Toch zonde dat circuits zoals Sepang en Istanbul geen F1 hebben en we wel met al die stratenaids zitten opgescheept.quote:Op zondag 11 februari 2024 09:20 schreef DKUp het volgende:
Kunnen ze niet racen in/bij/op een haven, industrieterrein of vliegveld van een grote Amerikaanse stad? We hebben nog te weinig “circuits” in MURICA.
LA, Washington DC, Philly, Detroit, Chigago, Boston, New York, San Francisco of Seattle.
Stel je voor nog een track in Europa of Azië.
Stratencircuit in Istanbul zou wel mega zijn. Met 300 de Bosporus overquote:Op zondag 11 februari 2024 09:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch zonde dat circuits zoals Sepang en Istanbul geen F1 hebben en we wel met al die stratenaids zitten opgescheept.
Bring back Long Beachquote:Op zondag 11 februari 2024 09:20 schreef DKUp het volgende:
Kunnen ze niet racen in/bij/op een haven, industrieterrein of vliegveld van een grote Amerikaanse stad? We hebben nog te weinig “circuits” in MURICA.
LA, Washington DC, Philly, Detroit, Chigago, Boston, New York, San Francisco of Seattle.
Stel je voor nog een track in Europa of Azië.
Kunnen we ook gewoon elk weekend racen, 45 races per jaar moet dan mogelijk zijn!quote:Op zondag 11 februari 2024 12:00 schreef Nizno het volgende:
Als ze nou gewoon alle races naar de USA brengen, scheelt zoveel gereis over de wereld!!
Ja!!quote:Op zondag 11 februari 2024 13:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kunnen we ook gewoon elk weekend racen, 45 races per jaar moet dan mogelijk zijn!
Nascar doet het ook!quote:Op zondag 11 februari 2024 13:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kunnen we ook gewoon elk weekend racen, 45 races per jaar moet dan mogelijk zijn!
Pereze? (is een typfout die ik soms maak)quote:Op zondag 11 februari 2024 04:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het zou volgens het eerste bericht om een vrouw gaan
Mja, er werken natuurlijk ook genoeg mensen in Milton Keynes die veel meer een 9 to 5 baan hebben en niet heel direct bij het raceteam betrokken zijn. Het zou natuurlijk ook kunnen dat Horner even vergeten was dat hij van die mensen niet kan verwachten dat ze 24/7 klaar staan om orders van hem aan te nemen.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Pereze? (is een typfout die ik soms maak)
Lijkt me wel lastig om als vrouw in zo'n mannenwereldje te werken maar ook voro de mannen is het een harde omgeving met enorm veel druk.
Als iemand een fout maakt en daardoor raakt het team een podiumplek kwijt bijv. dan heeft dat ook een hoop gevolgen.
Ze moeten vechten onder tijdsdruk om duizenden van seconden sneller te zijn dan een ander.
Pitstops moeten liefst in 2 seconden afgerond zijn, etc.
Veel adrenaline in de sport ook en dan kunnen opmerkingen soms fel zijn.
Ik weet verder niet waarover het precies gaat en wat er gezegd of gedaan is maar in die sport hoort het er denk ik bij.
We hebben alle teamleiders weleens boos gezien, Horner, Steiner, Wolff...
Hamilton had ook zo'n streak, hij moet nog wat jaartjes om het record te pakken.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:55 schreef shiz het volgende:
Kom dit net tegen...![]()
Niet zo bij stil gestaan...
[ afbeelding ]
Maar goed, 'To finish first (or any position), first you have to finish'.
Om voor het WK te gaan heb je consistentie nodig en de vraag is of de teams achter Red Bull dat gaan hebben. Ik zie ze inderdaad wel meer races winnen, maar het zal ongetwijfeld van circuit tot circuit ook weer stuivertje wisselen worden tussen Ferrari, Mercedes en McLaren.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 00:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Niks nieuws toch? RB ligt mijlenver voor qua aerodynamica, dat is wel duidelijk sinds Perez zn auto in Monaco opgetakeld werd en iedereen de onderkant kon zien. Ferrari en Mercedes waren nog bezig met de grote lijnen, terwijl RB met details bezig is. Dus RB kan in absolute zin ook minder progressie meer maken, maar de rest moet nog uitvogelen om eerst de grote lijnen echt goed te krijgen, voor ze echt aan de details kunnen werken. Mercedes, Ferrari en McLaren zullen wel dichterbij kruipen, en (hopelijk) wat meer races winnen dit jaar, maar ik zie het nog niet spannend worden om de titels.
Tel je de testdagen niet mee dan?quote:
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.quote:
Niets voor mij, nee. Het zegt ook helemaal niks over de onderlinge verhoudingen. Dezelfde reden waarom ik de vrije trainingen niet kijk bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.
Toch vind ik het fijn de auto's weer te zien rijden. Alles beter dan speculaties of het tonen van livery's..quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.
Als je serieus wilt testen heb je veel meer nodig dan 3 dagen. Sowieso 'testen' op een circuit waar een week later de eerste race is, is eigenlijk al vrij vreemd.
O, dat laatste zeker.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch vind ik het fijn de auto's weer te zien rijden. Alles beter dan speculaties of het tonen van livery's..
Ik vind dat wel interessant, kijken wie wat gedaan heeft in de winter, de tijden op zich zeggen niet zoveel maar het gaat meer om de concepten en oplossingen per team.quote:
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, vanwege dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O, dat laatste zeker.
Maar een serieus off-season met echt testwerk zou imo gewoon weer ingevoerd moeten worden. Willen ze nou dat andere teams de kans krijgen om het gat naar Red Bull te dichten of niet? Sowieso mag de racekalender van mij wel terug naar 20 races, meer dan zat. En doe b.v. 12 testdagen in de winter verdeeld over 4 blokken van 3 dagen (of 3 blokken van 4 dagen).
O ja en geen sprintraces meer, maar dat is een andere discussie.
Kosten binnen de perken houden maar wel elk jaar de racekalender uitbreiden. Ik heb vooral de indruk dat Liberty die kosten helemaal niet zo interessant vindt, maar er vooral van wil profiteren. En een raceweekend brengt veel geld in het laatje, dit in tegenstelling tot testen in februari voor drie man en een paardenkop op de tribune.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:31 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kosten binnen de perken houden maar wel elk jaar de racekalender uitbreiden.
Het rijmt allemaal gewoon niet. Je kunt overigens best een beperking zetten op het aantal testdagen, maar dit is gewoon vrij absurd.
Zie mijn post erbovenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.
Daarbij komt nog dat testen ervoor zorgt dat jonge coureurs kilometers kunnen maken. Zo’n Mick Schumacher of Nyck de Vries zouden dan veel beter beslagen ten ijs komen. Nu moet je na anderhalve dag testen je gaan meten met een coureur met heb ervaring en kom je er vrijwel zeker lullig uit en je bent al afgebrand voordat je in een ritme komtquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zie mijn post erboven
Helaas krijgen de teams die achter - in dit geval Red Bull - de koploper aanzitten ook veel minder kans om het gat snel te dichten. Die backmarkers zoals Haas en Sauber zijn sowieso kansloos, of je nu veel test of niet.
Ik ben ook geen groot fan van de budgetcap om de redenen die jij noemt, al snap ik de redenering erachter nog wel enigszins.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.
De budget cap zorgt ervoor dat dat al binnen de perken blijft. Met die budget cap kunnen ze nu weer een hoop dingen vrijgegeven die juist om kosten te besparen gelimiteerd waren, zoals de hoeveelheid testdagen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:31 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, vanwege dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.
Mick Schumacher of Nyck de Vries waren niet goed genoeg en moesten wieberen. Ik vind dat als je de F1 haalt je meteen snel moet zijn of op z'n minst een steile leercurve moet hebben. Bij deze twee was dat blijkbaar niet het geval. Als je (veel) moet testen om beter beslagen ten ijs te komen, heb je mijns inziens niks te zoeken in deze sport.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarbij komt nog dat testen ervoor zorgt dat jonge coureurs kilometers kunnen maken. Zo’n Mick Schumacher of Nyck de Vries zouden dan veel beter beslagen ten ijs komen. Nu moet je na anderhalve dag testen je gaan meten met een coureur met heb ervaring en kom je er vrijwel zeker lullig uit en je bent al afgebrand voordat je in een ritme komt
Gewoon een dynamische budgetcap invoeren op basis van je plek in het constructeurskampioenscap van het vorige jaar. Dan geef je teams iets meer mogelijkheden om het gat naar de top te dichten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.
Tot 2025 dan maar?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:14 schreef Black-Death het volgende:
Max heeft de RB20 inmiddels een shakedown gegeven in de regen op Silverstone.
En Horner was erbij schijnt dus die zullen we donderdag ook wel zien dan.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:14 schreef Black-Death het volgende:
Max heeft de RB20 inmiddels een shakedown gegeven in de regen op Silverstone.
Het zou voor de F1 wel goed zijn als Verstappen en Red Bull dit jaar tegen wat meer problemen aanlopen. Hij mag best weer kampioen worden maar sinds zomer 2022 is het wel relatief saai geweest.quote:
Wel eens maar of dat gaat gebeuren is de vraag, RBR heeft een half jaar niets aan de RB19 gedaan zowat en waren nog niet in te halen door de anderen, dus een uitdager zal iets van een seconde moeten vinden tov vorig jaar.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zou voor de F1 wel goed zijn als Verstappen en Red Bull dit jaar tegen wat meer problemen aanlopen. Hij mag best weer kampioen worden maar sinds zomer 2022 is het wel relatief saai geweest.
Concurrentie moet ook stabieler worden. Bij Ferrari maken ze nog steeds teveel fouten (zowel coureurs als strategisch). Russell moet zich verbeteren bij Mercedes. Bij McLaren moeten ze nu vanaf race 1 snel proberen te zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens maar of dat gaat gebeuren is de vraag, RBR heeft een half jaar niets aan de RB19 gedaan zowat en waren nog niet in te halen door de anderen, dus een uitdager zal iets van een seconde moeten vinden tov vorig jaar.
Mocht dit concept qua ontwikkeling aan z'n plafond zitten dan wel wat minder en dat weten we snel genoeg.
Als ik dan lees dat Ferrari de nieuwe auto stabieler heeft gemaakt vrees ik alweer het ergste, stabiel is meestal niet snel, mijn hoop is wel een beetje op McLaren gevestigd als het om de uitdager gaat.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Concurrentie moet ook stabieler worden. Bij Ferrari maken ze nog steeds teveel fouten (zowel coureurs als strategisch). Russell moet zich verbeteren bij Mercedes. Bij McLaren moeten ze nu vanaf race 1 snel proberen te zijn.
Dat vind jij. Ik vind dat De Vries helemaal niet zo ver achter Tsunoda zat en met een betere voorbereiding denk ik dat hij van begin af aan nog dichter bij had gezeten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mick Schumacher of Nyck de Vries waren niet goed genoeg en moesten wieberen. Ik vind dat als je de F1 haalt je meteen snel moet zijn of op z'n minst een steile leercurve moet hebben. Bij deze twee was dat blijkbaar niet het geval. Als je (veel) moet testen om beter beslagen ten ijs te komen, heb je mijns inziens niks te zoeken in deze sport.
Yuki nam een boel Honda ¥centjes mee, Nick is blut.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ik vind dat De Vries helemaal niet zo ver achter Tsunoda zat en met een betere voorbereiding denk ik dat hij van begin af aan nog dichter bij had gezeten.
Tsunoda zelf kreeg uiteindelijk 3 jaar de tijd om te groeien. Die zat de eerste twee jaar veel verder van Gasly af dan De Vries van Tsunoda.
Maar over Yuki wordt nu wel gezegd dat hij stappen heeft gemaakt. Gewoon iemand die wat tijd nodig heeft gehad en er dan wel komt. Zo waren er vroeger zat coureurs die wat tijd nodig hadden. Voorbeelden als Ralf Schumacher (won uiteindelijk 6 grand prix), Romain Grosjean en zelfs Damon Hill overtuigden in het begin niet. Meer recent waren ook coureurs als Gasly, Albon al afgeschreven. Persoonlijk was ik ook benieuwd wat Vandoorne had kunnen bereiken als hij meer tijd had gekregen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:40 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Yuki nam een boel Honda ¥centjes mee, Nick is blut.
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:53 schreef THEFXR het volgende:
De clickbaits zijn bijna crimineel, over valse beschuldigingen gesproken.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |