De hele dag doodmoe op de bank hangen ja. Daar heb je echt wat aanquote:Op maandag 18 maart 2024 10:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lekker. Heb je daarna nog iets aan je dag.
Kijk, als er niks raars gebeurd ben je voor het licht is weer klaar. Kan je gewoon weer je nest in.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De hele dag doodmoe op de bank hangen ja. Daar heb je echt wat aan
Dan verdwijnt ook het stuk "dan heb je wat aan je dag".quote:Op maandag 18 maart 2024 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk, als er niks raars gebeurd ben je voor het licht is weer klaar. Kan je gewoon weer je nest in.
Gebroken nacht op zat/zon is niet zo erg. En ouders weten het, die zijn het al gewend. Zo erg ist allemaal nie.
Hier. Wel.quote:
Als je hele zondag om F1 draait in raceweekenden ben je wat mij betreft juist af.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:43 schreef Rnie het volgende:
Wie een race om fucking 5 of 6 uur s'ochtends prefereert boven een middag-race, omdat je dan nog zogenaamd wat aan je dag hebt, is wat mij betreft gewoon af hoorHet is juist klote, want dan voelt een race-zondag juist aan als een niet-race-zondag, ook al is er al geracet.
Klopt. Ik ga ook niet wakker blijven want ik heb er geen flikker aan.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan verdwijnt ook het stuk "dan heb je wat aan je dag".
Het is echt een onzinzin verzonnen door ochtendmensen.
Ideaal vind ik de races in Montreal, Sao Paulo, COTA, Mexico... dat soort. Lekker savonds.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:43 schreef Rnie het volgende:
Wie een race om fucking 5 of 6 uur s'ochtends prefereert boven een middag-race, omdat je dan nog zogenaamd wat aan je dag hebt, is wat mij betreft gewoon af hoorHet is juist klote, want dan voelt een race-zondag juist aan als een niet-race-zondag, ook al is er al geracet.
quote:Op maandag 18 maart 2024 10:35 schreef Rnie het volgende:
Interviewer: Apart from you, who do you believe is the most naturally talented driver? Esteban: Charles Leclerc and Max Verstappen. [...] Esteban: I’ve raced with them since well Charles 2005, Max 2010. And it doesn’t matter what conditions we were, you know, always neck and neck or in the top 3
https://www.reddit.com/r/(...)o_do_you_believe_is/
![]()
![]()
Ja.quote:
Dat bedoel ik, ik wil Newey best de beste ontwerper van de laatste 30 jaar noemen, en beste ooit sluit ik ook niet uit. Maar dat beterkent niet dat het beste chassis met de beste aero altijd van hem komt en al helemaal niet dat het ook de beste auto is.quote:Op maandag 18 maart 2024 06:07 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Newey is ontzettend goed in Aero. Maar dat was niet genoeg om het motorvoordeel van ferrari ( met het gesjoemel met de brandstrof, daarna waren ze nergens meer en dat weet jij ook wel) en Mercedes te niet te doen. Helemaal omdat RBR in 2014 tot 2020 oid met Renault reed die de afspraken qua pk's niet nakwamen, en zo onbetrouwbaar waren als de pest.
Mercedes had elke race zoveel pk's over dat ze de motoren hebben terug geschroefd omdat ze bang waren dat de FIA anders zou ingrijpen, en als je elke race al een tiental PK's achterstaat is dat moeilijk bij te sloffen, hoe goed je concept ook is.
Beetje zoals RBR nu, vorige race waren ze al een stuk minder uitgelopen ik denk dat ze hebben ingezien dat de fastest lap vande eerste race niet zo handig was en de boel een beetje hebben terug geschroefd om, gezeur te voorkomen.
En vergeet niet dat er ook op het moment nog ene Ross Brawn rondloopt. De ene helft winnende wagens de laatste jaren komt van Newey, zo'n beetje de andere helft van Ross Brawn, Newey is niet de enige knappe kop.
Ik snap dat je in zo'n sport altijd moet blijven denken dat je bij de beste hoort en iedereen kunt verslaan. Maar Ocon toont keer op keer nul realisme in zijn eigen kwaliteiten.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:35 schreef Rnie het volgende:
Interviewer: Apart from you, who do you believe is the most naturally talented driver? Esteban: Charles Leclerc and Max Verstappen. [...] Esteban: I’ve raced with them since well Charles 2005, Max 2010. And it doesn’t matter what conditions we were, you know, always neck and neck or in the top 3
https://www.reddit.com/r/(...)o_do_you_believe_is/
![]()
![]()
klootzakken zijn hetquote:Op maandag 18 maart 2024 10:43 schreef Rnie het volgende:
Wie een race om fucking 5 of 6 uur s'ochtends prefereert boven een middag-race, omdat je dan nog zogenaamd wat aan je dag hebt, is wat mij betreft gewoon af hoorHet is juist klote, want dan voelt een race-zondag juist aan als een niet-race-zondag, ook al is er al geracet.
Kun je dat laatste met zekerheid stellen? Zeker wanneer je kijkt naar de prestaties vanaf 2022? Newey koos met zijn high rake concept denk ik ook voor meer downforce en ook meer luchtweerstand. Ik denk dat de iets lagere snelheid ook een gevolg was van het concept. Mercedes is nog steeds min of meer dezelfde motor als in 2021 en is totaal niet met de maat der dingen. Ik denk vooral omdat Newey vanaf 22 gefocust heeft op zo min mogelijk luchtweerstand.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens hoor, al is dat laatste natuurlijk iets te makkelijk geredeneerd omdat het een totaalpakket is. Wat je met name in Monaco zag was dat de Mercedes vooral veel sneller kon uit accelereren na de bochten, die motor had daar veel meer power onderin en pakte alleen op de korte rechte stukken tienden van een seconde op de RB.
Ik denk dat het verschil in motorvermogen tussen de RB en Mercedes in de jaren 19-21 nog altijd wat onderschat wordt. Daar zat echt een enorm gat in, ook in 2021 nog. Alleen was die auto aerodynamisch veel beter doorontwikkeld dan de Mercedes. Blijkt nu ook weer dat ze daar gewoon weinig talent voor hebben bij de Ster.
Meer motorvermogen betekent dat je meer drag kan overwinnen, maw je kan ondanks de drag met meer downforce rijden dan de anderen.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ik wil Newey best de beste ontwerper van de laatste 30 jaar noemen, en beste ooit sluit ik ook niet uit. Maar dat beterkent niet dat het beste chassis met de beste aero altijd van hem komt en al helemaal niet dat het ook de beste auto is.
Hoe flatterend voor Bottas en Hamilton de Mercedes ook gebleken is, we moeten de enorme suprematie niet overdrijven en achteraf op elk seizoen en elke race projecteren. Maar motorvermogen over hebben betekent vaak ook dat de aero veel beter werkt, dat die in partymode aerodynamisch ineens tot leven komt en zijn sweetspot krijgt.
Het is sowieso onzin.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan verdwijnt ook het stuk "dan heb je wat aan je dag".
Het is echt een onzinzin verzonnen door ochtendmensen.
Heee heeeequote:Op maandag 18 maart 2024 10:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je hele zondag om F1 draait in raceweekenden ben je wat mij betreft juist af.
Ja logisch, maar je hebt al sinds het tijdperk dat Raikkonen nog in een Lotus zat dat coureurs wanneer ze het gas mogen opendraaien die auto ineens helemaal zichzelf wordt en als een speer gaat. Er is iets meer aan de hand dan alleen de evenredige uitruil tussen drag en downforce.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Meer motorvermogen betekent dat je meer drag kan overwinnen, maw je kan ondanks de drag met meer downforce rijden dan de anderen.
Red Bull is getuchtigd door de Mercedes, pitstops, driveability, opofferen van banen dan wel bochten, planmatige en regelmatige updates, ze hebben gewoon alles buiten de auto zelf leren maximaliseren, net als Verstappen zelf. Ferrari is toch meer van 'wij gaan de allermooiste auto bouwen', en als dat dan niet de snelste blijkt is het volgend jaar beter.quote:Wat ik van Red Bull knap vond in dat Mercedes tijdperk is dat ze de auto ontworpen voor de circuits waar ze de meeste kans zouden maken en verliezen op de high performance circuits voor lief namen.
Die inventiviteit is toch iets wat ik nu mis van de rest.
Bahrein is veel zwaarder voor de banden dan Jeddah, waardoor het verschil daar veel groter was dan in Saoedi Arabië, waar de bandenslijtage nauwelijks een rol speelde en de rest er dichterbij zat.quote:Op maandag 18 maart 2024 06:07 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Newey is ontzettend goed in Aero. Maar dat was niet genoeg om het motorvoordeel van ferrari ( met het gesjoemel met de brandstrof, daarna waren ze nergens meer en dat weet jij ook wel) en Mercedes te niet te doen. Helemaal omdat RBR in 2014 tot 2020 oid met Renault reed die de afspraken qua pk's niet nakwamen, en zo onbetrouwbaar waren als de pest.
Mercedes had elke race zoveel pk's over dat ze de motoren hebben terug geschroefd omdat ze bang waren dat de FIA anders zou ingrijpen, en als je elke race al een tiental PK's achterstaat is dat moeilijk bij te sloffen, hoe goed je concept ook is.
Beetje zoals RBR nu, vorige race waren ze al een stuk minder uitgelopen ik denk dat ze hebben ingezien dat de fastest lap vande eerste race niet zo handig was en de boel een beetje hebben terug geschroefd om, gezeur te voorkomen.
En vergeet niet dat er ook op het moment nog ene Ross Brawn rondloopt. De ene helft winnende wagens de laatste jaren komt van Newey, zo'n beetje de andere helft van Ross Brawn, Newey is niet de enige knappe kop.
Wat ik juist begreep is dat downforce uit de bodem minder drag veroorzaakt dan met de vleugels, vandaar dat high rake concept t/m 21, de Red Bull was minder draggy dan de Mercedes.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Kun je dat laatste met zekerheid stellen? Zeker wanneer je kijkt naar de prestaties vanaf 2022? Newey koos met zijn high rake concept denk ik ook voor meer downforce en ook meer luchtweerstand. Ik denk dat de iets lagere snelheid ook een gevolg was van het concept. Mercedes is nog steeds min of meer dezelfde motor als in 2021 en is totaal niet met de maat der dingen. Ik denk vooral omdat Newey vanaf 22 gefocust heeft op zo min mogelijk luchtweerstand.
Kunnen ze beter Lamborghini designers in dienst nemen.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja logisch, maar je hebt al sinds het tijdperk dat Raikkonen nog in een Lotus zat dat coureurs wanneer ze het gas mogen opendraaien die auto ineens helemaal zichzelf wordt en als een speer gaat. Er is iets meer aan de hand dan alleen de evenredige uitruil tussen drag en downforce.
[..]
Red Bull is getuchtigd door de Mercedes, pitstops, driveability, opofferen van banen dan wel bochten, planmatige en regelmatige updates, ze hebben gewoon alles buiten de auto zelf leren maximaliseren, net als Verstappen zelf. Ferrari is toch meer van 'wij gaan de allermooiste auto bouwen', en als dat dan niet de snelste blijkt is het volgend jaar beter.
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kunnen ze beter Lamborghini designers in dienst nemen.
Smaken verschillenquote:Op maandag 18 maart 2024 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.
Die zie ik echt niet. Ik vind beide merken 3x niks qua wegauto's, maar Lamborghini is wel wat eigenzinniger dan Ferrari en dat spreekt me wat meer aan.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.
F1 is een teamsport, het is nooit slechts 1 persoon die voor het succes zorgt.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ik wil Newey best de beste ontwerper van de laatste 30 jaar noemen, en beste ooit sluit ik ook niet uit. Maar dat beterkent niet dat het beste chassis met de beste aero altijd van hem komt en al helemaal niet dat het ook de beste auto is.
Hoe flatterend voor Bottas en Hamilton de Mercedes ook gebleken is, we moeten de enorme suprematie niet overdrijven en achteraf op elk seizoen en elke race projecteren. Maar motorvermogen over hebben betekent vaak ook dat de aero veel beter werkt, dat die in partymode aerodynamisch ineens tot leven komt en zijn sweetspot krijgt.
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
F1 is een teamsport, het is nooit slechts 1 persoon die voor het succes zorgt.
Maar het is wel vrij duidelijk dat er bepaalde personen zijn die meer toevoegen aan een team dan anderen.
En de Engelsen kunnen met recht chauvinistisch zijn, de 3 top ontwerpers zijn allemaal Engels, vrijwel alle teams zitten in Engeland, enkele van de beste motorenbouwers zitten in Engeland.
Het lijkt het diepst te zitten bij de Hamilton hatersquote:Op maandag 18 maart 2024 14:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.
Jim Clark is een Duitser?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.
Jim Klark.quote:
Bij Lamborghini kan je zeggen "en hier zitten de machinegeweren en lasers oid bij james bond", dat lukt niet bij elke Ferrariquote:Op maandag 18 maart 2024 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die zie ik echt niet. Ik vind beide merken 3x niks qua wegauto's, maar Lamborghini is wel wat eigenzinniger dan Ferrari en dat spreekt me wat meer aan.
Beide te opzichtig naar mijn smaak, al zijn de Ferrari's uit de jaren '60/'70 (de 250 bijvoorbeeld) wel vreselijk vet.
Moet ik die ook sticky maken?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 10:59 schreef DjVero het volgende:
Een feitje waar je niks aan hebt:
- Race in OZ is van 5 tot 7
- Race in Japan is van 7 tot 9
- Race in China is van 9 tot 11.
Ik denk alleen bij Aston Martin aan James Bond. En dat zijn dan ook meteen mijn favoriete auto's.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 00:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Bij Lamborghini kan je zeggen "en hier zitten de machinegeweren en lasers oid bij james bond", dat lukt niet bij elke Ferrari. Dat is de charme van een lambo, ze zijn knotsgek daar, op een goede manier.
Oké, dus we blijven aan de tien teams, jammer. Had graag een elfde en stiekem een twaalfde gehoopt voor meer actie. F3 is altijd leuk om te volgen met de 30+ auto'squote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:03 schreef Tijn het volgende:
Ik dacht dat Sauber wordt omgedoopt tot Audi.
Een 11de team willen Liberty en de andere teams niet. Daarom heeft Andretti ook geen entry gekregen van de F1, terwijl de FIA wel akkoord is.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:06 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Oké, dus we blijven aan de tien teams, jammer. Had graag een elfde en stiekem een twaalfde gehoopt voor meer actie. F3 is altijd leuk om te volgen met de 30+ auto's
Audi koopt 100% van Sauber voor 2026. Zou eerst 75% zijn, maar is nu verhoogd naar 100%, wat onlangs naar buiten werd gebracht.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:03 schreef Tijn het volgende:
Ik dacht dat Sauber wordt omgedoopt tot Audi.
Wat voor motoren worden er bij Audi gebruikt? Dat heb ik nog niet echt kunnen vinden... Mercedes motoren om het Duitse root in het team te houden of maken ze net als bij Red Bull een eigen Powertrain?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Audi koopt 100% van Sauber voor 2026. Zou eerst 75% zijn, maar is nu verhoogd naar 100%, wat onlangs naar buiten werd gebracht.
Dat laatstequote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:40 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Wat voor motoren worden er bij Audi gebruikt? Dat heb ik nog niet echt kunnen vinden... Mercedes motoren om het Duitse root in het team te houden of maken ze net als bij Red Bull een eigen Powertrain?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |