Het zou volgens het eerste bericht om een vrouw gaanquote:Op zondag 11 februari 2024 02:25 schreef SiGNe het volgende:
Blijft natuurlijk ook nog de vraag om welk teamlid het zou gaan.
Stel het zou om Perez gaan, die krijgt vele miljoenen per jaar betaald, logisch dat je daar een hoop van mag eisen.
Dat hoeft ook niet, want deze race gaat alles hebben van de nostalgische tracks van de top circuits in Europa. One track to rule them all!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 20:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Op deze manier houden we geen Europese circuits meer over
quote:Op zondag 11 februari 2024 07:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, want deze race gaat alles hebben van de nostalgische tracks van de top circuits in Europa. One track to rule them all!
En dat door de straten van een saaie stad. Geweldig toch? En als bonus is @:Nattekat er dan klaar mee.
Ik zeg doen!
Toch zonde dat circuits zoals Sepang en Istanbul geen F1 hebben en we wel met al die stratenaids zitten opgescheept.quote:Op zondag 11 februari 2024 09:20 schreef DKUp het volgende:
Kunnen ze niet racen in/bij/op een haven, industrieterrein of vliegveld van een grote Amerikaanse stad? We hebben nog te weinig “circuits” in MURICA.
LA, Washington DC, Philly, Detroit, Chigago, Boston, New York, San Francisco of Seattle.
Stel je voor nog een track in Europa of Azië.
Stratencircuit in Istanbul zou wel mega zijn. Met 300 de Bosporus overquote:Op zondag 11 februari 2024 09:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch zonde dat circuits zoals Sepang en Istanbul geen F1 hebben en we wel met al die stratenaids zitten opgescheept.
Bring back Long Beachquote:Op zondag 11 februari 2024 09:20 schreef DKUp het volgende:
Kunnen ze niet racen in/bij/op een haven, industrieterrein of vliegveld van een grote Amerikaanse stad? We hebben nog te weinig “circuits” in MURICA.
LA, Washington DC, Philly, Detroit, Chigago, Boston, New York, San Francisco of Seattle.
Stel je voor nog een track in Europa of Azië.
Kunnen we ook gewoon elk weekend racen, 45 races per jaar moet dan mogelijk zijn!quote:Op zondag 11 februari 2024 12:00 schreef Nizno het volgende:
Als ze nou gewoon alle races naar de USA brengen, scheelt zoveel gereis over de wereld!!
Ja!!quote:Op zondag 11 februari 2024 13:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kunnen we ook gewoon elk weekend racen, 45 races per jaar moet dan mogelijk zijn!
Nascar doet het ook!quote:Op zondag 11 februari 2024 13:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kunnen we ook gewoon elk weekend racen, 45 races per jaar moet dan mogelijk zijn!
Pereze? (is een typfout die ik soms maak)quote:Op zondag 11 februari 2024 04:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het zou volgens het eerste bericht om een vrouw gaan
Mja, er werken natuurlijk ook genoeg mensen in Milton Keynes die veel meer een 9 to 5 baan hebben en niet heel direct bij het raceteam betrokken zijn. Het zou natuurlijk ook kunnen dat Horner even vergeten was dat hij van die mensen niet kan verwachten dat ze 24/7 klaar staan om orders van hem aan te nemen.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Pereze? (is een typfout die ik soms maak)
Lijkt me wel lastig om als vrouw in zo'n mannenwereldje te werken maar ook voro de mannen is het een harde omgeving met enorm veel druk.
Als iemand een fout maakt en daardoor raakt het team een podiumplek kwijt bijv. dan heeft dat ook een hoop gevolgen.
Ze moeten vechten onder tijdsdruk om duizenden van seconden sneller te zijn dan een ander.
Pitstops moeten liefst in 2 seconden afgerond zijn, etc.
Veel adrenaline in de sport ook en dan kunnen opmerkingen soms fel zijn.
Ik weet verder niet waarover het precies gaat en wat er gezegd of gedaan is maar in die sport hoort het er denk ik bij.
We hebben alle teamleiders weleens boos gezien, Horner, Steiner, Wolff...
Hamilton had ook zo'n streak, hij moet nog wat jaartjes om het record te pakken.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:55 schreef shiz het volgende:
Kom dit net tegen...![]()
Niet zo bij stil gestaan...
[ afbeelding ]
Maar goed, 'To finish first (or any position), first you have to finish'.
Om voor het WK te gaan heb je consistentie nodig en de vraag is of de teams achter Red Bull dat gaan hebben. Ik zie ze inderdaad wel meer races winnen, maar het zal ongetwijfeld van circuit tot circuit ook weer stuivertje wisselen worden tussen Ferrari, Mercedes en McLaren.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 00:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Niks nieuws toch? RB ligt mijlenver voor qua aerodynamica, dat is wel duidelijk sinds Perez zn auto in Monaco opgetakeld werd en iedereen de onderkant kon zien. Ferrari en Mercedes waren nog bezig met de grote lijnen, terwijl RB met details bezig is. Dus RB kan in absolute zin ook minder progressie meer maken, maar de rest moet nog uitvogelen om eerst de grote lijnen echt goed te krijgen, voor ze echt aan de details kunnen werken. Mercedes, Ferrari en McLaren zullen wel dichterbij kruipen, en (hopelijk) wat meer races winnen dit jaar, maar ik zie het nog niet spannend worden om de titels.
Tel je de testdagen niet mee dan?quote:
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.quote:
Niets voor mij, nee. Het zegt ook helemaal niks over de onderlinge verhoudingen. Dezelfde reden waarom ik de vrije trainingen niet kijk bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.
Toch vind ik het fijn de auto's weer te zien rijden. Alles beter dan speculaties of het tonen van livery's..quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.
Als je serieus wilt testen heb je veel meer nodig dan 3 dagen. Sowieso 'testen' op een circuit waar een week later de eerste race is, is eigenlijk al vrij vreemd.
O, dat laatste zeker.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch vind ik het fijn de auto's weer te zien rijden. Alles beter dan speculaties of het tonen van livery's..
Ik vind dat wel interessant, kijken wie wat gedaan heeft in de winter, de tijden op zich zeggen niet zoveel maar het gaat meer om de concepten en oplossingen per team.quote:
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, vanwege dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O, dat laatste zeker.
Maar een serieus off-season met echt testwerk zou imo gewoon weer ingevoerd moeten worden. Willen ze nou dat andere teams de kans krijgen om het gat naar Red Bull te dichten of niet? Sowieso mag de racekalender van mij wel terug naar 20 races, meer dan zat. En doe b.v. 12 testdagen in de winter verdeeld over 4 blokken van 3 dagen (of 3 blokken van 4 dagen).
O ja en geen sprintraces meer, maar dat is een andere discussie.
Kosten binnen de perken houden maar wel elk jaar de racekalender uitbreiden. Ik heb vooral de indruk dat Liberty die kosten helemaal niet zo interessant vindt, maar er vooral van wil profiteren. En een raceweekend brengt veel geld in het laatje, dit in tegenstelling tot testen in februari voor drie man en een paardenkop op de tribune.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:31 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kosten binnen de perken houden maar wel elk jaar de racekalender uitbreiden.
Het rijmt allemaal gewoon niet. Je kunt overigens best een beperking zetten op het aantal testdagen, maar dit is gewoon vrij absurd.
Zie mijn post erbovenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.
Daarbij komt nog dat testen ervoor zorgt dat jonge coureurs kilometers kunnen maken. Zo’n Mick Schumacher of Nyck de Vries zouden dan veel beter beslagen ten ijs komen. Nu moet je na anderhalve dag testen je gaan meten met een coureur met heb ervaring en kom je er vrijwel zeker lullig uit en je bent al afgebrand voordat je in een ritme komtquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zie mijn post erboven
Helaas krijgen de teams die achter - in dit geval Red Bull - de koploper aanzitten ook veel minder kans om het gat snel te dichten. Die backmarkers zoals Haas en Sauber zijn sowieso kansloos, of je nu veel test of niet.
Ik ben ook geen groot fan van de budgetcap om de redenen die jij noemt, al snap ik de redenering erachter nog wel enigszins.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.
De budget cap zorgt ervoor dat dat al binnen de perken blijft. Met die budget cap kunnen ze nu weer een hoop dingen vrijgegeven die juist om kosten te besparen gelimiteerd waren, zoals de hoeveelheid testdagen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:31 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, vanwege dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.
Mick Schumacher of Nyck de Vries waren niet goed genoeg en moesten wieberen. Ik vind dat als je de F1 haalt je meteen snel moet zijn of op z'n minst een steile leercurve moet hebben. Bij deze twee was dat blijkbaar niet het geval. Als je (veel) moet testen om beter beslagen ten ijs te komen, heb je mijns inziens niks te zoeken in deze sport.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarbij komt nog dat testen ervoor zorgt dat jonge coureurs kilometers kunnen maken. Zo’n Mick Schumacher of Nyck de Vries zouden dan veel beter beslagen ten ijs komen. Nu moet je na anderhalve dag testen je gaan meten met een coureur met heb ervaring en kom je er vrijwel zeker lullig uit en je bent al afgebrand voordat je in een ritme komt
Gewoon een dynamische budgetcap invoeren op basis van je plek in het constructeurskampioenscap van het vorige jaar. Dan geef je teams iets meer mogelijkheden om het gat naar de top te dichten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.
Tot 2025 dan maar?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:14 schreef Black-Death het volgende:
Max heeft de RB20 inmiddels een shakedown gegeven in de regen op Silverstone.
En Horner was erbij schijnt dus die zullen we donderdag ook wel zien dan.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:14 schreef Black-Death het volgende:
Max heeft de RB20 inmiddels een shakedown gegeven in de regen op Silverstone.
Het zou voor de F1 wel goed zijn als Verstappen en Red Bull dit jaar tegen wat meer problemen aanlopen. Hij mag best weer kampioen worden maar sinds zomer 2022 is het wel relatief saai geweest.quote:
Wel eens maar of dat gaat gebeuren is de vraag, RBR heeft een half jaar niets aan de RB19 gedaan zowat en waren nog niet in te halen door de anderen, dus een uitdager zal iets van een seconde moeten vinden tov vorig jaar.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zou voor de F1 wel goed zijn als Verstappen en Red Bull dit jaar tegen wat meer problemen aanlopen. Hij mag best weer kampioen worden maar sinds zomer 2022 is het wel relatief saai geweest.
Concurrentie moet ook stabieler worden. Bij Ferrari maken ze nog steeds teveel fouten (zowel coureurs als strategisch). Russell moet zich verbeteren bij Mercedes. Bij McLaren moeten ze nu vanaf race 1 snel proberen te zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens maar of dat gaat gebeuren is de vraag, RBR heeft een half jaar niets aan de RB19 gedaan zowat en waren nog niet in te halen door de anderen, dus een uitdager zal iets van een seconde moeten vinden tov vorig jaar.
Mocht dit concept qua ontwikkeling aan z'n plafond zitten dan wel wat minder en dat weten we snel genoeg.
Als ik dan lees dat Ferrari de nieuwe auto stabieler heeft gemaakt vrees ik alweer het ergste, stabiel is meestal niet snel, mijn hoop is wel een beetje op McLaren gevestigd als het om de uitdager gaat.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Concurrentie moet ook stabieler worden. Bij Ferrari maken ze nog steeds teveel fouten (zowel coureurs als strategisch). Russell moet zich verbeteren bij Mercedes. Bij McLaren moeten ze nu vanaf race 1 snel proberen te zijn.
Dat vind jij. Ik vind dat De Vries helemaal niet zo ver achter Tsunoda zat en met een betere voorbereiding denk ik dat hij van begin af aan nog dichter bij had gezeten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mick Schumacher of Nyck de Vries waren niet goed genoeg en moesten wieberen. Ik vind dat als je de F1 haalt je meteen snel moet zijn of op z'n minst een steile leercurve moet hebben. Bij deze twee was dat blijkbaar niet het geval. Als je (veel) moet testen om beter beslagen ten ijs te komen, heb je mijns inziens niks te zoeken in deze sport.
Yuki nam een boel Honda ¥centjes mee, Nick is blut.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ik vind dat De Vries helemaal niet zo ver achter Tsunoda zat en met een betere voorbereiding denk ik dat hij van begin af aan nog dichter bij had gezeten.
Tsunoda zelf kreeg uiteindelijk 3 jaar de tijd om te groeien. Die zat de eerste twee jaar veel verder van Gasly af dan De Vries van Tsunoda.
Maar over Yuki wordt nu wel gezegd dat hij stappen heeft gemaakt. Gewoon iemand die wat tijd nodig heeft gehad en er dan wel komt. Zo waren er vroeger zat coureurs die wat tijd nodig hadden. Voorbeelden als Ralf Schumacher (won uiteindelijk 6 grand prix), Romain Grosjean en zelfs Damon Hill overtuigden in het begin niet. Meer recent waren ook coureurs als Gasly, Albon al afgeschreven. Persoonlijk was ik ook benieuwd wat Vandoorne had kunnen bereiken als hij meer tijd had gekregen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:40 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Yuki nam een boel Honda ¥centjes mee, Nick is blut.
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:53 schreef THEFXR het volgende:
De clickbaits zijn bijna crimineel, over valse beschuldigingen gesproken.
.
Dit soort sites/filmpjes zijn echt de kanker van het internetquote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:53 schreef THEFXR het volgende:
De clickbaits zijn bijna crimineel, over valse beschuldigingen gesproken.
.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:03 schreef Sabata het volgende:
men wil écht heel graag Red Bull zien verliezen zo blijkt. een schandaal verkoopt tevens goed
Whutquote:Op woensdag 14 februari 2024 10:09 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik zie vooral dit soort berichten langskomen, dus RB en verliezen wordt een lastig verhaal.
Tevens schijnt Leclerc gisteren alweer in de muur geparkeerd te hebben.
oh dear , how sad , never mind. wordt nog erger de komende jaren met Lewis als teamgenootquote:Op woensdag 14 februari 2024 10:09 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik zie vooral dit soort berichten langskomen, dus RB en verliezen wordt een lastig verhaal.
Tevens schijnt Leclerc gisteren alweer in de muur geparkeerd te hebben.
Als Leclerc na dit seizoen bij Ferrari blijft gaan we in ieder geval zien wat hij waard is. Ik schat Hamilton namelijk nog altijd hoger in dan Leclerc en vrees dat hij enorm ontmaskerd gaat worden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:26 schreef Sabata het volgende:
[..]
oh dear , how sad , never mind. wordt nog erger de komende jaren met Lewis als teamgenoot
en tja, als de auto kogelvrij is en de coureurs (of één coureur tenminste) steken goed in hun vel , dan moet je ergens anders iets zoeken om hoop uit te halen. Zou Mintzlaff zich afvragen of dit slim is geweest?
Traditiesquote:Op woensdag 14 februari 2024 10:09 schreef Rianne84 het volgende:
Tevens schijnt Leclerc gisteren alweer in de muur geparkeerd te hebben.
"I am stupid."quote:
Leclerc schijnt wel een ontsnappingsclausule te hebben na 2025, ik denk niet dat Hamilton hem over 1 rondje kan verslaan maar een raceafstand is weer wat anders.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als Leclerc na dit seizoen bij Ferrari blijft gaan we in ieder geval zien wat hij waard is. Ik schat Hamilton namelijk nog altijd hoger in dan Leclerc en vrees dat hij enorm ontmaskerd gaat worden.
Grind, dus een Josje?quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:58 schreef Rianne84 het volgende:
Oh ik lees dat het grind was, niet de muuriets met onderstuur.
Succes Ferrari
Jij bent voorzitter, penningmeester en secretaris van deze fanclub dan zekerquote:Op woensdag 14 februari 2024 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc schijnt wel een ontsnappingsclausule te hebben na 2025, ik denk niet dat Hamilton hem over 1 rondje kan verslaan maar een raceafstand is weer wat anders.
Ik als enige lid van Leclerc fanclub heb Charles uiteraard hoger zitten, maar voor mij ook wel prettig om te zien of dat zo is.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij bent voorzitter, penningmeester en secretaris van deze fanclub dan zeker
Please confirmquote:
Why am I so unlucky?quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:58 schreef Rianne84 het volgende:
Oh ik lees dat het grind was, niet de muuriets met onderstuur.
Succes Ferrari
We are checking.quote:
- "Was that a question?quote:
Leclerc is heel snel over een ronde, maar gaat daarbij dikwijls over het randje. Als Hamilton er druk op weet te leggen ben ik benieuwd hoe het dan gaat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc schijnt wel een ontsnappingsclausule te hebben na 2025, ik denk niet dat Hamilton hem over 1 rondje kan verslaan maar een raceafstand is weer wat anders.
Ik als enige lid van Leclerc fanclub heb Charles uiteraard hoger zitten, maar voor mij ook wel prettig om te zien of dat zo is.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hamilton is enorm snel, maar heeft ook zijn foutjes.
Wel, die kampioenschappen die behaal je niet als je niet snel bent. Ook kan hij in een race enorm sterk rijden.quote:
Het wordt iig een interessante strijd tussen die 2, ben ook benieuwd hoe Russell het dit jaar tegen Hamilton gaat doen en verder Piastri vs Norris ook wel een leuk koppeltje.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel, die kampioenschappen die behaal je niet als je niet snel bent. Ook kan hij in een race enorm sterk rijden.
Als je vraagt naar de foutjes, die maakt hij nu eenmaal. Hij maakt soms knullige foutjes, maar rijdt soms ook coureurs van de baan. Dan kun je je afvragen hoe dat gaat als zijn teamgenoot hem bedreigd en het team niet achter hem staat.
Zeker ! Yuki en Daniel is ook interessant.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het wordt iig een interessante strijd tussen die 2, ben ook benieuwd hoe Russell het dit jaar tegen Hamilton gaat doen en verder Piastri vs Norris ook wel een leuk koppeltje.
Hangt van de snelheid van de teamgenoot en de auto af. Ik zou zeggen dat een enorm snelle coureur het beter doet tegenover Bottas dan Zhou, dat een enorm snelle coureur niet door Russell verslagen wordt en niet door Rosberg en Button verslagen is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel, die kampioenschappen die behaal je niet als je niet snel bent.
Hamilton is/was wel snel, je kan een coureur moeilijk verwijten dat z'n auto dermate snel is dat hij niet hoeft te racen, z'n racecraft daarentegen heb ik wel m'n twijfels over, het laatste jaar dat het daarop kwam legde hij het toch wel af tegen Verstappen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hangt van de snelheid van de teamgenoot en de auto af. Ik zou zeggen dat een enorm snelle coureur het beter doet tegenover Bottas dan Zhou, dat een enorm snelle coureur niet door Russell verslagen wordt en niet door Rosberg en Button verslagen is.
Mwa, je moet Hamilton wel credits geven. Ik vind dat hij wel tekortkomingen heeft, maar dat neemt niet weg dat hij er toch vaak bovenuit steekt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hangt van de snelheid van de teamgenoot en de auto af. Ik zou zeggen dat een enorm snelle coureur het beter doet tegenover Bottas dan Zhou, dat een enorm snelle coureur niet door Russell verslagen wordt en niet door Rosberg en Button verslagen is.
Niet zo erg snel blijkt. Coureurs van de buitencategorie onderscheiden zich op snelheid door al hun teamgenoten te verslaan en de matige teamgenoten met ruime marge. Ik zie een bovengemiddeld snelle F1 coureur maar niet veel meer dan dat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hamilton is/was wel snel, je kan een coureur moeilijk verwijten dat z'n auto dermate snel is dat hij niet hoeft te racen, z'n racecraft daarentegen heb ik wel m'n twijfels over, het laatste jaar dat het daarop kwam legde hij het toch wel af tegen Verstappen.
Ik vind het geen vergelijk. Hij heeft tekortkomingen inderdaad, zijn racecraft is matig en dus moet hij wel supersnel zijn? Ik zie die snelheid niet, ik zie wel snelheid bij hem maar geen heel bijzondere. De keizer heeft geen kleren aan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa, je moet Hamilton wel credits geven. Ik vind dat hij wel tekortkomingen heeft, maar dat neemt niet weg dat hij er toch vaak bovenuit steekt.
Ikzelf vind een verstappen bijvoorbeeld wel beter.
Vroeger was de gemiddelde leeftijd van een F1 rookie 28quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar over Yuki wordt nu wel gezegd dat hij stappen heeft gemaakt. Gewoon iemand die wat tijd nodig heeft gehad en er dan wel komt. Zo waren er vroeger zat coureurs die wat tijd nodig hadden. Voorbeelden als Ralf Schumacher (won uiteindelijk 6 grand prix), Romain Grosjean en zelfs Damon Hill overtuigden in het begin niet. Meer recent waren ook coureurs als Gasly, Albon al afgeschreven. Persoonlijk was ik ook benieuwd wat Vandoorne had kunnen bereiken als hij meer tijd had gekregen.
Mwa dat vind ik wel een moeilijke, een (matige) teamgenoot voorblijven is voldoende, waarom extra risico's nemen als het niet nodig is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet zo erg snel blijkt. Coureurs van de buitencategorie onderscheiden zich op snelheid door al hun teamgenoten te verslaan en de matige teamgenoten met ruime marge. Ik zie een bovengemiddeld snelle F1 coureur maar niet veel meer dan dat.
Dat klopt, maar als je in een strijd om het WK verwikkeld bent en je gaat de slotrace is met net zoveel poles als je teamgenoot, een invalkracht die aangehouden is, dan is het verschil te klein. Was de invalkracht dan toch een hele snelle teamgenoot? Zhou is niet zo onder de indruk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa dat vind ik wel een moeilijke, een (matige) teamgenoot voorblijven is voldoende, waarom extra risico's nemen als het niet nodig is.
Het grootste minpunt van Hamilton vind ik het inzakken van de concentratie, althans zo lijkt het vaak. Gaat ie er voor zitten heeft ie enorme kwaliteiten, maar soms lijkt het alsof hij met zijn hoofd meer met andere zaken bezig is. Op die momenten weten een Rosberg of Bottas dichterbij te komen. Ook de momenten van hem op de baan zijn vaak omdat ie matig oplet of een inschattingsfout maakt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet zo erg snel blijkt. Coureurs van de buitencategorie onderscheiden zich op snelheid door al hun teamgenoten te verslaan en de matige teamgenoten met ruime marge. Ik zie een bovengemiddeld snelle F1 coureur maar niet veel meer dan dat.
[..]
Ik vind het geen vergelijk. Hij heeft tekortkomingen inderdaad, zijn racecraft is matig en dus moet hij wel supersnel zijn? Ik zie die snelheid niet, ik zie wel snelheid bij hem maar geen heel bijzondere. De keizer heeft geen kleren aan.
Dit is wel echt koren op de molen van iedere aero designer. Dit plaatje is een goudmijn.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:09 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik zie vooral dit soort berichten langskomen, dus RB en verliezen wordt een lastig verhaal.
Tevens schijnt Leclerc gisteren alweer in de muur geparkeerd te hebben.
Crashtest is toch ook een essentieel onderdeel van de pre season test?quote:
Dat is een constante in zijn carriere. Het was zo'n veelbelovend debuutseizoen maar het werd als snel labiele Lewis. Het punt is dat als iemand een hoge positie of status heeft en overduidelijke mindere punten, die positie gerechtvaardigd moet worden met iets anders waar die dan wel goed in zal zijn. In dit geval zijn 'enorme snelheid' waar ik geen aanknopingspunten voor zie.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het grootste minpunt van Hamilton vind ik het inzakken van de concentratie, althans zo lijkt het vaak. Gaat ie er voor zitten heeft ie enorme kwaliteiten, maar soms lijkt het alsof hij met zijn hoofd meer met andere zaken bezig is. Op die momenten weten een Rosberg of Bottas dichterbij te komen. Ook de momenten van hem op de baan zijn vaak omdat ie matig oplet of een inschattingsfout maakt.
nee, want hij heeft ALO in een Mclaren verslagen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een constante in zijn carriere. Het was zo'n veelbelovend debuutseizoen maar het werd als snel labiele Lewis. Het punt is dat als iemand een hoge positie of status heeft en overduidelijke mindere punten, die positie gerechtvaardigd moet worden met iets anders waar die dan wel goed in zal zijn. In dit geval zijn 'enorme snelheid' waar ik geen aanknopingspunten voor zie.
Kunnen we misschien ook een keer vaststellen dat Hamilton gewoon grandioos overschat is en slechts gewoon een bovengemiddeld snelle F1 coureur met goed bandenmanagment die dankzij de meest oppermachtige auto voor de langste periode in de geschiedenis van de F1 in combinatie met een vrij zwakke teamgenoot heel vaal kampioenschappen op een presenteerblaadje heeft gekregen?
quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een constante in zijn carriere. Het was zo'n veelbelovend debuutseizoen maar het werd als snel labiele Lewis. Het punt is dat als iemand een hoge positie of status heeft en overduidelijke mindere punten, die positie gerechtvaardigd moet worden met iets anders waar die dan wel goed in zal zijn. In dit geval zijn 'enorme snelheid' waar ik geen aanknopingspunten voor zie.
Kunnen we misschien ook een keer vaststellen dat Hamilton gewoon grandioos overschat is en slechts gewoon een bovengemiddeld snelle F1 coureur met goed bandenmanagment die dankzij de meest oppermachtige auto voor de langste periode in de geschiedenis van de F1 in combinatie met een vrij zwakke teamgenoot heel vaal kampioenschappen op een presenteerblaadje heeft gekregen?
Gelijk was het toch? En Alonso had er ook een mening over. Hoe dan ook, daarna was het Kovalainen, zat Button er verrassend veel dichter op (en versloeg hem), zat Rosberg er verrassend veel dichter op en versloeg hem ook, zat Bottas er verrassend dichter op, en zat Russell er verrassend veel dichter op en die versloeg hem ook. Dan wordt voor iedereen tijd om wat minder verrast te zijn lijkt me.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want hij heeft ALO in een Mclaren verslagen.
ja klopt, Kimi werd toen champ las ik net.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelijk was het toch? En Alonso had er ook een mening over. Hoe dan ook, daarna was het Kovalainen, zat Button er verrassend veel dichter op (en versloeg hem), zat Rosberg er verrassend veel dichter op en versloeg hem ook, zat Bottas er verrassend dichter op, en zat Russell er verrassend veel dichter op en die versloeg hem ook. Dan wordt voor iedereen tijd om wat minder verrast te zijn lijkt me.
Op 1 na spannendste kampioenschap naar mijn mening.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja klopt, Kimi werd toen champ las ik net.
Dat heeft hij niet, dat werd gewoon 109-109, ondanks verwoede pogingen van Dennis om zijn oogappel naar de titel te dirigeren.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want hij heeft ALO in een Mclaren verslagen.
Nee, doorgaans is ie gewoon rapper dan zijn teamgenoot. Hij geeft ze soms wel kans om bij te blijven.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een constante in zijn carriere. Het was zo'n veelbelovend debuutseizoen maar het werd als snel labiele Lewis. Het punt is dat als iemand een hoge positie of status heeft en overduidelijke mindere punten, die positie gerechtvaardigd moet worden met iets anders waar die dan wel goed in zal zijn. In dit geval zijn 'enorme snelheid' waar ik geen aanknopingspunten voor zie.
Kunnen we misschien ook een keer vaststellen dat Hamilton gewoon grandioos overschat is en slechts gewoon een bovengemiddeld snelle F1 coureur met goed bandenmanagment die dankzij de meest oppermachtige auto voor de langste periode in de geschiedenis van de F1 in combinatie met een vrij zwakke teamgenoot heel vaal kampioenschappen op een presenteerblaadje heeft gekregen?
Was dat met deze ontknoping?quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Op 1 na spannendste kampioenschap naar mijn mening.
2021 blijft het spannendste kampioenschap.
Eerder het gevolg van juist geen keuze voor een rijder te makenquote:Op woensdag 14 februari 2024 18:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat heeft hij niet, dat werd gewoon 109-109, ondanks verwoede pogingen van Dennis om zijn oogappel naar de titel te dirigeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |