Het is wel een verzetsorganisatie, maar dat sluit niet uit dat het ook gewoon terroristen zijn met genocidale doelstellingen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas is geen verzetsorganisatie.
Verzetsorganisaties verzetten zich ergens tegen. Het Nederlandse verzet had uitsluitend de Duitse overheersing tot doel. (Note: ook Nederlanders in Duitse dienst dus).quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is wel een verzetsorganisatie, maar dat sluit niet uit dat het ook gewoon terroristen zijn met genocidale doelstellingen.
De staat Israël is door de meeste westerse landen in 1948 al erkend en in de VN opgenomen op 11 mei 1949.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:22 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
dat zou eens tijd worden!
De staat Israel is illegaal. Vanaf 1948 tot aan nu..
De Palestijnen zijn de bad guys in dit conflict, daarover is weinig twijfel. Hamas is een terreurorganisatie en zo'n 85% van de Gazanen staat achter ze. Hoe slecht wil je het hebben? Zelfs de nazi's hadden nooit meer dan de helft van de Duitsers achter zich staan!quote:Maar enkel insiders en mensen die de goede boeken lezen weten dit..
De rest doet alsof het vooral de Palestijnen zijn die slecht zijn en dat de terreur op 7 Oktober in een vaccuum is gebeurd. En die mensen zijn naief..
Oh, is het daarom illegaal?quote:Menen dat je als groep ergens recht op hebt omdat het in een boek beschreven staat. Dan ben je echt van de pot gerukt. Moeten de Indiers eens doen als ze de Baghvad Gita citeren en dan claimen dat hun voorouders gewoond hebben waar wij nu wonen. En dan ons verjagen..
Hamas is natuurlijk geen verzetsorganisatie aangezien ze tot verschrikkelijke dingen in staat zijn. Ze verzetten zich wel, maakt ze nog geen verzetsorganisatie. Wellicht is Hamas ook een voetbalvereniging, we gaan het natuurlijk nooit een voetbalvereniging noemen als we de club kennen van haar terreur.quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Verzetsorganisaties verzetten zich ergens tegen. Het Nederlandse verzet had uitsluitend de Duitse overheersing tot doel. (Note: ook Nederlanders in Duitse dienst dus).
Hamas doet dat niet. Die valt voornamelijk burgers aan met raketten. Dus nog niet eens het IDF/IAF; burgers. Dat heeft niets met verzet te maken.
Nope. Je draait oorzaak en gevolg om.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas is natuurlijk geen verzetsorganisatie aangezien ze tot verschrikkelijke dingen in staat zijn. Ze verzetten zich wel, maakt ze nog geen verzetsorganisatie. Wellicht is Hamas ook een voetbalvereniging, we gaan het natuurlijk nooit een voetbalvereniging noemen als we de club kennen van haar terreur.
De inwoners van Gaza leven in een gebied dat door hun buurman wordt controleert. Wat er ook in- of uitgaat, Israël bepaalt (met Egypte voor een klein deel) of die personen of goederen erin of eruit mogen. Israël heeft de lucht, radiogolven en de zee volledig onder controle. Mag het product geïmporteerd (houten planken dikker dan 5 cm mogen er over t algemeen niet in want dual use) of geëxporteerd worden dan gaat het via Israëlische bedrijven (ruim 80%) die daar winst mee maken. De export van Gaza zakte met meer dan 90% in nadat Hamas gekozen was en Israël en Egypte alle grenzen sloten.
Dat de mensen van Gaza zich verzetten tegen de buurman is best te begrijpen, ook al kan het leven onder die buurman beter zijn dan onder hun huidige terroristische en/of corrupte bestuurders.
Gewoon in beide sit-ins op de stations plaatsnemen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:23 schreef Ulx het volgende:
Nu Iran Pakistan heeft aangevallen weet ik niet voor wie ik moet zijn. Pakistan steunt Al Qaida, en is dus legitiem verzet tegen Irael. Maar Iran is dat via Hezbollah uiteraard ook.
Er zijn bij deze genocidale aanval twee onschuldige kindjes omgekomen, dus dat zou Pakistan de goeden maken. Maar er stierven door hun vijandige houding ook kindertjes aan de Iraanse kant. Dus da's ook genocide en dat zou Iran weer het slachtoffer en dus de goede maken. Ik weet nu niet zeker wie ik moet kiezen.
Kan ik duiding krijgen?
Mee eens. Je moet de fouten van beide kanten onderkennen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap die mentaliteit ook niet. Het doet mij nog het meeste denken aan de boze medefokkers tijdens corona. Verbeten in de echokamer blijven zitten en als iets niet overeenkomt met die kamer de doelpalen verleggen en ja maar hunnie roepen. Israel is zeker niet de liefste buurman, maar om nou te zeggen dat ze hetzelfde als Hamas zijn is krankzinnig. Hamas besteelt, vermoord en martelt de eigen bevolking en we hebben allemaal op 7 oktober kunnen zien wat voor beesten het naar Israëliërs zijn.
Ow het is allemaal door de Palestijnen begonnen. In welk jaar was dat?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nope. Je draait oorzaak en gevolg om.
De mensen van Gaza "verzetten zich" (= plegen terreur) tegen Israël en daarom worden zij door Israël gecontroleerd.
Niet andersom.
Ik ben ervan overtuigd dat Israël het liefst niets te maken heeft met die kut-Gazastrook. Dat blijkt ook uit hun taal aan het begin van deze oorlog, want ze zoeken actief naar landen als Egypte of de Arabische Liga om de zorg van de strook over te nemen van Israël.
Free the melktap!quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:25 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik steun mijn lokale ondernemers.
Op woensdag 17 januari 2024 03:16 schreef Eriksson666 het volgende:
Tja, ik denk dat je nu hét punt aanstipt: het idee dat er een point zero was waarop de status zo en zo was en dat die dan in de war is geschopt door [vul in wie van de twee je niet mag].quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow het is allemaal door de Palestijnen begonnen. In welk jaar was dat?
Ik zou Hamas zeker niet alleen in die context willen zien, alsof er iets van begrip voor terroristisch Hamas op te brengen zou zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat je nu hét punt aanstipt: het idee dat er een point zero was waarop de status zo en zo was en dat die dan in de war is geschopt door [vul in wie van de twee je niet mag].
Maar als we alles alleen in de historische context mogen bekijken, dan komen we vroeg of laat terecht bij feiten of daden die we liever niet zien in ons narratief.
Je kunt bijvoorbeeld niet eisen dat Hamas zuiver in die context bezien wordt, om een zin later verontwaardigd te doen over de Irgun. Die is ook niet opgericht wegens zweetvoeten.
In de jaren 20 van de vorige eeuw. Arabieren begonnen toen Joodse dorpen aan te vallen in het Britse Mandaatgebied. Om die reden is toen ook de Joodse paramilitaire beweging Haganah opgericht, die hier recent is weggezet als een zogenaamde terreurgroepering. Later is uit Haganah het Israëlische leger voortgekomen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja? Wellicht moet je jezelf eens afvragen hoe het komt dat jij in je posts veelvuldig de kant van de Palestijnen lijkt te kiezen en als je daarop wordt aangesproken kom je met een of ander raar excuus dat je eigenlijk juist warme gevoelens hebt voor Israël, omdat dit een Westers land is. Het lijkt er eerlijk gezegd vooral op dat je dergelijke gevoelens hebt voor de andere partij.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zou Hamas zeker niet alleen in die context willen zien, alsof er iets van begrip voor terroristisch Hamas op te brengen zou zijn.
Ik ageer wel tegen de simpliciteit over het waarom Gaza door Israël gecontroleerd wordt. Alsof alles van één kant komt. Straks zijn die nederzettingen in de west bank ook de schuld van de mensen die verdreven worden
Historische context wordt sowieso misbruikt. Ja de daden van een dode generatie hebben ons mede op dit punt gebracht en bij een oplossing moet je de fouten uit het verleden niet herhalen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat je nu hét punt aanstipt: het idee dat er een point zero was waarop de status zo en zo was en dat die dan in de war is geschopt door [vul in wie van de twee je niet mag].
Maar als we alles alleen in de historische context mogen bekijken, dan komen we vroeg of laat terecht bij feiten of daden die we liever niet zien in ons narratief.
Je kunt bijvoorbeeld niet eisen dat Hamas zuiver in die context bezien wordt, om een zin later verontwaardigd te doen over de Irgun. Die is ook niet opgericht wegens zweetvoeten.
Ik hoop toch wel dat het resultaat van deze ellende zijn einde is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens. Je moet de fouten van beide kanten onderkennen.
Netanyahu is een lul een deels de oorzaak van het hele gebeuren maar dat maakt niet dat er nu een genocide ana de hand is.
Dat niet alleen, mensen die al beginnen met het idee dat 'Palestina' een land is of de 'Palestijnen' een uniek volk, dan klopt je wereldbeeld al niet. En helaas hebben ondertussen heel erg veel mensen zulke leugens wel dat al als waarheid geaccepteerd. Het blijft een hele zorgwekkende ontwikkeling, je kunt hier eigenlijk spreken over grootschalige geschiedvervalsing.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:54 schreef oblo het volgende:
[..]
Het erger vinden snap ik op zich wel. Ieder persoon hanteert een andere maatstaf. Maar het ontkennen van de daden van hamas of het ontkennen dat homo’s een goed leven kunnen leiden in Tel Aviv en in Gaza voor hun leven moeten vrezen is een ander verhaal. Als je dat moet ontkennen of deflecteren dan is je wereldbeeld gebaseerd op leugens.
Tsja en jij hebt alleen moeite met agressie als het een bepaalde kant op gaat. Geniet er van, een kant kiezen is de makkelijkste wegquote:Op woensdag 17 januari 2024 13:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de jaren 20 van de vorige eeuw. Arabieren begonnen toen Joodse dorpen aan te vallen in het Britse Mandaatgebied. Om die reden is toen ook de Joodse paramilitaire beweging Haganah opgericht, die hier recent is weggezet als een zogenaamde terreurgroepering. Later is uit Haganah het Israëlische leger voortgekomen.
[..]
Ja? Wellicht moet je jezelf eens afvragen hoe het komt dat jij in je posts veelvuldig de kant van de Palestijnen lijkt te kiezen en als je daarop wordt aangesproken kom je met een of ander raar excuus dat je eigenlijk juist warme gevoelens hebt voor Israël, omdat dit een Westers land is. Het lijkt er eerlijk gezegd vooral op dat je dergelijke gevoelens hebt voor de andere partij.
Ik ben er wel zeker van dat er ontoelaatbaar geweld richting Palestijnen zal voortkomen uit het gedrag van Israël.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja en jij hebt alleen moeite met agressie als het een bepaalde kant op gaat. Geniet er van, een kant kiezen is de makkelijkste weg
De goede kant kiezen is de makkelijkste weg en die kant betreft Israël.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja en jij hebt alleen moeite met agressie als het een bepaalde kant op gaat. Geniet er van, een kant kiezen is de makkelijkste weg
Misschien moest je eerst eens ophouden met alles in het extreme te trekken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |