abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212485254
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Dan gaat de regering gewoon naar Lviv.
Uuh.. sorry ULX, maar dit slaat echt nergens op. Natuurlijk valt Oekraïne als Kiev valt, geen enkele expert zal anders oordelen.

Of ben je ook van mening dat Nederland in WW2 niet is gevallen omdat onze regering in London zat... lolcry..
pi_212485274
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet?
Idd niet. Die zien we niet, op was losse verzetstrijd na. Maar van een guerrillaoorlog zoals we hebben gezien in Afghanistan en Vietnam is absoluut geen sprake. Het is er zelfs relatief rustig.
pi_212485279
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 16:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat is het wel. Dit is algemene kennis van WW2 over stalingrad. De aanvalsgolfen incl alle andere zaken waar tekorten waren + de meesterzet van Hitler om kosten wat kost Kaliningrad te blijven verdedigen.

De aanvalsgolfen zijn extreem berucht gebleken bij Stalinggrad. Daar zijn hele boeken over geschreven en docus over gemaakt.

Het verbaasd mij het gebrek aan kennis over WW2 door users die er plat op gaan om een mening te geven. Ik ga maar niet zeggen wat mijn achtergrond is.
Ik ontken ze niet ik zeg alleen dat het niet de (enige) reden si dat ze gewonnen hebben. Voor de oorlog was de lend lease veel doorslaggevender.

Maar ik ben benieuwd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212485289
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:05 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Idd niet. Die zien we niet, op was losse verzetstrijd na. Maar van een guerrillaoorlog zoals we hebben gezien in Afghanistan en Vietnam is absoluut geen sprake. Het is er zelfs relatief rustig.
Niet grootschalig maar is dat niet omdat er ook nog een regulier leger is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212485301
https://www.politico.com/(...)via-estonia-00142055
quote:
DOJ: Confiscated Russian funds will support Ukraine — via Estonia
It is the first time the U.S. will transfer funds to a foreign ally for the explicit purpose of assisting Ukraine and comes as foreign aid for the embattled nation has stalled in Congress.

The U.S. will transfer confiscated Russian funds to Estonia to be used in support of Ukraine, the Justice Department announced Saturday.

The nearly $500,000 sum was secured from “an illegal procurement network attempting to import into Russia a high-precision, U.S.-origin machine tool with uses in the defense and nuclear proliferation sectors,” according to a DOJ press release.

It is the first time the U.S. will transfer funds to a foreign ally for the explicit purpose of assisting Ukraine and comes as foreign aid for the embattled nation has stalled in Congress.

The funds are being transferred to Estonia because current authorities do not allow for a direct transfer to Ukraine. According to deputy attorney general Lisa Monaco, the funds will be used for a project designed to streamline damage assessments of Ukraine’s electrical transmission and distribution systems.

“This is an incremental step toward justice and restoration. But it is a necessary step. And it blazes a new trail towards combatting Russia’s ongoing brutality,” said Monaco in remarks prepared for delivery at the Munich Security Conference in Germany.

“The Department of Justice will continue pursuing creative solutions to ensure the Ukrainian people can respond and rebuild. Dollar by dollar. House by house. Town by town,” Monaco added, noting that the administration would not wait for Congress, but rather would use existing authorities to provide assistance to Ukraine.
  zondag 18 februari 2024 @ 17:08:47 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212485322
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet grootschalig maar is dat niet omdat er ook nog een regulier leger is.
Veel mensen zouden ook het liefste doorgaan met hun leven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212485358
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom zou je jezelf opofferen voor een kansloze zaak? Nu zal Kiev niet zo snel vallen, maar als dat wel gebeurt gaan die paar resterende Oekrainers de stad echt niet heroveren.
Omdat je misschien niet wilt dat je familieleden die nog in die stad zitten verkracht/gecastreerd/vermoord worden door de Russen?
  zondag 18 februari 2024 @ 17:11:26 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212485362
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 09:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik zou een enigszins normale bron wat betreft verliezen aan beide kanten toch wel een keer prettig vinden. Hier op Fok roept men ook over 13 keer hogere Russische verliezen enzo, dat mag weleens gestaafd worden.

Inderdaad lijkt het, zoals jij zegt dat de Oekraïeners bij hun terugtrekking ook veel materieel en troepen verloren zijn.
Dit zet alles op een rijtje:
https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_War
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 18 februari 2024 @ 17:12:00 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212485376
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omdat je misschien niet wilt dat je familieleden die nog in die stad zitten verkracht/gecastreerd/vermoord worden door de Russen?
Dat worden ze ook niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212485392
twitter

Ik hoop het voor hem. Als hij weer een manier vindt om het uit te stellen of als er tegen wordt gestemd dan moet hij een trap onder zijn kont krijgen.
pi_212485398
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat worden ze ook niet.
De Russen hebben het beste met de bevolking voor? Hadden wij ze maar rondlopen in de straten? Zoiets?
pi_212485424
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 16:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat is het wel. Dit is algemene kennis van WW2 over stalingrad. De aanvalsgolfen incl alle andere zaken waar tekorten waren + de meesterzet van Hitler om kosten wat kost Kaliningrad te blijven verdedigen.

De aanvalsgolfen zijn extreem berucht gebleken bij Stalinggrad. Daar zijn hele boeken over geschreven en docus over gemaakt.

Het verbaasd mij het gebrek aan kennis over WW2 door users die er plat op gaan om een mening te geven. Ik ga maar niet zeggen wat mijn achtergrond is.
Maar het is toch een groot verschil om je eigen land te verdedigen tegen massale aanvalsgolven of dat je dat moet doen terwijl je diep in Rusland zit en je aanvoerslijnen zijn afgesneden?
Цой жив
  zondag 18 februari 2024 @ 17:14:55 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212485432
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:01 schreef Delenlill het volgende:

Aaah, nu begrijp ik het. Alleen hoe zit dat met andere NAVO radar systemen? De NAVO wil toch graag dat alle systemen die gebruikt worden in NAVO landen met elkaar kunnen communiceren en samenwerken wanneer nodig? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Dat gaat om voorwaarschuwing niet om vuurleiding van het wapensysteem zelf. Je wil natuurlijk een compleet luchtbeeld hebben en aan de hand van dat luchtbeeld en eventuele dreigingen kun je doelen toewijzen aan een bepaald systeem (heel kort door de bocht) en dat systeem zal dan de dreiging proberen te neutraliseren maar dat gebeurt dus met de middelen van dat systeem zelf. Het is niet dat eoa overzichtsradar de vuurleiding kan doen van bv een PRTL aan het front.

Even een hele globale uitleg, search radars moeten ver kunnen kijken en moeten dus laag in de frequentie zitten aangezien lage frequenties ver komen maar omdat ze zo'n grote golflengte hebben zijn ze dus niet heel nauwkeurig. Fire control radars moeten een doel precies kunnen pin pointen zodat er nauwkeurig gevuurd kan worden dus die zitten in de hoge frequenties (korte golflengte) maar die komen minder ver. De Ka band bv (8mm band) heeft een max bereik van pak hem beet een kilometer of 8.

Hoe hoger de frequentie hoe minder het bereik. Zie bv. AM vs FM op de radio. FM zit hoog in de frequentie (MHz), AM laag (kHz).

quote:
En ja, dit was de eerste keer dat ik "stief" hoorde als in duurt lang. Ik dacht meer dat je een dik kwartier er mee bedoelde.
Ah, nee. Als wij het over een stief kwartiertje hebben dan bedoelen we dat het lang duurt zonder er een exacte waarde aan te geven. Maar dat kan iets Fries zijn... :D
pi_212485437
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus een exodus richting de EU.. mark my words. Oekraïne gaat vallen, kwestie van tijd.
  zondag 18 februari 2024 @ 17:15:32 #165
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_212485445
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Russen hebben het beste met de bevolking voor? Hadden wij ze maar rondlopen in de straten? Zoiets?
:|W
  zondag 18 februari 2024 @ 17:15:37 #166
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212485449
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:21 schreef dudewhereismycar het volgende:
De Russen stoppen niet.

Ik voorspel het hier -tegen het zere been van sommige hier- al langer: Rusland gaat dit winnen. Die gaan door tot de grens met Polen. De Oorlogseconomie is aangeslingerd en dan is geen weg meer terug zonder enorme consequenties.
Het Westen kan ook niet stoppen. Er zijn al enorme consequenties, Rusland gaat hoe dan ook kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212485477
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 16:53 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Afghanistan vergelijken met Oekraïne.. uhuh... er komt geen guerila oorlog? Die zien we ook niet in de bezette gebieden.
Dat zien we wel, ontploffingen, moorden, vergiftigen van groepen soldaten, etc.
Er zijn genoeg voorbeelden langs gekomen, en we zullen niet alles horen en zien.
En dat vanuit bezet gebied dat zogenaamd. Russisch gezindt is.
De rest van Oekraïne is dat een stuk minder.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 18 februari 2024 @ 17:17:09 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212485497
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee uiteraard niet, maar ze bereiden ook geen holocaust voor. Ze zullen er waarschijnlijk ofwel een soort Witrusland van maken met een puppetregering, ofwel er een Russisch oblast van maken en er een Russische politieke elite installeren, Russisch de enige taal aan de universiteiten van Kiev maken etc. Opstanden zullen wel hardhandig worden 'gepacificeerd'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212485523
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zien we wel, ontploffingen, moorden, vergiftigen van groepen soldaten, etc.
Er zijn genoeg voorbeelden langs gekomen, en we zullen niet alles horen en zien.
En dat vanuit bezet gebied dat zogenaamd. Russisch gezindt is.
De rest van Oekraïne is dat een stuk minder.
Dat heet verzet en achter de linies opereren. Een guerrillaoorlog is het absoluut niet. Het is juist relatief rustig in de bezette gebieden.
pi_212485561
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee uiteraard niet, maar ze bereiden ook geen holocaust voor. Ze zullen er waarschijnlijk ofwel een soort Witrusland van maken met een puppetregering, ofwel er een Russisch oblast van maken en er een Russische politieke elite installeren, Russisch de enige taal aan de universiteiten van Kiev maken etc. Opstanden zullen wel hardhandig worden 'gepacificeerd'.
Ik denk dat vele oekrainers zullen volksverhuizen onze kant op. Na alles wat er al heeft plaatsgevonden zie ik die niet onder een russisch juk willen leven. Evenmin is het niet aantrekkelijk om economische redenen in een armenhuis te belanden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_212485573
quote:
7s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het Westen kan ook niet stoppen. Er zijn al enorme consequenties, Rusland gaat hoe dan ook kapot.
Het westen kent al zo lang geen oorlog meer dat we passief en niet adequaat reageren. We hadden daar al 1.5 jaar terug AL onze middelen naar toe moeten sturen. Kazernes leeghalen en die kant opsturen. In de tussentijd orders plaatsen bij de defensieindustrie.

En de VN had een no-fly zone moeten toepassen boven Oekraïne.

Hoe het westen opereert is zoals het gebroken geweertje. Heel ww2 is zo begonnen: toekijken en niets doen. Pas toen Polen werd aangevallen, dat bondgenoot was van Frankrijk en Engeland ging het vliegwiel draaien.. alleen jammerlijk te laat.
pi_212485588
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik denk dat vele oekrainers zullen volksverhuizen onze kant op. Na alles wat er al heeft plaatsgevonden zie ik die niet onder een russisch juk willen leven. Evenmin is het niet aantrekkelijk om economische redenen in een armenhuis te belanden.
Dit. De echte exodus gaat nog beginnen.
  zondag 18 februari 2024 @ 17:23:21 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212485612
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, zeker de Kievanen zullen westwaarts trekken, en van die Kievanen vooral de beteropgeleiden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212485636
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat gaat om voorwaarschuwing niet om vuurleiding van het wapensysteem zelf. Je wil natuurlijk een compleet luchtbeeld hebben en aan de hand van dat luchtbeeld en eventuele dreigingen kun je doelen toewijzen aan een bepaald systeem (heel kort door de bocht) en dat systeem zal dan de dreiging proberen te neutraliseren maar dat gebeurt dus met de middelen van dat systeem zelf. Het is niet dat eoa overzichtsradar de vuurleiding kan doen van bv een PRTL aan het front.

Even een hele globale uitleg, search radars moeten ver kunnen kijken en moeten dus laag in de frequentie zitten aangezien lage frequenties ver komen maar omdat ze zo'n grote golflengte hebben zijn ze dus niet heel nauwkeurig. Fire control radars moeten een doel precies kunnen pin pointen zodat er nauwkeurig gevuurd kan worden dus die zitten in de hoge frequenties (korte golflengte) maar die komen minder ver. De Ka band bv (8mm band) heeft een max bereik van pak hem beet een kilometer of 8.

Hoe hoger de frequentie hoe minder het bereik. Zie bv. AM vs FM op de radio. FM zit hoog in de frequentie (MHz), AM laag (kHz).
[..]
Ah, nee. Als wij het over een stief kwartiertje hebben dan bedoelen we dat het lang duurt zonder er een exacte waarde aan te geven. Maar dat kan iets Fries zijn... :D
Nu begrijp ik het stukken beter. Misschien dat in de toekomst er meer mogelijkheden daarvoor komen dan. Bedankt voor de uitleg.

En ik denk inderdaad dat het iets Fries is dan, of regio gebonden. Wanneer ik het google kom ik hier op uit:

https://anw.ivdnt.org/article/kwartiertje
een stief kwartiertje
( (vooral) in Nederland; informeel)
ruim een kwartier; iets meer dan een kwartier

Maar dat maakt verder niet uit.
pi_212485674
Stel, rusland zou het grootste deel van oekraine in handen krijgen. De verliezen zijn immens, en er zal dus weinig mankracht zijn voor bestuur. bovendien kun je er vergif op innemen (pun intended) dat je de eerste jaren continu aanslagen en moordpartijen zult hebben op russisch gezinde bestuurders. Ik voorzie grote problemen qua stabiliteit voor de russen, zelfs al zou maximale repressie mogelijk zijn.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')