Ah, de 5e colonne zit ook bij de pvv. Daar zag echt niemand aankomen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:57 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Dilan: 'Sluit ik me volledig bij aan! 👍'.
Serieus? Wow..quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:57 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Geen zorgenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dit is heel pijnlijk voor VVD met hun speerpunten justitie en veiligheid altijd, Geert Wilders maar raaskallen over asielzoekers en Caroline van der Plas die achter de boeren blijft staan. Dat formeren hoe het er nu uitziet gaat 'm in het geheel niet worden als je het mij vraagt. Pieter Omtzigt zou ook wel gek zijn om met die lui in zee te gaan.
En dat terwijl Polen historisch gezien toch weinig reden hebben om blij te zijn met Rusland.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:57 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Wilders wil graag nog een onderscheiding van Poetin.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat terwijl Polen historisch gezien toch weinig reden hebben om blij te zijn met Rusland.
Moeten ze wel een andere etniciteit/politieke kleur hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:16 schreef Hexagon het volgende:
Waar is Joost Eerdmans eigenlijk om "Keihard aanpakken!!" te roepen. Dit is zn kans om weer relevant te worden.
Law en order voor hullie, niet voor ons.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Moeten ze wel een andere etniciteit/politieke kleur hebben.
De kern van rechtsconservatisme.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Law en order voor hullie, niet voor ons.
Wat mij betreft verkiezingen. Even afrekenen met NSC.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het schijnt dat Jolande Sap wel gesignaleerd is.
quote:NSC vindt dat deze ronde van formatiegesprekken klaar is. De partij houdt de mogelijkheid open voor steun aan een minderheidskabinet of een ander soort kabinet met brede steun in de Tweede Kamer.
Ik begrijp dit niet helemaal, wat betekent dit? Breekt nsc of wordt bedoeld dat Plasterk zijn verslag kan gaan schrijven?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:17 schreef Zelva het volgende:
Voor NSC is deze formatieronde ten einde, houdt mogelijkheden open
[..]
Denk niet dat deelnemen aan kabinet Zuur #1 wel veel electorale voordelen heeft voor NSC.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft verkiezingen. Even afrekenen met NSC.
Daar moet Omtzigt nog even over nadenken waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet helemaal, wat betekent dit? Breekt nsc of wordt bedoeld dat Plasterk zijn verslag kan gaan schrijven?
Rationeel gezien slaat het nergens op dat ze weglopen, dat zal ze vanuit PVV en VVD op enorme kritiek komen te staan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onder de ‘harde kern’ wel. Maar breder betwijfel ik het. Gezien de alsmaar groeiende pvv.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Denk niet dat deelnemen aan kabinet Zuur #1 wel veel electorale voordelen heeft voor NSC.
Er staat inderdaad gewoon helemaal niks, de enige conclusie die je kunt trekken is dat ze de rest van de week niet meer gaan overleggen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet helemaal, wat betekent dit? Breekt nsc of wordt bedoeld dat Plasterk zijn verslag kan gaan schrijven?
Hoezo? Er is toch gewoon een ondergrens. Goed dat Omtzigt die handhaaft.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Rationeel gezien slaat het nergens op dat ze weglopen, dat zal ze vanuit PVV en VVD op enorme kritiek komen te staan.
En een kabinet over links steunen kan ook onmogelijk tot veel goeds leiden.
Edit, spuit 11.quote:Formatie geklapt: het NSC van Pieter Omtzigt stapt eruit
NSC-leider Pieter Omtzigt trekt zich terug uit de formatiegesprekken. De poging om tot een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB te komen, is vooralsnog gestrand.
Zelden heeft de boel zo op slot gezeten lijkt me.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er staat inderdaad gewoon helemaal niks, de enige conclusie die je kunt trekken is dat ze de rest van de week niet meer gaan overleggen.
Rationeel wel. Ze willen een serieuze partij zijn die bekend staat om rechtstatelijkheid en financiële degelijkheid. Stap in deze coalitie en je bent dat imago voor eeuwig kwijt, waarschijnlijk overleven ze dan geen 3 verkiezingen meer.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Rationeel gezien slaat het nergens op dat ze weglopen, dat zal ze vanuit PVV en VVD op enorme kritiek komen te staan.
En een kabinet over links steunen kan ook onmogelijk tot veel goeds leiden.
En hoe nu verder dan?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rationeel wel. Ze willen een serieuze partij zijn die bekend staat om rechtstatelijkheid en financiële degelijkheid. Stap in deze coalitie en je bent dat imago voor eeuwig kwijt, waarschijnlijk overleven ze dan geen 3 verkiezingen meer.
Dat ja. Alhoewel ze dit op korte termijn best wat kan gaan kosten. Al hangt dat ook af van hoe nu verder.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rationeel wel. Ze willen een serieuze partij zijn die bekend staat om rechtstatelijkheid en financiële degelijkheid. Stap in deze coalitie en je bent dat imago voor eeuwig kwijt, waarschijnlijk overleven ze dan geen 3 verkiezingen meer.
Daar mag de Kamer over beslissen, en die zullen normaal gesproken een nieuwe informateur of verkenner aanwijzen die de opdracht krijgt om óf een Wilders-I zonder NSC te onderzoeken, óf een Timmermans-I.quote:
hebben ze nog wel genoeg campagnegeld? de Europese verkiezingen komen er ook aanquote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooiquote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:21 schreef capricia het volgende:
Geklapt.
https://www.ad.nl/politie(...)apt-eruit~a6807da42/
[..]
Edit, spuit 11.
Wie wordt dan de vierde partij inderdaad?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:23 schreef Blastbeat het volgende:
Nou ja, de combinatie PvdA/GL-NSC is zo gek niet. D66 kan daar ook vrij gemakkelijk bij. VVD erbij wordt lastig, want die hebben vol op hardrechts ingezet en zonder VVD geen meerderheid.
Dus ja, zeg het maar...
Wat is hier nu weer draaien aan dan? Volgens mij heeft nsc een vrij constante lijn aangehouden. Namelijk ‘we gaan niet met de pvv, maar we willen wel praten over wat wel kan’.quote:
Dus het hele circus begint nu opnieuw? Weer maanden wachten...quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar mag de Kamer over beslissen, en die zullen normaal gesproken een nieuwe informateur of verkenner aanwijzen die de opdracht krijgt om óf een Wilders-I zonder NSC te onderzoeken, óf een Timmermans-I.
Die ziet zijn kans schoon.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:26 schreef superniger het volgende:
Timmermans zit nu bij Sophie en Jeroen.
Maar zit Sywert al in de gevangenis?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De analyse van de man man 9 miljoen kan weleens dichtbij de waarheid zitten.
Ja, dat zit er dik in. Maar op zich konden we dat op de verkiezingsavond zelf ook al wel een beetje inschatten.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:26 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Dus het hele circus begint nu opnieuw? Weer maanden wachten...
Hij wist dat er niks te praten viel over wat er wel kan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is hier nu weer draaien aan dan? Volgens mij heeft nsc een vrij constante lijn aangehouden. Namelijk ‘we gaan niet met de pvv, maar we willen wel praten over wat wel kan’.
Rutte zei afgelopen najaar op de opmerking van een journalist over zijn laatste kerst in het torentje: dat zullen we nog wel even zien.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:26 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Maar zit Sywert al in de gevangenis?
Kan hoor, zeker Wilders kan ook een hoop weggeven om Omtzigt er weer bij te trekken. Tegelijkertijd heeft hij een beperkt aantal punten waarop een compromis voor hem heel lastig is en dat gaat Omtzigt echt niet allemaal trekken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit lijkt mij allemaal nog steeds voor de bühne. Denk nog steeds in april een akkoord.
Lijkt een soort schijnbeweging te zijn.quote:Pieter Omtzigt bestrijdt dat deze formatie geklapt is of dat de stekker er uit wordt getrokken.
Da's nog altijd beter dan dat dit kabinet zou aantreden.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:26 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Extreem rare communicatie weer dan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt een soort schijnbeweging te zijn.
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is een onmogelijk dilemma voor ze. Deelnemen aan een links kabinet (want dat is het met pvda/GL/D66 natuurlijk gewoon) is electoraal gezien zo'n totaal misrepresentatie van Nederland dat je Wilders over 4 jaar echt 50 zetels geeft.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:32 schreef mcmlxiv het volgende:
VVD wordt weggeveegd bij nieuwe verkiezingen, die partij zal daar niet zoveel zin in hebben.
Een centrum-kabinet wordt daarmee opeens best haalbaar. Twee rechtse, een linkse en een middenpartij die samen nu 78 zetels hebben en na nieuwe verkiezingen misschien nog 63.
Kan er zomaar ineens toch nog een Timmermans 1 komen
Minderheidskabinet misschien.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:33 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Domme vraag misschien maar wat zijn de opties dan nu;
Gedoogsteun van de christelijke partijen aan een PVV kabinet
Of
Een kabinet Timmermans zonder de PVV
?
Dat is overigens ook geen wetmatigheid. Over 4 jaar zijn er wellicht weer andere dingen hot. Veel kiezers doen maar wat.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is een onmogelijk dilemma voor ze. Deelnemen aan een links kabinet (want dat is het met pvda/GL/D66 natuurlijk gewoon) is electoraal gezien zo'n totaal misrepresentatie van Nederland dat je Wilders over 4 jaar echt 50 zetels geeft.
En dat kun je bijna niet verantwoorden.
mits elke avond een maaltijdbox halen bij Thierryquote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:32 schreef Bluesdude het volgende:
PVV, VVD, BBB en CDA hebben 73 zetels. Men kan een minderheidsregering vormen met een gedoogconstructie van nog 2 of 3 partijtjes
Of toch gedoogsteun van NSC
kzegmawa
Kiezers doen maar wat maar de tendens is hier wel al 25 jaar rechtser en rechtser. Dat weet jij ook. Er is bar weinig aanleiding om te veronderstellen dat die trend ineens gekeerd gaat worden. Al helemaal niet met een Timmermans aan het roer die alleen al door zijn persoonlijkheid enorm veel weerstand oproept.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is overigens ook geen wetmatigheid. Over 4 jaar zijn er wellicht weer andere dingen hot. Veel kiezers doen maar wat.
Omtzigt is uiteindelijk ook gewoon vrij rechts, lijn Verhagen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
Terechte vraag is inderdaad wel 'Waarom zegt Omtzigt niet gewoon hardop dat hij er met de PVV niet uitkomt op principiële kwesties', en gooit ie het op financiële issues?
Tenzij je daadwerkelijk de problemen kunt oplossen over links. En dat moet kunnen, want de problemen die nu bij links in de schoenen worden geschoven zijn veroorzaakt door VVD en CDA. Daar komt onvrede van en daar hebben PVV en BBB handig gebruik van gemaakt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is een onmogelijk dilemma voor ze. Deelnemen aan een links kabinet (want dat is het met pvda/GL/D66 natuurlijk gewoon) is electoraal gezien zo'n totaal misrepresentatie van Nederland dat je Wilders over 4 jaar echt 50 zetels geeft.
En dat kun je bijna niet verantwoorden.
Het migratievraagstuk is toch wel een blijvertje lijkt me, dat probleem zal over vier jaar stukken groter zijn dan nu (net zoals het nu groter is dan vier jaar geleden).quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is overigens ook geen wetmatigheid. Over 4 jaar zijn er wellicht weer andere dingen hot. Veel kiezers doen maar wat.
Ja, dat wel, maar niet 'Alle Marokkanen terug naar Istanbul'-rechts. En ook niet 'artikel 1 van de grondwet kan wel weg'-rechts. Dus zeg dat dan gewoon, lijkt me.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omtzigt is uiteindelijk ook gewoon vrij rechts, lijn Verhagen.
En dat terwijl dat misschien nog het minst grote probleem is.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:38 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het migratievraagstuk is toch wel een blijvertje lijkt me, dat probleem zal over vier jaar stukken groter zijn dan nu (net zoals het nu groter is dan vier jaar geleden).
Constante lijn van ophouden van het opzetten van een nieuw landsbestuur.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit niet uit het oog verliezen, de beeldvorming bij NSC is dramatisch, maar ze volgen al maanden een constante lijn.
Er zijn wel gekkere dingen gebeurt in de NL politiek. Bovendien kan er ook weer een nieuwe volksheld opstaan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kiezers doen maar wat maar de tendens is hier wel al 25 jaar rechtser en rechtser. Dat weet jij ook. Er is bar weinig aanleiding om te veronderstellen dat die trend ineens gekeerd gaat worden. Al helemaal niet met een Timmermans aan het roer die alleen al door zijn persoonlijkheid enorm veel weerstand oproept.
Dat valt te bezien. Zoals ik ernaar kijk hangen veel van de grote problemen (wonen, onderwijs, zorg, watervoorziening etc.) samen met het feit dat de bevolking te hard groeit. En die groei komt volledig uit migratie.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:39 schreef Caland het volgende:
[..]
En dat terwijl dat misschien nog het minst grote probleem is.
Dat zal de EU de komende jaren wel indammen verwacht ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:38 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het migratievraagstuk is toch wel een blijvertje lijkt me, dat probleem zal over vier jaar stukken groter zijn dan nu (net zoals het nu groter is dan vier jaar geleden).
Dat kan maar als je er een wedje op zou mogen zetten dan zou jij die kans ook niet groot achten.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn wel gekkere dingen gebeurt in de NL politiek. Bovendien kan er ook weer een nieuwe volksheld opstaan.
De framing is dramatisch. VVD heeft dit goed gespeeld.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit niet uit het oog verliezen, de beeldvorming bij NSC is dramatisch, maar ze volgen al maanden een constante lijn.
Jawel hoor. De aandachtspanne van veel kiezers is zo kort dat het een hele klus is die vier jaar aan je vast te houden.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat kan maar als je er een wedje op zou mogen zetten dan zou jij die kans ook niet groot achten.
Zeker. Alleen zijn dat niet standpunten die wijzigen na onderhandelen. Alle Marokkanen terug naar istanbul wordt niet ineens ankara - het principiële vraagstuk is hetzelfde. Maar beetje begrotingstekort of veel begrotingstekort is wel iets wat je in de gesprekken kan tegenkomen. Mijn conclusie is dan ook dat Wilders snel de rechtstaat heeft onderschreven en dat voor Omtzigt voldoende was.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar niet 'Alle Marokkanen terug naar Istanbul'-rechts. En ook niet 'artikel 1 van de grondwet kan wel weg'-rechts. Dus zeg dat dan gewoon, lijkt me.
Dat betwijfel ik. Staan ook op fors verlies en lijkt niet te weten wat het wil. Grote winnaar is vooralsnog geert.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De framing is dramatisch. VVD heeft dit goed gespeeld.
De VVD die op een zetel op 15 in de peiling staat?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De framing is dramatisch. VVD heeft dit goed gespeeld.
Echt hé. Eén linkse bende hier.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:43 schreef aTypisch het volgende:
Mensen die doen alsof Nederland een rechts land is
Ze kunnen het nu gaan uitspelen. Ze hebben echt het gras voor de voeten van Omtzigt gemaaid.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Staan ook op fors verlies en lijkt niet te weten wat het wil. Grote winnaar is vooralsnog geert.
We gaan het zien. Deel de analyse niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze kunnen het nu gaan uitspelen. Ze hebben echt het gras voor de voeten van Omtzigt gemaaid.
Bij de nieuwe verkiezingen blijft er weinig van over. Hij was het momentum op 22 november eigenlijk al kwijt en nu haken er nog veel meer af.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:40 schreef HiZ het volgende:
Omzigt heeft wel een fijne club verzameld. Het is een op een narcistische ellende.
Dilan is te dom om te poepen. Dat maait best moeilijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze kunnen het nu gaan uitspelen. Ze hebben echt het gras voor de voeten van Omtzigt gemaaid.
Omtzigt zit in die zin in de sweet spot, elke denkbare combinatie heeft NSC nodig. Hij zal overtuigd moet worden.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:50 schreef Hexagon het volgende:
Maar Pieter zal wel op basis van het rapport een nieuwe stelling in onderhandelingen nemen met dezelfde constructie.
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De meute die steeds achter een andere rattenvanger aanloopt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij de nieuwe verkiezingen blijft er weinig van over. Hij was het momentum op 22 november eigenlijk al kwijt en nu haken er nog veel meer af.
Er blijven wellicht nog 5 a 6 deugzetels over die anders links van het midden terecht gekomen zouden zijn.
PVV, BBB en zelfs VVD gaan hier goed garen bij spinnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |