abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2024 @ 12:51:35 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zondag 21 januari 2024 @ 12:53:37 #2
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212116316
Dat had dus een andere TT moeten zijn, maar die kan ik nu zelf niet meer wijzigen… :')
pi_212116399
Alles klinkt wel heel hebberig :o
  zondag 21 januari 2024 @ 13:03:52 #4
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212116474
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:59 schreef BillDauterive het volgende:
Alles klinkt wel heel hebberig :o
Eens.
Ik heb het verzoek ingediend om 'm te laten aanpassen naar wat de bedoeling was…
pi_212116500
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Tegenover m'n werk heb ik hem ook nog nooit gezien. Daar staan ook wel es bijzondere auto's bij een sportschooltje waar ao crypto-boef Vasco (deed ook ooit mee aan steenrijk, straatarm*) en leden van z'n Millionairclub trainen :')

*Week er op kwam een collega van me hem tegen in een hotel, ruziënd met iemand waarvan hij geld had geleend. Ging om nog geen ton, maar hij kon het niet terugbetalen. Maar wel stoer doen ik zo'n programma :')
Drenthe moord/misdaadstad 2024 tot nu toe, weer eens iets anders als de Randstad.
pi_212116504
Over wind gesproken:
Vanmorgen nog voor ons ontbijt in Bergen aan Zee:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212116512
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Eens.
Ik heb het verzoek ingediend om 'm te laten aanpassen naar wat de bedoeling was…
ff wennen zeker :+
pi_212116559
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Drenthe moord/misdaadstad 2024 tot nu toe, weer eens iets anders als de Randstad.
Drenthe is niet eens een stad joh :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212116572
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Eens.
Done.

Ook het vast en gezekerd stukje hier in de tuin Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 21 januari 2024 @ 13:15:08 #11
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zondag 21 januari 2024 @ 13:15:47 #12
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212116629
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:06 schreef Blues het volgende:

[..]
ff wennen zeker :+
Ja, zeker na het gebruik maken van de 'nieuwe layout' die ik nu niet overal meer beschikbaar heb…
pi_212117456
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
De kerstboom dus, voor @:dr_flash

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze zijn nieuw. Boerenkool, poffertjes (?) en vermoedelijk haring met uitjes en geld toe als je het op durft te eten.

[ afbeelding ]
wat superleuk zo :D
pi_212117606
Ik was nog vanalles van plan, maar dat liep even anders. Broertje had eerder gezegd tot een uur of 12 vandaag, en vanochtend appten ze toen ze bij hotel weggingen van we lopen jullie kant op, zijn er zo en zo laat. Prima, was nog iets voor twaalven dat ze zouden zijn. Vervolgens bleek alleen dat vriendin nog koffie ging drinken met iemand die hier vlakbij woont, en broer met baby dus nog even bij mij bleef. Dus ze zijn net een klein half uur weg :+ ik had iets van voorinformatie daarover wel fijn gevonden. Want had me nu ingesteld op dan rond 12 weer alleen, even boodschappen, IP aanzetten en dan vanaf 13u lekker op bank enzo, niet op bijna twee uur nog sociaal moeten doen met broertje, maargoed. Het was uiteindelijk prima maar ik ben nu wel beetje leeg.

Dus ik heb net sushi besteld voor de lunch en dan eet ik vanavond erwtensoep. En morgen dan maar kip ketjap maken!
pi_212117716
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:00 schreef Blues het volgende:

[..]
wat superleuk zo :D
Dank je. Het is elk jaar weer een feest om de doos met ornamenten uit te pakken. Het heeft een voordeel om een slecht geheugen te hebben. Ik lig elk jaar weer in een deuk om de knoflook en gebraden kalkoen. En de lelijkheid van de avocadotoast en de haring is onovertroffen O+
Spoilers!
pi_212117755
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:08 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was nog vanalles van plan, maar dat liep even anders. Broertje had eerder gezegd tot een uur of 12 vandaag, en vanochtend appten ze toen ze bij hotel weggingen van we lopen jullie kant op, zijn er zo en zo laat. Prima, was nog iets voor twaalven dat ze zouden zijn. Vervolgens bleek alleen dat vriendin nog koffie ging drinken met iemand die hier vlakbij woont, en broer met baby dus nog even bij mij bleef. Dus ze zijn net een klein half uur weg :+ ik had iets van voorinformatie daarover wel fijn gevonden. Want had me nu ingesteld op dan rond 12 weer alleen, even boodschappen, IP aanzetten en dan vanaf 13u lekker op bank enzo, niet op bijna twee uur nog sociaal moeten doen met broertje, maargoed. Het was uiteindelijk prima maar ik ben nu wel beetje leeg.

Dus ik heb net sushi besteld voor de lunch en dan eet ik vanavond erwtensoep. En morgen dan maar kip ketjap maken!
Hee broer, leuk dat je wil blijven maar ik heb plannen. Volgende keer ff laten weten als je wil blijven, ok?
Daaaag
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212117771
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hee broer, leuk dat je wil blijven maar ik heb plannen. Volgende keer ff laten weten als je wil blijven, ok?
Daaaag
Ja, dat sla ik even op voor volgende keer :D . Dat dat ook gewoon een optie is inderdaad.
pi_212117820
quote:
Zwembad *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212118098
Rustige zondag hier. Weekmenu gemaakt, boodschappen gedaan en alvast een deel van de ‘samosa wellington’ voorbereid, net als lunch voor 2 dagen. Dadelijk nog even de wellington afmaken en wat overgebleven appels bakken voor bij de havermout ‘s ochtends en dan denk ik met een biertje op de bank naar het veldrijden kijken.
pi_212118785
quote:
10s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:

Zwembad *O*
1 vd voorwaarden qua hotel uitkiezen *O* En de stoma-zwembroek deed t goed *O*
pi_212118790
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daaaag
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:24 schreef vlindertje89 het volgende:

Ja, dat sla ik even op voor volgende keer :D . Dat dat ook gewoon een optie is inderdaad.
Dit leerde ik ook tijdens mijn therapie.
Het werkt echt!
Jouw grens *O*
pi_212118856
Iemand riep hier eens zo'n stelregel van aanpassen temperatuur en tijd wanneer je dingen opwarmt in de airfryer tov de oventijden die genoemd zijn op de verpakking... help?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 21 januari 2024 @ 16:20:59 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_212119547
Alle moetjes voor vandaag zijn klaar.
Rondje fiets vandaag was met veel tegenwind. De wind komt duidelijk uit een andere hoek, en is niet meer steen koud. Maar aangenaam is het niet.
Verder gans met zuurkool aardappel stamppot als "avond" eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_212120446
Rondje gerend en geklommen in Westerbork.

Broertje had uiteindelijk wat excuses gemaakt ("het spijt me dat je kwaad op me was") en had toch de auto mogen lenen. Ik heb heen gereden en hij terug. En we tanken 'm vol als bedankje voor het lenen.

Het was 14 km en 53 hindernissen. De een-na-laatste hindernis was een beetje een Ninja Warrior stijl situatie waar je aan een stang over balken naar de overkant moest springen aan je armen... kostte een paar pogingen om door te krijgen hoe dan. Maar is gelukt *G*
Uiteindelijk totaal geen snelle tijd gelopen maar WEL GEHAALD *O*
En niet koud gehad _O_ we hoefden niet door het water heen! En de modder was nog bevroren!

Nu heb ik slaap & honger :P

@vlindertje89 wat fijn met je nichtje O+
Hoe vond ze het nieuwe kamertje?
@Lonaa drinkze *O*
@z80 een aangename wind staat er idd niet :X
pi_212120583
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Drenthe is niet eens een stad joh :')
Heel Drenthe staat ongeveer gelijk aan een grote stad, drugscriminaliteit in Brabant wordt ook in 1 zin genoemd met de criminaliteit in Rotterdam/Amsterdam
pi_212120699
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Iemand riep hier eens zo'n stelregel van aanpassen temperatuur en tijd wanneer je dingen opwarmt in de airfryer tov de oventijden die genoemd zijn op de verpakking... help?
Ja hallo. 20 graden van de adviestemperatuur voor de oven er af en 1/3 van de tijd. Dan eens kijken hoe het er mee is.
Spoilers!
pi_212120787
Ook weer thuis na een feestje in Rotterdam. Jongste tante is 80 geworden en had wat vrienden, haar overgebleven zus en broers en een aantal neven en nichten uitgenodigd. Was enorm gezellig. Deze groep neven en nichten zien elkaar wel vaker maar één neef had ik niet meer gezien sinds 2007 (en dat was mijn moeders uitvaart dus niet gesproken).

Ziet er goed uit dat etentje @Blues

Fijn dat het goed gegaan is @Tele6 Van de week stond in de Gelderlander een heel stuk over de eigenaar van een survival baan hier in de buurt en ook over Westerbork.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 21 januari 2024 @ 17:44:40 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212120818
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:21 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heel Drenthe staat ongeveer gelijk aan een grote stad, drugscriminaliteit in Brabant wordt ook in 1 zin genoemd met de criminaliteit in Rotterdam/Amsterdam
Per Capita gezien is het durp waar ik woon vol van moord en drugshandel, dat heb je snel als er maar een paar duizend mensen wonen, twee moorden en je stats gaan de kelder in.
pi_212120830
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:09 schreef Tele6 het volgende:

Broertje had uiteindelijk wat excuses gemaakt ("het spijt me dat je kwaad op me was") en had toch de auto mogen lenen. Ik heb heen gereden en hij terug. En we tanken 'm vol als bedankje voor het lenen.

Het was 14 km en 53 hindernissen. De een-na-laatste hindernis was een beetje een Ninja Warrior stijl situatie waar je aan een stang over balken naar de overkant moest springen aan je armen... kostte een paar pogingen om door te krijgen hoe dan. Maar is gelukt *G*
En niet koud gehad _O_ we hoefden niet door het water heen! En de modder was nog bevroren!

Het spijt me dat je kwaad op me was :D Fijn dat jullie daardoor een auto hadden. Geen waterhindernissen *O*
Spoilers!
pi_212120864
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook weer thuis na een feestje in Rotterdam. Jongste tante is 80 geworden en had wat vrienden, haar overgebleven zus en broers en een aantal neven en nichten uitgenodigd. Was enorm gezellig. Deze groep neven en nichten zien elkaar wel vaker maar één neef had ik niet meer gezien sinds 2007 (en dat was mijn moeders uitvaart dus niet gesproken).

Ziet er goed uit dat etentje @:blues

Fijn dat het goed gegaan is @:tele6 Van de week stond in de Gelderlander een heel stuk over de eigenaar van een survival baan hier in de buurt en ook over Westerbork.
Ah, over Joey? Die heeft een baan in Zevenaar en is vandaag derde geworden.
Of misschien de baan in Arnhem Zuid. Weet eigenlijk niet van wie die baan is.

Wat leuk van je feestje O+
  zondag 21 januari 2024 @ 17:50:54 #31
63722 z80
I fink you freaky
pi_212120885
Ik heb niets te doen. En mijn favoriete doelloos rondklik site is stuk.
pi_212120896
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:08 schreef vlindertje89 het volgende:

Straks gaat je broer jouw nog een betere moeder vinder voor z´n kind dan de echte moeder, je bent echt flexibel ^O^
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 januari 2024 @ 17:53:18 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212120905
Rustig zondagje. Sportief, Boodschappen en een rondje om. Rondje om wel in het Amstelpark. :+. Was wel een rondje glibberen. Volgend weekend iig 1 lange afstand en wellicht een wandeltweedaagse. Wrs niet op één route maar de laatste keer 15km of meer is al weer een maand geleden :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_212120926
@Tele6 _O_ goed bezig! En fijn dat jullie de auto toch konden lenen. Mooie 'verontschuldiging' van je broertje :D
Nichtje vond denk ik nog niet zo veel van de kamer haha (7 maanden). Maar ach, als ik m maar mooi vind ;)
@Blues wat fijn dat jullie de dinerbon goed hebben kunnen gebruiken, ziet er heerlijk uit O+
@Kaatje1 fijn dat het zo gezellig was!

Ik at sushi en deed daarna een heerlijke middagdut. Net woonkamer nog even laten stofzuigen en dweilen, wasje uitgehangen en was in droger. Straks alleen nog klein beetje afwas en dan is het huishouden ook weer in orde. Dinsdagochtend vroeg komt mn nieuwe vaatwasser O+ na 5 weken zonder is dat toch wel érg fijn.

En morgen lunchen met een teamgenootje, daar heb ik ook zin in. Van de psycholoog moest ik nadenken over welke dingen ik blij van word, en wat van die dingen ik nog vermijd (niet doe als ik wel wordt uitgenodigd oid) of gewoon niet meer doe/het initiatief niet meer voor neem. Dat zit bij mij vooral in sociale dingen, feestjes of eten ofzo met anderen. Dus daar lag mijn opdracht, met iemand gaan lunchen. Zo'n stok achter de deur is dan toch wel fijn, want dan 'moet' ik even dat drempeltje over van toch initiatief nemen. Maar tot nu toe kijk ik er eigenlijk alleen maar naar uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 21-01-2024 21:41:54 ]
pi_212121315
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja hallo. 20 graden van de adviestemperatuur voor de oven er af en 1/3 van de tijd. Dan eens kijken hoe het er mee is.
O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212121332
Gister heb ik de hele dag besteed aan het bouwen van de kattentrap (de katten zijn er nog niet ingetrapt), terwijl ik eigenlijk dringend de diepvries moest ontdooien. Dus dat heb ik vandaag gedaan. Nu moet ik binnenkort eigenlijk de 2e diepvries ook doen.

Eerst morgen maar weer eens naar kantoor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212121370
Man dat was een lekkere picanha :9~

Lag nog wat in de vriezer O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212121371
Oh ja, de vriezer :{
Spoilers!
pi_212121472
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:50 schreef z80 het volgende:
Ik heb niets te doen. En mijn favoriete doelloos rondklik site is stuk.
En welke site is dat dan?
Ikzelf dood (teveel) tijd op imgur.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 21 januari 2024 @ 19:24:51 #40
63722 z80
I fink you freaky
pi_212122010
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:40 schreef sigme het volgende:

[..]
En welke site is dat dan?
Ikzelf dood (teveel) tijd op imgur.
9gag
Nu maar wat rond klikken op reddit.
pi_212122154
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 19:24 schreef z80 het volgende:

[..]
9gag
Nu maar wat rond klikken op reddit.
z80, was je recente bezoek je eerste bezoek aan China? Ik zit door de nieuwe visum(vrije) regels ook na te denken over een nieuw bezoek aan China. Ben benieuwd hoe en of het land veranderd is in 10 jaar.
pi_212122171
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:30 schreef Vanyel het volgende:
Man dat was een lekkere picanha :9~

Lag nog wat in de vriezer O+
Genieten he, om af een toe een dik stuk vlees te hebben ;)
pi_212122380
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ah, over Joey? Die heeft een baan in Zevenaar en is vandaag derde geworden.
Of misschien de baan in Arnhem Zuid. Weet eigenlijk niet van wie die baan is.

Wat leuk van je feestje O+
Joey, over zijn nieuw en veel grotere baan. Enthousiaste man.
  zondag 21 januari 2024 @ 19:55:07 #44
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212122384
:W
hier was het een dagje ikea sleutelen.. 2 vriendinnen uitgenodigd en nu staat er een heuze pax kast en een stapelbed en is de kitchenette ook bijna af .. het wordt nog wat met ons appartement.. hopelijk levert het dit jaar genoeg op dat we er een fatsoenlijke keuken in kunnen zetten over een tijdje :o ^O^

nu gesloopt op de bank.. beetje spelletjes doen ( @sigme boardgamearena.com , sommige fokkers zwerver er ook rind ;) ) en de meest WOKE serie ooit bekijken : Glamorous . ik kijk geloof ik alleen voor Kim Cattrall *;

ohja en ik kan al weer bijna normaal ademhalen en mn lichaam doet minder pijn, dus ik geloof dat de griep ook weer op zn return is *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_212122463
Mijn zondag was lekker rustig, zo heb ik ze graag.

Kleine vergadering vanochtend en een weekmenu gemaakt. Daarna een beetje in huis gerommeld. Condensor van de droger is schoon. Daar had ik ook nog maanden mee kunnen wachten. Ik gebruik de droger eens in de twee weken tegenwoordig dus pluis hoopt zich niet snel op. De vaatwasser is ook weer gevuld, planten hebben water, plint is gelijmd, stal zelfs nog een beetje opgeruimd. Toen was er zowaar tijd over. Dat gebeurt niet heel vaak eigenlijk. Ik heb groenten gezaaid en daarna wat gepuzzeld.
Spoilers!
pi_212122497
En dan nu een belangrijke vraag. Is er al iets verbeterd in jullie NPO Start sinds de geweldige nieuwe versie?
Spoilers!
pi_212122552
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
En dan nu een belangrijke vraag. Is er al iets verbeterd in jullie NPO Start sinds de geweldige nieuwe versie?
Ik wilde laatst iet kijken en via kpn kastje sloeg de boel vast. Via de ipad ging het meteen goed
pi_212122561
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik wilde laatst iet kijken en via kpn kastje sloeg de boel vast. Via de ipad ging het meteen goed
Heb je al toegang tot favoriete programma's ofzo?
Spoilers!
pi_212122579
pi_212122604
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heb je al toegang tot favoriete programma's ofzo?
Ik gebruik het zelden dus heb geen favoriete programma’s 😉
  zondag 21 januari 2024 @ 20:18:23 #51
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212122717
quote:
Ik maak daar geen gebruik van…
pi_212122740
quote:
Nee.
We bingden Kinsala en elke keer weer door het hele programma door zoeken en zoeken.
pi_212122829
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee.
We bingden Kinsala en elke keer weer door het hele programma door zoeken en zoeken.
Ik ben het echt zo zat. Ik betaal hiervoor maar kan al maanden niet zonder enorme omwegen kijken wat we al jaren kijken.
Spoilers!
  zondag 21 januari 2024 @ 20:34:20 #54
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_212123000
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben het echt zo zat. Ik betaal hiervoor maar kan al maanden niet zonder enorme omwegen kijken wat we al jaren kijken.
Ik heb het al een tijdje opgezegd. Ze stikken er maar in. Gebruiken ze het zelf niet? :')
pi_212123121
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:09 schreef Tele6 het volgende:

@:vlindertje89 wat fijn met je nichtje O+
Hoe vond ze het nieuwe kamertje?
@:Lonaa drinkze *O*
@:z80 een aangename wind staat er idd niet :X
^O^

Mijn kind heeft toen ie wat jonger was ruzie met een vriendje gehad. Die beweerde dat kind hem geschopt had en maar kind wist zéker van niet. En je biedt natuurlijk niet je excuses aan voor iets wat je niet deed :{w na eindeloos soebatten heeft ie op mijn aanraden gezegd: 'als ik je geschopt zou hebben, dan zou me dat spijten' want dat was waar :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212123314
quote:
Nope. Nog steeds alles weg. Hij houdt ook maar matig bij wat je wel/niet hebt bekeken. Zoekfunctie is ook slechter ;(
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_212123515
Ehhhh we bestelden 2 pizza's voor morgen want 2 voor de prijs van 1 #koopjesjagers
Voor MORGEN :')
2 punten alweer op :X _O- 🍕🍕
Die flammkuchen is lekker :9
pi_212123594
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik heb het al een tijdje opgezegd. Ze stikken er maar in. Gebruiken ze het zelf niet? :')
Ik hoop steeds dat mijn favorieten terugkomen. Dan noteer ik die en zeg ik de boel op. Maar ja, er gebeurt helemaal niets :')

quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:54 schreef mjan het volgende:

[..]
Nope. Nog steeds alles weg. Hij houdt ook maar matig bij wat je wel/niet hebt bekeken. Zoekfunctie is ook slechter ;(
}:|
Spoilers!
pi_212123676
Ah, jullie hebben het over npo plus? Ik betaal nl niet, gebruik soms npo start (wat het dus ook niet lekker doet)
pi_212124019
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 21:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah, jullie hebben het over npo plus? Ik betaal nl niet, gebruik soms npo start (wat het dus ook niet lekker doet)
Ja, ik zei het verkeerd. Plus inderdaad.
Spoilers!
  Moderator zondag 21 januari 2024 @ 23:04:12 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212125099
Wat kunnen sommige mensen een onzin schrijven. En waarom stelt FB mij deze onzin voor _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 22 januari 2024 @ 06:34:20 #62
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212126099
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 23:04 schreef derLudolf het volgende:
Wat kunnen sommige mensen een onzin schrijven. En waarom stelt FB mij deze onzin voor _O-
[ afbeelding ]
En sommigen posten die onzin dan weer elders…

Goedemorgen! c_/
  maandag 22 januari 2024 @ 08:07:48 #63
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212126381
Yeah, 6 onverstaanbare mannen in de straat die eindelijk de al 2 maanden geleden aangekondigde glasvezel komen aanleggen.
En zo 3 man over de vloer die verder gaan met de badkamer.

Ondertussen vliegt er van alles door de straat vanwege de (nu wel afnemende ) storm, want het is vuilnisophaaldag…

Gezelligheid kent geen tijd!
pi_212126662
Mogge!

T waait hier vast niet zo hard als aan de kust, maar t gaat best een uitdaging te worden straks op de fiets
  maandag 22 januari 2024 @ 09:11:46 #65
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212126861
Nu ligt hier de stroom er ook uit (groot deel van Amsterdam) dus nu kan helemaal niets meer... :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2024 @ 09:21:36 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212126968
Grote storing in Amsterdam dus https://www.at5.nl/artike(...)entrum-en-nieuw-west

De vliegtuigen zijn weer eens goed te horen vanaf kantoor. Zo'n paar keer per jaar vliegen ze laag over als de wind zo staat :+.
  maandag 22 januari 2024 @ 09:36:41 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212127103
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:21 schreef borisz het volgende:
Grote storing in Amsterdam dus https://www.at5.nl/artike(...)entrum-en-nieuw-west

De vliegtuigen zijn weer eens goed te horen vanaf kantoor. Zo'n paar keer per jaar vliegen ze laag over als de wind zo staat :+.
Is nieuwe maatregel van de burgemeester; een stuk veiliger als alle trams stilstaan ; een aanvulling op de 30km maatregel.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 22 januari 2024 @ 10:01:41 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212127356
quote:
6s.gif Op maandag 22 januari 2024 06:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]
En sommigen posten die onzin dan weer elders…

Goedemorgen! c_/
Graag gedaan :P
  maandag 22 januari 2024 @ 10:21:51 #69
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212127560
We kunnen weer uit de schuilkelders, de stroomvoorziening is weer hersteld...

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:36 schreef fietsie het volgende:

[..]
Is nieuwe maatregel van de burgemeester; een stuk veiliger als alle trams stilstaan ; een aanvulling op de 30km maatregel.
Vroeger had je de autoloze zondag, nu de werkloze maandagochtend...
  maandag 22 januari 2024 @ 10:37:39 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212127757
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 21:09 schreef Blues het volgende:

flammkuchen
Recent in een hotel in Stuttgart, kleine kaart voor snacks, in het Engels, Flame cake
pi_212128960
Lekker thuiswerken, net een lunchloopje gedaan in de zon O+
Nu nog ff een paar uur knallen. *)
pi_212129155
Kantoordagje… kantoor blijkt een uitdragerij te zijn geworden :X

Tafel vol zooi, papieren dozen overal. Er is wat nieuwe apperatuur geplaatst vorige week maar ik had gehoopt dat mijn collega een beetje zou opruimen.
Dadelijk heb ik hier een afspraak, dus nu heb ik de opruim maar gedaan. Nu alleen nog bedenken waar ik het dienblaadje vol schone wijnglazen kwijt kan :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212129257
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 10:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Recent in een hotel in Stuttgart, kleine kaart voor snacks, in het Engels, Flame cake
Wat vind je van Stuttgart als stad? Ik ben er pas 1x een middag geweest maar zou er eigenlijk nog eens op bezoek moeten gaan.
  maandag 22 januari 2024 @ 13:18:37 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212129296
Hangt @Jagärtrut hier nog weleens rond trouwens?

Vroeg me af of ze nog tips voor Brussel had en bedacht me toen dat ik haar al tijden niet meer gezien heb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212129298
Ik heb vanochtend kennis gemaakt met de huisarts hier want oogontsteking 835 :7 :'( (ik heb er hier 'n stuk of wat niet benoemd). Dit keer in beide ogen :( zodra m'n flesje druppels op is, begint het weer).

Vanmiddag meteen in het ziekenhuis hier ook kennismaken met de oogarts O+

Word er wel 'n beetje moedeloos van maar hopelijk willen ze hier in Fryslân wel doorpakken }:|
pi_212129376
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:18 schreef Molo het volgende:
Hangt @:jagärtrut hier nog weleens rond trouwens?

Vroeg me af of ze nog tips voor Brussel had en bedacht me toen dat ik haar al tijden niet meer gezien heb
Als je vrienden het nooit eens kunnen worden uit welke keuken ze willen eten https://wolf.be/en/

La Fruitiere als je van kaas houdt https://lafruitiere.brussels/

Nightshop, drinken en eten als je van wijn en bier houdt https://www.instagram.com/nightshop.brussels/

Italiaanse lekkere dingen https://www.facebook.com/mangiasemprebxl/

maar we weten natuurlijk niet precies met welke reden je Brussel gaat bezoeken
  maandag 22 januari 2024 @ 13:43:58 #77
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212129588
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:18 schreef Memento-Mori het volgende:
Word er wel 'n beetje moedeloos van maar hopelijk willen ze hier in Fryslân wel doorpakken }:|
Ik houd mn mond :X
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_212129701
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:43 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik houd mn mond :X
De huisarts iig al wel dus ja, we zullen het zien... Nu eerst dit maar weer onder controle krijgen.
  maandag 22 januari 2024 @ 13:59:39 #79
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212129747
Ik heb ook een terugkerende oogontsteking aan 1 oog maar vooralsnog komt mn huisarts niet verder dan druppeltjes en zalfjes.
Begon na corona episode.
pi_212129810
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:59 schreef fietsie het volgende:
Ik heb ook een terugkerende oogontsteking aan 1 oog maar vooralsnog komt mn huisarts niet verder dan druppeltjes en zalfjes.
Begon na corona episode.
Ik heb het vermoeden ook dat mijn coronabesmetting iets in m'n auto immuunsysteem heeft gedaan maar mijn oogontstekingen reageren niet op middelen die HA voor mag schrijven alleen op druppels met corticosteroïden dusja we zullen zo wel zien.
  maandag 22 januari 2024 @ 14:14:03 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212129885
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:15 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Wat vind je van Stuttgart als stad? Ik ben er pas 1x een middag geweest maar zou er eigenlijk nog eens op bezoek moeten gaan.
Erg mooi en duidelijk erg rijk
pi_212130442
Eindelijk gaat het dan donderdag gebeuren: onze reuzenboom in de tuin wordt een kopje kleiner gemaakt, plus grote takken teruggesnoeid door een vakman.
We moeten wel ff in de buidel tasten daarvoor -O- maar met al die stormen ben ik er gewoon niet gerust meer op + het ding is helemaal uit zijn voegen gegroeid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 22-01-2024 15:25:31 ]
pi_212130566
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:20 schreef Blues het volgende:
Eindelijk gaat het dan donderdag gebeuren: onze reuzenboom in de tuin wordt een kopje kleiner gemaakt, plus grote takken teruggesnoeid door een vakman.
We moeten wel ff in de buidel tasten daarvoor -O- maar met al die stormen ben ik er gewoon niet gerust meer op + het ding is helemaal uit zijn voegen gegroeid.

SPOILER
Wat een mooie kronkel!
pi_212130664
pi_212130679
quote:

SPOILER
Ja die is behoorlijk groot geworden. Maar de kosten van het snoeien zijn lager dan wanneer die op het dak valt
pi_212130785
quote:

SPOILER
Pittig kort, toch!?

Hier stonden ouwe populieren, gebruikelijk rond (varkens)stallen met asbest dak en binnen heel veel fietsen en wasmachines etc. van 9 huishoudens.
Elders in het dorp gingen die al eens om, dwars over de weg en het water.
Na zo’n storm zijn i.o.m. de boer, waar de bomen op zijn land stonden en naast “onze” schuren, de bomen omgegaan.
Wij hadden ooit de voormalige schuur en een meter rondom van hem gekocht.
Wat een opluchting bij de volgende storm.

Dat ga jij ook merken. 👍🏼
pi_212130795
Ja ik vind hem zo enorm heen en weer zwiepen!

En @Jeroboam de mooie kronkel gaat eraf >:)
  maandag 22 januari 2024 @ 16:38:52 #88
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212131250
De badkamer begint na 15 dagen herrie, puin en stof eindelijk wat te worden...

SPOILER
Nu nog wat spotjes en de ventilatie in het plafond, een 'verkeerde' douchestang voor de handdouche en lamp bovenop de wastafelkast omwisselen én plaatsen en een lading kit in alle hoeken, naadjes en kiertjes...

Edit: En de douchedeur moet er nog in geplaatst worden...
pi_212131291
Dat was flink trappen vanochtend maar zojuist vliegen. Moest wel een stukje om want er is een overleden persoon gevonden op mijn huisroute.
Lekker drukke maar niet te drukke dag gehad.

Moest laatst ook denken aan @Jagärtrut lang niet gezien hier.

Fijn dat ze de boom wat gaat kortwieken, boom op huis is niet fijn

Hopelijk dat de nieuwe oogarts de oplossing voor je heeft @Memento-Mori
  maandag 22 januari 2024 @ 16:46:41 #90
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212131360
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 16:38 schreef MadMaster het volgende:

SPOILER
Nu nog wat spotjes en de ventilatie in het plafond, een 'verkeerde' douchestang voor de handdouche en lamp bovenop de wastafelkast omwisselen én plaatsen en een lading kit in alle hoeken, naadjes en kiertjes...

Ik zag die eerste foto en dacht: omg is dat na 15 dagen nog zo _O-

Ziet er mooi uit!
pi_212131415
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 16:38 schreef MadMaster het volgende:

SPOILER

aah…”jullie zijn op de helft! “zei een ervaren iemand tegen mij en ik dacht bijna klaar…
Sterkte met de laatste loodjes. Gek hè, dat men het ‘presteert’ om fout materiaal te leveren. Je zou toch denken, dat Alles bij elkaar ligt in een magazijn.
Affijn. Straks wellness aan huis *O*
pi_212131474
En natuurlijk @Memento-Mori succes met de nieuwe oogarts.
Ging dat makkelijk met jullie statussen versturen vanuit de vorige praktijk?

En hebben jullie al een tandartspraktijk gevonden?
  maandag 22 januari 2024 @ 16:59:54 #93
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212131551
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 16:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
aah…”jullie zijn op de helft! “zei een ervaren iemand tegen mij en ik dacht bijna klaar…
Sterkte met de laatste loodjes. Gek hè, dat men het ‘presteert’ om fout materiaal te leveren. Je zou toch denken, dat Alles bij elkaar ligt in een magazijn.
Affijn. Straks wellness aan huis *O*
We zijn dik over de helft, de afronding is deze week (op de restpuntjes na wegens herlevering).

Het verkeerd leveren (daarom in de vorige post tussen quootjes) ligt deels aan de bouwlui die de aansluiting voor de douche te laag hebben geplaatst t.o.v. de bestelde handdouchestang, wat we in de chaos niet meteen door hebben gehad en de lamp op het meubel moet zwart zijn, net als de rest qua greepjes, die wel keurig geleverd zijn.
Dat is een meer-optie, die we wel doorgegeven hebben, maar mogelijk is dat niet doorgekomen en op de bestelbon is er geen kleur bij de lamparmatuur vermeld. Op basis van alleen een artikelnummer is dat door ons vervolgens niet te controleren.

Maar dat komt wel goed...

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 22-01-2024 17:30:44 ]
  maandag 22 januari 2024 @ 17:12:19 #94
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212131675
Niet dat we er gebruik van gaan maken, maar ook de glasvezelkabel ligt in de grond en de straat lijkt redelijk achtergelaten te zijn qua bestrating. Maar alle klinkers moeten zich weer opnieuw settelen, dus we hebben maar een bergje zand achtergehouden voor het geval dat...
pi_212131703
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 17:12 schreef MadMaster het volgende:
Niet dat we er gebruik van gaan maken, maar ook de glasvezelkabel ligt in de grond en de straat lijkt redelijk achtergelaten te zijn qua bestrating. Maar alle klinkers moeten zich weer opnieuw settelen, dus we hebben maar een bergje zand achtergehouden voor het geval dat...
Het houdt je wel erg bezig die glasvezel O+
pi_212132009
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 17:15 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het houdt je wel erg bezig die glasvezel O+
Vertel ook eens wat…
pi_212132051
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 17:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Vertel ook eens wat…
Ik ben nog chagrijnig dat het maandag is :(
pi_212132186
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 17:44 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik ben nog chagrijnig dat het maandag is :(
Gossie. Op andere dagen niet. 😇
pi_212132203
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 17:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
Gossie. Op andere dagen niet. 😇
Naarmate het weekend in zicht komt uiteraard niet en ik heb de hele nacht niet bewust kunnen slapen vanwege de storm die tegen het huis klapperde.
pi_212134220
Wij hadden een waterig uitgevallen pindasoep met libanees platbrood.

En jullie?
pi_212134245
Een heerlijke pizza :9
pi_212134305
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:14 schreef Blues het volgende:
Een heerlijke pizza :9
Wij ook *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212134321
Een redelijke pizza.
Spoilers!
pi_212134406
Geen pizza.
pi_212134431
Ook geen pizza -O-
pi_212134440
Tevens klaar om naar bed te gaan :O
pi_212134458
Nu ik weer ruimte heb in de vriezer, binnenkort maar weer eens pizzadeeg maken, dat eet ik niet in één keer op. Hier een wrap met gebakken ui, stukjes kip, champignons en kruidenkaas. Allemaal overgebleven dingen en bleek een lekkere combi.
Nu thee en de finale week van De Slimste
pi_212134566
“Dit is toch geen stamppot”…de meisjes in de lidl tv reclame _O-
pi_212134588
Erwtjes en plantaardige zalm. Ik ben zo goed in voor mezelf zorgen :Y)

Nu chocolademelk.
pi_212134923
Wortelenstamp O+

En zooo moe
pi_212135169
Hier ook geen pizza. Wel ontbijt met erwtensoep en vanavond twee gangendiner :7 met buffelmozzarella en tomaat vooraf en erwtensoep als hoofd ;) . Lunch met teamgenoot in de stad, een tosti. Lekkere tosti, maar belangrijkste, was erg gezellig O+ en ik bleek ook eigenlijk helemaal niet zenuwachtig of iets. Goed om te merken dat ik dit dus eigenlijk al helemaal niet spannend meer vind. Als je het gewoon nooit doet, kom je daar dus niet achter.. dus goede opdracht en in mijn hoofd nu even opslaan dat dit dus gewoon leuk is en ik dat vaker moet gaan doen!

Ook huisarts gesproken. Vorige keer zei ze in principe kweek afwachten, zit er nog iets dan dat behandelen, anders laagdrempelig verwijzing uroloog. Ik had vast uitgezocht waar ik heen wilde (Bergman, hebben speciaal traject terugkerende urineweginfecties waar ze vanalles uitzoeken om te kijken of ze oorzaak kunnen achterhalen, snel plek én heel goede ervaringen mee bij uitstrijkje/colposcopie). Kweek was schoon, maar ze wil toch even afwachten of cranberry pillen erbij en letten op houding en bekkenbodemfysio effect heeft, dus niet nu verwijzen. Enerzijds snap ik dat heel goed, want waarom zou ik die dingen gaan proberen als ik vervolgens niet wil afwachten of dat werkt. Anderzijds had ik me nu wel al beetje ingesteld op verder onderzoek, dus dat viel wat tegen, en ben ik toch ook beetje bang dat het niet werkt. Want de moeite met uitplassen is niet nieuw en gaf eerder ook nooit problemen. Nou kan dat natuurlijk nu wel anders zijn, want eerdere ontsteking maakt blaas iets ruwer waar bacteriën vorige keer hebben aangehecht wat betekent dat ze volgende keer makkelijker weer aanhechten, en die kwetsbaarheid is natuurlijk wel nieuw. Maargoed. Ik heb mijn zorgen wel met haar kunnen bespreken, maar het dus wel geaccepteerd en ook weer even contact gelegd met de bekkenfysio waar ik eerder ben geweest voor daar weer keer langs, maar ik merk dat ik het wel spannend vind. Wel afgesproken dat ik echt bij kleine klachten al kom checken daar gezien vorige keren zo snel opstijgend. Dus morgen of woensdag ook weer even langsbrengen, want ik heb nog steeds wel klachten ondanks dat dus vorige woensdag in elk geval schoon.

Tussen de start van recentste keer en die ervoor zat 5 weken, en tussen die ervoor en die daarvoor 4.5 week, dus ik hoop dat ik iets meer vertrouwen krijg als ik de 5 weken voorbij ben. Nog 3 te gaan, dus al bijna op de helft.

@Memento-Mori hopelijk een doortastende oogarts die je er echt vanaf kan helpen! Hoe gaat het met de clusterhoofdpijn van je partner? Dat was jouw partner toch? Hopelijk is die niet teruggekomen nog!

@Blues wat een gevaarte, lijkt me ook veel fijner idee als die een stuk korter is straks!

@Kaatje1 druk maar niet te druk klinkt fijn! Heb jij wel eens stamppot in de IP gemaakt? Zo ja, hoe en ging dat een beetje? Moet nog even kijken of er eigenlijk recept van in Flying Foodie staat. Wil boerenkool maken morgen.

@MadMaster ik vind m wel echt heel mooi geworden zo! En wat een hoop opslagruimte in die mooie kasten, ideaal!

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 22-01-2024 21:19:14 ]
pi_212135212
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:53 schreef Vanyel het volgende:
Wortelenstamp O+

En zooo moe
Moerepetaasj O+ :9
Al had ik zaterdag een ook wel prima knolselderij/andijviestamp.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 22 januari 2024 @ 21:35:54 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212135494
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Als je vrienden het nooit eens kunnen worden uit welke keuken ze willen eten https://wolf.be/en/

La Fruitiere als je van kaas houdt https://lafruitiere.brussels/

Nightshop, drinken en eten als je van wijn en bier houdt https://www.instagram.com/nightshop.brussels/

Italiaanse lekkere dingen https://www.facebook.com/mangiasemprebxl/

maar we weten natuurlijk niet precies met welke reden je Brussel gaat bezoeken
Werk :s)
pi_212135655
@vlindertje89 2x boerenkool gemaakt, 1x burn, 1x prima gelukt
  maandag 22 januari 2024 @ 21:56:57 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212135784
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Moerepetaasj O+ :9
Al had ik zaterdag een ook wel prima knolselderij/andijviestamp.
Knolselderij, lang niet gegeten.
Was een tijdje dat je het werkelijk overal kreeg en was beetje overkill op gegeven moment maar geloof dat nu de tijd wel weer is om het weer eens te eten :9
  maandag 22 januari 2024 @ 22:42:05 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212136086
Ik had een boterham met haverti en een boterham met makreelsalade.. geen zin om te koken..

Morgen eters in huis, dus moet weer wat opruimen geloof ok..

Verder hier de storm overleefd ^O^ alle bomen staan geloof ik nog,of zijn iig niet door het dak gegaan hier.. ik moet er eens achteraan om de kastanje boom te laten snoeien vermoed ik.. hijis erg groot en staat wsl wel goed, maar hij staat ook vrij dicht bij het huis :{
pi_212136152
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 21:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Knip
Lieve Vlinder, als jij verder onderzoek wil bij Bergman en je je daarop ingesteld hebt en je daar een beter gevoel bij hebt zou ik dat tegen je h.a. zeggen.
Dat aankijken e.d. heb je nu wel lang en vaak genoeg gedaan.

En fijn vd lunch!!

[ Bericht 38% gewijzigd door Blues op 22-01-2024 23:26:10 ]
pi_212136472
quote:
Dank! Ik gooi'm in de groep :) zowaar in Noord Spanje ook nog, meestal is het alleen Andalusië, omdat de bewoners uit die dorpen verdampt zijn bij de temperatuur die je daar tegenwoordig hebt.
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 05:59:50 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212136979
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 22:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Lieve Vlinder, als jij verder onderzoek wil bij Bergman en je je daarop ingesteld hebt en je daar een beter gevoel bij hebt zou ik dat tegen je h.a. zeggen.

En fijn vd lunch!!
Ik dacht vooral: "veenbessen zijn toch geen geneesmiddel?" Vind het ook vreemd advies en zou zelf ook liever een medische oplossing willen.
pi_212137072
Vroeg. Koffie.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_212137076
Goedemorgen!
Warm en waaïg buiten. En donker.

Poezen vinden het veel schootweer.
pi_212137099
Ik vind het ook schootweer.

Vandaag best wel weer wat dingen te doen, vanavond komen mn ouders eten want die willen graag zien waar ik woon. :+
pi_212137138
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 05:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik dacht vooral: "veenbessen zijn toch geen geneesmiddel?" Vind het ook vreemd advies en zou zelf ook liever een medische oplossing willen.
Wanneer vind jij iets een geneesmiddel en wat versta je onder medische oplossing? Cranberries worden ingezet in oa de preventie van blaasontstekingen.
pi_212137197
Poes vindt het helaas nooit schootweer. Wee mij :'(
pi_212137337
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 07:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier idem :(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_212137358
Ik heb niet meer poes en W. stuurde me het bed uit dus nu zit ik eenzaam op de bank. ;(
pi_212137366
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 22:53 schreef Blues het volgende:

[..]

En fijn vd lunch!!
Ik heb precies dat aangegeven - dat ik me daar nu eigenlijk op had ingesteld en dat ik het juist fijn vond dat er dan verder onderzoek gedaan zou worden. En dat ik me toch wat zorgen maak dat dit niet gaat werken en ik dan weer ziek word. Wat ze aangaf is dat bekkenbodem wel ook iets is waar ze daar naar zouden kijken, en dat in haar ervaring veel jonge vrouwen met dit soort klachten (recidiverende uwi & bekkenbodemklachten) echt baat hebben bij bekkenbodemfysio. Dus dat omdat ik al wel merk dat de tips uit de cursus die AnneX tipte wat doen, en ik ook weer even naar mn eigen ga, plus de cranberrypillen erbij, ze vindt dat we dat nog even moeten aankijken. Maar dat is dus wel aankijken met twee nieuwe 'behandelingen' eraan toegevoegd, niet van blijf maar doen wat je vorige keer ook al deed waarbij je na 5 weken weer beginnende nierbekkenontsteking had :).

Klopt inderdaad ook wel dat ze daar bij Bergman ook naar zouden kijken, dus in die zin kon ik me daar ook wel in vinden, het lijkt nu meest voor de hand liggende factor die mogelijk eraan bijdraagt. Dus mijn onrust zit hem vooral in dat ik er gewoon niet helemaal vertrouwen in heb en dat ik bang ben om weer ziek te worden, en dat het dan alweer opgestegen is, en wat als ik dit keer dan nog veel zieker wordt etc. Maar dat is dus meer mijn angst die spreekt. En ik had wel juist bij haar afspraak omdat zij zich bewust is van mijn angsten en dus wat beter kan filteren wat nou echt nodig is aan doorverwijzingen en wat niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 07:08 schreef mjan het volgende:

[..]
Wanneer vind jij iets een geneesmiddel en wat versta je onder medische oplossing? Cranberries worden ingezet in oa de preventie van blaasontstekingen.
Klopt inderdaad. Het staat in de NHG standaard als optie bij preventie bij recidiverende blaasontstekingen, net zoals D-mannose (wat ik al slikte). Dus het is geen onlogisch advies.
Hier linkje naar meta analyse uit 2021.

Maargoed, ik probeer het maar. In het beste geval heeft ze gewoon gelijk, gaan de bekkenfysio oefeningen nog meer helpen en blijft het nu gewoon weg en heb ik niet allerlei extra onderzoeken hoeven doen. In het slechtste geval krijg ik toch weer blaasontsteking en dan ga ik wel echt aangeven dat ik alles heb geprobeerd wat ze zei en dat ik nu dus wel echt verwezen wil worden. En ik denk ook wel dat ik die verwijzing dan ook krijg, en zo niet, dan ga ik hem dit keer wel bij een vd andere huisartsen vragen. Of nouja, in het echt slechtste geval krijg ik weer nierbekkenontsteking, daardoor een sepsis en heb ik dat niet op tijd door en ga ik eenzaam en alleen op mn kamer dood, maar laten we er vanuit gaan dat gezien hoe alert ik ben op klachten nu, die kans toch beduidend kleiner is dan alle andere opties :+

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 23-01-2024 08:07:50 ]
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 08:02:48 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212137433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 07:08 schreef mjan het volgende:

[..]
Dat was laatst toch besproken hier dat dat een mythe was?
pi_212137478
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Heb net toch nog een klein zoekrondje gedaan en kwam vrij recente meta analyse tegen die toch wel resultaat laat zien. Linkje toegevoegd aan vorige post.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 08:24:46 #130
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212137562
quote:
Paul Beagle wil de hele dag knuffelen en kroelen.
pi_212137576
quote:
Zal ik effe op je schoot komen zitten?
pi_212137611
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:02 schreef derLudolf het volgende:

Nee hoor. Niet door mij. Het is een mythe dat het helpt bij een blaasontsteking. Het lijkt wel degelijk te helpen bij het voorkomen van een blaasontsteking. Dus dat je minder kans hebt een blaasontsteking te krijgen.

Wat is voorkomen eigenlijk maar een onhandig woord met twee betekenissen die zo'n beetje tegengesteld zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 08:34:37 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212137623
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee hoor. Niet door mij. Het is een mythe dat het helpt bij een blaasontsteking. Het lijkt wel degelijk te helpen bij het voorkomen van een blaasontsteking. Dus dat je minder kans hebt een blaasontsteking te krijgen.

Wat is voorkomen eigenlijk maar een onhandig woord met twee betekenissen die zo'n beetje tegengesteld zijn.
Aha dat zal het zijn dan!
Als echte FOK!er is de weg naar mijn blaas 450mm, dus ja, geen last van ontstekingen enzo :P
pi_212137624
Dus als je een blaasontsteking hebt en je gaat ineens als een malle cranberrysap drinken dan doet dat niets.

Als je vaak terugkerende blaasontstekingen hebt en je neemt elke dag cranberry tabletten of drinkt cranberrysap, dan helpt dat waarschijnijk. Iets met bacteriën die zich moeilijker aan de blaaswand kunnen hechten, geloof ik.

Belangrijk nuanceverschil.
pi_212137626
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:34 schreef derLudolf het volgende:

Aha dat zal het zijn dan :)
Als echte FOK!er is de weg naar mijn blaas 450mm, dus ja, geen last van ontstekingen enzo :P
Ja, minder kans, maar een man met een blaasontsteking is dan ook direct veel zieliger!
pi_212137635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, minder kans, maar een man met een blaasontsteking is dan ook direct veel zieliger!
?
O-)
pi_212137644
Mannen schijnen dus wel een lagere pijndrempel te hebben. Maar die zijn evolutionair ook niet ingericht om hevige pijn tijdens het baren te doorstaan, kunnen ze ook niets aan doen w/
pi_212137789
Mogge!

Na die blaasontsteking ellende van vorig jaar slik ik (ook op aanraden van de uroloog) dagelijks een cranberry pil. Maar inderdaad, tijdens heeft geen zin zei hij ook.
pi_212137942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:34 schreef Isabeau het volgende:
Dus als je een blaasontsteking hebt en je gaat ineens als een malle cranberrysap drinken dan doet dat niets.

Als je vaak terugkerende blaasontstekingen hebt en je neemt elke dag cranberry tabletten of drinkt cranberrysap, dan helpt dat waarschijnijk. Iets met bacteriën die zich moeilijker aan de blaaswand kunnen hechten, geloof ik.

Belangrijk nuanceverschil.
Klopt inderdaad, zorgt voor geen/minder aanhechting van bacteriën aan blaaswand, waardoor je bij voldoende drinken ze er dus uit plast ipv dat ze lekker gaan vermenigvuldigen in je blaas.

Wel weer lastig ook hoeveel je dan zou moeten nemen. Het gaat om de hoeveelheid proanthocyanide, afgekort PAC (de werkzame stof), maar dan wel alleen type A, in druiven zit bv ook PAC maar dat is het verkeerde type, die werken niet. Maar veel fabrikanten zetten er niet eens op hoeveel PAC er in zit, er zijn twee verschillende manieren om te meten hoeveel PAC erin zit die verschillende resultaten opleveren, en er is ook maar weinig onderzoek naar de optimale/minimale dosis PAC per dag die je zou moeten binnenkrijgen en of het dan in 1x of meer keer ingenomen zou moeten worden. In de meta-analyses worden allerlei verschillende doses gebruikt. Wat ik kon terugvinden is dat ze aanraden ten minste 36mg PAC per dag, en één studie in vrouwelijke verpleeghuis ouderen waarbij 2x per dag 36mg meer effect had dan 1x per dag maar vergelijkbaar effect met 3x per dag. En eentje meer fundamenteel die keek naar metabolisatie ervan die ook suggereert dat bij 36mg en 72mg ineens het effect na 24u nog (in enige mate) aanwezig is, groter bij 72mg dan 36mg, en waarbij ze suggereren dat 2x per dag 36mg dan dus mogelijk voor beste effect zou kunnen zorgen (want wanneer het af begint te nemen dan nieuwe dosis en dan is er altijd 36mg 'oud' én 36mg 'nieuw' aanwezig). Maar daarbij werd dus niet gekeken naar daadwerkelijke preventie van uwi's in groepen vs controle oid, alleen naar het meer biologische proces. Dus misschien maakt het in de praktijk wel niks uit voor de kans op terugkeren uwi of je nou 1x 36, 1x 72 of 2x 36mg neemt.

Dat vind ik natuurlijk ingewikkeld :P want ja, wat slik je dan en hoeveel. Huisarts zei 2x per dag 500mg, maar die zei ook je kan gewoon vd Hema halen of elke andere waar 500mg cranberry extract in zit. En in de meeste pillen met 500mg extract zit een stuk minder dan 36mg PAC, meer richting 9mg. Ik heb er nu wel eentje gevonden met volgens fabrikant 36mg/pil (CranMad lucovitaal), maar daarop staat dan weer 1 pil per dag en aanbevolen dosis niet overschrijden. Dus slik ik er dan toch 2 (want huisarts zei 2x en onderzoek toont aan mógelijk 2x effectiever dan 1x) of gewoon 1 (want fabrikant zegt niet voor niks 1, en dosis is al hoger dan 2x elk ander in elke drogist te verkrijgen merk, en geen studies naar veiligheid doseringen etc).

Dus nou ja, ik slik nu in ochtend 1x 500mg D-mannose, waarvan ze ook denken dat het ervoor zorgt dat de bacteriën niet kunnen aanhechten aan blaaswand, en in avond 1x 500mg (met 36mg PAC) cranberry. Met het idee dat ik dan alsnog 2x per dag iets anti bacterie aanhechting slik maar ook niet de aanbevolen dosering hoef te overschrijden :+

Welkom in het hoofd van een wetenschapper met teveel tijd om na te denken :W want ja, áls ik het dan ga slikken, dan natuurlijk liefst wel zodanig dat het de grootste kans van slagen heeft :P

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 23-01-2024 10:11:28 ]
pi_212138087
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Mannen schijnen dus wel een lagere pijndrempel te hebben. Maar die zijn evolutionair ook niet ingericht om hevige pijn tijdens het baren te doorstaan, kunnen ze ook niets aan doen w/
Ik ben daar evolutionair ook niet op ingericht :')

Wat is dan het evolutionaire voordeel van een lagere pijndrempel?
pi_212138105
Ik mailde de bekkenfysio praktijk gisteravond en werd om 8.15 gebeld dat ik evt om 9.00 al terecht kon _O- dat red ik niet, maar nu afspraak om 15.00 vanmiddag. Dus dat is prettig.
Moet ook zeggen dat dat + mn literatuurrondje waar de meest recente meta analyses uit 2021 en 2023 echt wel conclusief positieve resultaten laten zien voor volwassen vrouwen met recidiverende uwi's van vanochtend ook wel wat meer vertrouwen heeft gegeven. Dus ik zie het weer wat positiever in.

En zojuist werd na 5 weken kapotte vaatwasser de nieuwe geïnstalleerd *O* niet meer afwassen! En een nieuwer model (logisch ook wel na 6.5 jaar) en fijnere indeling dus dat is ook nog fijn.

Straks ook nog psycholoog, die heb ik dit keer omgezet naar online zodat ik ook de bekkenfysio nog red straks.

En daar tussenin dan nog een afspraak met studente die na ruim 1.5 jaar en al strugglend met psychische problemen door echt heel nare omstandigheden, vandaag als het goed is na onze afspraak haar thesis definitief gaat inleveren *O* dit is er zo eentje die me echt veel meer tijd heeft gekost dan ik ervoor krijg (ongeveer elke 3 weken uur afspraak en krijg er 15u voor in totaal incl alle stukken feedback geven en eindversie nakijken). Máár die zo ontzettend gemotiveerd is, echt erg capabel ook, en zo haar best doet en hard werkt en heel blij is met mijn hulp/steun (en zich daar vaak ook weer vervelend over voelt, dat ze die extra begeleiding nodig heeft, waarvan ik dan natuurlijk zeg dat dat helemaal niet gek is gezien haar achtergrond en alleen maar supergoed dat ze dat kan en durft aan te geven), dat ik met alle liefde zelfs nog de dubbele tijd erin had gestopt als dat nodig was geweest. Dit zijn de studenten waar ik echt de meeste voldoening uit haal :) echt zo trots op haar! Vertel ik haar uiteraard ook nog, niet alleen hier ;)
pi_212138201
@Clubsoda, hoe gaat het eigenlijk met BabyClub? En hoe vindt GroteClub de BabyClub?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 10:17:12 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212138328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Daarom voorkomen ze dat ook zo veel mogelijk
pi_212138333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 09:58 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Clubsoda, hoe gaat het eigenlijk met BabyClub? En hoe vindt GroteClub de BabyClub?
We zaten binnen 10 dagen twee keer met BabyClub op de huisartsenpost :') (koortsstuip en benauwd). Hij is nog steeds zielig, verkouden met oorontsteking. Buiten dat: heel goed! Hij loopt inmiddels achter zijn karretje, eet lekker, brabbelt erop los. Hij adoreert zijn grote broer en die is ook dol op hem. Geeft eigenlijk nooit gedoe O+

Wat knap van je student, ze mag trots zijn op zichzelf en heel dankbaar dat ze jou trof als begeleider!
pi_212138386
Wow Vlinder …dank voor je wetenschappelijke hoofd en uitzoeken van pillen gedoe!
Die sla ik op. Tot nu toe gast het goed hier sinds september jl.(?)
In de havermoet die ik ‘s morgens doe ( meestal) zit een volle eetlepel gedroogde cranberries. Dat is vast niet genoeg.😂

De tip van @Isabeau wist ik nog.
Sch.ma (98) was boos en verontwaardigd, dat zij bij de 325e -itis niet ‘gewoon’ ab kreeg zoals van de huisarts haar leven lang. Een telefoontje en hup weer een kuur.
Mijn moeder idem en die dronk nauwelijks uit angst voor incontinentie.
Goed uitleggen is zó belangrijk.
Tja, leg dat maar uit als geriater aan een licht dementerende vrouw in het Zorgcentrum 8)7

Fijn, dat je bruikbare tips tegenkwam.👍🏼bij Yildiz. https://www.jouwbekkenthe(...)AEAAYASAAEgIXpfD_BwE Dit kerr 10.000 vrouwen ( en mannen), die meedoen.
Duizend was al veel, een paar jaar terug. Doet zij goed!

Wat een verhalen zo vroeg op de ochtend.😳

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 23-01-2024 10:35:19 ]
pi_212138452
Poef🥰
pi_212138469
Goeiemorgen @all 😎
pi_212138990
@vlindertje89 pff wat 'n gedoe ook qua blaasontstekingen ed. En klopt, mijn man heeft clusterhoofdpijn en begon vorig jaar (1-1-2023) met een clusterpetiode van 8 weken. Gelukkig is het sindsdien weer weg gebleven. Hij had voorheen, iedere 1,5 jaar zo'n periode. Maar voor de periode van vorig jaar was het 5 jaar weggebleven dus we hopen dat het minstens weer 5 jaar wegblijft en hopelijk langer en nog mooier dat 't nooit meer terugkomt natuurlijk.

Gister bij oogarts 'n doortastend gesprek, hij ziet ook in dat het 1 probleem is en zo behandeld moet worden ipv steeds als nieuwe ontstekingen zoals eerst. En dit traject is waarschijnlijk echt iets van de hele lange adem, maarja dat heb ik echt liever met bijv een onderhoudsdruppel van iets voor maanden of langer en geen last meer dan iedere keer weer terug moeten komen na 'n paar weken.

Hij wilde toch bloedonderzoek, kans is klein dat er iets geks uitkomt zei hij al maar als je het niet onderzoekt, weet je het niet. Eerste resultaten staan al in de online patiëntenportaal en lijken gelukkig goed, bezinking moet <20 zijn maar is bij mij 20 dus niet heel afwijkend en reumafactoren moet <14 zijn en is bij mij 11.

Dit type ontsteking zie je vaak bij reumatische aandoeningen zei hij of als losstaand issue maar van een reumatische aandoening is zo te zien gelukkig dus geen sprake. Uveitis zou nog wel kunnen maar die waardes zijn nog niet bekend.

Heb nu andere druppels gekregen: een prednison druppel en nog een druppel beide 3x per dag in beide ogen en moet 3x daags ibu slikken tegen de ontsteking. Over 14 dagen controle en dan is het waarschijnlijk niet over maar dan kijken we opnieuw naar de hoeveelheid druppels etc. Heb op dit moment wel 'n positief gevoel over de aanpak iig.
pi_212139025
Er is een behandelplan! @Memento-Mori B-)
pi_212139248
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:24 schreef Memento-Mori het volgende:
@:vlindertje89 pff wat 'n gedoe ook qua blaasontstekingen ed. En klopt, mijn man heeft clusterhoofdpijn en begon vorig jaar (1-1-2023) met een clusterpetiode van 8 weken. Gelukkig is het sindsdien weer weg gebleven. Hij had voorheen, iedere 1,5 jaar zo'n periode. Maar voor de periode van vorig jaar was het 5 jaar weggebleven dus we hopen dat het minstens weer 5 jaar wegblijft en hopelijk langer en nog mooier dat 't nooit meer terugkomt natuurlijk.

Gister bij oogarts 'n doortastend gesprek, hij ziet ook in dat het 1 probleem is en zo behandeld moet worden ipv steeds als nieuwe ontstekingen zoals eerst. En dit traject is waarschijnlijk echt iets van de hele lange adem, maarja dat heb ik echt liever met bijv een onderhoudsdruppel van iets voor maanden of langer en geen last meer dan iedere keer weer terug moeten komen na 'n paar weken.

Hij wilde toch bloedonderzoek, kans is klein dat er iets geks uitkomt zei hij al maar als je het niet onderzoekt, weet je het niet. Eerste resultaten staan al in de online patiëntenportaal en lijken gelukkig goed, bezinking moet <20 zijn maar is bij mij 20 dus niet heel afwijkend en reumafactoren moet <14 zijn en is bij mij 11.

Dit type ontsteking zie je vaak bij reumatische aandoeningen zei hij of als losstaand issue maar van een reumatische aandoening is zo te zien gelukkig dus geen sprake. Uveitis zou nog wel kunnen maar die waardes zijn nog niet bekend.

Heb nu andere druppels gekregen: een prednison druppel en nog een druppel beide 3x per dag in beide ogen en moet 3x daags ibu slikken tegen de ontsteking. Over 14 dagen controle en dan is het waarschijnlijk niet over maar dan kijken we opnieuw naar de hoeveelheid druppels etc. Heb op dit moment wel 'n positief gevoel over de aanpak iig.
Mooi ^O^
pi_212139263
Wachten op de wijkverpleegkundige die de 2e hormoontherapie-injectie gaat geven voor de kastanje van g.
Verder nog steeds in de weer met de stoma/rood/pijn/rauw. Dus weer contact over weer andere materialen uitproberen. Gelletje in zakje tegen de pancake werkt wel, poeder om rustig te krijgen lijkt averechts te werken.
Blijft wel vervelend voor hem zo, moet steeds wel pijnstilling blijven gebruiken of zelfs weer wat ophogen.

Dan gaat g boodschappen doen en ik stofzuigen.
En dan heb ik nog een verzette afspraak met de kapper.

En dan is het alweer etenstijd :+
pi_212139310
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:17 schreef Clubsoda het volgende:

We zaten binnen 10 dagen twee keer met BabyClub op de huisartsenpost :') (koortsstuip en benauwd). Hij is nog steeds zielig, verkouden met oorontsteking. Buiten dat: heel goed! Hij loopt inmiddels achter zijn karretje, eet lekker, brabbelt erop los. Hij adoreert zijn grote broer en die is ook dol op hem. Geeft eigenlijk nooit gedoe O+

O+
pi_212139435
Hopelijk helpen de bekkenbodemtherapie oefeningen Vlinder! En anders wel een fijn idee dat er een goede kliniek bestaat om je verder te kunnen helpen.
Rare vraag misschien, maar omdat stress een heel belangrijke factor is voor veel blaasproblemen bij katten; weet jij of dit ook iets is dat kan meespelen bij mensen? :D

Succes met je oog memento, mijn moeder heeft uveïtis en dan blijkt maar weer hoe belangrijk je ogen zijn. :*

Wat een naar gedoe met die stoma Blues/golfer. :{ Hopelijk wordt er toch een oplossing gevonden.

Ik ben vandaag eens vrijl. Dus sliep uit. Maakte een bananensmoothie :9 en doe wat klusjes die wat zijn blijven liggen.
Ben nu eens aan het bedenken wat we qua raambekleding willen. In elk geval iets van (valse) overgordijnen om de boel wat minder hol te maken (echo,,,cho...hooo) maar wil ik die juist weer van dikke stof of juist semi-transparant. En gaan we dan combineren met plisé of met houten jaloeziën... keuzes keuzes keuzes....
pi_212139732
Houten jaloeziën zijn wel erg mooi!
pi_212139751
Ik heb zoete aardappel paprika soep O+

En een 8jarige poezel die vorige winter heeft ontdekt dat op schoot zitten een ding is.

Wat fijn Vlindertje, begeleiders zoals jij ^O^
pi_212139908
Opeens wist ik vanmorgen - in de badkamer of all places 😂 - de reden van de waterige pindasoep gister.
Stomweg té veel bouillon gemaakt. Je raadt het nooit!
En toch was het lekker én veel.

De maatbeker is 500 ml. Dus de 2e maatbeker moest 100 ml zijn. En ik deed nog eens 500ml :R
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:00:32 #158
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212139990
Na het lezen van de laatste restaurantrecensie van Blues en golfer vond ik dat het maar eens gedaan moet zijn met mijn aversie tegen Social Chats. Zeker nu ik hier lees dat het meer medisch dan culinair is :D Is het hier een close kliekje of mag ik me er stilletjes ook inwurmen? Meeste stemmen gelden *O*
POLL
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_212140020
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:42 schreef Blues het volgende:
Houten jaloeziën zijn wel erg mooi!
We hebben ze voor de slaapkamer en gaan ze ook voor het keukenraam bestellen :Y (Hoewel ze wel machtig veel stof vangen...dat is wel een nadeel. Maar vooruit, het ziet er wel mooi uit)

Voor de woonkamer en eetkamer hebben ze wat nadelen waardoor plisse misschien toch beter aansluit bij onze wensen. We hebben nu tijdelijk van dat matte folie op de ramen; dus aan de onderzijde helpt dat tegen de inkijk, maar je kunt nog wel vrij naar buiten kijken als je omhoog kijkt/staat. En er is ook nog een strookje beneden vrij waardoor je naar de voortuin kunt gluren. Dit wil ik allemaal eigenlijk wel behouden, en dat is met jaloeziëen niet h te realiseren. (Dat is namelijk nooit helemaal vrije doorkijk als je ze naar beneden hebt, of juist weer volledig in de kijker als je ze half omhoog doet.) Met plisse wel. Nadeel is alleen dat ik heel veel plisse qua materiaal niet mooi vindt, beetje kil/kantoor/goedkoop. Maar wellicht is dat met mooie overgordijnen aan weerskanten van de ramen wel wat tegen te gaan.

EDIT: oh wacht, misschien bestaan er ook wel houten jaloezieën die je volgens dat top down bottum up -principe (zoals plisse dat heeft ) kunt bevestigen. Zag net een soort klemsystemen van luxaflex. Eens onderzoeken wat dat is.
pi_212140074
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:00 schreef flipsen het volgende:
Na het lezen van de laatste restaurantrecensie van Blues en golfer vond ik dat het maar eens gedaan moet zijn met mijn aversie tegen Social Chats. Zeker nu ik hier lees dat het meer medisch dan culinair is :D Is het hier een close kliekje of mag ik me er stilletjes ook inwurmen? Meeste stemmen gelden *O*
[poll=6603]
Ik mis de optie "Ja, mits flips een gratis en geheel verblijf verzorgt voor de stamgasten van deze SC'

Locatie laat ik dan natuurlijk aan jou over, als reisspecialist. Maar 't mot wel goed zijn :P
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:11:20 #161
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212140133
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik mis de optie "Ja, mits flips een gratis en geheel verblijf verzorgt voor de stamgasten van deze SC'

Locatie laat ik dan natuurlijk aan jou over, als reisspecialist. Maar 't mot wel goed zijn :P
Je weet dat ik gespecialiseerd ben in Zuid-Amerika he? Wordt een beetje té begrotelijk _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_212140149
quote:
86s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:11 schreef flipsen het volgende:

[..]
Je weet dat ik gespecialiseerd ben in Zuid-Amerika he? Wordt een beetje té begrotelijk _O-
Ja hé, je moet wel een béétje gemotiveerd zijn hè :{w

Welkom :D
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 13:23:39 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212140250
quote:
[poll=6603]
Wat vind je van bloedworst, waar bewaar je eieren?
pi_212140256
Hoi Flipsen, welkom :W
Spoilers!
pi_212140285
quote:
[poll=6603]
Is een dinerbon ook van toepassing in Zuid-Amerika?

En welkom natuurlijk :B
(De laatste alinea in het verslag gaf de doorslag 😇)

Onderwerpen switchen dagelijks hoor: van medisch naar culinair naar cultuur naar ….reizen.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:42:58 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212140366
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat vind je van bloedworst, waar bewaar je eieren?
Morcilla, heerlijk! Maar dan liefst de "Morcilla Vasca", met rozijnen en walnoten erin. Moriclla wordt hier veel gegeten als voorafje, vaak samen met een chorizo, dan heet het "matrimonio" (huwelijk). Hoe poetisch, de Argentijnse keuken...

Scharreleieren (van de boer vlakbij) gaan hier in de koelkast. Toevallig zag ik gisteren iets op instagram over eieren wel of niet in de koelkast (en zeker niet in de koelkastdeur), grappig. Mag ik blijven?
pi_212140367
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Is een dinerbon ook van toepassing in Zuid-Amerika?

En welkom natuurlijk :B
(De laatste alinea in het verslag gaf de doorslag 😇)

Onderwerpen switchen dagelijks hoor: van medisch naar culinair naar cultuur naar ….reizen.
En katten, vooral veel katten :')
Spoilers!
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:46:58 #168
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212140395
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh oh...
https://www.instagram.com/p/C2abe9JRQ8A/

Edit: Als ik dan niet mijn reisorganisatie mag spammen, dan toch zeker het hondenhotel van mijn vrouw (en 2 ouwetjes van ons, 14 en 16 jaar)
pi_212140400
quote:

[..]
En tuinen…en collega’s…! En leidinggevenden.

Oh ja…flipsen runt ook een hondenpension. Geen cattery.
Pardon…hondenHotel 😎
pi_212140425
Dit is het uur, dat ik eigenlijk naar fitness zou gaan. Eigenlijk.

Er zit nogal de klad in. 8)7
pi_212140481
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]
We hebben ze voor de slaapkamer en gaan ze ook voor het keukenraam bestellen :Y (Hoewel ze wel machtig veel stof vangen...dat is wel een nadeel. Maar vooruit, het ziet er wel mooi uit)

Voor de woonkamer en eetkamer hebben ze wat nadelen waardoor plisse misschien toch beter aansluit bij onze wensen. We hebben nu tijdelijk van dat matte folie op de ramen; dus aan de onderzijde helpt dat tegen de inkijk, maar je kunt nog wel vrij naar buiten kijken als je omhoog kijkt/staat. En er is ook nog een strookje beneden vrij waardoor je naar de voortuin kunt gluren. Dit wil ik allemaal eigenlijk wel behouden, en dat is met jaloeziëen niet h te realiseren. (Dat is namelijk nooit helemaal vrije doorkijk als je ze naar beneden hebt, of juist weer volledig in de kijker als je ze half omhoog doet.) Met plisse wel. Nadeel is alleen dat ik heel veel plisse qua materiaal niet mooi vindt, beetje kil/kantoor/goedkoop. Maar wellicht is dat met mooie overgordijnen aan weerskanten van de ramen wel wat tegen te gaan.

EDIT: oh wacht, misschien bestaan er ook wel houten jaloezieën die je volgens dat top down bottum up -principe (zoals plisse dat heeft ) kunt bevestigen. Zag net een soort klemsystemen van luxaflex. Eens onderzoeken wat dat is.
^O^
Heb je wat piccies van je casa?
En ben je nog steeds happy met het huis?
pi_212140497
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh! Linkje?
pi_212140503
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:50 schreef AnneX het volgende:

Hier wel gefitnesst *G*
Ik heb 2 verdiepingen gestoft en gezogen, 2 trappen gezogen, het balkon :+ en de garage *G* auto was er toch uit ivm boskippen die g deed.
Nog een dooie plant uit het voorstukkie gesnoeid en nu rust voor rug ^O^ En veel water met wat diepvriesfruit erin.. dat vind ik toch een lekkere uitvinding :9
Kapper was om 13 uur maar ze hebben een zieke dus ik hoef pas 1530.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:59:29 #174
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212140519
zeg flipsen, kan jij dan ook uitzoeken hoe ik makkelijk van mijn land naar Trinidad&Tobago EN Peru kan in October ? :P want nu vind ik alleen maar een overstap die 45 uur duurt oid.. :o

ik moet alleen nog even wat geld gaan verdienen.. nu dus bezig met het aanschrijven van mensen en ik vind het geloof ik wat lastig :o ik ben geen marketing mens geloof ik

verder zit hier de klad ook enorm in sporten, maar om nou met een snotneus het zwembad in te duiken is ook zo wat, dus dat moet nog maar even wachten.. ik krijg gelukkig genoeg beweging met het versjouwen van 25 kg zakken met hout pellets.. :o
pi_212140523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:46 schreef flipsen het volgende:

[..]
Oh oh...

Edit: Als ik dan niet mijn reisorganisatie mag spammen, dan toch zeker het hondenhotel van mijn vrouw (en 2 ouwetjes van ons, 14 en 16 jaar)
Linkjes zijn altijd leuk.
Of het nou dieren zijn, vieze wonden :9 eten of huisdingen.
Foto's zijn we ook dol op hier :+

welkom! :W
  dinsdag 23 januari 2024 @ 14:12:18 #176
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212140645
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:59 schreef Barreltje het volgende:
zeg flipsen, kan jij dan ook uitzoeken hoe ik makkelijk van mijn land naar Trinidad&Tobago EN Peru kan in October ? :P want nu vind ik alleen maar een overstap die 45 uur duurt oid.. :o
Van Lima naar Port of Spain kan met Copa Airlines via Panama. 42 minuten overstaptijd kort genoeg? :D
Van Port of Spain naar Lima is wat langer, overstaptijd van 2:42 uur...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
POS → LIMwo 23 okt.
1 tussenstop • 9u 27m
4:07 - 6:17(3u 10m)
Piarco Intl (POS) - Tocumen Intl (PTY)
Copa Airlines 315
Narrow-body jet
Boeing 737-700
2u 42m•Overstap in Panama-stad (PTY)
8:59 - 12:34(3u 35m)
Tocumen Intl (PTY) - J Chavez Internationaal (LIM)
Copa Airlines 761
Narrow-body jet
Boeing 737-800
pi_212140815
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:50 schreef AnneX het volgende:

Hup! Je bent blij als je geweest bent.
Spoilers!
pi_212140848
Ik ben aan het thuiswerken met op de achtergrond een hoop gerammel, mijn liefste is een fietsenschuurbouwpakket inelkaar aan het vloeken knutselen.

Het ziet er nu wel uit alsof het een vrij degelijk schuurtje gaat worden :D
pi_212140897
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:30 schreef sigme het volgende:
Ik ben aan het thuiswerken met op de achtergrond een hoop gerammel, mijn liefste is een fietsenschuurbouwpakket inelkaar aan het vloeken knutselen.

Dat staat hier voor binnenkort ook op de agenda. Ik heb op een of andere manier het gevoel dat het echt een rotklus gaat zijn. Net als het aansluiten van de regentonnen.

Voorlopig moet er hier ook gewerkt worden. De boekhouding. In Excact :r :r :r :r

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 23-01-2024 14:40:13 ]
Spoilers!
  dinsdag 23 januari 2024 @ 14:43:12 #180
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212140969
quote:

_O-

Ik had het er afgelopen week nog over met iemand, ik heb sinds ik uit NL ben nog 1x een fiets gekocht toen we nog in Bariloche woonden (bergen). 2x gebruikt, daarna nooit meer. Ik háát fietsen als ik niet in NL ben :@
pi_212141090
quote:

:D
pi_212141127
Oscarnominaties zijn net weer bekend gemaakt, benieuwd of het ons weer gaat lukken om alle films te zien :)
  dinsdag 23 januari 2024 @ 15:05:41 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212141300
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:59 schreef Barreltje het volgende:

ik moet alleen nog even wat geld gaan verdienen.. nu dus bezig met het aanschrijven van mensen en ik vind het geloof ik wat lastig :o ik ben geen marketing mens geloof ik

verder zit hier de klad ook enorm in sporten, maar om nou met een snotneus het zwembad in te duiken is ook zo wat, dus dat moet nog maar even wachten.. ik krijg gelukkig genoeg beweging met het versjouwen van 25 kg zakken met hout pellets.. :o
Moeten die plaats maken? Of om te stoken?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 15:24:56 #184
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212141516
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Moeten die plaats maken? Of om te stoken?
stoken.. die jij gezien hebt zijn al helemaal weg.. -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:12 schreef flipsen het volgende:

[..]
Van Lima naar Port of Spain kan met Copa Airlines via Panama. 42 minuten overstaptijd kort genoeg? :D
Van Port of Spain naar Lima is wat langer, overstaptijd van 2:42 uur...
[ code verwijderd ]

tnx! Dat zijn betere opties!
pi_212141645
quote:

[..]
En seks! Te weinig seks :')
pi_212141716
Wijn! Meer wijn!

Dat schuurtje komt morgen wel, misschien.
pi_212141888
quote:
[poll=6603]
Ik mis de optie ‘boeit me niet, maar ik wil de resultaten van de poll inzien’ :+
pi_212141898
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]

O, en deze!
pi_212141968
Ouders zijn op bezoek geweest.

Deur hangt er weer in *O*

Kater genoot zo van het aaien door moeders dat hij kortsluiting maakte en in haar hand hing. Die zij, als amateur, natuurlijk terugtrok. Dus ipv een paar speldenprikjes werden het pleisterwaardige krassen -O- Dus met die toenaderingspoging is het ook wel weer klaar :')

Tevens willen ze niet gereanimeerd worden. Denken daar heel duidelijk in te zijn maar zonder verklaring die in hun dossier komt en -beter nog- een penning oid bij omvallen op straat zal er vast wel gepompt worden. Maar dat was dan weer een stap te ver.
En binnenkort plannen we een administratie doorneem middagje. Voorbereid zijn op ‘voor het geval dat’. Pa wil er een lunch afspraak van maken. Altijd een excuus om uit eten te gaan :Y)
pi_212142013
Mijn oma had luid en duidelijk overal laten noteren dat er niet gereanimeerd moest worden.
Kreeg ze longontsteking. Kreeg ze antibiotica. Leefde ze daarna nog jaren. Dat telde dan niet als reanimatie.
pi_212142028
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:06 schreef sigme het volgende:
Mijn oma had luid en duidelijk overal laten noteren dat er niet gereanimeerd moest worden.
Kreeg ze longontsteking. Kreeg ze antibiotica. Leefde ze daarna nog jaren. Dat telde dan niet als reanimatie.
Jup . Wilsverklaring is the way en dat dekt nog niet alle opties.
pi_212142054
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik mis de optie ‘boeit me niet, maar ik wil de resultaten van de poll inzien’ :+
Altijd dit ja.
Spoilers!
pi_212142155
Welkom @flipsen

Zijn er geen bierfestivals die jullie filmkijk streven in de weg zitten? @Sarabi

Pffff druk druk druk. 10 mensen in het eerste uur van 10-12 spreekuur. Om 12.10 kwam iemand of ik nog kon helpen. Aardig als ik ben “tuurlijk, kom maar”. Was het iemand die woest was op een andere organisatie, wilde bij ons een klacht indienen (kan niet), werd toen woest op ons wilde bij die andere organisatie een klacht indienen over obs (kan niet) werd steeds woester (discriminatie dit dat) toen bleef ik zwijgen en vriendelijk blijven kijken, werd hij nog woester :D . Zijn tolk bleef maar verontschuldigen en die heb ik, toen woeste man wegstormde, hartelijk bedant het gezegd dat hij zich er niets van moest aantrekken.
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 16:21:47 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212142169
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:46 schreef flipsen het volgende:

[..]
Oh oh...

Honten? Nee, spam dan je reisbureau maar :P
pi_212142188
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:20 schreef Kaatje1 het volgende:

Zijn er geen bierfestivals die jullie filmkijk streven in de weg zitten? @:sarabi

De Oscars zijn 10 maart en ons eerste festival is pas weer eind maart dus dat komt toevallig goed uit :D

Wel gaan we vanaf half februari weer elk weekend bier bezorgen, maar dan zijn we wel de avonden thuis.
pi_212142568
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat knap van je student, ze mag trots zijn op zichzelf en heel dankbaar dat ze jou trof als begeleider!
Ach wat sneu ;( hopelijk gaat de oorontsteking snel weg en is ie dan weer een tijdje fit!

En dat klinkt verder wel echt super fijn O+ . Hoe gaat het met jouzelf? Je was alweer aan het werk toch?
pi_212142628
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Hopelijk helpen de bekkenbodemtherapie oefeningen Vlinder! En anders wel een fijn idee dat er een goede kliniek bestaat om je verder te kunnen helpen.
Rare vraag misschien, maar omdat stress een heel belangrijke factor is voor veel blaasproblemen bij katten; weet jij of dit ook iets is dat kan meespelen bij mensen? :D

Succes met je oog memento, mijn moeder heeft uveïtis en dan blijkt maar weer hoe belangrijk je ogen zijn. :*

Wat een naar gedoe met die stoma Blues/golfer. :{ Hopelijk wordt er toch een oplossing gevonden.

Ik ben vandaag eens vrijl. Dus sliep uit. Maakte een bananensmoothie :9 en doe wat klusjes die wat zijn blijven liggen.
Ben nu eens aan het bedenken wat we qua raambekleding willen. In elk geval iets van (valse) overgordijnen om de boel wat minder hol te maken (echo,,,cho...hooo) maar wil ik die juist weer van dikke stof of juist semi-transparant. En gaan we dan combineren met plisé of met houten jaloeziën... keuzes keuzes keuzes....
Volgens mij niet, daar heb ik althans nog niks over gelezen en huisarts heeft daar ook niks over gevraagd/gezegd. Wel interessante vraag eigenlijk!
Klinkt als een lekkere dag zo. Keuzes maken is moeilijk :P maar lukt uiteindelijk vast!

@Blues wat vervelend dat het toch nog steeds voor gedoe en pijn zorgt!

@mementomori fijn dat het vooralsnog weg is gebleven! Hopelijk inderdaad nog heel lang weg nu!
En wat fijn dat de arts zo doortastend was. Natuurlijk niet leuk dat langer druppels etc nodig is, maar wel liever dat dan steeds behandelen, 'klaar', toch terug, en repeat.
pi_212142645
Mensen! Ik bereikte een mijlpaal! Ik doe sinds een maand of 4 2-3 keer in de week yoga. Altijd Adriene en altijd beginnersfilmpjes en/of video's van een paar minuten. Gelukkig zijn er daar veel van dus ik heb veel variatie.

Vandaag vond ik voor het eerst een lange video te licht *O*

Vooruitgang *O*
Spoilers!
pi_212142671
Beetje goed nieuws net met telefoontje vh AVL dan toch:
ipv de mogelijk 20 prostaatbestralingen durven ze het toch aan om er 5 te doen, het is een vrij nieuwe methode via MRI.
Zo blij voor g dat ie er maar 5 hoeft ipv 20 *O*
Wel kans op blaascomplicaties ivm operatiegebied, maar zowel de artsen als g zelf durven dat risico te nemen.
pi_212142683
Oh wat fijn @Blues, zoveel korter
pi_212142728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:20 schreef Kaatje1 het volgende:

Pffff druk druk druk. 10 mensen in het eerste uur van 10-12 spreekuur. Om 12.10 kwam iemand of ik nog kon helpen. Aardig als ik ben “tuurlijk, kom maar”. Was het iemand die woest was op een andere organisatie, wilde bij ons een klacht indienen (kan niet), werd toen woest op ons wilde bij die andere organisatie een klacht indienen over obs (kan niet) werd steeds woester (discriminatie dit dat) toen bleef ik zwijgen en vriendelijk blijven kijken, werd hij nog woester :D . Zijn tolk bleef maar verontschuldigen en die heb ik, toen woeste man wegstormde, hartelijk bedant het gezegd dat hij zich er niets van moest aantrekken.
Wat een frustratie zit er toch bij die mensen, ik vind t ook wel logisch. -O-
Goed dat je rustig kon blijven, het enige dat je kun doen. Lastig werk heb je :*
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 17:45:44 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212142918
Met het oog op Duitse machinisten die alweer aan het staken zijn maar eens gekeken of er opties via Frankrijk zijn.
Reservering voor de TGV Parijs-Zürich kost ¤57, indien er zitplaatsen beschikbaar zijn voor Interrailers 8)7

Kan een of andere milieuorganisatie die lui niet voor het gerecht slepen? Het aantal vluchten van/naar en binnen Duitsland was al enorm gestegen, zouden zelf widebodies op binnenlandse vluchten komen.
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 17:48:05 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212142946
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een frustratie zit er toch bij die mensen, ik vind t ook wel logisch. -O-
Goed dat je rustig kon blijven, het enige dat je kun doen. Lastig werk heb je :*
Onfatsoenlijk gedrag naar mensen die je willen helpen is logisch, zeg je dat?
pi_212143010
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Frustratie uit zich. Dat is niet fraai maar wel menselijk.

Wat geen excuus is voor onfatsoen (of erger) is hoor, maar als je je de frustratie ietwat kan voorstellen wordt het wel makkelijker om een deel van onfatsoen te negeren.

SPOILER
pi_212143022
Ik zou eigenlijk moeten inloggen en nog een uurtje werken. Maar ik heb geen zin.
pi_212143023
quote:

[..]
Hij was boos, en waarschijnlijk van aard een opgewonden standje. Dit was een boosheid zonder reden maar wie weet wat hij de afgelopen dagen/weken al op z’n bordje had gekregen.
Er is ook een meneer die steeds grapjes maakt maar de ellende zie je in de ogen of soms wanneer hij iets meer zegt. Zijn gezin zit in Rafah. Vanochtend kwam hij blij vertellen dat hij na 3 dagen weer contact had gehad met ze. Hij wist dat er enorme bombardementen waren geweest, 2 zwagers en een neefje zal hij nooit meer zien.
Dus ja, ik begrijp volkomen waar die frustratie vandaan komt. Veel meer dan “lastig dat ik nu niet kan reizen op de manier die mij uitkomt (sorry dat ik nu een beetje fel ben)
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:03:05 #207
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212143086
quote:

Heb je een linkje? Ik zoek ook nog iets voor de fietsen :D
pi_212143088
quote:

Nee.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 januari 2024 @ 18:57:34 #209
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212143662
Bui. File. Het werd gemakspasta ipv sportief doen :+
pi_212143761
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:03 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Heb je een linkje? Ik zoek ook nog iets voor de fietsen :D
Wij hebben deze gekocht: https://www.dancovershop.(...)x193m-antraciet.aspx
Er zijn ook dichtere exemplaren: https://www.dancovershop.com/nl/search.aspx?searchstr=fiets
pi_212143796
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 07:52 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb niet meer poes en W. stuurde me het bed uit dus nu zit ik eenzaam op de bank. ;(
Staat W. eventueel open voor poes?

Hier wilde F. een poes. Ik was team hond, want die hadden we thuis (Beagle O+ ). Toen belde zijn ex in paniek, had poes aangeschaft, maar poes had stress en haarde als een mofo, dus poes moest wieberen :( Dus.

Nu ben ik team poes :7 Ook al haart ze idd als een mofo van maart t/m augustus :') maar als ze ooit gaat hemelen, dan komen er twee poezen.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_212143806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ach wat sneu ;( hopelijk gaat de oorontsteking snel weg en is ie dan weer een tijdje fit!

En dat klinkt verder wel echt super fijn O+ . Hoe gaat het met jouzelf? Je was alweer aan het werk toch?
Ook goed :Y Ik werk sind september weer, dat loopt eigenlijk heel prima en ben mijn draai wel aan het vinden. Sinds januari ook weer de volle uren ipv -25% vanwege kolven. Dat kolven doe ik nu in mijn pauze of tijdens het werken (achter de computer, niet met als ik patiënten zie :') ) en ik kijk er naar uit als ik daar over 1,5 maand mee kan stoppen.

Verder ben ik gewoon heel blij met mijn drie liefste mensen O+ Het is ook best verfrissend om níet in een scheiding te liggen met een baby :P
  dinsdag 23 januari 2024 @ 19:13:12 #213
63722 z80
I fink you freaky
pi_212143814
Pffff. Dat was een dure niet lek te rijden achterband van nog geen jaar oud.
Donderdag of vrijdag dat die er eens af halen en kijken waar het lek zit. En of de band nog te redden is.
Ik had geen zin om in de stromende regen te gaan lopen. Dan maar door op een lege band.
pi_212144244
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 19:13 schreef z80 het volgende:
Pffff. Dat was een dure niet lek te rijden achterband van nog geen jaar oud.
Donderdag of vrijdag dat die er eens af halen en kijken waar het lek zit. En of de band nog te redden is.
Ik had geen zin om in de stromende regen te gaan lopen. Dan maar door op een lege band.
Velg controleren op scherpe randjes, ook onder het velglint, ventiel kan het ook nog zijn.
pi_212144295
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:45 schreef derLudolf het volgende:
Met het oog op Duitse machinisten die alweer aan het staken zijn maar eens gekeken of er opties via Frankrijk zijn.
Reservering voor de TGV Parijs-Zürich kost ¤57, indien er zitplaatsen beschikbaar zijn voor Interrailers 8)7

Kan een of andere milieuorganisatie die lui niet voor het gerecht slepen? Het aantal vluchten van/naar en binnen Duitsland was al enorm gestegen, zouden zelf widebodies op binnenlandse vluchten komen.
Dat wordt met de flixbus :P
pi_212144418
Jeetje joh, CS! Scheiden met een baby. Wat ellendig!
pi_212144759
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 19:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ook goed :Y Ik werk sind september weer, dat loopt eigenlijk heel prima en ben mijn draai wel aan het vinden. Sinds januari ook weer de volle uren ipv -25% vanwege kolven. Dat kolven doe ik nu in mijn pauze of tijdens het werken (achter de computer, niet met als ik patiënten zie :') ) en ik kijk er naar uit als ik daar over 1,5 maand mee kan stoppen.

Verder ben ik gewoon heel blij met mijn drie liefste mensen O+ Het is ook best verfrissend om níet in een scheiding te liggen met een baby :P
Oef, een scheiding is natuurlijk nooit fijn, maar met een baby is natuurlijk nog erger
pi_212144906
Dat was dus 11 jaar geleden hè, die scheiding :o ik weet niet hoe duidelijk ik was.

Dat was heftig ja, maar het kwam goed. Maar nog een keer een baby haalt ook wel weer veel naar boven van hoe het toen was. Dat is niet erg maar soms wel intens.
pi_212144939
Ik wilde nog met jullie delen hoe het vandaag ging op mijn werk.

Ik heb een presentatie gegeven over het project dat deze maandag live gegaan is, wat we allemaal daarvoor gedaan hebben en wat er nog gaat volgen. Collega met wie ik het project gedaan heb, had taart gebakken om te vieren dat het af is *G*

Andere collega: "Sinds wanneer krijgen we telkens taart als er een project af is, in MIJN TIJD was dat helemaal niet zo en nu krijgen we om de haverklap taart, wat een onzin"

Dan ben je wel op zoek naar iets om over te zeiken zeg, manmanmanman :') _O-
pi_212144959
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:02 schreef Clubsoda het volgende:
Dat was dus 11 jaar geleden hè, die scheiding :o ik weet niet hoe duidelijk ik was.

Dat was heftig ja, maar het kwam goed. Maar nog een keer een baby haalt ook wel weer veel naar boven van hoe het toen was. Dat is niet erg maar soms wel intens.
Snapte ik hoor, maar wist niet dat je echt in de babytijd gescheiden was. Lijkt me net een tikkie intenser dan met iets grotere (of zonder) kinderen scheiden
pi_212145018
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Snapte ik hoor, maar wist niet dat je echt in de babytijd gescheiden was. Lijkt me net een tikkie intenser dan met iets grotere (of zonder) kinderen scheiden
Dat dus, zeker na de opmerking blij te zijn met 3 lieve mensen om je heen, dat lijkt niet op een voorhanden zijnde scheiding ;)
pi_212145058
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik wilde nog met jullie delen hoe het vandaag ging op mijn werk.

Ik heb een presentatie gegeven over het project dat deze maandag live gegaan is, wat we allemaal daarvoor gedaan hebben en wat er nog gaat volgen. Collega met wie ik het project gedaan heb, had taart gebakken om te vieren dat het af is *G*

Andere collega: "Sinds wanneer krijgen we telkens taart als er een project af is, in MIJN TIJD was dat helemaal niet zo en nu krijgen we om de haverklap taart, wat een onzin"

Dan ben je wel op zoek naar iets om over te zeiken zeg, manmanmanman :') _O-
Wel fijn dat collega zeikt (figuurlijk hoop ik) over de taart en niet over de presentatie. Blijkbaar kon die daar niets zeikwaardigs in vinden.
pi_212145157
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Acht maanden was hij. Het goede voor hem is dat hij niet beter weet en hij nooit heeft hoeven wennen. Maar het gemis voor ons en het zo snel alweer afscheid nemen van het gezin wat je pas net bent, dat was heel moeilijk.
pi_212145269
Zeiken over taart :') dan heb je een leuk leven :+
pi_212145288
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Acht maanden was hij. Het goede voor hem is dat hij niet beter weet en hij nooit heeft hoeven wennen. Maar het gemis voor ons en het zo snel alweer afscheid nemen van het gezin wat je pas net bent, dat was heel moeilijk.
Wow heftige tijd was dat dan :o
pi_212145377
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Wow heftige tijd was dat dan :o
Zeker. Opeens een eenoudergezin zijn, de shit in je eentje runnen ook financieel, baby missen, iedereen en z'n moeder boos op je, nieuwe relatie op 400 kilometer afstand en ondertussen liep mijn promotietraject voor geen meter.

Maar goed, het was op mijn initiatief dus ik vond (vind ;) ) dat ik niet mag zeiken :P maar nu ik dus weer in de babytijd zit, denk ik regelmatig: 'hoe dan?!' Je kan meer dan je denkt :Y maar geweldig als dat dit keer niet hóeft.
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 20:27:51 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212145399
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:17 schreef Clubsoda het volgende:
Zeiken over taart :') dan heb je een leuk leven :+
Wij klagen ook regelmatig over taart op het werk. Vooral over heb gebrek er aan.

Misschien maar eens een veenbesstam halen bij het Veenpark, ter voorkomen van blaasproblemen. Je moet een reden hebben toch? :+
pi_212145438
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wel fijn dat collega zeikt (figuurlijk hoop ik) over de taart en niet over de presentatie. Blijkbaar kon die daar niets zeikwaardigs in vinden.
:D Goeie!
Wie zeikt er over taart :N Taart :9
pi_212145499
Wat klinkt dat heerlijk, @Clubsoda! En dat mag ook wel, na hoe het vorige keer liep (anders natuurlijk óók, maar nu al helemaal). Dat klinkt echt wel heel pittig, maar je kan inderdaad meer dan je tevoren denkt, zeker als het doen ook de enige optie is. Kan me wel voorstellen dat dat nu soms weer even opnieuw binnenkomt.

@Tele6 mijn hemel, het moet toch wel op heel veel vlakken niet zo lekker lopen in je leven als je daarover gaat lopen zeuren :X wat een sneue reactie, zeg. Ook wel mooi eigenlijk, 'in haar tijd'. Terwijl ze gewoon nog bij jullie werkt. Zegt ze daarmee nou impliciet dat zij tegenwoordig dus niks meer presteert (want blijkbaar ligt de tijd dat zij dit soort dingen deed maar geen taart kreeg al achter haar)? Of voelt ze zich al alsof ze met pensioen is ofzo (want blijkbaar is de huidige tijd niet meer de tijd dat zij er werkt)? _O-

Ik kreeg net de scriptie binnen van de studente en pinkte een klein traantje weg bij haar dankwoord O+

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 23-01-2024 22:05:30 ]
  dinsdag 23 januari 2024 @ 20:35:08 #230
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212145503
Ik zeik niet over taart, maar ik eet het ook zelden.
Soms uit beleefdheid een stukje, maar ik ben er geen fan van.
Wel van vlaai, een tom pouce, een turco of een bananensoes, maar een stuk slagroomtaart of iets met veel jam sla ik met liefde over…
pi_212145533
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:35 schreef MadMaster het volgende:
Ik zeik niet over taart, maar ik eet het ook zelden.
Soms uit beleefdheid een stukje, maar ik ben er geen fan van.
Wel van vlaai, een tom pouce, een turco of een bananensoes, maar een stuk slagroomtaart of iets met veel jam sla ik met liefde over…
Jahaaa, dat weten we :{w
pi_212145570
Mooi @vlindertje89 zo kostbaar

Taart, ook geen fan, gebakjes (met name klein) wel en vlaai (de echte dus) heb ik pas kortgeleden mogen ontdekken. Maar ik heb liever een saucijzenbroodje
pi_212145571
Mooi dankwoord vlindertje O+

Ik vind positieve feedback van mijn stagiaires ook altijd zo’n mooi kado. Zeker als de stage lastig was, ik streng moest zijn en soms dingen zeggen die ook ik liever niet had willen zeggen. En dat ze dan achteraf (zeker als de stage weer rechtgetrokken is) ze er met wat afstand op terugkijken en het toch waarderen.
pi_212145582
Het was kwarktaart met verse blauwe bessen erop. Ik vond het erg lekker, en kan het ook altijd waarderen als een collega zelf aan het bakken gaat. :)

De Limburgse collega's hoeven niet zelf te bakken, graag zelfs niet :P
pi_212145620
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooi dankwoord vlindertje O+

Ik vind positieve feedback van mijn stagiaires ook altijd zo’n mooi kado. Zeker als de stage lastig was, ik streng moest zijn en soms dingen zeggen die ook ik liever niet had willen zeggen. En dat ze dan achteraf (zeker als de stage weer rechtgetrokken is) ze er met wat afstand op terugkijken en het toch waarderen.
Ja, absoluut. Bij deze heb ik dan niet streng hoeven zijn maar vooral haar wat meer vertrouwen geven dat ze het echt kan en wat tot rust moeten brengen, maar ze had het zó moeilijk met zichzelf en dat ik daar dan inderdaad wat in heb kunnen bijdragen om de scriptie dan wat gemakkelijker te maken, is zo fijn om te horen! Maar inderdaad, ook degenen die achteraf inzien dat wat je zei misschien niet leuk was om te horen, maar wel nodig, en dat ze daar júist van hebben geleerd, en dat dan ook nog kunnen zeggen tegen je, geven zoveel voldoening!
pi_212145839
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 19:11 schreef Syrena het volgende:
Nu ben ik team poes :7 Ook al haart ze idd als een mofo van maart t/m augustus :') maar als ze ooit gaat hemelen, dan komen er twee poezen.
Ik ben ook team poes O+
*)
pi_212145913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 19:11 schreef Syrena het volgende:
Ik ben ook team poes O+
*)
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zeker. Opeens een eenoudergezin zijn, de shit in je eentje runnen ook financieel, baby missen, iedereen en z'n moeder boos op je, nieuwe relatie op 400 kilometer afstand en ondertussen liep mijn promotietraject voor geen meter.

Maar goed, het was op mijn initiatief dus ik vond (vind ;) ) dat ik niet mag zeiken :P maar nu ik dus weer in de babytijd zit, denk ik regelmatig: 'hoe dan?!' Je kan meer dan je denkt :Y maar geweldig als dat dit keer niet hóeft.
Wie wordt er dan ook lesbies met een baby!
pi_212145919
Die twee posts passen merkwaardig goed bij elkaar
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:04:15 #239
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212145963
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jahaaa, dat weten we :{w
Ach ja, eens in de zoveel tijd komen bepaalde zaken hier weer voorbij en draag ik daar graag aan bij… :P
pi_212145967
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben ook team poes O+
*)
Qua mens puur #teampenis :9
More pussy for you :+
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:13:30 #241
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212146088
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:01 schreef Vanyel het volgende:
Die twee posts passen merkwaardig goed bij elkaar
_O-

Maareh, taart? Waar?? Voor zoetekauwen als ik is Argentinië toch wel het Walhalla (helaas). De glazuur springt nog net niet van je tanden als je hier langs de bakkertjes loopt (bijna letterlijk op iedere straathoek). Maar we kunnen ons tegenwoordig redelijk goed inhouden, vaak met moeite, dat dan weer wel. Zo eten we echt niet meer 3x per week facturas voor het ontbijt:

En we zijn ook af van de 1 a 2x per week een halve kilo ambachelijk ijs (per persoon, duh...) naar binnenlepelen. Het valt me tegenwoordig vaak slecht, dus dat helpt ook :P

Voor wie toch wel eens Argentijns lekkers wil proberen en geen reis bij een Argentinië specialist willen boeken, BairesAmsterdam heeft behalve empanadas ook medialunas (die behoren tot de facturas) en alfajores in het assortiment :Y
pi_212146203
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:45 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, absoluut. Bij deze heb ik dan niet streng hoeven zijn maar vooral haar wat meer vertrouwen geven dat ze het echt kan en wat tot rust moeten brengen, maar ze had het zó moeilijk met zichzelf en dat ik daar dan inderdaad wat in heb kunnen bijdragen om de scriptie dan wat gemakkelijker te maken, is zo fijn om te horen! Maar inderdaad, ook degenen die achteraf inzien dat wat je zei misschien niet leuk was om te horen, maar wel nodig, en dat ze daar júist van hebben geleerd, en dat dan ook nog kunnen zeggen tegen je, geven zoveel voldoening!
Een mooi lichtpuntje in donkere tijden, hopelijk heb je snel een oplossing voor je ziekte. Sterkte!
pi_212146245
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:13 schreef flipsen het volgende:

[..]
_O-

Maareh, taart? Waar?? Voor zoetekauwen als ik is Argentinië toch wel het Walhalla (helaas). De glazuur springt nog net niet van je tanden als je hier langs de bakkertjes loopt (bijna letterlijk op iedere straathoek). Maar we kunnen ons tegenwoordig redelijk goed inhouden, vaak met moeite, dat dan weer wel. Zo eten we echt niet meer 3x per week facturas voor het ontbijt:

[ afbeelding ]

En we zijn ook af van de 1 a 2x per week een halve kilo ambachelijk ijs (per persoon, duh...) naar binnenlepelen. Het valt me tegenwoordig vaak slecht, dus dat helpt ook :P

Voor wie toch wel eens Argentijns lekkers wil proberen en geen reis bij een Argentinië specialist willen boeken, BairesAmsterdam heeft behalve empanadas ook medialunas (die behoren tot de facturas) en alfajores in het assortiment :Y
De Argentijnse croissant volgens Google, geef mij dan maar een echte Franse vette. :9
pi_212146270
quote:

[..]
_O-

[ afbeelding ]

:9

Ik heb afgelopen zomer in De Jordaan een heerlijke chorizo empanada gegeten bij een echte Argentijn (naam vergeten) :9
Spoilers!
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:28:58 #245
63722 z80
I fink you freaky
pi_212146309
quote:

[..]
_O-

[ afbeelding ]

In het werelddeel waar jij wond ben ik nog niet geweest. Maar dit plaatje lijkt heel veel op wat je in Vietnam in elk dorp tegenkomt. Met dank aan de Franse overheersing.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:31:22 #246
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212146345
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:28 schreef z80 het volgende:

[..]
In het werelddeel waar jij wond ben ik nog niet geweest. Maar dit plaatje lijkt heel veel op wat je in Vietnam in elk dorp tegenkomt. Met dank aan de Franse overheersing.
Zo verkopen ze bij Asian Oriental de Portugese Pastel de Belém vanwege de relatie met Macau.
Fusion…
pi_212146395
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:04 schreef Syrena het volgende:

[..]
Qua mens puur #teampenis :9
More pussy for you :+
Ik heb mijn handen echt meer dan vol aan één.

Maar lief van je :Y
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:43:15 #248
63722 z80
I fink you freaky
pi_212146491
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zo verkopen ze bij Asian Oriental de Portugese Pastel de Belém vanwege de relatie met Macau.
Fusion…
Macau was dan ook uitgeleend aan Portugal. Zelfde constructie als het uitlenen van Hongkong aan Engeland.
Beide inmiddels weer terug gegeven aan China. Beide nog met aparte regelgeving.

En Macau staat nog steeds op het verlanglijstje. Maar steeds komt er iets "beters" langs.
pi_212146570
De stroom is hier weer uitgevallen
pi_212146611
Ah doet het alweer
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:57:51 #251
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212146727
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:43 schreef z80 het volgende:

[..]
Macau was dan ook uitgeleend aan Portugal. Zelfde constructie als het uitlenen van Hongkong aan Engeland.
Beide inmiddels weer terug gegeven aan China. Beide nog met aparte regelgeving.

En Macau staat nog steeds op het verlanglijstje. Maar steeds komt er iets "beters" langs.
@UIO_AMS kan je vast nog wel wat tips over Macau geven tzt, die heeft er een tijdje gewoond.

Als we dan toch over fusión beginnen, haal ik gewoon wat TRV'ers hierheen :D
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:58:04 #252
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212146752
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Jij dus ook weer.
Hier ook…
gek zeg, het probleem is nog niet helemaal opgelost blijkbaar
moet maar even een noodpakket standby hebben staan
  dinsdag 23 januari 2024 @ 22:02:43 #254
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212146825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:59 schreef Karzai het volgende:

[..]
gek zeg, het probleem is nog niet helemaal opgelost blijkbaar
moet maar even een noodpakket standby hebben staan
Hier stonden de kaarsen al te branden op tafel.
En we hebben een ledlamp die continue aan de stroom gekoppeld is, maar met een batterij er in, die automatisch aangaat als de stroom uitvalt…
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 22:10:06 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212146996
En we moeten nog meer elektrisch. Auto's, verwarmen. Laten ze eerst maar nog meer capaciteit op het net te vinden.

Ik las ook over wat mensen ergens in Salland, uitvallende warmtepompen ivm spanningsdip in de nacht.
pi_212148934
Goedemorgen!
Het is nog warmer en waaïger buiten dan het gister was. En donker. Dat ook.

Hond heeft de lijst met angsten uitgebreid: na vuurwerk, schieten, luchtballonnen en onweer is nu ook storm reden tot Hard Hijgen (en rillen). Dus ik ben vannacht met Hijgende Hond vertrokken naar de deel, dan kan zij rustig hijgen terwijl wij dan toch ook kunnen slapen. Liefste binnen en ik op de deel (daar is het zo lawaaiïg dat de storm het gehijg wel overstemt. Bijna.)
pi_212148983
Arme Hond met angsten.
Bose óp mijn oren en Satie ín mijn oren. Welke storm?
pi_212149553
Ik ga zo een roadtrip maken voor de baas. A 500 km
pi_212149577
moin, koffie. schoonmaakster komt zo en dan gaan we samen lekker poetsen
pi_212149590
Die van gisteren
pi_212149599
En vandaag
pi_212149626
Mogge!
Lekker uitgeslapen, nu even wakker worden, koffie en daarna wat in huis doen.

Waar ga je allemaal naar toe @Lonaa?

Ach arme hond van @sigme
pi_212149642
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 09:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Lekker uitgeslapen, nu even wakker worden, koffie en daarna wat in huis doen.

Waar ga je allemaal naar toe @:lonaa?

Ach arme hond van @:sigme
Ik moet dingen ophalen met de dikke bus in Nuenen en in Dongen. :Y
pi_212149777
Goedemorgen, hier een dagje vrij, wacht nu op ons nieuwe vloerkleed en verder een beetje huishouden enzo.

Roadtripse @Lonaa
pi_212149913
Mogguh!

Tijd om op te staan. Moest toch even blijven liggen, want wilde meneer niet wakker maken O+

@Blues : k moet nog steeds weer eens een update plaatsen onder het huis. Hoewel we de laatste tijd ook veel dingen hebben gedaan die niet per se heel zichtbaar zijn (ventilatiesysteem aangelegd, dakdoorvoer gemaakt, veel grof snoeiwerk in de tuin..etc)

Maar nog steeds blij met het huis hoor O+ alleen de lijst met wat er allemaal nog moet maakt er wel eens wat onrustig. :D

@mjan : ik dacht dat ik wat vond, maar het bleken klemsteunen te zijn voor kiepramen/kantelramen. Bij nadere inspectie (online) vond ik het ook niet zo mooi bij jaloezieën. (Je ziet heel erg dat systeem aan de onderzijde en bovenzijde)
pi_212150255
Simon O+
Spoilers!
pi_212150405
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 09:35 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Tijd om op te staan. Moest toch even blijven liggen, want wilde meneer niet wakker maken O+

[ link | afbeelding ]

@:Blues : k moet nog steeds weer eens een update plaatsen onder het huis. Hoewel we de laatste tijd ook veel dingen hebben gedaan die niet per se heel zichtbaar zijn (ventilatiesysteem aangelegd, dakdoorvoer gemaakt, veel grof snoeiwerk in de tuin..etc)

Maar nog steeds blij met het huis hoor O+ alleen de lijst met wat er allemaal nog moet maakt er wel eens wat onrustig. :D

@:mjan : ik dacht dat ik wat vond, maar het bleken klemsteunen te zijn voor kiepramen/kantelramen. Bij nadere inspectie (online) vond ik het ook niet zo mooi bij jaloezieën. (Je ziet heel erg dat systeem aan de onderzijde en bovenzijde)
O+
pi_212150421
Wanneer Simon zo ligt kan je echt niet je bed uit nee
pi_212150431
@Candaasje kat O+ die pootjes zo O+
pi_212150433
er staat stevig windje, maar tis wel zonnig en vrij warm waardoor het als een lentedag voelt vandaag
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:23:37 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212150735
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:24 schreef Barreltje het volgende:

[..]
stoken.. die jij gezien hebt zijn al helemaal weg.. -O-

Da's al een aardig bultje hout-energie die je er doorheen hebt moeten jagen zeg...
pi_212150739
Yay kleed
SPOILER
@Candaasje Simon O+
pi_212150889
pi_212150892
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Yay kleed
SPOILER
@:Candaasje Simon O+
Mooi
pi_212150907
Ben toch maar even naar mijn moeder gegaan en laat de schoonmaakster haar gang gaan.
Zo even een wandelingetje maken. Hoef ik bij terugkomst alleen nog even de was te doen en mijn bed opmaken
pi_212150990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:41 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Oooh wat n dotje O+
pi_212151241
Poezzies O+

Hier is het estafette schootliggen. Want ik heb een stomme thuiswerkdag waardoor mijn schoot maar 1 kat per keer kan bevatten :( ;( :')
pi_212151434
Ohh Simon O+
Karzai hoe heet die van jou?

Die van mij heb ik net van schoot af gehaald ( :'( ) om me om te kleden voor sporten zo.

De bekkenfysio gister was.. ietwat verwarrend.
Huisarts zei: als er toch steeds wat achter blijft in je blaas, kunnen daar bacteriën in gaan groeien en heb je dus grotere kans op blaasontstekingen.
Bekkenfysio zei: er blijft altijd klein beetje achter (10-15ml), maar als je regelmatig drinkt dan vult dat meteen weer en als je twee/drie uur later weer naar wc gaat maakt dat niks uit. En tot 100ml achterblijven zouden ze bij de uroloog zelfs ook nog prima vinden. Je moet alleen echt niet persen om alles eruit te duwen, want dan duw je juist ook je plasbuis dicht. En verkeerde belasting v bekkenbodem enzo.

Dus, ietwat conflicterende uitspraken. Plus dat ik het gek vind dat ik met persen juist dicht zou drukken als er dan wel nog wat (en met name in ochtend 1e keer, echt best wel veel, niet paar druppels ofzo) extra uitkomt dan. Maargoed. Ik ga braaf de ontspanningsoefening doen die ik heb meegekregen en niet meer persen om helemaal leeg te krijgen en maar hopen dat het dan door beter leren ontspannen alsnog wel leeg genoeg raakt, want dat over dat niet goed leeg en daardoor meer kans op blaasontstekingen lees ik echt overal, ook bv bij bekkenbodempoli van het ziekenhuis, dus daar geloof ik de huisarts wel in.

Verder redelijk rustige thuiswerkdag vandaag. Ook wel even fijn.
pi_212151505
Hier wordt het huishouden ook nog even tot nader orde uitgesteld
pi_212151517
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 11:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohh Simon O+

Die van mij heb ik net van schoot af gehaald ( :'( ) om me om te kleden voor sporten zo.

Huisarts zei: als er toch steeds wat achter blijft in je blaas, kunnen daar bacteriën in gaan groeien en heb je dus grotere kans op blaasontstekingen.
Bekkenfysio zei: er blijft altijd klein beetje achter (10-15ml), maar als je regelmatig drinkt dan vult dat meteen weer en als je twee/drie uur later weer naar wc gaat maakt dat niks uit. En tot 100ml achterblijven zouden ze bij de uroloog zelfs ook nog prima vinden. Je moet alleen echt niet persen om alles eruit te duwen, want dan duw je juist ook je plasbuis dicht. En verkeerde belasting v bekkenbodem enzo.

Dus, ietwat conflicterende uitspraken. Plus dat ik het gek vind dat ik met persen juist dicht zou drukken als er dan wel nog wat (en met name in ochtend 1e keer, echt best wel veel, niet paar druppels ofzo) extra uitkomt dan. Maargoed. Ik ga braaf de ontspanningsoefening doen die ik heb meegekregen en niet meer persen om helemaal leeg te krijgen en maar hopen dat het dan door beter leren ontspannen alsnog wel leeg genoeg raakt, want dat over dat niet goed leeg en daardoor meer kans op blaasontstekingen lees ik echt overal, ook bv bij bekkenbodempoli van het ziekenhuis, dus daar geloof ik de huisarts wel in.

Als je bekkenbodemspier goed werkt, hoef je nooit te persen. Maar die spier kan van slag raken door diverse oorzaken, bijvoorbeeld door overmatig persen. Dat is zoals ik het van mijn bekkenfysio heb begrepen.
Spoilers!
pi_212151913
Tja @vlindertje89 op Yildiz en de bekkenbodemtherapeut als deskundigen zou ik vertrouwen met hun info en ervaring.
Inderdaad níet persen en evt. bekkenkantelen als je gaat.

En ná de plas weer een glas (water).

Al wat telefoons en mails gepleegd. Nu koffie.

@Memento-Mori lekker groot kleed👍🏼
  woensdag 24 januari 2024 @ 12:15:15 #282
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212151971
Wat een mooie katten hebben jullie O+

George (ook wel King George I)
pi_212152000
Zie je wel @flipsen ?
Katten 😉
pi_212152011
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 12:15 schreef Morgane89 het volgende:
Wat een mooie katten hebben jullie O+
[ afbeelding ]
George (ook wel King George I)
Ook al zo’n schattig koppie
  woensdag 24 januari 2024 @ 12:22:54 #285
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212152020
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 12:19 schreef AnneX het volgende:
Zie je wel @:flipsen ?
Katten 😉

Tegengas! Gisteren, ondanks dat de mussen van het dak vielen, nog even ons vaste rondje gemaakt van 45 minuten met Tarka (12 jaar oud alweer, mensen schatten haar 4-6 jaar hehe)

Edit: Niet haar meest charmante foto. Deze dan van Willem (Hollandse herder, 4 jaar) en Tarka:

[ Bericht 12% gewijzigd door flipsen op 24-01-2024 12:32:33 ]
pi_212152470
Het niet moeten persen begrijp ik hoor, waarom dat niet de bedoeling is. Ik kan nu blijkbaar niet voldoende ontspannen om het dan helemaal leeg te laten lopen. Het conflicterende zat hem in dat de huisarts zei: ga naar bekkenfysio! Het niet helemaal leeg plassen is best heel mogelijk de oorzaak van blaasontsteking die steeds terugkomt! En de bekkenfysio zei: dat is onzin! Helemaal niet erg als er (best wat) achterblijft na het plassen!

Dus eh, ja, dat vond ik wat verwarrend. Want als dat niét uitmaakt voor blaasontstekingen, dan is dat dus ook niet de oplossing tegen de blaasontstekingen lijkt me.

Maargoed, of het nou wel of niet erg is als er (best wat) achterblijft, is het sowieso goed voor me als ik bekkenbodem beter leer ontspannen en juist gebruiken, dus in die zin is het sowieso wel nuttig. Maar vond het gewoon wat gek dat ze zó tegenstrijdige dingen zeiden (en waarbij ik dus de ha meer geloof in dat het niet goed leeg krijgen wél risico geeft, en het dus extra nuttig is dat wel te leren nu).
pi_212152479
En een aparte O+ voor alle katten!
Als ik zo thuis ben eens kijken of die van mij ook willen poseren O+
pi_212152503
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Yay kleed
SPOILER
@:Candaasje Simon O+
Oh ja, vorige keer vergeten te zeggen: ik vind je bank _ge_wel_dig_
pi_212152595
:') :') :') :')

Ik zou korting krijgen bij AH. Kreeg ik niet. Dus ik opende een chat. Zegt die medewerker dit:

Onze welgemeende excuses dat je dat moest meemaken,dat was niet de bedoeling dat het jou zo moest overkomen.

Spoilers!
pi_212152620
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik zou korting krijgen bij AH. Kreeg ik niet. Dus ik opende een chat. Zegt die medewerker dit:

Onze welgemeende excuses dat je dat moest meemaken,dat was niet de bedoeling dat het jou zo moest overkomen.

Kreeg je dan ook smartegeld? Dat lijkt me wel het minste!

Edit: het klinkt eigenlijk naar creepy AI.
pi_212152629
quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Kreeg je dan ook smartegeld? Dat lijkt me wel het minste!
Sowieso al voor de lijdensweg die deze chat is. Mijn god zeg, deze dame is echt niet snugger. Vast een schat van een meid maar de tering, wat wordt dit ingewikkeld gemaakt.
Spoilers!
pi_212152645
Ze heeft ook wel een naam die zo door AI verzonnen kan zijn. Tenminste, ik denk dat dit een vrouwennaam is.
Spoilers!
pi_212152646
Tevens denk ik dat iedere AI beter kan lezen dan deze dame.
Spoilers!
pi_212152654
quote:
17s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:12 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh ja, vorige keer vergeten te zeggen: ik vind je bank _ge_wel_dig_
Thanks :) , het is echt een love it or hate it bank. Maar wij zijn er ook heel blij mee.

De salontafel is overigens wel tijdelijk , er komt nog een houten ronde salontafel, m'n schoonvader (voormalig meubelmaker) gaat het blad maken (nouja nu is het vooral nog lakken en schuren en dat keer vaak geloof ik haha) en mijn man poten van staal.
pi_212152667
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens denk ik dat iedere AI beter kan lezen dan deze dame.
Oh ik zou zo'n chat ook niet kunnen verdragen :X sterkte
pi_212152671
Nou, mijn superingewikkelde kwestie is doorgezet naar 'de interne afdeling'. Voor zover mijn ergertainment (hoe heet dat?) voor vandaag.
Spoilers!
pi_212152756
Zucht @Lucky_Strike vermoeiend.. hoe moeilijk kan het zijn, denk je dan.
pi_212152821
Pppff ben bezig met de kattenbak schoon te maken. Had dat beter kunnen doen op een dag zonder pijn in de polsen en handen. Ding is nu leeg en deels gesopt. Zo verder en vullen en dan ben ik er weer klaar mee voor 3 maanden
pi_212153163
Ik heb extreme wog vandaag }:| To do gemaakt, kontschoppen gegeven aan mezelf. Energiedrankje gedronken. Helpt niks.
pi_212153511
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 11:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohh Simon O+

nono heettie
pi_212153521
maar hij is niet van mij maar ven een buurman van mijn moeder. hij is daar weggelopen en woont nu bij haar heeft hij besloten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')