quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
quote:
Oké bedankt maar weer Aranquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:41 schreef Greys het volgende:
Joling is enthousiast en Aran ook wel maar die vindt Europapa weer enigszins klinken als ChaChaCha. (Niet het lied geloof ik maar de titel.)
Zo werkt het dus al jaren niet meer.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:40 schreef casita het volgende:
Geweldig nummer weten we zeker dat we volgend jaar niet meedoen
Ja je haalt er zo wel uit wie er al jaren niet kijkt haha.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Zo werkt het dus al jaren niet meer.
Al bijna 30 jaar niet meerquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Zo werkt het dus al jaren niet meer.
Het is wel weer een typetje wat perfect in de regenboogcommunity past.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:45 schreef RipCity het volgende:
Wat een verademing vergeleken met Duncan Laurence en Mia Dion die deden alsof ze aan hogere wiskunde deden.
Ja het is echt een licht fris vrolijk type. Heel fijn.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:45 schreef RipCity het volgende:
Wat een verademing vergeleken met Duncan Laurence en Mia Dion die deden alsof ze aan hogere wiskunde deden.
Dit. Zoveel beter te pruimenquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:45 schreef RipCity het volgende:
richting half miljoen inmiddelsquote:
Had wel iets verwacht inderdaad heit ik mis dyquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja hadden we eindelijk kans op een beetje Fries
Niet normaal ja.quote:
Ik had met die europapa titel ook een nummer verwacht waar ie ieder zinnetje in een andere taal zingt oid.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zoals het hoort. Straalt zelfvertrouwen uit.
Och wat. Grappige video toch. Die Deense tiktokker vorig jaar was pas echt cringe.quote:
Ja Spanje had tijdens hun nationale finale inderdaad een massaal delier.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:55 schreef Kreator het volgende:
Die Spaanse Corrie konings is ook wel een topper, als je dieptepunten toppers noemt..
Croatie een ultra slecht gezongen Rammstein.
Ik zeg easy top tien.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:55 schreef libranl het volgende:
Ben helaas niet enthousiast over de inzending. Wens hem wel veel succes.
De community rouwt om je mening.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:55 schreef libranl het volgende:
Ben helaas niet enthousiast over de inzending.
Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
De community rouwt om je mening.
Als zelfvertrouwen toch stemmen opleverdequote:Op donderdag 29 februari 2024 18:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zoals het hoort. Straalt zelfvertrouwen uit.
* ijs_beer Kijkt naar de Nederlandse politiekquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als zelfvertrouwen toch stemmen opleverde
Hee :quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:56 schreef grazz het volgende:
[..]hey, wie zijn jouw favorieten dan?
record it or it didnt happenquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:57 schreef AgnesGru het volgende:
Mijn vriend zingt de hele tijd Europapa
Nee ik vind het jammer. Ik had gehoopt dat ik het zou kunnen waarderen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omdat je "helaas" niet enthousiast bent. Alsof we daarom massaal teleurgesteld moeten zijn.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
* ijs_beer Kijkt naar de Nederlandse politiek
Nou...
Ik ook.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Greys het volgende:
Liep net een rondje hondje en de stukjes van WELKOM IN EUROPAAAAA en EUROPAPA PA PAPAPAPAAAA zijn echt regelrechte oorwurmen want dat liep ik de hele tijd te neuriën onderweg automatisch.
Nog niks?quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben net 2,5 topics aan het doorscrollen met al jullie totale spectrum aan emoties. Ik heb zelf nog niks gehoord, ben over een half uur hopelijk thuis
Nope, maar de internationale reacties doen me het ergste vrezenquote:
Denk dat je het wel vindt meevallen. Ook mede omdat dit een stijl is die wij kennen/gewend zijn.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nope, maar de internationale reacties doen me het ergste vrezen
Nog niets over gehoord.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:18 schreef Kreator het volgende:
@:dave weet jij of NL al een inzending heeft?
Laat lekker gaan joh die bookies. Nergens wordt daar zo hysterisch over gedaan als in Nederland, terwijl je er in Nederland niet eens op kunt gokken dus zijn wij sowieso in het nadeel. Dat zeggen de Aran Bades er dan weer niet bij.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bookies vinden er nog weinig van.
Ik val net buiten die groep, maar word best vrolijk van dat liedje.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Euh, voor TikTok kids tot 12 jaar is het geweldig…
Blij van, dat maakt het lied "rond".quote:
Wel zo leuk dat het in Nederland zelf over het algemeen ook gewoon goed ontvangen wordt, dat was bij S10 ook zo.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:07 schreef Nashipeer het volgende:
Ik vond het destijds snel gaan met de views voor Arcade, maar deze videoclip heeft al gewoon meer dan een half miljoen views in net iets meer dan twee uur. Benieuwd hoeveel het zullen zijn morgenochtend. Ik denk dat het wel een hit/trending kan worden idd, en dat een hoop mensen geinteresseerd kunnen raken in het songfestival dit jaar, die het normaal gesproken niks vinden.
Ze kijkt erg eng. Al die tubers denken dat ze mrBeast na moeten doen met zo'n "expression face thumbnail".quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:52 schreef Greys het volgende:
Hij staat al in het Buitenlandse Reacties topic maar dit is echt een toffe reactie want zij is vaak nogal kritisch.
Ja die hysterische muilen op de thumbnail trek ik zelf ook slecht.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ze kijkt erg eng. Al die tubers denken dat ze mrBeast na moeten doen met zo'n "expression face thumbnail"..
Pretentieus?quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat een vreselijk kansloos pretentieus kut nummer.
Ja. Die man vindt echt dat hij helemaal de shit is en iets fantastisch doet. En dat vermomt hij in kinderachtige tyfus muziek.quote:
Je kunt er veel van vinden maar dit is idd wel heel verrassend qua oordeel.quote:
Hij zocht op moeilijke woorden en kwam deze tegen en in de hoop dat het treffend zou zijn gewoon ergens ertussen geplakt.quote:
Ik vind je nu wel behoorlijk kritisch.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Toch te sneu. Ik hoorde dat er duizenden inzendingen waren. Dan kan dit onmogelijk het beste zijn wat er tussenzit. Tenzij alle overige inzendingen a capella nummers van de jostiband waren.
Linkerrijtje dus?quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat een vreselijk kansloos pretentieus kut nummer.
Komt niet eens door de halve finale joh.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is iig zo kneiter 90's als het maar kan en het blijft hangen.
Niet mijn stijl maar zie het toch wel aan de linkerkant eindigen.
#preboomer
Ja, zou het wel goed doen tussen al die bizarre en absurde nummers.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Denk een rustige ballad dit jaar. Wat jij.
Ik bewaar deze quote.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Komt niet eens door de halve finale joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |