Vrijdag komen we terug. Plek is goed, weer is goed. Ik ben al bruin.quote:Op maandag 5 februari 2024 09:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Lonaa Ben je / zijn jullie terug? Goed weer? Mooie plek?
@:Tele6 Het zal niet makkelijk zijn. 😘 dat is het al nooit en dan een leeftijdsgenoot.
Mijn slaap is best behalve de sanitaire stops.
Ohh een training voor powerpoints maken. Ik dacht dat je bedoelde dat ze in de training powerpoint gebruiken. Wat ook klopt dan waarschijnlijkquote:Op maandag 5 februari 2024 10:28 schreef sigme het volgende:
Fijn dat baby nu zoet slaapt, @:vlindertje89
Ik wil deze training graag volgen, want ik wil betere powerpoints maken met minder moeite.
Maar voorlopig gaat het wat traag. Maar aan het eind van de dag ben ik vast wel iets wijzer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Voor mij dan.
Verder nog op tournee en nu thuis en thee en de benen hoog.
Hoe is het met het jochie van @Morgane89 ?
quote:Op maandag 5 februari 2024 16:44 schreef AnneX het volgende:
Nieuwe puf medicatie en meer luchtDus:
Hele middag op stap voor dingen, die al langer op de lijst stonden. Zoals de telefoonwinkel.
Allereerst hoera voor de screensaver: die deed zijn werk en het telefoon scherm is heel! De screensaver daarentegen. Rip.
Toch maar weer zo’n klaphoes gekocht.
Ook weer eens door een ah gelopen ( en gezocht).
Kwam ik soepen tegen. Wat nieuw!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Voor mij dan.
Hoe is het met het jochie van @:Morgane89 ?voor meer lucht!
Weer prima hier qua temperatuur eigenlijk, dus knapt snel op. Alleen weinig gegeten, maar dat komt wel weer. Gisteren was ook de eerste keer dat hij heeft ge(sinds melk teruggeven als baby dan), dus dat hij nog niet zo'n eetlust heeft snap ik wel.
quote:Op maandag 5 februari 2024 16:44 schreef AnneX het volgende:
Nieuwe puf medicatie en meer luchtDus:
Hele middag op stap voor dingen, die al langer op de lijst stonden. Zoals de telefoonwinkel.
Allereerst hoera voor de screensaver: die deed zijn werk en het telefoon scherm is heel! De screensaver daarentegen. Rip.
Toch maar weer zo’n klaphoes gekocht.
Ook weer eens door een ah gelopen ( en gezocht).
Kwam ik soepen tegen. Wat nieuw!Ik heb die pompoenlinzen soep wel eens gemaakt, was prima.En dan hoef je niet een hele pompoen te kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Voor mij dan.
Hoe is het met het jochie van @:Morgane89 ?
Beter een kapotte schermbeveiliger dan een kapotte telefoon
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik heb die bakken pureersoep wel eens in een Overblijverpakket. Erg handig. Ik vind ze wel vrij zout als alle bouillon erin gaat dus ik doe vaak wat extra groente erbij om de bouillon te verdunnenquote:Op maandag 5 februari 2024 17:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb die pompoenlinzen soep wel eens gemaakt, was prima.En dan hoef je niet een hele pompoen te kopen
Beter een kapotte schermbeveiliger dan een kapotte telefoon
Ik vrees jijquote:Op maandag 5 februari 2024 17:41 schreef Vanyel het volgende:
Om redenen ging het gesprek hier dit weekend over hoe mensen koken. In onze omgeving blijken best wat mensen ietwat in de war te raken als ze een doordeweekse maaltijd moeten bedenken zonder zak voorgesneden groente.
Ik ben daar totaal![]()
![]()
![]()
van, Mrs V vindt mij wereldvreemd want dat is heel gebruikelijk en normale mensen koken niet als ik (dat is voor de lol, zonder pakjes en zakjes, geen voorgesneden dingen, lekker).
Is zij nou gek of ik?
Dat Mrs.V. haar handen mag dichtknijpen, dat jij daar lol in hebt.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:41 schreef Vanyel het volgende:
Om redenen ging het gesprek hier dit weekend over hoe mensen koken. In onze omgeving blijken best wat mensen ietwat in de war te raken als ze een doordeweekse maaltijd moeten bedenken zonder zak voorgesneden groente.
Ik ben daar totaal![]()
![]()
![]()
van, Mrs V vindt mij wereldvreemd want dat is heel gebruikelijk en normale mensen koken niet als ik (dat is voor de lol, zonder pakjes en zakjes, geen voorgesneden dingen, lekker).
Is zij nou gek of ik?
Lang geleden zat ik op kantoor in een hok met twee dames, M&M, die samen een duobaan vervulden en die nogal verschillend leefden en op de dag dat ze beiden op kantoor waren dan deden ze hun werkoverdracht plus hun levens bespreken en soms experimenteerden ze wat door wat over te nemen van de ander.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:41 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben daar totaal![]()
![]()
![]()
Is zij nou gek of ik?
Dat is toch ook volkomen willekeurig…qua tijdstippen.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:52 schreef Blues het volgende:
Van woe op do een migraine-aanval, dus woensdag ziekgemeld.
Vanochtend op werk (was koud binnen) wéér eentje. 3x een half uur in een donkere spreekkamer gezeten/liggen op bedje en pillen en niet naar huis.
#bikkel.
Als ik zo g's heerlijke gehakbrood met sla heb gegeten kan ik eindelijk echt ff in bedje liggen.
Klote-migraine![]()
![]()
![]()
![]()
En triggers.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is toch ook volkomen willekeurig…qua tijdstippen.
😘
Geloof dat ik dat in een ver verleden eens gedaan heb, 1 keer en vond dat ik dat beter kon. Nu maak ik suas en vries dat in delen inquote:Op maandag 5 februari 2024 18:04 schreef derLudolf het volgende:
Lasagne met kant en klare saus. Nou ja, wel ooit vers gemaakt door mij, zonder pakjes en zo.
Je had toch een hele tijd geen migraine meer gehad toch? Zou het aan de tijd van het jaar kunnen liggen? Had van de week 2x en vanmiddag ook weer netvlies migraine en dat is ook maanden geleden. Vanmiddag gelukkig geen hoofdpijn daarnaquote:Op maandag 5 februari 2024 18:20 schreef Blues het volgende:
[..]
En triggers.
Geen pijl op te trekken.
Ik had ooit een super leuke schoonmoeder....die echt een hekel had aan koken. Die maakte alleen maar alles met k&k zakjes klaar, tot aan de aardappels aan toe. Gewoon zakjes leeg gooien in pannen, k&k stuk vlees in een pan, half pakje margarine er bij en het eten was zo klaar. Ik heb haar 1x zien uitpakken met kerst. Heeft ze twee soorten Knorr Wereldgerechten gemaaktquote:Op maandag 5 februari 2024 17:41 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben daar totaal![]()
![]()
![]()
Is zij nou gek of ik?
Ze hebben bij Jumbo speciaal Italiaanse roerbakmix zonder uiquote:Op maandag 5 februari 2024 17:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vroeger kocht ik nog wel eens een zak gesneden groente. Maar sinds moestuin en ui-intollantie komt dat niet meer voor.
Een heel enkele keer een zak geraspte peen of witte kool maar dan is de nood wel echt hoog. Of de korting hoog
4 mnd geleden ong, daarvoor 2 mnd ong.quote:Op maandag 5 februari 2024 18:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je had toch een hele tijd geen migraine meer gehad toch? Zou het aan de tijd van het jaar kunnen liggen? Had van de week 2x en vanmiddag ook weer netvlies migraine en dat is ook maanden geleden. Vanmiddag gelukkig geen hoofdpijn daarna
Dat je dat nog moet vragen, na de mes-affairequote:
Idem. Mijn moeder maakt en maakte alles vers, dus ik ben dat ook gaan doen.quote:Op maandag 5 februari 2024 18:55 schreef mjan het volgende:
[..]
Dat je dat nog moet vragen, na de mes-affaireIn mijn omgeving betekent koken dat je zelf je groenten snijdt en geen zakjes voorgezouten kruidenmix oid erin gooit.
Dit!quote:
Nou dat! En dat je nog niet zo breed bent als dat je lang bent, is vast een genetische perkquote:Op maandag 5 februari 2024 19:23 schreef Syrena het volgende:
En respect voor je gebakstreak Cat, zelfs voor Limburgse begrippen extreem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, hoe gaat het met jullie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op maandag 5 februari 2024 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo nou. Paar nuttige dagen achter de rug wel. Even mezelf getrakteerd op wat leuks![]()
[ afbeelding ]
Pick Matches GradeEigenlijk de tweede ooit die ik tegenkom op de 12 positie
Fles, je moet het me nog een keer uitleggen met die pick en die match. Wat is wat en waarom ook alweer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, hoe gaat het met jullie?
(Niet waarom je deze serie spaart, dat stuk vind ik makkelijk te onthouden)
[ Bericht 9% gewijzigd door sigme op 05-02-2024 19:56:41 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ja, in mijn sociale omgeving. Dit gaat om locatie-omgeving.quote:Op maandag 5 februari 2024 18:55 schreef mjan het volgende:
[..]
Dat je dat nog moet vragen, na de mes-affaireIn mijn omgeving betekent koken dat je zelf je groenten snijdt en geen zakjes voorgezouten kruidenmix oid erin gooit.
Hier dus ook. Net als mijn sibs, vrienden afaik (behalve DP, die laat de traiteur het snijden) etc. Maar deze zakjesmensen kwamen in dusdanig groten getale dat ik aan mezelf ga twijfelen.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:20 schreef Syrena het volgende:
[..]
Idem. Mijn moeder maakt en maakte alles vers, dus ik ben dat ook gaan doen.
Ril.quote:Schoonouders hebben maar 6 recepten op repertoire, maar idd alles snijden. En daarna tot snots koken, dat dan weer wel.
Dat ook.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:02 schreef flipsen het volgende:
Jaloers op de gebakstreak![]()
En beterschap Blues!
Waardeloos johquote:Op maandag 5 februari 2024 17:52 schreef Blues het volgende:
Van woe op do een migraine-aanval, dus woensdag ziekgemeld.
Vanochtend op werk (was koud binnen) wéér eentje. 3x een half uur in een donkere spreekkamer gezeten/liggen op bedje en pillen en niet naar huis.
#bikkel.
Als ik zo g's heerlijke gehakbrood met sla heb gegeten kan ik eindelijk echt ff in bedje liggen.
Klote-migraine![]()
![]()
![]()
![]()
Vroeger kwam ik wel op nudistencamings waar nudité integral est obligatoir gold, en dan gold meestal ook alcohol- en vleeseetverbod. Maar M, en in navolging daarvan M, gingen naar https://nuevo.eltemplodelsol.com wat wel een van de ongecompliceerdste nudistencamping is.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:13 schreef Vanyel het volgende:
@:sigme gingen ze ook nakend koken?
Daar heb ik niet zo'n fantastische ervaringen mee.
Nog gefeliciteerd met je moederquote:Op maandag 5 februari 2024 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
O… wacht… moeders was gisteren jarig, daar had ik geen vlaai gegeten want ik was eerst bij tante en die had proëmevlaai. Wie weet hebben ze nog een stukje over
Feliesquote:Op maandag 5 februari 2024 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
O… wacht… moeders was gisteren jarig, daar had ik geen vlaai gegeten want ik was eerst bij tante en die had proëmevlaai. Wie weet hebben ze nog een stukje over
Op de camping?quote:Op maandag 5 februari 2024 20:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger kwam ik wel op nudistencamings waar nudité integral est obligatoir gold, en dan gold meestal ook alcohol- en vleeseetverbod. Maar M, en in navolging daarvan M, gingen naar https://nuevo.eltemplodelsol.com wat wel een van de ongecompliceerdste nudistencamping is.
Wel vielen ze onder een manager die Tupperware parties organiseerde en dat had uitgebreid met sjieke kinderkledingparties en sexspeeltjesparties (niet gecombineerd) en dus werd daar ook nog wel eens wat van getest en besproken.
Als het altijd eerste weekend van juni is dan heeft tante mooi pechquote:Op maandag 5 februari 2024 21:42 schreef Syrena het volgende:
Grrrmrfff... familie van F., moederskant, heeft elk jaar familiedag. Dit jaar is onze regio weer aan de beurt voor de organisatie. En de "jongeren" moesten het maar van de oudjes overnemen. F. z'n broer wilde al niet, dus kregen we vorige week een kladje met mobiel nummer van neef B. Van mijn schoonmoeder, die al ver voor Kerst aan het miemelen was over die dag. "Het is áltijd het 1e weekend van juni!" (Ze begon er al over in de auto op weg terug van famdag '23...)
F. appt neef: 1 juni ok dan?
Neef: Tante A vroeg of het weekend erna kan!
F.: Nee, dan is nichtje J. jarig
Famdag is dit jaar dus derde weekend van juniOH NEE, is vaderdag!
Ik heb nu al spijt dat ik ja heb gezegd op de organisatie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Tenzij de kleine een groot familiefeest met maar een kant van de familie kan waarderen: nee.quote:Op maandag 5 februari 2024 22:27 schreef Syrena het volgende:
Mja, F wil nu serieus aan zijn broer vragen op het op verjaardag J kan. Het kind wordt 8, natuurlijk nietmaar goed. Zelf weten.
Ik doe alleen mee omdat een excel/google spread sheet mag maken
Yups.quote:
Mja, de nervus vagus doet wel dingen. Ik zou ook niet direct aan een piercing denken, maar als ik wanhopig was misschien?quote:Op maandag 5 februari 2024 22:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Yups.
Zus van collega heeft DE oplossing laten doen.
Een piercing.
Ik probeerde niet te lachen, niet helemaal gelukt.
https://nvs-klinieknederland.nl/de-behandeling/
Aha, de N. Vagus loopt door de oorlel. En heeft een relatie met migraine. 😇quote:Op maandag 5 februari 2024 22:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Yups.
Zus van collega heeft DE oplossing laten doen.
Een piercing.
Ik probeerde niet te lachen, niet helemaal gelukt.
https://nvs-klinieknederland.nl/de-behandeling/
Ze is al wat maanden migraine vrij.quote:Op maandag 5 februari 2024 22:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mja, de nervus vagus doet wel dingen. Ik zou ook niet direct aan een piercing denken, maar als ik wanhopig was misschien?
Kreeg deze maand ook van een arts en een ander medisch wezen acupunctuur aangeraden. De wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit.
Dus... Heeft het haar geholpen?
Jij was toch ook al maanden vrij?quote:Op maandag 5 februari 2024 22:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze is al wat maanden migraine vrij.
Maar heeft deze episodes vaker toen ik doorvroeg![]()
Maar goed, doe vooral als je denkt dat t helpt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja 4mnd en nu 2 in een week.quote:Op maandag 5 februari 2024 23:00 schreef AnneX het volgende:
Jij was toch ook al maanden vrij?
Affijn, het is voorstelbaar, dat het radeloos maakt . De onbetrouwbaarheid en de ernst.
T is wel een bewezen verdienmodelquote:Op maandag 5 februari 2024 22:55 schreef Blues het volgende:
https://www.kwakzalverij.(...)ewezen-verdienmodel/
quote:Op maandag 5 februari 2024 23:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jij was toch ook al maanden vrij?
Affijn, het is voorstelbaar, dat het radeloos maakt . De onbetrouwbaarheid en de ernst.
Sch.ma lag een week per maand op een donkere kamer.Dat is best een beetje een beschuldiging?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in de afgelopen 50 jr ook best veel over me heen gekregen qua onbegrip en de constante verwarring met 'vervelend he die stevige hoofdpijn' opmerkingen.
En heeeeeel veel waar het allemaal aan moest liggen.
Na ja. Tis kut, hoe dan ook.
Dat de puffers zijn aangepast ná een longfunctie test op mijn verzoek, heeft al veel lucht gegeven. Bleek dat de test niet meer wordt gezien door de huisarts maar door de longarts. En dus na 3 maanden was eindelijk de poli afspraak en andere puffers geadviseerd.quote:Op maandag 5 februari 2024 23:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja 4mnd en nu 2 in een week.
Spanningsgerelateerd, check. Hormoongerelateerd, ooit check.
Verder geen idee, heb het al 50 jr maar het went niet, vind t nog steeds een stomme (in mijn geval erfelijke) hersenziekte.
OK.quote:Op maandag 5 februari 2024 23:12 schreef Blues het volgende:
Doen we (huisarts en/of neuroloog) regelmatig
Fijn van de niet zwiepende boom. Toen ik vanmiddag naar huis fietste stond ik af en toe, tussen gebouwen, bijna stil door zo’n windval. Vind ik best engquote:Op maandag 5 februari 2024 23:25 schreef Blues het volgende:
Het stormt weer eens buiten![]()
Boom zwiept niet
Ik niet, dank jequote:Op maandag 5 februari 2024 22:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze is al wat maanden migraine vrij.
Maar heeft deze episodes vaker toen ik doorvroeg![]()
Maar goed, doe vooral als je denkt dat t helpt.
Oh zo herkenbaar. Ik organiseerde de familiedag met mijn zus, en we hadden al snel een tante die mailde dat de organisatoren voor ons niet hadden willen begrijpen dat het altijd op die-en-die dag was maar dat ze er vertrouwen in had dat wij dat wel begrepen en de traditie eindelijk weer in ere zouden herstellen. Uiteindelijk hebben we het op een andere dag georganiseerd.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:42 schreef Syrena het volgende:
Grrrmrfff... familie van F., moederskant, heeft elk jaar familiedag. Dit jaar is onze regio weer aan de beurt voor de organisatie. En de "jongeren" moesten het maar van de oudjes overnemen. F. z'n broer wilde al niet, dus kregen we vorige week een kladje met mobiel nummer van neef B. Van mijn schoonmoeder, die al ver voor Kerst aan het miemelen was over die dag. "Het is áltijd het 1e weekend van juni!" (Ze begon er al over in de auto op weg terug van famdag '23...)
F. appt neef: 1 juni ok dan?
Neef: Tante A vroeg of het weekend erna kan!
F.: Nee, dan is nichtje J. jarig
Famdag is dit jaar dus derde weekend van juniOH NEE, is vaderdag!
Ik heb nu al spijt dat ik ja heb gezegd op de organisatie
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 07:57 schreef sigme het volgende:
[..]Klinkt als een leukeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 5 februari 2024 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als het altijd eerste weekend van juni is dan heeft tante mooi pech
Grgr ook zo’n slachtoffer organisatorWaar doe je het eigenlijk nog voor dan heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vindt iedereen zo'n dag ook echt leuk? Kan me er weinig bij voorstellen. Wij hebben nooit familiedagen. Ik doe alleen elk jaar een dagje met mijn vader en dat is het wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Gaat dat goed, als je het een in de ander verpakt? Dit vroeg ik mij af in het kader van de ene kunststof in de andere kuntststof en weekmakers en andere stoffen??quote:
quote:Op maandag 5 februari 2024 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als het altijd eerste weekend van juni is dan heeft tante mooi pech
Grgr ook zo’n slachtoffer organisator"vrienden" zijn natuurlijk ook veel belangrijker dan je eigen familie..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
"vrienden" zijn natuurlijk ook veel belangrijker dan je eigen familie..
bepaalde familie leden ja, maar je broes, zus of ouders , DAT vin dik wel belangrijker.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik heb wel vrienden die ik belangrijker vind dan bepaalde familieleden hoor.
In het algemeen, of puur naar je eigen ouders / broers /zussen gekeken?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bepaalde familie leden ja, maar je broes, zus of ouders , DAT vin dik wel belangrijker.
mn tante of mn achterneefje kan me dan wel gestolen worden eigenlijk..
Zoiets is natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb zat ooms, tantes, neven, nichten die ik minder belangrijk vind.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik heb wel vrienden die ik belangrijker vind dan bepaalde familieleden hoor.
Oh begrijp me goed, ik kan me best voorstellen dat familie wel heel belangrijk is, of in jouw geval nu dat het wel wat zuur is.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoiets is natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb zat ooms, tantes, neven, nichten die ik minder belangrijk vind.
En mijn beste vriendin staat op gelijk niveau met naaste familie.
Wat me verbaasde was dat broer deze keuze maakte. Want die organiseert zeer regelmatig (te vaak soms…) gelegenheden om de familie bij elkaar te brengen en verjaardagen zijn daarin vaste prik. Alleen de mijne nu dus niet, terwijl die perfect valt.
Ah well, dikke kans dat hij voor me invulde dat ik er niks aan ging doen (want ik ben het minst familieminded van de club). Of zo. Het was gewoon wel attent geweest als hij het even had gevraagd.
ik moet toegeven dat nu ik niet meer in NL woon , het wel belangrijker is om mn familie te zien, maar ik plan er dan ook op. toen ik in Nl woonde vond ik familie geloof ik wat minder belangrijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh begrijp me goed, ik kan me best voorstellen dat familie wel heel belangrijk is, of in jouw geval nu dat het wel wat zuur is.
Maar het idee dat familie altijd belangrijker is dan vrienden (zo interpreteer ik fiets zijn post) , daar zet ik wel even een dikke vette kanttekening bij.
Beter.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 12:54 schreef Barreltje het volgende:
mn vader is weer thuis, hij mocht afgelopen zaterdag naar huis.
ondertussen is daar wel het besef gekomen dat ze een stuk minder kunnen, dus nu heb ik de regie van hun verbouwing overgenomen. het was een pak van hun hart dat ze dat wat meer los kunnen laten..
Vroeg er inderdaad naar omdat ik me kan indenken dat het 'spannend' kan zijn (zegt/doet ze niks geks?) maar juist ook erg steunend, want het is toch je moeder en iemand met wie je een gedeelde geschiedenis hebt met deze vriendin. Maar dat wilde ik niet allemaal voor je invullen, vandaar de vraag. Mooi dat het inderdaad fijn was om haar bij je te hebben!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:59 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 Mijn moeder was inderdaad mee. Het was wel fijn om een bekende mee te hebben. Ik had eigenlijk gedacht dat er wel meer mensen van "vroeger" zouden zijn maar dat was helemaal niet. Mijn moeder kan soms raar doen en ze is niet goed met emoties maar toch fijn om iemand mee te hebben. Uiteindelijk zijn we toch met de bus gegaan in plaats van de auto van m'n pa en m'n moeder vond de busrit ontzettend interessant want ze kon met haar pinpas reizen in plaats van met een strippenkaart!!
Wat een verdriet… zeker als je zo onverwacht uit het leven wordt gerukt. Klinkt als een mooi en waardig afscheid.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:40 schreef Tele6 het volgende:
Afscheid genomen van vriendin. Ze zou binnenkort 28 zijn geworden en had bijna haar PhD. Bizar dat dat ineens voorbij is.
Haar familie had er een samenkomst echt iets voor haar van gemaakt, met cupcakes en het harmonieorkest dat speelde en allemaal oude foto's en verhalen. Ik zag mezelf nog terug op een foto. Dat is hoe haar moeder eraan heeft gedacht om mij de rouwkaart door te sturen. Goed dat ik erbij kon zijn.
De hond waar we toen altijd mee liepen en speelden is nu 14 en oud. Haar moeder zei, ze had verwacht dat ze haar had moeten gaan vertellen dat de hond ziek was en niet dat de hond haar zou overleven
527 dagen paaseitjes tot augustus volgend jaar?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouders niet thuis.. gebak streak doorbroken![]()
Gelukkig zijn deechte
goede
paaseitjes er weer
![]()
Op naar de volgende streak
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:40 schreef Tele6 het volgende:
Afscheid genomen van vriendin. Ze zou binnenkort 28 zijn geworden en had bijna haar PhD. Bizar dat dat ineens voorbij is.
Haar familie had er een samenkomst echt iets voor haar van gemaakt, met cupcakes en het harmonieorkest dat speelde en allemaal oude foto's en verhalen. Ik zag mezelf nog terug op een foto. Dat is hoe haar moeder eraan heeft gedacht om mij de rouwkaart door te sturen. Goed dat ik erbij kon zijn.
De hond waar we toen altijd mee liepen en speelden is nu 14 en oud. Haar moeder zei, ze had verwacht dat ze haar had moeten gaan vertellen dat de hond ziek was en niet dat de hond haar zou overleven
Wat enorm verdrietig, fijn dat je dit toch ondanks alles... met je moeder hebt kunnen doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:59 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 Mijn moeder was inderdaad mee. Het was wel fijn om een bekende mee te hebben. Ik had eigenlijk gedacht dat er wel meer mensen van "vroeger" zouden zijn maar dat was helemaal niet. Mijn moeder kan soms raar doen en ze is niet goed met emoties maar toch fijn om iemand mee te hebben. Uiteindelijk zijn we toch met de bus gegaan in plaats van de auto van m'n pa en m'n moeder vond de busrit ontzettend interessant want ze kon met haar pinpas reizen in plaats van met een strippenkaart!!
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
527 dagen paaseitjes tot augustus volgend jaar?
Moment. Even rekenmasjien zoeken. Dit kan niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
24677432 paaseitjes eten tot aan Pasen.
Cat kan alles.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moment. Even rekenmasjien zoeken. Dit kan niet.
Ik kom uit op 5,29 eitjes per seconde voor de komende 54 dagen. Succes.quote:
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kom uit op 5,29 eitjes per seconde voor de komende 54 dagen. Succes.
quote:
Wat een gedenkwaardige dag zo. En het klinkt ook mooi persoonlijk in al het verdriet van de familie.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:40 schreef Tele6 het volgende:
Welke zijn de goede?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
24677432 paaseitjes eten tot aan Pasen. Want dan zijn de goede er niet meer tot het jaar erna.
Verstandige mensen gebruiken siliconen en geen shit met weekmakers. Weet je wel wat daarmee gebeurt na een tijdje?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gaat dat goed, als je het een in de ander verpakt? Dit vroeg ik mij af in het kader van de ene kunststof in de andere kuntststof en weekmakers en andere stoffen??
Eensch. Belachelijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:16 schreef Barreltje het volgende:
gloeiende!
We "moeten" een nieuwe vuilnisbak voor in de keuken. maar, wat zijn die krengen duur!ik wil er graag een van 50 L met ov een pedaal, of dat je op de bovenkant drukt dat ie open gaat. NIET met een sensor, want dan is ie vrij snel kapot.
welke vuilnisbakken hebben jullie en waarom zou ik die moeten? :p
Wij hebben de EKO Ecofly Step Bin.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:16 schreef Barreltje het volgende:
gloeiende!
We "moeten" een nieuwe vuilnisbak voor in de keuken. maar, wat zijn die krengen duur!ik wil er graag een van 50 L met ov een pedaal, of dat je op de bovenkant drukt dat ie open gaat. NIET met een sensor, want dan is ie vrij snel kapot.
welke vuilnisbakken hebben jullie en waarom zou ik die moeten? :p
ja nee, ik wil dus GEEN sensorquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eensch. Belachelijk.
Deze is een schatje. En reuze handig qua sensor ( met 4 batterijen) doe er een jaar mee. En past precies onder de keukenla, die open kan.
Nu 3 jaar in gebruik.
https://www.bol.com/nl/nl(...)aEAQYASABEgJBxfD_BwE
omgerekend 200 euro hierquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:23 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wij hebben de EKO Ecofly Step Bin.
Mooi design en lekker compact, want hoog en smal. En er zit een knopje op waarmee je de deksels open kan laten staan.
We hebben zelf de versie met 2x 20 liter, namelijk 1 bak voor restafval en 1 voor plastic. Maar ze hebben ook een versie met 1x 45 liter.
Wij hebben wel de vuilniszakken 'extra hoog' nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
In Nederland laten bezorgen en mee terug nemen. 😇quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja nee, ik wil dus GEEN sensor
[..]
omgerekend 200 euro hier![]()
quote:
quote:
quote:
https://www.rousseau.nl/quote:
Bij ons (eigenlijk bij liefste) in de familie overleed vorige weekend een oom. Op de gezegende leeftijd van 90 jaar. Hij was zeer geliefd en laat vrouw en vier dochters achter (en kleinkinderen ook etc). En een hele hoop neven en nichten. Dus wij zaten te wachten op een mededeling omtrent begafenis en proberen te bedenken hoe we dat kunnen inpassen want we willen er zeker heen. Horen niks. Horen niks. Uiteindelijk hebben ze het gepresteerd om woensdagavond de mededeling er uit te persen dat ze er maar een besloten begrafenis van gingen maken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het altijd bijzonder als mensen dat kunnen na zo'n onverwacht overlijden.
Wauw. Dat is weer op een andere manier heel bijzonderquote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij ons (eigenlijk bij liefste) in de familie overleed vorige weekend een oom. Op de gezegende leeftijd van 90 jaar. Hij was zeer geliefd en laat vrouw en vier dochters achter (en kleinkinderen ook etc). En een hele hoop neven en nichten. Dus wij zaten te wachten op een mededeling omtrent begafenis en proberen te bedenken hoe we dat kunnen inpassen want we willen er zeker heen. Horen niks. Horen niks. Uiteindelijk hebben ze het gepresteerd om woensdagavond de mededeling er uit te persen dat ze er maar een besloten begrafenis van gingen maken.
En ze hebben nog steeds de kaarten niet weten te versturen.
Pffffffffffffffffff. Ze hebben het vast moeilijk.
maar mopper mopper mop
Hebben betreffende wethouders ook een spreekuur?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:annex ik ben/ga nu met twee gemeentes mailen of bellen.
Eentje al een JAARmaar de parkeerplaats bij kantoor blijft één grote modderpoel, ondanks beloften dat het binnenkort écht in orde komt. En sinds kort met mijn eigen gemeente. Want de straat is te vaak open gebroken en nu een bultige zooi en de gemeentelijke borders bij mijn huis zijn inmiddels ook half vergaan. Geen grote issues, maar de buurt is nu het offensief begonnen…dus ik doe mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De pomp en de ‘antieke’ lantaarnpalen mogen ook nog. Voor de laatsten is er een speciale tang nodig. Al maanden. Dus iemand laat het buitenlicht branden om een beetje licht te hebben om paaltjes en zo te vermijden!
Wij gaan het zien.
Succes jullie.![]()
Hebben de paaseitjes geen webshop dan? Ben wel benieuwd.
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hebben betreffende wethouders ook een spreekuur?Volgens mij niet (zie website die ik postte). Nooit nodig gehad, ik wandel zo binnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De pomp en de ‘antieke’ lantaarnpalen mogen ook nog. Voor de laatsten is er een speciale tang nodig. Al maanden. Dus iemand laat het buitenlicht branden om een beetje licht te hebben om paaltjes en zo te vermijden!
Wij gaan het zien.
Succes jullie.![]()
Hebben de paaseitjes geen webshop dan? Ben wel benieuwd.
Online is niet zalig makend… ik had een pen besteld namens de vereniging als bedankje voor iemand. Drie keer de te graveren tekst gecontroleerd, verstuurd…. Dikke vette spelfout op de pen
Bestelling nog een keer gecontroleerd en ik had het gewoon goed doorgegeven. Blijkbaar is dat gravureproces minder geautomatiseerd dan ik dacht (typfout is letterlijk een toets verder op mijn toetsenbord). Het maakte wel een leuke alternative verenigingsnaam, maar om daarvoor de statuten om te gaan gooien… gaat ons een beetje te ver![]()
Mail plus foto gestuurd en nu wachten op hun reactie. Reviews zijn goed dus ik denk dat ik er een gratis (unieke) extra pen aan overhoud.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
O wauw… rouwen is heel persoonlijk, net als keuzes maken over hoe je het afscheid viert, maar een tikje rekening houden met familie (minstens qua planning) mag je evengoed verwachten.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij ons (eigenlijk bij liefste) in de familie overleed vorige weekend een oom. Op de gezegende leeftijd van 90 jaar. Hij was zeer geliefd en laat vrouw en vier dochters achter (en kleinkinderen ook etc). En een hele hoop neven en nichten. Dus wij zaten te wachten op een mededeling omtrent begafenis en proberen te bedenken hoe we dat kunnen inpassen want we willen er zeker heen. Horen niks. Horen niks. Uiteindelijk hebben ze het gepresteerd om woensdagavond de mededeling er uit te persen dat ze er maar een besloten begrafenis van gingen maken.
maar mopper mopper mop
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:17 schreef Syrena het volgende:
Ik vind van Rousseau alles lekker.... behalve hun paaseitjes. Echt net te vaak een gore te pakken gehad in die voorgemengde cornets. Gelukkig zijn ze ermee gestopt op het werkkregen ze elk jaar met Pasen.
De pindakaasgevulde eitjes van de Hema daarentegen![]()
![]()
Dus ik mag niet naar de Hema om te kijken of ze ze dit jaar weer hebben. Niet verantwoord
Sterktequote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:37 schreef MadMaster het volgende:
Wie was de laatste?
Ook wij mogen één dezer dagen een uitvaart gaan bijwonen, mits we een uitnodiging ontvangen.
De tante van mw. MM is gisteren vrij onverwacht overleden na een korte periode in coma door waarschijnlijk een longembolie. Ze was wel al een tijdje ziek, maar de behandeling zag er positief uit.
Helaas heeft ze het dus toch niet gered…
Wat een geweldige variant op 'studeren door het boek onder je kussen te leggen'quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:55 schreef Tele6 het volgende:
In het kader van goede voornemens heeft B Happy Socks met fruit erop gekocht. Kersen, bananen, aardbeien en avocado. Erg gezond na de sokken met tompoucen, friet, pizza enz.
Gecondoleerd!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:37 schreef MadMaster het volgende:
Wie was de laatste?
Ook wij mogen één dezer dagen een uitvaart gaan bijwonen, mits we een uitnodiging ontvangen.
De tante van mw. MM is gisteren vrij onverwacht overleden na een korte periode in coma door waarschijnlijk een longembolie. Ze was wel al een tijdje ziek, maar de behandeling zag er positief uit.
Ook gecondoleerd @MadMaster en Mrs.MMquote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:37 schreef MadMaster het volgende:
Wie was de laatste?
Merci.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Gecondoleerd!
Geliefde/nabije tante of komt het minder hard aan?
Ik heb de achtergrond van het overlijden van jouw vriendin door alle hectiek hier een beetje gemist, maar jij ook gecondoleerd. 28 Jaar is veel en veel te jong…quote:
Dit had ik geloof ik niet willen wetenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:17 schreef Syrena het volgende:
Ik vind van Rousseau alles lekker.... behalve hun paaseitjes. Echt net te vaak een gore te pakken gehad in die voorgemengde cornets. Gelukkig zijn ze ermee gestopt op het werkkregen ze elk jaar met Pasen.
De pindakaasgevulde eitjes van de Hema daarentegen![]()
![]()
Dus ik mag niet naar de Hema om te kijken of ze ze dit jaar weer hebben. Niet verantwoord
Knuffels voor mw. MMquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Merci.
Voor mij persoonlijk als aangetrouwd familielid wat verder weg, maar mw. MM was wel redelijk close met haar.
Zeker omdat ze beide hetzelfde soort ziektetraject hebben meegemaakt en mw. MM haar daar bij ondersteunde. Niet altijd face to face persoonlijk, maar er was toch wel meerdere keren per week contact.
Juist omdat het de goede kant op leek te gaan na een zware behandelperiode, komt het toch onverwacht…
En zijn vast niet bezig met de verwachtingen van hun familiequote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:31 schreef sigme het volgende:
[..]
maar mopper mopper mop
Thanks.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Knuffels voor mw. MMen voor jou natuurlijk.
Zijn jullie alweer wat beterderder?
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:16 schreef Karzai het volgende:
jeetje wat een leed hier allemaal , gecondoleerd
ik ben maar een newbie dus nog niet zo bij jullie levens betrokken, maar kan het mij wel voorstellen
vooral dat meisje van 28 in de bloei van haar leven grijpt me wel aan, is de oorzaak bekend @:tele6
maar moet ook nu weer aan het zoontje van Danny denken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een week is ook wel heel vlot he, om te verwachten dat de gemeente dan de melding al verwerkt heeft en ook al actie heeft ondernomenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:35 schreef Blues het volgende:
Overigens nu, na een week dat de boom gesnoeid is, nog steeds niets vernomen van de boze gemeente en/of wbv.
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:05 schreef derLudolf het volgende:
Grrr, volgens mij steenmarter in de auto gehad, ik verlies in elk geval flink koelvloeistof
Niet te ver mee doorrijden, voordat je het weet loopt alles in de soep. En koop een plek om je auto overdekt en afgesloten 's nachts in te stallen, beste maatregel die je kan nemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh…dat vind ik ook zó ergquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:19 schreef Karzai het volgende:
Verder ben ik geen liefhebber van paaseitjes kan niet zo goed tegen het gefrut van het aluminium folietje dat er omheen zit
i
Que?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:33 schreef Blues het volgende:
[..]
En zijn vast niet bezig met de verwachtingen van hun familie
Toch eenvoor liefste en jouzelve.
Komt iig niet in de olie, lekt weg. Doe alleen woon werk en van te voren vullen, donderdag kon ik bij de garage terecht.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Niet te ver mee doorrijden, voordat je het weet loopt alles in de soep. En koop een plek om je auto overdekt en afgesloten 's nachts in te stallen, beste maatregel die je kan nemen.
Hetzelfde uur nog, na doorbellen van gemeentegroenwerkers die iets bij ons zagen dat mogelijk stout is, voor de deur staan kon welquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Een week is ook wel heel vlot he, om te verwachten dat de gemeente dan de melding al verwerkt heeft en ook al actie heeft ondernomen![]()
![]()
Sowieso even op een andere plek parkeren, als ze 1x je kabeltje lekker vinden dan pakken ze die ook nog wel een tweede keer als je de auto niet verplaatst.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Komt iig niet in de olie, lekt weg. Doe alleen woon werk en van te voren vullen, donderdag kon ik bij de garage terecht.
Ah, je hebt verder geklikt op de link naar hun homepage die ik al posttequote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:24 schreef AnneX het volgende:
@:Cat-astrophe https://www.rousseau.nl/ambachtelijke-paaseitjes/
Wat fijn - voor mij -dat de winkels hier niet in de buurt zijn. 😉
Gevaarlijke oepsiequote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:41 schreef z80 het volgende:
Oeps @ Alaska Airlines Boeing 737-9 MAX.
5 klinknagels vervangen en 4 boutjes overhouden.
Voorlopig rapport is uit. En het lijkt er op dat bij wisseling van de werkploeg er iets vergeten is over te dragen.
Dan wel dat er wat papierwerk ontbreekt.
Hier het leesvoer. Wel een saai document.
https://avherald.com/file(...)4%202_22_52%20PM.pdf
Had ik al gezegd dat ik er zo blij mee ben?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Gisteren wat productfotografie gedaan bij @:Lucky_Strike
Naast deze foto's ook alles uniform wit en uniform roze (hier zit bewust wat kleurverschil in) recht van voren voor website & socials.
Wat leuk, jullie samenwerking! mooie foto's van jouw mooie productquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Naast deze foto's ook alles uniform wit en uniform roze (hier zit bewust wat kleurverschil in) recht van voren voor website & socials.
Het overschrijven van de voice data recorder is een ingecalculeerd oeps in de USA. Piloten vakbond heeft bedongen dat de opname max 2 uur mag zijn. In de EU is de opname tijd een stuk langer. En er gaan nu stemmen op om wereldwijd naar 25 uur te gaan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gevaarlijke oepsie
En dan blijkt het materiaal van een van de zwarte dozen ook te zijn overschreven door een andere oepsie na het ongeluk. In dit geval minder relevant voor het onderzoek naar de oorzaak.
Ik ook hoorquote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat ik er zo blij mee ben?
Echt mooi!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Enige reden om geen A320Neo te kopen is dat Airbus tot 2030 vol zit.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:41 schreef z80 het volgende:
Oeps @ Alaska Airlines Boeing 737-9 MAX.
5 klinknagels vervangen en 4 boutjes overhouden.
Voorlopig rapport is uit. En het lijkt er op dat bij wisseling van de werkploeg er iets vergeten is over te dragen.
Dan wel dat er wat papierwerk ontbreekt.
Hier het leesvoer. Wel een saai document.
https://avherald.com/file(...)4%202_22_52%20PM.pdf
Potjes lijken op onderste foto scheef of is dat bewust?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Niet scheef maar niet perfect uitgelijnd, waardoor potje rechts miniscuul beetje kleiner lijkt dan de rest.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:26 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Potjes lijken op onderste foto scheef of is dat bewust?
Jij noemt alles wat je frituurt friet ja?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een gave foto’s @:Lucky_Strike en @:LeeHarveyOswald! En zo leuk jullie samenwerkings.
(@:derLudolf, die dingen frituur je, je kunt ze niet paturen of zo, dus het is friet 😉)
Nee andersom, je frituurt van alles, waaronder frietjesquote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij noemt alles wat je frituurt friet ja?
Maar als ik het stuk goed begrijp is het na een (bijna)ramp de bedoeling dat iemand de stroom eraf haalt zodat het overschrijven stopt. Bij de meeste rampen is die taak niet echt belangrijk, vliegtuig gaat zo dood dat de stroom er ook mee ophoudt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Het overschrijven van de voice data recorder is een ingecalculeerd oeps in de USA. Piloten vakbond heeft bedongen dat de opname max 2 uur mag zijn. In de EU is de opname tijd een stuk langer. En er gaan nu stemmen op om wereldwijd naar 25 uur te gaan.
Ge klinkt of ge een kriek lambiek he't genuttigdquote:Op woensdag 7 februari 2024 07:17 schreef Karzai het volgende:
Allee zalige ochtend patattekes, als een blok geslapen van 23 tot 6 . kwam niet aan mijn stripboek toe gisteravond..
vandaag vrij, ga zo nog maar even een uurtje naar bed, beetje doezelen
Klopt. Maar dit mag pas na de landing. In dit geval had het gekund. Als de vlucht iets langer had geduurd niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar als ik het stuk goed begrijp is het na een (bijna)ramp de bedoeling dat iemand de stroom eraf haalt zodat het overschrijven stopt. Bij de meeste rampen is die taak niet echt belangrijk, vliegtuig gaat zo dood dat de stroom er ook mee ophoudt.
Droger? Ten opzichten van vannacht ja. Maar droog kan ik het hier niet noemen. Wel fris.quote:Op woensdag 7 februari 2024 07:07 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
't Is weer een stuk frisser en droger buiten.
Ik zag de schapen in het donker oplichten in de wei. Natuurlijk gaan ze niet in de stal liggen. Lekker buiten.
Schepje uit de keukenla van Luckyquote:Op woensdag 7 februari 2024 08:06 schreef Vanyel het volgende:
Mooie foto's![]()
Bij de eerste dacht ik gaat LHO Pieter Pot promotenHet schepje deed me even denken aan hun productfotos, maar daar staat er altijd een weckpot naast.
Ooh thanks, bestaat die ook? Die zag ik er niet tussen staan maar klinkt meer als iets voor mijquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:32 schreef Tele6 het volgende:
@:_flore qua overblijvers kan je dan misschien beter alleen de Groente & Fruit overblijver nemen, die heeft geen vleesvervangers met soja/melasse/gluten alleen soms verspakketten met kruidenmix/sausmix maar dan kan je de groente gebruiken en de kruiden wegdoen
Oh ja, goed dat je me helpt herinneren. Ik kan toch even niet verder met m'n werk en had nog een spreekbeurt willen houden over de logica van die anti-kwakzalfmeneer.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:28 schreef Clubsoda het volgende:
Tot zover mijn spreekbeurt over hersenzenuwen
Ze hebben 'm alleen bij sommige AH vestigingen. Bij mij in de buurt alleen bij een AH XL. Maar ik fiets er graag voor om, want het is eigenlijk altijd een 100% succespakket. Meestal zit er een verspakket in voor 2-3 maaltijden (die je ook prima vega kan maken), ongeveer een halve kilo fruit en een halve kilo groente. Vaak voorgesneden of op een andere manier bederfelijk (bv een bak druiven). Prima hoeveelheid/waarde, en dingen die ik graag eetquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:44 schreef _flore het volgende:
[..]
Ooh thanks, bestaat die ook? Die zag ik er niet tussen staan maar klinkt meer als iets voor mij
Mogen we daar een powerpoint bij?quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, goed dat je me helpt herinneren. Ik kan toch even niet verder met m'n werk en had nog een spreekbeurt willen houden over de logica van die anti-kwakzalfmeneer.
Afgezien van de eventuele werking van een piercing tegen migraine is de logicaquote:De bekende Nederlandse migraineonderzoeker Michel Ferrari, neurologiehoogleraar aan het Leidse LUMC, vindt piercings zetten om migraine aan te pakken onzin. ‘Er is geen enkel bewijs dat welke piercing dan ook de Nervus vagus zodanig zou kunnen stimuleren dat er enig effect van ressorteert. Er is geen enkel bewijs dat een dergelijke oorpiercing zou kunnen werken bij migraine. Het is ergerlijke onzin’, antwoordt hij op vragen van de webredactie. ‘Vermoeiend dat er telkens weer nieuwe duistere therapieën opduiken tegen migraine zonder enig bewijs. Patiënten worden er niet beter van, de portemonnee van de therapeut wel,’ aldus Ferrari
https://www.kwakzalverij.(...)ewezen-verdienmodel/
Als FOK op Confluence gaat draaienquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:56 schreef mjan het volgende:
[..]
Mogen we daar een powerpoint bij?![]()
(Uiteindelijk nog iets opgestoken?)
Wie heeft zoiets dan in zijn la?quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schepje uit de keukenla van Lucky
quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Afgezien van de eventuele werking van een piercing tegen migraine is de logica
'A is niet bewezen dus werkt A bewezen niet' geen correcte logica.
Bij ome ali kijken. Daar haal ik ook mijn barefoot schoenen vandaan. De goedkope uitvoeringen gaan bij intensief gebruik in een sportschool ruim 3 jaar mee. Buiten slijt de zool wat sneller.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:19 schreef _flore het volgende:
Hier barefoot zomerschoenen van Vibram, een soort ballerina's. Zou daar het liefst altijd op lopen <3 Heb hele brede voorvoeten en verder smal, en loop graag zonder schoenen, dus voor mij is t een uitkomst. De reacties die je krijgt met die losse tenen zijn ook hilarisch. Zou ook wel barefoot schoenen willen voor winter/slecht weer, maar kan niks vinden wat ik ook nog een beetje leuk vind.
Hier zijn nog steeds geen glasvezelmensen
Lucky blijkbaar.quote:
Wat is de beste periode om jou kant op te komen. Ik hou van droog weer.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:45 schreef flipsen het volgende:
Buen dia vanuit een regenachtig Argentinië. En gecondoleerd/sterkte aan een heleboel mensen hier, poeh. Verder vroeg ik me af of dat slechte slapen van posters hiero wellicht ook te maken heeft met de TT
Net de post van @:Clubsoda gelezen, interesting. Kwam er gisteravond per toeval achter dat House op Netflix staat, heb het nooit gevolgd maar zag altijd korte fragmenten in mijn Instagram voorbij komen en vond het wel geestig. Dus gisteravond de eerste 2 afleveringen van seizoen 1 gezien, nog een heleboel te gaan
Verder nieuws? Nah, gisteren enorm verloren met padel, maar de tegenstanders zaten dan ook 2 categorieën hoger dan wij. Straks weer les. En verder hard aan het werk voor Tipica Reizen, de komende weken komen er weer veel mensen over (en mag ik weer een weekje naar Buenos Aires, altijd een goed excuus).
Ik stuur je even een PMquote:Op woensdag 7 februari 2024 11:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat is de beste periode om jou kant op te komen. Ik hou van droog weer.
En in welke prijsklasse zitten jou reizen. Prijs op aanvraag, zonder indicatie kan ik niets mee.
Van zaken als homeopathie of Jomanda ik ook. Maar nog niet bewezen is zeker niet per se 'alternatief' zoals de bovengenoemdequote:Op woensdag 7 februari 2024 11:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Van alternatieve geneeswijzen krijg ik altijd wat jeuk aan mijn solar plexus.
Dat wilde ik toevoegen. Ten eerste is een bewijs dat iets niet werkt geen bewijs dat iets nóóit werkt en ten tweede is bewijs dat iets niet werkt nauwelijks te publiceren.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Bewijzen dat iets niet zo is, is sowieso (praktisch) onmogelijk. En wij zijn er in onze statistiek & diagnostiek cursus voor sociale wetenschappen ook heel scherp op dat 'de resultaten ondersteunen de hypothese dat A werkt, niet' niet hetzelfde is als 'A werkt niet' of 'de resultaten laten zien dat A niet werkt'. Helaas is inderdaad niet iedereen dat..
En ondertussen mensen die bij bosjes permanent letsel op lopen door de chiropractor. Zo'n biostabielpiercing zal vast wel goed komen, maar de gevolgen kunnen heel serieus zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Van zaken als homeopathie of Jomanda ik ook. Maar nog niet bewezen is zeker niet per se 'alternatief' zoals de bovengenoemde
quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:56 schreef mjan het volgende:
[..]
Mogen we daar een powerpoint bij?![]()
(Uiteindelijk nog iets opgestoken?)
Ja ik inderdaad. Niet geheel vrijwillig. Ik kreeg het laatst bij mijn nieuwe peper- en zoutmolen. Ik overwoog om het gelijk weg te gooien maar wachtte nog even of die molens niet teruggestuurd hoefden te worden. J bleek enthousiast over het vullen van de molens met dit schepje dus nu heb ik zo'n prul in de keukenla.quote:
Ik vroeg me dat ook af. Mijn slaap bleek overigens beter dan ik dacht want ik voel me wel prima eigenlijk.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:45 schreef flipsen het volgende:
Verder vroeg ik me af of dat slechte slapen van posters hiero wellicht ook te maken heeft met de TT
Oh ik ben dol op spreekbeurten over kwakzalversquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, goed dat je me helpt herinneren. Ik kan toch even niet verder met m'n werk en had nog een spreekbeurt willen houden over de logica van die anti-kwakzalfmeneer.
quote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef MUUS het volgende:
Belangrijke regels!!!!
• Na een uitstrijkje moet je een kadootje, want uitstrijkjes laten maken is stom.
• Tijdens de twee weken wachten moet je een kadootje, want wachten en stress is stom.
• Bij een goede uitslag moet je een kadootje, want dat moet gevierd worden.
• Bij een vervelende uitslag moet je een kadootje, want je moet getroost worden.
Kadootjes kunnen ook troostvoer zijn, maar kadootjes én troostvoer mag ook.
Dus?quote:Op woensdag 7 februari 2024 12:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En ondertussen mensen die bij bosjes permanent letsel op lopen door de chiropractor. Zo'n biostabielpiercing zal vast wel goed komen, maar de gevolgen kunnen heel serieus zijn.
Oh, ja!! Ik wilde je al een tijdje wat daarover vragen. Ik hoor namelijk steeds die spotjes van Scherder over nix 18 enzo, en was heel benieuwd hoe jij daar naar kijkt/over denkt gezien jouw onderzoeksresultaten!quote:Op woensdag 7 februari 2024 12:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat wilde ik toevoegen. Ten eerste is een bewijs dat iets niet werkt geen bewijs dat iets nóóit werkt en ten tweede is bewijs dat iets niet werkt nauwelijks te publiceren.
Geloof me, ik heb het gedaan
Is het heel gek dat ik uitstrijkjes heel zo erg niet vind? Ik ga ook liever naar de Efteling, maar het staat verre van bovenaan op mijn lijstje van afschuwelijke dingen om mee te maken.quote:
Ik denk dat we alcohol misschien beter gewoon kunnen verbieden voor iedereen en in plaats daarvan wiet en mdma aanbieden in de kroeg. Vast veel gezelligerquote:Op woensdag 7 februari 2024 12:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, ja!! Ik wilde je al een tijdje wat daarover vragen. Ik hoor namelijk steeds die spotjes van Scherder over nix 18 enzo, en was heel benieuwd hoe jij daar naar kijkt/over denkt gezien jouw onderzoeksresultaten!
Ik vind allereerst dan meneer Scherder er goed aan zou doen zich wat meer bij zijn leest te houden, want wat mij betreft wordt hij een beetje een soort algemene pedante gezondheidsgoeroe en het lijkt me schier onmogelijk om over alles wat hij uitdraagt echt de meest recente kennis te bezitten. Ten tweede zijn er m.i. genoeg redenen om alcohol tot 18 jaar te verbieden (algemene gezondheidseffecten, het risico op verkeersongevallen/vechtpartijen/onveilige seks etc.) die helemaal niets met hersenen te maken hebben. Maar zolang hij het als klinisch neuropsycholoog uitdraagt, blijft het toch berusten op de zogenaamd krachtige boodschap van 'de hersenen zijn in gevaar' . En die is dus helemaal niet zo stevig. Ik vind het onverstandig om iets te framen omdat de boodschap dan beter aankomt bij ouders (want dat is wel wat ik beleidsmakers heb horen benoemen). En het voedt ook nogal de maatschappelijke hype rondom hersenen en de gedachte dat alles daarin meetbaar, objectief en onomstotelijk waar is. Maar goed, de vraag is dus eigenlijk of 'het doel heiligt de middelen' een verstandige insteek is. Maar ik moet ook zeggen dat ik al een paar jaar niet in de meest recente literatuur zit dus het kan best zijn dat er inmiddels wel betere studies zijn naar dit onderwerp.quote:Op woensdag 7 februari 2024 12:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, ja!! Ik wilde je al een tijdje wat daarover vragen. Ik hoor namelijk steeds die spotjes van Scherder over nix 18 enzo, en was heel benieuwd hoe jij daar naar kijkt/over denkt gezien jouw onderzoeksresultaten!
'Correct uitgevoerde' nekmanipulatie om 'sublaxatie' aan te pakken kan leiden tot cervicale arteriële dissectie. Niet bij een verkeerd uitgevoerde handeling, maar bij 'hoe 't heurt' conform de chiropractors zelf.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:07 schreef vlindertje89 het volgende:
En als we het dan toch over losse ervaringen hebben: ik ben tig keer bij een chiropractor geweest sinds mn 18e en tijdens mijn periode bij eentje zijn vooraf en achteraf om andere redenen foto's gemaakt om mijn scoliose in de gaten te houden, en bleek die met 10 graden verminderd te zijn gedurende de behandeling. En nooit iets negatiefs gebeurd. Het ligt er ook nogal aan welke opleiding iemand heeft gehad - in meerdere landen is het een 6-jarige opleiding met echt heel uitgebreide fysiologie en anatomie etcetera, deels overlappend met wat studenten geneeskunde krijgen. Dat is wat heel anders dan bv een massagetherapeut die mensen kraakt. Dat betekent uiteraard niet dat ze dus altijd veilig zijn (dat zijn medische behandelingen overigens ook niet), maar laat zien waarom het belangrijk is om niet af te gaan op individuele verhalen.
Niet vervelend of irritant bedoeld, maar: heb je ook informatie over hoe vaak dat voorkomt?quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
'Correct uitgevoerde' nekmanipulatie om 'sublaxatie' aan te pakken kan leiden tot cervicale arteriële dissectie. Niet bij een verkeerd uitgevoerde handeling, maar bij 'hoe 't heurt' conform de chiropractors zelf.
Neemt niet weg dat veel chiropractors zich ook met meer onschuldige zaken bezighouden, maar de basis van de theorie rondom chiropractie kan weldegelijk kwaad.
(en dan dus nog los van informed consent bij dergelijke 'behandelingen'. Er is niemand die in de aanloop daar naartoe gaat melden dat het geen reguliere, onderbouwde en bewezen behandeling is, maar net als met homeopathie een op een alternatieve theorie gestoelde leer is - met een aanvullende verzekering wordt een chiropractor zelfs vergoed, ffs. )
De bocht is weer lekker kort.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
'Correct uitgevoerde' nekmanipulatie om 'sublaxatie' aan te pakken kan leiden tot cervicale arteriële dissectie. Niet bij een verkeerd uitgevoerde handeling, maar bij 'hoe 't heurt' conform de chiropractors zelf.
Neemt niet weg dat veel chiropractors zich ook met meer onschuldige zaken bezighouden, maar de basis van de theorie rondom chiropractie kan weldegelijk kwaad.
(en dan dus nog los van informed consent bij dergelijke 'behandelingen'. Er is niemand die in de aanloop daar naartoe gaat melden dat het geen reguliere, onderbouwde en bewezen behandeling is, maar net als met homeopathie een op een alternatieve theorie gestoelde leer is - met een aanvullende verzekering wordt een chiropractor zelfs vergoed, ffs. )
Dat eerste deel ben ik het sowieso enorm met je over eens. En ik hoor in mijn omgeving (je weet volgens mij waar ik zit) daar veel gelijkgestemden over. Goed zijn in een breed publiek betrekken bij wetenschap is een talent en heel nuttig, maar brengt wat mij betreft óók de verantwoordelijkheid met zich mee om dan alleen kennis over te brengen waarover je zelf inhoudelijk expert bent.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind allereerst dan meneer Scherder er goed aan zou doen zich wat meer bij zijn leest te houden, want wat mij betreft wordt hij een beetje een soort algemene pedante gezondheidsgoeroe en het lijkt me schier onmogelijk om over alles wat hij uitdraagt echt de meest recente kennis te bezitten. Ten tweede zijn er m.i. genoeg redenen om alcohol tot 18 jaar te verbieden (algemene gezondheidseffecten, het risico op verkeersongevallen/vechtpartijen/onveilige seks etc.) die helemaal niets met hersenen te maken hebben. Maar zolang hij het als klinisch neuropsycholoog uitdraagt, blijft het toch berusten op de zogenaamd krachtige boodschap van 'de hersenen zijn in gevaar' . En die is dus helemaal niet zo stevig. Ik vind het onverstandig om iets te framen omdat de boodschap dan beter aankomt bij ouders (want dat is wel wat ik beleidsmakers heb horen benoemen). En het voedt ook nogal de maatschappelijke hype rondom hersenen en de gedachte dat alles daarin meetbaar, objectief en onomstotelijk waar is. Maar goed, de vraag is dus eigenlijk of 'het doel heiligt de middelen' een verstandige insteek is. Maar ik moet ook zeggen dat ik al een paar jaar niet in de meest recente literatuur zit dus het kan best zijn dat er inmiddels wel betere studies zijn naar dit onderwerp.
Die ene behandeling (of beter: de blokkades (sublaxaties) die de bron van alles zouden zijn), is wel wat de basis is van chiropractie, net als dat 'geheugen van watertrillingen' de basis is van homeopathie. Die basis is niet op een wetenschap gestoeld, en in het geval van chiropractie is de standaard 'behandeling' van die basis een gevaarlijke handeling (zonder dat er een reden is om aan te nemen dat er baat is bij de 'behandeling'). Dat terwijl veel mensen wel denken dat ze naar een soort arts of andere betrouwbare behandelaar gaan. (dat gevaar zit 'm overigens niet in het kraaktrucje, maar in het oprekken van de hals)quote:
Ja ik had idd oa jouw enthousiaste verhalen gelezen! En dacht, dat willik ook! Maar hier bij alle winkels in de buurt staat geen groente/fruit pakket helaasquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze hebben 'm alleen bij sommige AH vestigingen. Bij mij in de buurt alleen bij een AH XL. Maar ik fiets er graag voor om, want het is eigenlijk altijd een 100% succespakket. Meestal zit er een verspakket in voor 2-3 maaltijden (die je ook prima vega kan maken), ongeveer een halve kilo fruit en een halve kilo groente. Vaak voorgesneden of op een andere manier bederfelijk (bv een bak druiven). Prima hoeveelheid/waarde, en dingen die ik graag eet
Oh, over het woord anti gelezen. Dat maakt het gesprek hier gelukkig niet minder interessant.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Deze damequote:Op woensdag 7 februari 2024 11:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is een logica (op specifieke wijze toegepast) waar ik in het verleden ernstig agressief van werd, ik ben er nog steeds wat overgevoelig voor.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Van zaken als homeopathie of Jomanda ik ook. Maar nog niet bewezen is zeker niet per se 'alternatief' zoals de bovengenoemde
Er kwam iemand! Om 12uquote:Op woensdag 7 februari 2024 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Thanks @:_flore, ik hoop ook dat ik op korte termijn iets vind. Over een paar weken weet ik meer. Is je glasvezelpersoon al geweest? Dat wachten op zulke lui staat hoog in mijn top 5 van luxe ergernissen.
[..]
Was het niet zo dat je adrenaline-level structureel verhoogd is bij langere tijd slaapgebrek? Je zou kunnen zeggen dat het went, maar ik denk dat het accurater is om te zeggen dat je lichaam een overlevingsstand vindt, zodat je de gevolgen niet meer zo erg merkt. Wil niet zeggen dat het goed voor je is. Aan deze info heb je geen kont als je met een niet-slapende baby zit, I know, maar goed.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Aan de andere kant, alles went, ook slechte nachtenikbheb vannacht geloof ik 5,5 uur ononderbroken gehaald dus ik geloof dat ik maar niet klaag.
Ik kwam er onlangs achter dat de periodieke check met 45 is geschrapt. Toen ik 35 was, had ik mijn laatste check, die was goed. Toen zeiden ze, na 2x een goede uitslag, hoef je pas over 10 jaar terug. Dus nu voor 40 jaar geen oproep gehad. Maar eerlijk gezegd vind ik 15 jaar geen controle een beetje té ruim, aangezien bmh-kanker zich ontwikkeld in 10-15 jaar. Weet iemand of ik gewoon kan vragen om toch nu een controle te krijgen?quote:
Huisarts daarom vragen kan. Mogelijk moet je er wel zelf voor betalenquote:Op woensdag 7 februari 2024 16:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je adrenaline-level structureel verhoogd is bij langere tijd slaapgebrek? Je zou kunnen zeggen dat het went, maar ik denk dat het accurater is om te zeggen dat je lichaam een overlevingsstand vindt, zodat je de gevolgen niet meer zo erg merkt. Wil niet zeggen dat het goed voor je is. Aan deze info heb je geen kont als je met een niet-slapende baby zit, I know, maar goed.
[..]
Ik kwam er onlangs achter dat de periodieke check met 45 is geschrapt. Toen ik 35 was, had ik mijn laatste check, die was goed. Toen zeiden ze, na 2x een goede uitslag, hoef je pas over 10 jaar terug. Dus nu voor 40 jaar geen oproep gehad. Maar eerlijk gezegd vind ik 15 jaar geen controle een beetje té ruim, aangezien bmh-kanker zich ontwikkeld in 10-15 jaar. Weet iemand of ik gewoon kan vragen om toch nu een controle te krijgen?
Toen ik 5 jaar geleden kwam, was de verwachting dus dat ik nog met 45 jaar een check zou krijgen, maar die is tussentijds geschrapt. Ik val nu een beetje tussen wal en schip. Thuistest houd ik niet zo van, ik ben toch bang dat ik 'm niet correct uitvoer en dan vals gerustgesteld wordt ofzoquote:Op woensdag 7 februari 2024 16:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Huisarts daarom vragen kan. Mogelijk moet je er wel zelf voor betalen
Ken toevallig iemand die er op gepromoveerd is, tests zijn megabelangrijk én de huidige tijdsframes zijn blijkbaar heel erg prima onderzocht.
Moet zeggen dat ik zelf 15 jaar ook lang vind ervoor maar ik heb er totaal niet voor geleerd dus ik volg het RIVM hier maar gewoon in
Check even of dit werkt voor jou:
https://mijn.bevolkingsonderzoeknederland.nl
Kun je zelf aanvragen, thuistest, als je voor in aanmerking komt
Zeer interessant!quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Deze dame
[..]![]()
![]()
Ik ben nu bezig met wat zaken rondom placebo-effect en de inzet hiervan rondom het thema 'Passende zorg'.
(Passende Zorg, talk about jeuktermen...)
Het is echt bijzonder interessant in deze fase moet ik zeggen. En het zal je niet verbazen dat de nuances bij een aantal harde schreeuwers totaal ontbreekt en er zoveel meer mogelijk is. Mèt wetenschappelijk bewijs ervoor straks ook nog![]()
Open blik is wel nodig, en echt onwijs moeilijk voor veel betrokkenen
Ik ben erg tegen kwakzalverij, en enormmmm vóór nuttige inzet van alles wat zo min mogelijk last geeft en helpt bij gezond en fijn leven![]()
![]()
Er is zoveel mogelijk
Dan huisarts vragen, lijkt me vrij legitieme vraagquote:Op woensdag 7 februari 2024 16:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toen ik 5 jaar geleden kwam, was de verwachting dus dat ik nog met 45 jaar een check zou krijgen, maar die is tussentijds geschrapt. Ik val nu een beetje tussen wal en schip. Thuistest houd ik niet zo van, ik ben toch bang dat ik 'm niet correct uitvoer en dan vals gerustgesteld wordt ofzo.
Nocebo is minstens net zo interessant jaquote:Op woensdag 7 februari 2024 16:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zeer interessant!
Nocebo effect vind ik in dat kader ook bijzonder intrigerend. Ik werk bij mijn 'tweede uni' op de afdeling waar ze naar zowel placebo als nocebo effect veel onderzoek doen. Zelfs niks mee te maken, maar wel heel interessant. Maar m.n. nocebo effect zorgt ook voor (ethische) vragen mbt afweging verhogen kans op nocebo / informatievoorzieningsplicht.
Het hoeft ook niet per se nu-nu, maar ik ga het wel een keertje aankaarten voor ik een oproep krijg op mijn 50equote:Op woensdag 7 februari 2024 16:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan huisarts vragen, lijkt me vrij legitieme vraag
Dat laatste is zeker niet een zorg die terecht is maar gevoelens en besluiten nemen is een menselijk iets natuurlijk
(Op zich een mooie observatie in de context van andere posts over zorg die terecht en wetenschappelijk onderbouwd is en zorg die om andere, soms hele realistische redenen gefaciliteerd wordt)
En dat is een ongelooooooflijke hoeveelheid aan handelingen in de medische wereld. Just to elaborate on thatquote:Op woensdag 7 februari 2024 16:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Om overigens mijn #258 post nog aan te vullen: er zit (in elk geval voor mij) wel verschil tussen behandelingen die wetenschappelijk theoretisch onderbouwd zijn maar waar (nog) geen of onvoldoende onderzoek naar gedaan is of waar gemengde resultaten worden gevonden in onderzoek, behandelingen die wetenschappelijk theoretisch onderbouwd zijn en waar wel degelijk onderzoek naar is geweest maar die onderzoeken geen effecten vinden (maar mogelijk aanleiding geven om in specifieke subgroepen of met kleine aanpassingen aan de behandeling nogmaals te kijken oid), en behandelingen waar geen enkele wetenschappelijk theoretische onderbouwing voor is waar (nog) geen onderzoek naar gedaan is of waar onderzoek naar is geweest dat geen effecten kan vinden.
Voor de compleetheid
Bedoel je dan van de eerste, tweede of derde categorie die ik benoem? Of van alledrie?quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:56 schreef Molo het volgende:
[..]
En dat is een ongelooooooflijke hoeveelheid aan handelingen in de medische wereld. Just to elaborate on that
Ik heb weleens een patiënt gehad in mijn toen werkzame leven in de directe patiëntenzorg die na de diagnostiek ineens beter was.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet per se nu-nu, maar ik ga het wel een keertje aankaarten voor ik een oproep krijg op mijn 50e. Er is geen reden om binnen 10 jaar opnieuw te testen. Want ik geloof wel dat een interval van 10 jaar prima is zonder gekke klachten.
En inderdaad, leuke discussies naast elkaar! Ik heb zelf veel baat gehad bij een osteopaat (fysio met aanvullende scholing). Ook niet bewezen, maar hij heeft in 2 sessies voor elkaar gekregen wat normale fysio niet gelukt was in 20+ sessies. N=1 uiteraard.
De derde bedoelde ik in deze contextquote:Op woensdag 7 februari 2024 16:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bedoel je dan van de eerste, tweede of derde categorie die ik benoem? Of van alledrie?
Zeker! Ik doceer aan GZ-psychologen in wording dan ook dat evidence-based handelen meer is dan 'er is geen rct dus we doen het niet'. De theorie snappen, weten wat je wel en niet weet, klinisch redeneren maar ook met informed consent toch starten en heel goed monitoren en evalueren kan ook heel goed te verantwoorden zijn. Er is zoveel grijs gebied. En zeker in de psychologie is de afstand tussen wat kwalitatief goed onderzoek is en wat de realiteit is (de ecologisch validiteit zo je wilt) gewoon vaak heel groot.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Om overigens mijn #258 post nog aan te vullen: er zit (in elk geval voor mij) wel verschil tussen behandelingen die wetenschappelijk theoretisch onderbouwd zijn maar waar (nog) geen of onvoldoende onderzoek naar gedaan is of waar gemengde resultaten worden gevonden in onderzoek, behandelingen die wetenschappelijk theoretisch onderbouwd zijn en waar wel degelijk onderzoek naar is geweest maar die onderzoeken geen effecten vinden (maar mogelijk aanleiding geven om in specifieke subgroepen of met kleine aanpassingen aan de behandeling nogmaals te kijken oid), en behandelingen waar geen enkele wetenschappelijk theoretische onderbouwing voor is waar (nog) geen onderzoek naar gedaan is of waar onderzoek naar is geweest dat geen effecten kan vinden.
Voor de compleetheid
En dat is kwalijk, dat er dus toch zoveel gelijkgestemden zijn want dat betekent dus dat je hoger in de boom een soort van onaantastbaar wordt. Ik denk dat je dat zelf niet altijd opmerkt, zeker als je zo gepassioneerd bent.quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat eerste deel ben ik het sowieso enorm met je over eens. En ik hoor in mijn omgeving (je weet volgens mij waar ik zit) daar veel gelijkgestemden over. Goed zijn in een breed publiek betrekken bij wetenschap is een talent en heel nuttig, maar brengt wat mij betreft óók de verantwoordelijkheid met zich mee om dan alleen kennis over te brengen waarover je zelf inhoudelijk expert bent.
Tweede kan ik me inderdaad ook goed in vinden. Ik vind het storend dat het zo duidelijk vanuit de schade aan ontwikkelende brein hoek wordt gebracht, terwijl dat volgens mij helemaal niet het eigen expertisegebied is (zie hierboven) maar dus ook met jouw uitkomsten in achterhoofd. Maar ik zit inderdaad ook niet in de meest recente literatuur wat dat betreft, dus het zou inderdaad kunnen dat er inmiddels ook wel overtuigender bewijs daarvoor ligt. Maar dan nog blijven inderdaad de punten mbt directe perfecte relatie brein structuur-functie-gedrag enzo alsnog staan.
Interessant wel om je kijk er zo op te lezen!
Ja, een effect is een effect. Het zal mij als patiënt echt een rotzorg zijn of ik beter ben door placebo effect, psychische doorwerking van het hebben van een diagnose of iets 'medisch/biologisch verklaarbaar werkzaams' - als ik maar beter ben en dat (minstens) net zolang blijf als wanneer het dat laatste was geweest.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb weleens een patiënt gehad in mijn toen werkzame leven in de directe patiëntenzorg die na de diagnostiek ineens beter was.
Let wel, ik had dus echt nog helemaal geen énkele handeling uitgevoerd die iets had kunnen doen op gebied van (behandeling richting) genezing.
Is dat apart, ja. Is dat nuttige zorg, nou, ik vind van wel.
Mensen zijn helemaal niet zo rationeel en logisch
Ik vind behandelingen die totaal niet wetenschappelijk theoretisch onderbouwd zijn en die niet onderzocht zijn of wel onderzocht maar geen effecten gevonden, dan wel weer van de minst oké soort. Maar misschien moet ik ook even uitleggen wat ik met wetenschappelijk theoretisch onderbouwd bedoel: niet dat ze wetenschappelijk bewezen effectief zijn, maar dat er met de huidige staat van de wetenschappelijke kennis onderbouwd kan worden waarom een behandeling theoretisch gezien zou moeten kunnen werken. Dus waarom alleen een diagnostisch traject toch zou kunnen werken, is voor mij te onderbouwen (placebo effect, informatie krijgen waardoor onzekerheid afneemt en waarmee focus op klachten vermindert en daardoor intensiteit van de klachten vermindert, etc). Of bv gebruik van probiotica, daar is voor veel zaken niet per se eenduidig bewijs voor dat dat werkt. Maar gezien de kennis over darmbacteriën etc, zie ik wel reden waarom het zou kunnen werken, en icm geringe risico's en kosten, vind ik het heel acceptabel om dat dan wel te proberen/voor te schrijven/in te zetten. Ingestraald kraanwater dat kanker zou kunnen genezen daarentegen, los van een evt placebo effect waarvan ik me afvraag of dat ook zó sterk kan werken, maar dat laat ik in het midden, zie ik daar geen enkele andere in wetenschappelijke theorie gestelde reden voor waarom dat zou kunnen werken.quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:03 schreef Molo het volgende:
[..]
De derde bedoelde ik in deze context
Viel even weg geloof ik
Het 'het is niet bewezen dus het is de duivollll' idee vind ik vrij simpel iig
En zorgverzekeraars grijpen dit dus nu prachtig aan om zaken niet meer te willen vergoeden. Vooral de 'niet sexy' soorten zorg zoals hulp bij psychiatrische problemen, jeugdzorg, palliatieve zorg etc.
Ik denk ook een stukje status, niet durven zeggen. Ik vind dit ook, maar tegelijkertijd voel ik me ook onvoldoende echt op de hoogte van wat zijn expertise daadwerkelijk is om daar echt iets over te zeggen, nog los van dat ik hem twee keer heb gezien en het daarom voor mij nogal raar voelt om tegen hem te gaan zeggen dat hij zich bij zn eigen expertise moet houden. Ik zou ook niet echt weten waar ik dit anders zou moeten melden - en in hoeverre is dit iets wat onder iemands persoonlijke vrijheid van meningsuiting valt en in hoeverre gaat het hierbij om vertegenwoordiging van de uni als werkgever? Ik denk dat dat niet zo gekoppeld wordt, en daarmee is dan ook de vraag of de uni als werkgever hier überhaupt iets over te zeggen heeft. Naast dat hij officieel met pensioen is. Dus deels status, deels (voor mij) ook niet weten hoe/bij wie ik iets erover zou moeten zeggen en de vraag of ik/de uni hier überhaupt iets over 'te zeggen' heb. Maar ingewikkeld is het natuurlijk wel, want als niemand ooit hem daar eens wat kritische vragen over stelt, verandert er natuurlijk sowieso nooit iets. Want ik denk zeker dat het op een gegeven moment ook moeilijk is om dat zelf nog te zien. En er zijn wel ook nog steeds mensen van hem afhankelijk voor hun promoties, die om die reden ook hier niet zo snel iets over zullen uitspreken.quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En dat is kwalijk, dat er dus toch zoveel gelijkgestemden zijn want dat betekent dus dat je hoger in de boom een soort van onaantastbaar wordt. Ik denk dat je dat zelf niet altijd opmerkt, zeker als je zo gepassioneerd bent.
En ook een met je tweede alinea, die relatie is niet zo duidelijk en het zou leuk zijn als we nuance goed over konden brengen.
Ik zie dit echt heel erg vaak gebeuren bij de huisartsenpost in ons ziekenhuis. Mensen gaan er soms al kreunend naar toe, geduwd in een rolstoel. Duidelijk heel ziek of veel pijn. En dan komen ze terug; lopend, kletsend en niet duidelijk veel pijn of ziek. Ik noem het wel eens gekscherend Lourdes daar. Maar de kracht van geruststelling/een diagnose is echt enorm.quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:59 schreef vlindertje89 het volgende:
Dus waarom alleen een diagnostisch traject toch zou kunnen werken, is voor mij te onderbouwen (placebo effect, informatie krijgen waardoor onzekerheid afneemt en waarmee focus op klachten vermindert en daardoor intensiteit van de klachten vermindert, etc).
Beetje het omgekeerde van een chiropractor dusquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie dit echt heel erg vaak gebeuren bij de huisartsenpost in ons ziekenhuis. Mensen gaan er soms al kreunend naar toe, geduwd in een rolstoel. Duidelijk heel ziek of veel pijn. En dan komen ze terug; lopend, kletsend en niet duidelijk veel pijn of ziek. Ik noem het wel eens gekscherend Lourdes daar. Maar de kracht van geruststelling/een diagnose is echt enorm.
Ik heb het zelf ook gemerkt. Met mn ogen, waarbij ik tussen de tijd dat ik had gelezen dat een ander white dot syndrome, dat ernstiger kan verlopen, óók goed bij mijn klachten zou kunnen passen en het volgende controle consult echt veel last had van hoofdpijn, steeds focus op de vlekjes die ik al zag, of er meer bij kwamen want dan moest ik aan de vrij trekken, etcetera. Veel extra last bij inspanning. Toen bij de controle extra foto's gemaakt zijn waaruit bleek dat de aderen in mijn ogen er heel mooi uitzagen en daarmee die ernstiger variant heel onwaarschijnlijk was, viel er echt een last van me af. Vanaf dat moment heb ik er geen last meer van gehad. De vlekjes zitten er wel nog steeds (als ik ogen dichtdoe en dan eentje open zie ik t), maar ik denk er eigenlijk alleen nog aan als het even opvalt, wat nog maar zelden is. Bij sporten wordt het ook niet meer erger. Weten wat er aan de hand was, en wat er niét aan de hand was, en dus begrijpen wat mijn klachten betekenden en wat ik er (niet) mee moest, maakte zo'n ontzettend verschil!quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie dit echt heel erg vaak gebeuren bij de huisartsenpost in ons ziekenhuis. Mensen gaan er soms al kreunend naar toe, geduwd in een rolstoel. Duidelijk heel ziek of veel pijn. En dan komen ze terug; lopend, kletsend en niet duidelijk veel pijn of ziek. Ik noem het wel eens gekscherend Lourdes daar. Maar de kracht van geruststelling/een diagnose is echt enorm.
Da's lekker snel!quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Onze huisgenoot heeft per morgen al een kamer voor hunzelf
Oh, net als dat de Koreaanse groothandel die hier ooit zat, was opgezet door de Koreaanse overheidquote:Op woensdag 7 februari 2024 19:03 schreef Isabeau het volgende:
Zo, ik had Thais eten en phew. Mijn mond brandt nog steedsWas heerlijk.
Ik las gisteren nog iets grappigs over Thais eten. De Thaise regering heeft mensen gesubsidieerd/leningen verstrekt om restaurants over de hele wereld te openen. Dat was The Global Thai Program, een vorm van culinary diplomacy. En ik kwam er daarna achter dat veel meer landen dit expres hebben gedaan
Ik vond nocebo maar een ingewikkeld iets. Stel, je wilt iemand een injectie geven op een pijnlijke plek. Mensen zeggen dat ze graag van de dokter horen dat het waarschijnlijk pijnlijk zal zijn, als voorbereiding. Maar dan heb je dus kans dat het nocebo effect de sensatie van pijn juist erger maakt. Niets zeggen waarderen mensen ook weer niet. Moeilijk.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Beetje het omgekeerde van een chiropractor dus
Maar @:molo is een heel deel van jouw betoog mbt nocebo etc niet gewoon op te lossen door reguliere behandelaars noemenswaardige tijd voor de patiënt te geven? Het luisterend oor dat nu wel gevonden wordt bij het alternatieve circuit, zeg maar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |