Die wordt zo aan de kant geschoven. Vanuit Ferrari snap ik die keus gewoon echt totaal niet, ze hebben een tweede coureur in huis gehaald die tevens bakken met geld kost.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:23 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Ferrari wordt het dan niet, aangezien Hamilton daar al rijdt. Ik denk niet dat die twee in één team kunnen zitten.
Ze waren gewoon te snel geweest met het maken van deze keuze, nog voordat de bom bij RB ging ontploffen omtrent Hornerquote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die wordt zo aan de kant geschoven. Vanuit Ferrari snap ik die keus gewoon echt totaal niet, ze hebben een tweede coureur in huis gehaald die tevens bakken met geld kost.
Zelfs zonder dat. Het is geen Mercedes-Schumacher scenario waarbij een team opgebouwd moest worden. Ik snap niet wat Hamilton te bieden heeft.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:30 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Ze waren gewoon te snel geweest met het maken van deze keuze, nog voordat de bom bij RB ging ontploffen omtrent Horner
#TeamLHquote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs zonder dat. Het is geen Mercedes-Schumacher scenario waarbij een team opgebouwd moest worden. Ik snap niet wat Hamilton te bieden heeft.
#Blessedquote:
Dat wordt volgend jaar gekkenhuis met die 2 groepen fansquote:
#TeamHamilTifosi.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat wordt volgend jaar gekkenhuis met die 2 groepen fans
Ik las 'HamTosti'.quote:
Dan wel met KAAS er bijquote:
Ah ja, die kogel is dus al door de kerk. Maar ze waren vorig jaar ook met McLaren in gesprek, dus wie weet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
AMR heeft toch al lang een akkoord daarover gesloten met Honda?
https://www.skysports.com(...)cial-return-to-sport
"That's tasty man."quote:
Waarschijnlijk zien wij iets over het hoofd ja... Waarom zo'n oud iemand die de laatste twee, bijna 3 jaar niets presteert en alleen maar huilt over de radio, dan iemand met écht talent!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:12 schreef potjecreme het volgende:
Alleen in het kleingeestige Nederland snapt men niet waarom teams Hamilton zouden willen.
Daarom is het ook zo suf dat de boel nu exact hetzelfde is als vorig jaarquote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
In het algemeen gesproken is Liberty Media ook een grote belanghebbende in rijderswisselingen omdat die de boel opschudden en het seizoen minder voorspelbaar maken.
Het zou ze waarschijnlijk ook heel wat waard zijn om de combinatie sterkste rijder / sterkste auto te breken om zo de kansen te spreiden.
Ze zouden het wel leuk vinden maar of ze het wat waard vinden in de zin van er voor betalen is weer wat anders.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
In het algemeen gesproken is Liberty Media ook een grote belanghebbende in rijderswisselingen omdat die de boel opschudden en het seizoen minder voorspelbaar maken.
Het zou ze waarschijnlijk ook heel wat waard zijn om de combinatie sterkste rijder / sterkste auto te breken om zo de kansen te spreiden.
Daar waren ze allemaal bij hoor (behalve Verstappen dan uiteraard) dus dat kan je niet alleen op Horner afschuiven, het was ook nooit gebeurd zonder toestemming van Mateschitz.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, die kogel is dus al door de kerk. Maar ze waren vorig jaar ook met McLaren in gesprek, dus wie weet.
Eigenlijk denk ik dat Max wil dat RBR ook gewoon met Honda-motoren blijft rijden. Marko en Newey misschien ook. Horner uiteraard niet, want RBPT is zijn prestigeproject.
Ja dat snap ik, maar feit is dat Horner de leiding heeft over het motorproject. Het zou best kunnen dat de rest liever bij Honda blijft nu ze zich toch niet terugtrekken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar waren ze allemaal bij hoor (behalve Verstappen dan uiteraard) dus dat kan je niet alleen op Horner afschuiven, het was ook nooit gebeurd zonder toestemming van Mateschitz.
Het was Honda die dit veroorzaakt heeft door zich terug te trekken, toen ze weer terug wilden komen had Red Bull deze plannen al.
Vanuit RB en RBR wordt er echt niet 10 jaar vooruit gekeken hoor, in de F1.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar feit is dat Horner de leiding heeft over het motorproject. Het zou best kunnen dat de rest liever bij Honda blijft nu ze zich toch niet terugtrekken.
Op lange termijn is het voor RBR goed om niet van externe leveranciers afhankelijk te zijn, maar mensen als Marko, Newey en zelfs Verstappen zitten er niet voor de lange termijn in, die zijn allemaal sowieso exit binnen nu en 10 jaar.
Hoe is 4-5 jaar fluitend dezelfde kampioen interessant?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:18 schreef _UserName_ het volgende:
Toch vind ik het ook wel mooi, de oer-Ferrari fans die niks met Hamilton te maken willen hebben VS Team LH44, ook bij Ferrari zal het gaan rommelen volgend jaar. Tegen die tijd zal het bij RBR ook wel weer rustig zijn en fluit Max zo naar de 5e wereldtitel. 2026 is dan afwachten wat de regelwijzigingen doen maar als die goed vallen zie ik hem ook die pakken, net als 2027 en 2028. Dan heeft ie er 8 en vindt ie het wel mooi geweest. GOAT verslagen op alle fronten tegen die tijd hoogstwaarschijnlijk en gaat dan gewon doen wat ie leuk vindt. Ik denk dat er 4-5 zeer interessante jaren aankomen.
Dat zeg ik niet, je weet immers niet wat er in 2026 gebeurd, wellicht valt het dan allemaal anders. Wie zegt dat het bij RBR blijft zoals het nu is qua samenstelling? Wat gaat Ferrari doen met Hamilton? 4-5 jaar WK voor Max is nog verre van zeker. Dit jaar is al wel klaar als een klontje. Maar buiten dat om bevat F1 meer dan alleen de WK. Voor het zelfde geldt doet Williams ineens bovenin mee na 2026, of een Stake die de boel op de rit heeft.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe is 4-5 jaar fluitend dezelfde kampioen interessant?
Ik denk dat zelfs Horner liever bij Honda was gebleven als ook Honda die intentie toen had gehad, maar ze hebben nu enorme investeringen gedaan in materieel en personeel, daar kan je niet zomaar de stekker uit trekken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar feit is dat Horner de leiding heeft over het motorproject. Het zou best kunnen dat de rest liever bij Honda blijft nu ze zich toch niet terugtrekken.
Op lange termijn is het voor RBR goed om niet van externe leveranciers afhankelijk te zijn, maar mensen als Marko, Newey en zelfs Verstappen zitten er niet voor de lange termijn in, die zijn allemaal sowieso exit binnen nu en 10 jaar.
Lijkt me überhaupt niet wenselijk dat ze dat zouden doen, maar lobbyen kan altijd.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zouden het wel leuk vinden maar of ze het wat waard vinden in de zin van er voor betalen is weer wat anders.
Als Max tot en met 2028 fluitend kampioen wordt dan bestaat de huidige F1 tegen die tijd niet eens meer.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:18 schreef _UserName_ het volgende:
Toch vind ik het ook wel mooi, de oer-Ferrari fans die niks met Hamilton te maken willen hebben VS Team LH44, ook bij Ferrari zal het gaan rommelen volgend jaar. Tegen die tijd zal het bij RBR ook wel weer rustig zijn en fluit Max zo naar de 5e wereldtitel. 2026 is dan afwachten wat de regelwijzigingen doen maar als die goed vallen zie ik hem ook die pakken, net als 2027 en 2028. Dan heeft ie er 8 en vindt ie het wel mooi geweest. GOAT verslagen op alle fronten tegen die tijd hoogstwaarschijnlijk en gaat dan gewon doen wat ie leuk vindt. Ik denk dat er 4-5 zeer interessante jaren aankomen.
Bernie deed nog weleens wat, uiteraard niet met z'n eigen geldquote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Lijkt me überhaupt niet wenselijk dat ze dat zouden doen, maar lobbyen kan altijd.
Uiteindelijk gaat het om het verdienvermogen van het hele F1-circus.
Wat een onzin, F1 bestaat ook dan nog, sterker nog ik denk dat het gezonder is dan ooit met Ferrari, Mercedes, Audi, Ford, Honda en Chevrolet die in wil stappen, niemand zal er nu een probleem van maken als Renault met Alpine eruit zou stappen, dat is weleens anders geweest.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als Max tot en met 2028 fluitend kampioen wordt dan bestaat de huidige F1 tegen die tijd niet eens meer.
In Nederland wordt dan nog geredeneerd: "Ja maar Lewis... Mercedes... Goat..." maar ik denk niet dat er verder ook maar iemand op zo'n scenario zit te wachten.
Ik heb het niet over het moment dat de beslissing is genomen werd, ik heb het over nu. Dat Horner eraan vast wil houden vanwege investeringen in materieel en personeel is precies dat denken als een manager wat Max en wellicht Newey en Marko niet hebben. Wat kan die het schelen dat ze de tent weer afbreken en dat er wat geld door het putje gaat? Horner zit daar, zeker als directeur van RBPT, heel anders in dan deze drie.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 08:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs Horner liever bij Honda was gebleven als ook Honda die intentie toen had gehad, maar ze hebben nu enorme investeringen gedaan in materieel en personeel, daar kan je niet zomaar de stekker uit trekken.
Dit nog los van het feit dat de geruchten dat het niet goed zou gaan met dit project ook alleen maar geruchten zijn.
Maar als jij een bedrijf hebt en tig geinvesteerd (wat ze zeggen de grootste investering sinds het kopen Jaguar) voor een divisie erbij dan is het toch logisch dat je daar rendement uit wil? Het lijkt me dus niet dat beide aandeelhouders willen dat de stekker eruit getrokken wordt.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het moment dat de beslissing is genomen werd, ik heb het over nu. Dat Horner eraan vast wil houden vanwege investeringen in materieel en personeel is precies dat denken als een manager wat Max en wellicht Newey en Marko niet hebben. Wat kan die het schelen dat ze de tent weer afbreken en dat er wat geld door het putje gaat? Horner zit daar, zeker als directeur van RBPT, heel anders in dan deze drie.
Dat zal zo zijn voor de aandeelhouders, maar het is toch ook logisch dat mensen als Verstappen en Newey geen zin hebben om hun talenten een aantal jaar te verspillen terwijl ze wachten tot de RBPT mee kan komen in het engine-veld?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar als jij een bedrijf hebt en je tig geinvesteerd (wat ze zeggen de grootste investering sinds het kopen Jaguar) voor een divisie erbij dan is het toch logisch dat je daar rendement uit wil? Het lijkt me dus niet dat beide aandeelhouders willen dat de stekker eruit getrokken wordt.
49% is dan misschien niet de meerderheid maar toch bijna de helft dan hè van wat door het putje zou gaan.
Als dat zo zou zijn, voorlopig is dat allemaal speculatie maar Marko is een vertegenwoordiger van 1 van de grootaandeelhouders, dan klopt dat verhaal toch niet?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zal zo zijn voor de aandeelhouders, maar het is toch ook logisch dat mensen als Verstappen en Newey geen zin hebben om hun talenten een aantal jaar te verspillen terwijl ze wachten tot de RBPT mee kan komen in het engine-veld?
Gaat Honda niet gewoon over in RBPT?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:10 schreef Tijn het volgende:
Wat ik niet snap: waarom die RBPT-motor gelijk in de RB22 leggen? Waarom blijft RBR niet met Honda-motoren rijden terwijl Visa Cash App RB de nieuwe motor mag testen? Zodra blijkt dat het een beetje werkt, kunnen ze de switch altijd nog maken. Dat hebben ze destijds met de overstap naar Honda ook gedaan, maar nu willen ze opeens in het diepe springen?
Nee, RBPT is compleet nieuw en mag zelfs geen technologie van Honda gebruiken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gaat Honda niet gewoon over in RBPT?
Ze zijn er al in gesprongen, dat is nou net het punt, dus het is zwemmen of verzuipen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:10 schreef Tijn het volgende:
Wat ik niet snap: waarom die RBPT-motor gelijk in de RB22 leggen? Waarom blijft RBR niet met Honda-motoren rijden terwijl Visa Cash App RB de nieuwe motor mag testen? Zodra blijkt dat het een beetje werkt, kunnen ze de switch altijd nog maken. Dat hebben ze destijds met de overstap naar Honda ook gedaan, maar nu willen ze opeens in het diepe springen?
Ja, dat is dus niet waar, want het is nog geen 2026. Er is nog alle tijd om van koers te veranderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zijn er al in gesprongen, dat is nou net het punt, dus het is zwemmen of verzuipen.
Waarom wel dan? Marktwaarde misschien maar hij presteert al 3 jaar niet en word er door Russel afgereden op het moment. De man is duidelijk over zijn prime heen. En de meeste van zijn WK titels zijn ontzetten geflatteerd omdat hij er nooit voor hoefde te racen maar rustig op zijn gemak voor de rest van het veld uit kon rijden, met af en toe wat dreiging van zijn teamgenoot. Zodra het serieus er aan toe ging verloor hij die WK strijd steeds, van o/a Rosberg en Verstappen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:12 schreef potjecreme het volgende:
Alleen in het kleingeestige Nederland snapt men niet waarom teams Hamilton zouden willen.
Nee er is niet alle tijd, je onderschat het gewoon een beetje, het is niet van o we trekken een motor van een ander uit het rek.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is dus niet waar, want het is nog geen 2026. Er is nog alle tijd om van koers te veranderen.
Zie hierboven en het gaat er ook om wat voor deal Honda met Aston heeft, ik neem aan exclusief dus is waarschijnlijk ook geen optie meer en dat geldt uiteraard ook voor de andere motoren, al zal Alpine nog wel interesse hebben.quote:Nadat de initieel bedachte constructie met Porsche spaak liep, is er nog wel even met Honda gesproken, maar bleek dat een gepasseerd station. Red Bull had al zoveel tijd en geld in Powertrains geïnvesteerd dat alles in Japan laten maken weggegooid geld zou zijn. Red Bull wilde de interne verbrandingsmotor graag zelf maken en zou enkel de elektrische componenten kunnen uitbesteden aan Honda. Alhoewel dit sowieso al een riskante onderneming is, past het ook niet bij de filosofie van Honda, dat alles het liefst in eigen beheer heeft in Japan en graag een eigen stempel drukt.
Als Aston een exclusief contract met Honda heeft, houdt het inderdaad op. Maar zoals ik het lees was het in een eerder stadium echt wel mogelijk geweest om de motor van RBR door Honda te laten bouwen en ondertussen VCARB de RBPT-motor te geven.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee er is niet alle tijd, je onderschat het gewoon een beetje, het is niet van o we trekken een motor van een ander uit het rek.
[..]
Zie hierboven en het gaat er ook om wat voor deal Honda met Aston heeft, ik neem aan exclusief dus is waarschijnlijk ook geen optie meer en dat geldt uiteraard ook voor de andere motoren, al zal Alpine nog wel interesse hebben.
Ik denk dat de reden van het conflict een andere is.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Aston een exclusief contract met Honda heeft, houdt het inderdaad op. Maar zoals ik het lees was het in een eerder stadium echt wel mogelijk geweest om de motor van RBR door Honda te laten bouwen en ondertussen VCARB de RBPT-motor te geven.
Maar ook hierboven gaat het weer over geld en investeringen, in plaats van om sportieve prestaties. Dat is denk ik waar het conflict tussen Horner en Marko/Newey/Verstappen op neerkomt.
Gelukkig weten we allebei niet hoe het zitquote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat de reden van het conflict een andere is.
Ik zeg dan ook huidige F1. Een voorspelbare F1 met saaie races laat kijkers afhaken, met als gevolg minder inkomsten van sponsors en uitzendrechten. Ook de circuits met minder inkomsten.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een onzin, F1 bestaat ook dan nog, sterker nog ik denk dat het gezonder is dan ooit met Ferrari, Mercedes, Audi, Ford, Honda en Chevrolet die in wil stappen, niemand zal er nu een probleem van maken als Renault met Alpine eruit zou stappen, dat is weleens anders geweest.
Wat een onzin. Vorig jaar werd Hamilton ook door de haters afgeschreven en zou hij er door Russell afgereden worden maar die eindige uiteindelijk 5 plekken lager in het WK.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Waarom wel dan? Marktwaarde misschien maar hij presteert al 3 jaar niet en word er door Russel afgereden op het moment. De man is duidelijk over zijn prime heen. En de meeste van zijn WK titels zijn ontzetten geflatteerd omdat hij er nooit voor hoefde te racen maar rustig op zijn gemak voor de rest van het veld uit kon rijden, met af en toe wat dreiging van zijn teamgenoot. Zodra het serieus er aan toe ging verloor hij die WK strijd steeds, van o/a Rosberg en Verstappen.
Eerder zes, Massa 2008. Aldus Massa zelf. We wachten de rechtszaak rustig af.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vorig jaar werd Hamilton ook door de haters afgeschreven en zou hij er door Russell afgereden worden maar die eindige uiteindelijk 5 plekken lager in het WK.
In 2016 verloor hij het WK door een kapotte motor in leidende positie en 2021 door het Lafitti/Masi-verhaal
En ik weet, soms zit het mee en soms zit het tegen maar 9 wereldtitels had ook maar zo gekund.
Ik zeg toch ook op het moment en Abu Dhabi verloor Mercedes door niet naar binnen te gaan. En tegenwoordig is Hamilton een enorme zeur aan het worden/zijnquote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vorig jaar werd Hamilton ook door de haters afgeschreven en zou hij er door Russell afgereden worden maar die eindige uiteindelijk 5 plekken lager in het WK.
In 2016 verloor hij het WK door een kapotte motor in leidende positie en 2021 door het Lafitti/Masi-verhaal
En ik weet, soms zit het mee en soms zit het tegen maar 9 wereldtitels had ook maar zo gekund.
Dat was ie daarvoor ook alquote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:28 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
En tegenwoordig is Hamilton een enorme zeur aan het worden/zijn
Klopt. Kennen de geschiedenis van F1 voor Max misschien ook wat minder.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:12 schreef potjecreme het volgende:
Alleen in het kleingeestige Nederland snapt men niet waarom teams Hamilton zouden willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |