Homos hebben niet dezelfde rechten in Israel als in Nederland, weinig landen zijn zo homo vriendelijk als Nederland.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
https://www.france24.com/(...)tel-aviv-gay-centre-
Zoiets?
Of ga je hier nou beweren dat homo's in Israël dezelfde rechten hebben als hier?
Israel heeft nog een lange weg te gaan, maar je ziet dat over de jaren heen meer en meer rechten werden toegekend aan homo’s. Wat wel zorgelijk is is de groeiende populatie extreem religieuzen en hun macht in de politiek, dus de toekomst is minder rooskleurig.quote:Tel Aviv was referred to by the Calgary Herald as one of the most gay-friendly cities in the world,[3] famous for its annual Pride parade and gay beach,[4] earning it the nickname "the gay capital of the Middle East" by Out magazine.[5] According to users of the website GayCities, it was ranked as the best gay city in 2011,[6] despite reports of some anti-LGBT violence during the 2000s
Israel recognizes same-sex marriages performed elsewhere. Discrimination on the grounds of sexual orientation was prohibited in 1992. Same-sex couples are allowed to jointly adopt, following a landmark court decision in 2008. Previously, stepchild adoption, as well as limited co-guardianship rights for non-biological parents, were permitted. LGBT people are also allowed to serve openly in the military.
An opinion poll commissioned by Israel's Labor and Welfare Ministry in 2017 reported that 60% of Israelis support adoptions by same-sex couples.[11]
During International Pride Month on 21 June 2020, Tel Aviv-Yafo Municipality announced that same-sex couples would have exactly the same rights as opposite-sex marriages there, with this being provided by the municipality. Marriages inside the municipality will be legally recognized as others.
Zijn claim was daar van Israel is slechter dan hamas gegaan naar Israel is nog niet zo goed als Nederlandquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:18 schreef oblo het volgende:
[..]
Homos hebben niet dezelfde rechten in Israel als in Nederland, weinig landen zijn zo homo vriendelijk als Nederland.
Ik zou zeggen bekijk de data:
https://en.m.wikipedia.or(...)country_or_territory
https://www.equaldex.com/equality-index
[..]
Israel heeft nog een lange weg te gaan, maar je ziet dat over de jaren heen meer en meer rechten werden toegekend aan homo’s. Wat wel zorgelijk is is de groeiende populatie extreem religieuzen en hun macht in de politiek, dus de toekomst is minder rooskleurig.
Al met al is Israel en vooral Tel Aviv behoorlijk homo vriendelijk en er is een lange lijst met beroemde lgbters uit Israel. Zie bijvoorbeeld oud minister en huidig knesset lid: Amir Ohana
Welke rechten hebben homo’s in gaza of in de west bank?
Deflecteren is de strategie. Waarom is het zo moeilijk om bepaalde dingen te erkennen zonder naar de ander te wijzen? Israel deed en doet ook walgelijke dingen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zijn claim was daar van Israel is slechter dan hamas gegaan naar Israel is nog niet zo goed als Nederland
Nu pas? Wanneer zetten we UNRWA er ook op?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:08 schreef Aether het volgende:
EU adds Hamas chief Sinwar to terror list, freezes assets
The European Union officially adds Hamas leader Yahya Sinwar to its terrorist list. Sinwar’s assets in EU member states will be frozen, and no economic resources can be made available to him from EU states.
Ik snap die mentaliteit ook niet. Het doet mij nog het meeste denken aan de boze medefokkers tijdens corona. Verbeten in de echokamer blijven zitten en als iets niet overeenkomt met die kamer de doelpalen verleggen en ja maar hunnie roepen. Israel is zeker niet de liefste buurman, maar om nou te zeggen dat ze hetzelfde als Hamas zijn is krankzinnig. Hamas besteelt, vermoord en martelt de eigen bevolking en we hebben allemaal op 7 oktober kunnen zien wat voor beesten het naar Israëliërs zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:52 schreef oblo het volgende:
[..]
Deflecteren is de strategie. Waarom is het zo moeilijk om bepaalde dingen te erkennen zonder naar de ander te wijzen? Israel deed en doet ook walgelijke dingen.
Over deze organisatie gesproken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nu pas? Wanneer zetten we UNRWA er ook op?
Ongelooflijk. Alsof ze alleen voor de vorm nog nietes roepen in de wetenschap dat het toch niets uitmaakt voor de massa's.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:03 schreef Mylene het volgende:
[..]
Over deze organisatie gesproken.
[ twitter ]
Het erger vinden snap ik op zich wel. Ieder persoon hanteert een andere maatstaf. Maar het ontkennen van de daden van hamas of het ontkennen dat homo’s een goed leven kunnen leiden in Tel Aviv en in Gaza voor hun leven moeten vrezen is een ander verhaal. Als je dat moet ontkennen of deflecteren dan is je wereldbeeld gebaseerd op leugens.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap die mentaliteit ook niet. Het doet mij nog het meeste denken aan de boze medefokkers tijdens corona. Verbeten in de echokamer blijven zitten en als iets niet overeenkomt met die kamer de doelpalen verleggen en ja maar hunnie roepen. Israel is zeker niet de liefste buurman, maar om nou te zeggen dat ze hetzelfde als Hamas zijn is krankzinnig. Hamas besteelt, vermoord en martelt de eigen bevolking en we hebben allemaal op 7 oktober kunnen zien wat voor beesten het naar Israëliërs zijn.
De VN die Saoedi-Arabië voorzitter maakte van de raad voor mensenrechten? De VN die een veilige zône in Zuid-Libanon hoort te garanderen? Dezelfde VN die het seksuele geweld tijdens de aanval in oktober maanden later pas wilde veroordelen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:37 schreef Chadi het volgende:
@:Frutsel dat was geen eigen mening. Dat was een 1 op 1 kopie van de website van de VN.
Wat ben jij een vervelende user, je hebt mij letterlijk 1 maal in 234 delen van dit topic iets zien posten over de joodse gemeenschap in Irak die het slachtoffer werd van Mossad-aanslagen, en je blijft maar doorzeuren achter mijn rug om. Mijn begrip voor Palestina stijgt alleen maar.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:41 schreef oblo het volgende:
Kan er geen Israel-Palestina topic worden aangemaakt in BNW en dan kunnen users als Chadi, Slayage en Erikson daar hun complottheorieën posten?
De VN die door Israël niet toegelaten wordt om bewijsvoering te verzamelen tegen Hamas. Wiens ingrijpen Israël mogelijk maakte. Ja die VN.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De VN die Saoedi-Arabië voorzitter maakte van de raad voor mensenrechten? De VN die een veilige zône in Zuid-Libanon hoort te garanderen? Dezelfde VN die het seksuele geweld tijdens de aanval in oktober maanden later pas wilde veroordelen?
Nou, als ik Israël was, zou ik niet kunnen wachten op hun mening!
dat zou eens tijd worden!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:24 schreef Cuendillar het volgende:
Israëlhaters be like "Nu verenigt de wereld zich eindelijk tegen de Zionisten!11!!!"
Saudis could recognise Israel if Palestinian issue resolved - foreign minister
https://www.reuters.com/w(...)minister-2024-01-16/
Dit gebeurt constant in Gaza en op de Westbank oever.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:20 schreef egayalS het volgende:
de enige democratie in de regio be like
[ twitter ]
[ twitter ]
Wat wil je hiermee bereiken? Een onbekende joodse mijnheer die anderen de les gaat lezen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:10 schreef Aether het volgende:
Father of released hostage Emily Hand says Israel critics ‘don’t know a thing’
Thomas Hand, the father of 9-year-old former hostage Emily Hand, dismisses criticisms from anti-Israel activists that the country’s response to the Hamas onslaught is disproportionate, saying they are ignorant of reality.
Irish-Israeli Hand is asked about this in an interview with the UK’s Piers Morgan.
“They don’t know a thing,” Hand says impassionedly.
“We are living it, OK?” he says. “You have no right to even speak to me. Have you ever been to Israel, ever, any one of you saying ‘it’s disproportionate,’ any one of you coming to see ‘apartheid’ in this country? It doesn’t exist, you idiots. It doesn’t exist.”
[ twitter ]
Heb je 50 jaar aan geschiedenis gemist of zo?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kwam niet met een voorbeeld van de Israëlische staat die homo's executeert, laat staan een voorbeeld dat 10x erger was dan wat hamas aan het doen was. Er is dus niks te ontkennen door mij want je hebt alleen een halfslachtige jij-bak en een ontwijking laten zien.
Hamas openlijk een verzetsbeweging noemen is momenteel nog strafbaar.quote:
Op geopolitiek oogpunt was het vergeven van het land door Groot-Britannië aan een andere "bieder" geen strafbaar feit (ingaande op jouw claim van illegaliteit) in der tijd - vanuit het koloniaal-recht - waarvan op de wereld toen veel gebruik werd gemaakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:38 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Heb je 50 jaar aan geschiedenis gemist of zo?
En al voordat de staat Israel er was werden er 700.000 Arabieren verdreven en afgeslacht. Zodat de Joden met evenveel waren als de Arabieren zodat ze de staat konden uitroepen..
Een staat die vanaf het begin al illegaal was, maar goed dat weten enkel mensen die boeken lezen.
De zionisten waren al in 1880 bezig om de staat Israel op te richten, en hebben daarbij de bewoners van het land dat nu Palestina heet enorm slecht behandeld en zelfs vermoord. Ze zijn nog steeds bezig om huizen te bouwen waar het niet mag, want ze hebben lak aan de VN en hun moties. Enkel als het hen goed uitkomt zullen ze luisteren naar de VN. Die moet wel naar hun pijpen dansen.
Wat een naïeve, zinloze en daardoor betekenisloze opmerking vind ik dit dit zeg. Had je geen mogelijkheid om het op de woorden van een ander persoon ansich te houden? Het zo aandikken lijkt mij, voor het maken van een persoonlijk feit, een beetje voorbarig; niet waar? Zo wordt het wel een bodemloos en flinterdun begrip...quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:07 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Wat ben jij een vervelende user, je hebt mij letterlijk 1 maal in 234 delen van dit topic iets zien posten over de joodse gemeenschap in Irak die het slachtoffer werd van Mossad-aanslagen, en je blijft maar doorzeuren achter mijn rug om. Mijn begrip voor Palestina stijgt alleen maar.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:24 schreef HannahVrede het volgende:
Hamas openlijk een verzetsbeweging noemen is momenteel nog strafbaar.
Op de frontpage maakte ik hier een mooie opmerking over en volgensmij in het vorige topic ook al eens - maar als je momenteel in Nederland verblijft ben je nu strafbaar bezig.
Nederland heeft Hamas op de lijst van terroristische organisaties vermeld en het ophemelen van terroristische organisaties is tot op heden strafbaar. Als je je hiertegen wil verzetten of niet mee eens bent, dan raad ik je aan een (politieke) tegengeluid te creëren en te verzoeken om rondom de tekentafel tot een ander besluit te komen.
Gewelddadig "demonstreren" en andere strafbare feiten plegen om je eigen visie en zin door te drijven is eveneens strafbaar in Nederland. Natuurlijk schort het aan handhaving, maar er zijn wel meer wetten waarvan ik had gehoopt dat Nederland deze zou handhaven...
Lol, mijn begrip voor Palestina is nog meer gegroeid nadat ik jouw (bovenstaande) twee reacties heb gelezen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 01:07 schreef HannahVrede het volgende:
Wat een naïeve, zinloze en daardoor betekenisloze opmerking vind ik dit dit zeg. Had je geen mogelijkheid om het op de woorden van een ander persoon ansich te houden? Het zo aandikken lijkt mij, voor het maken van een persoonlijk feit, een beetje voorbarig; niet waar? Zo wordt het wel een bodemloos en flinterdun begrip...
quote:Iran heeft luchtaanvallen uitgevoerd op een militie in Pakistan, schrijven Iraanse staatsmedia. De Pakistaanse autoriteiten reageren verbolgen. Ze waarschuwen dat de actie "ernstige gevolgen" kan hebben. Bij de raket- en drone-aanval zijn volgens Pakistan twee kinderen gedood.
Het is ongekend dat Iran doelwitten in Pakistan, een kernmacht, bestookt met drones en raketten, schrijft persbureau Reuters.
Separatisten in Beloetsjistan
Afgaand op de Iraanse berichten was in Pakistan de soennitische militie Jaish al-Adl het doelwit. Deze separatistische beweging is actief in zowel Iran als Pakistan, in de grensregio Beloetsjistan. De militie heeft in het verleden aanslagen gepleegd op Iraanse veiligheidstroepen.
Een aantal bases van de militie "werd getroffen en vernietigd door raketten en drones", aldus Iraanse staatsmedia. Later werden deze berichten volgens internationale persbureaus offline gehaald. Waarom is onduidelijk. In Iran staan media onder controle van het regime.
'Grove schending'
Aanvankelijk wilde Pakistan de Iraanse raketaanval bevestigen noch tegenspreken. Maar later op de avond noemde de minister van Buitenlandse Zaken de luchtaanval een grove schending van de Pakistaanse soevereiniteit.
Volgens de verklaring werden twee kinderen gedood en raakten drie meisjes gewond. Er staat niets vermeld over schade of doden aan de kant van militie Jaish al-Adl. "Pakistan heeft altijd gezegd dat terrorisme een gedeelde dreiging is voor alle landen in de regio, waartegen gecoördineerd moeten worden opgetreden."
De minister heeft protest aangetekend bij de Iraanse regering. Het is onduidelijk of Pakistan verdere actie overweegt.
'Mossad aangevallen in Irak'
Iran heeft de afgelopen 24 uur meer doelwitten in het buitenland aangevallen. De aanval in Irak was gericht tegen een spionagecentrum van de Israëlische geheime dienst Mossad, stelt de Iraanse Revolutionaire Garde. Ook na deze actie werden ter plekke burgerslachtoffers gemeld.
In Syrië zou Islamitische Staat het doelwit zijn geweest. Deze terreurgroep heeft onlangs een zware bomaanslag in Iran opgeëist. Deze aanslag werd gepleegd bij de herdenking van de door de VS in 2020 geliquideerde generaal Soleimani. Ruim negentig mensen kwamen bij de bomaanslag om het leven.
Van iemand die geen paar post eerder kan terugkijken een preek over 50 jaar geschiedenis missen krijgen. Only on fok.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:38 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Heb je 50 jaar aan geschiedenis gemist of zo?
En al voordat de staat Israel er was werden er 700.000 Arabieren verdreven en afgeslacht. Zodat de Joden met evenveel waren als de Arabieren zodat ze de staat konden uitroepen..
Een staat die vanaf het begin al illegaal was, maar goed dat weten enkel mensen die boeken lezen.
De zionisten waren al in 1880 bezig om de staat Israel op te richten, en hebben daarbij de bewoners van het land dat nu Palestina heet enorm slecht behandeld en zelfs vermoord. Ze zijn nog steeds bezig om huizen te bouwen waar het niet mag, want ze hebben lak aan de VN en hun moties. Enkel als het hen goed uitkomt zullen ze luisteren naar de VN. Die moet wel naar hun pijpen dansen.
Het is wel een verzetsorganisatie, maar dat sluit niet uit dat het ook gewoon terroristen zijn met genocidale doelstellingen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas is geen verzetsorganisatie.
Verzetsorganisaties verzetten zich ergens tegen. Het Nederlandse verzet had uitsluitend de Duitse overheersing tot doel. (Note: ook Nederlanders in Duitse dienst dus).quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is wel een verzetsorganisatie, maar dat sluit niet uit dat het ook gewoon terroristen zijn met genocidale doelstellingen.
De staat Israël is door de meeste westerse landen in 1948 al erkend en in de VN opgenomen op 11 mei 1949.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:22 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
dat zou eens tijd worden!
De staat Israel is illegaal. Vanaf 1948 tot aan nu..
De Palestijnen zijn de bad guys in dit conflict, daarover is weinig twijfel. Hamas is een terreurorganisatie en zo'n 85% van de Gazanen staat achter ze. Hoe slecht wil je het hebben? Zelfs de nazi's hadden nooit meer dan de helft van de Duitsers achter zich staan!quote:Maar enkel insiders en mensen die de goede boeken lezen weten dit..
De rest doet alsof het vooral de Palestijnen zijn die slecht zijn en dat de terreur op 7 Oktober in een vaccuum is gebeurd. En die mensen zijn naief..
Oh, is het daarom illegaal?quote:Menen dat je als groep ergens recht op hebt omdat het in een boek beschreven staat. Dan ben je echt van de pot gerukt. Moeten de Indiers eens doen als ze de Baghvad Gita citeren en dan claimen dat hun voorouders gewoond hebben waar wij nu wonen. En dan ons verjagen..
Hamas is natuurlijk geen verzetsorganisatie aangezien ze tot verschrikkelijke dingen in staat zijn. Ze verzetten zich wel, maakt ze nog geen verzetsorganisatie. Wellicht is Hamas ook een voetbalvereniging, we gaan het natuurlijk nooit een voetbalvereniging noemen als we de club kennen van haar terreur.quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Verzetsorganisaties verzetten zich ergens tegen. Het Nederlandse verzet had uitsluitend de Duitse overheersing tot doel. (Note: ook Nederlanders in Duitse dienst dus).
Hamas doet dat niet. Die valt voornamelijk burgers aan met raketten. Dus nog niet eens het IDF/IAF; burgers. Dat heeft niets met verzet te maken.
Nope. Je draait oorzaak en gevolg om.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas is natuurlijk geen verzetsorganisatie aangezien ze tot verschrikkelijke dingen in staat zijn. Ze verzetten zich wel, maakt ze nog geen verzetsorganisatie. Wellicht is Hamas ook een voetbalvereniging, we gaan het natuurlijk nooit een voetbalvereniging noemen als we de club kennen van haar terreur.
De inwoners van Gaza leven in een gebied dat door hun buurman wordt controleert. Wat er ook in- of uitgaat, Israël bepaalt (met Egypte voor een klein deel) of die personen of goederen erin of eruit mogen. Israël heeft de lucht, radiogolven en de zee volledig onder controle. Mag het product geïmporteerd (houten planken dikker dan 5 cm mogen er over t algemeen niet in want dual use) of geëxporteerd worden dan gaat het via Israëlische bedrijven (ruim 80%) die daar winst mee maken. De export van Gaza zakte met meer dan 90% in nadat Hamas gekozen was en Israël en Egypte alle grenzen sloten.
Dat de mensen van Gaza zich verzetten tegen de buurman is best te begrijpen, ook al kan het leven onder die buurman beter zijn dan onder hun huidige terroristische en/of corrupte bestuurders.
Gewoon in beide sit-ins op de stations plaatsnemen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:23 schreef Ulx het volgende:
Nu Iran Pakistan heeft aangevallen weet ik niet voor wie ik moet zijn. Pakistan steunt Al Qaida, en is dus legitiem verzet tegen Irael. Maar Iran is dat via Hezbollah uiteraard ook.
Er zijn bij deze genocidale aanval twee onschuldige kindjes omgekomen, dus dat zou Pakistan de goeden maken. Maar er stierven door hun vijandige houding ook kindertjes aan de Iraanse kant. Dus da's ook genocide en dat zou Iran weer het slachtoffer en dus de goede maken. Ik weet nu niet zeker wie ik moet kiezen.
Kan ik duiding krijgen?
Mee eens. Je moet de fouten van beide kanten onderkennen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap die mentaliteit ook niet. Het doet mij nog het meeste denken aan de boze medefokkers tijdens corona. Verbeten in de echokamer blijven zitten en als iets niet overeenkomt met die kamer de doelpalen verleggen en ja maar hunnie roepen. Israel is zeker niet de liefste buurman, maar om nou te zeggen dat ze hetzelfde als Hamas zijn is krankzinnig. Hamas besteelt, vermoord en martelt de eigen bevolking en we hebben allemaal op 7 oktober kunnen zien wat voor beesten het naar Israëliërs zijn.
Ow het is allemaal door de Palestijnen begonnen. In welk jaar was dat?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nope. Je draait oorzaak en gevolg om.
De mensen van Gaza "verzetten zich" (= plegen terreur) tegen Israël en daarom worden zij door Israël gecontroleerd.
Niet andersom.
Ik ben ervan overtuigd dat Israël het liefst niets te maken heeft met die kut-Gazastrook. Dat blijkt ook uit hun taal aan het begin van deze oorlog, want ze zoeken actief naar landen als Egypte of de Arabische Liga om de zorg van de strook over te nemen van Israël.
Free the melktap!quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:25 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik steun mijn lokale ondernemers.
Op woensdag 17 januari 2024 03:16 schreef Eriksson666 het volgende:
Tja, ik denk dat je nu hét punt aanstipt: het idee dat er een point zero was waarop de status zo en zo was en dat die dan in de war is geschopt door [vul in wie van de twee je niet mag].quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow het is allemaal door de Palestijnen begonnen. In welk jaar was dat?
Ik zou Hamas zeker niet alleen in die context willen zien, alsof er iets van begrip voor terroristisch Hamas op te brengen zou zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat je nu hét punt aanstipt: het idee dat er een point zero was waarop de status zo en zo was en dat die dan in de war is geschopt door [vul in wie van de twee je niet mag].
Maar als we alles alleen in de historische context mogen bekijken, dan komen we vroeg of laat terecht bij feiten of daden die we liever niet zien in ons narratief.
Je kunt bijvoorbeeld niet eisen dat Hamas zuiver in die context bezien wordt, om een zin later verontwaardigd te doen over de Irgun. Die is ook niet opgericht wegens zweetvoeten.
In de jaren 20 van de vorige eeuw. Arabieren begonnen toen Joodse dorpen aan te vallen in het Britse Mandaatgebied. Om die reden is toen ook de Joodse paramilitaire beweging Haganah opgericht, die hier recent is weggezet als een zogenaamde terreurgroepering. Later is uit Haganah het Israëlische leger voortgekomen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja? Wellicht moet je jezelf eens afvragen hoe het komt dat jij in je posts veelvuldig de kant van de Palestijnen lijkt te kiezen en als je daarop wordt aangesproken kom je met een of ander raar excuus dat je eigenlijk juist warme gevoelens hebt voor Israël, omdat dit een Westers land is. Het lijkt er eerlijk gezegd vooral op dat je dergelijke gevoelens hebt voor de andere partij.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zou Hamas zeker niet alleen in die context willen zien, alsof er iets van begrip voor terroristisch Hamas op te brengen zou zijn.
Ik ageer wel tegen de simpliciteit over het waarom Gaza door Israël gecontroleerd wordt. Alsof alles van één kant komt. Straks zijn die nederzettingen in de west bank ook de schuld van de mensen die verdreven worden
Historische context wordt sowieso misbruikt. Ja de daden van een dode generatie hebben ons mede op dit punt gebracht en bij een oplossing moet je de fouten uit het verleden niet herhalen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat je nu hét punt aanstipt: het idee dat er een point zero was waarop de status zo en zo was en dat die dan in de war is geschopt door [vul in wie van de twee je niet mag].
Maar als we alles alleen in de historische context mogen bekijken, dan komen we vroeg of laat terecht bij feiten of daden die we liever niet zien in ons narratief.
Je kunt bijvoorbeeld niet eisen dat Hamas zuiver in die context bezien wordt, om een zin later verontwaardigd te doen over de Irgun. Die is ook niet opgericht wegens zweetvoeten.
Ik hoop toch wel dat het resultaat van deze ellende zijn einde is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens. Je moet de fouten van beide kanten onderkennen.
Netanyahu is een lul een deels de oorzaak van het hele gebeuren maar dat maakt niet dat er nu een genocide ana de hand is.
Dat niet alleen, mensen die al beginnen met het idee dat 'Palestina' een land is of de 'Palestijnen' een uniek volk, dan klopt je wereldbeeld al niet. En helaas hebben ondertussen heel erg veel mensen zulke leugens wel dat al als waarheid geaccepteerd. Het blijft een hele zorgwekkende ontwikkeling, je kunt hier eigenlijk spreken over grootschalige geschiedvervalsing.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:54 schreef oblo het volgende:
[..]
Het erger vinden snap ik op zich wel. Ieder persoon hanteert een andere maatstaf. Maar het ontkennen van de daden van hamas of het ontkennen dat homo’s een goed leven kunnen leiden in Tel Aviv en in Gaza voor hun leven moeten vrezen is een ander verhaal. Als je dat moet ontkennen of deflecteren dan is je wereldbeeld gebaseerd op leugens.
Tsja en jij hebt alleen moeite met agressie als het een bepaalde kant op gaat. Geniet er van, een kant kiezen is de makkelijkste wegquote:Op woensdag 17 januari 2024 13:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de jaren 20 van de vorige eeuw. Arabieren begonnen toen Joodse dorpen aan te vallen in het Britse Mandaatgebied. Om die reden is toen ook de Joodse paramilitaire beweging Haganah opgericht, die hier recent is weggezet als een zogenaamde terreurgroepering. Later is uit Haganah het Israëlische leger voortgekomen.
[..]
Ja? Wellicht moet je jezelf eens afvragen hoe het komt dat jij in je posts veelvuldig de kant van de Palestijnen lijkt te kiezen en als je daarop wordt aangesproken kom je met een of ander raar excuus dat je eigenlijk juist warme gevoelens hebt voor Israël, omdat dit een Westers land is. Het lijkt er eerlijk gezegd vooral op dat je dergelijke gevoelens hebt voor de andere partij.
Ik ben er wel zeker van dat er ontoelaatbaar geweld richting Palestijnen zal voortkomen uit het gedrag van Israël.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja en jij hebt alleen moeite met agressie als het een bepaalde kant op gaat. Geniet er van, een kant kiezen is de makkelijkste weg
De goede kant kiezen is de makkelijkste weg en die kant betreft Israël.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja en jij hebt alleen moeite met agressie als het een bepaalde kant op gaat. Geniet er van, een kant kiezen is de makkelijkste weg
Misschien moest je eerst eens ophouden met alles in het extreme te trekken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |