Ja, minder omslachtig kan natuurlijk wel simpel. Gewoon alleen geldelijke giften aftrekken van je inkomen voor allemaal hetzelfde percentage (dus geen opslagen) met een max van 10% van je inkomen is makkelijk genoeg.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Er zit wel een cap op van 10% van je inkomen (of 250k bij een periodieke gift).
Verder is de regeling natuurlijk in de basis al wonderlijk (al maak ik er zelf graag gebruik van), maar de uitvoering nog veel omslachtiger (onderscheid tussen anbi's, verenigingen, ssbi's; periodieke giften vastleggen; culturele anbi's die voor 125% aftrekbaar zijn voor privépersonen en voor 150% voor vennootschappen, giften in natura en ga zo maar door).
En daarom adviseren ze de aanbevelingen van Phpstyle niet; omdat die niet werken aldus de experts (de honderden ambtenaren die met de aanbevelingenlijst kwamen). Het wordt tijd dat de politiek daar naar gaat luisteren ipv tegen te zijn uit ideologie.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je snapt dat het exact de taak en baan van deze ambtenaren is om politieke besluiten te adviseren? Dat is hun hele baan, daarom zitten er zoveel ambtenaren op de ministeries.
Als je onderzoek doet en de rechtse adviezen blijken niet te werken, dan beveel je dat niet aan.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:08 schreef KaheemSaid het volgende:
De rechtse wind waait door het land, dan zou het toch wel gepast zijn dat de ambtenaren met wat rechtse adviezen komen?
Mee eens, die krijgen een opdracht uit de samenstelling uit de kamer ten tijde van de opdracht was.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, voor ontkenners van de klimaatproblematiek is dit wel een ingewikkeld stukje. Maar dat moet je niet de ambtenaren in kwestie verwijten volgens mij.
Fijn dat al die opportunisten die de PVV-winst in hun eigen politieke straatje fietsen hier eens aangepakt worden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind dit wel een aardige duiding over de winst van Wilders.
https://decorrespondent.n(...)37-2754-969f6eb43828
Korte samenvatting men stemt Wilders omdat men tegen migratie is. Maar het is zeker een boeiende analyse.
Die giften zijn niet de maandelijkse contributie toch? Wil even zeker weten dat je dat niet door elkaar haalt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Doet nauwelijks wat" is natuurlijk niet waar, de aftrekpost halveert feitelijk bijna de kosten van de giften. En het gaat vaak om duizenden euro's die je overmaakt naar de kerk, 'maar' 1000 gaat in een arme gemeente als die van ons echt maar om 30% van de leden, de rest is meer tot soms fors meer. Een kleine gemeente als die van ons krijgt dan ook al 250.000 euro aan giften per jaar. En als die halveren kunnen we gewoon niet meer bestaan, met zo'n 220.000 euro aan vaste lasten/onderhoud. En dit is een kerk, dit gaat natuurlijk voor veel meer verenigingen en goede doelen op. Ik denk dat je de maatschappelijke ontwrichting van het afschaffen van deze aftrekpost, die al gewoon is gemaximeerd tot een vast percentage van je inkomen, fors onderschat.
het gaat er ook om wat willen de 'rechtse' adviezen bewerkstellen. Het afschaffen van subsidies heeft niet als doel; dat de burger weer beter zicht heeft op ons belastingstelsel, het is nu zo ingewikkeld of alleen als doel of het argument al die subsidies zijn onnodig, dat kost alleen maar geld dat heen en weer geschuif.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als je onderzoek doet en de rechtse adviezen blijken niet te werken, dan beveel je dat niet aan.
Eens, heb dat later ook gecorrigeerd. Ging er in eerste instantie vanuit dat dit geheel autonoom was opgesteld. Maar er was om gevraagd.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze nemen geen beslissingen. Ze stellen iets voor nadat de politiek vroeg wat hun ideeen zijn. Aan de politiek te beslissen of dat ook gaat gebeuren.
"De PVV’er is simpelweg geen fan van de migrant".quote:Op dinsdag 13 februari 2024 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind dit wel een aardige duiding over de winst van Wilders.
https://decorrespondent.n(...)37-2754-969f6eb43828
Korte samenvatting men stemt Wilders omdat men tegen migratie is. Maar het is zeker een boeiende analyse.
Jawel, ook mijn maandelijkse contributie aan de VVD is 'gewoon' aftrekbaar.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
Die giften zijn niet de maandelijkse contributie toch?
Dat is niet wat ik schreef.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Mee eens, die krijgen een opdracht uit de samenstelling uit de kamer ten tijde van de opdracht was.
Zelfde gold voor de 3% afdracht van mijn raadsvergoeding aan de afdeling destijds.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Jawel, ook mijn maandelijkse contributie aan de VVD is 'gewoon' aftrekbaar.
Nee, ik ben benieuwd of die 250k aan de kerk die Hanca giften noemt of daar ook de contributie/maandelijks betaling in zit.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Jawel, ook mijn maandelijkse contributie aan de VVD is 'gewoon' aftrekbaar.
Kwestie van bedenken wie er gebruik van maakt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Het blijft toch raar dat rechts qua groen zo graag naar subsidies kijkt, terwijl dit volgens mij haaks staat op rechts economisch beleid.
Een kerk heeft geen contributie. Een kerklidmaatschap is in principe gratis. Alle inkomsten zijn giften (of verhuur, dat komt ook nog wel voor).quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die giften zijn niet de maandelijkse contributie toch? Wil even zeker weten dat je dat niet door elkaar haalt.
Best wel veel nog.
Oh, ik dacht dat actieve kerkgangers maandelijks iets van ¤50 betaalden of zo iets.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een kerk heeft geen contributie. Een kerklidmaatschap is in principe gratis. Alle inkomsten zijn giften (of verhuur, dat komt ook nog wel voor).
Nee. De meeste mensen betalen natuurlijk wel maandelijks (en per huishouden gelukkig een stuk meer dan 50 euro). Dat is in onze kerk, andere kerken hebben een ander systeem (je kent de spandoeken van KerkBalans wel, die halen in 1 maand al hun jaarlijkse giften binnen).quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat actieve kerkgangers maandelijks iets van ¤50 betaalden of zo iets.
Je hebt toch als kerk een stabiele inkomstenstroom nodig natuurlijk.
Er gaat geen maandelijks acceptgirotje uit ofzo?
Steeds meer kerken gaan samen, dat drukt de kosten natuurlijk wel. Maar het ging me niet eens specifiek om de kerken, ik ken alleen van onze kerk de jaarrekening uit mijn hoofd. Maar ook voedselbanken, natuurmonumenten, buurtverenigingen e.d. drijven op giften.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:31 schreef Janneke141 het volgende:
Nu hebben kerken wel als extra handicap dat hun ledenaantal op de meeste plekken hard achteruit loopt, en dat tij waarschijnlijk niet gaat keren. En dan hebben ze ook nog eens vrij veel vaste lasten. Nou moet je ze niet failliet laten gaan, maar de vraag is wel of je dat op deze manier via het Belastingstelsel op moet willen lossen.
Ik denk dat stemmen op een anti-partij die verhuftering toestaat niet direct het probleem van verhuftering oplost.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
"De PVV’er is simpelweg geen fan van de migrant".
Klopt, ook mijn reden geweest om PVV te stemmen.
Ik kijk waarschijnlijk teveel opsporing verzocht en Politie Rotterdam.
Wandel te vaak in een wijk waar je net zo vaak oostbloks hoort praten als Nederlands.
Heb net te vaak fuck Nederland scanderende Hamas-aanhangers zien protesteren.
En vind, uiteraard volledig onterecht, dat je als Nederland de hele wereld niet kunt redden, dus waarom laat je nog grote groepen vooruitgestuurde jonge bebaarde mannelijke uitkeringenscouts toe.
Oh, en voor de racist-schreeuwers weer uit de hoeken en gaten komen. M'n pa is een indo en m'n schoonfamilie Surinaams. Dus het ligt niet aan de kleur![]()
En jaja, achterliggende problematiek van jonge Marrokanen, ze hebben het zo zwaar gehad vroeger, daarom zijn ze oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Blablabla.
Als je de huidige generatie al niet in het gareel krijgt heeft het weinig nut om nog meer kansenparels toe te laten.
Ik heb ook niet de illusie dat Wilders iets kan oplossen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat stemmen op een anti-partij die verhuftering toestaat niet direct het probleem van verhuftering oplost.
Hoe kom je daarbij? Het lijkt mij voorlopig uitgesloten dat ie met Timmermans om de tafel gaat hoor.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gerucht doet al enige tijd de ronde dat Plasterk de premier van Bruin-1 zou worden.
Die je dan in een bruine Postbank-envelop opstuurt?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
Er gaat geen maandelijks acceptgirotje uit ofzo?
Maar linkse hobbyisten hebben verder niet zoveel van doen met het rechtse migrantenprobleem (door rechts indertijd binnengehaald en door rechtse regeringen niet opgelost en erger gemaakt).quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de illusie dat Wilders iets kan oplossen.
't is hopelijk een mooi signaal naar potentiele asielzoekers en links hobbyisten.
Dat ding is ruimschoots voor mijn tijd hequote:
Jij begint over acceptgiro's.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ding is ruimschoots voor mijn tijd he
Klopt, maar de "de wereld is van iedereen en wij zijn toevallig hier geboren" posters zag je ook hier. Krijg niet het idee dat links het zo'n ramp vindt allemaalquote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar linkse hobbyisten hebben verder niet zoveel van doen met het rechtse migrantenprobleem (door rechts indertijd binnengehaald en door rechtse regeringen niet opgelost en erger gemaakt).
Wat het wel aangeeft is dat de overige partijen deze problemen jarenlang hebben genegeerd of simpelweg niet als probleem zien.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat stemmen op een anti-partij die verhuftering toestaat niet direct het probleem van verhuftering oplost.
Dit is natuurlijk verschrikkelijk, daar kunnen we duidelijk over zijn. Las dat Wilders alleen al op 18 januari 107 aangiftes tegen doodsbedreigingen had ondertekend. Terecht, tegen zulke figuren moet je aangifte doen. Dat Wilders beveiligd moet worden is een absolute schande.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:37 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
wanneer een paar jankspecials op de nationale tv?
Ik ging niet zozeer in op het issue van immigratie, maar over huftergedrag bij migranten. Een PVV gaat geen verhuftering oplossen in de maatschappij. Dat zijn partijen die vinden dat je met topsnelheid over de snelwegen mag jassen omdat de stemmer dat verlangt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:51 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Wat het wel aangeeft is dat de overige partijen deze problemen jarenlang hebben genegeerd of simpelweg niet als probleem zien.
Dat zal nog een paar jaar duren, tot de wal het schip gaat keren. In Zweden beginnen ze nu langzaam in die fase te komen.
Probleem is alleen dat het dan te laat is om er nog iets aan te doen.
Het debat over het verslag van Plasterk morgen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:03 schreef Nielsch het volgende:
Wat gaat er nu concreet gebeuren? Wat is de volgende stap?
Dat gaan ze morgen bespreken, maar het advies van Plasterk is een nieuwe informateur zoeken en dan met dezelfde partijen een nieuw plan te maken.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:03 schreef Nielsch het volgende:
Morgen debateren, nieuwe informateur aanstellen en dan is het de vraag wat zijn of haar opdracht is. Is die opdracht om te gaan praten met de PVV, VVD en BBB over een minderheidskabinet, dan zal de informateur dat doen. Geven ze de informateur de opdracht om eerst te kijken naar de vorm van een kabinet en wat er daarin de opties zijn, zal die informateur misschien wel weer met alle partijen gaan praten, omdat je dan van alle partijen wil weten welke vorm hun voorkeur heeft, welke ze aan deel willen nemen en wat ze eventueel willen steunen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:03 schreef Nielsch het volgende:
Is die informatie niet al bekend uit de verkenningsronde?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geven ze de informateur de opdracht om eerst te kijken naar de vorm van een kabinet en wat er daarin de opties zijn, zal die informateur misschien wel weer met alle partijen gaan praten, omdat je dan van alle partijen wil weten welke vorm hun voorkeur heeft, welke ze aan deel willen nemen en wat ze eventueel willen steunen.
Er zijn wel nieuwe relevante ontwikkelingen. De meeste partijen zeiden toen: laat de PVV eerst een meerderheidskabinet zoeken. Dat is nu mislukt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is die informatie niet al bekend uit de verkenningsronde?
Geen idee. Is het ook een schande dat Van der Wal bedreigd wordt door de boeren? Zonder de BBB en demonstraties zouden nu talloze boeren voor een schijntje verplicht uitgekocht zijn door deze VVD politica.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:
Dat Wilders beveiligd moet worden is een absolute schande.
Ja, iedereen die bedreigd wordt en beveiligd moet worden is het een schande, zeker als het onze volksvertegenwoordigers of politici betreft. Dus ja, het is schandalig dat Van der Wal bedreigd wordt. Of dat Kaag uit Nederland is gevlucht door de bedreigingen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Geen idee. Is het ook een schande dat Van der Wal bedreigd wordt door de boeren? Zonder de BBB en demonstraties zouden nu talloze boeren voor een schijntje verplicht uitgekocht zijn door deze VVD politica.
Natuurlijk ligt de grens in een rechtstaat bij bedreiging en geweld. Maar wat als die rechtstaat niet meer functioneert en de top van deze maatschappij een status quo hanteert?
Wilders is een elitaire ex VVD politicus die al dertig jaar in de politiek zit en niks heeft veranderd behalve mensen tegen elkaar opzetten.
Politici kan je niet wegstemmen. Volgens mij hebben Wilders en Baudet dat wel bewezen. Mede door gebruik te maken van de "tegenstem". "Een stem niet op mij is een stem tegen Rutte of Timmermans". Zo hou je de status quo in stand. Zie bijv de VS 2016 en 2020 verkiezingen waar mensen stemden tegen Clinton en Trump. En Trump de verkiezingen in 2024 gaat winnen door een stem tegen Biden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, iedereen die bedreigd wordt en beveiligd moet worden is het een schande, zeker als het onze volksvertegenwoordigers of politici betreft. Dus ja, het is schandalig dat Van der Wal bedreigd wordt. Of dat Kaag uit Nederland is gevlucht door de bedreigingen.
Er zijn in 2022 1125 meldingen van bedreigingen door politici gedaan en elke melding op zich is een schande. Politici stem je weg, he demonstreert op een legale plek tegen hun plannen, maar je bedreigt ze nooit. Wie het ook is en welke plannen ze ook hebben.
(En PS: voor een schijntje verplicht uitkopen van boeren is nooit aan de orde geweest, helemaal nooit)
Leuke item van Nieuwsuur hierover.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:18 schreef Hanca het volgende:
(En PS: voor een schijntje verplicht uitkopen van boeren is nooit aan de orde geweest, helemaal nooit)
BBB en PVV waren tegen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kwestie van bedenken wie er gebruik van maakt.
Dat maakt het niet ok dat je ze dan maar bedreigt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Politici kan je niet wegstemmen. Volgens mij hebben Wilders en Baudet dat wel bewezen. Mede door gebruik te maken van de "tegenstem". "Een stem niet op mij is een stem tegen Rutte of Timmermans". Zo hou je de status quo in stand. Zie bijv de VS 2016 en 2020 verkiezingen waar mensen stemden tegen Clinton en Trump. En Trump de verkiezingen in 2024 gaat winnen door een stem tegen Biden.
Want in, zeg, Syrie denken ze dat als jij PVV stemt dan het dan in Nederland vast slechter is dan in hun platgebombardeerde land waar geen bestaan op te bouwen is en waar geweld en marteling schering en inslag zijn. Zo werkt dat in de echte wereld. Echt waar.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de illusie dat Wilders iets kan oplossen.
't is hopelijk een mooi signaal naar potentiele asielzoekers en links hobbyisten.
Absoluut. Wie het ook is, bedreigingen zijn nooit acceptabel.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maakt het niet ok dat je ze dan maar bedreigt.
Ach vrouwenrechten, het recht om te wonen kwamen ook niet zonder geweld. Natuurlijk het moeten geen Mao praktijken worden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maakt het niet ok dat je ze dan maar bedreigt.
Allemaal ja?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, linkse hobbyisten. Daar nu nog mee aankomen na decennia waarin alle voorspellingen van wetenschappers over het klimaat gewoon feiten blijken te zijn en dat feiten ook voor rechtse mensen gevolgen hebben is echt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |