abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:11:51 #181
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212077822
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:45 schreef Qarrad het volgende:
Een Youtuber en een journalist intimideren mensen, zitten aan mensen, en schreeuwen door mensen heen.
Hoe denk je dat dit filmpje je zaak helpt?
Mijn zaak :')
Filmpje was net uit, vers van de pers, en ik deelde het hier.
Hoe helpt het de zaak van Israël als die soldaat ondergoed van een Palestijn op sociale media post?
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212078182
Plan zoveel

Report: Arab nations to propose plan for ceasefire, hostage release, Saudi normalization
https://www.timesofisrael(...)saudi-normalization/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212079772
Al Israa universiteit in Gaza

twitter

:')
pi_212079814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:44 schreef Aether het volgende:
Plan zoveel

Report: Arab nations to propose plan for ceasefire, hostage release, Saudi normalization
https://www.timesofisrael(...)saudi-normalization/
Echt niet dat Hamas akkoord gaat met normale betrekkingen tussen SA en Israel.
pi_212079882
Podcast - What the Houthis Really Want
The Iran-backed militia has been targeting ships in the Red Sea and launching attacks against Western military forces.

https://www.nytimes.com/2(...)this-yemen-gaza.html
pi_212080135
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 17:01 schreef opgebaarde het volgende:
Al Israa universiteit in Gaza

[ twitter ]

:')
Ah, het waren de examens voor zelfmoordterrorist. :Y
Intolerant voor intolerantie
pi_212080187
quote:
Red Cross says it’s not ‘playing any part’ in delivering medicine to hostages in Gaza
Contrary to a Hamas claim, the International Committee of the Red Cross says that it will not play a role in delivering medication to hostages held by Hamas in Gaza.

https://www.timesofisrael(...)to-hostages-in-gaza/
pi_212080391
ISTANBUL (ANP/RTR) - De Israëlische voetballer Eden Karzev is ontslagen door Basaksehir. De Turkse club neemt hem kwalijk dat hij op Instagram solidariteit heeft getoond met zijn landgenoten die door Hamas worden gegijzeld in de Gazastrook. Volgens Basaksehir heeft hij "gevoeligheden van Turkije" geschonden.

Ondertussen volop handel blijven draaien met Israël. Als het volk eens zou weten.
  donderdag 18 januari 2024 @ 18:26:37 #189
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212080573
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:10 schreef Mylene het volgende:
ISTANBUL (ANP/RTR) - De Israëlische voetballer Eden Karzev is ontslagen door Basaksehir. De Turkse club neemt hem kwalijk dat hij op Instagram solidariteit heeft getoond met zijn landgenoten die door Hamas worden gegijzeld in de Gazastrook. Volgens Basaksehir heeft hij "gevoeligheden van Turkije" geschonden.

Ondertussen volop handel blijven draaien met Israël. Als het volk eens zou weten.
Hieronder drie voorbeelden van voetballers met een moslimachtergrond die aangepakt zijn door Europese clubs, dus het lijkt erop dat ze in Turkije met een tegenreactie komen.

Mainz eist ruim half miljoen euro van ontslagen El Ghazi
https://www.vi.nl/nieuws/(...)n-ontslagen-el-ghazi

Nice-voetballer krijgt acht maanden voorwaardelijk cel wegens 'aanzetten tot haat'
https://nos.nl/collectie/(...)s-aanzetten-tot-haat

Noussair Mazraoui moet op het matje komen bij zijn club Bayern München. Anwar El Ghazi is door FSV Mainz 05 zelfs op non-actief gesteld na uitlatingen op sociale media overde oorlog tussen Israël en Hamas. Hoe moeten clubs hiermee omgaan? ‘Iedereen heeft zijn eigen perspectief.’
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212080584
twitter

If you can't stand the heat...
pi_212080588
quote:
Russia tells US it must ‘stop aggression against Yemen’
Russia says the United States should stop strikes against Houthi rebels in Yemen to aid a diplomatic resolution to the standoff over the terror group’s attacks on merchant vessels.

“The most important thing now is to stop the aggression against Yemen, because the more the Americans and the British bomb, the less willing the Houthis are to talk,” Lavrov tells reporters in Moscow.
quote:
Russia’s Lavrov says he will address UN Security Council about solving Mideast crisis
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov says he will address the United Nations Security Council next week about proposals for “collective efforts” to solve the Middle East crisis.

Lavrov says the solution needs to involve direct talks between the Palestinian and Israeli leaderships and would have to lead to the creation of a Palestinian state, adding that Russia is “interested” in having Israel and Israelis live in security.
pi_212080603
quote:
11s.gif Op donderdag 18 januari 2024 17:49 schreef Aether het volgende:

[..]

Het Rode Kruis doet sowieso niets daar natuurlijk.
pi_212080614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:27 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Wat zegt de regering van Jemen eigenlijk?
pi_212081257
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:26 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Hieronder drie voorbeelden van voetballers met een moslimachtergrond die aangepakt zijn door Europese clubs, dus het lijkt erop dat ze in Turkije met een tegenreactie komen.

Mainz eist ruim half miljoen euro van ontslagen El Ghazi
https://www.vi.nl/nieuws/(...)n-ontslagen-el-ghazi

Nice-voetballer krijgt acht maanden voorwaardelijk cel wegens 'aanzetten tot haat'
https://nos.nl/collectie/(...)s-aanzetten-tot-haat

Noussair Mazraoui moet op het matje komen bij zijn club Bayern München. Anwar El Ghazi is door FSV Mainz 05 zelfs op non-actief gesteld na uitlatingen op sociale media overde oorlog tussen Israël en Hamas. Hoe moeten clubs hiermee omgaan? ‘Iedereen heeft zijn eigen perspectief.’
Dat kan t wel zijn
Dan nog is het achterlijk met achterlijk opvolgen en dat is ook al achterlijk
pi_212081269
herinner je nog dat indianenverhaal over een enorme hamas complex onder shifa ziekenhuis?

herinner je nog dat indianenverhaal over 40 onthoofde babys door hamas?

herinner je nog dat indianenverhaal over die video waar zogenaamd een meute mensen in melbourn "gas the jews" riepen?

thread over dat laatste indianenverhaal

twitter

https://threadreaderapp.com/thread/1747351497938219036.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212081311
twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212081519
quote:
12s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Het Rode Kruis doet sowieso niets daar natuurlijk.
Wat doet het IFRC (Rode Kruis dus uiteindelijk) dan allemaal niet volgens jou dat zij wel zouden moeten doen?

Of kun je mij verheldering geven over je reactie?
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:18:42 #198
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212081700
niet alleen blijft israel hun eigen burgers doden sinds 7 okotober, Hanibal doctrine en alles, maar nu stelen ze ook nog hun grafstenen :') terwijl ze in israel speculeren of het idf doelbewust de gijzelaars aan het vermoorden is, in het verlengde van de Hanibal doctrine, wat helemaal niet zo vergezocht is als je bekijkt wat voor misdaden ze plegen in gaza.

"Now, some Israeli analysts are openly speculating that their military is deliberately targeting the abductees in order to deny political leverage to Hamas. As Israeli sociologist Yagil Levy wrote in Haaretz, “the government’s decision to attack Gaza despite the presence of hostages in the bombed sites can be considered an extension of the ‘Hannibal’ directive.“

Maayan Sherman, mother of Ron Sherman, a captive Israeli soldier whose body was recovered from a tunnel in Jabalia refugee camp by Israeli forces in December, writes on Facebook that her son was killed by Israeli military poison gas, not by Hamas, as was originally claimed.

"The results of the investigation:
Ron was indeed murdered
Not by Hamas
Think more in the direction of Auschwitz and the showers but without Nazis and without Hamas as the cause
Not an accidental shooting
Not friendly fire
Premeditated murder
Bombs with poisonous gasses
Ron was kidnapped because of the criminal negligence of all the senior military and damned government officials who gave an order to eliminate him in order to settle a score with some terrorist from Jabaliya.
Oh yes, and they also found that he also had several crushed fingers, apparently due to his desperate attempts to get out of the poison grave that the IDF buried him in when he tried to breathe air but breathed only IDF poison.
My love.. May I die in your place.. What a nightmare you went through! Death in terrible agony! And all at the behest of the Israel Defense Forces, which you trusted and appreciated so much, and the government cabinet.
There is no future for this country if this is what they did to you after they abandoned you that Shabbat.
What was the decision if Bibi's son was there in the terrorist's tunnel or Gallant's grandson?? Or the son of Herzi Halevi?
Would they also have been poisoned with gas bombs?"

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212081723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:10 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Wat doet het IFRC (Rode Kruis dus uiteindelijk) dan allemaal niet volgens jou dat zij wel zouden moeten doen?

Of kun je mij verheldering geven over je reactie?
Dat ze daar niet als Kruis maar Halve Maan opereren.
pi_212082157
quote:
Nepotist wordt directeur van Rode Kruis
https://niw.nl/nepotist-wordt-directeur-van-rode-kruis/

Pierre Krähenbühl wordt de nieuwe directeur van het Internationale Rode Kruis, het ICRC. Krähenbühl zat in de directie van UNRWA, de Palestijnse vluchtelingenorganisatie van de VN, berucht om haar met Hamas collaborerende medewerkers en Gazaanse haatklasjes. In 2019 moest de Zwitser zijn biezen pakken vanwege schandalen rondom corruptie, nepotisme en machtsmisbruik. Voor zijn minnares, de actrice Maria Mohammedi, creëerde hij een functie als ‘speciaal adviseur’. Samen maakten zij onder het mom van fondsenwerving talloze betaalde businessclassreisjes. Ook zijn directe vertrouwelingen maakten er een potje van en stelden diverse vriendjes en verwanten aan.

In een onderzoek van de VN beklaagden medewerkers zich over de giftige sfeer die de reputatie en ‘ethiek’ van de organisatie in gevaar bracht. Voor Nederland was het reden om de hulp van 23 miljoen euro per jaar aan UNRWA, tijdelijk te staken. Omdat Krählenbühl na de beschuldigingen zelf het veld ruimde, is verder onderzoek gestaakt.

Echt een breuk in zijn carrière is het niet geweest. Anderhalf jaar later kon hij alweer aan de slag als hoofd van het Rode Kruis in China, nu wordt hij de nieuwe directeur van het Internationale Rode Kruis.
pi_212082180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:18 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Stoerdoenerij, maar ondertussen lijden ze.
de israelis op social media vertonen een zekere sadisme dat me doet denken aan die conan the barbarian citaat.

"What is best in life? Conan : To crush your enemies, see them driven before you, and to hear the lamentations of their women."

oorlog kent altijd slachtoffers aan beide kanten. israel is alleen nog veel te high van hun genocidale campagne om te beseffen wat ze niet alleen gaza hebben aangedaan maar ook hunzelf, maar ook in het verlengde de amerikanen en ons als nederland die hen hebben geholpen bij hun wandaden.

den haag, stad van vrede en recht be like, genocide is alleen bad als de russen of chinezen het doen. als de israelis het doen geven wij ze een helpende hand :7

pax americana :')
rules based order :')
mensenrechten :')
oorlogsrecht :')
never again _O- _O- _O-

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212082381
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat ze daar niet als Kruis maar Halve Maan opereren.
Dus je quote mijn reactie, ziet wellicht even de hyperlink over het hoofd, maar reageert toch met de de reactie die ik had verwacht over 'de halve maan'. Maar dat hadden ik en Aether al als het IFRC / Internationale Rode Kruis aangehaald, maar ik begrijp je opmerking.

Hopelijk is het nu duidelijker dat het een en dezelfde organisatie is. :)
pi_212082832
quote:
Deel UvA gesloten vanwege pro-Palestina-protest
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74807547

De Universiteit van Amsterdam heeft vanmiddag de gebouwen op het Roeterseiland gesloten vanwege een sit-in van pro-Palestina-demonstranten. De universiteit had geen toestemming gegeven voor de demonstratie. Ook waren de demonstranten opgeroepen om in gezichtsbedekkende kleding te komen.

De universiteit laat weten dat de gebouwen uit voorzorg waren gesloten, om te voorkomen dat er een onveilige situatie kon ontstaan.

Colleges die al waren begonnen gingen door, maar studenten die buiten stonden, konden niet naar binnen. De demonstranten vertrokken later van de UvA naar het Centraal Station om ook daar een sit-in te houden. De universiteitsgebouwen gingen toen weer open.
pi_212083112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:11 schreef Aether het volgende:

[..]

Mafketels :')
pi_212083145
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ben er wel zeker van dat er ontoelaatbaar geweld richting Palestijnen zal voortkomen uit het gedrag van Israël.
Doch is het wegvagen van Hamas een legitiem doel en het aanvallen van Israël door Hamas totaal het omgekeerde.

Hamas moet stoppen te bestaan en de bevolking moet letterlijk gedenazificeerd worden.
Hoe Poetin met die blik kijkt naar Oekraïne vind ik een raadsel maar op die manier naar Palestina kijken heb ik echt minder moeite mee.
Hoezo moet de bevolking letterlijk gedenazificeerd worden?

Het aanvallen van Israel is redelijk goed te verklaren als je weet wat er op de Gazastrook zich afspeelt en op de WestBankOever. Je zou enkel de ex militairen van "breakingthesilence" eens moeten horen. Dan weet je wel beter.
Of de joodse antizionisten. Die weten wat er speelt in plaats van de mensen die in NL enkel de ene narratief kunnen volgen.

quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De goede kant kiezen is de makkelijkste weg en die kant betreft Israël.

Jezelf aan de hand van geschiedvervalsing en intersectioneel gedachtegoed laten geloven dat er eigenlijk wel een kern van waarheid zit in het zogenaamde "verzet" van de Palestijnse terroristen, en de Palestijnen ook eigenlijk wel een vredelievende groep mensen betreft om wie we enorm zouden moeten geven, is jezelf voor de gek houden.
Ach kerel, wat weet jij er nou van...

Toen NL vier jaar bezet werd door de nazi's begon men ook meer in verzet te komen. En ik denk dat de Palestijnen in de Gazastrook en de WestBankOever wel wat meer in contact komen met de israelische militairen dan de gemiddelde Nederlander met de Duitsers in WOII..

Breaking the silence lijkt me goede leesvoer en hoor voer voor mensen zoals jij.

Dan ga je ook beseffen dat de gemiddelde Nederlander trapt in de propagandapraatje van Israel. Mede dankzij de Westerse media.
Waarom noemen ze bijvoorbeeld de israelische gegijzelden gegijzelden en de Palestijnen die door Israel gepakt worden gevangenen? Alleen dat al laat zien dat men niet objectief is.

Hamas is niet netjes nee, maar Israel is het die al jaren lang een tweestatenoplossing uit de weg gaat. En die motie na motie aan de reet lapt van de VN. Die huizen blijft bouwen op de WestBankOever en Israel is feitelijk ontstaan doro de mythe dat hun voorouders daar 2000 jaar geleden woonden en dat zij dus weer terug moeten keren. Kan je wel doen alsof zij de goede zijn, maar dan pleeg je dus geschiedvervalsing. Wel geschiedvervalsing waar het Westen aan mee heeft gedaan, vanwege de holocaust. Daarom zagen de Westerse landen heel wat door de vingers.
pi_212083156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:11 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik vind het dus heel raar dat voor een ogenschijnlijk vreedzame demonstratie, namelijk een sit-in, meteen ook opgeroepen wordt door de organisatoren om gezichtsbedekking te dragen - wàt ís dat toch met veel van die pro-palestina demonstranten dat ze dat zo willen doen? (Oprechte vraag van mij? Misschien dat iemand hier en meer "insider antwoord" kan geven? Want ik kan wel gaan invullen maar dat is ook zo wat.)

Ik merk wel dat ik grote verontwaardiging nu voel bij mijzelf - want als je kennelijk zelf voor zo een mening en doel staat (zoals bijvoorbeeld Chadi en Erik en dergelijke ook verkondigen) dan kan je toch daar juist als beste volledig voor uitkomen als je je toch al publiekelijk toont en niet op bijvoorbeeld een veld waar je werkelijke verandering teweeg kan brengen?

Wat is de toegevoegde waarde dan, vanuit het opzicht van die demonstrant, je te coveren?
pi_212083250
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:48 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Dus je quote mijn reactie, ziet wellicht even de hyperlink over het hoofd, maar reageert toch met de de reactie die ik had verwacht over 'de halve maan'. Maar dat hadden ik en Aether al als het IFRC / Internationale Rode Kruis aangehaald, maar ik begrijp je opmerking.

Hopelijk is het nu duidelijker dat het een en dezelfde organisatie is. :)
Het ICRC (RC staat wél voor Red Cross) is niet dezelfde organisatie als de IFRC (RC staat voor Red Cross and Red Crescent) en niet als de Palestijnse Halve Maan of Magan David Adom (die tot 2006 niet tot de IFRC mochten behoren vanwege de Jodenster). Maar goed, geneuzel in de marge verder; wel gevoelig in dat gebied.
pi_212083354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je was net nog aan het jubelen voor wat ventjes die mensen op straat aan het intimideren waren, maar je einddoel is een inhoudelijke discussie? Jaja.

Kom je nog terug op de meerdere feiten die je fout had gelezen in je eigen bronnen rond homogeweld in die regio? Of je claim dat Israël op ieder mensenrechtengebied 10x erger was dan Hamas, om dat later zonder te knipperen aan te passen naar nog niet overal zo goed als Nederland?

Toch een interessant stukje inhoud waar je voor wegrent.
Ze zijn die lafaards aan het aanpakken. Prima ! Daar baby's vermoorden en hier je gewone leventje op pakken? Zolang het een israelier met een dubbel paspoort is, is het prima natuurlijk.
pi_212083372
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:05 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Dan heb je heel wat bijdrages van mij gemist zeker. Verder heb ik niet zo een behoefte aan steeds persoonlijk willen maken - ik kan nu je eerste quotes natuurlijk gaan strooien waarbij jij het los gaat koppelen van mijn inhoudelijke reactie met voornamelijk persoonlijke feiten, maar wij weten allebei dat het je daar niet om te doen is...

Wij gaan het niet eens worden. Inhoud bespreken we voldoende - ik zeker met mijn hele 'bijbelse teksten'.
Het ligt ook altijd aan een ander. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')