en had een veel te groot gat op Red Bull
Kan best maar Mercedes is een topteam wat om de titel zou moeten strijden natuurlijkquote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, net als die van Ferrari, Aston Martin, McLaren en elk ander team.
dat is het mooie van Formule 1. Ferrari is ook een topteam en zou ook om titels moeten strijden. Toch was de laatste officiële titel in 2007quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan best maar Mercedes is een topteam wat om de titel zou moeten strijden natuurlijk
RBR en Ferrari ook en hebben ook tijden niet om de titel kunnen strijden. Dit is echt een kul argument.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan best maar Mercedes is een topteam wat om de titel zou moeten strijden natuurlijk
Tegelijkertijd jammer omdat dominantie vaak aanwezig is waardoor het moeilijk is voor Ferrari om ertussen te komenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het mooie van Formule 1. Ferrari is ook een topteam en zou ook om titels moeten strijden. Toch was de laatste officiële titel in 2007
Moeten ze maar een betere auto bouwen. Net zoals Mercedes. En McLaren. En Aston. En de rest.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tegelijkertijd jammer omdat dominantie vaak aanwezig is waardoor het moeilijk is voor Ferrari om ertussen te komen
Dat er meer dan 2 teams om de titel strijden is best wel uitzonderlijk voor de Formule 1.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tegelijkertijd jammer omdat dominantie vaak aanwezig is waardoor het moeilijk is voor Ferrari om ertussen te komen
Is een veel te makkelijk gezegd natuurlijk. Als één team een voordeel heeft dan kan je dat niet zomaar inlopenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moeten ze maar een betere auto bouwen. Net zoals Mercedes. En McLaren. En Aston. En de rest.
Daarom is het knap wat RBR in 2021 gedaan heeftquote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is een veel te makkelijk gezegd natuurlijk. Als één team een voordeel heeft dan kan je dat niet zomaar inlopen
Dit. Ze waren de underdog maar verraste vriend en vijand door de strijd aan te kunnen met Mercedes.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom is het knap wat RBR in 2021 gedaan heeft
Vooral door Max ook. Maar goed dat zou eigenlijk meer moeten gebeurenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom is het knap wat RBR in 2021 gedaan heeft
Moet de rest maar beter rijdenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 17:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vooral door Max ook. Maar goed dat zou eigenlijk meer moeten gebeuren
Dit en meer/betere ontwikkeling tijdens het seizoen. Ferrari begint het seizoen in mijn beleving meestal als een van de snelste (zo niet: de snelste) auto's van het veld, maar kunnen dat zelden vasthouden. Soms wel een opleving (zoals einde van vorig seizoen), maar het is niet consistent genoeg.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Als Ferrari wil winnen moet het beginnen met de organisatie op orde krijgen.
We gaan het zien, seizoen is pas 2 races oud dus er is nog niet gek veel te zeggen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 17:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit en meer/betere ontwikkeling tijdens het seizoen. Ferrari begint het seizoen in mijn beleving meestal als een van de snelste (zo niet: de snelste) auto's van het veld, maar kunnen dat zelden vasthouden. Soms wel een opleving (zoals einde van vorig seizoen), maar het is niet consistent genoeg.
Ja dat zou mooi zijn maar is moeilijk te creëren en de concurrenten van Red Bull hebben toch min of meer de handdoek in de ring gegooid door het RB19 concept te volgen ipv met een "RB20" idee te komen, dan blijf je achter de feiten aanlopen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 17:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vooral door Max ook. Maar goed dat zou eigenlijk meer moeten gebeuren
"We are checking"quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Ferrari wil winnen moet het beginnen met de organisatie op orde krijgen.
"Please confirm."quote:
Ik vind dat ook best apart als je erover nadenkt. De topteams zullen toch zeker ook wel mensen in dienst hebben die het niveau van Newey hebben? Het is waar dat je beter goed gejat dan slecht bedacht kan doen. Maar ze hadden ook naar het concept van de RB19 kunnen kijken en zelf proberen uit te vogelen wat de beste stap voorwaarts was.quote:Op zondag 17 maart 2024 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat zou mooi zijn maar is moeilijk te creëren en de concurrenten van Red Bull hebben toch min of meer de handdoek in de ring gegooid door het RB19 concept te volgen ipv met een "RB20" idee te komen, dan blijf je achter de feiten aanlopen.
Eens maar ondanks alle foto's en beelden blijft er nog wel veel aan interpretatie over, hoe lukt het Red Bull de auto onder nagenoeg alle omstandigheden recht/stabiel te houden in de zin van bodem tov wegdek bijvoorbeeld? Ik heb niet het idee dat die anderen daar al achter zijn.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind dat ook best apart als je erover nadenkt. De topteams zullen toch zeker ook wel mensen in dienst hebben die het niveau van Newey hebben? Het is waar dat je beter goed gejat dan slecht bedacht kan doen. Maar ze hadden ook naar het concept van de RB19 kunnen kijken en zelf proberen uit te vogelen wat de beste stap voorwaarts was.
Dat denk ik ook. Blijkbaar is er iets ontdekt bij Red Bull waardoor alles letterlijk op zijn plaats valt. En hoewel dit dan nadelig is voor de andere teams vind ik dat wel erg gaaf qua techniek/innovatie.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens maar ondanks alle foto's en beelden blijft er nog wel veel aan interpretatie over, hoe lukt het Red Bull de auto onder nagenoeg alle omstandigheden recht/stabiel te houden in de zin van bodem tov wegdek bijvoorbeeld? Ik heb niet het idee dat die anderen daar al achter zijn.
De mythische status van Newey is dan ook vooral chauvinistisch Brits gelul, niet zozeer pro Newey maar tegen Verstappen in relatie tot Hamilton. Briljante ontwerper hoor, maar het stikt van de brille in de F1 want daar is de F1 nou eenmaal voor. Was Newey dan prutswerk aan het leveren tussen 2014 en 2020? In 2022 toen Ferrari beter uit de startblokken was?quote:Op zondag 17 maart 2024 11:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind dat ook best apart als je erover nadenkt. De topteams zullen toch zeker ook wel mensen in dienst hebben die het niveau van Newey hebben? Het is waar dat je beter goed gejat dan slecht bedacht kan doen. Maar ze hadden ook naar het concept van de RB19 kunnen kijken en zelf proberen uit te vogelen wat de beste stap voorwaarts was.
Gegeven dat de afgelopen 30 jaar vrijwel alle titels zijn gewonnen door 3 hoofdontwerpers, kan je hem gewoon als legende beschrijven, zoals dat ook met Schumacher, Senna en Hamilton gebeurd.quote:Op zondag 17 maart 2024 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De mythische status van Newey is dan ook vooral chauvinistisch Brits gelul, niet zozeer pro Newey maar tegen Verstappen in relatie tot Hamilton. Briljante ontwerper hoor, maar het stikt van de brille in de F1 want daar is de F1 nou eenmaal voor. Was Newey dan prutswerk aan het leveren tussen 2014 en 2020? In 2022 toen Ferrari beter uit de startblokken was?
Newey is ontzettend goed in Aero. Maar dat was niet genoeg om het motorvoordeel van ferrari ( met het gesjoemel met de brandstrof, daarna waren ze nergens meer en dat weet jij ook wel) en Mercedes te niet te doen. Helemaal omdat RBR in 2014 tot 2020 oid met Renault reed die de afspraken qua pk's niet nakwamen, en zo onbetrouwbaar waren als de pest.quote:Op zondag 17 maart 2024 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De mythische status van Newey is dan ook vooral chauvinistisch Brits gelul, niet zozeer pro Newey maar tegen Verstappen in relatie tot Hamilton. Briljante ontwerper hoor, maar het stikt van de brille in de F1 want daar is de F1 nou eenmaal voor. Was Newey dan prutswerk aan het leveren tussen 2014 en 2020? In 2022 toen Ferrari beter uit de startblokken was?
Newey heeft ook wel degelijk wat mindere periodes gehad hoor. De McLaren MP4/18 om er maar één te noemen. Uberhaupt de creaties begin deze eeuw moesten het toch afleggen tegen de creaties van Byrne/Brawn. Nadat hij naar RBR ging heeft het ook een paar jaar geduurd voordat ze echt een winnend concept hadden. Als je naar het Mercedes tijdperk kijkt dan zijn de auto’s ook wisselend geweest. Je kunt dat nog het beste zien aan Monaco en Singapore, waar Mercedes in sommige jaren toch dominant waren, terwijl motorvermogen daar niet per se doorslaggevend is.quote:Op maandag 18 maart 2024 06:07 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Newey is ontzettend goed in Aero. Maar dat was niet genoeg om het motorvoordeel van ferrari ( met het gesjoemel met de brandstrof, daarna waren ze nergens meer en dat weet jij ook wel) en Mercedes te niet te doen. Helemaal omdat RBR in 2014 tot 2020 oid met Renault reed die de afspraken qua pk's niet nakwamen, en zo onbetrouwbaar waren als de pest.
Mercedes had elke race zoveel pk's over dat ze de motoren hebben terug geschroefd omdat ze bang waren dat de FIA anders zou ingrijpen, en als je elke race al een tiental PK's achterstaat is dat moeilijk bij te sloffen, hoe goed je concept ook is.
Beetje zoals RBR nu, vorige race waren ze al een stuk minder uitgelopen ik denk dat ze hebben ingezien dat de fastest lap vande eerste race niet zo handig was en de boel een beetje hebben terug geschroefd om, gezeur te voorkomen.
En vergeet niet dat er ook op het moment nog ene Ross Brawn rondloopt. De ene helft winnende wagens de laatste jaren komt van Newey, zo'n beetje de andere helft van Ross Brawn, Newey is niet de enige knappe kop.
Race en kwali om 5 en 6 uur in de ochtendquote:
quote:Op maandag 18 maart 2024 09:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Race en kwali om 5 en 6 uur in de ochtend
Eens hoor, al is dat laatste natuurlijk iets te makkelijk geredeneerd omdat het een totaalpakket is. Wat je met name in Monaco zag was dat de Mercedes vooral veel sneller kon uit accelereren na de bochten, die motor had daar veel meer power onderin en pakte alleen op de korte rechte stukken tienden van een seconde op de RB.quote:Op maandag 18 maart 2024 08:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Newey heeft ook wel degelijk wat mindere periodes gehad hoor. De McLaren MP4/18 om er maar één te noemen. Uberhaupt de creaties begin deze eeuw moesten het toch afleggen tegen de creaties van Byrne/Brawn. Nadat hij naar RBR ging heeft het ook een paar jaar geduurd voordat ze echt een winnend concept hadden. Als je naar het Mercedes tijdperk kijkt dan zijn de auto’s ook wisselend geweest. Je kunt dat nog het beste zien aan Monaco en Singapore, waar Mercedes in sommige jaren toch dominant waren, terwijl motorvermogen daar niet per se doorslaggevend is.
In 21 reden ze op party mode hè, vooral tegen het einde van het seizoen, lekker Bottas als proefkonijn motoren laten opblazen om te zien hoe ver ze die konden opendraaien voor Hamilton.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens hoor, al is dat laatste natuurlijk iets te makkelijk geredeneerd omdat het een totaalpakket is. Wat je met name in Monaco zag was dat de Mercedes vooral veel sneller kon uit accelereren na de bochten, die motor had daar veel meer power onderin en pakte alleen op de korte rechte stukken tienden van een seconde op de RB.
Ik denk dat het verschil in motorvermogen tussen de RB en Mercedes in de jaren 19-21 nog altijd wat onderschat wordt. Daar zat echt een enorm gat in, ook in 2021 nog. Alleen was die auto aerodynamisch veel beter doorontwikkeld dan de Mercedes. Blijkt nu ook weer dat ze daar gewoon weinig talent voor hebben bij de Ster.
Ja, einde seizoen zeker. Toen werd dat gat in vermogen ook weer groter. Maar de rest van 2021 zag je ook dat de circuits bepaalde wie de snelste auto had.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
In 21 reden ze op party mode hè, vooral tegen het einde van het seizoen, lekker Bottas als proefkonijn motoren laten opblazen om te zien hoe ver ze die konden opendraaien voor Hamilton.
WEER CAKE!quote:
Ik heb al cake in huis van te vorenquote:Op maandag 18 maart 2024 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De bakker gaat pas om 6 uur open, sorry.
Zo werkt dat nietquote:Op maandag 18 maart 2024 09:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb al cake in huis van te voren
Hier welquote:
Dat zijn toch geen tijden!quote:Op maandag 18 maart 2024 09:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Race en kwali om 5 en 6 uur in de ochtend
Lekker. Heb je daarna nog iets aan je dag.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Race en kwali om 5 en 6 uur in de ochtend
De hele dag doodmoe op de bank hangen ja. Daar heb je echt wat aanquote:Op maandag 18 maart 2024 10:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lekker. Heb je daarna nog iets aan je dag.
Kijk, als er niks raars gebeurd ben je voor het licht is weer klaar. Kan je gewoon weer je nest in.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De hele dag doodmoe op de bank hangen ja. Daar heb je echt wat aan
Dan verdwijnt ook het stuk "dan heb je wat aan je dag".quote:Op maandag 18 maart 2024 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk, als er niks raars gebeurd ben je voor het licht is weer klaar. Kan je gewoon weer je nest in.
Gebroken nacht op zat/zon is niet zo erg. En ouders weten het, die zijn het al gewend. Zo erg ist allemaal nie.
Hier. Wel.quote:
Als je hele zondag om F1 draait in raceweekenden ben je wat mij betreft juist af.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:43 schreef Rnie het volgende:
Wie een race om fucking 5 of 6 uur s'ochtends prefereert boven een middag-race, omdat je dan nog zogenaamd wat aan je dag hebt, is wat mij betreft gewoon af hoorHet is juist klote, want dan voelt een race-zondag juist aan als een niet-race-zondag, ook al is er al geracet.
Klopt. Ik ga ook niet wakker blijven want ik heb er geen flikker aan.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan verdwijnt ook het stuk "dan heb je wat aan je dag".
Het is echt een onzinzin verzonnen door ochtendmensen.
Ideaal vind ik de races in Montreal, Sao Paulo, COTA, Mexico... dat soort. Lekker savonds.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:43 schreef Rnie het volgende:
Wie een race om fucking 5 of 6 uur s'ochtends prefereert boven een middag-race, omdat je dan nog zogenaamd wat aan je dag hebt, is wat mij betreft gewoon af hoorHet is juist klote, want dan voelt een race-zondag juist aan als een niet-race-zondag, ook al is er al geracet.
quote:Op maandag 18 maart 2024 10:35 schreef Rnie het volgende:
Interviewer: Apart from you, who do you believe is the most naturally talented driver? Esteban: Charles Leclerc and Max Verstappen. [...] Esteban: I’ve raced with them since well Charles 2005, Max 2010. And it doesn’t matter what conditions we were, you know, always neck and neck or in the top 3
https://www.reddit.com/r/(...)o_do_you_believe_is/
![]()
![]()
Ja.quote:
Dat bedoel ik, ik wil Newey best de beste ontwerper van de laatste 30 jaar noemen, en beste ooit sluit ik ook niet uit. Maar dat beterkent niet dat het beste chassis met de beste aero altijd van hem komt en al helemaal niet dat het ook de beste auto is.quote:Op maandag 18 maart 2024 06:07 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Newey is ontzettend goed in Aero. Maar dat was niet genoeg om het motorvoordeel van ferrari ( met het gesjoemel met de brandstrof, daarna waren ze nergens meer en dat weet jij ook wel) en Mercedes te niet te doen. Helemaal omdat RBR in 2014 tot 2020 oid met Renault reed die de afspraken qua pk's niet nakwamen, en zo onbetrouwbaar waren als de pest.
Mercedes had elke race zoveel pk's over dat ze de motoren hebben terug geschroefd omdat ze bang waren dat de FIA anders zou ingrijpen, en als je elke race al een tiental PK's achterstaat is dat moeilijk bij te sloffen, hoe goed je concept ook is.
Beetje zoals RBR nu, vorige race waren ze al een stuk minder uitgelopen ik denk dat ze hebben ingezien dat de fastest lap vande eerste race niet zo handig was en de boel een beetje hebben terug geschroefd om, gezeur te voorkomen.
En vergeet niet dat er ook op het moment nog ene Ross Brawn rondloopt. De ene helft winnende wagens de laatste jaren komt van Newey, zo'n beetje de andere helft van Ross Brawn, Newey is niet de enige knappe kop.
Ik snap dat je in zo'n sport altijd moet blijven denken dat je bij de beste hoort en iedereen kunt verslaan. Maar Ocon toont keer op keer nul realisme in zijn eigen kwaliteiten.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:35 schreef Rnie het volgende:
Interviewer: Apart from you, who do you believe is the most naturally talented driver? Esteban: Charles Leclerc and Max Verstappen. [...] Esteban: I’ve raced with them since well Charles 2005, Max 2010. And it doesn’t matter what conditions we were, you know, always neck and neck or in the top 3
https://www.reddit.com/r/(...)o_do_you_believe_is/
![]()
![]()
klootzakken zijn hetquote:Op maandag 18 maart 2024 10:43 schreef Rnie het volgende:
Wie een race om fucking 5 of 6 uur s'ochtends prefereert boven een middag-race, omdat je dan nog zogenaamd wat aan je dag hebt, is wat mij betreft gewoon af hoorHet is juist klote, want dan voelt een race-zondag juist aan als een niet-race-zondag, ook al is er al geracet.
Kun je dat laatste met zekerheid stellen? Zeker wanneer je kijkt naar de prestaties vanaf 2022? Newey koos met zijn high rake concept denk ik ook voor meer downforce en ook meer luchtweerstand. Ik denk dat de iets lagere snelheid ook een gevolg was van het concept. Mercedes is nog steeds min of meer dezelfde motor als in 2021 en is totaal niet met de maat der dingen. Ik denk vooral omdat Newey vanaf 22 gefocust heeft op zo min mogelijk luchtweerstand.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens hoor, al is dat laatste natuurlijk iets te makkelijk geredeneerd omdat het een totaalpakket is. Wat je met name in Monaco zag was dat de Mercedes vooral veel sneller kon uit accelereren na de bochten, die motor had daar veel meer power onderin en pakte alleen op de korte rechte stukken tienden van een seconde op de RB.
Ik denk dat het verschil in motorvermogen tussen de RB en Mercedes in de jaren 19-21 nog altijd wat onderschat wordt. Daar zat echt een enorm gat in, ook in 2021 nog. Alleen was die auto aerodynamisch veel beter doorontwikkeld dan de Mercedes. Blijkt nu ook weer dat ze daar gewoon weinig talent voor hebben bij de Ster.
Meer motorvermogen betekent dat je meer drag kan overwinnen, maw je kan ondanks de drag met meer downforce rijden dan de anderen.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ik wil Newey best de beste ontwerper van de laatste 30 jaar noemen, en beste ooit sluit ik ook niet uit. Maar dat beterkent niet dat het beste chassis met de beste aero altijd van hem komt en al helemaal niet dat het ook de beste auto is.
Hoe flatterend voor Bottas en Hamilton de Mercedes ook gebleken is, we moeten de enorme suprematie niet overdrijven en achteraf op elk seizoen en elke race projecteren. Maar motorvermogen over hebben betekent vaak ook dat de aero veel beter werkt, dat die in partymode aerodynamisch ineens tot leven komt en zijn sweetspot krijgt.
Het is sowieso onzin.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan verdwijnt ook het stuk "dan heb je wat aan je dag".
Het is echt een onzinzin verzonnen door ochtendmensen.
Heee heeeequote:Op maandag 18 maart 2024 10:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je hele zondag om F1 draait in raceweekenden ben je wat mij betreft juist af.
Ja logisch, maar je hebt al sinds het tijdperk dat Raikkonen nog in een Lotus zat dat coureurs wanneer ze het gas mogen opendraaien die auto ineens helemaal zichzelf wordt en als een speer gaat. Er is iets meer aan de hand dan alleen de evenredige uitruil tussen drag en downforce.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Meer motorvermogen betekent dat je meer drag kan overwinnen, maw je kan ondanks de drag met meer downforce rijden dan de anderen.
Red Bull is getuchtigd door de Mercedes, pitstops, driveability, opofferen van banen dan wel bochten, planmatige en regelmatige updates, ze hebben gewoon alles buiten de auto zelf leren maximaliseren, net als Verstappen zelf. Ferrari is toch meer van 'wij gaan de allermooiste auto bouwen', en als dat dan niet de snelste blijkt is het volgend jaar beter.quote:Wat ik van Red Bull knap vond in dat Mercedes tijdperk is dat ze de auto ontworpen voor de circuits waar ze de meeste kans zouden maken en verliezen op de high performance circuits voor lief namen.
Die inventiviteit is toch iets wat ik nu mis van de rest.
Bahrein is veel zwaarder voor de banden dan Jeddah, waardoor het verschil daar veel groter was dan in Saoedi Arabië, waar de bandenslijtage nauwelijks een rol speelde en de rest er dichterbij zat.quote:Op maandag 18 maart 2024 06:07 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Newey is ontzettend goed in Aero. Maar dat was niet genoeg om het motorvoordeel van ferrari ( met het gesjoemel met de brandstrof, daarna waren ze nergens meer en dat weet jij ook wel) en Mercedes te niet te doen. Helemaal omdat RBR in 2014 tot 2020 oid met Renault reed die de afspraken qua pk's niet nakwamen, en zo onbetrouwbaar waren als de pest.
Mercedes had elke race zoveel pk's over dat ze de motoren hebben terug geschroefd omdat ze bang waren dat de FIA anders zou ingrijpen, en als je elke race al een tiental PK's achterstaat is dat moeilijk bij te sloffen, hoe goed je concept ook is.
Beetje zoals RBR nu, vorige race waren ze al een stuk minder uitgelopen ik denk dat ze hebben ingezien dat de fastest lap vande eerste race niet zo handig was en de boel een beetje hebben terug geschroefd om, gezeur te voorkomen.
En vergeet niet dat er ook op het moment nog ene Ross Brawn rondloopt. De ene helft winnende wagens de laatste jaren komt van Newey, zo'n beetje de andere helft van Ross Brawn, Newey is niet de enige knappe kop.
Wat ik juist begreep is dat downforce uit de bodem minder drag veroorzaakt dan met de vleugels, vandaar dat high rake concept t/m 21, de Red Bull was minder draggy dan de Mercedes.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Kun je dat laatste met zekerheid stellen? Zeker wanneer je kijkt naar de prestaties vanaf 2022? Newey koos met zijn high rake concept denk ik ook voor meer downforce en ook meer luchtweerstand. Ik denk dat de iets lagere snelheid ook een gevolg was van het concept. Mercedes is nog steeds min of meer dezelfde motor als in 2021 en is totaal niet met de maat der dingen. Ik denk vooral omdat Newey vanaf 22 gefocust heeft op zo min mogelijk luchtweerstand.
Kunnen ze beter Lamborghini designers in dienst nemen.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja logisch, maar je hebt al sinds het tijdperk dat Raikkonen nog in een Lotus zat dat coureurs wanneer ze het gas mogen opendraaien die auto ineens helemaal zichzelf wordt en als een speer gaat. Er is iets meer aan de hand dan alleen de evenredige uitruil tussen drag en downforce.
[..]
Red Bull is getuchtigd door de Mercedes, pitstops, driveability, opofferen van banen dan wel bochten, planmatige en regelmatige updates, ze hebben gewoon alles buiten de auto zelf leren maximaliseren, net als Verstappen zelf. Ferrari is toch meer van 'wij gaan de allermooiste auto bouwen', en als dat dan niet de snelste blijkt is het volgend jaar beter.
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kunnen ze beter Lamborghini designers in dienst nemen.
Smaken verschillenquote:Op maandag 18 maart 2024 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.
Die zie ik echt niet. Ik vind beide merken 3x niks qua wegauto's, maar Lamborghini is wel wat eigenzinniger dan Ferrari en dat spreekt me wat meer aan.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.
F1 is een teamsport, het is nooit slechts 1 persoon die voor het succes zorgt.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ik wil Newey best de beste ontwerper van de laatste 30 jaar noemen, en beste ooit sluit ik ook niet uit. Maar dat beterkent niet dat het beste chassis met de beste aero altijd van hem komt en al helemaal niet dat het ook de beste auto is.
Hoe flatterend voor Bottas en Hamilton de Mercedes ook gebleken is, we moeten de enorme suprematie niet overdrijven en achteraf op elk seizoen en elke race projecteren. Maar motorvermogen over hebben betekent vaak ook dat de aero veel beter werkt, dat die in partymode aerodynamisch ineens tot leven komt en zijn sweetspot krijgt.
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
F1 is een teamsport, het is nooit slechts 1 persoon die voor het succes zorgt.
Maar het is wel vrij duidelijk dat er bepaalde personen zijn die meer toevoegen aan een team dan anderen.
En de Engelsen kunnen met recht chauvinistisch zijn, de 3 top ontwerpers zijn allemaal Engels, vrijwel alle teams zitten in Engeland, enkele van de beste motorenbouwers zitten in Engeland.
Het lijkt het diepst te zitten bij de Hamilton hatersquote:Op maandag 18 maart 2024 14:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.
Jim Clark is een Duitser?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.
Jim Klark.quote:
Bij Lamborghini kan je zeggen "en hier zitten de machinegeweren en lasers oid bij james bond", dat lukt niet bij elke Ferrariquote:Op maandag 18 maart 2024 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die zie ik echt niet. Ik vind beide merken 3x niks qua wegauto's, maar Lamborghini is wel wat eigenzinniger dan Ferrari en dat spreekt me wat meer aan.
Beide te opzichtig naar mijn smaak, al zijn de Ferrari's uit de jaren '60/'70 (de 250 bijvoorbeeld) wel vreselijk vet.
Moet ik die ook sticky maken?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 10:59 schreef DjVero het volgende:
Een feitje waar je niks aan hebt:
- Race in OZ is van 5 tot 7
- Race in Japan is van 7 tot 9
- Race in China is van 9 tot 11.
Ik denk alleen bij Aston Martin aan James Bond. En dat zijn dan ook meteen mijn favoriete auto's.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 00:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Bij Lamborghini kan je zeggen "en hier zitten de machinegeweren en lasers oid bij james bond", dat lukt niet bij elke Ferrari. Dat is de charme van een lambo, ze zijn knotsgek daar, op een goede manier.
Oké, dus we blijven aan de tien teams, jammer. Had graag een elfde en stiekem een twaalfde gehoopt voor meer actie. F3 is altijd leuk om te volgen met de 30+ auto'squote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:03 schreef Tijn het volgende:
Ik dacht dat Sauber wordt omgedoopt tot Audi.
Een 11de team willen Liberty en de andere teams niet. Daarom heeft Andretti ook geen entry gekregen van de F1, terwijl de FIA wel akkoord is.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:06 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Oké, dus we blijven aan de tien teams, jammer. Had graag een elfde en stiekem een twaalfde gehoopt voor meer actie. F3 is altijd leuk om te volgen met de 30+ auto's
Audi koopt 100% van Sauber voor 2026. Zou eerst 75% zijn, maar is nu verhoogd naar 100%, wat onlangs naar buiten werd gebracht.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:03 schreef Tijn het volgende:
Ik dacht dat Sauber wordt omgedoopt tot Audi.
Wat voor motoren worden er bij Audi gebruikt? Dat heb ik nog niet echt kunnen vinden... Mercedes motoren om het Duitse root in het team te houden of maken ze net als bij Red Bull een eigen Powertrain?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Audi koopt 100% van Sauber voor 2026. Zou eerst 75% zijn, maar is nu verhoogd naar 100%, wat onlangs naar buiten werd gebracht.
Dat laatstequote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:40 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Wat voor motoren worden er bij Audi gebruikt? Dat heb ik nog niet echt kunnen vinden... Mercedes motoren om het Duitse root in het team te houden of maken ze net als bij Red Bull een eigen Powertrain?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |