Daar twijfelen heeeeel weinig mensen over.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat het resultaat van deze ellende zijn einde is.
Jij begon met je beschuldiging dat ik oorzaak en gevolg omdraai. Dat is zo’n ‘extreme’quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Misschien moest je eerst eens ophouden met alles in het extreme te trekken.
Begrip voor is iets anders dan begrijpen hoe en waarom iets tot stand is gekomen, toch?quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zou Hamas zeker niet alleen in die context willen zien, alsof er iets van begrip voor terroristisch Hamas op te brengen zou zijn.
Ik ageer wel tegen de simpliciteit over het waarom Gaza door Israël gecontroleerd wordt. Alsof alles van één kant komt. Straks zijn die nederzettingen in de west bank ook de schuld van de mensen die verdreven worden
Oekraïners zijn ontwikkelde fatsoenlijke mensen die een ander niet naar t leven staan. Een vergelijking die we niet rechtstreeks kunnen trekken naar de gemiddelde inwoner van Gaza. Veel te veel Gazanen hebben sympathie voor het terroristische Hamas. Dat is triest voor de kinderen want die krijgen daarom ook minder de sympathie van t westen. Die denazificatie van Gaza lijkt me een oplossing voor de lange termijn, dus een goed idee. De halve bevolking dakloos maken en alle scholen en moskeeen slopen lijkt me geen goede start van de denazificatiequote:Op woensdag 17 januari 2024 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben er wel zeker van dat er ontoelaatbaar geweld richting Palestijnen zal voortkomen uit het gedrag van Israël.
Doch is het wegvagen van Hamas een legitiem doel en het aanvallen van Israël door Hamas totaal het omgekeerde.
Hamas moet stoppen te bestaan en de bevolking moet letterlijk gedenazificeerd worden.
Hoe Poetin met die blik kijkt naar Oekraïne vind ik een raadsel maar op die manier naar Palestina kijken heb ik echt minder moeite mee.
Klopt, het opruimen van Hamas en PIJ etc. is maar één van de pijlers van de aanpak. Als er daarna niks verandert op de lange termijn aan de omstandigheden, zal dit totaal zinloos zijn, als een vogel met één vleugel. De opvolging is net zo cruciaal als wat er nu gebeurt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oekraïners zijn ontwikkelde fatsoenlijke mensen die een ander niet naar t leven staan. Een vergelijking die we niet rechtstreeks kunnen trekken naar de gemiddelde inwoner van Gaza. Veel te veel Gazanen hebben sympathie voor het terroristische Hamas. Dat is triest voor de kinderen want die krijgen daarom ook minder de sympathie van t westen. Die denazificatie van Gaza lijkt me een oplossing voor de lange termijn, dus een goed idee. De halve bevolking dakloos maken en alle scholen en moskeeen slopen lijkt me geen goede start van de denazificatie
Die krijgen juist heel erg veel sympathie van het Westen, net zoals de Palestijnen in het algemeen. Waarom precies blijft helaas nog altijd onduidelijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oekraïners zijn ontwikkelde fatsoenlijke mensen die een ander niet naar t leven staan. Een vergelijking die we niet rechtstreeks kunnen trekken naar de gemiddelde inwoner van Gaza. Veel te veel Gazanen hebben sympathie voor het terroristische Hamas. Dat is triest voor de kinderen want die krijgen daarom ook minder de sympathie van t westen. Die denazificatie van Gaza lijkt me een oplossing voor de lange termijn, dus een goed idee. De halve bevolking dakloos maken en alle scholen en moskeeen slopen lijkt me geen goede start van de denazificatie
Dat deed je ook. En nu niet meer van de hak op de tak springen, svp.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij begon met je beschuldiging dat ik oorzaak en gevolg omdraai.
Dat is het niet. Allemaal, alles, iedereen, elke, iedere. Dát zijn extremen.quote:Dat is zo’n ‘extreme’
Waarom zou dit niet mogen? En is het strafbaar stellen van een mening niet juist een teken dat er iets niet deugd?quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:24 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Hamas openlijk een verzetsbeweging noemen is momenteel nog strafbaar.
Op de frontpage maakte ik hier een mooie opmerking over en volgensmij in het vorige topic ook al eens - maar als je momenteel in Nederland verblijft ben je nu strafbaar bezig.
Nederland heeft Hamas op de lijst van terroristische organisaties vermeld en het ophemelen van terroristische organisaties is tot op heden strafbaar. Als je je hiertegen wil verzetten of niet mee eens bent, dan raad ik je aan een (politieke) tegengeluid te creëren en te verzoeken om rondom de tekentafel tot een ander besluit te komen.
Gewelddadig "demonstreren" en andere strafbare feiten plegen om je eigen visie en zin door te drijven is eveneens strafbaar in Nederland. Natuurlijk schort het aan handhaving, maar er zijn wel meer wetten waarvan ik had gehoopt dat Nederland deze zou handhaven...
Met wij bedoel je de moslims, maar jullie noemen het nu al vrijheidsstrijders.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dus over vijftig jaar noemen wij Hamas ook vrijheidsstrijders.
Waarom dan nu niet alvast beginnen?
Hoezo is dat onduidelijk? Heb je je een beetje verdiept in de situatie aldaar? Te beginnen met 1880 toen de eerste zionisten al plannetjes hadden om heel "Palestina" in te nemen, en dan uiteindelijk uit te komen bij vandaag?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die krijgen juist heel erg veel sympathie van het Westen, net zoals de Palestijnen in het algemeen. Waarom precies blijft helaas nog altijd onduidelijk.
De Nederlandse verzetsbeweging heeft zijn best gedaan om zoveel mogelijk joden te redden, Hamas om zoveel mogelijk joden te verkrachten. Alleen al dat laatste feitje zou je moeten zeggen dat het geen verzetsorganisatie is, maar een stel terroristen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet mogen? En is het strafbaar stellen van een mening niet juist een teken dat er iets niet deugd?
Net zoals het ontkennen van de holocaust bijvoorbeeld. Wat ook lachwekkend is om dat strafbaar te stellen..
Je kan enkel de mensen die menen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden uitlachen en met de bewijzen om de oren slaan.
Tevens is het zo dat een organisatie terroristisch noemen nog niks bewijst. Vroeger noemden de nazi's de verzetsbewegingen ook terroristen. En wij noemden hen vrijheidsstrijders. De Indoniers die tegen Nederland vochten noemden wij ook terroristen en die noemen we nu ook vrijheidsstrijders.
En die deden net zo veel als Hamas vandaag de dag. Maar met beperktere middelen. Maar als zij bommen en raketten hadden zouden ze die ook gebruiken. En ook die vrijheidsstrijders slachtten onschuldige burgers af of het niks was.
Tevens is het zo dat Hamas zich (enkele uitzonderingen in de jaren 80 daargelaten) enkel op Israel en Gaza richt en niet Europa of Amerika aanvalt. Dit in tegenstelling tot de "echte" terreurbewegingen zoals IS en Al-qaida.
Ik ben geen moslim. Ik ben een gewone Nederlander, christelijk van afkomst. Waarom kom je op het idee dat ik een moslim ben? Omdat ik voor Palestijnen opkom?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Met wij bedoel je de moslims, maar jullie noemen het nu al vrijheidsstrijders.
Alle overige niet-moslims, behalve de gestoorde progressieven, zullen het nog steeds terroristen noemen.
Dus het gaat je hier precies om de joden?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De Nederlandse verzetsbeweging heeft zijn best gedaan om zoveel mogelijk joden te redden, Hamas om zoveel mogelijk joden te verkrachten. Alleen al dat laatste feitje zou je moeten zeggen dat het geen verzetsorganisatie is, maar een stel terroristen.
Verzet is lokaal tegenstand bieden aan een invasiemacht, terrorisme is op een dag 1200 willekeurige burgers in een buurland martelen, verkrachten en afslachten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:46 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dus het gaat je hier precies om de joden?
Dat is uiteraard geen enkel argument of het om een terreurorganisatie is of een verzetsbeweging. Je moet even niet zo "joodscentrisch" kijken.
Het gaat mij erom dat in Indonesië de vrijheidsstrijd gepaard is gegaan met bloedige slagpartijen. En toch noemen wij nu al die mensen vrijheidsstrijders. Terwijl ook die mensen onschuldigen vermoorden.
Waarom zouden wij dan later, als er sprake is van een tweestatenoplossing, Hamas ook niet zo kunnen betitelen?
Ah als je denkt te kunnen winnen reageer je wel. Stoer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:46 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dus het gaat je hier precies om de joden?
Dat is uiteraard geen enkel argument of het om een terreurorganisatie is of een verzetsbeweging. Je moet even niet zo "joodscentrisch" kijken.
Het gaat mij erom dat in Indonesië de vrijheidsstrijd gepaard is gegaan met bloedige slagpartijen. En toch noemen wij nu al die mensen vrijheidsstrijders. Terwijl ook die mensen onschuldigen vermoorden.
Waarom zouden wij dan later, als er sprake is van een tweestatenoplossing, Hamas ook niet zo kunnen betitelen?
Nee, net als die van de staat Israël dat niet ging. Dus waarom maken hele massa's zich daar drukker om dan om al die andere staten?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:43 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim. Ik ben een gewone Nederlander, christelijk van afkomst. Waarom kom je op het idee dat ik een moslim ben? Omdat ik voor Palestijnen opkom?
Volgens mij ken jij weinig van de geschiedenis. Denk je dat de vrijheidsstrijd in andere landen netjes en betamelijk ging? Allemaal zoals Gandhi geweldloosheid predikend?
...
Haha, volgens mij heb je ergens wel de klokken horen luiden maar niet de klepel weten vangen..quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Verzetsorganisaties verzetten zich ergens tegen. Het Nederlandse verzet had uitsluitend de Duitse overheersing tot doel. (Note: ook Nederlanders in Duitse dienst dus).
Hamas doet dat niet. Die valt voornamelijk burgers aan met raketten. Dus nog niet eens het IDF/IAF; burgers. Dat heeft niets met verzet te maken.
Hebben de zionisten ook al tijdmachines?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:39 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Hoezo is dat onduidelijk? Heb je je een beetje verdiept in de situatie aldaar? Te beginnen met 1880 toen de eerste zionisten al plannetjes hadden om heel "Palestina" in te nemen,...
Palestina heeft nooit bestaan. En een land dat niet bestaat kan ook niet worden ingenomen. Het gebied dat nu Israël, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever betreft, was achtereenvolgens in handen van de Romeinen, de Seltsjoeken, Katholieke Kruisvaarders, de Mammelukken, de Ottomanen en de Britten, alvorens Israël werd gesticht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:39 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Hoezo is dat onduidelijk? Heb je je een beetje verdiept in de situatie aldaar? Te beginnen met 1880 toen de eerste zionisten al plannetjes hadden om heel "Palestina" in te nemen, en dan uiteindelijk uit te komen bij vandaag?
De Palestijnen zijn al vanaf het begin dat men het idee had dat de joden een eigen staat moesten hebben de dupe van slachtpartijen en "verwijderingen".. De gewone burger daar moest weg, ten faveure van de joodse medemens. Terwijl die gewone burger daar al 100en jaren woonde.
En vandaag de dag worden ze door de Israelische IDF op een onmenselijke manier behandeld. En als je mensen als onmensen/beesten behandeld dan worden het beesten.
De reden waarom 7 Oktober uberhaupt door kon gaan was omdat men op de Westbankoever bezig was om de kolonisten te steunen in hun aanval op de Palestijnse burgers. Daarom konden er geen troepen vrijgemaakt worden om Gaza in de gaten te houden. En toen zagen de Hamasstrijders hun kans schoon.
Het is geen wonder dat een land als Ierland de Palestijnen steunt. Of dat Zuid Afrika de Palestijnen steunt.
Het is wel een wonder dat Nederland de Palestijnen niet steunt. Wij kennen immers ook onze vrijheidsstrijd tegen de Spanjaarden, tegen de Fransen, tegen de Duitsers etc? Maar goed, de mensen kennen hun geschiedenis blijkbaar niet meer zo goed?
Kerel, ik schreef toch Palestina tussen aanhalingstekens? Weet je wat dat betekend tegenwoordig?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Palestina heeft nooit bestaan. En een land dat niet bestaat kan ook niet worden ingenomen. Het gebied dat nu Israël, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever betreft, was achtereenvolgens in handen van de Romeinen, de Seltsjoeken, Katholieke Kruisvaarders, de Mammelukken, de Ottomanen en de Britten, alvorens Israël werd gesticht.
De 'Palestijnen' (lees: Arabieren, want dat zijn het) waren nog voor de oprichting van de staat Israël al bezig met terreur jegens Joden en dat is er met de komst van Israël niet minder op geworden. Het enige wat deze mensen willen is de vernietiging van het land en ook de vernietiging van Joden. De Palestijnse terroristen en hun leiders zijn hier heel open over.
In Israel bestaat apartheid. En hoe Israel met de Palestijnen omgaat is ook apartheid. Joodse mensen mogen overal komen, Palestijnen krijgen delen toegewezen waar ze eens per dag mogen komen om naar hun werk te kunnen..quote:Waarom sommige landen de kant van de Palestijnen (en dus de kant terreur, antisemitisme en martelaarschap) steunen? Tja, in Ierland is dat voornamelijk Sinn Fein, zelf een voormalige extreemlinkse quasi terreurgroepering. In Zuid-Afrika is men helaas gevallen voor de verzonnen narratieven over apartheid. Dat valt te begrijpen gezien de geschiedenis van dat land.
Hoe bedoel je dit precies?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hebben de zionisten ook al tijdmachines?
Ook bij "echte terreurbewegingen" is het niet verboden om openlijk mee te sympathiseren in Nederland, lees je mee Hannah.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Stormachtig1986 het volgende:
Tevens is het zo dat Hamas zich (enkele uitzonderingen in de jaren 80 daargelaten) enkel op Israel en Gaza richt en niet Europa of Amerika aanvalt. Dit in tegenstelling tot de "echte" terreurbewegingen zoals IS en Al-qaida.
bij wet zijn voorzien, (ii) een geoorloofd doel dienen en (iii) noodzakelijk zijn in een democratische samenleving.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:24 schreef rutger05 het volgende:
Zowel de IRA in Ierland als het ANC in Zuid-Afrika hadden/ hebben nauwe banden met het PLO i.v.m. het plegen van aanslagen. Dit ter informatie.
Ja eh, het woord zionisme is pas ergens rond/na 1890 voor het eerst gebruikt. Jaren daarna werd dit een georganiseerde beweging.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:22 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit precies?
Al voor 1880 hebben zionisten het idee opgebracht om een eigen staat te creeeren. En in 1880 is het begin gemaakt van de staat Israel zoals het nu is geworden.
Dat weet iedereen dacht ik.
niet gezien veel goeds over gehoord. ik kan me wel voorstellen dat hij als libanees gezien werd en zodanig als "arabier" behandeld werd door de israelis.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:26 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dit gebeurt constant in Gaza en op de Westbank oever.
Heb je de docu gezien van ene Danny? Een Nederlandse moslim die op bezoek ging op de WestBankOever.
Werd op dezelfde manier behandeld als de Palestijnen daar. Vreselijk om te zien..
En die soldaten waren hooghartige sukkels die met happyfingertriggers kampten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:54 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Haha, volgens mij heb je ergens wel de klokken horen luiden maar niet de klepel weten vangen..
Er zijn meer burgers omgekomen door het verzet dan Duitse militairen.
Zullen we dat even factchecken anders?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:54 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Haha, volgens mij heb je ergens wel de klokken horen luiden maar niet de klepel weten vangen..
Er zijn meer burgers omgekomen door het verzet dan Duitse militairen.
Conclusie: je bent best wel af.quote:Hieronder volgt een schatting van het aantal mensen dat als gevolg van de oorlog, de bezetting en vervolging in de jaren 1940 - 1945 is omgekomen.
Het totaal aantal Nederlanders dat is omgekomen ligt tussen de 225.000 en 280.000. Nederland telt in die jaren 9 miljoen inwoners.
Bron
Ja, het is echt een schitterend idee, om op die man te stemmen die staat te roepen dat die vind dat alle moslims eruit moeten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:02 schreef egayalS het volgende:
Michigan’s Arab-American community is almost twice the size of his victory margin over Trump there in 2020. In Arizona, it is six times bigger. Telling such voters that Trump would be worse is bad politics.
Nou nee hoor. Het is helemaal niet strafbaar.. Nederland kan mijn rug op. Internationaal gezien zijn ze gewoon een verzetsbeweging.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:24 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Hamas openlijk een verzetsbeweging noemen is momenteel nog strafbaar.
Op de frontpage maakte ik hier een mooie opmerking over en volgensmij in het vorige topic ook al eens - maar als je momenteel in Nederland verblijft ben je nu strafbaar bezig.
Nederland heeft Hamas op de lijst van terroristische organisaties vermeld en het ophemelen van terroristische organisaties is tot op heden strafbaar. Als je je hiertegen wil verzetten of niet mee eens bent, dan raad ik je aan een (politieke) tegengeluid te creëren en te verzoeken om rondom de tekentafel tot een ander besluit te komen.
Gewelddadig "demonstreren" en andere strafbare feiten plegen om je eigen visie en zin door te drijven is eveneens strafbaar in Nederland. Natuurlijk schort het aan handhaving, maar er zijn wel meer wetten waarvan ik had gehoopt dat Nederland deze zou handhaven...
Hier is de "verzetsbeweging" aan het werk. En dit soort verschrikkelijk barbarisme wordt toegejuicht door ongeveer de hele Palestijnse bevolking. De zogenaamde "onschuldige burgers" met wie we heel veel medelijden moeten hebben in het Westen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Het is helemaal niet strafbaar.. Nederland kan mijn rug op. Internationaal gezien zijn ze gewoon een verzetsbeweging.
Geloof er helemaal geen moer van. CNN al hemelaam niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier is de "verzetsbeweging" aan het werk. En dit soort verschrikkelijk barbarisme wordt toegejuicht door ongeveer de hele Palestijnse bevolking. De zogenaamde "onschuldige burgers" met wie we heel veel medelijden moeten hebben in het Westen.
[ twitter ]
Ik begrijp je punt en zo te zien zet je het ook aardig goed uiteen: het zou goed zijn als je dit bijvoorbeeld op groter niveau eens mee neemt en dat je zo dan de Nederlandse politiek kan bewegen om dus inderdaad het niet strafbaar te stellen - zodat het volledig onder de vrijheid van meningsuiting kan gaan vallen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet mogen? En is het strafbaar stellen van een mening niet juist een teken dat er iets niet deugd?
Net zoals het ontkennen van de holocaust bijvoorbeeld. Wat ook lachwekkend is om dat strafbaar te stellen..
Je kan enkel de mensen die menen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden uitlachen en met de bewijzen om de oren slaan.
Tevens is het zo dat een organisatie terroristisch noemen nog niks bewijst. Vroeger noemden de nazi's de verzetsbewegingen ook terroristen. En wij noemden hen vrijheidsstrijders. De Indoniers die tegen Nederland vochten noemden wij ook terroristen en die noemen we nu ook vrijheidsstrijders.
En die deden net zo veel als Hamas vandaag de dag. Maar met beperktere middelen. Maar als zij bommen en raketten hadden zouden ze die ook gebruiken. En ook die vrijheidsstrijders slachtten onschuldige burgers af of het niks was.
In Nederland mag je gewoon een mening hebben over Israel en over Hamas en over andere dingen. Dit is niet strafbaar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:46 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt en zo te zien zet je het ook aardig goed uiteen: het zou goed zijn als je dit bijvoorbeeld op groter niveau eens mee neemt en dat je zo dan de Nederlandse politiek kan bewegen om dus inderdaad het niet strafbaar te stellen - zodat het volledig onder de vrijheid van meningsuiting kan gaan vallen.
Ikzelf ben er niet zozeer op dit punt mee eens, maar zoals ik al eerder vertelde heb ik meerdere dingen waarvan ik zou zeggen dat het handhaven in Nederland ondermaats is.
Tja, dat is het probleem met veel aanhangers van de Palestijnen. Men negeert de realiteit en omarmd een schijnwerkelijkheid, niet alleen over de Palestijnse terroristen maar ook over het volk, de geschiedenis en het gebied.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geloof er helemaal geen moer van. CNN al hemelaam niet.
Chadi, ik denk dat wij inmiddels weten dat Nederland en de geldende wetten in Nederland je rug op kunnen - zulke dingen verkondig je nu al wel langer in dit topic en dat is vanuit jouw visie en standpunt ook niet zo shocking gegeven.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Het is helemaal niet strafbaar.. Nederland kan mijn rug op. Internationaal gezien zijn ze gewoon een verzetsbeweging.
Ik vind collectieve afstraffing nog steeds niet helemaal oke, maar de Palestijnse kwestie komt wel het meest in de buurt van een gerechtvaardigde collectieve afstraffing. Ze zijn massaal ontspoord daar. Die verbetenheid zie je niet vaak meer in de moderne tijd. Deels verklaarbaar door het handelen van Israël, maar in die regio zijn ze doorgaans sowieso wat gewelddadiger.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier is de "verzetsbeweging" aan het werk. En dit soort verschrikkelijk barbarisme wordt toegejuicht door ongeveer de hele Palestijnse bevolking. De zogenaamde "onschuldige burgers" met wie we heel veel medelijden moeten hebben in het Westen.
[ twitter ]
Nee dat is het probleem van media die al jaren lang wordt gebruikt om een agenda uit te rollen. Te vaak betrapt op leugens en dan is het vertrouwen weg.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is het probleem met veel aanhangers van de Palestijnen. Men negeert de realiteit en omarmd een schijnwerkelijkheid, niet alleen over de Palestijnse terroristen maar ook over het volk, de geschiedenis en het gebied.
'7 oktober was gewoon het Israëlische leger'
'Israël steelt organen!'
'Israël bombardeert een ziekenhuis met 500 slachtoffers als gevolg'
'Palestina is een land dat is gestolen'
Etc.
Je moet niet voor een ander denken. Hou het bij jezelf . Daar heb je genoeg moeite mee.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Chadi, ik denk dat wij inmiddels weten dat Nederland en de geldende wetten in Nederland je rug op kunnen - zulke dingen verkondig je nu al wel langer in dit topic en dat is vanuit jouw visie en standpunt ook niet zo shocking gegeven.
Maar ik begrijp wel, en jij vast ook van mij, dat dit voornamelijk geldt voor meningen en dus ook de jouwe, waar wij weten dus allebei dat op dit moment in Nederland dus niet zo geldt zoals jij óf ik dat zouden willen.
Zoals eerder al gezegd, lees mijn reactie er eens op naar - een mening hebben is aan wetten gebonden en dan heb ik het niet alleen over het strafrechtelijk verhaal van terroristische organisaties et cetera. Belediging en dergelijke is een ruim begrip en multi inzetbaar. Het is slechts wat de rechter er mee kan en van maakt. Dus uiteindelijk gaat het eigenlijk hier niet over jouw of mijn mening, maar om de wet. Dat is het punt dat ik wilde maken en dat jij een (andere) mening hebt - dat weten we.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
In Nederland mag je gewoon een mening hebben over Israel en over Hamas en over andere dingen. Dit is niet strafbaar.
Het zijn helaas gewoon doelbewuste keuzes. Deze mensen creëren generatie na generatie barbaren en dit geven ze trouwens ook eerlijk toe. Er zijn genoeg van die videos online met uitspraken als 'onze kinderen zijn martelaren'. Het is erg schrikbarend om te zien, maar helaas hebben ze ook nog de sympathie van meningen in het Westen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vind collectieve afstraffing nog steeds niet helemaal oke, maar de Palestijnse kwestie komt wel het meest in de buurt van een gerechtvaardigde collectieve afstraffing. Ze zijn massaal ontspoord daar. Die verbetenheid zie je niet vaak meer in de moderne tijd. Deels verklaarbaar door het handelen van Israël, maar in die regio zijn ze doorgaans sowieso wat gewelddadiger.
Nou ja ik ken geen wet die het verbiedt om Hamas te benoemen zoals ik het benoemde. Als jij die wel kent dan graag hier zetten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:52 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Zoals eerder al gezegd, lees mijn reactie er eens op naar - een mening hebben is aan wetten gebonden en dan heb ik het niet alleen over het strafrechtelijk verhaal van terroristische organisaties et cetera. Belediging en dergelijke is een ruim begrip en multi inzetbaar. Het is slechts wat de rechter er mee kan en van maakt. Dus uiteindelijk gaat het eigenlijk hier niet over jouw of mijn mening, maar om de wet. Dat is het punt dat ik wilde maken en dat jij een (andere) mening hebt - dat weten we.
Ik duld uitspraken zoals jij het nu persoonlijk maakt niet meer, Chadi. We kunnen een goed gesprek voeren met wederzijds respect, of niet. Ik merk dat de toon van het gesprek waar naar jij toe wil ik niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet niet voor een ander denken. Hou het bij jezelf . Daar heb je genoeg moeite mee.
In Nederland is het niet strafbaar om te vinden dat hamas een verzetsbeweging is. Het is hier geen Israel.
Nee hèhè.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geloof er helemaal geen moer van. CNN al hemelaam niet.
Tis allemaal niet zo makkelijk. Denk ik.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geloof het ook gelijk dat de bevolking daar in grote getalen knettertjeleip is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
Druk het even vet voortaan, die hoofdletters doen 't hem niet meer voor mij.quote:
Nou dan kan je dat systeem onderbouwen met wetgeving. Want voor zover ik weet is het kolder wat je zegtquote:Op woensdag 17 januari 2024 20:54 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik duld uitspraken zoals jij het nu persoonlijk maakt niet meer, Chadi. We kunnen een goed gesprek voeren met wederzijds respect, of niet. Ik merk dat de toon van het gesprek waar naar jij toe wil ik niet op zit te wachten.
Ik verkondig niet mijn mening maar leg het rechtssysteem van Nederland uit, ik heb daarvoor genoeg onderschrift gehad en jurisprudentie gevolgd om voor beiden kanten iets tegen- of voor te werken. Ik ben niet voor niets arts geworden en geen rechter of advocaat, uiteindelijk... Daarvoor had ik wel kunnen kiezen maar ik ben het met het Nederlandse rechtspraak niet genoeg eens om het te kunnen verdedigen - dat is weer een ander verhaal maar toch relevant om mijn reacties wellicht te begrijpen.
Dus houd het inderdaad, bij betere bijdrage, anders bij jezelf.
Het is ook niet strafbaar om te beweren dat de maan van kaas is, maar als je onzin uitspreekt kun je verwachten dat je tegengas krijgt zoals dat je uitgelachen wordt of te horen krijgt dat je je moet laten nakijken. In het geval van een etiketje willen geven aan terrorisme als "verzet" krijg je een hardere reactie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet niet voor een ander denken. Hou het bij jezelf . Daar heb je genoeg moeite mee.
In Nederland is het niet strafbaar om te vinden dat hamas een verzetsbeweging is. Het is hier geen Israel.
Nou ja als er mensen zijn die zich na moeten laten kijken zijn het zionisten supporters wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is ook niet strafbaar om te beweren dat de maan van kaas is, maar als je onzin uitspreekt kun je verwachten dat je tegengas krijgt zoals dat je uitgelachen wordt of te horen krijgt dat je je moet laten nakijken. In het geval van een etiketje willen geven aan terrorisme als "verzet" krijg je een hardere reactie.
Dat je het recht hebt op een mening wil niet zeggen dat die mening gerespecteerd moet worden.
Eerste minuut gezien en het is tot nu toe alleen maar intimidatie en gescheld. En zoals gewoonlijk terwijl ze in de meerderheid zijn ten opzichte van hun slachtoffer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:44 schreef Eriksson666 het volgende:
Youtuber en een journalist gaan op zoek naar een teruggekeerde IDF-soldaat in Londen die zou spreken bij een event, hij was nergens te bekennen maar er waren een paar anderen aanwezig, politie werd erbij gehaald
Die lafaard durft natuurlijk niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:44 schreef Eriksson666 het volgende:
Youtuber en een journalist gaan op zoek naar een teruggekeerde IDF-soldaat in Londen die zou spreken bij een event, hij was nergens te bekennen maar er waren een paar anderen aanwezig, politie werd erbij gehaald
Doen ze ook. Dit is hoe je je verdedigt tegen een volk die jou wil vernietigen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:25 schreef egayalS het volgende:
#israHËL mAdE thE DesErT BLoOm
mensen die nog steeds volhouden dat israel zich simpelweg verdedigt![]()
Een organisatie is in de rechtspraak iets anders dan een gedachtengoed of daden van een bepaalde groep. Een organisatie, zoals Hamas dat is en dus door Nederland werdt erkend als zodanig, heeft dus andere maatstaven bij een rechter dan dat ene ideologie dat opzichzelfstaand is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou dan kan je dat systeem onderbouwen met wetgeving. Want voor zover ik weet is het kolder wat je zegt
Wat zijn die moslims toch vervelende mensen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:44 schreef Eriksson666 het volgende:
Kort samengevat zeg je hier niets nieuws.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:58 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Een organisatie is in de rechtspraak iets anders dan een gedachtengoed of daden van een bepaalde groep. Een organisatie, zoals Hamas dat is en dus door Nederland werdt erkend als zodanig, heeft dus andere maatstaven bij een rechter dan dat ene ideologie dat opzichzelfstaand is.
Een rechter (en dat maakt het dus soms ook zo lastig) mag - naast dat hij het moet toetsen aan de wet - in sommige en vaak onduidelijke gevallen, een jurisprudentie scheppen door zijn eigen gedachtengang te laten meewegen in een rechtzaak.
Zo hebben we het voorbeeld van Gideon van Meieren (Forum voor Democratie kamerlid) die door het Openbaar Ministerie ook om die reden ook wordt gedaagd voor de rechter en (er wederom) een jurisprudentie moet worden geschept voor een zaak waar de lijn van de wet ook niet hard gesteld is.
Het is dus aan de handhaving (of men dus wordt gedaagd voor en uitspraken door een tegenpartij; zoals het Openbaar Ministerie of een civiel-/natuurlijk persoon) om uiteindelijk het ook voor de rechter te krijgen. Dat is in een zeer, zeer kleine notendop waarom ik nogmaals zal herhalen wat ik eerder zei - los van mijn mening hierover:
Er zijn in deze topics uitspraken gedaan (en waarschijnlijk over heel Fok!) die strafbaar zijn. Zelfs onbewust kan men een wet overtreden, al lijkt die nog zo futiel.
Dus het gaat niet om wat ik wil of denk, of wat ik ben (volgens jou) - door het dus zo persoonlijk te maken, nogmaals; het is dus niet hoe ik het graag zou willen zien - maar het is nu eenmaal zo dat dit zo gaat.
In sommige gevallen lijden dit soort strafbare feiten tot vervolging, in zeer zeer (!) veel gevallen niet. (Bijvoorbeeld omdat je geen publieke functie dient of niet ernstig genoeg feit begaat en tijdroof zou zijn en daardoor een redelijk proces dat ik de weg gaat zitten omdat bijvoorbeeld alleen een lage boete of voorwaardelijke straf zal worden opgelegd. Om wel meer redenen worden zelfs het door het Openbaar Ministerie aangedragen zaken soms om die reden geseponeerd. Vaker in de civiele rechtspraak dan strafrecht, maar dan toch.)
Hopelijk begrijp je nu beter waarom je voorbarig persoonlijk maken mijn wenkbrauwen deed fronsen? Jij doet alsof dit "mijn wens of mening is" maar zoals je duidelijk in mijn andere bijdragen kan lezen inclusief de Frontpage - is het dat niet. Ik heb namelijk moeilijk vertrouwen in hoe het Nederlandse rechtssysteem functioneert, inclusief bepaalde wetten en beleid/regelgeving.
Triest hoor, je persoonlijke sneren - je laat je weer enorm kennen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kort samengevat zeg je hier niets nieuws.
Het OM kan altijd besluiten om er een zaak van te maken ook als ik zeg dat poep op gebak lijkt. De kans dat het slaagt is net zo groot als dat ik zeg dat Hamas het terroristisch label niet of net zo goed of net zo min past als Israël.
Hamas als terroristisch bestempelen terwijl Israël hetzelfde doet, is een onevenwichtige status creëren waar ik niet in mee ga. Gelijke monniken, gelijke kappen!
Dat je dat niet ziet betekent simpelweg dat je de daden van Israël over een andere noemer plaatst waar het helemaal niet hoort. Dat is de dubbele standaard waar de rest van de wereld het over heeft en daarom ook besluit om Hamas niet als terroristisch te bestempelen. Het is een politiek besluit wat totaal los staat of het rechtvaardiging heeft of niet.
Dat stuk moet je toch wel begrijpen als arts?
Mooie is dat Chadi vanuit het veilige Nederland zijn mening kan spuien, maar in zijn geliefde arabische wereld en specifiek de palestijnse gebieden voor een afwijkende mening gewoon gemarteld en gedood kan worden en zijn lichaam in een vuilcontainer gedumpt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Chadi, ik denk dat wij inmiddels weten dat Nederland en de geldende wetten in Nederland je rug op kunnen - zulke dingen verkondig je nu al wel langer in dit topic en dat is vanuit jouw visie en standpunt ook niet zo shocking gegeven.
Maar ik begrijp wel, en jij vast ook van mij, dat dit voornamelijk geldt voor meningen en dus ook de jouwe, waar wij weten dus allebei dat op dit moment in Nederland dus niet zo geldt zoals jij óf ik dat zouden willen.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
En ontzettend hypocriet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 02:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zijn moslims toch vervelende mensen.
Je kunt niet aan de ene kant zeggen dat je als moslim deel bent van één wereldwijde Ummah en aan de andere kant dan niet een beetje verantwoordelijkheid nemen voor je medemoslims en hun uitingen/gedrag. Nu zijn er genoeg islamitische organisaties die dat heel fatsoenlijk doen hoor, maar ook heel veel individuele moslims die dat niet doenquote:Op donderdag 18 januari 2024 07:47 schreef opgebaarde het volgende:
Kijk vooral wereldwijd alle moslims en de 1 miljoen Nederlandse moslims aan op het gedrag van die Britse moslim. Lekker dat hokjes denken, wij vs zij. Zoek elke keer naar de bevestiging en als die er niet is dan weer zoeken naar de volgende bevestiging, dan krijg je een goed beeld van hoe het ziet
Weet je wat ik zo merkwaardig vind. Dat is op het moment dat de discussie echt op inhoud gaat je dit soort reacties eruit gooit.quote:Op donderdag 18 januari 2024 06:55 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Triest hoor, je persoonlijke sneren - je laat je weer enorm kennen.
In ander nieuws: https://www.israeltoday.c(...)oncern-over-endgame/
Is er hier iemand die ontkent dat ze nu in de aanval zijn?quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:25 schreef egayalS het volgende:
#israHËL mAdE thE DesErT BLoOm
mensen die nog steeds volhouden dat israel zich simpelweg verdedigt![]()
[ twitter ]
Je was net nog aan het jubelen voor wat ventjes die mensen op straat aan het intimideren waren, maar je einddoel is een inhoudelijke discussie? Jaja.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Weet je wat ik zo merkwaardig vind. Dat is op het moment dat de discussie echt op inhoud gaat je dit soort reacties eruit gooit.
Wil je op inhoud discussiëren prima.
Bij de blanke ongelovige autochtonen zitten ook veel mafklappers. Niet allemaal, wel een deel. Ik neem daar geen verantwoording voor alleen jij als fatsoenlijk mens ook niet terwijl jij van alle moslims wel verantwoordelijk eist. Dat is inconsequent en hypocriet. Zie dat als positieve feedbackquote:Op donderdag 18 januari 2024 08:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je kunt niet aan de ene kant zeggen dat je als moslim deel bent van één wereldwijde Ummah en aan de andere kant dan niet een beetje verantwoordelijkheid nemen voor je medemoslims en hun uitingen/gedrag. Nu zijn er genoeg islamitische organisaties die dat heel fatsoenlijk doen hoor, maar ook heel veel individuele moslims die dat niet doen
Dank je voor de feedbackquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij de blanke ongelovige autochtonen zitten ook veel mafklappers. Niet allemaal, wel een deel. Ik neem daar geen verantwoording voor alleen jij als fatsoenlijk mens ook niet terwijl jij van alle moslims wel verantwoordelijk eist. Dat is inconsequent en hypocriet. Zie dat als positieve feedback
En als jij nou naar een dorp in afrika gaat, samen met een blanke mafklapper, en die mafklapper misdraagt zich, denk je dan dat jij aangekeken zal worden op het gedrag van die mafklapper?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij de blanke ongelovige autochtonen zitten ook veel mafklappers. Niet allemaal, wel een deel. Ik neem daar geen verantwoording voor alleen jij als fatsoenlijk mens ook niet terwijl jij van alle moslims wel verantwoordelijk eist. Dat is inconsequent en hypocriet. Zie dat als positieve feedback
we mogen ons toch gewoon bewust zijn dat we dat natuurlijke mechanisme toepassen met alle gevolgen van dien?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als jij nou naar een dorp in afrika gaat, samen met een blanke mafklapper, en die mafklapper misdraagt zich, denk je dan dat jij aangekeken zal worden op het gedrag van die mafklapper?
En dat is een constatering, niet een rechtvaardiging.
Je beroepen op het typisch westerse hyper-individualisme veranderd dit, wat we mogen noemen: natuurlijke mechanisme, niet.
Zeker. In mijn optiek zouden we ook ons best moeten doen om daar te sturen/bij te stellen waar mogelijk.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
we mogen ons toch gewoon bewust zijn dat we dat natuurlijke mechanisme toepassen met alle gevolgen van dien?
Dan heb je heel wat bijdrages van mij gemist zeker. Verder heb ik niet zo een behoefte aan steeds persoonlijk willen maken - ik kan nu je eerste quotes natuurlijk gaan strooien waarbij jij het los gaat koppelen van mijn inhoudelijke reactie met voornamelijk persoonlijke feiten, maar wij weten allebei dat het je daar niet om te doen is...quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Weet je wat ik zo merkwaardig vind. Dat is op het moment dat de discussie echt op inhoud gaat je dit soort reacties eruit gooit.
Ik heb de indruk dat het pro-Hamaskamp iets meer moeite heeft als mensen die spiegel voorhouden, eigenlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ja als er mensen zijn die zich na moeten laten kijken zijn het zionisten supporters wel.
Zeggen dat Hamas terroristisch is maar gaan vervolgens ergere dingen van Israel goed praten omdat Hamas...
Joh als je zelf zegt dat je een bepaalde ethische standaard hanteert en je gaat vervolgens zo om met mensen en je spreekt het ook uit als regering. Dan moet je niet gek staan te kijken dat als je het hier goed praat dat je tegen gas krijgt op een manier die je niet bevalt, maar je misschien duidelijk maakt hoe belachelijk je standpunt is.
Je wordt hier gewoon een spiegel voor gehouden. Like it or not!
Een Youtuber en een journalist intimideren mensen, zitten aan mensen, en schreeuwen door mensen heen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:44 schreef Eriksson666 het volgende:
quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Scháámteloos!quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mijn zaakquote:Op donderdag 18 januari 2024 11:45 schreef Qarrad het volgende:
Een Youtuber en een journalist intimideren mensen, zitten aan mensen, en schreeuwen door mensen heen.
Hoe denk je dat dit filmpje je zaak helpt?
Echt niet dat Hamas akkoord gaat met normale betrekkingen tussen SA en Israel.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:44 schreef Aether het volgende:
Plan zoveel
Report: Arab nations to propose plan for ceasefire, hostage release, Saudi normalization
https://www.timesofisrael(...)saudi-normalization/
Ah, het waren de examens voor zelfmoordterrorist.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
Al Israa universiteit in Gaza
[ twitter ]
quote:Red Cross says it’s not ‘playing any part’ in delivering medicine to hostages in Gaza
Contrary to a Hamas claim, the International Committee of the Red Cross says that it will not play a role in delivering medication to hostages held by Hamas in Gaza.
https://www.timesofisrael(...)to-hostages-in-gaza/
Hieronder drie voorbeelden van voetballers met een moslimachtergrond die aangepakt zijn door Europese clubs, dus het lijkt erop dat ze in Turkije met een tegenreactie komen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:10 schreef Mylene het volgende:
ISTANBUL (ANP/RTR) - De Israëlische voetballer Eden Karzev is ontslagen door Basaksehir. De Turkse club neemt hem kwalijk dat hij op Instagram solidariteit heeft getoond met zijn landgenoten die door Hamas worden gegijzeld in de Gazastrook. Volgens Basaksehir heeft hij "gevoeligheden van Turkije" geschonden.
Ondertussen volop handel blijven draaien met Israël. Als het volk eens zou weten.
quote:Russia tells US it must ‘stop aggression against Yemen’
Russia says the United States should stop strikes against Houthi rebels in Yemen to aid a diplomatic resolution to the standoff over the terror group’s attacks on merchant vessels.
“The most important thing now is to stop the aggression against Yemen, because the more the Americans and the British bomb, the less willing the Houthis are to talk,” Lavrov tells reporters in Moscow.
quote:Russia’s Lavrov says he will address UN Security Council about solving Mideast crisis
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov says he will address the United Nations Security Council next week about proposals for “collective efforts” to solve the Middle East crisis.
Lavrov says the solution needs to involve direct talks between the Palestinian and Israeli leaderships and would have to lead to the creation of a Palestinian state, adding that Russia is “interested” in having Israel and Israelis live in security.
Dat kan t wel zijnquote:Op donderdag 18 januari 2024 18:26 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Hieronder drie voorbeelden van voetballers met een moslimachtergrond die aangepakt zijn door Europese clubs, dus het lijkt erop dat ze in Turkije met een tegenreactie komen.
Mainz eist ruim half miljoen euro van ontslagen El Ghazi
https://www.vi.nl/nieuws/(...)n-ontslagen-el-ghazi
Nice-voetballer krijgt acht maanden voorwaardelijk cel wegens 'aanzetten tot haat'
https://nos.nl/collectie/(...)s-aanzetten-tot-haat
Noussair Mazraoui moet op het matje komen bij zijn club Bayern München. Anwar El Ghazi is door FSV Mainz 05 zelfs op non-actief gesteld na uitlatingen op sociale media overde oorlog tussen Israël en Hamas. Hoe moeten clubs hiermee omgaan? ‘Iedereen heeft zijn eigen perspectief.’
Wat doet het IFRC (Rode Kruis dus uiteindelijk) dan allemaal niet volgens jou dat zij wel zouden moeten doen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Het Rode Kruis doet sowieso niets daar natuurlijk.
Dat ze daar niet als Kruis maar Halve Maan opereren.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:10 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat doet het IFRC (Rode Kruis dus uiteindelijk) dan allemaal niet volgens jou dat zij wel zouden moeten doen?
Of kun je mij verheldering geven over je reactie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |