We doen het andersom dan Duitsland, die zakte 20 plaatsen in een paar dagen tijd na hun nationale finalequote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
8 plekken omhoog in slechts 2 dagen is echt best heel netjes!
Maar da's jouw mening dat ze muziek niet alleen daarop zouden moeten beoordelen. Let vooral op de hitpotentie, juryleden! Dan zou je dus vooral platenmaatschappij mensen in die juries moeten zetten. En wat scoort of wat een hit wordt of niet ligt aan zoveel factoren. Wat nu populair is kan over een paar jaar compleet over zijn bijv.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar als je de grootste act (Måneskin) en de grootste hit (Arcade) in weet ik hoeveel jaar in Eurovisie blijkbaar niet goed genoeg vindt om te laten winnen, heb je er dan kijk op als jury? Er moeten toch wel bepaalde maatstaven zijn waar de jury's aan moeten voldoen, anders wordt het een volslagen random gebeuren. De nadruk ligt veel te veel op of iemand een paar zuivere noten in z'n kopstem kan zingen, of dat iets een lekker gladde productie heeft. Daar is niks mis mee, maar dat is niet het enige waar je muziek op moet beoordelen.
Jaaaaaquote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
Er is wel een set van criteria waar jury leden op moeten letten. Maar ik kan dat niet vinden.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:44 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Maar da's jouw mening dat ze muziek niet alleen daarop zouden moeten beoordelen. Let vooral op de hitpotentie, juryleden! Dan zou je dus vooral platenmaatschappij mensen in die juries moeten zetten. En wat scoort of wat een hit wordt of niet ligt aan zoveel factoren. Wat nu populair is kan over een paar jaar compleet over zijn bijv.
Mijn punt is dat het uiteindelijk ook maar gewoon een verzameling mensen zijn die samen bepalen waar ze punten aan willen geven en wat zij de moeite waard vinden. Mensen thuis idem. En niks zo uiteenlopend dan persoonlijke smaak of meningen
Ja mee eens, en als je meer diversiteit wil dan zou je idd jongere mensen erin kunnen zetten. Maar die criteria ben ik echt allergisch voor.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Er is wel een set van criteria waar jury leden op moeten letten. Maar ik kan dat niet vinden.
Zang en hitpotentie waren daar wel onderdeel van geloof ik.
Maar muziek is geen turnen of een andere jurysport waarbij je echt objectief kan meten of er aan de criteria wordt voldaan.
Het blijft toch veel persoonlijke smaak. Meer diversiteit in de jury (vooral wat leeftijden betreft) zou wel goed zijn.
Ok. Dus je vindt dat er helemaal geen criteria zijn waaraan de jury moet voldoen, of waaraan ze een nummer toetsen. Wat is dan het verschil met het publiek thuis?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:55 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Ja mee eens, en als je meer diversiteit wil dan zou je idd jongere mensen erin kunnen zetten. Maar die criteria ben ik echt allergisch voor.
Het horen toch mensen te zijn die hun beroep hebben in muziek of daar dagelijks mee te maken hebben? Dat is het verschil met de meeste mensen thuis. En nee, ik vind niet dat je juryleden criteria moet gaan opleggen waar ze nummers aan moeten gaan toetsen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ok. Dus je vindt dat er helemaal geen criteria zijn waaraan de jury moet voldoen, of waaraan ze een nummer toetsen. Wat is dan het verschil met het publiek thuis?
Gaat Joost ook als een krolse kat over het podium ?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:02 schreef Greys het volgende:
Als ik het wel heb zette de vakjury Unicorn van Israël vorig jaar op de tweede plek en als dát lied tweede kan worden bij de jury kan Europapa het in principe ook.
Nou, als ik dat filmpje van die Russische jury van een aantal jaar terug zag, dan kun je net zo goed een aantal ladderzatte leken laten beslissen hoor. Totaal geen verschil.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:03 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Het horen toch mensen te zijn die hun beroep hebben in muziek of daar dagelijks mee te maken hebben? Dat is het verschil met de meeste mensen thuis. En nee, ik vind niet dat je juryleden criteria moet gaan opleggen waar ze nummers aan moeten gaan toetsen.
DO YOU WANNA SEE ME HAK?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat Joost ook als een krolse kat over het podium ?
Willuh jullie me zien dansuh?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat Joost ook als een krolse kat over het podium ?
Ja, dat ligt aan de omoepen die juryleden uitkiezen. Of aan de EBU voor strenger toezicht qua opzet of verdachte jurypunten etc. Genoeg mogelijkheden en mensen voor wat meer diversiteit denk ik zo.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, als ik dat filmpje van die Russische jury van een aantal jaar terug zag, dan kun je net zo goed een aantal ladderzatte leken laten beslissen hoor. Totaal geen verschil.
Het idee van een jury op zich is goed. Maar dan moeten ze wel aan eisen voldoen... vind ik. Ze gaan altijd voor de meest safe optie, ze zullen bij wijze van spreken altijd Rembrandt verkiezen boven Andy Warhol.
♡ liefde voor jullie samenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Samen met @:Cee, we doen samen dat account!
Of nog recenter de afspraken die gemaakt waren door meerdere jury’s/landen waardoor we nu geen jury meer hebben in de semi.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, als ik dat filmpje van die Russische jury van een aantal jaar terug zag, dan kun je net zo goed een aantal ladderzatte leken laten beslissen hoor. Totaal geen verschil.
Het idee van een jury op zich is goed. Maar dan moeten ze wel aan eisen voldoen... vind ik. Ze gaan altijd voor de meest safe optie, ze zullen bij wijze van spreken altijd Rembrandt verkiezen boven Andy Warhol.
Slaapfeestje bij Cyanquote:
Jongens ik loop al een hele dag met een big smile op m’n bakkes vanwege alles wat er al gebeurd is en dit soort posts. Welkom!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:46 schreef mazaru het volgende:
Ik wist na de eerste keer luisteren niet goed wat ik ervan moest vinden. Dacht eigenlijk dat het een parodie was op het liedje dat echt mee ging doen. De tweede keer vond ik het![]()
Maar ik moet zeggen dat ik het nu toch eigenlijk best een leuk nummertje vind. Ik ben echt heel benieuwd hoe hij het gaat doen. Ik ga voor het eerst in jaren weer eens naar ESF kijken
Het voordeel van TikTok is wel dat je zonder account ook dingen kan zienquote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:42 schreef Dave het volgende:
Misschien moet (eur)opa toch es aan de TikTok dan
Hoewel ik dat eerste ook niet vind, is de voornaamste reden dat er een jury is natuurlijk wel als neutralisatie voor buren en diaspora stemmen. Dat de winnaar niet altijd het fraaiste muzikale pareltje is, dat is één ding, maar dat landen als Turkije, Armenië, Rusland of Servië maar de vlag hoefden neer te leggen om 100-200 punten te scoren, stompte de gemiddelde kijker wel heel erg af.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ok. Dus je vindt dat er helemaal geen criteria zijn waaraan de jury moet voldoen, of waaraan ze een nummer toetsen. Wat is dan het verschil met het publiek thuis?
Het duurde even. Maar nu kan het niet meer misgaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:55 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik begin er in te geloven mensen! Whoeeeee
Bizar dit want je ziet of hoort Joling zelf in die video helemaal niks zeggen en hij was eergisteren juist verrassend lovend en alleen maar positief over Joost en de inzending. Eerlijk is eerlijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:08 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het duurde even. Maar nu kan het niet meer misgaan.
Dit was ook twee maanden geleden waar dit kanaal de juice op baseerde.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Bizar dit want je ziet of hoort Joking zelf in die video helemaal niks zeggen en hij was eergisteren juist verrassend lovend en alleen maar positief over Joost en de inzending. Eerlijk is eerlijk.
Hesjtek feek nieuws
Stukje projectie.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:17 schreef Dave het volgende:
Ik zag net ook een wap-reactie op YouTube voorbij komen, dat het een walgelijk lied is met allemaal EU-propaganda, en dat het affikken van de molen het vernietigen van de Nederlandse identiteit symboliseert.
Da's ook het leuke aan deze inzending. Dat het wappies en andere onverdraagzame gekkies ongetwijfeld enorm de kast op jaagtquote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:17 schreef Dave het volgende:
Ik zag net ook een wap-reactie op YouTube voorbij komen, dat het een walgelijk lied is met allemaal EU-propaganda, en dat het affikken van de molen het vernietigen van de Nederlandse identiteit symboliseert.
Oh sorryquote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:17 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dit was ook twee maanden geleden waar dit kanaal de juice op baseerde.
Het was ook meer een grappig bedoelde opmerking naar @:Gerard-Joling toe.
Gewoon all time record voor Joostquote:
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
Supermooi!quote:
Eigenlijk past de langere outro er beter bij maar ja je hebt maar 3 mins. Je kunt niet de helft van je liedje outro hebben.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Supermooi!
En in alle reactievideo's wordtnwel duidelijk dat de outro er in moet blijven voor Malmö. De kortere dan, anders past het niet.
Nee dat gaat niet haha. Dan mot ie veel te veel van het leuks knippen. Maar ik vind de korte emo outro op zich ook mooi.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eigenlijk past de langere outro er beter bij maar ja je hebt maar 3 mins. Je kunt niet de helft van je liedje outro hebben.
Vind ik ook.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:56 schreef Greys het volgende:
Nee dat gaat niet haha. Dan mot ie veel te veel van het leuks knippen. Maar ik vind de korte emo outro op zich ook mooi.
Zo hard gelachen om zingende Bert en Grover en de sarcastische toon in z'n hele video.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:01 schreef Dutch_view het volgende:
Zal vast al voorbij zijn gekomen maar vond deze wel grappig![]()
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:10 schreef Greys het volgende:
Wat zou @:Ato dit een leuke inzending hebben gevonden he?
Die zou in zes posts onder elkaar dingen hebben geroepen als:
Alles klopt!
We gaan winnen!
Alles komt goed, let maar op.
Hij is zo creatief dus hij maakt er iets moois van straks wacht maar af.
Ik denk echt dat we gaan winnen.
Ik mis z'n zinsopbouw die ik 4x moest lezen om compleet te begrijpen soms best wel. En natuurlijk z'n oneindige optimisme.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:10 schreef Greys het volgende:
Alles klopt!
We gaan winnen!
Ach Ato, die lieverd, die altijd zo positief was.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:10 schreef Greys het volgende:
Alles klopt!
We gaan winnen!
Hoe vaak ik niet dacht 'Jezus had dit niet gewoon in één post gekund ipv elke zin in een aparte post onder elkaar?' en hoe we dat nu inderdaad juist missen. Dat eeuwige ALLES KOMT GOED LET MAAR OP.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik mis z'n zinsopbouw die ik 4x moest lezen om compleet te begrijpen soms best wel. En natuurlijk z'n oneindige optimisme.
In feite kan het Eurovisie-avontuur voor Joost nu al niet meer stukquote:
Met plezier nog een keertjequote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:22 schreef BillDauterive het volgende:
Haalt iemand de puntenpolonaise weer van stal? We zijn zojuist Noorwegen voorbij gegaan
13e!
Ik hoop het!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:22 schreef BillDauterive het volgende:
Haalt iemand de puntenpolonaise weer van stal?
DE OUDJES DOEN HET NOG GOEDquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:23 schreef BillDauterive het volgende:
Wow, Summer en George, jullie zijn super snel
Ik gun het hem wel echt.quote:
Tenzij hij het ESF wint, of een Käärijä'tje doet, is dit al een dusdanig commercieel succes dat het ESF eigenlijk nog maar bijzaak is.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik gun het hem wel echt.
Die youtubeviews op het Eurovisie account zijn natuurlijk tof maar met deze Spotify streams zit ie denk ik toch wel rond de 5500-6000 euro al. Toch lekker in 2 dagen.
Natuurlijk wint hij, daar twijfelt niemand meer over.quote:
Als we dankzij het publiek uiteindelijk in de top 10 eindigen, is dit jaar meer dan geslaagd in mijn ogenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:24 schreef Perrin het volgende:
Ja de jury zal 'm niet hoog ranken, maar hopelijk het publiek wel.
Rustsaagh Momoquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad op weg naar de top 10
Jury best goed + winnaar televotes = winst ESFquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik denk dat zelfs de jury dit best goed gaat waarderen, misschien te laag om te winnen, maar dat hij hoog gaat eindigen staat voor mij mij bijna vast.
Alleen hebben vele andere landen meerdere uploads op allerlei kanalen staan, ook zo voor Kroatië. Nederland was nu nummer 8 dacht ik van alle landen. Maar nog steeds superveel streams voor Joost in korte tijd!quote:
We zijn gezakt naar 14 het is voorbij het is gedaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad op weg naar de top 10
RIP!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:04 schreef Cee het volgende:
[..]
We zijn gezakt naar 14 het is voorbij het is gedaan.
IJsland zakt binnen no time ver naar onderen dus hatseeee.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:04 schreef Cee het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:04 schreef Cee het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |