abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2024 @ 18:05:49 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212067686
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 17:22 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit precies?

Al voor 1880 hebben zionisten het idee opgebracht om een eigen staat te creeeren. En in 1880 is het begin gemaakt van de staat Israel zoals het nu is geworden.
Dat weet iedereen dacht ik.
Ja eh, het woord zionisme is pas ergens rond/na 1890 voor het eerst gebruikt. Jaren daarna werd dit een georganiseerde beweging.

Dat weet iedereen dacht ik. ;)
pi_212068648
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:26 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Dit gebeurt constant in Gaza en op de Westbank oever.

Heb je de docu gezien van ene Danny? Een Nederlandse moslim die op bezoek ging op de WestBankOever.
Werd op dezelfde manier behandeld als de Palestijnen daar. Vreselijk om te zien..

En die soldaten waren hooghartige sukkels die met happyfingertriggers kampten.
niet gezien veel goeds over gehoord. ik kan me wel voorstellen dat hij als libanees gezien werd en zodanig als "arabier" behandeld werd door de israelis.

recentelijk zag ik een interview van een zwarte amerikaanse auteur, die voor onderzoek naar de west bank ging, hij ging erheen als iemand met een pro israel pov en nadat hij de hel van de west bank had ervaren, ging hij met een pro palestina pov terug naar huis. nu is hij een pro palestina activist. hij vertelt over hoe hij door israelische militairen ondervraagd werd over wat zijn religie of de religie van zijn ouders was. hij zou immers geweigerd worden tot een bepaalde locatie als hij zou aangeven dat hij moslim zou zijn net als zijn gids.

een ieder die pro israel is zou pro palestina worden als hij/zij het zou aandurven om te zien wat het zionistische project werkelijk inhoudt. namelijk dood en verderf. zelfs hun eigen volk moorden ze uit voor hun ideologie. maar dat is het juist ze kiezen er bewust voor hun oogkleppen niet af te doen, cognitieve dissonantie is HUGE.

kwam vandaag in trouw.nl een artikel tegen over jacob israel de haan, een joodse anti zionistische activist, die 100 jaar geleden werd vermoord door de voorloper van het IDF. (de oorlog tegen palestina is inderdaad meer dan 100 jaar gaande ;) ) ik kwam zijn naam voor het eerst tegen in het briljante boek "the road to mecca" van joodse oostenrijker leopold weiss, die zich later bekeerde tot de islam en door het leven ging als mohammed assad. gratis PDF van het boek: https://lms.su.edu.pk/dow(...)sad.pdf&lesson=28008 https://www.goodreads.com/book/show/362413.The_Road_to_Mecca

"Hoe Jacob Israël de Haan zijn schrijverschap moest bekopen met de dood

Honderd jaar na zijn dood spreekt Jacob Israël de Haan nog altijd tot de verbeelding als schandaalauteur en als politiek activist avant la lettre. Letterkundige Gaston Franssen: ‘Hij stelde misstanden aan de kaak, een beetje zoals Pieter Omtzigt en Tim Hofman nu.’
...
Zijn strijdlustige houding wordt hem fataal in Palestina. Daar emigreert hij in 1919 naartoe, dan nog als overtuigd zionist. Maar als hij ter plekke ziet hoe de Arabieren worden vertrapt en verdreven, verandert hij in een antizionist. Franssen: “Hij verwoordt het probleem van het Joodse volk in 1921 met een glasheldere logica. ‘Wij zijn wel een volk zonder land’, zegt hij, ‘maar Palestina is niet een land zonder volk.’”

Als intellectueel en rechtsgeleerde groeit hij in Palestina uit tot een beroemdheid. Hij heeft invloed, te meer omdat hij over de lokale ontwikkelingen schrijft in het Algemeen Handelsblad, de latere NRC. Volgens sommige historische bronnen staat hij in 1924 op het punt om weer een schandaal te onthullen, mogelijk een financiële misstand in zionistische kring. Hoe dan ook vormt hij een te groot gevaar, vindt de zionistisch-Joodse paramilitaire organisatie Hagana onder leiding van Itzhak Ben-Zvi, de latere president van Israël. Ze besluiten hem uit de weg te ruimen. Op 30 juni 1924, als De Haan na het avondgebed in Jeruzalem de synagoge uitwandelt, krijgt hij drie kogels in zijn lijf. Hij sterft op straat, 42 jaar oud." https://www.trouw.nl/cult(...)et-de-dood~beba3c20/

het stuk in het boek waar hij geintroduceerd wordt door de auteur

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 januari 2024 @ 19:36:15 #128
496192 Cuendillar
pi_212069093
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 16:54 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Haha, volgens mij heb je ergens wel de klokken horen luiden maar niet de klepel weten vangen..

Er zijn meer burgers omgekomen door het verzet dan Duitse militairen.
:?
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:02:27 #129
505415 egayalS
Slayage
pi_212069659
goed stuk in de financial times

Joe Biden’s invisible Palestinians

The president’s staunch support for Israel risks damaging his prospects for re-election

Every leader has their blind spots. In Joe Biden’s case, his seeming indifference to Palestinians could prove costly. Ten thousand Palestinian children have been killed in the past 100 days, according to Save the Children. Yet Biden’s statement last Sunday calling on Hamas to release its 100 or so hostages made next to no reference to Palestinian suffering. It is as though acknowledgment of their plight would cast doubt on his heartfelt sympathy for the Israeli victims of Hamas’s barbaric rampage on October 7. Many younger Americans, whose enthusiasm Biden will badly need in November, are alienated. That is not to mention Arab-Americans, who are a key voting bloc in several swing states.

It is not only progressive Democrats who are upset about Biden’s muteness on Israel’s heavy-handedness. Several of his most trusted allies in the US Senate are also disturbed. In Davos this week, Chris Coons, the centrist senator from Delaware, and Biden’s closest friend in politics, said that America should consider putting conditions on military aid to Israel. In Coons’s tempered language, that is the equivalent of a broadside. In a letter to Biden before Christmas, a group of Democrats with national security backgrounds, including Abigail Spanberger and Elissa Slotkin — both former CIA employees — urged him to use America’s leverage for “an immediate and significant shift of military strategy and tactics in Gaza”.

Biden is harming his re-election chances. Michigan’s Arab-American community is almost twice the size of his victory margin over Trump there in 2020. In Arizona, it is six times bigger. Telling such voters that Trump would be worse is bad politics. They might not vote. Nor, when it comes to Gaza, would that warning necessarily be true.

https://www.ft.com/content/90fb3df1-521d-45e8-b130-2a7efc8611ff
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:07:17 #130
505415 egayalS
Slayage
pi_212069770
israeli GENOCIDAL forces be like

twitter

en het senaat van the united states of ISRAEL be like

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:13:26 #131
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212069882
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 16:54 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Haha, volgens mij heb je ergens wel de klokken horen luiden maar niet de klepel weten vangen..

Er zijn meer burgers omgekomen door het verzet dan Duitse militairen.
Zullen we dat even factchecken anders?

quote:
Hieronder volgt een schatting van het aantal mensen dat als gevolg van de oorlog, de bezetting en vervolging in de jaren 1940 - 1945 is omgekomen.
Het totaal aantal Nederlanders dat is omgekomen ligt tussen de 225.000 en 280.000. Nederland telt in die jaren 9 miljoen inwoners.

Bron
Conclusie: je bent best wel af.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:18:47 #132
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_212069988
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:02 schreef egayalS het volgende:
Michigan’s Arab-American community is almost twice the size of his victory margin over Trump there in 2020. In Arizona, it is six times bigger. Telling such voters that Trump would be worse is bad politics.
Ja, het is echt een schitterend idee, om op die man te stemmen die staat te roepen dat die vind dat alle moslims eruit moeten.
Scorched earth
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:19:51 #133
19595 Chadi
pi_212070012
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 00:24 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Hamas openlijk een verzetsbeweging noemen is momenteel nog strafbaar.

Op de frontpage maakte ik hier een mooie opmerking over en volgensmij in het vorige topic ook al eens - maar als je momenteel in Nederland verblijft ben je nu strafbaar bezig.

Nederland heeft Hamas op de lijst van terroristische organisaties vermeld en het ophemelen van terroristische organisaties is tot op heden strafbaar. Als je je hiertegen wil verzetten of niet mee eens bent, dan raad ik je aan een (politieke) tegengeluid te creëren en te verzoeken om rondom de tekentafel tot een ander besluit te komen.

Gewelddadig "demonstreren" en andere strafbare feiten plegen om je eigen visie en zin door te drijven is eveneens strafbaar in Nederland. Natuurlijk schort het aan handhaving, maar er zijn wel meer wetten waarvan ik had gehoopt dat Nederland deze zou handhaven...
Nou nee hoor. Het is helemaal niet strafbaar.. Nederland kan mijn rug op. Internationaal gezien zijn ze gewoon een verzetsbeweging.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:32:24 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212070256
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou nee hoor. Het is helemaal niet strafbaar.. Nederland kan mijn rug op. Internationaal gezien zijn ze gewoon een verzetsbeweging.
Hier is de "verzetsbeweging" aan het werk. En dit soort verschrikkelijk barbarisme wordt toegejuicht door ongeveer de hele Palestijnse bevolking. De zogenaamde "onschuldige burgers" met wie we heel veel medelijden moeten hebben in het Westen.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:43:15 #135
19595 Chadi
pi_212070473
quote:
13s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier is de "verzetsbeweging" aan het werk. En dit soort verschrikkelijk barbarisme wordt toegejuicht door ongeveer de hele Palestijnse bevolking. De zogenaamde "onschuldige burgers" met wie we heel veel medelijden moeten hebben in het Westen.

[ twitter ]
Geloof er helemaal geen moer van. CNN al hemelaam niet.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:46:15 #136
416291 HannahVrede
pi_212070539
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Waarom zou dit niet mogen? En is het strafbaar stellen van een mening niet juist een teken dat er iets niet deugd?
Net zoals het ontkennen van de holocaust bijvoorbeeld. Wat ook lachwekkend is om dat strafbaar te stellen..

Je kan enkel de mensen die menen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden uitlachen en met de bewijzen om de oren slaan.

Tevens is het zo dat een organisatie terroristisch noemen nog niks bewijst. Vroeger noemden de nazi's de verzetsbewegingen ook terroristen. En wij noemden hen vrijheidsstrijders. De Indoniers die tegen Nederland vochten noemden wij ook terroristen en die noemen we nu ook vrijheidsstrijders.
En die deden net zo veel als Hamas vandaag de dag. Maar met beperktere middelen. Maar als zij bommen en raketten hadden zouden ze die ook gebruiken. En ook die vrijheidsstrijders slachtten onschuldige burgers af of het niks was.

Dus over vijftig jaar noemen wij Hamas ook vrijheidsstrijders.
Waarom dan nu niet alvast beginnen?

Tevens is het zo dat Hamas zich (enkele uitzonderingen in de jaren 80 daargelaten) enkel op Israel en Gaza richt en niet Europa of Amerika aanvalt. Dit in tegenstelling tot de "echte" terreurbewegingen zoals IS en Al-qaida.
Ik begrijp je punt en zo te zien zet je het ook aardig goed uiteen: het zou goed zijn als je dit bijvoorbeeld op groter niveau eens mee neemt en dat je zo dan de Nederlandse politiek kan bewegen om dus inderdaad het niet strafbaar te stellen - zodat het volledig onder de vrijheid van meningsuiting kan gaan vallen.

Ikzelf ben er niet zozeer op dit punt mee eens, maar zoals ik al eerder vertelde heb ik meerdere dingen waarvan ik zou zeggen dat het handhaven in Nederland ondermaats is.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:48:38 #137
19595 Chadi
pi_212070598
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:46 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik begrijp je punt en zo te zien zet je het ook aardig goed uiteen: het zou goed zijn als je dit bijvoorbeeld op groter niveau eens mee neemt en dat je zo dan de Nederlandse politiek kan bewegen om dus inderdaad het niet strafbaar te stellen - zodat het volledig onder de vrijheid van meningsuiting kan gaan vallen.

Ikzelf ben er niet zozeer op dit punt mee eens, maar zoals ik al eerder vertelde heb ik meerdere dingen waarvan ik zou zeggen dat het handhaven in Nederland ondermaats is.
In Nederland mag je gewoon een mening hebben over Israel en over Hamas en over andere dingen. Dit is niet strafbaar.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:48:39 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212070599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
Tja, dat is het probleem met veel aanhangers van de Palestijnen. Men negeert de realiteit en omarmd een schijnwerkelijkheid, niet alleen over de Palestijnse terroristen maar ook over het volk, de geschiedenis en het gebied.

'7 oktober was gewoon het Israëlische leger'
'Israël steelt organen!'
'Israël bombardeert een ziekenhuis met 500 slachtoffers als gevolg'
'Palestina is een land dat is gestolen'

Etc.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:49:34 #139
416291 HannahVrede
pi_212070631
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Chadi, ik denk dat wij inmiddels weten dat Nederland en de geldende wetten in Nederland je rug op kunnen - zulke dingen verkondig je nu al wel langer in dit topic en dat is vanuit jouw visie en standpunt ook niet zo shocking gegeven.

Maar ik begrijp wel, en jij vast ook van mij, dat dit voornamelijk geldt voor meningen en dus ook de jouwe, waar wij weten dus allebei dat op dit moment in Nederland dus niet zo geldt zoals jij óf ik dat zouden willen.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:49:38 #140
-1 #ANONIEM
pi_212070633
quote:

[..]

[ twitter ]
Ik vind collectieve afstraffing nog steeds niet helemaal oke, maar de Palestijnse kwestie komt wel het meest in de buurt van een gerechtvaardigde collectieve afstraffing. Ze zijn massaal ontspoord daar. Die verbetenheid zie je niet vaak meer in de moderne tijd. Deels verklaarbaar door het handelen van Israël, maar in die regio zijn ze doorgaans sowieso wat gewelddadiger.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:49:39 #141
19595 Chadi
pi_212070634
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat is het probleem met veel aanhangers van de Palestijnen. Men negeert de realiteit en omarmd een schijnwerkelijkheid, niet alleen over de Palestijnse terroristen maar ook over het volk, de geschiedenis en het gebied.

'7 oktober was gewoon het Israëlische leger'
'Israël steelt organen!'
'Israël bombardeert een ziekenhuis met 500 slachtoffers als gevolg'
'Palestina is een land dat is gestolen'

Etc.
Nee dat is het probleem van media die al jaren lang wordt gebruikt om een agenda uit te rollen. Te vaak betrapt op leugens en dan is het vertrouwen weg.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:50:12 #142
19595 Chadi
pi_212070644
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Chadi, ik denk dat wij inmiddels weten dat Nederland en de geldende wetten in Nederland je rug op kunnen - zulke dingen verkondig je nu al wel langer in dit topic en dat is vanuit jouw visie en standpunt ook niet zo shocking gegeven.

Maar ik begrijp wel, en jij vast ook van mij, dat dit voornamelijk geldt voor meningen en dus ook de jouwe, waar wij weten dus allebei dat op dit moment in Nederland dus niet zo geldt zoals jij óf ik dat zouden willen.
Je moet niet voor een ander denken. Hou het bij jezelf . Daar heb je genoeg moeite mee.
In Nederland is het niet strafbaar om te vinden dat hamas een verzetsbeweging is. Het is hier geen Israel.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:52:05 #143
416291 HannahVrede
pi_212070680
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:48 schreef Chadi het volgende:

[..]
In Nederland mag je gewoon een mening hebben over Israel en over Hamas en over andere dingen. Dit is niet strafbaar.
Zoals eerder al gezegd, lees mijn reactie er eens op naar - een mening hebben is aan wetten gebonden en dan heb ik het niet alleen over het strafrechtelijk verhaal van terroristische organisaties et cetera. Belediging en dergelijke is een ruim begrip en multi inzetbaar. Het is slechts wat de rechter er mee kan en van maakt. Dus uiteindelijk gaat het eigenlijk hier niet over jouw of mijn mening, maar om de wet. Dat is het punt dat ik wilde maken en dat jij een (andere) mening hebt - dat weten we.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:53:19 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212070703
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ik vind collectieve afstraffing nog steeds niet helemaal oke, maar de Palestijnse kwestie komt wel het meest in de buurt van een gerechtvaardigde collectieve afstraffing. Ze zijn massaal ontspoord daar. Die verbetenheid zie je niet vaak meer in de moderne tijd. Deels verklaarbaar door het handelen van Israël, maar in die regio zijn ze doorgaans sowieso wat gewelddadiger.
Het zijn helaas gewoon doelbewuste keuzes. Deze mensen creëren generatie na generatie barbaren en dit geven ze trouwens ook eerlijk toe. Er zijn genoeg van die videos online met uitspraken als 'onze kinderen zijn martelaren'. Het is erg schrikbarend om te zien, maar helaas hebben ze ook nog de sympathie van meningen in het Westen.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:54:37 #145
19595 Chadi
pi_212070722
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:52 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Zoals eerder al gezegd, lees mijn reactie er eens op naar - een mening hebben is aan wetten gebonden en dan heb ik het niet alleen over het strafrechtelijk verhaal van terroristische organisaties et cetera. Belediging en dergelijke is een ruim begrip en multi inzetbaar. Het is slechts wat de rechter er mee kan en van maakt. Dus uiteindelijk gaat het eigenlijk hier niet over jouw of mijn mening, maar om de wet. Dat is het punt dat ik wilde maken en dat jij een (andere) mening hebt - dat weten we.
Nou ja ik ken geen wet die het verbiedt om Hamas te benoemen zoals ik het benoemde. Als jij die wel kent dan graag hier zetten.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:54:42 #146
416291 HannahVrede
pi_212070723
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je moet niet voor een ander denken. Hou het bij jezelf . Daar heb je genoeg moeite mee.
In Nederland is het niet strafbaar om te vinden dat hamas een verzetsbeweging is. Het is hier geen Israel.

Ik duld uitspraken zoals jij het nu persoonlijk maakt niet meer, Chadi. We kunnen een goed gesprek voeren met wederzijds respect, of niet. Ik merk dat de toon van het gesprek waar naar jij toe wil ik niet op zit te wachten.

Ik verkondig niet mijn mening maar leg het rechtssysteem van Nederland uit, ik heb daarvoor genoeg onderschrift gehad en jurisprudentie gevolgd om voor beiden kanten iets tegen- of voor te werken. Ik ben niet voor niets arts geworden en geen rechter of advocaat, uiteindelijk... Daarvoor had ik wel kunnen kiezen maar ik ben het met het Nederlandse rechtspraak niet genoeg eens om het te kunnen verdedigen - dat is weer een ander verhaal maar toch relevant om mijn reacties wellicht te begrijpen.

Dus houd het inderdaad, bij betere bijdrage, anders bij jezelf.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:56:38 #147
496192 Cuendillar
pi_212070768
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee hèhè.

Je zou je standpunt moeten aanpassen. Ondenkbaar! De schande!! De oneer!!!
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:57:33 #148
401987 ludovico
pi_212070794
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oekraïners zijn ontwikkelde fatsoenlijke mensen die een ander niet naar t leven staan. Een vergelijking die we niet rechtstreeks kunnen trekken naar de gemiddelde inwoner van Gaza. Veel te veel Gazanen hebben sympathie voor het terroristische Hamas. Dat is triest voor de kinderen want die krijgen daarom ook minder de sympathie van t westen. Die denazificatie van Gaza lijkt me een oplossing voor de lange termijn, dus een goed idee. De halve bevolking dakloos maken en alle scholen en moskeeen slopen lijkt me geen goede start van de denazificatie
Tis allemaal niet zo makkelijk. Denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:58:05 #149
401987 ludovico
pi_212070801
quote:

[..]

[ twitter ]
Geloof het ook gelijk dat de bevolking daar in grote getalen knettertjeleip is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 17 januari 2024 @ 21:04:04 #150
496192 Cuendillar
pi_212070910
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:07 schreef egayalS het volgende:
israeli GENOCIDAL forces be like

Druk het even vet voortaan, die hoofdletters doen 't hem niet meer voor mij. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: