Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
En zulke zaken zijn dan ook voor de rechter en niet voor de politie. Ja, dat glas kan strafbaar zijn, maar dan moet je kunnen aantonen dat zij dat gedaan hebben. Dus iemand belt politie en daar zegt men dat het geen zaak voor de politie is, en bij het glas kun je moeilijk iets vaststellen. Is dat dan in de steek gelaten door politie en justitie?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Verschillende plekken, o.a. reactie op GS. Volgens een tweet ging het om glas in de voerbak van de paarden.
Op GS stond in een reactie dat een vloerconstructie niet goed was, zou zo'n 70.000 euro kosten (en de makelaar was op de hoogte).
/garantie op bronnen tot aan de deur
Dit dus. Maar ook als ze het zelf op hun besloten Facebook gestreamd hebben, hoezo ga je dat dan als bekende openbaar re-posten?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:01 schreef Wiepje het volgende:
[..]
ja en dat snap ik dus niet. Als vrienden dit ineens naar mij zouden sturen ga je dit toch niet gelijk online zetten? Ik zou me rot schrikken
Helemaal eens!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:16 schreef britneycheers het volgende:
Onbegrijpelijk hoeveel mensen al de kant van de dader hebben gekozen zonder de feiten te weten. Al die reacties ook over “Polen” die Hollanders aanvallenterwijl het gaat om 1 Poolse man en Nederlandse vrouw.
Het trieste is dat de kinderen van beide gezinnen uiteindelijk de prijs betalen voor het gedrag van hun ouders.
Blijkbaar zette iedere betrokkene alles al op FB/twitter. Handig voor de politie/justitie/kijkers thuis.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit dus. Maar ook als ze het zelf op hun besloten Facebook gestreamd hebben, hoezo ga je dat dan als bekende openbaar re-posten?
Dat soort dingen worden redelijk vlot door justitie offline gehaald, helemaal als zoveel sites ermee aan de haal gaanquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:07 schreef Wiepje het volgende:
[..]
Waar stond het openbaar dan? Bij Richard niet en zijn vrouw ook niet volgens mij
Een paar jaar, zeg maar gerust een jaartje of 20quote:
Sorry, maar je verzamelt anderhalf jaar bewijs (even er van uitgaande dat alles wat hier staat waar is) en in plaats van een dichtgetimmerde zaak te presenteren besluit je om twee mensen af te knallen in de hoop dat het wel goed komt want je hebt bewijs?quote:
Hij is blijkbaar al langer bewijs aan het verzamelen dan dat die slachtoffers daar woonden.quote:
Ik mis in dat soort verhalen wat meneer zelf dan in die tussentijd gedaan. Je kan nog zo rustig overkomen in de kroeg, of lekker een biertje kunnen drinken...eerder zei iemand al dat Fritzl in de wijk als goede buur werd gezien. Het kan ook best waar zijn, maar bij dit soort verhalen hoor ik maar 1 kant en je zou ook kunnen stellen dat gebreken verzwijgen twv 70.000 euro (of meer) ook best inhakt op het geheel.quote:
Eens, maar toch. Als ik paarden zou hebben en ik zou ze vinden met bloedende bekken omdat er glas ligt in hun trog....quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik mis in dat soort verhalen wat meneer zelf dan in die tussentijd gedaan. Je kan nog zo rustig overkomen in de kroeg, of lekker een biertje kunnen drinken...eerder zei iemand al dat Fritzl in de wijk als goede buur werd gezien. Het kan ook best waar zijn, maar bij dit soort verhalen hoor ik maar 1 kant en je zou ook kunnen stellen dat gebreken verzwijgen twv 70.000 euro (of meer) ook best inhakt op het geheel.
In veel dorpen beschermt men elkaar, want hun ouders kende elkaar al decennia terug en zo. Het kan best waar zijn, maar alleen afgaan op wat facebookverhalen is toch wel enorm onbetrouwbaar gebleken in de laatste 5 jaar.
Ja een beetje dezelfde reden denk ik als die mensen die bij een ongeluk gaan staan kijken of langzamer gaan rijden om de ravage te zien. Het levert vast ook een hoop steun op, als je iemand neerschiet dan krijg je nog wel eens kritiek.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit dus. Maar ook als ze het zelf op hun besloten Facebook gestreamd hebben, hoezo ga je dat dan als bekende openbaar re-posten?
Twee kinderen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar als ik het goed begrijp gaat er dus een kereltje opgroeien zonder ouders?
onzin want ik heb het tot een uur geleden ofzo kunnen vinden. Vraag ook niet wie het offline haalt. Ik vroeg wie het online zet als beide paginas normaal gesloten zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat soort dingen worden redelijk vlot door justitie offline gehaald, helemaal als zoveel sites ermee aan de haal gaan
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
En wss nog twee kinderen zonder vader.quote:
Hopelijk krijgen ze goede pleegouders. Mensen met fatsoen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Neuh, die mag gewoon bezoek krijgenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
En wss nog twee kinderen zonder vader.
quote:
De bron wordt snel offline gehaald, maar de knip- en plaksites die het overnemen doorgaans niet. Of het moet heel schokkend zijn zoals met Peter R. (en zelfs toen lukte het nauwelijks)quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:45 schreef Wiepje het volgende:
[..]
onzin want ik heb het tot een uur geleden ofzo kunnen vinden. Vraag ook niet wie het offline haalt. Ik vroeg wie het online zet als beide paginas normaal gesloten zijn.
Ja, maar als die accounts miet openbaar waren dan moet iemand anders het dus openbaar gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Blijkbaar zette iedere betrokkene alles al op FB/twitter. Handig voor de politie/justitie/kijkers thuis.
Op een andere plek lees ik dat huis pas in september 2023 verkocht zou zijn, hoe kun je dan al 1,5 jaar bewijs verzamelen?quote:
Vraag me ook af hoe hij dat voor zich ziet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoop voor hem dat het met een sisser afloopt.![]()
Alsof hij 8 km/uur te hard heeft gereden.![]()
En de ruzie zou pas in september zijn begonnen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Op een andere plek lees ik dat huis pas in september 2023 verkocht zou zijn, hoe kun je dan al 1,5 jaar bewijs verzamelen?
Als je dat zo stellig opschrijft, heb je zelf natuurlijk geen enkel fatsoen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen ze goede pleegouders. Mensen met fatsoen.
Vandaag precies een jaar geleden verkocht, de overdracht naar ik aanneem, want het huis kwam in september 2022 te koop en was een paar weken later "verkocht".quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Op een andere plek lees ik dat huis pas in september 2023 verkocht zou zijn, hoe kun je dan al 1,5 jaar bewijs verzamelen?
Dit pluk ik van RTV Drenthe:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:50 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-komen-uit-weiteveenquote:De woning aan de Bargerweg in Weiteveen was ruim een jaar geleden gekocht door het getrouwde stel. Dat baseert de omroep op documenten van het Kadaster.
Ben jij persoonlijk betrokken bij dit drama? Al vanaf vrij kort na de bekendmaking en het eerste topic op dit forum maak je je best druk valt me op.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:47 schreef Caland het volgende:
[..]
De bron wordt snel offline gehaald, maar de knip- en plaksites die het overnemen doorgaans niet. Of het moet heel schokkend zijn zoals met Peter R. (en zelfs toen lukte het nauwelijks)
Ontzettond ja.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ben jij persoonlijk betrokken bij dit drama? Al vanaf vrij kort na de bekendmaking en het eerste topic op dit forum maak je je best druk valt me op.
Niet, alles is op dit moment speculeren. De hoofdpersonen zijn bekend, de feiten nog niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach. Daar is mevrouw met een mening weer.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als je dat zo stellig opschrijft, heb je zelf natuurlijk geen enkel fatsoen.
Kan zo naar MOL dit topic.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet, alles is op dit moment speculeren. De hoofdpersonen zijn bekend, de feiten nog niet.
Dus dan zou het max een jaar mot kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:52 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit pluk ik van RTV Drenthe:
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-komen-uit-weiteveen
Gebrek aan bewijs gaat het niet worden lijkt mij. Noodweer gaat ook lastig worden met twee doden, waarvan er eentje probeerde weg te rijden met auto.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe hij dat voor zich ziet.
Dat de rechter begrip toont en hem laat gaan? Een boete van 500 euro? Vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs? Of toch die koninklijke onderscheiding op Prinsjesdag omdat ‘Richard de moed bezat om te doen wat we allemaal zouden moeten doen!’
Het zou gaan over het huis, dat er tijdens de verkoop veel verzwegen gebreken zouden zijn, waardoor er grote kosten bij zijn gekomen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:52 schreef ToT het volgende:
[..]
En de ruzie zou pas in september zijn begonnen?
De zoon gaat naar een Groene school. Niet dat dat iets zegt over het wel of niet mishandelen van dieren, maar je zou denken dat er wel dan enige affiniteit met beesten in het gezin zou bestaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:53 schreef jigggy het volgende:
[..]
Dieren bewust pijn doen, mocht dat waar zijn schiet ze maar kapot hoor
Conflict speelde volgens mij sinds september vorig jaar. Even kijken of ik dat terug kan vinden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus dan zou het max een jaar mot kunnen zijn.
Er bestaat wel een facebookbericht van het vrouwelijke slachtoffer waarin ze zegt dat ze een zaak heeft aangespannen tegen Richard.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zou gaan over het huis, dat er tijdens de verkoop veel verzwegen gebreken zouden zijn, waardoor er grote kosten bij zijn gekomen.
Ik lees alleen nergens terug of er iemand naar de rechter is gestapt om deze zaak.
Hier ook weer, geen garantie op info.quote:Ik moet terugkomen op mijn eerdere verhaal. De vrouw was niet op de vlucht voor de dader maar was onderweg in haar auto terug naar huis van het naar school brengen van de kinderen. Ze is dood gevonden door een voorbijganger en een buurvrouw met de auto nog draaiend tegen een boom. Eerst eerst gedacht aan een ongeval. Achteraf bleek ze in haar hoofd geschoten te zijn. Vlak nadat de voorbijganger en buurvrouw de hulpdiensten gebeld hadden klonk een 2e schot waarbij de vader van het gezin is doodgeschoten. Mogelijk is er ook een grootvader gestoken maar dat is niet helemaal duidelijk.
Wel is duidelijk dat het inderdaad om een conflict gaat om verborgen gebreken bij de verkochte woning. Het betreft een ondeugdelijke vloerconstructie met een geschatte kostenpost van 70K.
Er was wel degelijk sprake van bedreiging, intimidatie en pesterijen maar wel van beide kanten. Ook de dader heeft wel degelijk meermaals de kinderen van het echtpaar gestalkt en gentimideerd..
Ah de klassieke 'ik ben het niet met jou eens en dus stel ik dat jij je erg druk maakt en het verder niet is toegestaan meer dan twee reacties te posten'.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ben jij persoonlijk betrokken bij dit drama? Al vanaf vrij kort na de bekendmaking en het eerste topic op dit forum maak je je best druk valt me op.
Uh ik ben het helemaal niet oneens met Caland, dus voor de rest gaat je flutreactie dan ook al helemaal niet meer op.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah de klassieke 'ik ben het niet met jou eens en dus stel ik dat jij je erg druk maakt en het verder niet is toegestaan meer dan twee reacties te posten'.
Vraag is ook of dit echt waar is en of het dan wel door die Pool en z’n vrouw is gedaan. Dierenmishandeling gebeurt te veel en ook zonder aanleiding.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
De zoon gaat naar een Groene school. Niet dat dat iets zegt over het wel of niet mishandelen van dieren, maar je zou denken dat er wel dan enige affiniteit met beesten in het gezin zou bestaan.
Misschien wist ie het wel niet en die Pool had schijnbaar geen Dozr techniczny laten doenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
Als je een huis probeert te verkopen waar stiekem van alles mis mee is ben je al een lul eerste klasse.
Wat het verhaal ook is, ik kan mij niet voorstellen dat er maar een partij aan het treiteren was en dat er altijd mensen zijn die maar een kant van het verhaal vertellen omdat ze precies dat verhaal alleen maar hebben gehoord van die ene kant. Heb zelf veel ervaring met gedoe rondom mijn kind, waarbij familie van alles beweerde en iedereen die met familie sprak hun kant koos. Ze spraken nooit met mij, maar het zal wel waar zijn want het zijn van die leuke, eerlijke mensen. Nu de rechter tegen ze heeft gesproken en mij gelijk heeft gegeven vertellen ze nu dat juist weer niet tegen iedereen. Dit gaat vaak zo in een dorp.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Hier ook weer, geen garantie op info.
Touch, zo is het ook weer.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uh ik ben het helemaal niet oneens met Caland, dus voor de rest gaat je flutreactie dan ook al helemaal niet meer op.
Aah je bent weer triest aan het trollen in een topic over kinderen van wie de ouders net zijn vermoord.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen ze goede pleegouders. Mensen met fatsoen.
Knettergek.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
In mijn oude buurt lopen ook een paar zware jongens, meerdere moorden op de naam, afpersing, zelfs terroristische aanslagen willen plegen, en ze lopen inmiddels alweer vrij, lekker weer op het criminele pad. Zeg al jaren in de eigen kringen dat als ik zo'n gast nog eens tegenkom en hij zoekt ruzie ik hem meteen neersteek, is de beste kans wat je hebt op overleven. Klinkt raar, klinkt extreem, klinkt overdreven maar wat voor een keus heb je? Wachtend totdat de politie en rechtstaat ingrijpt? Die heeft mij in ieder geval keer op keer aan mijn lot overgelaten.
Waarom spreek je dan in enkelvoud? Als je hier niet geboren bent ben je never-nooit autochtoon. Je kinderen per definitie ook niet. Nederlander misschien wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederlandse vrouw en een man die hier al dik twintig jaar woont die samen een huisje van rond de miljoen hebben afgetikt. Autochtoner krijg je het haast niet, ik heb namelijk vandaag geleerd dat buutnlanders helemaal geen geld hebben om huizen te kopen
cc @:gia
'Ja, wat moet je anders'. Dat niemand uit eigen kringen de politie belt na zulke opmerkingen is natuurlijk vreemd. Dan is het f niet waar f het laat zien waarom dorpsgetuigenissen zo onbetrouwbaar zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Knettergek.
Zoek hulp.
Dit waren geen zware jongens.
En je hypothetische wat als scenarios met je eigen ervaringen slaan in dit topic helemaal nergens op.
Mensen met een andere mening over een bepaald onderwerp is ‘bagger’ en ‘trollen’. Jaja, zo ken ik er nog wel een paar. Ik hoop gewoon dat die kinderen goed opgevangen worden, niet meer en niet minder. Hoe kun je daar nou tegen zijn???quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aah je bent weer triest aan het trollen in een topic over kinderen van wie de ouders net zijn vermoord.
Alsjeblieft, bij deze nog een happende reactie. Kun jij weer lekker lachen "haha kijk ze toch eens happen wat een lol!" En ja, dat is een aanname.
Komt doordat ik me niet kan indenken waarom anders mensen zulke bagger posten.
Laat je niet kisten zoals die Pool.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mensen met een andere mening over een bepaald onderwerp is ‘bagger’ en ‘trollen’. Jaja, zo ken ik er nog wel een paar. Ik hoop gewoon dat die kinderen goed opgevangen worden, niet meer en niet minder. Hoe kun je daar nou tegen zijn???
Uiteraard was dat het enige dat je bedoelde met het toevoegen van "mensen met fatsoen"quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mensen met een andere mening over een bepaald onderwerp is ‘bagger’ en ‘trollen’. Jaja, zo ken ik er nog wel een paar. Ik hoop gewoon dat die kinderen goed opgevangen worden, niet meer en niet minder.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:22 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen met een andere mening over een bepaald onderwerp is ‘bagger’ en ‘trollen’. Jaja, zo ken ik er nog wel een paar.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:02 schreef de_boswachter het volgende:
Uh ik ben het helemaal niet oneens met Caland
Nee uiteraard was dat niet het enige wat ik bedoelde, anders stond dat er niet h.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Uiteraard was dat het enige dat je bedoelde met het toevoegen van "mensen met fatsoen"
Twee mensen dood in Weiteveen en je begint je nu zorgen te maken over de mensheid.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:34 schreef Cyan9 het volgende:
Ik maak me serieus zorgen over de mensheid.
Moest ook al op Facebook gedeeld worden?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Er bestaat wel een facebookbericht van het vrouwelijke slachtoffer waarin ze zegt dat ze een zaak heeft aangespannen tegen Richard.
Mensen die een vrouw een ‘bitch’ noemen. Wauw, chique hoor. Jij moet kamp Tokkies zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:34 schreef TLC het volgende:
Ben benieuwd of die bitch van hem ook gaat streamen hoe hoog t bedrag zal zijn dat ze aan de nabestaanden moet betalen, daar gaat de opleiding van je koters
Als je nadat je man twee mensen vermoord heeft gaat livestreamen op feesboek ben ik bang dat tokkie nog een understatement is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mensen die een vrouw een ‘bitch’ noemen. Wauw, chique hoor. Jij moet kamp Tokkies zijn.
nee, tokkies zijn mensen die meteen alles gaan streamen bv na een moord van manlief en daarbij geen enkel woord hebben voor de slachtoffers, alleen maar ik ik ik en mijn man mijn man mijn manquote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mensen die een vrouw een ‘bitch’ noemen. Wauw, chique hoor. Jij moet kamp Tokkies zijn.
Joh, waarom zou je dat meteen aannemen als waarheid. Een anoniem iemand kwakt het op twitter, maar dat zegt helemaal niks. Het enige dat ik met vrij grote zekerheid kan zeggen is dat de dader zelf niet helemaal goed bij zijn paasei is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eens, maar toch. Als ik paarden zou hebben en ik zou ze vinden met bloedende bekken omdat er glas ligt in hun trog....
Tja....
Ik zeg niet dat ik me nu pas zorgen begin te maken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Twee mensen dood in Weiteveen en je begint je nu zorgen te maken over de mensheid.
Is de mensheid echt zo dom?
Wil jij ook een nieuw (ip)adres? Neem dan VPN van..'quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je nadat je man twee mensen vermoord heeft gaat livestreamen op feesboek ben ik bang dat tokkie nog een understatement is.
Like en abonneer!!!
Terechte stream van die vrouw. En verder, maak je toch niet zo druk joh. Het gaat je persoonlijk toch niet aan of wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:42 schreef TLC het volgende:
[..]
nee, tokkies zijn mensen die meteen alles gaan streamen bv na een moord van manlief en daarbij geen enkel woord hebben voor de slachtoffers, alleen maar ik ik ik en mijn man mijn man mijn man
Bitch dus, met een hoofdletter B
Vrouw weet dat het vermoorde stel 2 kinderen heeft, geen enkel woord daarover.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Terechte stream van die vrouw. En verder, maak je toch niet zo druk joh. Het gaat je persoonlijk toch niet aan of wel.
Jeetje, wat maak je druk over comments zeg, het lijkt je allemaal persoonlijk te raken. Maar goed dat jij ze voorziet van een bruikbare comment waar ze meteen wat mee kunnen. Een voorbeeld voor veel mensen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Terechte stream van die vrouw. En verder, maak je toch niet zo druk joh. Het gaat je persoonlijk toch niet aan of wel.
Als dit scenario klopt dan is het zeker geen noodweer en zijn beide slachtoffers met opzet gedood.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Hier ook weer, geen garantie op info.
Je moet eens weten wat mensen allemaal zeggen en doen om hun eigen straatje schoon te vegen nadat ze opgemerkt hebben dat er een groot probleem is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:47 schreef TLC het volgende:
[..]
Vrouw weet dat het vermoorde stel 2 kinderen heeft, geen enkel woord daarover.
Ik kan me over zulke 'mensen' wel n beetje druk maken.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jeetje, wat maak je druk over comments zeg, het lijkt je allemaal persoonlijk te raken. Maar goed dat jij ze voorziet van een bruikbare comment waar ze meteen wat mee kunnen. Een voorbeeld voor veel mensen.
Toch 18 minuten volgehouden hoor, applaus 👏quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]![]()
Ook weer gehad, negeermodus gaat in.
Inderdaad. Dit is nou precies zo’n conflict wat Victor Brand met zijn Prodent lach had kunnen descaleren. Onnodig geweld. Onnodig iemand de cel in. Onnodig kinderen wees. Onnodig kinderen die op hun 17e al moeten gaan werken. En dat vanwege een slecht gesoleerd huis. Man man.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:50 schreef DrDentz het volgende:
Dit gebeurt er dus in de provincie wanneer Meester Visser en Victor de boel niet komen de-escaleren
Ook dat is speculeren (zoals jijzelf al zegt), maar ergens las ik dat zijn vrouw al tegen hem had gezegd het niet te doen of iets in die sfeer. Dat ze hem er vanaf wilde praten, maar ook dat is net zo betrouwbaar als de rest.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:48 schreef FYazz het volgende:
[..]
Als dit scenario klopt dan is het zeker geen noodweer en zijn beide slachtoffers met opzet gedood.
De speculatieve vraag is in hoeverre het een opwelling was. Was er die ochtend of avond ervoor iets gebeurd wat tot de opwelling heeft geleid of was het al dagen gepland?
Gelet op de geruchten over dat de dader eerder in de week al is gesignaleerd met een wapen icm het gerucht dat het precies een jaar geleden is dat overdracht plaatsvond plus de filmpjes die vrij snel na het incident online zijn gezet door zowel dader als vrouw spreken m.i. niet in het voordeel van "doorgedraaid en een opwelling" maar eerder van een vooropgezet plan of een serieuze gedachte waar de dader al langer mee worstelde en waar mogelijk zijn vrouw ook vanaf wist (of dat er al tekenen waren dat hij ging doordraaien of inzinken).
Deze kon ik niet laten gaan, ik heb ook zo mijn problemen, daar ben je echt niet de enige in.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
[..]
Toch 18 minuten volgehouden hoor, applaus 👏
In de emotie vergeet je nog wel eens wat. Denk dat dit nog wel het een van de laatste dingen was, nadat ze hoorde wat haar man had gedaan, waar ze zich zorgen over moest makenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:47 schreef TLC het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, een mens kan soms niet om zijn eigen problemen heen zien. Zo kan een gebroken relatie op een middelbare school al het grootste probleem ooit zijn. Toch zijn veruit de meeste problemen achteraf niet zo heel erg geweest en kun je oprecht terugdenken 'waarom maakte ik mij z druk daarover'.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit is nou precies zo’n conflict wat Victor Brand met zijn Prodent lach had kunnen descaleren. Onnodig geweld. Onnodig iemand de cel in. Onnodig kinderen wees. Onnodig kinderen die op hun 17e al moeten gaan werken. En dat vanwege een slecht gesoleerd huis. Man man.
Tja, er zijn er op het moment heel veel die denken dat alles in de wereld precies aansluit op hun mening. Dus bij een incident of gebeurtenis wordt alles een bevestiging van de mening, ook als het niet waar is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:54 schreef Harvest89 het volgende:
Die reacties op GeenStijl, wat een walgelijke site.
Zelfs dingen zoals de spreidingswet en geloofsverschillen worden er bij gehaald.
Vrij genuanceerd beeld dusquote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:54 schreef Harvest89 het volgende:
Zelfs dingen zoals de spreidingswet en geloofsverschillen worden er bij gehaald.
Eens. Maar als je net in de kern van het probleem zit, zoals deze man en de pesterijen, dan kun je wel eens gekke gedachten krijgen. Het dan vervolgens ook uitvoeren is punt 2… dat doet bijna nooit iemand.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, een mens kan soms niet om zijn eigen problemen heen zien. Zo kan een gebroken relatie op een middelbare school al het grootste probleem ooit zijn. Toch zijn veruit de meeste problemen achteraf niet zo heel erg geweest en kun je oprecht terugdenken 'waarom maakte ik mij z druk daarover'.
Praat ons even bij, ik kijk nooit meer op GS.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:54 schreef Harvest89 het volgende:
Maar wat is dan de bron van zo'n lap tekst?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:31 schreef KoosVogels het volgende:
Is deze al voorbijgekomen? Weet uiteraard niet wat hier waar van is, dus enorme slag om de arm van mijn kant.
[ twitter ]
Die TerrorBelg zou ook tot zijn daden zijn gekomen, terwijl ie zo lief is en niet tegen onrecht kon.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:57 schreef LXIV het volgende:
Op ‘t bruun caf Weiteveen’ lees je dan dingen sls’Nu zul je zien dat Richard het gevang ingaat, gewoon de omgekeerde wereld, iemand die enkel zijn gezin beschermd ‘ etc..
Ik ook niet. Maar er staat een linkje in de OP waar je dat filmpje van die tukkerterrorist kunt bekijken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Praat ons even bij, ik kijk nooit meer op GS.
Ze maakte zich vooral zorgen om het imago van haar man en zichzelf lijkt het.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
In de emotie vergeet je nog wel eens wat. Denk dat dit nog wel het een van de laatste dingen was, nadat ze hoorde wat haar man had gedaan, waar ze zich zorgen over moest maken
Ja je zal altijd zien dat iemand het gevang inquote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:57 schreef LXIV het volgende:
Op ‘t bruun caf Weiteveen’ lees je dan dingen sls’Nu zul je zien dat Richard het gevang ingaat, gewoon de omgekeerde wereld, iemand die enkel zijn gezin beschermd ‘ etc..
De tekst circuleert al vanaf vanmiddag, maar de bron wordt nergens vermeld.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar wat is dan de bron van zo'n lap tekst?
Daar ben ik het mee eens, dat is nogal een stap.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eens. Maar als je net in de kern van het probleem zit, zoals deze man en de pesterijen, dan kun je wel eens gekke gedachten krijgen. Het dan vervolgens ook uitvoeren is punt 2… dat doet bijna nooit iemand.
Er is een film met Jack Black, waarin hij iemand speelt die heel aardig is en oude mensen helpt. Dan gaat ie trouwen met een onaardig iemand en in plaats van die te verlaten, maakt ie haar dood. Mensen in het dorp vonden het allemaal begrijpelijk en steunde hem, ondanks dat ie gewoon had kunnen scheiden. Waargebeurd ook nog eens.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja je zal altijd zien dat iemand het gevang in
moet wanneer die koelbloedig een echtpaar vermoord
Die walgelijke rechtsstaat toch
Die vrouw wist op het tijdstip van haar filmpje niet eens dat er 2 personen dood warenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:47 schreef TLC het volgende:
[..]
Tukker?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar er staat een linkje in de OP waar je dat filmpje van die tukkerterrorist kunt bekijken.
Jawel toch. Ze begint haar eigen filmpje met:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die vrouw wist op het tijdstip van haar filmpje niet eens dat er 2 personen dood waren
Mee eensquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:15 schreef Ama het volgende:
Mweh moeten we echt foto's plaatsen waar zijn kind(eren) te zien zijn?
"De mensheid" is overdreven, maar "zorgen om de Nederlandse maatschappij/samenleving" is niet eens zo heel ver gezocht. Het gaat hierbij niet eens zozeer om een individuele moord, maar om de maatschappelijke/sociale acceptatie/goedkeuring die een moord lijkt te krijgen dit ook nog eens puur op basis van extreem eenzijdige informatie.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Twee mensen dood in Weiteveen en je begint je nu zorgen te maken over de mensheid.
Is de mensheid echt zo dom?
Tja, dom-links. Die menen dat iedere blanke alleen maar op buitenlanders loopt te kankeren, of het dan een Tukker, Drent of Achterhoeker is doet er niet toe. Ze zeggen immers allemaal 'buutnlander'.quote:
Dus geen foto's van de kinderen van beide gezinnen aub.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:11 schreef Caland het volgende:
-edit- Hier ga ik even gastmodden, geen foto's van de kinderen hier
Tokkiefamilie had al wat ervaring opgedaan met luchtdrukpistooltjes in ieder geval
Dat klopt. Maar niet dat ze dood waren.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Jawel toch. Ze begint haar eigen filmpje met:
"Nou jullie hebben het filmpje van Richard gezien" en later in het filmpje zegt ze dat ze op haar werk hoorde dat hij ze heeft neergeschoten en daarna zelfmoord wilde plegen.
Eens, laat die erbuitenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:18 schreef FlippingCoin het volgende:
die kinderen hebben wel genoeg aan hun hoofd laat die lekker met rust joh
Neergeschoten of doodgeschoten, aan de kinderen van beide partijen is in ieder geval niet gedacht.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar niet dat ze dood waren.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:22 schreef FYazz het volgende:
[..]
Neergeschoten of doodgeschoten, aan de kinderen van beide partijen is in ieder geval niet gedacht.
Daar ging jetoch over?
Niks bekend maar verwacht dat terugslag of ietsquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:25 schreef ISVV het volgende:
Is inmiddels duidelijk hoe de dader aan die verwondingen aan zijn hand kwam?
Of de vrouw kwam juist thuis, de auto staat richting het huis gericht toch?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe mensen kunnen denken dat er sprake is van noodweer begrijp ik overigens niet. Hij is achter de vrouw aangegaan en heeft haar gewoon gexecuteerd met een schot in het hoofd.
Ok, dank voor je toelichting.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat klopt.
Als je zoiets hoort en er is nog niets bevestigd dan ervaar je een shock reactie.
Deis dan inderdaad voor sneeuwvlokjes die naderhand gaan baggeren over wat iemand wel of niet had moeten denken.
Eind 2022 volgens een dagblad.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat huis was toch in mei 2023 verkocht? Is geen 1,5 jaar.
Er gaan 2 versies rond:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:28 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Of de vrouw kwam juist thuis, de auto staat richting het huis gericht toch?
Eerste gerucht was dat de vrouw op de vlucht was gexecuteerd, latere berichten zeggen dat ze net de kinderen naar school had gebracht en thuis kwam toen het gebeurde.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:28 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Of de vrouw kwam juist thuis, de auto staat richting het huis gericht toch?
Het is wat.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:28 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ok, dank voor je toelichting.
Heerlijk die sneren naar users, aanhoudende polarisatie en niet inhoudelijke oneliners, wordt het echt een fijner forum van
...
of
Jij mag kiezen
Het zal geen Jack Bauer geworden zijn toch dat hij mensen in een rijdende auto raak schiet?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er gaan 2 versies rond:
1: ze vluchtte weg en hij is haar achterna gegaan en heeft haar neergeschoten.
2: ze had de kinderen naar school gebracht, was onderweg terug naar huis en hij heeft haar door het hoofd geschoten.
In beide gevallen is niet duidelijk of ze al tegen die boom gereden was toen hij schoot of dat ze tegen die boom gereden was omdat hij haar gexecuteerd had.
Het huis kwam 24 september 2022 in de verkoop, was gelijk onder bod en werd op 5 oktober als "verkocht" gemeld, de overdracht zal ergens rond oud en nieuw zijn geweest, maar ik sluit niet uit dat het idd precies een jaar geleden was.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Eind 2022 volgens een dagblad.
Volgens een minder betrouwbare bron (FB ofzo) was het exact een jaar geleden dat het huis verkocht was en leek het een bewuste daad op die datum, maar dat lijkt niet zo te zijn.
Geen idee, ze was bijna thuis, dus ze hoeft niet hard meer gereden te hebben.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:35 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het zal geen Jack Bauer geworden zijn toch dat hij mensen in een rijdende auto raak schiet?
De auto staat richting het huis, waardoor versie 1 onwaarschijnlijk maakt. Tenzij die 180 graden door de rondte is gegaan. Wat me wel opviel is dat er geen ruit gesneuveld lijkt te zijn van de auto.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er gaan 2 versies rond:
1: ze vluchtte weg en hij is haar achterna gegaan en heeft haar neergeschoten.
2: ze had de kinderen naar school gebracht, was onderweg terug naar huis en hij heeft haar door het hoofd geschoten.
In beide gevallen is niet duidelijk of ze al tegen die boom gereden was toen hij schoot of dat ze tegen die boom gereden was omdat hij haar gexecuteerd had.
Lekker grasmatje, krijg gelijk zin in de zomer. Maar wat hier aan de hand was vandaag is natuurlijk vreselijk voor iedereen, beide partijen, het dorp etc. etc.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Eens wel, dacht dat het onherkenbaar genoeg was.
Bij deze
[ afbeelding ]
Opvallend idd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
De auto staat richting het huis, waardoor versie 1 onwaarschijnlijk maakt. Tenzij die 180 graden door de rondte is gegaan. Wat me wel opviel is dat er geen ruit gesneuveld lijkt te zijn van de auto.
Er zijn al meerdere posts geweest met aanwijzingen dat er Richard kinderen van de slachtoffers bedreigd heeft, de slachtoffers hadden naar eigen zeggen OOK aangifte gedaan, Richard heeft blijkbaar ook iets met vuurwapens, enzovoorts.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:33 schreef damsco het volgende:
De paarden zullen vanaf vandaag ook een stuk beter eten, geen glas in de voerbak meer.
Wellicht een idee om namens ons allen Richard een bosje bloemen te sturen? Echt sneu verhaal dit.
Waarbij we totaal niet weten of deze man voornamelijk slachtoffer was van de pesterijen of voornamelijk veroorzaker/uitvoerder van de pesterijen. Of dat beide partijen elkaar wederzijds aan het pesten waren.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eens. Maar als je net in de kern van het probleem zit, zoals deze man en de pesterijen, dan kun je wel eens gekke gedachten krijgen. Het dan vervolgens ook uitvoeren is punt 2… dat doet bijna nooit iemand.
Gohquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarbij we totaal niet weten of deze man voornamelijk slachtoffer was van de pesterijen of voornamelijk veroorzaker/uitvoerder van de pesterijen. Of dat beide partijen elkaar wederzijds aan het pesten waren.
Dat niemand nog weet wie wie getreiterd heeft. Het is niet dat ze allemaal Fok nog even een mailtje gestuurd hebben met alle informatie, net voordat ze door hun kop werden gepopt.quote:
Luchtdrukpistool, zullen die boertjes wel vaker hebben daar?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:54 schreef Leandra het volgende:
Toch bijzonder dat die Richard dan gewoon vuurwapens kon hebben.
Ik kom daar toch op terug. Het lijkt dat de vooruit niet heel is.quote:
Vind het niet echt duidelijk te zien.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:57 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ik kom daar toch op terug. Het lijkt dat de vooruit niet heel is.[ afbeelding ]
Het gaat mijn meer om de reacties, waarbij mensen sympathie hebben voor de dader omdat hij zogenaamd slachtoffer zou zijn. Iets wat we dus totaal niet weten. En zelfs ALS hij slachtoffer zou zijn van pesterijen (waarbij zelfs DAN niet duidelijk is hoe ernstig), dan nog is moord op 2 personen wel heel extreem.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat niemand nog weet wie wie getreiterd heeft. Het is niet dat ze allemaal Fok nog even een mailtje gestuurd hebben met alle informatie, net voordat ze door hun kop werden gepopt.
Dus wat maak je je druk
Door de voorruit?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:57 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ik kom daar toch op terug. Het lijkt dat de vooruit niet heel is.[ afbeelding ]
Dit is geen stuk van een onderzoeksjournalist, maar van iemand die locals aanspreekt en dan op z'n mobiel een stukkie tikt dat binnen 15 minuten in de digitale krant staat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:08 schreef matthijst het volgende:
AD:
Sulmann weet dat de familie problemen had met de nieuwe kopers. Dat ze bang voor hen waren en daarom afgelopen zomer camera's aan hun huis hadden laten installeren. Maar dat de problemen zo groot waren? Dat zag hij niet aankomen.
Meerdere dorpelingen zijn op de hoogte van de problemen die K. en zijn gezin hebben met de kopers van hun huis. Ook straatgenoot Van Wieren die op het oude adres bijna naast K. woonde, weet dat er gedoe was. Volgens hem was er weleens een hek vernield. Of lagen hooibalen in de sloot.
Logisch dan, om ze af te schieten. Niet fucken met hooibalen
Het gedode echtpaar was een Nederlandse vrouw en een man van Poolse afkomst.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Wellicht als we nu zoiets als een ''polenmeldpunt'' hadden gehad, dan was dit drama misschien voorkomen kunnen worden.
In het filmpje van de dader zag ik hem opeens zijn telefooncamera draaien, wijzend naar een camera en toen flipte de dader nog meer en riep hij "daar hebben ze nog zo'n camera, nog meer treiteren!" Iemand enig idee waar dat over ging? Leek namelijk er op dat de slachtoffers camera's hadden genstalleerd en de dader dit als treiteren zag en helemaal flipte bij het zien van die camera.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:08 schreef matthijst het volgende:
AD:
Sulmann weet dat de familie problemen had met de nieuwe kopers. Dat ze bang voor hen waren en daarom afgelopen zomer camera's aan hun huis hadden laten installeren. Maar dat de problemen zo groot waren? Dat zag hij niet aankomen.
Als je even zoekt kan je het filmpje nog wel terugvinden, het staat nog wel hier en daar online.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In het filmpje van de dader zag ik hem opeens zijn telefooncamera draaien, wijzend naar een camera en toen flipte de dader nog meer en riep hij "daar hebben ze nog zo'n camera, nog meer treiteren!" Iemand enig idee waar dat over ging? Leek namelijk er op dat de slachtoffers camera's hadden genstalleerd en de dader dit als treiteren zag en helemaal flipte bij het zien van die camera.
Wellicht zou het goed zijn om bronnen "ten gunste" van beide partijen te raadplegen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:14 schreef matthijst het volgende:
Echt waar ja? Dus hier is geen onderzoek van enkele weken aan vooraf gegaan?![]()
Wtf verwacht je dan, op de dag van de moordpartij.
Ja maar dit is juist wat ik zag in het filmpje. Vond het nogal raar en vroeg me af of iemand enig idee had wat hij precies bedoelde met "zie je, ze treiteren me!" wijzend naar een camera. Leek mij eerder op iemand die ze niet helemaal op een rijtje heeft.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als je even zoekt kan je het filmpje nog wel terugvinden, het staat nog wel hier en daar online.
quote:
quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Wellicht als we nu zoiets als een ''polenmeldpunt'' hadden gehad, dan was dit drama misschien voorkomen kunnen worden.
Ja, en? Dus omdat een Pool slachtoffer is zal het wel weer anders zitten en zijn slachtoffers daders bedoel je?quote:
Je bedoelt dat de twee dodelijke slachtoffers (de Poolse man en Nederlandse vrouw), hier aangifte van bedreiging hadden kunnen doen nadat de moordenaar in kwestie (toen nog geen moordenaar), hun zoontje lastigviel?quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Het geeft aan hoe snel tegenwoordig een publieke opinie bepaald wordt en dat allemaal door emotie. Echt, tijdens corona schrok ik er echt van hoeveel mensen op internet zich uitspraken over geweld tegen Rutte, wetenschappers, experts en dergelijken, vaak omdat die naast hun expertise ook nog mensen waren en een mening hadden. Ik vind de adoratie voor die Belg die wapens had gestolen bij defensie nog steeds een van de zwartste pagina's uit de geschiedenis van fora en sociale media, waar heel veel 'normale' mensen ineens geweld tegen bovengenoemde groepen gingen toejuichen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik had ook ergens gelezen dat de slachtoffers weer wilden verhuizen.
Een bizar verhaal, ben benieuwd wat het verhaal erachter is. Als die twee de filmpjes niet online hadden gezet was dit topic niet aan een derde reeks toe en was er niet zoveel aandacht voor.
Kom al heel wat ‘ik steun Richard en Ingrid’ verhalen tegen op Facebook.
Met een tegenpool?quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de twee dodelijke slachtoffers (de Poolse man en Nederlandse vrouw), hier aangifte van bedreiging hadden kunnen doen nadat de moordenaar in kwestie (toen nog geen moordenaar), hun zoontje lastigviel?
Maar vertel, hoe had dit drama voorkomen kunnen worden met polenmeldpunt?
Nee, dat is wat mensen met zich laten doen door internet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 02:03 schreef Rnie het volgende:
Ik had echt een hele andere voorstelling van het vrouwelijke slachtoffer. Door al die domme ongefundeerde steunbetuigingen ga je onbewust denken dat het gezin eruit zouden zien als tokkies in het kwadraat.
Dit is dus ook wat het internet met je doet.
Heb ook weleens glas in het hooi gevonden. Hele baal weg kunnen gooien, gelukkig voor de paarden ervan konden eten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eens, maar toch. Als ik paarden zou hebben en ik zou ze vinden met bloedende bekken omdat er glas ligt in hun trog....
Tja....
Ja. Ziet er gewoon uit als een leuk gezin.quote:Op woensdag 17 januari 2024 01:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Facebook van vrouw gezien die is doodgeschoten. Ziet er alles behalve tokkie uit, ook leuke kinderen en ook paardenliefhebbers.
Als het aan de PVV ligt moet Richard minimaal 30 jaar de bak in. Geertje bergt Richard voor een mooi tijdje op. Benieuwd wat het klootjesvolk daarvan zou vinden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:57 schreef LXIV het volgende:
@hooibaalquote:Op woensdag 17 januari 2024 00:08 schreef matthijst het volgende:
AD:
Meerdere dorpelingen zijn op de hoogte van de problemen die K. en zijn gezin hebben met de kopers van hun huis. Ook straatgenoot Van Wieren die op het oude adres bijna naast K. woonde, weet dat er gedoe was. Volgens hem was er weleens een hek vernield. Of lagen hooibalen in de sloot.
Logisch dan, om ze af te schieten. Niet fucken met hooibalen
In een bericht werd er gesteld dat de paarden bebloede monden hadden nadat dit gebeurt was, echter, als dat daadwerkelijk zo zou zijn, waarom is dan geen video of beeldmateriaal hiervan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:27 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb trouwens ernstige vraagtekens bij het verhaal van de glasscherven in de wei. De overleden vrouw en haar kinderen waren alledrie groot paardenliefhebber.
Al heel snel ging een verhaal dat die paarden mishandeld werden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In een bericht werd er gesteld dat de paarden bebloede monden hadden nadat dit gebeurt was, echter, als dat daadwerkelijk zo zou zijn, waarom is dan geen video of beeldmateriaal hiervan?
Ja want dit zegt ietsquote:Op woensdag 17 januari 2024 01:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Facebook van vrouw gezien die is doodgeschoten. Ziet er alles behalve tokkie uit, ook leuke kinderen en ook paardenliefhebbers.
Uhuh. Want 75.000 is opeens niks danquote:Op woensdag 17 januari 2024 02:17 schreef Wotte het volgende:
Ik acht het geschetste verhaal van de dader eerlijk gezegd vrij onwaarschijnlijk. Alleen al om het feit dat als je een financiering van zevenen een halve rond kan krijgen. Je hoogstwaarschijnlijk niet wakker hoeft te liggen om die onverwachte kostenpost bij de geldverstrekker ook rond te breien.
Nu vergelijk je de slachtoffers met misdadigers.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja want dit zegt iets![]()
Eppstein zag er ook normaal uit.
Adolf ook. Op de foto.
Inderdaad, want "het leken geen tokkies op de foto", is van dezelfde logica.quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nu vergelijk je de slachtoffers met misdadigers.
Tokkies of niet, ze zijn vermoord en als een foto doet laten lijken dat het een normaal gezin was, zegt dat niets in jouw ogen. Dat is een beetje de omgekeerde wereld vind je niet? Alsof die slachtoffers moeten bewijzen dat ze “normaal” zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Inderdaad, want "het leken geen tokkies op de foto".
Het was een reactie op Miss butterfly, die een paar posts erboven nog zegt: "Kom al heel wat ‘ik steun Richard en Ingrid’ verhalen tegen op Facebook."quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tokkies of niet, ze zijn vermoord en als een foto doet laten lijken dat het een normaal gezin was, zegt dat niets in jouw ogen. Dat is een beetje de omgekeerde wereld vind je niet? Alsof die slachtoffers moeten bewijzen dat ze “normaal” zijn.
Voor steun aan slachtoffers moet je je tegenwoordig verantwoorden? Beetje de omgekeerde wereld vind je niet?quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het was een reactie op Miss butterfly, die een paar posts erboven nog zegt: "Kom al heel wat ‘ik steun Richard en Ingrid’ verhalen tegen op Facebook."
Om vervolgens te zeggen: ze zien er niet uit als tokkies.
Nee, dat zien ze inderdaad niet, maar die Richard ziet er ook niet uit als iemand die op dinsdagochtend de wekker extra vroeg zet om er 2 af te schieten.
Dus vanwaar die verhevenheid over steun Richard en Ingrid op Facebook, als ze vervolgens hetzelfde doet over de slachtoffers.
Nee, helemaal niet. Maar misschien niet met je vingertje wijzen naar reacties om de ene kant om vervolgens zelf voor de andere kant hetzelfde te doen: "ze zagen er niet uit als tokkies".quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Voor steun aan slachtoffers moet je je tegenwoordig verantwoorden? Beetje de omgekeerde wereld vind je niet?
Triest ja, en dat er zoveel sympathie is geeft te denken: wat zit er verder achter dit verhaal. Die lui in het dorp staan niet standaard te klappen bij elke moord lijkt me.quote:Die kinderen groeien op zonder vader en moeder en vanuit het dorp is er bijzonder veel sympathie voor de acties van een moordenaar. Wat een treurnis.
Wat wil je hier precies mee zeggen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:14 schreef NoXia het volgende:
Die Poolse vent heeft wel echt zo'n standaard Poolse maffia kop.
Wat zou normaal of niet normaal ogen zeggen dan volgens jou? Want ik ben niet bekend met dat je aan het uiterlijk van iemand kan aflezen hoe hun karakter is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tokkies of niet, ze zijn vermoord en als een foto doet laten lijken dat het een normaal gezin was, zegt dat niets in jouw ogen.
Dat horen we wel bij de rechtszaak.quote:
"Hebben ze toch weer die camera, hebben ze 'm nog meer bijgedraaid, nog meer treiteren, nog meer treiteren."quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:03 schreef matthijst het volgende:
"Na een jaar van treiteren hebben ze het eindelijk voor elkaar. Jongens, ik laat m'n dochter niet verkrachten, m'n zoon niet vermoorden, m'n moeder niet vermoorden. M'n vrouw niet verkrachten. Ze hebben zo vaak bedreigd, ze hebben alles altijd vernield bij ons, we hebben niks terug gedaan. Helemaal niks, politie kan niks doen.
Ik hou zoveel van jullie, ik kan niet hebben dat ze jullie vermoorden. Als je ook maar 1% vader bent dan ga je dat voorkomen."
"Hebben ze toch weer die camera, hebben ze 'm nog meer bijgedraaid, nog meer treiteren, nog meer treiteren."
En z'n vrouw:"een jaar lang hebben die mensen die het ouderlijk huis van Richard hebben gekocht ons het leven zuur gemaakt. Ze zeiden dat de woning niet goed was. Ze hebben ons bedreigd, ze hebben de kinderen bedreigd. Ze hebben onze paardjes bedreigd. Ze hebben ons getergd tot op het bot. Ik zei tegen Richard: trek je er niet van aan, het houdt vanzelf op, het recht zal zegevieren. Maar Richard is helemaal doorgedraaid."
Wat was dat treiteren nou dan![]()
En bizar hoe para die gast reageert op die camera.
Er zijn hier anders enorm veel fokkers die direct kunnen oordelen wat er is gebeurd, wie fout zit (ok, dat de moordenaar (ook) fout zit vind ik niet vergezocht…), wat de strafmaat zou moeten zijn, enz.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:18 schreef prunus het volgende:
Zieke zaak. Apart dat zoveel mensen meteen een bepaald verhaal geloven (zie ik op social media).
Hier had ik het gisteren over met @GGMM Zulke aannames zijn echt gevaarlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat wil je hier precies mee zeggen?
Een rotkop maakt iemand niet schuldig, geen veroorzaker van de problemen en al helemaal geen moordenaar.
Richard, dat is een moordenaar die een of twee kinderen de ouders het leven af heeft genomen. Dit mogelijk zelfs op basis van eigen geschifte waanideen getriggerd door een ordinaire ruzie tussen volwassenen.
Stel jij zou slachtoffer worden van moord, zou niet echt jofel zijn, zeker niet tov nabestaanden dat de opmerkingen vooral gaan over jou rotkop lijkt me?
Ok dan ben je niet helemaal goed in je bovenkamer als je dat nu post.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:37 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Dit levensmotto hebben ze ook wel aardig serieus genomen, pohh
Laten we hopen dat het mild wordt. Misschien met een enkelband ofwat.quote:
Oh sorry dacht dat dit gepost werd omdat het nieuw was. In dat geval lijkt het op voorbedachte rade in plaats van een vlaag van verstandsverbijsteringquote:Op woensdag 17 januari 2024 08:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt ze 3 november te hebben gepost.
Nou dat vind ik niet direct raar. Twee hartverscheurende filmpjes van de dader en zijn vrouw, vlak na elkaar. Ik kan me best voorstellen dat mensen daar emotioneel op reageren. Mijn eerste reactie was ook wat is die man enorm in de steek gelaten door de instanties. Maar hoe meer ik er nu nuchter naar kijk hoe meer ik de indruk krijg dat de dader toch ook zelf een behoorlijk aandeel heeft gehad in de aanloop en er vreemd gedrag op nahoudt. En uiteindelijk heeft hij toch twee mensen met jonge kinderen afgeknald.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:18 schreef prunus het volgende:
Zieke zaak. Apart dat zoveel mensen meteen een bepaald verhaal geloven (zie ik op social media).
Dat ligt er ook aan, ik heb geen Facebook en weet niet hoe dat werkt met dat soort aanpassingen, maar als ze vrijwel dagelijks een andere quote of plaatje post dan zegt het nog niet veel dat ze dat 2½ maand geleden gepost heeft.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh sorry dacht dat dit gepost werd omdat het nieuw was. In dat geval lijkt het op voorbedachte rade in plaats van een vlaag van verstandsverbijstering
Je ziet vrij veel mensen van die generatie van die half achterlijke 'home sweet home' spreuken posten op facebook, achteraf kun je het interpreteren als voorbedachte rade, maar je kunt het ook interpreteren als mensen die in alle stilte een advocaat hebben ingeschakeld.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh sorry dacht dat dit gepost werd omdat het nieuw was. In dat geval lijkt het op voorbedachte rade in plaats van een vlaag van verstandsverbijstering
'The best revenge is none'quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Van dezelfde FB pagina:
[ afbeelding ]
Kortom, dit soort plaatjes zeggen niks.
Was een lap grondquote:Op woensdag 17 januari 2024 08:52 schreef Bocaj het volgende:
[..]
'The best revenge is none'
Dat kennen we allemaal wel eens... Wees jij nou maar het verstandigst... en vaak is dat ook zo!
Maar kan mij ook indenken dat je gaat doordraaien.
Gaan we misschien nog veel meer zien in ons klein en dichtbevolkt landje... Mensen gaan op hun strepen staan!
Kippen in een klein hok gaan elkaar ook (dood) pikken!
Die vrouw gaf in het filmpje ook nog aan dat zij hem op andere gedachten wilde brengen. Helpt ze met haar feesboek livestream toch mooi mee aan een veroordeling op basis van moord met voorbedachte rade.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. De waarschijnlijkheid dat het echt een onoverkomelijke probleem is, wat mogelijk ten grondslag zou liggen aan hun vermeende gedrag, schat ik niet heel hoog in. Als je de verhalen mag geloven betreft de oorzaak een geschil over 10% van de woningwaarde. Dat lijkt me niet bijzonder excessief.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Uhuh. Want 75.000 is opeens niks dan
Moet een foto iets zeggen dan? Er wordt geroepen dat het tokkies zijn en nu moet een foto uitwijzen dat ze dat niet waren? Wat als het wel tokkies waren? Mag je ze dan gewoon omleggen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat zou normaal of niet normaal ogen zeggen dan volgens jou? Want ik ben niet bekend met dat je aan het uiterlijk van iemand kan aflezen hoe hun karakter is.
Hou dan gewoon zelf ook je kop met je gespeculeerquote:Op woensdag 17 januari 2024 07:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Maar misschien niet met je vingertje wijzen naar reacties om de ene kant om vervolgens zelf voor de andere kant hetzelfde te doen: "ze zagen er niet uit als tokkies".
Hou dan gewoon je kop tot het hele verhaal bekend is, als je zo van feiten houdt. Niet dat er een excuus voor moord is.
[..]
Triest ja, en dat er zoveel sympathie is geeft te denken: wat zit er verder achter dit verhaal. Die lui in het dorp staan niet standaard te klappen bij elke moord lijkt me.
Dus wat zegt dan 1 foto van het vrouwelijke slachtoffer over of het al dan niet tokkies waren?
En ook hier: niet dat er een excuus voor moord is.
Steun aan een moordenaar is wat anders dan steun aan slachtoffers en nabestaanden natuurlijk. Ik hoop dat jij dat zelf inziet.quote:Dus vanwaar die verhevenheid over steun Richard en Ingrid op Facebook, als ze vervolgens hetzelfde doet over de slachtoffers.
Een ander moet z’n kop houden en mag niet speculeren maar ondertussen post je wel zelf dit.quote:Misschien was die gast zelf het afgelopen jaar wel geobsedeerd met z'n slachtoffers.
De bevolking van Weiteveen denkt dat dit met een sisser af gaat lopenquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:11 schreef NoCigar het volgende:
Nou, wat denken we? Ik zet in op een veroordeling 20 jaar tot levenslang, mits de rechter geen reden ziet voor een TBS-maatregel. Levenslang is dacht ik wel gebruikelijk voor een dubbele moord en indien dat hier het geval is lijkt me het wel terecht.
Is er een referendum geweest?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:13 schreef Bezsen het volgende:
[..]
De bevolking van Weiteveen denkt dat dit met een sisser af gaat lopen
Meervoudige doodslag? Denk het niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik denk dat die over 12 jaar weer bij zijn gezin aan tafel zit.
Iemand in koele bloede executeren na een achtervolging gaat toch sowieso geen doodslag wordenquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Meervoudige doodslag? Denk het niet.
Dat is wel heel erg dom van haar. Ze bekend dus al dat hij het met haar besproken heeft.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Die vrouw gaf in het filmpje ook nog aan dat zij hem op andere gedachten wilde brengen. Helpt ze met haar feesboek livestream toch mooi mee aan een veroordeling op basis van moord met voorbedachte rade.
Bekendquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg dom van haar. Ze bekend dus al dat hij het met haar besproken heeft.
Zou ik ze wel gunnen. Dat de rust maar weer wederkeert in dat boerendorpje. Alleen maar liefde voor ze sowieso.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik denk dat die over 12 jaar weer bij zijn gezin aan tafel zit.
wel met een pvv-rechterquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Meervoudige doodslag? Denk het niet.
Desktop heeft geen darkmode.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Al besproken en tevens geen darkmode @:zipportal
Verworpen
@Tedquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Jawel.
Alleen fok niet, blijven doneren.
Zijn geestelijke gesteldheid zal onderzocht worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:11 schreef NoCigar het volgende:
Nou, wat denken we? Ik zet in op een veroordeling 20 jaar tot levenslang, mits de rechter geen reden ziet voor een TBS-maatregel. Levenslang is dacht ik wel gebruikelijk voor een dubbele moord en indien dat hier het geval is lijkt me het wel terecht.
Ik denk niet dat je een lagere straf krijgt omdat je veel sympathie krijgt als moordenaarquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn geestelijke gesteldheid zal onderzocht worden.
Maar weet het niet, stel dat hij veel sympathie blijft houden bij veel mensen die daar aandacht voor vragen, zou het zomaar eens korter kunnen worden. Heb het idee dat wat het in de samenleving teweeg brengt wel eens meespeelt in een uitspraak. Stel dat hij niet ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard, er nooit eerder iets met hem is gebeurd, hij veel sympathie heeft bij veel mensen en dat de slachtoffers ook geweld hebben gebruikt en een groot aandeel hadden, Tsja. Dat kan invloed hebben op de uitspraak.
Maar het kan heel anders zitten hoor, en dan wordt het wel langer zitten.
Daar wordt in dit soort gevallen nou juist geen rekening mee gehouden. Of nouja, een 100% kans dat de rechters een geschokte samenleving gaan benoemen, iets dat eerder strafverzwarend werkt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn geestelijke gesteldheid zal onderzocht worden.
Maar weet het niet, stel dat hij veel sympathie blijft houden bij veel mensen die daar aandacht voor vragen, zou het zomaar eens korter kunnen worden. Heb het idee dat wat het in de samenleving teweeg brengt wel eens meespeelt in een uitspraak.
Daar hoor je inderdaad niks meer over.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:25 schreef tja77 het volgende:
Maar is dat derde slachtoffer al een feit?
Man en vrouw zijn doodgeschoten maar blijkbaar een derde slachtoffer gestoken met een mes. Dat zou wel het bloed aan z’n handen verklaren.
Dat ging rond inquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:25 schreef tja77 het volgende:
Maar is dat derde slachtoffer al een feit?
Man en vrouw zijn doodgeschoten maar blijkbaar een derde slachtoffer gestoken met een mes. Dat zou wel het bloed aan z’n handen verklaren.
Die appgroepen zijn sowieso flauwekul want die spraken eerst over meerdere Polen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat ging rond inappgroepen
Beetje zelfde laken een pak als al die twitterdetectives die aangeven dat deze man jarenlang getreiterd is terwijl dat stel er pas een jaar woont.
Dat past dan ook beter in het narratief van die tokkies.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die appgroepen zijn sowieso flauwekul want die spraken eerst over meerdere Polen.
3 november.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ok dan ben je niet helemaal goed in je bovenkamer als je dat nu post.
Je gaat lekker maat!! Lekker kankeren op het volk !!quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:33 schreef NoCigar het volgende:
Je weet natuurlijk niet of veel sympathie van het PVV-electoraat vanuit de samenleving invloed heeft op de strafmaat, of zal hebben. Zonder verzachtende omstandigheden (een element van zelfverdediging, zeer ernstige treiterijen door de slachtoffers, stoornis) zet ik in op 25 jaar tot levenslang.
Te dom om te poepen jij. Of niet?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hou dan gewoon zelf ook je kop met je gespeculeer
Zie boven. Brainpower.quote:Een ander moet z’n kop houden en mag niet speculeren maar ondertussen post je wel zelf dit.
Dat was precies mijn punt: "Hou dan gewoon je kop tot het hele verhaal bekend is, als je zo van feiten houdt.."quote:Niks met speculeren maar ga niet lopen mekkeren als een ander hetzelfde doet.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:36 schreef streamjohan het volgende:
Valt het niemand op dat Ries hevig onder invloed lijkt op het filmpje? Vrouwtje filmt ook racend met 143 km/u met handy in hand?
Adrenaline?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:36 schreef streamjohan het volgende:
Valt het niemand op dat Ries hevig onder invloed lijkt op het filmpje? Vrouwtje filmt ook racend met 143 km/u met handy in hand?
Moord is moord. Hij heeft 2 mensen vermoord, die mag lang weggestopt worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het mild wordt. Misschien met een enkelband ofwat.
Moet wel zeggen dat doden ook doden is... Moeilijk moeilijk... Rechter moet maar beslissen uiteraard.
Ja, compleet normaal om dit met je zoon te doen.quote:
Ik ben je maat niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je gaat lekker maat!! Lekker kankeren op het volk !!
Ja natuurlijk ff de eigen straat schoonborstelen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Die vrouw gaf in het filmpje ook nog aan dat zij hem op andere gedachten wilde brengen. Helpt ze met haar feesboek livestream toch mooi mee aan een veroordeling op basis van moord met voorbedachte rade.
Enkelbandje en een weekje graffiti verwijderenquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:42 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Moord is moord. Hij heeft 2 mensen vermoord, die mag lang weggestopt worden.
Hij heeft bewust een pippa gehosseld om ze te poppen.
Hartverscheurend om te zien, maar kan net zo goed een gek zijn die ze volledig ziet vliegen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou dat vind ik niet direct raar. Twee hartverscheurende filmpjes van de dader en zijn vrouw, vlak na elkaar. Ik kan me best voorstellen dat mensen daar emotioneel op reageren. Mijn eerste reactie was ook wat is die man enorm in de steek gelaten door de instanties. Maar hoe meer ik er nu nuchter naar kijk hoe meer ik de indruk krijg dat de dader toch ook zelf een behoorlijk aandeel heeft gehad in de aanloop en er vreemd gedrag op nahoudt. En uiteindelijk heeft hij toch twee mensen met jonge kinderen afgeknald.
Dat denkt ze dat ze dat doet. Maar ze had beter de politie in kunnen lichten van wat haar man van plan was om te doen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:44 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ff de eigen straat schoonborstelen.
Hij heeft en gebruikt een schietwapen. Ook al is hij een boekhouder, dit is not done in Nederland.quote:
Wat speculeer je nou? Hoe weet je zo zeker dat zij wist wat Richard van plan was?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denkt ze dat ze dat doet. Maar ze had beter de politie in kunnen lichten van wat haar man van plan was om te doen.
Als ze dat niet al had gedaan maar ik ga er van uit van niet.
Omdat mevrouw dat zelf sterk impliceert in haar filmpje?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:48 schreef NoXia het volgende:
[..]
Wat speculeer je nou? Hoe weet je zo zeker dat zij wist wat Richard van plan was?
Soms is het handig een topic eerst even door te lezen waar het nu over gaat ipv met gestrekt been erin te gaanquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:48 schreef NoXia het volgende:
[..]
Wat speculeer je nou? Hoe weet je zo zeker dat zij wist wat Richard van plan was?
Kijk alles wijst erop dat het niet de meest slimme mensen zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denkt ze dat ze dat doet. Maar ze had beter de politie in kunnen lichten van wat haar man van plan was om te doen.
Als ze dat niet al had gedaan maar ik ga er van uit van niet.
Net nog heerlijk zitten kleien, ik kan je best een foto toesturen als je interesse hebt?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Te dom om te poepen jij. Of niet?
Ik klaag niet over speculeren. Ik vind dat gespeculeer wel mooi![]()
Ik erger me aan users die huilen over speculeren maar het dan zelf wel doen "want op de foto had ze een Barbie pyjama aan en knuffelde ze een cavia. Die is lief en geen tokkie"..
[..]
Zie boven. Brainpower.
[..]
Dat was precies mijn punt: "Hou dan gewoon je kop tot het hele verhaal bekend is, als je zo van feiten houdt.."
--> van mij hoeven die feiten niet. Die hoor je over een paar maanden wel. Maar ls je daar schijnbaar wel aan hecht, ga dan zelf ook niet lopen speculeren op basis van een foto![]()
Het speculeren begint al met het feit dat de slachtoffers de stempel “tokkie” opgedrukt krijgen. Als je dat gaat proberen te weerleggen aan de hand van een foto, lukt je dat niet nee. Maar je zou het niets eens hoeven proberen te weerleggen. Want of het wel of geen tokkies zijn, is ten eerste niet bewezen, en ten tweede niet relevant. Feit is dat er 2 mensen vermoord zijn en er opvallend veel steun is voor de moordenaar en weinig sympathie voor de slachtoffers en nabestaanden.quote:ga dan zelf ook niet lopen speculeren op basis van een foto
Ik heb er de ballen verstand van, maar het wapen van zoontje is waarschijnlijk geen vuurwapen (hij houdt ook nog eens de loop vast, dat laat je een kind al helemaal niet doen met een vuurwapen).quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:54 schreef Leandra het volgende:
Ik vind die foto van hem en zijn zoontje met vuurwapens niet heel onschuldig overigens.
Maar gut oh gut, bij "de Polen" waren honkbalknuppels meegenomen door de politie.
Toch bijzonder dat die Richard dan gewoon vuurwapens kon hebben.
Ik schiet samen met mijn zoon ook wel eens met de luchtbuks op het eigen terrein. Mag volgens de wet en er is niks mis mee.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij heeft en gebruikt een schietwapen. Ook al is hij een boekhouder, dit is not done in Nederland.
Ik denk niet dat hij nog vrijkomt, 20 jaar en daarna TBS.
De huizen zijn niet duur in Weiteveen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vandaag precies een jaar geleden verkocht, de overdracht naar ik aanneem, want het huis kwam in september 2022 te koop en was een paar weken later "verkocht".
Een overdracht in januari 2023 is dan niet vreemd.
https://www.oozo.nl/wonin(...)rgerweg-49-weiteveen
https://drimble.nl/adres/weiteveen/7765AE/bargerweg-49.html
Als je er vanuit gaat dat ze het volledig gefinancierd hebben wellicht niet, maar als de helft overwaarde was en de rest hypotheek dan praat je ineens over een heel ander percentage dat iemand wellicht kan financieren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:01 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. De waarschijnlijkheid dat het echt een onoverkomelijke probleem is, wat mogelijk ten grondslag zou liggen aan hun vermeende gedrag, schat ik niet heel hoog in. Als je de verhalen mag geloven betreft de oorzaak een geschil over 10% van de woningwaarde. Dat lijkt me niet bijzonder excessief.
Ik waardeer je eerlijkheid. Maar het is natuurlijk ook een deel eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 17 januari 2024 02:03 schreef Rnie het volgende:
Ik had echt een hele andere voorstelling van het vrouwelijke slachtoffer. Door al die domme ongefundeerde steunbetuigingen ga je onbewust denken dat het gezin eruit zouden zien als tokkies in het kwadraat.
Dit is dus ook wat het internet met je doet.
Nee, dat doet ze volgens mij niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:48 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Omdat mevrouw dat zelf sterk impliceert in haar filmpje?
Als er iets is waardoor ik "tokkie" denk als ik een foto zie dat is het dit wel.quote:
Dat laatste is wel een understatement als je een half gezin uitmoord.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar dit is juist wat ik zag in het filmpje. Vond het nogal raar en vroeg me af of iemand enig idee had wat hij precies bedoelde met "zie je, ze treiteren me!" wijzend naar een camera. Leek mij eerder op iemand die ze niet helemaal op een rijtje heeft.
Mijn wantrouwende onderbuik heeft het gevoel dat Ingrid dat filmpje heeft geplaatst om zo het pistool in eerste instantie in de handen van de Pool te plaatsen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, dat doet ze volgens mij niet.
Ik heb het filmpje opnieuw gekeken, ze zegt alleen dat ze plichtsgetrouw naar haar werk is gegaan, met andere woorden dat ze niet thuis was.
Edit: als het anders is, hoor ik graag wanneer ze het impliceert.
Met een luchtpistool schieten in de eigen achtertuin is tokkie?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er iets is waardoor ik "tokkie" denk als ik een foto zie dat is het dit wel.
En dan ook nog eens gewoon in de achtertuin zo te zien.
Mijn onderbuik heeft het gevoel dat je haar capaciteiten zwaar overschat 😉quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:58 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Mijn wantrouwende onderbuik heeft het gevoel dat Ingrid dat filmpje heeft geplaatst om zo het pistool in eerste instantie in de handen van de Pool te plaatsen.
Adrenaline?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:36 schreef streamjohan het volgende:
Dat heb ik eigenlijk eerder bij dat soort sandalen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:57 schreef Leandra het volgende:
Als er iets is waardoor ik "tokkie" denk als ik een foto zie dat is het dit wel.
En dan ook nog eens gewoon in de achtertuin zo te zien.
Naja. Die moordenaar en z'n vrouw claimen dat ze een jaar lang tot op het bot getergd zijn. Dus wat dat betreft een beetje relevant. Moord is geen oplossing, maar het zou een verklaring kunnen zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:52 schreef tja77 het volgende:
Want of het wel of geen tokkies zijn, is ten eerste niet bewezen, en ten tweede niet relevant. Feit is dat er 2 mensen vermoord zijn en er opvallend veel steun is voor de moordenaar en weinig sympathie voor de slachtoffers en nabestaanden.
Is het al zeker dat hij de slachtoffers heeft omgebracht met een eigen wapen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij heeft en gebruikt een schietwapen. Ook al is hij een boekhouder, dit is not done in Nederland.
Ik denk niet dat hij nog vrijkomt, 20 jaar en daarna TBS.
Zie daar geen kwaad in. Deed dit ook met mijn vader. (Luchtbuks of zelfs klappertjespistool) Stukje bonding!quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:42 schreef Duiveltja het volgende:
Ja, compleet normaal om dit met je zoon te doen.
Ditquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:09 schreef streamjohan het volgende:
Een eurootje of 350 voor een bouwkundige keuring had dit alles kunnen voorkomen.
Ja, dat is vind ik tokkie, er foto's van op Facebook zetten met "Samen schieten #ZoVaderZoZoon" is vind ik dat nog veel meer, zeker als blijkt dat vader niet de discipline heeft het bij schieten in de achtertuin te houden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Met een luchtpistool schieten in de eigen achtertuin is tokkie?![]()
Dat is juist de beste plek om het te doen.
Ja allemaal mensen die het op zichzelf betrekken omdat ze ook eens een burenruzie hebben gehad of te maken hebben gehad met de politie wat niet prettig is bevallen. Dan zal Richard vast onschuldig zijn! Wat een dom volk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:10 schreef NoCigar het volgende:
Het maakt wat los bij 'het volk': [ twitter ]
Zo te zien is ook weer een soort politieke kwestie, zie wel vooral een bepaald soort twitteraar blind achter Richard staan. Als je dan de timeline van die mensen ziet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:10 schreef NoCigar het volgende:
Ik vind juist die bewoording bijzonder, hoezo "plichtsgetrouw"?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, dat doet ze volgens mij niet.
Ik heb het filmpje opnieuw gekeken, ze zegt alleen dat ze plichtsgetrouw naar haar werk is gegaan, met andere woorden dat ze niet thuis was.
Edit: als het anders is, hoor ik graag wanneer ze het impliceert.
True, dat zou een verklaring kunnen zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja. Die moordenaar en z'n vrouw claimen dat ze een jaar lang tot op het bot getergd zijn. Dus wat dat betreft een beetje relevant. Moord is geen oplossing, maar het zou een verklaring kunnen zijn.
Fijn dat jij even bepaalt wat tokkie is en wat nietquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is tokkie, er foto's van op Facebook zetten met "Samen schieten #ZoVaderZoZoon" is dat nog veel meer, zeker als blijkt dat vader niet de discipline heeft het bij schieten in de achtertuin te houden.
Ja, ook veel wapperende Nederlandse vlaggetjes.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien is ook weer een soort politieke kwestie, zie wel vooral een bepaald soort twitteraar blind achter Richard staan. Als je dan de timeline van die mensen ziet.
Wat een dom gelul. Voetballen in de achtertuin: "lekker schoppen. Zo vader zo zoon". 6 jaar later blijkt het de kopschopper van Mallorca te zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is tokkie, er foto's van op Facebook zetten met "Samen schieten #ZoVaderZoZoon" is dat nog veel meer, zeker als blijkt dat vader niet de discipline heeft het bij schieten in de achtertuin te houden.
Nee, jij vindt dat tokkie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je een linkje?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Broer van de gedode vrouw zegt dat ze al langer ruzie hadden met een man en wilden gaan verhuizen.
Sommige mensen flippen al als de buurman langsloopt en naar binnen kijkt. Vooral als er al langlopend iets niet goed gaat in de verstandhouding. Ik gok dat het dode gezin ook al een jaar lang tot op het bot getergd was. Ik denk niet dat er mensen zijn die echt plezier beleven aan (buren)conflicten. Je kunt elkaar niet ontlopen of negeren, en wordt continue "getergd", want er loopt een onopgelost conflict en de aanstichter blijft aanwezig.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja. Die moordenaar en z'n vrouw claimen dat ze een jaar lang tot op het bot getergd zijn. Dus wat dat betreft een beetje relevant. Moord is geen oplossing, maar het zou een verklaring kunnen zijn.
Woordkeuze is zeker apart, maar haar hele accent en taalgebruik is dat voor mij. Maar het is dan ook echt een volstrekt andere regio dan waar ik doorgaans kom.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind juist die bewoording bijzonder, hoezo "plichtsgetrouw"?
Dat impliceert dat er weldegelijk iets aan de hand was maar dat ze desondanks toch naar haar werk gegaan is, want plichtsgetrouw.
Hoe dicht op elkaar woonden ze dan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:18 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Sommige mensen flippen al als de buurman langsloopt en naar binnen kijkt. Vooral als er al langlopend iets niet goed gaat in de verstandhouding. Ik gok dat het dode gezin ook al een jaar lang tot op het bot getergd was. Ik denk niet dat er mensen zijn die echt plezier beleven aan (buren)conflicten. Je kunt elkaar niet ontlopen of negeren, en wordt continue "getergd", want er loopt een onopgelost conflict en de aanstichter blijft aanwezig.
Het woordje plichtsgetrouw viel mij ook op. Ik kreeg daardoor de indruk dat de tekst niet spontaan was maar van te voren ingestudeerd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind juist die bewoording bijzonder, hoezo "plichtsgetrouw"?
Dat impliceert dat er weldegelijk iets aan de hand was maar dat ze desondanks toch naar haar werk gegaan is, want plichtsgetrouw.
Dicht genoeg om een jaar tot op het bot getergd te worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe dicht op elkaar woonden ze dan?
Zijn er mensen behalve die gasten op Twitter die denken dat het OM hem vrij gaat laten na 2 keer moord?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Vrijdag wordt Richard voorgeleid aan de rechter-commesaris en wordt bepaald of hij langer vast blijft zitten.
Echt he.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:02 schreef schommelstoel het volgende:
Dit topic wordt mede mogelijk gemaakt door aannames en ikweetallesbeterdandeander.nl
Wat een bagger om hier door heen te lezen
Je weet het ook niet dus.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:20 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dicht genoeg om een jaar tot op het bot getergd te worden.
Klopt, dit is achterstandswijk scheisse.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hoeft het niet met me eens te zijn, het staat je vrij dat niet te vinden, zoals het mij vrij staat dat wel te vinden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:14 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Fijn dat jij even bepaalt wat tokkie is en wat niet![]()
Zal vast. Moord wordt hier gewoon ff goedgeluld. Zullen vast van die voor 500 euro All Inclusive in Turkije voor 3 weken types zijn. Maar ondertussen PVV stemmen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:10 schreef NoCigar het volgende:
Verdraagzaamheid en tollerantie zijn ver te zoeken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Echt he.
En al bijna 3 topics vol.
Maar zo te zien is het nog een graadje erger op sociale media zoals Facebook en Twitter. Blijkbaar flink wat personen die nu al weten hoe het zaakje in elkaar steekt en steun uitspreekt.
Ik zeg het al een aantal jaren, de mensheid degenereert in een rap tempo.
Niet meer dan ditquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je een linkje?
Ik ken die woorden alleen maar van de broer van de gedode man, en die sprak zijn broer al jaren niet meer maar hoorde dar via moeder waar ze nog wel allebei contact mee hadden.
https://dvhn.nl/drenthe/e(...)huizen-28853756.html
Provinciaal wordt getriggerd dat wederom een andere provinciaal uitgesproken tokkie isquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:14 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Fijn dat jij even bepaalt wat tokkie is en wat niet![]()
Het valt natuurlijk lekker in het narratief dat de gevestigde orde en het gezag het "volk" aan z'n lot overlaat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien is ook weer een soort politieke kwestie, zie wel vooral een bepaald soort twitteraar blind achter Richard staan. Als je dan de timeline van die mensen ziet.
Voetballen kun en mag je overal doen, ook in het openbaar in een park of op het sportveldje om de hoek, als je daar met wapens gaat lopen spelen met je zoontje wordt de politie gebeld.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wat een dom gelul. Voetballen in de achtertuin: "lekker schoppen. Zo vader zo zoon". 6 jaar later blijkt het de kopschopper van Mallorca te zijn.
Het gaat maar (slechts) om zo'n 10% van het aankoopbedrag. Dat leg je gewoon voorn aan de civiele rechter. Die probeert je vervolgens naar de gang te sturen om er gezamenlijk even uit te komen, waarna de griffier het daarna even vastlegt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
Als je een huis probeert te verkopen waar stiekem van alles mis mee is ben je al een lul eerste klasse, als je daarna dan ook 2 mensen in koele bloede vermoordt en hun kindjes wees maakt ben je gewoon een vuile zieke hond.
En dat de dader een "nuchtere Nederlander" net als hun zelf. En slachtoffer(s) zijn "buitenlanders".quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het valt natuurlijk lekker in het narratief dat de gevestigde orde en het gezag het "volk" aan z'n lot overlaat.
Juist op eigen terrein mag je met een luchtpistool schieten. Dan daarbij wat jij tokkie vindt, is een olympische sport.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voetballen kun en mag je overal doen, ook in het openbaar in een park of op het sportveldje om de hoek, als je daar met wapens gaat lopen spelen met je zoontje wordt de politie gebeld.
Dus nee, dat is niet vergelijkbaar.
Breakdancen is ook een olympische sportquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Juist op eigen terrein mag je met een luchtpistool schieten. Dan daarbij wat jij tokkie vindt, is een olympische sport.
Als je niks had gezegd, had het meer inhoud gehadquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:23 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Provinciaal wordt getriggerd dat wederom een andere provinciaal uitgesproken tokkie is
Cute
Jij was degene die mijn eerste post quotte met "dat is", en dan verwijt je me vervolgens dat ik op jouw "dat is" reactie op mijn post niet reageerde met "dat vind ik"?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, jij vindt dat tokkie.
Er is niks strafbaars aan het schieten met een luchtpistool. Sterker nog, het is zelfs een olympische sport. Misschien was het een hobby/sport van de vader. Makkelijk om daar de sticker tokkie op te plakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |