abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212211380
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn al verschillen tussen de verschillende regio's in Nederland. Is dat cultuur, zijn dat gewoontes?

Ik vind je stelling wat vreemd. Omdat ik vraag wat nu precies die Nederlandse identiteit is die in gevaar is en beschermd moet worden, zou ongereguleerde migratie geen probleem moeten zijn, want er is geen Nederlandse identiteit. Dat is een rare cirkelredenering.
Als ik Amerikanen spreek die wij in het zakelijke verkeer tegen komen mag geloven dan is het vooral de direkte communicatie (vaak ervaren als onbeleefd overigens) van Nederlanders die men ziet als Nederlandse cultuur.

Een ander zal polderen noemen maar polderen bestond helemaal niet toen ik opgroeide en nu is het cultuur in Nederland. Kortom, zelfs zaken die we als essentieeel zien kunnen heel recent zijn.
pi_212211384
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Laten we asjeblieft zo min mogelijk Amerikanen toe laten, ja.

En dat culturen veranderen is niet een weerlegging van iets..
Wat is dan de Nederlandse identiteit? Je roept er heel veel over en omheen maar je definieert het nergens.
pi_212211402
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat is dan de Nederlandse identiteit? Je roept er heel veel over en omheen maar je definieert het nergens.
Jij leest vooral niet goed. Ik zeg al 213i1090 keer dat het lastig is om exact te definiëren.

Je eigen stellingname is dat die 'Nederlandse cultuur' door de jaren heen is aan verandering onderhevig is geweest, en het daarom niet bestaat. Waarom dat enkel toepassen op volkscultuur, en niet op individueel gebied.

Jij bent nu 'anders' dan toen je 20 was = jij bestaat niet.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 11:24:51 #204
5428 crew  miss_sly
pi_212211419
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat is daar vreemd aan? ik erken dat het lastig te definieren is. Maar wij krijgen door wat het 'is', door naar de verschillen te kijken.

In China, India of waar dan ook krijg jij door wat de Nederlandse identiteit is, zonder dat je het heel categorisch kan aanwijzen.
Ik heb het idee dat we echt langs elkaar heen praten.

Jij zegt dat ik een karikatuur maak van die Nederlandse identiteit door te vragen wat er nu precies zo in gevaar is en bescherming behoeft, maar dat we de nadelen van ongereguleerde migratie niet uit het ook moeten verliezen. Ik zie sowieso daar de link niet zo tussen.
Ik reageer daarop met de opmerking dat maar heel weinig mensen voor ongereguleerde migratie zijn, en daarna ben je me echt kwijt met je reacties.

Mensen uit verschillende landen kunnen verschillend zijn. Dat klopt. Is het een groot verschil als de mensen uit andere culturen naar NL komen via gereguleerde (wat is dat dan precies volgens jou?) migratie tov ongereguleerde migratie? Waar zit dat verschil hem dan in?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 januari 2024 @ 11:25:36 #205
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212211429
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:09 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen is er best een interessante begrotingsbehandeling bezig. Van Ooijen zet in elk geval vol in op het schrappen van de door zijn eigen coalitie onderhandelde bezuiniging: https://nos.nl/artikel/25(...)-jeugdzorg-schrappen

Goed dat hij gewoon voor heeft laten rekenen wat die bezuinigingen aan schade op zouden leveren.
Lekker betrouwbaar ook. Eertst je handtekening eronder, en vervolgens eronderuitkomen als je moet leveren..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_212211499
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lekker betrouwbaar ook. Eertst je handtekening eronder, en vervolgens eronderuitkomen als je moet leveren..
Hij heeft er ooit voor getekend toen hij nog wethouder was en dus staatssecretaris werd (tenminste, tekenen toekomstige bewindspersonen het coalitieakkoord?). Dat je op dat moment niet exact weet of er niet ergens ruimte is, lijkt me niet zo vreemd. Ik vind dit een hele goede benadering, de bezuiniging staat gepland voor volgend jaar, laat dan een jaar van te voren maar zien hoe die bezuiniging uit pakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212211500
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat we echt langs elkaar heen praten.

Jij zegt dat ik een karikatuur maak van die Nederlandse identiteit door te vragen wat er nu precies zo in gevaar is en bescherming behoeft, maar dat we de nadelen van ongereguleerde migratie niet uit het ook moeten verliezen. Ik zie sowieso daar de link niet zo tussen.
Ik reageer daarop met de opmerking dat maar heel weinig mensen voor ongereguleerde migratie zijn, en daarna ben je me echt kwijt met je reacties.

Mensen uit verschillende landen kunnen verschillend zijn. Dat klopt. Is het een groot verschil als de mensen uit andere culturen naar NL komen via gereguleerde (wat is dat dan precies volgens jou?) migratie tov ongereguleerde migratie? Waar zit dat verschil hem dan in?
Duitsers kunnen makkelijker intergeren in de Nederlandse maatschappij, dan iemand uit India. Gemiddeld genomen.

Krijg je dan toch massale vluchtelingenstromen uit India, dan moet je reguleren op aantallen, en in de gaten houden of het geen islamitische terroristen of radicale Hindu-nationalisten zijn. Waarom? dat tuig wil ik hier niet. Zo simpel .
  maandag 29 januari 2024 @ 11:32:34 #208
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212211514
quote:

[..]
Nou, inderdaad. Laat maar lekker verrekken die kinderen die het moeilijk hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212211524
quote:

[..]
Nou ja, nu is het kabinet natuurlijk demissionair dus ligt er ruimte om wellicht tot andere uitkomsten te komen. Hij heeft als staatssecretaris van de ChristenUnie die bezuinigingen natuurlijk tegen wil en dank moeten slikken in het kabinet met de VVD, dus ik snap dat hij een poging doet om er vanaf te zien.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_212211536
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:23 schreef theunderdog het volgende:
Je eigen stellingname is dat die 'Nederlandse cultuur' door de jaren heen is aan verandering onderhevig is geweest, en het daarom niet bestaat.
Iets wat niet bestaat, kan ook niet veranderen hè.
pi_212211552
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Iets wat niet bestaat, kan ook niet veranderen hè.
Ook nog eens zo.
  maandag 29 januari 2024 @ 11:37:05 #212
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212211560
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij heeft er ooit voor getekend toen hij nog wethouder was en dus staatssecretaris werd (tenminste, tekenen toekomstige bewindspersonen het coalitieakkoord?). Dat je op dat moment niet exact weet of er niet ergens ruimte is, lijkt me niet zo vreemd. Ik vind dit een hele goede benadering, de bezuiniging staat gepland voor volgend jaar, laat dan een jaar van te voren maar zien hoe die bezuiniging uit pakt.
Hij kon toch lezen wat er in het coalitieakkoord stond toen hij toetrad?
Niet bezuinigen betekent dat je elders dekking moet zoeken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 29 januari 2024 @ 11:37:31 #213
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212211566
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, inderdaad. Laat maar lekker verrekken die kinderen die het moeilijk hebben.
Iets met schuld en toekomstige generaties.. Die mogen wel verrekken?

Verstandig hoor :N
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 29 januari 2024 @ 11:38:21 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212211577
Het coalitieakkoord boeit niet meer, want die coalitie bestaat immers niet meer.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 11:38:34 #215
5428 crew  miss_sly
pi_212211585
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Duitsers kunnen makkelijker intergeren in de Nederlandse maatschappij, dan iemand uit India. Gemiddeld genomen.

Krijg je dan toch massale vluchtelingenstromen uit India, dan moet je reguleren op aantallen, en in de gaten houden of het geen islamitische terroristen of radicale Hindu-nationalisten zijn. Waarom? dat tuig wil ik hier niet. Zo simpel .
En dus is niemand voor ongereguleerde migratie.

Ik zit nu in een discussie met je, waarvan ik echt niet weet waar er nu over gediscussieerd wordt. Ik ben niet helemaal fit vandaag, dus het zal ongetwijfeld aan mij liggen.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 11:39:09 #216
5428 crew  miss_sly
pi_212211597
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Iets met schuld en toekomstige generaties.. Die mogen wel verrekken?

Verstandig hoor :N
Het is veel verstandiger inderdaad om de toekomstige generatie te laten verrekken.
pi_212211604
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dus is niemand voor ongereguleerde migratie.

Ik zit nu in een discussie met je, waarvan ik echt niet weet waar er nu over gediscussieerd wordt. Ik ben niet helemaal fit vandaag, dus het zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Beterschap ! O+
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 11:40:26 #218
5428 crew  miss_sly
pi_212211610
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Beterschap ! O+
Dank! O+
  maandag 29 januari 2024 @ 11:42:54 #219
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212211631
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:38 schreef Hexagon het volgende:
Het coalitieakkoord boeit niet meer, want die coalitie bestaat immers niet meer.
Natuurlijk wel, we moeten een budget halen.
En de PVV wordt nog wel eens verweten geen verantwoordelijkheid te nemen..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 29 januari 2024 @ 11:43:05 #220
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212211636
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 07:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah jij bent er zo een die Becam-kredietjes afsluit om lekker op de grote voet te leven?
dat doen we ook met Italie
  maandag 29 januari 2024 @ 11:46:26 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212211684
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, we moeten een budget halen.
En de PVV wordt nog wel eens verweten geen verantwoordelijkheid te nemen..
Natuurlijk moeten ze een budget halen. Dus de discussie moet inderdaad om de verdeling van geld gaan.

Dat iets in een coalitieakkoord van een coalitie die niet meer bestaat stond, dat is geen relevant argument.
  maandag 29 januari 2024 @ 11:46:50 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212211686
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
dat doen we ook met Italie
Wat doen we ook met Italie?
  maandag 29 januari 2024 @ 11:55:05 #223
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212211741
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Natuurlijk moeten ze een budget halen. Dus de discussie moet inderdaad om de verdeling van geld gaan.

Dat iets in een coalitieakkoord van een coalitie die niet meer bestaat stond, dat is geen relevant argument.
Toch raar om zo te redeneren. De coalitiepartijen vonden het wel nodig om er in te gaan snijden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 29 januari 2024 @ 11:56:15 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212211756
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Toch raar om zo te redeneren. De coalitiepartijen vonden het wel nodig om er in te gaan snijden.
Ja, die coalitiepartijen hebben een akkoord over de verdeling van het geld. Maar die coalitie bestaat dus niet meer, en kun je dus ook niet meer aan dat akkoord houden.
pi_212211763
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij kon toch lezen wat er in het coalitieakkoord stond toen hij toetrad?
Niet bezuinigen betekent dat je elders dekking moet zoeken.
Klopt, maar hij kon toen toch niet alle ins en outs van de financiën van de jeugdzorg kennen?

Een jaar van te voren laten zien wat de effecten zijn van bezuinigen is gewoon een prima manier van besturen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')