Ja eh, het woord zionisme is pas ergens rond/na 1890 voor het eerst gebruikt. Jaren daarna werd dit een georganiseerde beweging.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:22 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit precies?
Al voor 1880 hebben zionisten het idee opgebracht om een eigen staat te creeeren. En in 1880 is het begin gemaakt van de staat Israel zoals het nu is geworden.
Dat weet iedereen dacht ik.
niet gezien veel goeds over gehoord. ik kan me wel voorstellen dat hij als libanees gezien werd en zodanig als "arabier" behandeld werd door de israelis.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:26 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dit gebeurt constant in Gaza en op de Westbank oever.
Heb je de docu gezien van ene Danny? Een Nederlandse moslim die op bezoek ging op de WestBankOever.
Werd op dezelfde manier behandeld als de Palestijnen daar. Vreselijk om te zien..
En die soldaten waren hooghartige sukkels die met happyfingertriggers kampten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:54 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Haha, volgens mij heb je ergens wel de klokken horen luiden maar niet de klepel weten vangen..
Er zijn meer burgers omgekomen door het verzet dan Duitse militairen.
Zullen we dat even factchecken anders?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:54 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Haha, volgens mij heb je ergens wel de klokken horen luiden maar niet de klepel weten vangen..
Er zijn meer burgers omgekomen door het verzet dan Duitse militairen.
Conclusie: je bent best wel af.quote:Hieronder volgt een schatting van het aantal mensen dat als gevolg van de oorlog, de bezetting en vervolging in de jaren 1940 - 1945 is omgekomen.
Het totaal aantal Nederlanders dat is omgekomen ligt tussen de 225.000 en 280.000. Nederland telt in die jaren 9 miljoen inwoners.
Bron
Ja, het is echt een schitterend idee, om op die man te stemmen die staat te roepen dat die vind dat alle moslims eruit moeten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:02 schreef egayalS het volgende:
Michigan’s Arab-American community is almost twice the size of his victory margin over Trump there in 2020. In Arizona, it is six times bigger. Telling such voters that Trump would be worse is bad politics.
Nou nee hoor. Het is helemaal niet strafbaar.. Nederland kan mijn rug op. Internationaal gezien zijn ze gewoon een verzetsbeweging.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:24 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Hamas openlijk een verzetsbeweging noemen is momenteel nog strafbaar.
Op de frontpage maakte ik hier een mooie opmerking over en volgensmij in het vorige topic ook al eens - maar als je momenteel in Nederland verblijft ben je nu strafbaar bezig.
Nederland heeft Hamas op de lijst van terroristische organisaties vermeld en het ophemelen van terroristische organisaties is tot op heden strafbaar. Als je je hiertegen wil verzetten of niet mee eens bent, dan raad ik je aan een (politieke) tegengeluid te creëren en te verzoeken om rondom de tekentafel tot een ander besluit te komen.
Gewelddadig "demonstreren" en andere strafbare feiten plegen om je eigen visie en zin door te drijven is eveneens strafbaar in Nederland. Natuurlijk schort het aan handhaving, maar er zijn wel meer wetten waarvan ik had gehoopt dat Nederland deze zou handhaven...
Hier is de "verzetsbeweging" aan het werk. En dit soort verschrikkelijk barbarisme wordt toegejuicht door ongeveer de hele Palestijnse bevolking. De zogenaamde "onschuldige burgers" met wie we heel veel medelijden moeten hebben in het Westen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Het is helemaal niet strafbaar.. Nederland kan mijn rug op. Internationaal gezien zijn ze gewoon een verzetsbeweging.
Geloof er helemaal geen moer van. CNN al hemelaam niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier is de "verzetsbeweging" aan het werk. En dit soort verschrikkelijk barbarisme wordt toegejuicht door ongeveer de hele Palestijnse bevolking. De zogenaamde "onschuldige burgers" met wie we heel veel medelijden moeten hebben in het Westen.
[ twitter ]
Ik begrijp je punt en zo te zien zet je het ook aardig goed uiteen: het zou goed zijn als je dit bijvoorbeeld op groter niveau eens mee neemt en dat je zo dan de Nederlandse politiek kan bewegen om dus inderdaad het niet strafbaar te stellen - zodat het volledig onder de vrijheid van meningsuiting kan gaan vallen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet mogen? En is het strafbaar stellen van een mening niet juist een teken dat er iets niet deugd?
Net zoals het ontkennen van de holocaust bijvoorbeeld. Wat ook lachwekkend is om dat strafbaar te stellen..
Je kan enkel de mensen die menen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden uitlachen en met de bewijzen om de oren slaan.
Tevens is het zo dat een organisatie terroristisch noemen nog niks bewijst. Vroeger noemden de nazi's de verzetsbewegingen ook terroristen. En wij noemden hen vrijheidsstrijders. De Indoniers die tegen Nederland vochten noemden wij ook terroristen en die noemen we nu ook vrijheidsstrijders.
En die deden net zo veel als Hamas vandaag de dag. Maar met beperktere middelen. Maar als zij bommen en raketten hadden zouden ze die ook gebruiken. En ook die vrijheidsstrijders slachtten onschuldige burgers af of het niks was.
Dus over vijftig jaar noemen wij Hamas ook vrijheidsstrijders.
Waarom dan nu niet alvast beginnen?
Tevens is het zo dat Hamas zich (enkele uitzonderingen in de jaren 80 daargelaten) enkel op Israel en Gaza richt en niet Europa of Amerika aanvalt. Dit in tegenstelling tot de "echte" terreurbewegingen zoals IS en Al-qaida.
In Nederland mag je gewoon een mening hebben over Israel en over Hamas en over andere dingen. Dit is niet strafbaar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:46 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt en zo te zien zet je het ook aardig goed uiteen: het zou goed zijn als je dit bijvoorbeeld op groter niveau eens mee neemt en dat je zo dan de Nederlandse politiek kan bewegen om dus inderdaad het niet strafbaar te stellen - zodat het volledig onder de vrijheid van meningsuiting kan gaan vallen.
Ikzelf ben er niet zozeer op dit punt mee eens, maar zoals ik al eerder vertelde heb ik meerdere dingen waarvan ik zou zeggen dat het handhaven in Nederland ondermaats is.
Tja, dat is het probleem met veel aanhangers van de Palestijnen. Men negeert de realiteit en omarmd een schijnwerkelijkheid, niet alleen over de Palestijnse terroristen maar ook over het volk, de geschiedenis en het gebied.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geloof er helemaal geen moer van. CNN al hemelaam niet.
Chadi, ik denk dat wij inmiddels weten dat Nederland en de geldende wetten in Nederland je rug op kunnen - zulke dingen verkondig je nu al wel langer in dit topic en dat is vanuit jouw visie en standpunt ook niet zo shocking gegeven.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Het is helemaal niet strafbaar.. Nederland kan mijn rug op. Internationaal gezien zijn ze gewoon een verzetsbeweging.
Ik vind collectieve afstraffing nog steeds niet helemaal oke, maar de Palestijnse kwestie komt wel het meest in de buurt van een gerechtvaardigde collectieve afstraffing. Ze zijn massaal ontspoord daar. Die verbetenheid zie je niet vaak meer in de moderne tijd. Deels verklaarbaar door het handelen van Israël, maar in die regio zijn ze doorgaans sowieso wat gewelddadiger.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier is de "verzetsbeweging" aan het werk. En dit soort verschrikkelijk barbarisme wordt toegejuicht door ongeveer de hele Palestijnse bevolking. De zogenaamde "onschuldige burgers" met wie we heel veel medelijden moeten hebben in het Westen.
[ twitter ]
Nee dat is het probleem van media die al jaren lang wordt gebruikt om een agenda uit te rollen. Te vaak betrapt op leugens en dan is het vertrouwen weg.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is het probleem met veel aanhangers van de Palestijnen. Men negeert de realiteit en omarmd een schijnwerkelijkheid, niet alleen over de Palestijnse terroristen maar ook over het volk, de geschiedenis en het gebied.
'7 oktober was gewoon het Israëlische leger'
'Israël steelt organen!'
'Israël bombardeert een ziekenhuis met 500 slachtoffers als gevolg'
'Palestina is een land dat is gestolen'
Etc.
Je moet niet voor een ander denken. Hou het bij jezelf . Daar heb je genoeg moeite mee.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Chadi, ik denk dat wij inmiddels weten dat Nederland en de geldende wetten in Nederland je rug op kunnen - zulke dingen verkondig je nu al wel langer in dit topic en dat is vanuit jouw visie en standpunt ook niet zo shocking gegeven.
Maar ik begrijp wel, en jij vast ook van mij, dat dit voornamelijk geldt voor meningen en dus ook de jouwe, waar wij weten dus allebei dat op dit moment in Nederland dus niet zo geldt zoals jij óf ik dat zouden willen.
Zoals eerder al gezegd, lees mijn reactie er eens op naar - een mening hebben is aan wetten gebonden en dan heb ik het niet alleen over het strafrechtelijk verhaal van terroristische organisaties et cetera. Belediging en dergelijke is een ruim begrip en multi inzetbaar. Het is slechts wat de rechter er mee kan en van maakt. Dus uiteindelijk gaat het eigenlijk hier niet over jouw of mijn mening, maar om de wet. Dat is het punt dat ik wilde maken en dat jij een (andere) mening hebt - dat weten we.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
In Nederland mag je gewoon een mening hebben over Israel en over Hamas en over andere dingen. Dit is niet strafbaar.
Het zijn helaas gewoon doelbewuste keuzes. Deze mensen creëren generatie na generatie barbaren en dit geven ze trouwens ook eerlijk toe. Er zijn genoeg van die videos online met uitspraken als 'onze kinderen zijn martelaren'. Het is erg schrikbarend om te zien, maar helaas hebben ze ook nog de sympathie van meningen in het Westen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vind collectieve afstraffing nog steeds niet helemaal oke, maar de Palestijnse kwestie komt wel het meest in de buurt van een gerechtvaardigde collectieve afstraffing. Ze zijn massaal ontspoord daar. Die verbetenheid zie je niet vaak meer in de moderne tijd. Deels verklaarbaar door het handelen van Israël, maar in die regio zijn ze doorgaans sowieso wat gewelddadiger.
Nou ja ik ken geen wet die het verbiedt om Hamas te benoemen zoals ik het benoemde. Als jij die wel kent dan graag hier zetten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:52 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Zoals eerder al gezegd, lees mijn reactie er eens op naar - een mening hebben is aan wetten gebonden en dan heb ik het niet alleen over het strafrechtelijk verhaal van terroristische organisaties et cetera. Belediging en dergelijke is een ruim begrip en multi inzetbaar. Het is slechts wat de rechter er mee kan en van maakt. Dus uiteindelijk gaat het eigenlijk hier niet over jouw of mijn mening, maar om de wet. Dat is het punt dat ik wilde maken en dat jij een (andere) mening hebt - dat weten we.
Ik duld uitspraken zoals jij het nu persoonlijk maakt niet meer, Chadi. We kunnen een goed gesprek voeren met wederzijds respect, of niet. Ik merk dat de toon van het gesprek waar naar jij toe wil ik niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet niet voor een ander denken. Hou het bij jezelf . Daar heb je genoeg moeite mee.
In Nederland is het niet strafbaar om te vinden dat hamas een verzetsbeweging is. Het is hier geen Israel.
Nee hèhè.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geloof er helemaal geen moer van. CNN al hemelaam niet.
Tis allemaal niet zo makkelijk. Denk ik.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oekraïners zijn ontwikkelde fatsoenlijke mensen die een ander niet naar t leven staan. Een vergelijking die we niet rechtstreeks kunnen trekken naar de gemiddelde inwoner van Gaza. Veel te veel Gazanen hebben sympathie voor het terroristische Hamas. Dat is triest voor de kinderen want die krijgen daarom ook minder de sympathie van t westen. Die denazificatie van Gaza lijkt me een oplossing voor de lange termijn, dus een goed idee. De halve bevolking dakloos maken en alle scholen en moskeeen slopen lijkt me geen goede start van de denazificatie
Geloof het ook gelijk dat de bevolking daar in grote getalen knettertjeleip is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |