Bron.quote:Artsen maken zich op voor een uitbraak van mazelen. In Europese landen, waaronder Engeland, Oostenrijk en Frankrijk, gaat het virus al rond. Nu de vaccinatiegraad lager is dan gebruikelijk, zijn er zorgen over wat er gebeurt als mazelen ons land in komt.
Al in 40 van 53 Europese landen zijn uitbraken van mazelen. Alleen al vorig jaar belandden meer dan 20.000 mensen, veelal kinderen, in het ziekenhuis. Het Europese centrum voor infectieziektebestrijding waarschuwt in een recent rapport voor meer uitbraken.
Kinderen kunnen doodziek worden van mazelen. Nu de ziekte in Europese landen flink rond gaat, maken artsen zich ook zorgen om een uitbraak hier. Zeker nu een grote groep baby’s niet beschermd is, omdat ze (nog) niet zijn gevaccineerd. ,,Het is niet de vraag of, maar wanneer het hier raak is”, zegt kinderarts Patricia Bruijning. Mazelen is namelijk heel besmettelijk. Eén persoon kan zo’n twaalf tot achttien anderen besmetten.
Pas met veertien maanden krijgen baby’s een vaccinatie, omdat hun immuunsysteem dan de beste reactie geeft. Ook als hun ouders wél met het Rijksvaccinatieprogramma willen meedoen, kunnen ze hun kroost niet altijd tegen de mazelen beschermen.
Vaccinatiegraad is uitzonderlijk laag
Nu de vaccinatiegraad met 89 procent uitzonderlijk laag is, lopen kinderen op meer plekken een groter risico om ziek te worden. Niet langer alleen op de Biblebelt, waar mensen zich vanuit geloofsovertuiging niet laten vaccineren, is de groepsimmuniteit lager. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor bepaalde wijken in steden. ,,Op sommige plekken is de vaccinatiegraad nog maar 75 of 80 procent. Als die kinderen allemaal bij elkaar op de opvang zitten, kan mazelen zich makkelijk verspreiden”, zegt Jeanne-Marie Hament, programmamanager van het Rijksvaccinatieprogramma bij het RIVM.
Daar komt bij dat het een natuurlijk moment is voor een mazelenuitbraak. Ongeveer eens in de tien jaar hebben we er één, de vorige uitbraak was in 2013. Naar schatting werden zo’n 30.000 mensen er ziek van en overleden twee kinderen. ,,Nu, ruim tien jaar later, is het momentum weer daar”, aldus Rory de Vries, mazelenonderzoeker bij het Erasmus MC.
De onderzoeker ziet de voortekenen. ,,Vaak is er al circulatie in andere landen, zoals Engeland. Via reizigers kan zo’n ziekte dan naar ons komen. Nu gaat het bijvoorbeeld ook veel in Oost-Europese landen rond, waar veel arbeidsmigranten vandaan komen. Je ontkomt er eigenlijk niet aan.” Deze expert is zo overtuigd van een nieuwe uitbraak dat hij al voorbereidingen treft voor onderzoek als het zover is.
Niet te voorspellen wanneer een uitbraak komt
Toch valt niet te voorspellen wanneer het gebeurt. Het RIVM houdt de meldingen nauwlettend in de gaten. Tot dusver zijn slechts ‘enkele gevallen’ gemeld. Hament: ,,We moeten nog afwachten hoe zich dat verder ontwikkelt.”
Doordat mazelen het immuunsysteem verzwakt, kunnen kinderen ernstige ontstekingen aan oren, longen of darmen krijgen. Op de langere termijn is er zelfs een risico op een hersenontsteking. ,,Dat is één van de dodelijkste complicaties van mazelen. Het gebeurt gelukkig heel weinig, in vier tot elf van de 100.000 gevallen”, weet De Vries. ,,Al wordt de kans groter als kinderen voor hun eerste verjaardag mazelen krijgen.”
Met vaccinaties zijn kinderen de rest van hun leven ‘goed beschermd’, zeggen experts. Hament: ,,Je kunt je kind niet tegen alles beschermen, maar wel hier tegen.”
Gesprekken over vaccinatie
Daarom proberen jeugdartsen zoveel mogelijk open gesprekken aan te knopen met ouders die over vaccinatie twijfelen. ,,We willen ze niet overtuigen, maar vinden het wél belangrijk dat ze hun keuze maken op basis van goede informatie”, verklaart jeugdarts Caroline Schouten, tevens bestuurslid bij AJN Jeugdartsen Nederland. Ze roepen ouders op om hun vragen ook vooral te stellen en het gesprek aan te gaan.
Overigens kunnen baby’s bij een uitbraak eventueel eerder een vaccinatie krijgen. Het nadeel is dat ze dan een extra prik moeten en ze op de lange termijn iets minder goed beschermd zijn. Zover is het nu niet, zegt het RIVM. Al staan de seinen op rood, ziet kinderarts Bruijning. ,,Als de vaccinatiegraad dalende is, is mazelen altijd ziekte nummer 1 waar je problemen gaat zien.”
Het RIVM waarschuwde al eerder voor een uitbraak van kinkhoest. In de ziekenhuizen liggen vooral ernstig zieke baby’s. Hoewel die ziekte elke drie jaar opduikt, zijn nu meer zieken dan gebruikelijk.
Dit zijn dan van die reacties die Youp van t Hek zou kunnen geven.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:54 schreef machtpen het volgende:
Wij kregen vroeger gewoon de mazelen en daar ging niemand dood aan, Weer een hoop sneeuwvlokjes hysterie om niks.
Jij bent 50 dat je die tijd nog meemaakte? Waar honderdduizenden mensen in NL mazelen kregen en er enkele tientallen doden per jaar vielen? Tot we gingen vaccineren natuurlijk. Toen waren het er nog maar 11 sinds '81 ofzo.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:54 schreef machtpen het volgende:
Wij kregen vroeger gewoon de mazelen en daar ging niemand dood aan, Weer een hoop sneeuwvlokjes hysterie om niks.
Survivor bias.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:54 schreef machtpen het volgende:
Er vielen helemaal geen doden en er was geen medische noodzaak voor vaccineren.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Jij bent 50 dat je die tijd nog meemaakte? Waar honderdduizenden mensen in NL mazelen kregen en er enkele tientallen doden per jaar vielen? Tot we gingen vaccineren natuurlijk. Toen waren het er nog maar 11 sinds '81 ofzo.
Of je leest eens een boek ofzoquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:08 schreef machtpen het volgende:
[..]
Er vielen helemaal geen doden en er was geen medische noodzaak voor vaccineren.
Of gewoon vaccineren zodat je je eigen en andere kinderen niet onnodig laat lijden.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron.
Horeca voor altijd dicht!!
Geen alocholverkoop na 20:00.
Lockdown na 21:00
2 meter afstand!
WInkels dicht!!
Het leger door de straten!!!
Alleen naar de supermarkt op afspraak!!!
Iedereen opsluiten!
Tsja wie moet ik geloven? Mn grootouders die zo blij waren dat de kinderziektes uit hun jeugd niet meer bestonden voor ons en al mijn artsen vriendjes die hetzelfde zeggen over vaccinaties, of machtpen het internetgekkie.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:08 schreef machtpen het volgende:
[..]
Daar ben je toch tegen ingeent? Tegen mazelen bedoel ik?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:54 schreef machtpen het volgende:
Oh nee! Ik lees iets over afgenomen vaccinatiegraad, heeft iemand die QR codes voor gevaccineerden nog ergens?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:06 schreef Digi2 het volgende:
Patiënten kunnen komen te overlijden aan een infectie, zelfs 4 tot 10 jaar na de ziekte te hebben opgelopen.
Vijf vragen over mazelen
Deze cynische houding tegenover kinderen hebben we volgens mij te danken aan religie. Oh het kind kan nog niet terugpraten, dan is het niet erg als je zijn geslachtsdelen onverdoofd bewerkt met een mes. Weet ie over 2 jaar niks meer van. Net zo met kinderziektes waar de ouders voor hebben gekozen om hun kind mee pijn te doen. Hoort erbij en is niet erg hoorquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:19 schreef koemleit het volgende:
Zelfs al is het niet dodelijk, prefereer ik toch om niet ernstig ziek te worden.
Sterker zelfs inenten tegen "normaal" ziek worden lijkt me een prima idee.
Wie wil er nu zien worden als het niet hoeft? Met als enig argument "vroeger werden we het ook en toen gingen we ook niet dood".
Autogordels ook maar weer afschaffen? Want de mensen die dood gingen omdat ze geen gordels droegen hoor ik mooi nooit wat van. En vroeger droegen we ze ook niet en ik persoonlijk leef nog.
Je zou je eigen verlangen om weer in de slachtofferrol te kruipen maar belangrijker vinden dan het welzijn van baby's en peuters. Wat een loser volwassene moet je dan zijn zegquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:26 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Oh nee! Ik lees iets over afgenomen vaccinatiegraad, heeft iemand die QR codes voor gevaccineerden nog ergens?
Geloof me, ook als ouder heb je een beter leven als je kind niet ziek isquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze cynische houding tegenover kinderen hebben we volgens mij te danken aan religie. Oh het kind kan nog niet terugpraten, dan is het niet erg als je zijn geslachtsdelen onverdoofd bewerkt met een mes. Weet ie over 2 jaar niks meer van. Net zo met kinderziektes waar de ouders voor hebben gekozen om hun kind mee pijn te doen. Hoort erbij en is niet erg hoor.
Ben zelf nog geen papa, maar de kennissenkring is aan de babyboom bezig en ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je als ouder zoiets met je kind wil doen.
Het probleem is dat ook als jij netjes alle vaccinaties aan je kind geeft, je kind toch kwetsbaar is voor de eerste vaccinatie en dat door de lagere vaccinatiegraad vanwege wappies en religieuzenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Dit is gewoon Darwin. Ik ga me niet aanpassen aan wappies en geloofgekkies, de groeten.
Voor die inentingen wordt je hier in Nederland als ouders automatisch opgeroepen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze cynische houding tegenover kinderen hebben we volgens mij te danken aan religie. Oh het kind kan nog niet terugpraten, dan is het niet erg als je zijn geslachtsdelen onverdoofd bewerkt met een mes. Weet ie over 2 jaar niks meer van. Net zo met kinderziektes waar de ouders voor hebben gekozen om hun kind mee pijn te doen. Hoort erbij en is niet erg hoor.
Ben zelf nog geen papa, maar de kennissenkring is aan de babyboom bezig en ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je als ouder zoiets met je kind wil doen.
Ik weet het, maar daar gaan we toch niets tegen kunnen doen zo lang dit soort figuren geen klap van de molen krijgen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het probleem is dat ook als jij netjes alle vaccinaties aan je kind geeft, je kind toch kwetsbaar is voor de eerste vaccinatie en dat door de lagere vaccinatiegraad vanwege wappies en religieuzen
Gewoon met een doos spuiten met vaccin door Barneveld gaan lopen en willekeurig mensen prikkenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet het, maar daar gaan we toch niets tegen kunnen doen zo lang dit soort figuren geen klap van de molen krijgen.
Het ding is dat het niet alleen maar reliegekkies zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Gewoon met een doos spuiten met vaccin door Barneveld gaan lopen en willekeurig mensen prikken
Kinderopvang zou wat mij betreft best een vaccinatiebewijs voor dat standaardpakket mogen eisen voor een kind wordt toegelaten.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het probleem is dat ook als jij netjes alle vaccinaties aan je kind geeft, je kind toch kwetsbaar is voor de eerste vaccinatie en dat door de lagere vaccinatiegraad vanwege wappies en religieuzen
Dus de wappies en religieuzen zouden zich aan moeten passen zodat ze geen gevaar zijn.
Organiseer je een nep demonstratie tegen WEF of ga je bij een FvD congres staan met je doos spuiten..quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat het niet alleen maar reliegekkies zijn.
Nee en de maan is van kaas gemaakt!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:08 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje als expat gewerkt en de school in onze compound eiste inderdaad een lijst met vaccinaties.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kinderopvang zou wat mij betreft best een vaccinatiebewijs voor dat standaardpakket mogen eisen voor een kind wordt toegelaten.
Klinkt als een planquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Organiseer je een nep demonstratie tegen WEF of ga je bij een FvD congres staan met je doos spuiten..
Dat vinden wel meer mensen. En er is momenteel een wetsvoorstel in behandeling dat het mogelijk moet maken dat kinderopvang ongevaccineerde kinderen mag weigeren. Het wetsvoorstel is door de Tweede Kamer aangenomen, maar de Eerste Kamer heeft het verworpen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kinderopvang zou wat mij betreft best een vaccinatiebewijs voor dat standaardpakket mogen eisen voor een kind wordt toegelaten.
Kutboomersquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat vinden wel meer mensen. En er is momenteel een wetsvoorstel in behandeling dat het mogelijk moet maken dat kinderopvang ongevaccineerde kinderen mag weigeren. Het wetsvoorstel is door de Tweede Kamer aangenomen, maar de Eerste Kamer heeft het verworpen.
https://www.eerstekamer.n(...)efvoorstel_raemakers
Heb je het bericht op de site van de Eerste Kamer wel gelezen? De stemming waarbij de Eerste Kamer het wetsvoorstel verworpen heeft, dateert al van 24 mei 2022. Alleen D66 stemde voor, alle andere fracties stemden tegen.quote:
Daar gingen mensen dus wel dood aan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:54 schreef machtpen het volgende:
Wij kregen vroeger gewoon de mazelen en daar ging niemand dood aan,
Ninja succesvolquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Heb je het bericht op de site van de Eerste Kamer wel gelezen?
De stemming waarbij de Eerste Kamer het wetsvoorstel verworpen heeft, dateert al van 24 mei 2022. BBB zat toen nog niet in de Eerste Kamer. En verder stemde in de Eerste Kamer alleen D66 voor, alle andere fracties stemden tegen.
daaromquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb als kind ook gewoon de mazelen gehad en ik herinner me niet dat ik me daar zo ziek bij voelde. Het voelde niet veel anders dan een gewoon griepje.
Als je niet gevaccineerd bent en als kind geen mazelen doormaakt loop je als volwassene extra risico. Ongeveer 1 op de 300 tot 1 op de 1000 patienten overlijdt en hele jonge kinderen en volwassenen lopen meer risico. Dat is met een simpele, goed werkende en goedkope vaccinatie te voorkomen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb als kind ook gewoon de mazelen gehad en ik herinner me niet dat ik me daar zo ziek bij voelde. Het voelde niet veel anders dan een gewoon griepje.
ik vind het bijzondere dat we zoveel verder zijn wetenschappelijk, dat we echt echt echt veel weten over ons lichaam en bv de planeet. Maar dat een deel er voor kiest dit niet te "geloven" terwijl het bewijs aanwezig is.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:27 schreef summer2bird het volgende:
Tja, dit zat eraan te komen. Voor corona waren anti vax ouders een vrij zeldzaam gebeuren maar het is enorm populair geworden tijdens de pandemie.
Ik schat in dat we eerst weer massale sterfte en ziekte nodig gaan hebben voor veel ouders weer de noodzaak van vaccinatie gaan begrijpen.
Iets met dat de geschiedenis zich alleen maar herhaald en hoe we in de tijdspan van de mensheid nooit echt leren
Ik snap dit ook niet. Mensen die een paar uurtjes rondsurfen op Internet, en het dan beter weten dan mensen die 10 jaar lang een studie hebben gevolgd.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik vind het bijzondere dat we zoveel verder zijn wetenschappelijk, dat we echt echt echt veel weten over ons lichaam en bv de planeet. Maar dat een deel er voor kiest dit niet te "geloven" terwijl het bewijs aanwezig is.
Waar komt dat vandaan? is het dwarsigigheid? Is het kop in het zand?
Het is natuurlijk wel kut als jouw baby zwaar ziek wordt omdat de groepsimmuniteit gebrekkig is geworden door de wappies en nog te jong was om ingeent te worden.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Dit is gewoon Darwin. Ik ga me niet aanpassen aan wappies en geloofgekkies, de groeten.
maar als ik een paar uurtjes rondsurf op internet.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:34 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik snap dit ook niet. Mensen die een paar uurtjes rondsurfen op Internet, en het dan beter weten dan mensen die 10 jaar lang een studie hebben gevolgd.
Over een jaar of 10 zijn er mensen die bij de chirurgijn op de hoek een aderlating laten doen om te genezen van kanker, infecties, etc. Oh wacht... dat soort kwakzalverij is er tegenwoordig in andere vormen.
Dat klopt. Mazelen geeft het minste risico als je het tijdens de basisschoolleeftijd krijgt. Kinderen onder die leeftijd die niet gevaccineerd zijn, moet je daar dus tegen beschermen. Vroeger was dat ook algemeen bekend, en mensen deden dat ook met jongste kinderen. Die hielden ze dan tijdens een uitbraak thuis en ze zorgden ervoor dat die niet met een oudere broer of zus in aanraking kwamen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Als je niet gevaccineerd bent en als kind geen mazelen doormaakt loop je als volwassene extra risico. Ongeveer 1 op de 300 tot 1 op de 1000 patienten overlijdt en hele jonge kinderen en volwassenen lopen meer risico. Dat is met een simpele, goed werkende en goedkope vaccinatie te voorkomen.
Baby's worden pas met 14 maanden gevaccineerd. Dus die lopen een hoger risico als minder mensen zich laten vaccineren.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Baby's zijn dan best makkelijk te isoleren gelukkig.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:55 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Baby's worden pas met 14 maanden gevaccineerd. Dus die lopen een hoger risico als minder mensen zich laten vaccineren.
Welquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Overigens zou ik mensen die als kind niet zijn gevaccineerd en nooit mazelen hebben gehad, niet alleen aanraden om zich te laten vaccineren, maar ook om die vaccinatie iedere 10 jaar of zo te herhalen, want uiteindelijk geeft het mazelenvaccin ook geen levenslange bescherming.
Waar ik denk dat het aan schort is aan respect en uitleg.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:34 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik snap dit ook niet. Mensen die een paar uurtjes rondsurfen op Internet, en het dan beter weten dan mensen die 10 jaar lang een studie hebben gevolgd.
Over een jaar of 10 zijn er mensen die bij de chirurgijn op de hoek een aderlating laten doen om te genezen van kanker, infecties, etc. Oh wacht... dat soort kwakzalverij is er tegenwoordig in andere vormen.
owjah dat gelul.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:37 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Waar ik denk dat het aan schort is aan respect en uitleg.
In corona-tijd, werden de ongevaccineerden meteen weggezet als mongolen en uitgesloten van deelname aan de maatschappij dmv een qr paspoort.
Dit is koren op de molen geweest van veel van die kwakzalvers.
Ik heb zelf wel mijn prikken gehad en geloof 100% in die wetenschap. Alleen zijn zorgen van tegenstanders (naar mijn idee) nooit echt serieus genomen en werden deze mensen meteen een hoek in gedrukt
Ook het qr paspoort vond ik een slechte zaak, je mag als overheid nooit mensen dwingen om "iets" in te spuiten, wat de beweegredenen ook zijn. Iets met eigen lichaam ofzo.
Ja je kan ervan vinden wat je wil, maar als je uiteindelijk de vaccinatiegraad omhoog wil hebben zul je toch ook die mensen moeten kunnen bereiken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:41 schreef koemleit het volgende:
[..]
owjah dat gelul.
zodra mensen zeiden "het is wetenschappeijk aangetoond dat de vaccins werken"
We WorDuH In Een HoeK GeDruKt!!!!.
lazerstraal een eind op.
je hebt het fout, deal with it.
Maar dat mag je niet zeggen hoor, want het zijn hele gevoelige mensen.
Bevestigd wel mijn argument dat mensen een keuze maken op emotie zonder na te denken.
want ook als je jezelf gepest en in een hoekje geduwd voelt, is het mazelenvaccin een goed idee.
Dat niet vinden getuigd niet alleen van dwarsheid maar ook van onstellende domheid.
Hoe?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:43 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja je kan ervan vinden wat je wil, maar als je uiteindelijk de vaccinatiegraad omhoog wil hebben zul je toch ook die mensen moeten kunnen bereiken.
Tsja,quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
Hoe?
Denk je dat niet geprobeerd is/wordt om deze mensen met feiten te overtuigen?
maar dat is dan weer indoctrinatie.
Het is hetzelfde als een Christen uit willen leggen dat het bestaan van god uiterst twijfelachtig is.
Allemaal emotie en gevoel, zit niks rationeels bij.
Ben blij dat mijn kinderen gevaccineerd en uit "the danger zone" zijn idd.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoop domme ouders gaan binnenkort de 'find out' resultaten meemaken van hun 'fuck around' periode.
yep jammer dat er veel kinderen de dupe zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoop domme ouders gaan binnenkort de 'find out' resultaten meemaken van hun 'fuck around' periode.
Er zijn mensen die op basis van geloof, gereformeerd volgens mij, hun kinderen niet laten inenten. Maar die kinderen gaan wel naar een kinderdagverblijf, waar ook kinderen onder de 14 maanden verblijven, die nog niet ingeënt zijn. En juist die baby's kunnen dan besmet raken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:13 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Daar ben je toch tegen ingeent? Tegen mazelen bedoel ik?
"De BMR Bof, Mazelen en rodehond (Bof, Mazelen en rodehond)-vaccinatie beschermt tegen de bof, mazelen en rodehond. De eerste vaccinatie werkt bij 95% van de kinderen. Kinderen krijgen twee keer de BMR-vaccinatie, met 14 maanden en als ze 9 jaar zijn. Na 2 vaccinaties is meer dan 99% van de kinderen beschermd."
Er is geen enkele goede reden om tot 12 jaar te wachten als je je kind al vanaf 14 maanden kan beschermen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als een kind met 12 jaar nog geen mazelen heeft gehad, dan zou ik vaccinatie ook ten zeerste aanbevelen.
Dat dus, ik ben ook van voor die vaccinaties en iedereen moest maar gewoon de kinderziekten doormaken was het verhaal. Maar als er iets heerste was het wel een spannende periode in het dorp. Er werden kinderen super ziek waarbij overlijden echt wel een optie was. Bij ons in de klas heeft iedereen het overleefd, van de andere klassen weet ik niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:05 schreef Montagui het volgende:
Ik ben zelf niet gevaccineerd, bestond toen nog niet, maar heb het wel gehad (de Bof overigens ook). Was vroeger inderdaad heel normaal dat een kind de mazelen kreeg, maar er gingen ook enkele kinderen aan dood. En dat HOEFT niet meer, dankzij het vaccin.
Wordt eens specifiek. Welke zorgen hadden volgens jou meer serieus genomen moeten worden? De corona vaccinaties waren de meest kritisch gevolgde vaccinaties ooit.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:37 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Waar ik denk dat het aan schort is aan respect en uitleg.
In corona-tijd, werden de ongevaccineerden meteen weggezet als mongolen en uitgesloten van deelname aan de maatschappij dmv een qr paspoort.
Dit is koren op de molen geweest van veel van die kwakzalvers.
Ik heb zelf wel mijn prikken gehad en geloof 100% in die wetenschap. Alleen zijn zorgen van tegenstanders (naar mijn idee) nooit echt serieus genomen en werden deze mensen meteen een hoek in gedrukt
Ook het qr paspoort vond ik een slechte zaak, je mag als overheid nooit mensen dwingen om "iets" in te spuiten, wat de beweegredenen ook zijn. Iets met eigen lichaam ofzo.
Hihi haha wat grappig. Ouders die hun kinderen verwaarlozen en onnodig laten sterven. Dat corona wappies met overgewicht zelfmoord pleegden was nog tot daar aan toe, maar ouders die gevaarlijk voor hun kinderen zijn mag de overheid best hard op in gaan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:46 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Tsja,
goeie vraag!
Uiteindelijk zal het aandeel van de bevolking wat niet vaccineert toch op natuurlijke wijze naar beneden gaan
Dat zeggen ze, dat het maar zeer zelden misgaat, maar dat geloof ik niet. Ik geloof er dus echt in dat een heleboel gevallen waarin er toch echt een verband is tussen vaccinatie en allerlei negatieve bijwerkingen, onder de pet gehouden worden.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:39 schreef qajariaq het volgende:
Waarom zou je kinderen niet beschermen als dat kan. Ja, één op de tien miljoen keer gaat het mis met een vaccinatie, ik kende een meisje die daardoor 'niet aangeboren hersenafwijking' had opgelopen. Niet fijn voor dat kind en die ouders maar de statistische kans op schade door niet vaccineren is onvergelijkbaar groter.
Waarom moeten kinderen door vaccinatie andere kinderen beschermen? Heb je dan toch zo weinig vertrouwen in het vaccin dat je het niet voldoende vindt dat je eigen kind gevaccineerd is maar dat andere kinderen zich moeten laten vaccineren om jouw kind te beschermen?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:39 schreef qajariaq het volgende:
Vaccinatie verplichten kan niet maar toegang weigeren voor niet gevaccineerde wel. Lijkt me een goed plan dat scholen die eis stellen om de rest te beschermen. Nog beter zou zijn als mensen weer wat geloof in de wetenschap zouden hebben en er niet zo wantrouwig zijn.
Verdiep je eens wat in de materie voordat je met je onderbuik conclusies gaat trekken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat zeggen ze, dat het maar zeer zelden misgaat, maar dat geloof ik niet. Ik geloof er dus echt in dat een heleboel gevallen waarin er toch echt een verband is tussen vaccinatie en allerlei negatieve bijwerkingen, onder de pet gehouden worden.
[..]
Waarom moeten kinderen door vaccinatie andere kinderen beschermen? Heb je dan toch zo weinig vertrouwen in het vaccin dat je het niet voldoende vindt dat je eigen kind gevaccineerd is maar dat andere kinderen zich moeten laten vaccineren om jouw kind te beschermen?
Groetjes van de rand van de Bible Belt hier. In mijn jeugd heb ik een paar van dit soort gevallen van dichtbij gezien. Not pretty...quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Heb je ook nog een reden voor je geloof? Je hebt ondertussen miljoenen medegelovigen in het westen en een hele industrie er omheen, maar nooit is iemand ook maar in de buurt gekomen van bewijzen dat vaccinaties in het rijksprogramma gevaarlijk zijn. De paar onderzoeken die wel voor twijfel zorgden zijn zonder uitzondering weerlegd. Of omdat ze bewust gelogen hadden, of omdat de methode zeer dubieus was.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat zeggen ze, dat het maar zeer zelden misgaat, maar dat geloof ik niet. Ik geloof er dus echt in dat een heleboel gevallen waarin er toch echt een verband is tussen vaccinatie en allerlei negatieve bijwerkingen, onder de pet gehouden worden.
[..]
Waarom moeten kinderen door vaccinatie andere kinderen beschermen? Heb je dan toch zo weinig vertrouwen in het vaccin dat je het niet voldoende vindt dat je eigen kind gevaccineerd is maar dat andere kinderen zich moeten laten vaccineren om jouw kind te beschermen?
Ik heb het niet helemaal goed verwoord lees ik. Naar hen idee werd het niet serieus genomen (omdat dat vanuit wetenschap ook helemaal niet nodig was). Ik weet ook niet hoe het dan had gemoeten. Ik kan niet voor die mensen spreken omdat ik zelf die zorgen niet heb gehad.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wordt eens specifiek. Welke zorgen hadden volgens jou meer serieus genomen moeten worden? De corona vaccinaties waren de meest kritisch gevolgde vaccinaties ooit.
De overheid heeft ook nooit iemand gedwongen om die vaccinatie te nemen. De lockdown was alleen wat eerder voorbij als je het wel had gedaan. De keuzes waren iedereen opgesloten houden, heel veel onnodige doden, of even pech voor de weigeraars. In die tijd heel wat discussies met die lui gevoerd hier en hun argumentatie was altijd egoïstisch. Heb ze meerdere keren gevraagd of ze ook nog wat anders te melden hadden dan ikke ikke ikke. Waarom zou ik dan ook niet voor mijn eigen rechten mogen kiezen?
Niet per sé grappig idd, wel de waarheidquote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hihi haha wat grappig. Ouders die hun kinderen verwaarlozen en onnodig laten sterven. Dat corona wappies met overgewicht zelfmoord pleegden was nog tot daar aan toe, maar ouders die gevaarlijk voor hun kinderen zijn mag de overheid best hard op in gaan.
Was uw kinderen STUK!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:38 schreef HSG het volgende:
Horeca voor altijd dicht!!
Geen alocholverkoop na 20:00.
Lockdown na 21:00
2 meter afstand!
WInkels dicht!!
Het leger door de straten!!!
Alleen naar de supermarkt op afspraak!!!
Iedereen opsluiten!
Toch is dat net wat je doet met deze post.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:56 schreef Filosoofert het volgende:
Ik hoef hier niet die discussie aan te gaan, daar heb ik helemaal geen zin in en heeft geen meerwaarde.
Een hele discussie houden over het qr paspoort in een topic over vaccinatiegraad mazelen vind ik niet nodig.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Toch is dat net wat je doet met deze post.
Wat mij betreft inderdaad verplicht vaccineren. Als je 12 of 16 bent mag je er zelf een mening over krijgen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:56 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal goed verwoord lees ik. Naar hen idee werd het niet serieus genomen (omdat dat vanuit wetenschap ook helemaal niet nodig was). Ik weet ook niet hoe het dan had gemoeten. Ik kan niet voor die mensen spreken omdat ik zelf die zorgen niet heb gehad.
Echter heb ikzelf de qr-noodzaak nooit helemaal begrepen. Ik hoef hier niet die discussie aan te gaan, daar heb ik helemaal geen zin in en heeft geen meerwaarde.
Ik heb in de vriendengroep ook discussies gehad en kwam hier ook nauwelijks uit. Het feit dat iedereen die geen vaccin nam meteen een wappie was volgens de samenleving, heeft dit gat alleen maar vergroot.
Genoeg families en vriendengroepen uit elkaar gevallen daardoor.
De vraag of dat terecht was vanuit de samenleving of niet laat ik in het midden, ga ik niet over.
Onwenselijk was het zeker wel.
Mijn antwoord ging ook vooral om waarom die vaccinatiegraad omlaag ging. Dit is, denk ik, de reden.
[..]
Niet per sé grappig idd, wel de waarheid
Hoe mag de overheid er dan op ingaan? Verplicht vaccineren, of wat bedoel je?
Zo komt het verkoudheidsvirus binnen hè. Dan ga je van de regen in de drup. Allemaal in een isoleercel!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:59 schreef HSG het volgende:
[..]
In alle scholen ramen open, ook met -15 graden!
Oké,quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat mij betreft inderdaad verplicht vaccineren. Als je 12 of 16 bent mag je er zelf een mening over krijgen.
Als dat niet haalbaar is zijn alle tussenvormen zoals ongevaccineerde kinderen verplicht weigeren bij de kinderopvang, of scholen de keuze geven ongevaccineerde kinderen te weigeren ook helemaal prima. Een verhoging van de ziektekostenpremie voor ouders die weigeren ook. Bij scheiding en de voogdijvraag het zwaar laten meewegen als een van de ouders tegen vaccinatie is. Enz.
Waarom is die verplichting geen optie voor kinderen?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:06 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Oké,
ik snap de redenatie, en het stukje weigering/gescheiden opvang mee eens.
Verplicht vaccineren vind ik geen optie. Ook al zie ik in dat dat een oplossing zou zijn.
Ik denk dat er meer virus naar buten waait dan naar binnen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo komt het verkoudheidsvirus binnen hè. Dan ga je van de regen in de drup. Allemaal in een isoleercel!
https://www.venvn.nl/afde(...)-de-gezondheidszorg/quote:Ymke merkt dat vooral hoogopgeleide ouders vaker vragen hebben over vaccinaties. “Waar laagopgeleide mensen er vaak vanuit gaan dat wat wij zeggen klopt, gaan veel hoogopgeleiden zelf op onderzoek uit. Ze zoeken op Google, lezen wetenschappelijke artikelen en kijken naar wat er wordt gezegd op Facebookpagina’s. Zo sprak ik een keer een moeder die aangaf een professor te hebben gesproken die zei dat kinderen doodziek kunnen worden van vaccinaties. Ze zouden zelfs autisme kunnen krijgen. Ik denk dan: welke professor is dit in godsnaam geweest? Wat ik ook zei, voor haar had die professor gelijk. Ik kwam er niet doorheen.”
Lichamelijke integriteit?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom is die verplichting geen optie voor kinderen?
Omdat we lichamelijke integriteit hoog hebben. Soms vraag ik me wel eens af f dat niet te star is maar het los laten geeft ook wel weer spanning.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom is die verplichting geen optie voor kinderen?
Weet jij ueberhaupt iets van hoe wetenschappelijke onderzoeken naar vaccinaties in elkaar zitten? Ik denk het niet, want het werkt niet zoals jij beschrijft. Er is echt een enorme hoeveelheid betrouwbare (controleerbare!) data uit verschillende onderzoeken door verschillende onderzoekers over de effectiviteit en de veiligheid van dit soort vaccins. Daar zet jij tegenover: "ik geloof het niet". Waar zijn jouw data? Kom eens met iets concreets? Alleen maar je "gevoel" daar kan echt niemand wat mee.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zijn altijd kinderen die om een of andere (medische) reden niet gevaccineerd kunnen worden. Dat zijn bijvoorbeeld kinderen jonger dan 14 maanden. Die zijn dan gebaat bij een zo goed mogelijke groepsimmuniteit doordat zoveel mogelijk anderen wel gevaccineerd zijn.quote:Waarom moeten kinderen door vaccinatie andere kinderen beschermen? Heb je dan toch zo weinig vertrouwen in het vaccin dat je het niet voldoende vindt dat je eigen kind gevaccineerd is maar dat andere kinderen zich moeten laten vaccineren om jouw kind te beschermen?
Over het algemeen toch mensen die kunnen nadenken zou je zeggen?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:10 schreef AchJa het volgende:
Vooral de hoger opgeleide bakfietsouders zijn hier schuldig aan:
[..]
https://www.venvn.nl/afde(...)-de-gezondheidszorg/
Ja plus glijdende schaal/ wie is er over 20 jaar de baas?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat we lichamelijke integriteit hoog hebben. Soms vraag ik me wel eens af f dat niet te star is maar het los laten geeft ook wel weer spanning.
Het stomme is dud dat je geen prik of drankje of wat dan ook kan opdringen maar ik moest indertijd wel 14 maanden verplicht allerlei niet echt gezonde dingen doen voor het land.
Ja dat maakt niet uit. De richtlijnen zeggen dat de ramen open moeten.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo komt het verkoudheidsvirus binnen hè. Dan ga je van de regen in de drup. Allemaal in een isoleercel!
De relevantie hiervan voor de vaccinaties ontgaat me volledig.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:14 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja plus glijdende schaal/ wie is er over 20 jaar de baas?
Het probleem is dat een gek meer kan vragen dan tien geleerden kunnen uitleggen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:14 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Over het algemeen toch mensen die kunnen nadenken zou je zeggen?
Dat is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen. Blijkbaar is die uitleg niet goed genoeg. Ik kan de vinger niet op de zere plek leggen, maar ergens loopt gewoon iets fout. Weet ook niet of het per sé beter kan.
Zijn wel veel dingen die ik niet weet,
Lichamelijke integriteit ja? Daarom mogen gelovigen lichaamsdelen van hun kinderen eraf hakken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:12 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Lichamelijke integriteit?
Ligt niet voor niks vast in de grondwet.
Dienstplicht?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat we lichamelijke integriteit hoog hebben. Soms vraag ik me wel eens af f dat niet te star is maar het los laten geeft ook wel weer spanning.
Het stomme is dud dat je geen prik of drankje of wat dan ook kan opdringen maar ik moest indertijd wel 14 maanden verplicht allerlei niet echt gezonde dingen doen voor het land.
Dat is ook.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het probleem is dat een gek meer kan vragen dan tien geleerden kunnen uitleggen.
Er worden aannames gedaan door de onderbuik en dat wordt dan verwoord in een vraag. Komt daar een antwoord op dan wordt nog tijdens de eerste zin van dat antwoord de volgende nutteloze vraag geponeerd. Men wil geen antwoord, men wil de onderbuik voeden.
Nou, als je het over lichaamsdelen hebt moet er toch echt wel medische aanleiding voor zijn. Een voorhuid verwijderen mag wel inderdaad. Net zo goed als ouders ook beslissen over vaccinaties en medische handelingen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Lichamelijke integriteit ja? Daarom mogen gelovigen lichaamsdelen van hun kinderen eraf hakken.
Huh ouders beslissen nu toch ook over dat soort dingen?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lichamelijke integriteit ja? Daarom mogen gelovigen lichaamsdelen van hun kinderen eraf hakken.
Nee waar het echt om draait is het recht van ouders om over hun kinderen te beslissen. Als we lichamelijke integriteit echt belangrijk vonden, dan zouden we kinderen hun lichaam beschermen tegen te voorkomen ziektes. Ik moet namelijk het eerste kind nog meemaken dat vrijwillig doodziek wordt. Persoonlijk vind ik de lichamelijke integriteit van kinderen belangrijker dan de egootjes van hun ouders.
[..]
Dienstplicht?
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:08 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ben je van voor 1900?quote:De grootste en dodelijkste epidemie was in de periode 1900-1904. In 1901 stierven 2744 mensen en dat waren er 2345 in 1904. De wettelijke aangifteverplichting voor de mazelen was in 1899 uit de wet geschrapt.
Er waren eerder 28248 ziektegevallen van de mazelen in 1893 geregistreerd en daarvan overleden er 1177 mensen. In de dertiger jaren van de vorige eeuw waren er 200 - 300 sterftegevallen per jaar, waarna het aantal afnam met een uitschieter in 1946 toen er 385 mensen aan de mazelen overleden. De vaccinatie tegen de mazelen is in 1976 ingevoerd, in het jaar daarvoor was nog een persoon overleden. Er zijn uit de 35 jaar tussen 1981 en 2015 uit de doodsoorzakenstatistiek en de meldingen in totaal elf sterfgevallen van mazelen bekend, waarvan een aantal door in het buitenland opgelopen infectie.
Onder de huidige omstandigheden ben ik het met je eens, dus ook met Mazelen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vind het verplicht stellen van vaccinaties een buitengewoon slecht idee. Behalve dat het in strijd is met allerlei andere rechten, is het bovenal een zwaktebod. Als de overheid vaccinaties verplicht zou stellen, dan ontbreekt het de overheid kennelijk aan argumenten en overtuigingskracht om de mensen ervan te overtuigen dat het beter is om je kinderen wel te laten vaccineren.
Met deze post ben ik het eens.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vind het verplicht stellen van vaccinaties een buitengewoon slecht idee. Behalve dat het in strijd is met allerlei andere rechten, is het bovenal een zwaktebod. Als de overheid vaccinaties verplicht zou stellen, dan ontbreekt het de overheid kennelijk aan argumenten en overtuigingskracht om de mensen ervan te overtuigen dat het beter is om je kinderen wel te laten vaccineren.
Ouders hebben geen recht om hun kind te vermoorden. En het is nogal rijk om over zwakteboden te beginnen terwijl je mijn eerdere uiteenzetting over waar je allemaal fout zat mentaal al niet aankon en negeerde.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ja ouders beslissen inderdaad over dat soort dingen nu. Wat mij betreft hebben ze op dit gebied iets teveel keuzevrijheid om hun kinderen schade toe te brengen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:32 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Huh ouders beslissen nu toch ook over dat soort dingen?
En ja dat stukje besnijdenis is ook deel van de discussie ja, ik snap m.
Als we lichamelijke integriteit echt belangrijk vonden, dan zouden we kinderen hun lichaam beschermen tegen te voorkomen ziektes.
Dat is niet mijn definitie van lichamelijke integriteit.
We hebben afgesproken dat ouders verantwoording dragen en keuzes mogen maken voor hun kinderen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ouders hebben geen recht om hun kind te vermoorden. En het is nogal rijk om over zwakteboden te beginnen terwijl je mijn eerdere uiteenzetting over waar je allemaal fout zat mentaal al niet aankon en negeerde.
[..]
Ja ouders beslissen inderdaad over dat soort dingen nu. Wat mij betreft hebben ze op dit gebied iets teveel keuzevrijheid om hun kinderen schade toe te brengen.
Het is nogal de crux van het hele verhaal. Het is nogal bloederig bewijs dat kinderen momenteel helemaal geen recht op lichamelijke integriteit hebben. En het is buitengewoon cynisch dat vervolgens veelal gelovigen wel met dat argument aan komen zeulen.
Wat is je definitie wel dan? Hoe kan het geen schending van die integriteit zijn als ik besluit mijn kinderen te vaccineren, maar wel als ieder kind dat zelf nog geen keuze kan maken gevaccineerd wordt?
yep, het is altijd de schuld van de overheid.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nou heb dat nog nooit gehoord uit het kritiek-kamp, ze hebben allemaal het recht om ziek te worden en dood te gaan toch?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
yep, het is altijd de schuld van de overheid.
zelfs als je je niet laat vaccineren en je wordt ernstig ziek van de mazelen, dan is het de schuld van de overheid.
Terwijl de overheid zegt "doe nou maar wel" maar ja, jij had zelf onderzoek gedaan, en deed het niet.
En toen werd je toch zwaar ziek, maar dat is zeker niet eigen schuld, nee dat is dan alsnog de schuld van de overheid. Want zelf ben je natuurlijk nooit ergens schuld aan.
echt...
als mensen zich niet laten vaccineren stel jij dat het aan de overtruigingskracht van de overheid ligt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:56 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Nou heb dat nog nooit gehoord uit het kritiek-kamp, ze hebben allemaal het recht om ziek te worden en dood te gaan toch?
Ja zeker wel, maar als ze het verplicht moeten stellen, ligt er blijkbaar toch iets aan overtuigingskracht?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
als mensen zich niet laten vaccineren stel jij dat het aan de overtruigingskracht van de overheid ligt.
Maar het zou natuurlijk ook aan de koppigheid/dommigheid van de burger kunnen liggen.
Of is dat geen optie?
(ik ben overigens niet voor een vaccinatieplicht)
We hebben ook afgesproken dat ouders niet alle keuzes mogen maken. Gij zult uw kinderen een gordel laten dragen, gij zult uw kinderen naar school brengen, gij zult uw kinderen niet mishandelen enz. Vaccinatie is er gewoon een meer ter bescherming van het kind.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
We hebben afgesproken dat ouders verantwoording dragen en keuzes mogen maken voor hun kinderen.
Van mij mag die besnijdenis (bijvoorbeeld) ook stoppen hoor, maja lastig...
Waarom zou dat zo zijn? Van leerplicht tot aan het verbieden van moord: de overheid geeft wel meer verplichtingen zonder dat er massale twijfel is.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:06 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja zeker wel, maar als ze het verplicht moeten stellen, ligt er blijkbaar toch iets aan overtuigingskracht?
Het is de schuld van de dekselse buitenlanders dat de FvD wappies en zweverige grachtengordel types hun kinderen niet meer vaccineren! Wat een simpel leven moet je hebben.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:26 schreef halfway het volgende:
165.000 Oekraïners die een lage vaccinatiegraad hebben.
Je geeft zelf het antwoord al, er is geen twijfel.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom zou dat zo zijn? Van leerplicht tot aan het verbieden van moord: de overheid geeft wel meer verplichtingen zonder dat er massale twijfel is.
Ik snap dat je die vergelijking maakt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We hebben ook afgesproken dat ouders niet alle keuzes mogen maken. Gij zult uw kinderen een gordel laten dragen, gij zult uw kinderen naar school brengen, gij zult uw kinderen niet mishandelen enz. Vaccinatie is er gewoon een meer ter bescherming van het kind.
Wat is er lastig?
En nóg belangrijker, vaccinatie is er ter bescherming van het collectief.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We hebben ook afgesproken dat ouders niet alle keuzes mogen maken. Gij zult uw kinderen een gordel laten dragen, gij zult uw kinderen naar school brengen, gij zult uw kinderen niet mishandelen enz. Vaccinatie is er gewoon een meer ter bescherming van het kind.
Wat is er lastig?
Lichamelijke integriteit is ook weer bescherming van het volk.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
En nóg belangrijker, vaccinatie is er ter bescherming van het collectief.
Maar dan moeten die lui die weigeren te vaccineren ook niet zeiken dat kinderen niet naar de opvang mogen of dat ze niet geholpen worden in geval van overbelasting van ziekenhuizenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:37 schreef Filosoofert het volgende:
En daarom mogen Oekraïners gratis hun prikjes halenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:26 schreef halfway het volgende:
165.000 Oekraïners die een lage vaccinatiegraad hebben.
Dit, blij maar in je achterstandsgebied met al die andere mazelenlijers.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dan moeten die lui die weigeren te vaccineren ook niet zeiken dat kinderen niet naar de opvang mogen of dat ze niet geholpen worden in geval van overbelasting van ziekenhuizen
Tsja, die bestaan al decennia en daar doe je weinig aan verder. Die groep is ook niet heel groot. Maar goed, ze hebben natuurlijk wel een aardige les geleerd toen polio de kop opstak in de Bible belt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:53 schreef qajariaq het volgende:
Lichamelijke integriteit is ook weer bescherming van het volk.
Ik denk dat de weigeraars in een paar groepen zijn op te delen.
De bible belt, religie is gewoon heilig (pun intended) daar kan je niet met goed fatsoen aankomen.
Omdat ze iets gelezen hebben op FB idd... En vooral de mening zijn toegedaan dat helemaal niemand iets te vertellen heeft over Annefleur en Floris-Jan, dat bepalen ze toch echt lekker zelf!quote:Dan de 'grachtengordel' of liever de terug naar de natuurclub. Dat kan je ook als religie zien of als filosofie. In ieder geval is het wel een groep die bewust keuzes maakt.
Deze groepen zijn voor het overgrote deel gewoon volgens het rijksvaccinatieprogramma gevaccineerd, ze zaten vooral lawaai te maken over de Covid vaccinaties...quote:Dan de onderbuikers, de notoire wantrouwers en BNW aanhangers. Deze groep is slecht te bereiken want WEF en pizzakelder. Naar mijn idee is er ergens iets mis gegaan bij die mensen wat gewoon slecht te herstellen is.
Tot slot de hooligans, lekker rotzooi trappen. Dezen meest jongens hebben gebrek aan drie W: Werk Wonen en Wijf. Maar het is wel een club die grote schade en maatschappelijk onrust veroorzaakt.
Die argumenten en overtuigingskracht zijn lange tijd meer dan voldoende geweest, voor de Grefo's en Evangelische clubjes na dan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Die antivax idioten waren er al ruim voor corona hoor.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
Het probleem zijn tyfuslijders zoals Willem Engel, homeopaten etc etc die mensen gewoon bang gemaakt hebben. Het is dus veeeeeeeeeeeeeeels te simpel om de schuld hier bij de overheid neer te leggen.
Ik zou om te beginnen het echt heel goed vinden als vanuit de aanvullende zorgverzekeringen helemaal niets meer vergoed wordt aan accupunctuur, orthomoleculaire bullshit en dergelijke 'alternatieve' behandelingen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die argumenten en overtuigingskracht zijn lange tijd meer dan voldoende geweest, voor de Grefo's en Evangelische clubjes na dan.
Het probleem zijn tyfuslijders zoals Willem Engel, homeopaten etc etc die mensen gewoon bang gemaakt hebben. Het is dus veeeeeeeeeeeeeeels te simpel om de schuld hier bij de overheid neer te leggen.
Het gaat gewoon tijd worden dat er een verbod gaat komen op 90% van die alternatieve genezers en "wetenschappers".
True, dat autisme gedoe speelde bijvoorbeeld al eerder. Vandaar dat ik de homeopaten specifiek noemdequote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die antivax idioten waren er al ruim voor corona hoor.
Hoe de keuze om wel of niet te vaccineren vriendschappen en families verscheurt
Het heeft blijkbaar wel je hersenen aangetast.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:08 schreef machtpen het volgende:
[..]
True. Maar lichamelijk integriteit is wel een zeer belangrijk grondrecht en kan in onze samenleving alleen overruled worden door een rechter. Ik denk dat dat zo moet blijven.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom zou dat zo zijn? Van leerplicht tot aan het verbieden van moord: de overheid geeft wel meer verplichtingen zonder dat er massale twijfel is.
Als je alleen al leest hoe die vent zich heeft laten overtuigenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die antivax idioten waren er al ruim voor corona hoor.
Hoe de keuze om wel of niet te vaccineren vriendschappen en families verscheurt
Die klagen over 18 jaar de staat aan kunnen we ze dan gaan betalen en onderhouden.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:05 schreef Hexagon het volgende:
Wachten op weer allerlei zielige krokodillentranenverhalen van wappiekinderen.
Tjah die beweging is handig ingesprongen op het feit dat de wetenschap het ook allemaal niet meteen rondom Covid19. En zelfs nu jaren later is nog niet alles duidelijk.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
De groep antivax is wel groter geworden sinds we CORRED zijn
Wederom: kinderen hebben dat niet. Ouders mogen lichaamsdelen eraf hakken en voor hun beslissen wel of niet te vaccineren. Niemand vraagt de baby daarvoor in toestemming. Als ouders gevaarlijk met hun keuzevrijheid omgaan corrigeert de overheid ze wel vaker en dat mag wat mij betreft ook bij vaccinatie weigeraars. Als het kind oud genoeg is om zelf de domme keuze te maken wordt het pas een vraag over lichamelijke integriteit.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 02:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True. Maar lichamelijk integriteit is wel een zeer belangrijk grondrecht en kan in onze samenleving alleen overruled worden door een rechter. Ik denk dat dat zo moet blijven.
Quelle surprise, ik vraag me af wat deze wijken met elkaar gemeen hebben.quote:Dat geldt bijvoorbeeld ook voor bepaalde wijken in steden.
De overheid komt wel met argumenten. Meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het enige wat je zou kunnen zeggen dat het simpeler uitgelegd moet worden. Aan de andere kant die Engel smijt ook met allerijl termen die buiten mijn kennisgebied vielen. Gelukkig zijn er genoeg journalisten en hier een @Isdatzo die e.e.a simpel kunnen duiden.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De overheid komt wel met argumenten. Meer dan genoeg.
Alleen wappies willen die gewoon niet horen. De geloven liever in hun eigen idioterie omdat ze denken dat ze zo slim zijn. Rnige logica is aan hen niet besteed. Die mensen hebben gewoon een stoornis en derhalve moeten al hun hersenbraaksels volstrekt niet serieus worden genomen.
Lijkt me een beter idee om slachtoffers die ze op hun geweten hebben dood de media duidelijk in beeld te brengen. Iedereen moet zien wat ze aanrichten en ze zullen in schande moeten leven.
Misschien had de overheid in de COVID crisis geen uitspraken over groepsimmuniteit moeten doen, groepsbescherming is wat anders. Er zit ook nogal een verschil tussen de virussen (mutatie, gastheren) en de bereikte bescherming met vaccinatie. Heeft natuurlijk ook te maken met de doelgroepen en hoe goed hun immuunsysteem werkt, ik ben benieuwd of de risicogroepen nog goed zouden reageren op een mazelenvaccinatie alhoewel de virussen eigenlijk onvergelijkbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel kut als jouw baby zwaar ziek wordt omdat de groepsimmuniteit gebrekkig is geworden door de wappies en nog te jong was om ingeent te worden.
Ik denk dat in het Engels kunnen zoeken op internet je blootstelt aan een veel grotere hoeveelheid complotdenkvirusdeeltjes. Dat nog los van van alles wel denken te weten, met meer kennis kun je jezelf ook meer "wijs"maken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:14 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Over het algemeen toch mensen die kunnen nadenken zou je zeggen?
Dat is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen. Blijkbaar is die uitleg niet goed genoeg. Ik kan de vinger niet op de zere plek leggen, maar ergens loopt gewoon iets fout. Weet ook niet of het per sé beter kan.
Zijn wel veel dingen die ik niet weet,
Ukraine: Immediate steps needed to prevent a measles outbreak due to the ongoing war and low vaccination rates, warns WHOquote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is de schuld van de dekselse buitenlanders dat de FvD wappies en zweverige grachtengordel types hun kinderen niet meer vaccineren! Wat een simpel leven moet je hebben.
Dat wist ik niet, maar dat is dan heel positief.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En daarom mogen Oekraïners gratis hun prikjes halen
Nee, het is echt geen lol. Ik heb de mazelen gehad toen ik 18 was, ik ben echt doodziek geweest. Drie weken op bed gelegen, was overigens tijdens mijn eindexamen, ik heb staatsexamen moeten doen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat klopt. Mazelen geeft het minste risico als je het tijdens de basisschoolleeftijd krijgt. Kinderen onder die leeftijd die niet gevaccineerd zijn, moet je daar dus tegen beschermen. Vroeger was dat ook algemeen bekend, en mensen deden dat ook met jongste kinderen. Die hielden ze dan tijdens een uitbraak thuis en ze zorgden ervoor dat die niet met een oudere broer of zus in aanraking kwamen.
Als je pas als volwassene de mazelen krijgt, dan geeft dat ook een veel hoger risico. En naar ik wel eens heb gehoord, is het doormaken van de mazelen als volwassene beslist geen pretje, je gaat dan twee weken door een ware hel. Als een kind met 12 jaar nog geen mazelen heeft gehad, dan zou ik vaccinatie ook ten zeerste aanbevelen.
Ook al ben je zelf geen wappie of geloofsgekkie, als je een baby hebt die nog niet gevaccineerd hebben loopt jouw kind door deze gekkies dus ook extra risico.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Dat, ik heb dus een baby die nog niet gevaccineerd is en woon ook nog eens in de bijbelbelt. Kinkhoest ging hier ook rond. Een vaccinatieplicht lijkt mij lastig te handhaven, maar van mij zouden kinderdagverblijven wel kinderen moeten mogen weigeren die niet mee doen aan het vaccinatieprogramma. Dan krijg je vast ook kinderdagverblijven die daar niet op sorteren maar dan heb je als ouder in ieder geval de keuze.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ook al ben je zelf geen wappie of geloofsgekkie, als je een baby hebt die nog niet gevaccineerd hebben loopt jouw kind door deze gekkies dus ook extra risico.
Het is domheid die zich manifesteert omdat iedereen denkt dat zijn mening er toe doet.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik vind het bijzondere dat we zoveel verder zijn wetenschappelijk, dat we echt echt echt veel weten over ons lichaam en bv de planeet. Maar dat een deel er voor kiest dit niet te "geloven" terwijl het bewijs aanwezig is.
Waar komt dat vandaan? is het dwarsigigheid? Is het kop in het zand?
Tsja, dat wetsvoorstel heeft het niet gehaald.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:48 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Dat, ik heb dus een baby die nog niet gevaccineerd is en woon ook nog eens in de bijbelbelt. Kinkhoest ging hier ook rond. Een vaccinatieplicht lijkt mij lastig te handhaven, maar van mij zouden kinderdagverblijven wel kinderen moeten mogen weigeren die niet mee doen aan het vaccinatieprogramma. Dan krijg je vast ook kinderdagverblijven die daar niet op sorteren maar dan heb je als ouder in ieder geval de keuze.
Ik zou ook eens de demografische samenstellling van de niet-gevaccineerden bekijken.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:02 schreef Tanatos het volgende:
Tja, de hele COVID crisis heeft denk ik veel nieuwe anti-vaxxers opgeleverd.
Dat wanbeleid van iedereen met kritiek uitmaken voor wappie wordt nu met de oorlog in Oekraïne doorgezet.
Ik ben dat achterlijke zwartwit denken redelijk beu, net als het witzwart denken.
Ongetwijfeld veel bijbelgordel, en veel immigranten uit gebieden met onbetrouwbare overheden.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou ook eens de demografische samenstellling van de niet-gevaccineerden bekijken.
Dat is elke keer het excuus vaan de wappies.. "Jah ik word wappie genoemd omdat ik kritisch ben". Nee lul, je bent wappie omdat je kritiek nergens op slaat.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:02 schreef Tanatos het volgende:
Tja, de hele COVID crisis heeft denk ik veel nieuwe anti-vaxxers opgeleverd.
Dat wanbeleid van iedereen met kritiek uitmaken voor wappie wordt nu met de oorlog in Oekraïne doorgezet.
Ik ben dat achterlijke zwartwit denken redelijk beu, net als het witzwart denken.
Omdat groepsimmuniteit nodig is om mensen die zich vanwege een allergie of mensen met een verzwakt immuunsysteem waarbij een vaccinatie niet (goed genoeg) werkt te beschermen. Door de antivaxxers hebben ook zij kans ernstig ziek te worden of dood te gaan, niet alleen de wappies die zich niet laten vaccineren.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:21 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe is dit nu een probleem? Hier zijn mensen toch van kleins af aan tegen ingeënt? Net zoals polio en rode hond.
Dat is diep triest.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat groepsimmuniteit nodig is om mensen die zich vanwege een allergie of mensen met een verzwakt immuunsysteem waarbij een vaccinatie niet (goed genoeg) werkt te beschermen. Door de antivaxxers hebben ook zij kans ernstig ziek te worden of dood te gaan, niet alleen de wappies die zich niet laten vaccineren.
De overheid had haar mond moeten houden over haar illusie van groepsimmuniteit tijdens een pandemie met een virus wat snel muteert en meerdere gastheren kent.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat is elke keer het excuus vaan de wappies.. "Jah ik word wappie genoemd omdat ik kritisch ben". Nee lul, je bent wappie omdat je kritiek nergens op slaat.
Er zijn echt voldoende kritische mensen geweest met valide kritiek of op zijn minst te begrijpen. Iemand die de QR overdreven vond was geen wappie, iemand die vond dat de WEF etc achter de QR code zat, dat was en is een wappie.
En Oekraïne is heel zwart-wit hoor, agressor vs autonoom land. Daar is niets grijs aan zoals bijv het Israël conflict. Dat wappies zoals Baudet die de historie m.b.t. Rusland en Oekraïne vervalsen maakt het nog niet grijs. Eerder een verduidelijking van wat Rusland/Putin nou echt is.
Tuurlijk joh. Vroeger ging niemand dood aan ziektes. Ook niet aan tbc, kinderverlamming of de pest.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:54 schreef machtpen het volgende:
Deze heeft een andere titel maar ik vind dit ook een indrukwekkend verhaal. Vooral dat moeders dus kinderen stiekem het vaccin lieten geven als vaders naar de kerkenraad waren.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:38 schreef MatthijsDJ het volgende:
Overigens voor de personen met NLZIET, Andere Tijden heeft een goede/indrukwekkende documentaire hierover. Aflevering heet "Vaste Prik".
Eerlijk gezegd zou ik een kind dat nog niet de belangrijkste vaccinaties heeft gehad niet naar welke opvang dan ook sturen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:48 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Dat, ik heb dus een baby die nog niet gevaccineerd is en woon ook nog eens in de bijbelbelt. Kinkhoest ging hier ook rond. Een vaccinatieplicht lijkt mij lastig te handhaven, maar van mij zouden kinderdagverblijven wel kinderen moeten mogen weigeren die niet mee doen aan het vaccinatieprogramma. Dan krijg je vast ook kinderdagverblijven die daar niet op sorteren maar dan heb je als ouder in ieder geval de keuze.
quote:Vaccinatiegraad onder kinderen in Den Haag nog nooit zo gevaarlijk laag
https://nos.nl/artikel/25(...)t-zo-gevaarlijk-laag
In Den Haag keldert de vaccinatiegraad onder kinderen voor twaalf ernstige infectieziekten als mazelen, de bof, kinkhoest en polio. Over de hele stad is de vaccinatiegraad met 10 procentpunt gedaald sinds 2020.
In de drie andere grote steden is een soortgelijke trend zichtbaar, maar in Den Haag wordt voor het eerst in geen enkele wijk nog de minimaal nodige vaccinatiegraad van 90 procent wordt gehaald, blijkt uit de wijkcijfers van GGD Haaglanden.
In vier wijken wordt zelfs slechts een vaccinatiegraad tussen 59 en 69 procent gehaald. Voor mazelen is een vaccinatiegraad van 95 procent nodig om uitbraken te voorkomen. Het gaat om de wijken Groente- en Fruitmarkt, Transvaalskwartier, de Schildersbuurt en het centrum.
Maar ze krijgen geen last van vaccinatie schade!quote:
Heel Den Haag zit onder de 90% vaccinatiegraad.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Gewoon met een doos spuiten met vaccin door Barneveld gaan lopen en willekeurig mensen prikken
Die mensen gaan niet zelfs niet als je ze geld biedt. Die zijn zo overtuigt van hun gelijk dat vaccins gevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:43 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja je kan ervan vinden wat je wil, maar als je uiteindelijk de vaccinatiegraad omhoog wil hebben zul je toch ook die mensen moeten kunnen bereiken.
Serieus joh? Blij dat ik verhuisd ben! Zeker extra laag in de migranten/gastarbeiders wijken en hippe yup wijken, als die data op dat niveau beschikbaar isquote:Op donderdag 14 maart 2024 07:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Heel Den Haag zit onder de 90% vaccinatiegraad.
https://nos.nl/artikel/25(...)t-zo-gevaarlijk-laagquote:Op donderdag 14 maart 2024 07:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Serieus joh? Blij dat ik verhuisd ben! Zeker extra laag in de migranten/gastarbeiders wijken en hippe yup wijken, als die data op dat niveau beschikbaar is
What the....quote:
Holy shit! wat een dramatische grafieken, en dat over de hele stad... wat een tijdbom!quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)t-zo-gevaarlijk-laag
Kijk vooral niet in het topic daarover, dat heb ik zojuist ontvolgd.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Holy shit! wat een dramatische grafieken, en dat over de hele stad... wat een tijdbom!
De beste remedie tegen die idioten is dat zijzelf, of hun kinderen in dit geval, flink ziek worden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Toen mijn dochter geboren worden hadden we het over vaccineren met de kinderarts. Die werd echt gewoon boos. Terecht ook. Al die wappen twijfelen aan de medische wetenschap (Klaus Schwab, WEF, totale controle, enfin, je kent het gelul wel.), maar als hun kind dat heel ziek wordt moet de medische wetenschap het ineens wel oplossen.
Terwijl de ellende met een vaccinatie voorkomen had kunnen worden.
Volgens mij bedenken die wappen dan wel weer een andere oorzaak. Het ligt nooit aan hun eigen acties.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De beste remedie tegen die idioten is dat zijzelf, of hun kinderen in dit geval, flink ziek worden.
Redelijk wat wappies geweest die uiteindelijk doodziek op de IC terecht zijn gekomen en toen genezen zijn () van hun waanbeelden.
En dan hebben we het alleen nog over de dodelijke slachtoffers en niet over de mensen die met levenslange schade aan hun gezondheid door moeten door complicaties van het virus.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Kijk nog even naar wat er op Samoa gebeurde een paar jaar geleden.
2 Kinderen overleden omdat de zusters bij de vaccinatie het BMR-vaccin niet mixten met steriel water maar met een verlopen verdovingsmiddel. Daardoor nam vaccine-hesitancy flink toe, en vaccinatie-graad af onder jonge kinderen tot <40%.
Op een populatie van 200.000 mensen waren er bijna 6000 besmettingen en stierven er 79, waarvan 70 kinderen onder de 4 jaar. 20% van de babies kreeg mazelen, en 1 op de 150 overleed.
Eilanden in de buurt, waar de vaccinatie-graad wel >90% was, zoals Tonga, waren er minder dan 700 besmettingen en stierf er niemand aan mazelen.
Ik had vorig jaar nog een student uit Afrika die mank liep omdat hij geen controle had over zijn spieren in een been door polio. Je komt het nauwelijks meer tegen, en verdwijnt uit de herinnering, en daarmee lijken mensen het ook minder erg te vinden. Maar vraag je opa of oma, en ze zullen allemaal wel kinderen uit hun tijd kennen die er mee te maken hebben gehad.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dan hebben we het alleen nog over de dodelijke slachtoffers en niet over de mensen die met levenslange schade aan hun gezondheid door moeten door complicaties van het virus.
Groetjes van de rand van de Bijbelgordel. In mijn durp had ik een jongetje dood aan de mazelen in mijn jeugd en een jongetje doof door de hersenschade die de meningitis als complicatie achterliet.
Vroeger had iedereen wel een tante of oudoom of weet ik het met zo'n speciale schoen door de polio in diens jeugd. Helaas moeten we weer even ervaren waarvoor we het eigenlijk doen, over de ruggetjes van de vrijeuitloopkindjes helaas.
Ik vind het ongelofelijk dat veel hoogopgeleiden neerkijken op de in eeuwen opgedane wetenschappelijke kennis en menen 'zelf wel te kunnen bepalen wat goed voor hun kind is'.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar nog een student uit Afrika die mank liep omdat hij geen controle had over zijn spieren in een been door polio. Je komt het nauwelijks meer tegen, en verdwijnt uit de herinnering, en daarmee lijken mensen het ook minder erg te vinden. Maar vraag je opa of oma, en ze zullen allemaal wel kinderen uit hun tijd kennen die er mee te maken hebben gehad.
Zag laatst ook een stamboom van mijn familie, en als je dan kijkt hoeveel kinderen er, grofweg, voor 1950 overleden, dan zie je wel hoeveel beter het nu is, en daar hebben vaccins een groot deel aan bijgedragen.
Veel hoogopgeleiden (een predicaat die je bovendien al vrij standaard krijgt tegenwoordig) denken het allemaal zelf beter te weten. En ze zijn bij lange na ook niet zulke objectieve denkers als dat je zou verwachten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:41 schreef Erik_Groen het volgende:
D
[..]
Ik vind het ongelofelijk dat veel hoogopgeleiden neerkijken op de in eeuwen opgedane wetenschappelijke kennis en menen 'zelf wel te kunnen bepalen wat goed voor hun kind is'.
Vlak voor het definitieve einde van het Corona-gedoe stond ik op een feestje. Ik ben er erg goed in om uit beleefdheid te luisteren en dat resulteert er nog weleens in dat wat meer aparte mensen aan mij blijven plakken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:41 schreef Erik_Groen het volgende:
D
[..]
Ik vind het ongelofelijk dat veel hoogopgeleiden neerkijken op de in eeuwen opgedane wetenschappelijke kennis en menen 'zelf wel te kunnen bepalen wat goed voor hun kind is'.
Ja, van die biologisch-dynamische antroposofische kutjes die voor hun kinderen bepalen dat iets als kinkhoest of mazelen een belangrijke en nuttige (en zelfs feestelijke!) levenservaring voor ze is. "Daar leren ze van hoe ze hun plek moeten innemen" of vergelijkbare crap. Sadistisch en gevaarlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:41 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Loop maar eens over een begraafplaats idd. Vroeger stierven er veel meer kinderen. Dankzij de vaccinaties is dat een stuk minder geworden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar nog een student uit Afrika die mank liep omdat hij geen controle had over zijn spieren in een been door polio. Je komt het nauwelijks meer tegen, en verdwijnt uit de herinnering, en daarmee lijken mensen het ook minder erg te vinden. Maar vraag je opa of oma, en ze zullen allemaal wel kinderen uit hun tijd kennen die er mee te maken hebben gehad.
Zag laatst ook een stamboom van mijn familie, en als je dan kijkt hoeveel kinderen er, grofweg, voor 1950 overleden, dan zie je wel hoeveel beter het nu is, en daar hebben vaccins een groot deel aan bijgedragen.
Een geluk bij een ongeluk dat die vent die 70 jaar in een ijzeren long lag is overleden. Alvast een plekje voor de eerste poliolijder.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het leven en de wereld wordt complexer en daarnaast met de komst van internet altijd toegang tot (foutieve) informatie. Geen goede combi.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Een geluk bij een ongeluk dat die vent die 70 jaar in een ijzeren long lag is overleden. Alvast een plekje voor de eerste poliolijder.
Hoog of laag opgeleid is geen garantie voor intelligent handelen. Ik moet er echt aan wennen dat er zoveel mensen zijn die enorm slecht zijn in rationeel denken. Die mensen komen de laatste jaren steeds meer bovendrijven.
Yeah, neemt niet weg dat de mensen falen waar ik het persoonlijk maar moeilijk voor kan stellen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het leven en de wereld wordt complexer en daarnaast met de komst van internet altijd toegang tot (foutieve) informatie. Geen goede combi.
Mijn vader (77) heeft vroeger polio gehad.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dan hebben we het alleen nog over de dodelijke slachtoffers en niet over de mensen die met levenslange schade aan hun gezondheid door moeten door complicaties van het virus.
Groetjes van de rand van de Bijbelgordel. In mijn durp had ik een jongetje dood aan de mazelen in mijn jeugd en een jongetje doof door de hersenschade die de meningitis als complicatie achterliet.
Vroeger had iedereen wel een tante of oudoom of weet ik het met zo'n speciale schoen door de polio in diens jeugd. Helaas moeten we weer even ervaren waarvoor we het eigenlijk doen, over de ruggetjes van de vrijeuitloopkindjes helaas.
Je kan die mensen oeverloos lang proberen te overtuigen met objectieve feiten, uiteindelijk gaan ze pas overstag als ze het zelf ervaren. Daarom lukt het ook niet om de grote massa mee te krijgen met zo iets als klimaatcrisismaatregelen zoals het aanpassen van je Way of Live. Eerst zullen er grote rampen moeten plaatsvinden voordat het kwartje valt maar dan is het al te laat. Ik heb geen vertrouwen meer in de mensheid maar ik ben dan ook een misantroop.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vlak voor het definitieve einde van het Corona-gedoe stond ik op een feestje. Ik ben er erg goed in om uit beleefdheid te luisteren en dat resulteert er nog weleens in dat wat meer aparte mensen aan mij blijven plakken.
Een mevrouw legde dus aan mij uit waarom ze niet vaccineerde en haar kinderen het ook niet mochten: "Ja ik voel dan in mijn hele lichaam zo'n weerstand, het kan gewoon niet dat dat goed is."
Gewoon een leuke en verder normale mevrouw. Het enige probleem met haar was dat ze nooit boem ho had ervaren in haar leven, dat haar mening en handelen tot een consequentie hadden geleid, met dank aan de medische wetenschap.
Maar goed, twee jaar later ontmoet ik haar weer. Toch gevaccineerd inmiddels want één van haar kinderen was dus in het ziekenhuis beland. Niet heel ernstig gelukkig maar genoeg om de schrik erin te krijgen.
Als je straks in een grote stad een naar virus als mazelen erdoor hebt razen is het hopelijk heel snel afgelopen met dit gedoe. Helaas wel ten koste van een aantal kinderlevens ben ik bang.
Deels komt dat volgens mij doordat de hoeveelheid informatie de laatste ~20-25 jaar gigantisch is toegenomen, maar er nog steeds nauwelijks aandacht is in opleidingen hoe goede informatie te onderscheiden van slechte informatie, en al helemaal niet hoe goed onderzoek te onderscheiden van slecht onderzoek. Dat laatste krijg je eigenlijk pas echt mee te maken tijdens of na een phd. Mensen die al afstudeerden >20-25 jaar geleden zijn dat al helemaal niet gewend, die zijn opgegroeid met slechts enkele nieuwsbronnen, die allemaal ongeveer hetzelfde waren, en die door vrijwel iedereen vertrouwd werden. Die mensen moeten nu zonder dat ze ooit geleerd is hoe echt goede van slechte informatie te herkennen, dat 'ineens' constant doen. Het is meestal niet zo moeilijk, maar je moet je er wel van bewust zijn, en soms is het lastig te herkennen. Helaas zijn het vaak ook de mensen die op posities zitten waar ze belangrijke beslissingen kunnen nemen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Een geluk bij een ongeluk dat die vent die 70 jaar in een ijzeren long lag is overleden. Alvast een plekje voor de eerste poliolijder.
Hoog of laag opgeleid is geen garantie voor intelligent handelen. Ik moet er echt aan wennen dat er zoveel mensen zijn die enorm slecht zijn in rationeel denken. Die mensen komen de laatste jaren steeds meer bovendrijven.
Ik denk dat je het te ver zoekt. Hoe jij het zegt zien mensen het belang van gedegen onderzoek in en leest men zich in. Ik denk dat (veel) mensen überhaupt vatbaar zijn voor ‘foutieve’ informatie zodra het in een bepaalde context gebracht wordt. Natuurlijk is de media een enorm probleem. Mensen kunnen zich ontevreden voelen over bepaalde zaken en dan op internet op zoek gaan naar een verklaring die hun zint, logica en onderzoeken zijn dan niet altijd interessant.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Deels komt dat volgens mij doordat de hoeveelheid informatie de laatste ~20-25 jaar gigantisch is toegenomen, maar er nog steeds nauwelijks aandacht is in opleidingen hoe goede informatie te onderscheiden van slechte informatie, en al helemaal niet hoe goed onderzoek te onderscheiden van slecht onderzoek. Dat laatste krijg je eigenlijk pas echt mee te maken tijdens of na een phd. Mensen die al afstudeerden >20-25 jaar geleden zijn dat al helemaal niet gewend, die zijn opgegroeid met slechts enkele nieuwsbronnen, die allemaal ongeveer hetzelfde waren, en die door vrijwel iedereen vertrouwd werden. Die mensen moeten nu zonder dat ze ooit geleerd is hoe echt goede van slechte informatie te herkennen, dat 'ineens' constant doen. Het is meestal niet zo moeilijk, maar je moet je er wel van bewust zijn, en soms is het lastig te herkennen. Helaas zijn het vaak ook de mensen die op posities zitten waar ze belangrijke beslissingen kunnen nemen.
Er is natuurlijk ook een sterke mate van confirmation bias, waar eigenlijk iedereen schuldig aan is, en maar velen zich niet bewust van zijn, of bewust mee bezig zijn. Men spendeert langer aan het lezen van artikelen waarvan men denkt, aan de hand van de titel, dat men het er mee eens is bijv. En men leest nieuwsbronnen waar men het meer mee eens is. Ben je rechts-georienteerd, dan is het niet onwaarschijnlijk dat je steeds meer rechts-georienteerd nieuws, en steeds verder rechts georienteerd nieuws, gaat lezen. Met links idem-dito. Terwijl veel mensen eigenlijk meer rond het midden hangen, wordt daarmee langzaamaan de polarisatie sterker en sterker. En als je niet bewust bezig bent met die bias, en ook niet getraind bent om goede info van slechte info the onderscheiden, dan ben je eigenlijk langzaam aan bezig je mening te laten kneden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat je het te ver zoekt. Hoe jij het zegt zien mensen het belang van gedegen onderzoek in en leest men zich in. Ik denk dat (veel) mensen überhaupt vatbaar zijn voor ‘foutieve’ informatie zodra het in een bepaalde context gebracht wordt. Natuurlijk is de media een enorm probleem. Mensen kunnen zich ontevreden voelen over bepaalde zaken en dan op internet op zoek gaan naar een verklaring die hun zint, logica en onderzoeken zijn dan niet altijd interessant.
En dat zie je tegenwoordig in bijna alles terug komen. Liefst hangt men ook zoveel mogelijk op aan hetzelfde probleem.
Enorm eens ! Ik vind het vaak ook jammer dat bepaalde items, die vaak de spijker op de kop slaan, hun doel niet bereiken, omdat je gewoon weet dat zij die er het meest baat bij hebben ze niet tot zich nemen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook een sterke mate van confirmation bias, waar eigenlijk iedereen schuldig aan is, en maar velen zich niet bewust van zijn, of bewust mee bezig zijn. Men spendeert langer aan het lezen van artikelen waarvan men denkt, aan de hand van de titel, dat men het er mee eens is bijv. En men leest nieuwsbronnen waar men het meer mee eens is. Ben je rechts-georienteerd, dan is het niet onwaarschijnlijk dat je steeds meer rechts-georienteerd nieuws, en steeds verder rechts georienteerd nieuws, gaat lezen. Met links idem-dito. Terwijl veel mensen eigenlijk meer rond het midden hangen, wordt daarmee langzaamaan de polarisatie sterker en sterker. En als je niet bewust bezig bent met die bias, en ook niet getraind bent om goede info van slechte info the onderscheiden, dan ben je eigenlijk langzaam aan bezig je mening te laten kneden.
Daar komt inderdaad nog bij dat men vaak meer gevoelig is voor oplossingen van problemen die je aanspreken, en vaak is dat dat alles hetzelfde kan blijven, omdat verandering eng is. We zijn geevolueerd om voorzichtig te zijn met het onbekende, bang te zijn voor het onbekende, en zijn een groot deel van ons leven bezig om zekerheid te krijgen; een vaste baan, een hypotheek met een langdurige vaste rente, etc. Er is altijd verzet tegen reorganisaties, terwijl die heel vaak goed uitpakken voor zowel bedrijf als werknemers, zelfs als die ontslagen worden. Dus zijn veel mensen geneigd om een probleem te ontkennen, en weerstand te hebben tegen aanpassing. Men gaat op zoek naar bewijs welke het probleem ontkent, welke voorgestelde maatregelen onderuit zou moeten halen omdat die teveel kosten/niet effectief zijn/niet nodig zijn/er alternatieven zijn die minder kosten/het probleem niet zo groot is/geen probleem is/de oorzaak niet bij de mens ligt/er niets aan gedaan kan worden.
Je ziet hierin exact dezelfde patronen bij Covid en bij klimaatverandering. Dezelfde mensen die klimaatverandering ontkennen, ontkenden ook de impact van covid en de benodigde maatregelen en het nut van vaccins. Dat is niet zo verwonderlijk, want veel van die mensen verzetten zich niet zozeer tegen covid of klimaatverandering, maar vrezen aanpassing, dat hun leven anders zal worden dan het leven wat ze kennen, en waarvan ze weten dat ze er een goed leven in kunnen hebben.
Hear hear. Tel daarbij op de trend om ieders mening te "horen" respecteren en de mogelijkheid voor elke pipo om die uit te braken over de massa's. Voor iedereen is een eigen voetstukje gefaciliteerd en sommigen hebben er een zeepkist van gemaakt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Deels komt dat volgens mij doordat de hoeveelheid informatie de laatste ~20-25 jaar gigantisch is toegenomen, maar er nog steeds nauwelijks aandacht is in opleidingen hoe goede informatie te onderscheiden van slechte informatie, en al helemaal niet hoe goed onderzoek te onderscheiden van slecht onderzoek. Dat laatste krijg je eigenlijk pas echt mee te maken tijdens of na een phd. Mensen die al afstudeerden >20-25 jaar geleden zijn dat al helemaal niet gewend, die zijn opgegroeid met slechts enkele nieuwsbronnen, die allemaal ongeveer hetzelfde waren, en die door vrijwel iedereen vertrouwd werden. Die mensen moeten nu zonder dat ze ooit geleerd is hoe echt goede van slechte informatie te herkennen, dat 'ineens' constant doen. Het is meestal niet zo moeilijk, maar je moet je er wel van bewust zijn, en soms is het lastig te herkennen. Helaas zijn het vaak ook de mensen die op posities zitten waar ze belangrijke beslissingen kunnen nemen.
Eerder in dit topic is al gemeld dat de vaccinatiegraad bij niet westerse immigranten duidelijk hoger is dan bij autochtone Nederlanders. Die mensen weten namelijk wel waar het over gaat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:34 schreef jakosi het volgende:
Volgens mij worden in bepaalde allochtone bevolkingsgroepen ook maar weinig kinderen ingeënt.
Zou je per groep moeten bekijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Eerder in dit topic is al gemeld dat de vaccinatiegraad bij niet westerse immigranten duidelijk hoger is dan bij autochtone Nederlanders. Die mensen weten namelijk wel waar het over gaat.
Dat ook nog inderdaad, iedereen moet gehoord worden, en iedereen moet aandacht krijgen. Aandacht wordt niet evenredig verdeelt naar frequentie in de maatschappij, maar meer evenredig naar groep lijkt het wel. Per individu is er de laatste jaren veel meer aandacht voor transseksuele mannen in de media bijv, dan voor 'gewone' mannen (om maar een voorbeeld te noemen). Ik heb niet het idee dat al die aandacht de totale situatie voor die mensen ook beter maakt, naar mijn idee zijn we er de laatste jaren wat dat betreft eigenlijk op achteruit gegaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hear hear. Tel daarbij op de trend om ieders mening te "horen" respecteren en de mogelijkheid voor elke pipo om die uit te braken over de massa's. Voor iedereen is een eigen voetstukje gefaciliteerd en sommigen hebben er een zeepkist van gemaakt.
Geen idee hoe je de polarisatie, en het ondermijnen van kennis, om zou moeten keren. Langdurig, eenduidig leiderschap kan helpen, maar dat is lastig voor elkaar te krijgen in een democratisch systeem (en voor de duidelijkheid, in een dictatorschap of een-partij systeem gaat het nog sneller mis).quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Enorm eens ! Ik vind het vaak ook jammer dat bepaalde items, die vaak de spijker op de kop slaan, hun doel niet bereiken, omdat je gewoon weet dat zij die er het meest baat bij hebben ze niet tot zich nemen.
Wat ik me afvraag is waar we het meest bij geholpen zijn als samenleving. Een enorme ontsporing met dit kabinet, waardoor men in ziet dat men geen oplossingen biedt. Of een lange rustige tijd waarin de verontwaardiging wat afzakt. Progressieve oplossingen lijken nu ver weg.
Nu slaan jij en jouw likers de plank volledig mis:quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, je had natuurlijk ook kunnen erkennen dat je onderbuik niet gelijk had.
Heb ik dus wel. En jij niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, je had natuurlijk ook kunnen erkennen dat je onderbuik niet gelijk had.
Nou, hoor net vandaag dat mijn oudste (15) dat heeft, alle vaccinaties gehad wel, maar blijkbaar toch erdoorheen gekomen. Ik heb zelf ook al een tijdje een hoestje, maar hij raakt er echt bijna van buiten adem.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:24 schreef Qarrad het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)lage-vaccinatiegraad
Kinkhoest has joined the party
Vooral bij HPV is de vaccinatiegraad onder Marokkanen behoorlijk laag. Dat is ook begrijpelijk, want Marokkaanse meisjes leven niet als een slet maar leven gewoon kuis en blijven netjes maagd tot het huwelijk en hebben dus een zeer lage kans om HPV op te lopen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:04 schreef jakosi het volgende:
Marokkanen lijken het minst te vaccineren.
Dat is erg zuur...quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, hoor net vandaag dat mijn oudste (15) dat heeft, alle vaccinaties gehad wel, maar blijkbaar toch erdoorheen gekomen. Ik heb zelf ook al een tijdje een hoestje, maar hij raakt er echt bijna van buiten adem.
Veel mensen denken dat als je de kindervaccinaties hebt gehad, je vervolgens levenslang beschermd bent tegen de betreffende ziektes. Voor sommige ziektes geldt dat misschien ook wel, maar voor andere niet. Het kinkhoestvaccin blijft maximaal zo'n vijf jaar werkzaam.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, hoor net vandaag dat mijn oudste (15) dat heeft, alle vaccinaties gehad wel, maar blijkbaar toch erdoorheen gekomen. Ik heb zelf ook al een tijdje een hoestje, maar hij raakt er echt bijna van buiten adem.
Niks netjes aan. Kuisheid is een verzonnen concept.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Vooral bij HPV is de vaccinatiegraad onder Marokkanen behoorlijk laag. Dat is ook begrijpelijk, want Marokkaanse meisjes leven niet als een slet maar leven gewoon kuis en blijven netjes maagd tot het huwelijk en hebben dus een zeer lage kans om HPV op te lopen.
Bij volwassenen, ja. Bij kinderen is dit 10 jaar.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Veel mensen denken dat als je de kindervaccinaties hebt gehad, je vervolgens levenslang beschermd bent tegen de betreffende ziektes. Voor sommige ziektes geldt dat misschien ook wel, maar voor andere niet. Het kinkhoestvaccin blijft maximaal zo'n vijf jaar werkzaam.
Die meisjes worden niet kort gehouden, die kiezen er zelf voor om maagd te blijven tot het huwelijk, net zoals ze er helemaal zelf voor kiezen om een hoofddoek te dragen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:14 schreef Qarrad het volgende:
Maar vertel me nog eens waarom het niet nodig is omdat de meisjes zo lekker kort gehouden worden.
En die brave maagdelijke bruiden krijgen dan alsnog HPV dankzij hun bruidegom die wél rondgeneukt heeft. Heeft ze veel opgeleverd dus, dat kuis levenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die meisjes worden niet kort gehouden, die kiezen er zelf voor om maagd te blijven tot het huwelijk, net zoals ze er helemaal zelf voor kiezen om een hoofddoek te dragen.
Dat rondneuken door Marokkaanse jongens valt tegenwoordig behoorlijk mee. Er zijn steeds minder meiden van andere bevolkingsgroepen die daaraan mee willen werken. En verder zijn Marokkaanse jongens ook wel wat preutser geworden, ze gaan tegenwoordig met hun onderbroek aan onder de douche.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
En die brave maagdelijke bruiden krijgen dan alsnog HPV dankzij hun bruidegom die wél rondgeneukt heeft.
Ik noemde dan ook specifiek niet westerse immigranten. Ook Oekraïners hebben een lager vaccinatiegraad. Kennelijk worden Marokkanen die hier al een paar generaties wonen wel als westers gezien. Gek he.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:04 schreef jakosi het volgende:
[..]
Nu slaan jij en jouw likers de plank volledig mis:
https://www.ggdgezondheid(...)migratieachtergrond/
Marokkanen lijken het minst te vaccineren.
Ik zei ook: bepaalde groepenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik noemde dan ook specifiek niet westerse immigranten. Ook Oekraïners hebben een lager vaccinatiegraad. Kennelijk worden Marokkanen die hier al een paar generaties wonen wel als westers gezien. Gek he.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook een sterke mate van confirmation bias, waar eigenlijk iedereen schuldig aan is, en maar velen zich niet bewust van zijn, of bewust mee bezig zijn. Men spendeert langer aan het lezen van artikelen waarvan men denkt, aan de hand van de titel, dat men het er mee eens is bijv. En men leest nieuwsbronnen waar men het meer mee eens is. Ben je rechts-georienteerd, dan is het niet onwaarschijnlijk dat je steeds meer rechts-georienteerd nieuws, en steeds verder rechts georienteerd nieuws, gaat lezen. Met links idem-dito. Terwijl veel mensen eigenlijk meer rond het midden hangen, wordt daarmee langzaamaan de polarisatie sterker en sterker. En als je niet bewust bezig bent met die bias, en ook niet getraind bent om goede info van slechte info the onderscheiden, dan ben je eigenlijk langzaam aan bezig je mening te laten kneden.
Daar komt inderdaad nog bij dat men vaak meer gevoelig is voor oplossingen van problemen die je aanspreken, en vaak is dat dat alles hetzelfde kan blijven, omdat verandering eng is. We zijn geevolueerd om voorzichtig te zijn met het onbekende, bang te zijn voor het onbekende, en zijn een groot deel van ons leven bezig om zekerheid te krijgen; een vaste baan, een hypotheek met een langdurige vaste rente, etc. Er is altijd verzet tegen reorganisaties, terwijl die heel vaak goed uitpakken voor zowel bedrijf als werknemers, zelfs als die ontslagen worden. Dus zijn veel mensen geneigd om een probleem te ontkennen, en weerstand te hebben tegen aanpassing. Men gaat op zoek naar bewijs welke het probleem ontkent, welke voorgestelde maatregelen onderuit zou moeten halen omdat die teveel kosten/niet effectief zijn/niet nodig zijn/er alternatieven zijn die minder kosten/het probleem niet zo groot is/geen probleem is/de oorzaak niet bij de mens ligt/er niets aan gedaan kan worden.
Mag je ook gewoon een kritische houding hebben zoals je hierboven zit te verdedigen en dan Covid een probleem en mRNA vaccins geweldig vinden, en afknappen op het godsdienstige karakter van klimaatverandering, waarbij dat niet is toegestaan?quote:Je ziet hierin exact dezelfde patronen bij Covid en bij klimaatverandering. Dezelfde mensen die klimaatverandering ontkennen, ontkenden ook de impact van covid en de benodigde maatregelen en het nut van vaccins. Dat is niet zo verwonderlijk, want veel van die mensen verzetten zich niet zozeer tegen covid of klimaatverandering, maar vrezen aanpassing, dat hun leven anders zal worden dan het leven wat ze kennen, en waarvan ze weten dat ze er een goed leven in kunnen hebben.
Ja, dat zei de dokter ook, blijkbaar niet meer super gevaarlijk als je ouder bent, maar wel heel vervelend voor hem. Moeten we denk ik wel oppassen en even wegblijven bij de kleine neefjes/nichtjes.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Veel mensen denken dat als je de kindervaccinaties hebt gehad, je vervolgens levenslang beschermd bent tegen de betreffende ziektes. Voor sommige ziektes geldt dat misschien ook wel, maar voor andere niet. Het kinkhoestvaccin blijft maximaal zo'n vijf jaar werkzaam.
Blijkbaar veroorzaken meisjes soa's, of zoiets.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niks netjes aan. Kuisheid is een verzonnen concept.
En aangezien de jongetjes wel gezond aan het experimenteren slaan kunnen zowel zij als hun deugdzame maagdelijke huwelijkspartners het alsnog net zo hard oplopen en een compleet te voorkomen vorm van kanker ontwikkelen.
Maar vertel me nog eens waarom het niet nodig is omdat de meisjes zo lekker kort gehouden worden.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat rondneuken door Marokkaanse jongens valt tegenwoordig behoorlijk mee. Er zijn steeds minder meiden van andere bevolkingsgroepen die daaraan mee willen werken. En verder zijn Marokkaanse jongens ook wel wat preutser geworden, ze gaan tegenwoordig met hun onderbroek aan onder de douche.
quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:09 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Je kan die mensen oeverloos lang proberen te overtuigen met objectieve feiten, uiteindelijk gaan ze pas overstag als ze het zelf ervaren. Daarom lukt het ook niet om de grote massa mee te krijgen met zo iets als klimaatcrisismaatregelen zoals het aanpassen van je Way of Live. Eerst zullen er grote rampen moeten plaatsvinden voordat het kwartje valt maar dan is het al te laat. Ik heb geen vertrouwen meer in de mensheid maar ik ben dan ook een misantroop.
Sorry als ik in herhaling val, maar dan is het de schuld van chemtrails, kraanwater of 5G-msten. De keuze diep in dat hol te stappen is niet zomaar omgedraaid het is verweven tot identiteit.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:28 schreef Hexagon het volgende:
Er zullen wel een paar dooie kindertjes nodig zijn om tot wappies door te dringen.
Daarom is het ook zo belangrijk dat iedereen dat vaccin neemt, want met dit tempo heeft het binnenkort geen zin meer.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
De ergste wappies misschien niet. Maar ik denk dat de meeloper types dan wel afhaken.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Sorry als ik in herhaling val, maar dan is het de schuld van chemtrails, kraanwater of 5G-msten. De keuze diep in dat hol te stappen is niet zomaar omgedraaid het is verweven tot identiteit.
Ik val ook in de herhaling.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:50 schreef Vis1980 het volgende:
Sorry als ik in herhaling val, maar dan is het de schuld van chemtrails, kraanwater of 5G-msten. De keuze diep in dat hol te stappen is niet zomaar omgedraaid het is verweven tot identiteit.
grotendeels van jou voorbeelden zijn van voor covid. Dit was inderdaad een trend in de bakfiets wereld, bij 2x modaal partime werkende moeders.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik val ook in de herhaling.
Vwb het covid vaccin waren het vooral Tokkies die graag dwars wilden liggen, als het om kinderziektes gaat zijn het vooral de hoger opgeleide bakfietsouders die zelf wel even gaan bepalen wat goed voor hun kroost is en hun kinderen bewust naar mazelen-/pokkenfeestjes en dat soort onzin in hun bubbeltje sturen...
Frankema is het soort moeder over wie artsen, wetenschappers en politici zich het hoofd breken: welbespraakt, hoogopgeleid (ze deed hbo fysiotherapie en werkte als zelfstandig natuurgeneeskundige), grootstedelijk en zelfbewust
‘Wat ze ook beslissen, ik vaccineer niet. Een paar jaar geleden kreeg een kind in mijn omgeving hersenvliesontsteking. Dat kwam volgens de ouders door vaccinaties. Dat heeft me wakker geschud. Mijn zoon was toen net 1 jaar oud. Hij had de eerste vaccinaties al gekregen.
Uit recent promotieonderzoek van Jorien Veldwijk van de Universiteit Utrecht blijkt dat veel niet-vaccineerders relatief hoog opgeleid zijn (mbo/wo), zeer bewust leven en zich verdiepen in hun gezondheid
„De groep die niet vaccineert, bestaat vermoedelijk voornamelijk uit antroposofen, ouders van kinderen die naar de vrije school gaan en expats”, zegt een woordvoerder van de GGD Hollands Noorden na navraag bij het lokale consultatiebureau
Diepgaande gesprekken met hoger opgeleide ouders leggen twee zeer verschillende redenen voor vaccinatiescepsis bloot. Waar sommigen hun intuïtie en de natuur omarmen, staat voor anderen kritische reflectie op wetenschappelijk bewijs centraal.
Antivaxmoeders aan het woord in Volkskrant: voelen zich gediscrimineerd én vastberaden
[ [url=https://img.metronieuws.nl/images/GJM6fABl1CUeefF4CLINgiJXoyc=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F09%2Fmt_e6afd6af6057bd468f2696f72e748798.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Voordat een kind een jaar wordt, krijgt het 3 vaccinaties tegen DKTP Difterie, Kinkhoest, Tetanus en Poliomyelitis (Difterie, Kinkhoest, Tetanus en Poliomyelitis)-Hib-HepB: met 3 maanden, 5 maanden en 11 maanden. Kinderen geboren vanaf 1 januari 2024 krijgen de derde vaccinatie met 12 maanden in plaats van 11 maanden.19 Dec 2023
Vwb kinderziektes is er geen nieuwe groep ontstaan, dat zijn nog steeds dezelfde pre-covid jokers.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
grotendeels van jou voorbeelden zijn van voor covid. Dit was inderdaad een trend in de bakfiets wereld, bij 2x modaal partime werkende moeders.
Maar deze groep heeft zich tijdens covid massaal laten vaxxineren (zie gewoon de vaxinatie cijfers).
Er is tijdens covid een nieuwe anti-vaxinatie groep ontstaan, wat zich paralel meet met russische desinformatie bronnen (anti klimaat, anti globalisme, anti eu, anti navo, anti den haag etc). Deze antivax groep, is heel duidelijk ontstaan tijdens covid en is duidelijk onderdeel van- of slachtoffer van trol campagnes. Want die omslag hebben we ook bij baudet en veel users hier gezien (Rutte speelt met mensen levens vs het is maar een griepje, en er zijn allemaal acteurs).
Tuurlijk! Maar het is opmerkelijk hoeveel mensen telkens aan dezelfde kant van de discussie staan. Voor velen daarvan zit er volgens mij meer achter dan het onderwerp waar het daadwerkelijk om gaat. De mensen die dan eens aan de ene kant, dan eens aan de andere kant staan, staan er meestal ook een stuk genuanceerder in.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Mag je ook gewoon een kritische houding hebben zoals je hierboven zit te verdedigen en dan Covid een probleem en mRNA vaccins geweldig vinden, en afknappen op het godsdienstige karakter van klimaatverandering, waarbij dat niet is toegestaan?
Ja,als het goed gaat worden de mensen steeds egoïstischer en willen de rijken steeds meer geld binnenharken. Neoliberalisme is onze huidige vorm daarvan. Totdat dat resulteert in grote oorlogen, waarbij ze ervaren dat ze het heel goed hadden en al die angst en dat geweld het er niet beter op maakt. En door de oorlogsindustrie moeten ze natuurlijk ook fors inleveren.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tuurlijk! Maar het is opmerkelijk hoeveel mensen telkens aan dezelfde kant van de discussie staan. Voor velen daarvan zit er volgens mij meer achter dan het onderwerp waar het daadwerkelijk om gaat. De mensen die dan eens aan de ene kant, dan eens aan de andere kant staan, staan er meestal ook een stuk genuanceerder in.
De polarisatie in de samenleving gaat daarmee ook hand in hand, vooral in landen met 2-partijen-stelsels. Kies je voor wapens, dan kies je ook tegen abortus en tegen affordable care, terwijl veel mensen initieel veel genuanceerder instaan, verhard hun mening op veel punten geleidelijk. In het VK zie je hetzelfde. Nederland heeft het geluk een meer-partijen stelsel te hebben, maar het feit dat iedereen gehoord wilt worden, en het verharden van standpunten, zorgt er nu voor dat er zoveel verdeeldheid is, dat het nauwelijks mogelijk is om een kabinet te vormen, en ook dat zie je terug in andere landen, kijk bijv naar de Portugese verkiezingen van afgelopen week.
De onvrede in dictatoriale landen neemt toe, maar ook in democratische landen met 2 of meer-partijen stelsels.
Als je kijkt in het verleden, dan werden revoluties vaak getriggerd bij een bepaalde hoeveelheid onvrede, vaak gecorreleerd aan de verdeling van weelde, waarbij meer en meer weelde bij minder en minder mensen terecht kwam, wat ook een kenmerk is van de huidige onvrede. Alleen gebeurt dat nu, door globalisatie, ook op grotere schaal. Een flink deel van internationale migratie, is gedreven door die onvrede/ongelukkigheid.
Ik heb geen idee hoe dat traject omgekeerd kan worden, zonder dat er ergens, en waarschijnlijk op meerdere plekken, de bom een keer flink barst. Dat kan nog wel tientallen jaren duren, maar ook een event zoals problemen rond de komende Amerikaanse verkiezingen, zou dat kunnen triggeren. Ik hoop het niet. Let wel, ik geloof niet in een groot plan, of een grote geplande reset ofzo, maar er zijn grenzen aan polarisatie en verharding, op een gegeven moment zullen groeperingen 'bezwijken' en grijpen naar extreme middelen.
ben jij ingeent tegen DKTP ?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:36 schreef QAnonn het volgende:
De farma propaganda draait weer op volle toeren
Is het even rustig in Oekraïne?
Ja maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben jij ingeent tegen DKTP ?
Zou jij je kinderen laten inenten tegen DKTP ?/
mijn kinderen zijn ook ingeënt 35 jaar geleden en zijn nu kerngezond, nooit ziek geweestquote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:41 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Ja maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Geen idee dat jij al zo oud bentquote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn kinderen zijn ook ingeënt 35 jaar geleden en zijn nu kerngezond, nooit ziek geweest
geen Difterie , geen Kinkhoest , geen Tetanus , geen Polio
Er is een nieuwe groep bijgekomen. Het klopt dat voor covid de vaccinatiegraad al aan het dalen was en kwam inderdaad vooral door hoog opgeleide mensen die ineens begonnen met supergezonde zweverige levensstijl enzovoort. Daarnaast had je altijd een groep christenen die zich niet liet vaccineren maar die groep is volgens mij vrij klein en vrij stabiel. Maar na covid is er een nieuwe groep bijgekomen die ineens heel kritisch naar vaccins is gaan kijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwb kinderziektes is er geen nieuwe groep ontstaan, dat zijn nog steeds dezelfde pre-covid jokers.
De campagne voor het BMR-vaccin dateert van de jaren ‘80. Ik heb de prik als kind al gehad, evenals polio/kinkhoest. Zodoende kende ik de mazelen alleen uit Pluk van de Petteflet (Aagje en de Stampertjes).quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:21 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geen idee dat jij al zo oud bentZo kom je niet over in ieder geval.
Ik persoonlijk heb alleen de Covid vaccinatie niet gedaan, verder alle vaccinaties gehad. Ook degene die voor het reizen aanbevolen werden voor bepaalde landen. Denk ook serieus wel dat het rijksvaccinatie programma voor kinderen een serieus goed ding is.
Het valt met die spirituele groepen wel mee. Een lichte toename, maar over het algemeen wel voor rede vatbaar. De randen van het land en de arme grote steden kennen de grootste daling.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er is een nieuwe groep bijgekomen. Het klopt dat voor covid de vaccinatiegraad al aan het dalen was en kwam inderdaad vooral door hoog opgeleide mensen die ineens begonnen met supergezonde zweverige levensstijl enzovoort. Daarnaast had je altijd een groep christenen die zich niet liet vaccineren maar die groep is volgens mij vrij klein en vrij stabiel. Maar na covid is er een nieuwe groep bijgekomen die ineens heel kritisch naar vaccins is gaan kijken.
Geen idee, ben zelf uit 1981 en heb alle prikkies gehad als kind en nooit ziek geweest met 1 van die dingen. Dus zal misschien prima geholpen hebben.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:46 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
De campagne voor het BMR-vaccin dateert van de jaren ‘80. Ik heb de prik als kind al gehad, evenals polio/kinkhoest. Zodoende kende ik de mazelen alleen uit Pluk van de Petteflet (Aagje en de Stampertjes).
De COVID-prikken heb ik wel gehaald, op de laatste booster(s) na. Geen angst gehad, ook toen er geen vaccin was, al deed ik toen wel voorzichtig. De mogelijkheid om zonder commerciële test te kunnen reizen, speelde mee.
Hoe dan ook, ik snap de hele ophef niet. In de Biblebelt was de vaccinatiegraad al relatief laag. Het is grotendeels bangmakerij, die vooral aanslaat in ‘Boosland’: omgeving Oost-Groningen, Zeeuws-Vlaanderen, Oostelijke Mijnstreek en Rotterdam kennen de sterkste daling in tien jaar.
Voor covid was er al een dalende vaccinatiegraad maar die was inderdaad niet zo hard als na covid. Daarom dat ik ook zeg dat er een nieuwe groep is bij gekomen. Niet zoals de post waar ik op reageer dat het 1 groep is die groter geworden is.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:47 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Het valt met die spirituele groepen wel mee. Een lichte toename, maar over het algemeen wel voor rede vatbaar. De randen van het land en de arme grote steden kennen de grootste daling.
Met instroom van buitenaf kun je Ter Apel en Rotterdam wel verklaren, maar Vaals, Heerlen en Terneuzen, geen biblebelt, kampen met hetzelfde. En om nou te zeggen dat daar veel antroposofische gezinnen zijn…quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geen idee, ben zelf uit 1981 en heb alle prikkies gehad als kind en nooit ziek geweest met 1 van die dingen. Dus zal misschien prima geholpen hebben.
Denk wel dat het en nu moet ik het heel voorzichtig zeggen dat de daling ook voorkomt door de asiel instroom de afgelopen decennia. Er zijn natuurlijk in die groepen ook veel mensen die door geloofsovertuiging geen enkele vaccinatie wensen of het Nederlands niet goed genoeg begrijpen waar de vaccinaties voor dienen.
Een ander bijkomend dingetje is wel dat onder bepaalde autochtone Nederlanders vanuit een bepaald milieu er uit Amerika ook iets is komen overwaaien. De Amish cultuur, onbespoten gewassen eten. Alles Bio omdat er een niet heel grote beweging daar is, maar die is er wel. Maar dat die kinderen gezonder zijn en blijven, beter kunnen leren en bewegen omdat ze geen vaccinaties hebben gehad of bewerkt voedsel eten.
I dunno, weet wel dat mocht ik ooit nog keer kinderen krijgen ze gewoon braaf die prikken krijgen.
Zuid Limburg is ook nog wel redelijk katholiek hoor, en daar wonen ook veel instromers van buitenaf meen ik. Terneuzen geen idee btw.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:04 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Met instroom van buitenaf kun je Ter Apel en Rotterdam wel verklaren, maar Vaals, Heerlen en Terneuzen, geen biblebelt, kampen met hetzelfde. En om nou te zeggen dat daar veel antroposofische gezinnen zijn…
nu mag je ook geen eieren meer eten van hobby kippen vanwege PFAS , Scharreleieren dusquote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geen idee, ben zelf uit 1981 en heb alle prikkies gehad als kind en nooit ziek geweest met 1 van die dingen. Dus zal misschien prima geholpen hebben.
Denk wel dat het en nu moet ik het heel voorzichtig zeggen dat de daling ook voorkomt door de asiel instroom de afgelopen decennia. Er zijn natuurlijk in die groepen ook veel mensen die door geloofsovertuiging geen enkele vaccinatie wensen of het Nederlands niet goed genoeg begrijpen waar de vaccinaties voor dienen.
Een ander bijkomend dingetje is wel dat onder bepaalde autochtone Nederlanders vanuit een bepaald milieu er uit Amerika ook iets is komen overwaaien. De Amish cultuur, onbespoten gewassen eten. Alles Bio omdat er een niet heel grote beweging daar is, maar die is er wel. Maar dat die kinderen gezonder zijn en blijven, beter kunnen leren en bewegen omdat ze geen vaccinaties hebben gehad of bewerkt voedsel eten.
I dunno, weet wel dat mocht ik ooit nog keer kinderen krijgen ze gewoon braaf die prikken krijgen.
Owja, dat van die kippen zag ik ook voorbij komen in het nieuws online vandaagquote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu mag je ook geen eieren meer eten van hobby kippen vanwege PFAS , Scharreleieren dus
het ene moment moet je scharreleieren eten en dan mag het opeens niet meer
zo blijven ze maar doorgaan
al dat alternatieve is niet zo goed , het zit meer in het hoofd
Terneuzen zit je met een redelijke groep streng gelovigen. Verder door de grote industrie in de buurt ook veel hoger opgeleide expats, maar ook lager opgeleid technisch personeel, redelijk wat oostblokkers.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 00:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zuid Limburg is ook nog wel redelijk katholiek hoor, en daar wonen ook veel instromers van buitenaf meen ik. Terneuzen geen idee btw.
Eigenlijk zouden die ouders dan ook gewoon consequent moeten blijven en wegblijven uit het ziekenhuis. Maarja, dat mag je dan weer niet zeggen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Toen mijn dochter geboren worden hadden we het over vaccineren met de kinderarts. Die werd echt gewoon boos. Terecht ook. Al die wappen twijfelen aan de medische wetenschap (Klaus Schwab, WEF, totale controle, enfin, je kent het gelul wel.), maar als hun kind dat heel ziek wordt moet de medische wetenschap het ineens wel oplossen.
Terwijl de ellende met een vaccinatie voorkomen had kunnen worden.
Gaan we weer. De gebieden waar asielzoekers vandaan komen is men veel bewuster van het gevaar. Daar is de vaccinatie graad dus juist hoger.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 23:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
Denk wel dat het en nu moet ik het heel voorzichtig zeggen dat de daling ook voorkomt door de asiel instroom de afgelopen decennia.
Klopt, kindjes van Eritreeërs die ik ken worden gevaccineerd.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Gaan we weer. De gebieden waar asielzoekers vandaan komen is men veel bewuster van het gevaar. Daar is de vaccinatie graad dus juist hoger.
Tsja,quote:Op zaterdag 16 maart 2024 08:15 schreef June. het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden die ouders dan ook gewoon consequent moeten blijven en wegblijven uit het ziekenhuis. Maarja, dat mag je dan weer niet zeggen.
Ik weet dat het zo zit, maar op basis van het geschreven Nederlands zou je toch moeten mogen twijfelen aan die kwalificatie van hoger opgeleid..quote:
Nee, dan wordt dat onder de noemer vaccinatieschade geplaatst.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als er nu een paar honderd kinderen creperen aan de mazelen, dan worden hopelijk de antivaxxers wakker.
Kindjes van Eritreeërs worden meestal ook besneden.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Klopt, kindjes van Eritreeërs die ik ken worden gevaccineerd.
Degenen die ik ken zijn Orthodox christelijk, daar worden alleen de jongetjes besneden voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Kindjes van Eritreeërs worden meestal ook besneden.
Ook de meisjes.
Bij de christenen gebeurt het misschien wat minder dan bij de moslims, maar in Egypte, Ethiopië en Eritrea komt meisjesbesnijdenis wel degelijk ook bij de christenen voor.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Degenen die ik ken zijn Orthodox christelijk, daar worden alleen de jongetjes besneden voor zover ik weet.
Hier en in Eritrea is het verboden. Als ouders het hier toch doen, lopen ze een flink risico op vervolging door hun dochters.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bij de christenen gebeurt het misschien wat minder dan bij de moslims, maar in Egypte, Ethiopië en Eritrea komt meisjesbesnijdenis wel degelijk ook bij de christenen voor.
In Nederland is meisjesbesnijdenis verboden en strafbaar. Ondanks dat het in Nederland nog steeds gebeurt binnen gemeenschappen uit landen waar het traditioneel veel gebeurt, is er in Nederland nog nooit iemand veroordeeld wegens meisjesbesnijdenis.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hier en in Eritrea is het verboden. Als ouders het hier toch doen, lopen ze een flink risico op vervolging door hun dochters.
Is natuurlijk ook weer een ontzettend stukje discriminatie dat besnijdenis bij jongens nog steeds mag...quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In Nederland is meisjesbesnijdenis verboden en strafbaar. Ondanks dat het in Nederland nog steeds gebeurt binnen gemeenschappen uit landen waar het traditioneel veel gebeurt, is er in Nederland nog nooit iemand veroordeeld wegens meisjesbesnijdenis.
In Eritrea is het ook verboden en strafbaar. Toch gebeurt het in Eritrea ook nog steeds volop al is er wel een dalende trend.
Ik vraag me overigens wel af of er op dit punt een verschil is tussen regeringsgezinde Eritreeërs en Eritreeërs die tegen de regering zijn.
Rechtse partijen worden rechtser, linkse partijen linkser, terwijl veel mensen liever meer in het midden zitten. Weiningen zullen het partijprogramma van de PVV hebben gelezen, terwijl dat toch echt maar heel kort is. Er is een onderdeel heel erg afwezig in dat partijprogramma: financien. Hoe alles gefinancierd zou moeten worden weet Wilders zelf ook niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja,als het goed gaat worden de mensen steeds egoïstischer en willen de rijken steeds meer geld binnenharken. Neoliberalisme is onze huidige vorm daarvan. Totdat dat resulteert in grote oorlogen, waarbij ze ervaren dat ze het heel goed hadden en al die angst en dat geweld het er niet beter op maakt. En door de oorlogsindustrie moeten ze natuurlijk ook fors inleveren.
En als alles dan plat ligt en er veel mensen dood of invalide zijn geraakt, slaat het om. Dan worden ze heel sociaal en gaan ze samenwerken. En alhoewel de grootste technische vooruitgang wordt geboekt tijdens die oorlogen, is het de sociale maatschappij die daarna wordt opgebouwd die mensen gelukkig maakt. Totdat ze er aan gewend zijn geraakt en alle mensen die zich de enorme ellende kunnen herinneren dood zijn. Want dan begint het weer opnieuw.
We hebben nu eigenlijk al heel lang vrede in de ontwikkelde gebieden, maar dat komt natuurlijk ook omdat de volgende grote oorlog waarschijnlijk niet veel van onze planeet over zal laten. Maar het grootste gedeelte van de bevolking is heel verwend en wil ondertussen dus meer! en hardere maatregelen! En dankzij de sociale media kunnen ze elkaar nu allemaal gemakkelijk vinden. In je eentje ga je niet rellen, maar met een grote groep zitten ze elkaar op te jutten en is het onvermijdelijk. Beste voorbeeld: de BBB.
Dus ja, wat dat betreft is het Nederlandse systeem best goed. Het is alleen jammer dat links het niet meer begrijpt en de bevolking steeds meer extreem rechts en populistisch stemt. Voor partijen die ze gewoon alles beloven wat ze willen hebben. Terwijl het in hun eigen belang zou zijn om voor een heel sociaal beleid te stemmen, als dat zou kunnen.
Ik denk dat de beste uitweg nog de invoering van een universeel basisinkomen zou zijn. Dat moedigt de mensen aan om te gaan doen wat ze leuk vinden. Ambachtelijk handwerk. Maar gek genoeg is rechts daar faliekant op tegen: "En dat gaan ze van mijn belastingcentjes betalen!"
Dat is inderdaad discriminatie dat jongensbesnijdenis nog steeds als iets normaals wordt gezien.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook weer een ontzettend stukje discriminatie dat besnijdenis bij jongens nog steeds mag...
Ja, de meeste mensen willen niet zelf uitzoeken hoe het allemaal werkt. Dat vinden ze niet interessant. Ze herhalen wat ze om zich heen horen. Als de mensen om je heen positief reageren, doe je het goed. En ze denken ook dat het heel moeilijk is en veel tijd kost om iets uit te zoeken. Ze doen liever iets leuks.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Rechtse partijen worden rechtser, linkse partijen linkser, terwijl veel mensen liever meer in het midden zitten. Weiningen zullen het partijprogramma van de PVV hebben gelezen, terwijl dat toch echt maar heel kort is. Er is een onderdeel heel erg afwezig in dat partijprogramma: financien. Hoe alles gefinancierd zou moeten worden weet Wilders zelf ook niet.
Ook het feit dat de PVV een partij is met slechts 1 lid, waarbij de financien ondoorzichtig zijn (want bekend bij alle leden, dus voldoet aan alle eisen), wordt door velen over het hoofd gezien.
Een ander probleem waar we mee worstelen, is het feit dat we als soort zijn ge-evolueerd die in kleine groepen leeft. En je vertrouwt je eigen groep meer dan mensen van buiten je eigen groep. Je communiceert er makkelijker mee, je snapt de humor beter, etc. Dat wordt versterkt door cultuur (je vindt dezelfde gerechten lekker, dezelfde gedragingen gewoon, etc). En nu wonen we opeens allemaal naast elkaar, en moet iedereen gelijk behandelt worden, terwijl je dat onbewust niet altijd doet dus, maar als je het bewust gaat doen, dan krijg je het gevoel dat het tegen je natuur in gaat. Dat kan wennen, dat moet wennen, maar dat is voor velen niet gemakkelijk, terwijl dat laatste juist niet in overweging wordt genomen vaak.
Tja, als je rechts extremistische opzetje niet lukt kan je het natuurlijk met een off topic reactie alsnog die kant op sturen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Kindjes van Eritreeërs worden meestal ook besneden.
Ook de meisjes.
In groep 7 had ik nog een meester die dat had qua leeftijd moet hij echt een van de laatste in Nederland zijn geweest voor de vaccinatie.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En er is zoveel informatie, dus iedereen vindt wel iets waar ze het vanuit de onderbuik mee eens zijn.quote:Op zondag 17 maart 2024 00:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
-knip- EENS!
En dan zijn we bij het heden gekomen. Veel ontevreden mensen die zich makkelijk voor een karretje laten spannen. Regeringen die allemaal dingen beloven die ze niet waar kunnen maken en daardoor niets doen. Waardoor de retoriek dus steeds krachtiger moet worden en ze steeds meer gaan oproepen tot geweld. Overal oorlogen.
Het ziet er inderdaad niet goed uit en er is ook maar weinig draagvlak voor een vredelievende oplossing, zoals een sociaal beleid.
Dat niemand er dood aan ging is dus niet waar.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:54 schreef machtpen het volgende:
Ook een leuk voorbeeld is ProRail: na het ontstaan ontsloegen ze bijna alle werknemers, verkochten ze al hun machines en materiaal en gingen ze alleen het meest noodzakelijke onderhoud uitbesteden aan de goedkoopste aannemer. Door de rest van de staatssubsidie te beleggen in aandelen, konden ze de grootste winst maken.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En er is zoveel informatie, dus iedereen vindt wel iets waar ze het vanuit de onderbuik mee eens zijn.
Nog een voorbeeldje van hoe privatisering niet helpt, Thames Water in het VK:
Werd door Thatcher van alle schulden verlost en geprivatiseerd. Op een gegeven moment gekocht door een inversteerder. De nieuwe eigenaar ging op naam van TW schulden aan, grotendeels om het aankoopbedrag aan zichzelf terug te betalen, wat volgens de voorwaarden van de overname niet mocht, maar waar de regulator niks aan gedaan heeft.
Vervolgens zijn investeringen in onderhoud teruggeschroefd, werd er jaarlijks tot 19% dividend uitbetaald, en het hele bedrijf uitgehold. Na een poosje werd het weer van de hand gedaan. Nu heeft het berg een gigantische berg schulden van miljarden, moet de waterprijs flink omhoog, en de overheid waarschijnlijk bijspringen.
Het argument dat een commercieel bedrijf vaak kost efficienter is klopt wel, maar de winst in reductie kosten wordt vaak teniet gedaan door het maximaliseren van winst, wat ook impact kan hebben in staat van onderhoud en service.
Baby’s zijn nog niet gevaccineerd (net zoals bij kinkhoest).quote:Op zondag 17 maart 2024 11:47 schreef theunderdog het volgende:
Waarom is dit erg dan? de overgrote meerderheid laat zich er altijd nog tegen vaccineren.
Dat was vroeger. Nu heeft juist de Amsterdamse instagram-yoga meisje de anti-vaccinatie denkbeelden overgenomen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Groetjes van de rand van de Bible Belt hier. In mijn jeugd heb ik een paar van dit soort gevallen van dichtbij gezien. Not pretty...
Ja, dat begrijp ik. Maar waarom is dat erg?quote:Op zondag 17 maart 2024 11:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Baby’s zijn nog niet gevaccineerd (net zoals bij kinkhoest).
Niet -gevaccineerden worden normaal gesproken beschermd door gevaccy(minder kans op besmetting omdat de ziekte minder vaak rondgaat)
Als ziektes rondgaan kunnen ze muteren waardoor vaccinatie minder werkzaam wordt.
De mazelen is zo besmettelijk, een R0 van >10 dat ruim boven 90% van de mensen gevaccineerd moeten zijn om te zorgen dat een besmetting niet tot een (lokale) epidemie leidt. En eigenlijk moet er niet naar de overall vaccinatie-graad gekeken worden, die is nog wel hoog, omdat vrijwel iedereen gevaccineerd werd tot een aantal jaren gelelden. Je moet ook kijken naar de vaccinatie-graad op het kinderdagverblijf bijv, dat ligt in sommige wijken en regio's schijnbaar een stuk lager.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:47 schreef theunderdog het volgende:
Waarom is dit erg dan? de overgrote meerderheid laat zich er altijd nog tegen vaccineren.
Ja, nee dat begrijp ik. Maar mijn post was meer in de context van: als je wel gewoon een vaccinatie hebt tegen de mazzelen, is er weinig om je zorgen over te maken toch?quote:Op zondag 17 maart 2024 11:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De mazelen is zo besmettelijk, een R0 van >10 dat ruim boven 90% van de mensen gevaccineerd moeten zijn om te zorgen dat een besmetting niet tot een (lokale) epidemie leidt. En eigenlijk moet er niet naar de overall vaccinatie-graad gekeken worden, die is nog wel hoog, omdat vrijwel iedereen gevaccineerd werd tot een aantal jaren gelelden. Je moet ook kijken naar de vaccinatie-graad op het kinderdagverblijf bijv, dat ligt in sommige wijken en regio's schijnbaar een stuk lager.
Inderdaad. Zie de uitbraak op Samoa, waar de vaccinatiegraad flink gedaald was, en omringende eilanden een aantal jaren geleden. >5000 besmettingen (op 200.000 inwoners) en 79 doden op Samoa (vrijwel allemaal kinderen <4 jaar). En op naburige eilanden met wel een hoge vaccinatie-graad een paar honderd gevallen en 0 doden.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, nee dat begrijp ik. Maar mijn post was meer in de context van: als je wel gewoon een vaccinatie hebt tegen de mazzelen, is er weinig om je zorgen over te maken toch?
Je kunt er zenuwschade van krijgen en hersenvliesontsteking en zo nog wat. Het is best een stevig virus.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar waarom is dat erg?
Mazzelen is toch gewoon een griep-ding?
Virus kan muterenquote:Op zondag 17 maart 2024 11:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, nee dat begrijp ik. Maar mijn post was meer in de context van: als je wel gewoon een vaccinatie hebt tegen de mazzelen, is er weinig om je zorgen over te maken toch?
Die geeft levenslange bescherming.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onbehandeld zonder een moderne ziekenhuis behandeling bij een ongunstig verloop sterven 1 op de 250 mensen er aan. en dat is een zeer onprettig en langdurig proces. Je hersenen rotten langzaam weg om het maar eens kort door de bocht te zeggenquote:Op zondag 17 maart 2024 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar waarom is dat erg?
Mazzelen is toch gewoon een griep-ding?
Allemachtig. Ik zit echt niet te wachten op weer een herhaling van de corona-lockdowns, enkel omdat wappies zich niet willen vaccineren.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Inderdaad. Zie de uitbraak op Samoa, waar de vaccinatiegraad flink gedaald was, en omringende eilanden een aantal jaren geleden. >5000 besmettingen (op 200.000 inwoners) en 79 doden op Samoa (vrijwel allemaal kinderen <4 jaar). En op naburige eilanden met wel een hoge vaccinatie-graad een paar honderd gevallen en 0 doden.
Oke, dat wist ik niet. Neem ik van je aan.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je kunt er zenuwschade van krijgen en hersenvliesontsteking en zo nog wat. Het is best een stevig virus.
En schijnbaar treden die symptomen bij mensen die niet vaccineren al ruim voor de besmetting op.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Onbehandeld zonder een moderne ziekenhuis behandeling bij een ongunstig verloop sterven 1 op de 250 mensen er aan. en dat is een zeer onprettig en langdurig proces. Je hersenen rotten langzaam weg om het maar eens kort door de bocht te zeggen
Jeetje. Maar dan nog steeds: ik ben meer opzoek naar of ik mij ook zorgen moet gaan maken om mijzelf en mijn mede mensen die wel gewoon een vaccinatie hebben gehad. Want dat de hersenen wegrotten van iemand die er zelf voor kiest geen vaccinatie te nemen... tja.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Onbehandeld zonder een moderne ziekenhuis behandeling bij een ongunstig verloop sterven 1 op de 250 mensen er aan. en dat is een zeer onprettig en langdurig proces. Je hersenen rotten langzaam weg om het maar eens kort door de bocht te zeggen
Vergeet pokken niet. Het spreekwoordelijke "gepokt en gemazeld" komt niet uit de lucht vallen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:54 schreef machtpen het volgende:
Ben je niet gevaccineerd dan?quote:Op zondag 17 maart 2024 12:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jeetje. Maar dan nog steeds: ik ben meer opzoek naar of ik mij ook zorgen moet gaan maken om mijzelf en mijn mede mensen die wel gewoon een vaccinatie hebben gehad. Want dat de hersenen wegrotten van iemand die er zelf voor kiest geen vaccinatie te nemen... tja.
Maar goed, als de aantal ongevaccineerde er werkelijk voor kan zorgen dat het virus zich zo gaat muteren, dat ook de hersenen van een gevaccineerde kan gaan wegrotten....
Je 1 op de 250 is overigens een beetje een alarmistische schatting. Ik lees 1 tot 2 per 1000. En dat zijn dan vooral kinderen onder de 5 jaar, in ontwikkelingslanden.
Ik ben zeker gevaccineerd. Vandaar mijn vragen.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:17 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ben je niet gevaccineerd dan?
Ik heb de mazelen gehad toen ik 18 was, doodziek geweest.
Als je gevaccineerd bent of de mazelen hebt gehad dan ben je in principe beschermd.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben zeker gevaccineerd. Vandaar mijn vragen.
Moet ik mij ongerust maken, of kan ik gewoon met een gerust hart ongevaccineerde uitlachen?
Maar het kan muteren als de vaccinatiegraad te laag is. Dus: speciale kampen voor ongevaccineerde?quote:Op zondag 17 maart 2024 12:23 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent of de mazelen hebt gehad dan ben je in principe beschermd.
Spuitje, kan je ze gelijk vaccinerenquote:Op zondag 17 maart 2024 12:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar het kan muteren als de vaccinatiegraad te laag is. Dus: speciale kampen voor ongevaccineerde?
Als iedereen zou vaccineren zeer effectief. Hoe minder mensen vaccineren, hoe vrijer het virus rondgaat hoe minder effectiefquote:Op zondag 17 maart 2024 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat maakt de vaccinatie niet waardeloos, toch? enkel minder effectief?
Bovendien, en dat is inmiddels iedereen alweer vergeten, treedt er na een mazeleninfectie forse T- en B-celdepletie op (verminderde afweer dus) waardoor gewone huis,- tuin en keukeninfecties ineens een stuk heftiger kunnen verlopen. Vaccinatie heeft ervoor gezorgd dat ook dit risico een stuk kleiner is geworden.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:49 schreef Tinkepink het volgende:
Niet -gevaccineerden worden normaal gesproken beschermd door gevaccy(minder kans op besmetting omdat de ziekte minder vaak rondgaat)
Als ziektes rondgaan kunnen ze muteren waardoor vaccinatie minder werkzaam wordt.
Dat komt er ook niet. Het zal eerder gebeuren dat men boetes uit gaat delen aan ouders die hun kinderen niet vaccineren (zie Duitsland), en/of kinderen die niet gevaccineerd zijn toegang tot kinderdag verblijven en/of school ontzeggen.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemachtig. Ik zit echt niet te wachten op weer een herhaling van de corona-lockdowns, enkel omdat wappies zich niet willen vaccineren.
Ik kan me voorstellen dat er dan weer een update gemaakt wordt en iedereen weer in de prikrij kan/moet staan.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jeetje. Maar dan nog steeds: ik ben meer opzoek naar of ik mij ook zorgen moet gaan maken om mijzelf en mijn mede mensen die wel gewoon een vaccinatie hebben gehad.
Heel nice. Zou graag nog radicaler beleid zien, maar het is een begin.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat komt er ook niet. Het zal eerder gebeuren dat men boetes uit gaat delen aan ouders die hun kinderen niet vaccineren (zie Duitsland), en/of kinderen die niet gevaccineerd zijn toegang tot kinderdag verblijven en/of school ontzeggen.
Persoonlijk ben ik van mening dat het voor een volwassenen nooit verplicht mag worden om een vaccinatie/medische behandeling/whatever te doen tegen je eigen wil.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel nice. Zou graag nog radicaler beleid zien, maar het is een begin.
Dan zal quarantaine volgen als je besmet raakt.quote:Op maandag 18 maart 2024 08:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat het voor een volwassenen nooit verplicht mag worden om een vaccinatie/medische behandeling/whatever te doen tegen je eigen wil.
Prima, maar daar mogen dan toch ook consequenties aan verbonden worden, of niet? Je bent niet verplicht een rijbewijs te hebben, maar zonder mag je niet rijden.quote:Op maandag 18 maart 2024 08:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat het voor een volwassenen nooit verplicht mag worden om een vaccinatie/medische behandeling/whatever te doen tegen je eigen wil.
Ik ben echt volledig ongevoelig geworden voor dit soort idioterie. Dacht er ook ooit zo over, maar tegenwoordig mag het van mij best eens heel goed mis gaan. Boeit me geen ruk.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:14 schreef matspontius het volgende:
Het gaat niet alleen over mazelen. Ook voor andere ziektes (kinkhoest bv) zakt de vaccinatiegraad tot een zeer bedenkelijk niveau. Dat je je eigen kinderen aan dit soort gevaren bloot stelt is nog tot daar aan toe maar je stelt ook allerlei andere kinderen c.q. baby's aan dit soort ziektes bloot doordat de besmettelijkheid enorm toeneemt. Dit dankzij enorme kortzichtigheid, wantrouwen, influencers, geloofsfanatici, complot mongolen en weet ik wat allemaal niet. Weer terug naar de middeleeuwen ......................
Dus het boeit je geen ruk als hele jonge baby's of kinderen hierdoor ernstig ziek worden of er zelfs aan kunnen overlijden - lekkere instellingquote:Op maandag 18 maart 2024 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben echt volledig ongevoelig geworden voor dit soort idioterie. Dacht er ook ooit zo over, maar tegenwoordig mag het van mij best eens heel goed mis gaan. Boeit me geen ruk.
Zeker wel, maar ik kan me er gewoon niet meer druk om maken. Ik het het bijltje er maar bij neer gelegd en heb geaccepteerd dat dat de enige manier is waarmee dit achterlijke volk ooit nog genezen kan worden. Uiteindelijk hebben zij er toch het meeste last van.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dus het boeit je geen ruk als hele jonge baby's of kinderen hierdoor ernstig ziek worden of er zelfs aan kunnen overlijden - lekkere instelling
Je bereft dat er dan een heleboel babies ziek gaan worden?quote:Op maandag 18 maart 2024 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben echt volledig ongevoelig geworden voor dit soort idioterie. Dacht er ook ooit zo over, maar tegenwoordig mag het van mij best eens heel goed mis gaan. Boeit me geen ruk.
Het mazelen virus is gelukkig niet zo flexibel als bijvoorbeeld het griep of corona virus. De gedeeltes waar wij als mens immuniteit tegen opbouwen om niet meer besmet te worden door het mazelen virus kan niet muteren. Daarom dat het mazelenvaccin levenslang werkt.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar het kan muteren als de vaccinatiegraad te laag is. Dus: speciale kampen voor ongevaccineerde?
Zo lang de omgeving gevaccineerd is, lopen zij bijna geen gevaar. En wat mij betreft worden wappies liever gisteren dan vandaag geweerd bij de kinderopvang.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:22 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Je bereft dat er dan een heleboel babies ziek gaan worden?
Mijn baby is net 6 maanden en kan pas met 14 maanden gevaccineerd worden voor mazelen. Met alle goede intenties is zij dus niet beschermd. Ik hoop dus zeker niet dat het "eens heel goed misgaat". En met mij een hoop anderen (hoop ik).
Nou, noem ze maar op, die linkse regeringen in de afgelopen 30 jaar. En daarbij ook even uitleggen wat dat met de mazelen heeft te maken, zijn die ook links?quote:Op zondag 17 maart 2024 00:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar gek genoeg zien we nu, dat de heel rechtse mensen zichzelf progressief vinden, want ze willen verandering. Ze willen af van die laffe, linkse regeringen, die niks voor hun doen. Ze willen een krachtdadig optreden, weg met al dat oude en meer geld en voordelen voor hun.
Je weet hoe besmettingen werken? Kind dan maar in een glazen kooi stopen tot die 18 is?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang de omgeving gevaccineerd is, lopen zij bijna geen gevaar. En wat mij betreft worden wappies liever gisteren dan vandaag geweerd bij de kinderopvang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |