abonnement Unibet Coolblue
pi_212552968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oekraïne in ieder geval niet
Ze zullen wel moeten
pi_212552971
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat gaat een tijdlang goed maar geen 5 jaar.
Neen, maar hoe lang houdt Oekraïne het vol? Ook geen 5 jaar, tenzij…
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:04:29 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212552972
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dit is niet waar. Prijzen zijn flink gestegen in Rusland maar de salarissen van de gemiddelde Rus juist niet. Dat de Russische economie groeit door de oorlogsindustrie maakt nog niet dat de gemiddelde Rus er van profiteert.
Nogmaals, ik verwijs graag naar de gratis te beluisteren NRC-podcast vanaf zes minuten voor het einde.

Lonen gemiddeld 17% gestegen bij een inflatie is 7%.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:06:24 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212552987
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oekraïne in ieder geval niet
Dat sovereign welfare fund heeft nog 1 a 2 jaar. En aflopend; want inflatie, goud firesale maakt dat iedereen je uitkleed.

Maar goed, ik beschouw het e.e.a. als een deeloplossing. En als onze 'gift' aan dat volk voor die eikel op de troon tolereren.
&lt;signature here&gt;.
pi_212552991
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Neen, maar hoe lang houdt Oekraïne het vol? Ook geen 5 jaar, tenzij…
Als het moet houden ze het nog 20 jaar vol.
pi_212553019
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als het moet houden ze het nog 20 jaar vol.
De wil kan best nog lang meegaan. Ze hebben we de middelen nodig.

Ik heb eigenlijk gemist hoeveel artillerie munitie Denemarken nu in korte tijd die kant op gaat doen?
  Forum Admin vrijdag 23 februari 2024 @ 15:10:39 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212553039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De wil kan best nog lang meegaan. Ze hebben we de middelen nodig.

Ik heb eigenlijk gemist hoeveel artillerie munitie Denemarken nu in korte tijd die kant op gaat doen?
Alles wat ze hebben, 800k ofzo heb ik ergens gelezen.

En wbt de wil, dit houden ze qua wilskracht oneindig vol.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212553056
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De wil kan best nog lang meegaan. Ze hebben we de middelen nodig.

Ik heb eigenlijk gemist hoeveel artillerie munitie Denemarken nu in korte tijd die kant op gaat doen?
De middelen zijn wel een voorwaarde natuurlijk maar er wordt al vanaf het begin geroepen dat de middelen te weinig zijn en dat we meer moeten leveren. Maar ondertussen staan ze al 2 jaar hun mannetje. We geven ze net steeds genoeg.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:14:55 #10
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212553089
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De middelen zijn wel een voorwaarde natuurlijk maar er wordt al vanaf het begin geroepen dat de middelen te weinig zijn en dat we meer moeten leveren. Maar ondertussen staan ze al 2 jaar hun mannetje. We geven ze net steeds genoeg.
Tjetjenie hield het 15 jaar uit, met 0 hulp van niemand.

En de VS is nu wel aan het aankloten, europa ook, maar bv munitie eerder gekocht/toegezegd in de VS vloeit er nog steeds naar toe. Dus niveau 0 hulp, zal het nooit worden.
&lt;signature here&gt;.
pi_212553131
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tjetjenie hield het 15 jaar uit, met 0 hulp van niemand.

En de VS is nu wel aan het aankloten, europa ook, maar bv munitie eerder gekocht/toegezegd in de VS vloeit er nog steeds naar toe. Dus niveau 0 hulp, zal het nooit worden.
Dus, hoe verschrikkelijk het ook allemaal is. Oekraïne handhaaft zich voorlopig nog wel even.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 februari 2024 @ 15:24:20 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212553176
Armenië zegt dat de CSTO naar de hel kan lopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:25:38 #13
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212553187
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:24 schreef Ulx het volgende:
Armenië zegt dat de CSTO naar de hel kan lopen.
Duh, Armenië is toch al fucked, dus wat maakt het ook uit wat ze nog roepen. Ze hebben verkeerd gegokt en nu verloren.....
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_212553204
quote:
Quote dan even helemaal. Ik citeer een artikel uit 2014 en eentje uit 2024.
pi_212553235
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nogmaals, ik verwijs graag naar de gratis te beluisteren NRC-podcast vanaf zes minuten voor het einde.

Lonen gemiddeld 17% gestegen bij een inflatie is 7%.
Ik ben op me werk en heb geen tijd om nu een podcast te luisteren. Een artikel kan ik nog snel lezen. Maar ik zal het van het weekend doen. Wat ik al zei in het andere artikel wat je postte was er al meer nuance maar dat voldeed blijkbaar niet aan de goede ideologie. Voor de rest heb ik nergens ooit ontkent dat er geen mensen zijn die flink verdienen aan deze oorlog want ik weet dat de salarissen voor het leger en de verschillende privélegers behoorlijk hoog liggen. Maar je kan niet je hele bevolking in het leger stoppen of spullen laten maken voor de oorlog.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 februari 2024 @ 15:32:07 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212553253
Hongarije koopt vier nieuwe Saab Gripens.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:32:25 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212553256
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Quote dan even helemaal. Ik citeer een artikel uit 2014 en eentje uit 2024.
Ik vond het vooral vreemd dat je een artikel uit 2014 aanhaalde om een punt over de Russische economie van nu te maken. Die andere haalt Krista Georgieva aan, de baas van het IMF. Die doet ook vooral aan wensdenken, hoewel het wel klopt dat de Russische economie aan het doordraaien en oververhitten is.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:38:12 #18
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212553317
Rusland is fucked qua economie. Budgetuitgaven voor onderwijs en gezondheidszorg is in 2024 op hetzelfde niveau als 2023, ondanks de inflatie (!) Al het geld gaat naar defensie, maar levert op de lange termijn geen ruk op. Ja men is nu volop aan het werk in Rusland met hun oorlogseconomie, maar dat wordt gefinancierd uit de eigen reserves. Dan nog niet te spreken over de zogeheten braindrain en de impact die dat heeft op innovatie en technologie ontwikkeling.

Iedereen die zegt dat de sancties niet werken of dat Rusland niet zwaar (economisch) lijdt onder de oorlog moet je niet serieus nemen :')

Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:41:30 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212553352
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:38 schreef cabe0002 het volgende:
Rusland is fucked qua economie. Budgetuitgaven voor onderwijs en gezondheidszorg is in 2024 op hetzelfde niveau als 2023, ondanks de inflatie (!) Al het geld gaat naar defensie, maar levert op de lange termijn geen ruk op. Ja men is nu volop aan het werk in Rusland met hun oorlogseconomie, maar dat wordt gefinancierd uit de eigen reserves. Dan nog niet te spreken over de zogeheten braindrain en de impact die dat heeft op innovatie en technologie ontwikkeling.

Iedereen die zegt dat de sancties niet werken of dat Rusland niet zwaar (economisch) lijdt onder de oorlog moet je niet serieus nemen :')

Beetje geval half vol half leeg. Blijkbaar is -XOR- (nofi ;) ) van het type half-vol.
&lt;signature here&gt;.
pi_212553893
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:38 schreef cabe0002 het volgende:
Rusland is fucked qua economie. Budgetuitgaven voor onderwijs en gezondheidszorg is in 2024 op hetzelfde niveau als 2023, ondanks de inflatie (!) Al het geld gaat naar defensie, maar levert op de lange termijn geen ruk op. Ja men is nu volop aan het werk in Rusland met hun oorlogseconomie, maar dat wordt gefinancierd uit de eigen reserves. Dan nog niet te spreken over de zogeheten braindrain en de impact die dat heeft op innovatie en technologie ontwikkeling.

Iedereen die zegt dat de sancties niet werken of dat Rusland niet zwaar (economisch) lijdt onder de oorlog moet je niet serieus nemen :')

Tel daarbij op dat olie en gas minder winstgevend zijn omdat ze met kortingen aan India en China verkocht moeten worden.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 16:41:25 #21
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212554100
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 16:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Tel daarbij op dat olie en gas minder winstgevend zijn omdat ze met kortingen aan India en China verkocht moeten worden.
Eens, ik heb het alleen nog maar over de uitgaven kant gehad, maar de inkomsten zijn minstens net zo dramatisch voor Rusland.

Inkomsten uit olie en gas in 2023: ~100 miljard dollar. Een daling van 24% tov 2022 en een 65% daling tov 2021. :')

En dit zijn dan nog de cijfers die vanuit Rusland zelf worden gepubliceerd: de werkelijke situatie zal wel nog slechter zijn.

Vanaf 7:33
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 februari 2024 @ 16:56:38 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212554233
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 16:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Tel daarbij op dat olie en gas minder winstgevend zijn omdat ze met kortingen aan India en China verkocht moeten worden.
En omdat de EU landen de komende jaren geen gas meer gaan kopen is de complete infrastructuur in Rusland nutteloos, vrijwel elke leiding gaat tenslotte naar het westen, dus snel opkrabbelen is er ook niet meer bij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_212554322
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 16:41 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Eens, ik heb het alleen nog maar over de uitgaven kant gehad, maar de inkomsten zijn minstens net zo dramatisch voor Rusland.

Inkomsten uit olie en gas in 2023: ~100 miljard dollar. Een daling van 24% tov 2022 en een 65% daling tov 2021. :')

En dit zijn dan nog de cijfers die vanuit Rusland zelf worden gepubliceerd: de werkelijke situatie zal wel nog slechter zijn.

Vanaf 7:33
Kort gezegd trekt Rusland nu een hoop geld uit voor het leger, maar verliezen ze economische kracht door de braindrain, de sancties en omdat olie en gas minder winstgevend zijn.

Dan zijn de volgende vragen of Rusland dit wel vol kan volhouden, hoe lang het nog duurt tot een mogelijk val, en hoe dit er dan uit gaat zien.
pi_212554328
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 17:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Kort gezegd trekt Rusland nu een hoop geld uit voor het leger, maar verliezen ze economische kracht door de braindrain, de sancties en omdat olie en gas minder winstgevend zijn.

Dan zijn de volgende vragen of Rusland dit wel vol kan volhouden, hoe lang het nog duurt tot een mogelijk val, en hoe dit er dan uit gaat zien.
Gelet op het verleden vrij lang. Zie landen als Nazi-Duitsland en Japan. Die werden nog kapot gebombardeerd en hielden het jaren vol.

De Russische fabrieken hebben vrij spel.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 17:13:18 #25
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212554411
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 17:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Kort gezegd trekt Rusland nu een hoop geld uit voor het leger, maar verliezen ze economische kracht door de braindrain, de sancties en omdat olie en gas minder winstgevend zijn.

Dan zijn de volgende vragen of Rusland dit wel vol kan volhouden, hoe lang het nog duurt tot een mogelijk val, en hoe dit er dan uit gaat zien.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat nu exact de huidige reserves zijn van Rusland, waar ze nu op zitten en tot wanneer ze alles nog rond gefinancierd krijgen. En verder nog natuurlijk wat de breaking point van de bevolking gaat zijn en wanneer, want zij betalen de uiteindelijk prijs voor dit alles.......
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 17:17:48 #26
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212554450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 17:06 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gelet op het verleden vrij lang. Zie landen als Nazi-Duitsland en Japan. Die werden nog kapot gebombardeerd en hielden het jaren vol.

De Russische fabrieken hebben vrij spel.
Ja als je als bevolking tevreden bent met 1 stukje brood per dag met wat vlees en 18 uur per dag werken in de fabriek om wapens te maken. Ja dan kan het lang duren inderdaad.....
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_212554490
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alles wat ze hebben, 800k ofzo heb ik ergens gelezen.

En wbt de wil, dit houden ze qua wilskracht oneindig vol.
Dat was Tsjechië die zei dat ze ergens 800k hadden gevonden en alleen geld nodig hadden. Die zouden er binnen een paar weken kunnen zijn. Lijkt me te mooi om waar te zijn, zo'n korte levertijd.

Tenzij ze die van de Russen kunnen kopen :D
pi_212554635
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 17:06 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gelet op het verleden vrij lang. Zie landen als Nazi-Duitsland en Japan. Die werden nog kapot gebombardeerd en hielden het jaren vol.

De Russische fabrieken hebben vrij spel.
Ook de Russische fabrieken worden aangevallen. Tijdje geleden nog een raketfabriek.
pi_212554651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 17:06 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gelet op het verleden vrij lang. Zie landen als Nazi-Duitsland en Japan. Die werden nog kapot gebombardeerd en hielden het jaren vol.

De Russische fabrieken hebben vrij spel.
Punt is wel dat de economie veel globaler geworden is. De Duitsers en Japanners waren grotendeels zelfvoorzienend. Men leefde van producten uit de regio. En oorlogstuig maakte men vooral zelf.

Als het zou lukken om Rusland van alle westerse chips te ontzien, hebben ze een groot probleem.
  Forum Admin vrijdag 23 februari 2024 @ 17:37:38 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212554709
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 17:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat was Tsjechië die zei dat ze ergens 800k hadden gevonden en alleen geld nodig hadden. Die zouden er binnen een paar weken kunnen zijn. Lijkt me te mooi om waar te zijn, zo'n korte levertijd.

Tenzij ze die van de Russen kunnen kopen :D
Oh, ja dat klopt :D

Zou wel een poets zijn inderdaad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212554776
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 17:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat was Tsjechië die zei dat ze ergens 800k hadden gevonden en alleen geld nodig hadden. Die zouden er binnen een paar weken kunnen zijn. Lijkt me te mooi om waar te zijn, zo'n korte levertijd.

Tenzij ze die van de Russen kunnen kopen :D
Ik heb het begrepen dat deze shells uit Zuid-Afrika en Zuid-Korea gehaald gaan worden.

En dat Denemarken zijn gehele voorraad artillerie en shells aan Oekraïne zou schenken bleek om een misverstand (mogelijk vertaalfoutje) te gaan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 februari 2024 @ 17:52:10 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212554901
Zuid-Korea is zeker mogelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_212554953
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:42 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het gejank dat of rechts of links verantwoordelijk is voor het ontmantelen van defensie is om te huilen.

Geen enkele partij dacht er tussen 2000 en 2021 anders over. Oorlog in Europa was uitgesloten en de toenadering tussen het westen en Rusland verliep redelijk. Zie de Olympische spelen als voorbeeld.

Er was simpelweg geen belang voor het hebben van een groot defensieapparaat en de keuze om tanks weg te doen en verder in te krimpen was toendertijd niet meer dan logisch.
Daar was niks logisch aan, het enige waar naar gekeken werd was geld, period. Daarbij zijn de bezuinigingen ingezet in 1991 met het uitkomen van de defensienota waarbij de prioriteitennota van 1993 de genadeklap was. De opvolgende kabinetten hebben dat met de roze bril op maximaal uitgebuit met het zg. "innen van het vredesdividend". Iedereen die net even verder keek dan de Nederlandse dijken snapte wel dat dit oeverloze bezuinigen op defensie een compleet verkeerde keuze was.

quote:
Dat achteraf gelul van ja maar en dom dit en dat.. wat hebben we daar aan? Toen op dat moment, was dat de beste keuze.
Nee, dat was zeker niet de beste keuze en als jij dat wel vindt mag je dat gerust onderbouwen.
pi_212554994
https://mil.in.ua/en/news(...)1a1-sa-abrams-tanks/
quote:
47th Brigade showed combat use of its M1A1 SA Abrams tanks

Soldiers of the 47th Mechanized Brigade showed the combat use of their M1A1 SA Abrams tanks in the Avdiivka direction.

The corresponding video was released by the press service of the brigade.

“And while Russian invaders are trying to understand where Abrams tanks are, tankers of the 47th Mechanized Brigade have been “dismantling” Russian invaders and their equipment for molecules for more than a month,” the Brigade said.

In the video, there is shown the presence of ARAT ERA protection on combat vehicles. As Militarnyi previously reported in January the SA tanks of Armed Forces of Ukraine had been equipped with an Abrams Reactive Armor (ARAT-1) protection.
By this time, the United States-supplied M1A1 Abrams main battle tanks in a special SA (situational awareness) version were “sparkled” without additional elements of armor protection.

ARAT ERA is included in the Tank Urban Survival Kit (TUSK), which was actively used by American tankers during the Iraq campaign.

The path of Abrams tanks to Ukraine
At the end of May 2023, 200 Ukrainian servicemen began training on M1 Abrams tanks at an American military base in Germany.

The training program involved not only training crews for operating tanks, but also training personnel for maintaining these combat vehicles.

In early August, the United States officially approved the transfer of the first batch of Abrams tanks to Ukraine. The main training course for crews and technical personnel on these tanks was completed in August.

It was originally planned that the funds of the Ukraine Security Assistance Initiative would be used to transfer American tanks to Ukraine to purchase new equipment from the manufacturer.

Then they decided to withdraw equipment from the US Army reserves, and before sending tanks to Ukraine, they were repaired and converted.

The states also included depleted uranium armor-piercing rounds in a military aid package to Ukraine that was announced on September 6.

Militarnyi on October 17, 2023 reported that all M1 Abrams promised by the United States had arrived in Ukraine.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 februari 2024 @ 18:00:09 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212555004
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 17:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar was niks logisch aan, het enige waar naar gekeken werd was geld, period. Daarbij zijn de bezuinigingen ingezet in 1991 met het uitkomen van de defensienota waarbij de prioriteitennota van 1993 de genadeklap was. De opvolgende kabinetten hebben dat met de roze bril op maximaal uitgebuit met het zg. "innen van het vredesdividend". Iedereen die net even verder keek dan de Nederlandse dijken snapte wel dat dit oeverloze bezuinigen op defensie een compleet verkeerde keuze was.
[..]
Nee, dat was zeker niet de beste keuze en als jij dat wel vindt mag je dat gerust onderbouwen.
'Ja-maar-de-vorige-regering-is-daarmee-begonnen-dus-gaan-we-zo-door' is niet echt een heel sterk argument om 30 jaar lang te herkauwen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 18:01:55 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212555020
quote:
Die krater/maan landschappen. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212555032
https://gwaramedia.com/en(...)-kupiansk-direction/
quote:
Military: Ukrainian Armed Forces Captured Two Russian Soldiers in Lyman-Kupiansk Direction
UKRAINE, Feb 23 — Over the past day, Ukrainian defenders captured two Russian soldiers and wounded 302 others. Illia Yevlash, the head of the press service of the Eastern Group of the Armed Forces of Ukraine, reported on this on the air of the national marathon.

In addition, Illia Yevlash added that the Ukrainian Armed Forces destroyed 96 pieces of Russian equipment, including two tanks, six infantry fighting vehicles, 12 guns and mortars, 15 vehicles, as well as video surveillance and electronic warfare stations.

In the Lyman-Kupiansk direction, the Russian army conducted 659 attacks, and 19 combat engagements occurred in this area.

The head of the press service noted that the number of Russians in this direction remains unchanged — about 120,000. Russians take up to two or three days to regroup. They are also losing their equipment fast: when an assault group enters a position, the Russian military loses up to 60% of their equipment.

According to Illia Yevlash, the Russians are trying to attack the Chornyi Zherebets River near the village of Terny [a village in Donetsk Oblast — ed.]. Fierce battles are going on there now.

Earlier, the spokesman noted that the Russian army is trying to seize this lodge [near the Chornyi Zherebets River and the village of Terny — ed.] to develop a further offensive toward Kupiansk and Kupiansk-Vuzlovyi.

According to the Institute for the Study of War (ISW), this is the first time Russia has launched an innovative offensive against Kharkiv. The ISW notes that this is a radically different operation compared to others since the full-scale invasion.
pi_212555131
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
'Ja-maar-de-vorige-regering-is-daarmee-begonnen-dus-gaan-we-zo-door' is niet echt een heel sterk argument om 30 jaar lang te herkauwen.
En toch gebeurde het.
pi_212555167
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 17:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat was Tsjechië die zei dat ze ergens 800k hadden gevonden en alleen geld nodig hadden. Die zouden er binnen een paar weken kunnen zijn. Lijkt me te mooi om waar te zijn, zo'n korte levertijd.

Tenzij ze die van de Russen kunnen kopen :D
Ze kunnen ze ook rechtstreeks leveren, direct op de doelwitten :7 O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212555183
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/02/23/7443352
quote:
Hungary blocks EU joint statement dedicated to 2nd anniversary of Russia's invasion of Ukraine
Hungary is blocking the adoption of a joint EU statement on the second anniversary of Russia's full-scale invasion of Ukraine due to disagreement with certain wording.

Source: Rikard Jozwiak, Radio Liberty editor, who covers European-related issues; European Pravda

Details: Reportedly, Budapest has blocked the signing of the joint declaration of the EU dedicated to the second anniversary of Russia’s full-scale invasion of Ukraine.

"Will likely just be a joint statement of the three presidents of the EU institutions (council, commission, parliament)," Jozwiak added.

The Hungarian government has published a separate statement in which it calls upon "both sides" to reach a truce and does not mention the aggressor state at all. Viktor Orban, head of the Hungarian government, claimed that Russia cannot be put on its knees in a military sense.

Background:
• The EU adopted the 13th sanctions package prepared ahead of the second anniversary of the full-scale war.
• According to the media, Budapest sought lifting the sanctions from several Russian businessmen during decision-making concerning the extension of the existing sanctions, but this attempt failed.
Wat is die Orban toch ook een clown. Het is niet helemaal duidelijk wat die verklaring nu precies was. Maar iets zegt mij dat de strekking gehaald kan worden uit de verklaring die Orban zelf heeft gepubliceerd.

- Putin is de agressor en moet zijn troepen terug trekken uit Oekraïne en dus het bezet gebied opgeven voordat er sprake kan zijn van vrede. En Putin/Rusland moet verantwoordelijk worden gehouden.
pi_212555227
https://news.yahoo.com/hu(...)-iran-222658023.html
quote:
Hungarian foreign minister visiting Iran for trade negotiations "forgot" that Tehran supplies Russia with weapons
Hungarian Foreign Minister Péter Szijjártó visited Tehran on 22 February and met with Iranian Foreign Minister Hossein Amir-Abdollahian, despite the fact that Iran is actively supporting Russia in its war against Ukraine.

Source: European Pravda, citing Hungarian media outlet MTI

Details: Szijjártó, who was taking part in a Hungarian-Iranian business forum in Tehran, said the two countries are interested in developing economic cooperation in areas that are not affected by sanctions, such as pharmaceuticals, healthcare, the food industry, and water management.

He announced on Facebook that he had signed a bilateral agreement that would "open up even greater access to the Iranian market for high-quality Hungarian agricultural technology and food products".

At a joint press conference with his Iranian counterpart, Hossein Amir-Abdollahian, Szijjártó said he had come to Tehran to prevent an escalation of the conflict in the Middle East, which would pose a "huge threat to global security".

Szijjártó made only a passing mention of the 7 October 2023 terrorist attack on Israel by Iran-backed Hamas militants and the attacks on civilian vessels by Yemeni Houthis, who are also sponsored by the Iranian regime.

He made no mention at all of the fact that Tehran is providing military assistance to Russia to wage its war in Ukraine, which contradicts Hungary's position that no one should provide weapons to either side in the "conflict".

Ironically, it was reported just before the Hungarian foreign minister's visit that Iran had sent several hundred ballistic missiles to Russia for strikes against Ukraine.

This is not the first time that Hungary has sought to build relations with countries from the modern-day "axis of evil". In 2022, Szijjártó welcomed the Iranian minister of economy, and in 2023, he travelled to Belarus and shook hands with its self-styled president, Alexander Lukashenko. Senior Hungarian officials are also the only ones in the EU who have continued to travel to Russia since the outbreak of the full-scale war in Ukraine.
Nog zo'n trieste actie van de Hongaren/Orban. Het is wel duidelijk dat hun belangen niet in de EU/NAVO liggen.
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 18:19:00 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212555238
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:42 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Het gejank dat of rechts of links verantwoordelijk is voor het ontmantelen van defensie is om te huilen.

Geen enkele partij dacht er tussen 2000 en 2021 anders over. Oorlog in Europa was uitgesloten en de toenadering tussen het westen en Rusland verliep redelijk. Zie de Olympische spelen als voorbeeld.

Er was simpelweg geen belang voor het hebben van een groot defensieapparaat en de keuze om tanks weg te doen en verder in te krimpen was toendertijd niet meer dan logisch.

Dat achteraf gelul van ja maar en dom dit en dat.. wat hebben we daar aan? Toen op dat moment, was dat de beste keuze.

Nu nog is de oorlog in Oekraïne er een die niemand snapt. Het russiche leger was hier niet op voorbereid en dat zien we sinds het begin van de oorlog terug.

Het enige waar je kritisch naar kunt kijken is de lak aan snelheid waarmee het westen naar deze oorlog kijkt, maar ook die zijn niet meer dan logisch. Rusland is en blijft een kernmacht en links of rechtsom moet je weloverwogen beslissingen nemen.

Het is juist het westen die nu de bluffs van Rusland callen mbt de rode lijnen...
dit Ruslad komt niet uit het niets he, er wordt al decennialang voor gewaarschuwd

pas op de Russen zijn weer assertief aan het doen, pas op ze zijn met hun raketten een stuk verder dan ons en ga zo maar door, dit is geen achteraf gelul ... dit is zie je nu wel wat er van komt?
we hadden in 1999 na de Kosovo crisis al moeten beseffen dat er ergens in de toekomst een botsing zou gaan komen

kreeg je reacties in de trend van hihaho, de koude oorlog belde, ze willen hun tijdgeest terug en wat moeten we nu met meer soldaten, je hebt er maar 4 nodig om te klaverjassen hahaaatjes en de laatste keer dat ze nodig waren hielden ze het maar drie en een half uur uit :s)

pas op ze zijn weer massaal duikboten aan het bouwen, dat doen ze niet voor niets

onze reactie?

we schaffen de onderzeebootbestrijdingscapaciteit nagenoeg volledig af want de Amerikanen hebben toch gigantische vliegdekschepen om ons te helpen

en nu zijn de Russen er en is iedereen reuze boos en verbaasd, moet de volledige krijgsmacht de grens over want hier staat het toch maar te staan en moet elke Rus dood, liefst vrouwen en kinderen eerst want in oorlog moet je meedogenloos zijn en weet ik het wat voor bloeddorstige bullshit de hele dag :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 18:20:04 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212555254
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 18:18 schreef Delenlill het volgende:
https://news.yahoo.com/hu(...)-iran-222658023.html
[..]
Nog zo'n trieste actie van de Hongaren/Orban. Het is wel duidelijk dat hun belangen niet in de EU/NAVO liggen.
wanneer zijn er verkiezingen in hongarije
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212555272
Wel grappig hoe die mensen zeggen dat Rusland/Putin hier al jaren lang voor aan het waarschuwen/dreigen waren. En dat wij dit aan hadden moeten zien komen.

Maar wanneer het op de Nucleaire dreigementen uitkomen. Of de dreigementen om NAVO grondgebied aan te vallen dan moeten wij daar niet naar luisteren. Want dat is duidelijk onzin. Dat zouden zij nooit doen tenslotte. Die dreigementen zijn loos.
pi_212555284
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 18:18 schreef Delenlill het volgende:
https://news.yahoo.com/hu(...)-iran-222658023.html
[..]
Nog zo'n trieste actie van de Hongaren/Orban. Het is wel duidelijk dat hun belangen niet in de EU/NAVO liggen.
Wat mij betreft mogen al die acties van Hongarije stevige gevolgen hebben :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212555297
Morgenmiddag vanaf 13.00u op National Geographic Channel een (aantal?) special(s) over de Oekraïne oorlog.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212555315
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:20 schreef SoSolid het volgende:
Ja maar er is ondertussen wel een boel veranderd. Defensie budget:

2015: 7,7 miljard
2024: 21,4 miljard
En in 1991 toen we nog wel aan de 2% BNP voldeden 6 miljard... Absolute getallen zeggen niet zoveel natuurlijk als daar een jaar of 10 tussen zit.
pi_212555323
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 18:22 schreef Delenlill het volgende:
Wel grappig hoe die mensen zeggen dat Rusland/Putin hier al jaren lang voor aan het waarschuwen/dreigen waren. En dat wij dit aan hadden moeten zien komen.

Maar wanneer het op de Nucleaire dreigementen uitkomen. Of de dreigementen om NAVO grondgebied aan te vallen dan moeten wij daar niet naar luisteren. Want dat is duidelijk onzin. Dat zouden zij nooit doen tenslotte. Die dreigementen zijn loos.
Noeks!!!!

@Starhopper
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 18:29:03 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212555345
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 18:22 schreef Delenlill het volgende:
Wel grappig hoe die mensen zeggen dat Rusland/Putin hier al jaren lang voor aan het waarschuwen/dreigen waren. En dat wij dit aan hadden moeten zien komen.

Maar wanneer het op de Nucleaire dreigementen uitkomen. Of de dreigementen om NAVO grondgebied aan te vallen dan moeten wij daar niet naar luisteren. Want dat is duidelijk onzin. Dat zouden zij nooit doen tenslotte. Die dreigementen zijn loos.
dat zijn dan ook twee hele verschillende dingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212555381
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 18:19 schreef sp3c het volgende:
dit Ruslad komt niet uit het niets he, er wordt al decennialang voor gewaarschuwd

pas op de Russen zijn weer assertief aan het doen, pas op ze zijn met hun raketten een stuk verder dan ons en ga zo maar door, dit is geen achteraf gelul ... dit is zie je nu wel wat er van komt?
we hadden in 1999 na de Kosovo crisis al moeten beseffen dat er ergens in de toekomst een botsing zou gaan komen
Begin '90 had men dat eigenlijk al moeten beseffen met de oorlog in vml Joegoslavie.

quote:
kreeg je reacties in de trend van hihaho, de koude oorlog belde, ze willen hun tijdgeest terug en wat moeten we nu met meer soldaten, je hebt er maar 4 nodig om te klaverjassen hahaaatjes en de laatste keer dat ze nodig waren hielden ze het maar drie en een half uur uit :s)

pas op ze zijn weer massaal duikboten aan het bouwen, dat doen ze niet voor niets

onze reactie?

we schaffen de onderzeebootbestrijdingscapaciteit nagenoeg volledig af want de Amerikanen hebben toch gigantische vliegdekschepen om ons te helpen

en nu zijn de Russen er en is iedereen reuze boos en verbaasd, moet de volledige krijgsmacht de grens over want hier staat het toch maar te staan en moet elke Rus dood, liefst vrouwen en kinderen eerst want in oorlog moet je meedogenloos zijn en weet ik het wat voor bloeddorstige bullshit de hele dag :')
Hear! Hear! ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')