Daar twijfelen heeeeel weinig mensen over.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat het resultaat van deze ellende zijn einde is.
Jij begon met je beschuldiging dat ik oorzaak en gevolg omdraai. Dat is zo’n ‘extreme’quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Misschien moest je eerst eens ophouden met alles in het extreme te trekken.
Begrip voor is iets anders dan begrijpen hoe en waarom iets tot stand is gekomen, toch?quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zou Hamas zeker niet alleen in die context willen zien, alsof er iets van begrip voor terroristisch Hamas op te brengen zou zijn.
Ik ageer wel tegen de simpliciteit over het waarom Gaza door Israël gecontroleerd wordt. Alsof alles van één kant komt. Straks zijn die nederzettingen in de west bank ook de schuld van de mensen die verdreven worden
Oekraïners zijn ontwikkelde fatsoenlijke mensen die een ander niet naar t leven staan. Een vergelijking die we niet rechtstreeks kunnen trekken naar de gemiddelde inwoner van Gaza. Veel te veel Gazanen hebben sympathie voor het terroristische Hamas. Dat is triest voor de kinderen want die krijgen daarom ook minder de sympathie van t westen. Die denazificatie van Gaza lijkt me een oplossing voor de lange termijn, dus een goed idee. De halve bevolking dakloos maken en alle scholen en moskeeen slopen lijkt me geen goede start van de denazificatiequote:Op woensdag 17 januari 2024 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben er wel zeker van dat er ontoelaatbaar geweld richting Palestijnen zal voortkomen uit het gedrag van Israël.
Doch is het wegvagen van Hamas een legitiem doel en het aanvallen van Israël door Hamas totaal het omgekeerde.
Hamas moet stoppen te bestaan en de bevolking moet letterlijk gedenazificeerd worden.
Hoe Poetin met die blik kijkt naar Oekraïne vind ik een raadsel maar op die manier naar Palestina kijken heb ik echt minder moeite mee.
Klopt, het opruimen van Hamas en PIJ etc. is maar één van de pijlers van de aanpak. Als er daarna niks verandert op de lange termijn aan de omstandigheden, zal dit totaal zinloos zijn, als een vogel met één vleugel. De opvolging is net zo cruciaal als wat er nu gebeurt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oekraïners zijn ontwikkelde fatsoenlijke mensen die een ander niet naar t leven staan. Een vergelijking die we niet rechtstreeks kunnen trekken naar de gemiddelde inwoner van Gaza. Veel te veel Gazanen hebben sympathie voor het terroristische Hamas. Dat is triest voor de kinderen want die krijgen daarom ook minder de sympathie van t westen. Die denazificatie van Gaza lijkt me een oplossing voor de lange termijn, dus een goed idee. De halve bevolking dakloos maken en alle scholen en moskeeen slopen lijkt me geen goede start van de denazificatie
Die krijgen juist heel erg veel sympathie van het Westen, net zoals de Palestijnen in het algemeen. Waarom precies blijft helaas nog altijd onduidelijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oekraïners zijn ontwikkelde fatsoenlijke mensen die een ander niet naar t leven staan. Een vergelijking die we niet rechtstreeks kunnen trekken naar de gemiddelde inwoner van Gaza. Veel te veel Gazanen hebben sympathie voor het terroristische Hamas. Dat is triest voor de kinderen want die krijgen daarom ook minder de sympathie van t westen. Die denazificatie van Gaza lijkt me een oplossing voor de lange termijn, dus een goed idee. De halve bevolking dakloos maken en alle scholen en moskeeen slopen lijkt me geen goede start van de denazificatie
Dat deed je ook. En nu niet meer van de hak op de tak springen, svp.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij begon met je beschuldiging dat ik oorzaak en gevolg omdraai.
Dat is het niet. Allemaal, alles, iedereen, elke, iedere. Dát zijn extremen.quote:Dat is zo’n ‘extreme’
Waarom zou dit niet mogen? En is het strafbaar stellen van een mening niet juist een teken dat er iets niet deugd?quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:24 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Hamas openlijk een verzetsbeweging noemen is momenteel nog strafbaar.
Op de frontpage maakte ik hier een mooie opmerking over en volgensmij in het vorige topic ook al eens - maar als je momenteel in Nederland verblijft ben je nu strafbaar bezig.
Nederland heeft Hamas op de lijst van terroristische organisaties vermeld en het ophemelen van terroristische organisaties is tot op heden strafbaar. Als je je hiertegen wil verzetten of niet mee eens bent, dan raad ik je aan een (politieke) tegengeluid te creëren en te verzoeken om rondom de tekentafel tot een ander besluit te komen.
Gewelddadig "demonstreren" en andere strafbare feiten plegen om je eigen visie en zin door te drijven is eveneens strafbaar in Nederland. Natuurlijk schort het aan handhaving, maar er zijn wel meer wetten waarvan ik had gehoopt dat Nederland deze zou handhaven...
Met wij bedoel je de moslims, maar jullie noemen het nu al vrijheidsstrijders.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dus over vijftig jaar noemen wij Hamas ook vrijheidsstrijders.
Waarom dan nu niet alvast beginnen?
Hoezo is dat onduidelijk? Heb je je een beetje verdiept in de situatie aldaar? Te beginnen met 1880 toen de eerste zionisten al plannetjes hadden om heel "Palestina" in te nemen, en dan uiteindelijk uit te komen bij vandaag?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die krijgen juist heel erg veel sympathie van het Westen, net zoals de Palestijnen in het algemeen. Waarom precies blijft helaas nog altijd onduidelijk.
De Nederlandse verzetsbeweging heeft zijn best gedaan om zoveel mogelijk joden te redden, Hamas om zoveel mogelijk joden te verkrachten. Alleen al dat laatste feitje zou je moeten zeggen dat het geen verzetsorganisatie is, maar een stel terroristen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet mogen? En is het strafbaar stellen van een mening niet juist een teken dat er iets niet deugd?
Net zoals het ontkennen van de holocaust bijvoorbeeld. Wat ook lachwekkend is om dat strafbaar te stellen..
Je kan enkel de mensen die menen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden uitlachen en met de bewijzen om de oren slaan.
Tevens is het zo dat een organisatie terroristisch noemen nog niks bewijst. Vroeger noemden de nazi's de verzetsbewegingen ook terroristen. En wij noemden hen vrijheidsstrijders. De Indoniers die tegen Nederland vochten noemden wij ook terroristen en die noemen we nu ook vrijheidsstrijders.
En die deden net zo veel als Hamas vandaag de dag. Maar met beperktere middelen. Maar als zij bommen en raketten hadden zouden ze die ook gebruiken. En ook die vrijheidsstrijders slachtten onschuldige burgers af of het niks was.
Dus over vijftig jaar noemen wij Hamas ook vrijheidsstrijders.
Waarom dan nu niet alvast beginnen?
Tevens is het zo dat Hamas zich (enkele uitzonderingen in de jaren 80 daargelaten) enkel op Israel en Gaza richt en niet Europa of Amerika aanvalt. Dit in tegenstelling tot de "echte" terreurbewegingen zoals IS en Al-qaida.
Ik ben geen moslim. Ik ben een gewone Nederlander, christelijk van afkomst. Waarom kom je op het idee dat ik een moslim ben? Omdat ik voor Palestijnen opkom?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Met wij bedoel je de moslims, maar jullie noemen het nu al vrijheidsstrijders.
Alle overige niet-moslims, behalve de gestoorde progressieven, zullen het nog steeds terroristen noemen.
Dus het gaat je hier precies om de joden?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De Nederlandse verzetsbeweging heeft zijn best gedaan om zoveel mogelijk joden te redden, Hamas om zoveel mogelijk joden te verkrachten. Alleen al dat laatste feitje zou je moeten zeggen dat het geen verzetsorganisatie is, maar een stel terroristen.
Verzet is lokaal tegenstand bieden aan een invasiemacht, terrorisme is op een dag 1200 willekeurige burgers in een buurland martelen, verkrachten en afslachten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:46 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dus het gaat je hier precies om de joden?
Dat is uiteraard geen enkel argument of het om een terreurorganisatie is of een verzetsbeweging. Je moet even niet zo "joodscentrisch" kijken.
Het gaat mij erom dat in Indonesië de vrijheidsstrijd gepaard is gegaan met bloedige slagpartijen. En toch noemen wij nu al die mensen vrijheidsstrijders. Terwijl ook die mensen onschuldigen vermoorden.
Waarom zouden wij dan later, als er sprake is van een tweestatenoplossing, Hamas ook niet zo kunnen betitelen?
Ah als je denkt te kunnen winnen reageer je wel. Stoer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:46 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dus het gaat je hier precies om de joden?
Dat is uiteraard geen enkel argument of het om een terreurorganisatie is of een verzetsbeweging. Je moet even niet zo "joodscentrisch" kijken.
Het gaat mij erom dat in Indonesië de vrijheidsstrijd gepaard is gegaan met bloedige slagpartijen. En toch noemen wij nu al die mensen vrijheidsstrijders. Terwijl ook die mensen onschuldigen vermoorden.
Waarom zouden wij dan later, als er sprake is van een tweestatenoplossing, Hamas ook niet zo kunnen betitelen?
Nee, net als die van de staat Israël dat niet ging. Dus waarom maken hele massa's zich daar drukker om dan om al die andere staten?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:43 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim. Ik ben een gewone Nederlander, christelijk van afkomst. Waarom kom je op het idee dat ik een moslim ben? Omdat ik voor Palestijnen opkom?
Volgens mij ken jij weinig van de geschiedenis. Denk je dat de vrijheidsstrijd in andere landen netjes en betamelijk ging? Allemaal zoals Gandhi geweldloosheid predikend?
...
Haha, volgens mij heb je ergens wel de klokken horen luiden maar niet de klepel weten vangen..quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Verzetsorganisaties verzetten zich ergens tegen. Het Nederlandse verzet had uitsluitend de Duitse overheersing tot doel. (Note: ook Nederlanders in Duitse dienst dus).
Hamas doet dat niet. Die valt voornamelijk burgers aan met raketten. Dus nog niet eens het IDF/IAF; burgers. Dat heeft niets met verzet te maken.
Hebben de zionisten ook al tijdmachines?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:39 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Hoezo is dat onduidelijk? Heb je je een beetje verdiept in de situatie aldaar? Te beginnen met 1880 toen de eerste zionisten al plannetjes hadden om heel "Palestina" in te nemen,...
Palestina heeft nooit bestaan. En een land dat niet bestaat kan ook niet worden ingenomen. Het gebied dat nu Israël, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever betreft, was achtereenvolgens in handen van de Romeinen, de Seltsjoeken, Katholieke Kruisvaarders, de Mammelukken, de Ottomanen en de Britten, alvorens Israël werd gesticht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:39 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Hoezo is dat onduidelijk? Heb je je een beetje verdiept in de situatie aldaar? Te beginnen met 1880 toen de eerste zionisten al plannetjes hadden om heel "Palestina" in te nemen, en dan uiteindelijk uit te komen bij vandaag?
De Palestijnen zijn al vanaf het begin dat men het idee had dat de joden een eigen staat moesten hebben de dupe van slachtpartijen en "verwijderingen".. De gewone burger daar moest weg, ten faveure van de joodse medemens. Terwijl die gewone burger daar al 100en jaren woonde.
En vandaag de dag worden ze door de Israelische IDF op een onmenselijke manier behandeld. En als je mensen als onmensen/beesten behandeld dan worden het beesten.
De reden waarom 7 Oktober uberhaupt door kon gaan was omdat men op de Westbankoever bezig was om de kolonisten te steunen in hun aanval op de Palestijnse burgers. Daarom konden er geen troepen vrijgemaakt worden om Gaza in de gaten te houden. En toen zagen de Hamasstrijders hun kans schoon.
Het is geen wonder dat een land als Ierland de Palestijnen steunt. Of dat Zuid Afrika de Palestijnen steunt.
Het is wel een wonder dat Nederland de Palestijnen niet steunt. Wij kennen immers ook onze vrijheidsstrijd tegen de Spanjaarden, tegen de Fransen, tegen de Duitsers etc? Maar goed, de mensen kennen hun geschiedenis blijkbaar niet meer zo goed?
Kerel, ik schreef toch Palestina tussen aanhalingstekens? Weet je wat dat betekend tegenwoordig?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Palestina heeft nooit bestaan. En een land dat niet bestaat kan ook niet worden ingenomen. Het gebied dat nu Israël, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever betreft, was achtereenvolgens in handen van de Romeinen, de Seltsjoeken, Katholieke Kruisvaarders, de Mammelukken, de Ottomanen en de Britten, alvorens Israël werd gesticht.
De 'Palestijnen' (lees: Arabieren, want dat zijn het) waren nog voor de oprichting van de staat Israël al bezig met terreur jegens Joden en dat is er met de komst van Israël niet minder op geworden. Het enige wat deze mensen willen is de vernietiging van het land en ook de vernietiging van Joden. De Palestijnse terroristen en hun leiders zijn hier heel open over.
In Israel bestaat apartheid. En hoe Israel met de Palestijnen omgaat is ook apartheid. Joodse mensen mogen overal komen, Palestijnen krijgen delen toegewezen waar ze eens per dag mogen komen om naar hun werk te kunnen..quote:Waarom sommige landen de kant van de Palestijnen (en dus de kant terreur, antisemitisme en martelaarschap) steunen? Tja, in Ierland is dat voornamelijk Sinn Fein, zelf een voormalige extreemlinkse quasi terreurgroepering. In Zuid-Afrika is men helaas gevallen voor de verzonnen narratieven over apartheid. Dat valt te begrijpen gezien de geschiedenis van dat land.
Hoe bedoel je dit precies?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hebben de zionisten ook al tijdmachines?
Ook bij "echte terreurbewegingen" is het niet verboden om openlijk mee te sympathiseren in Nederland, lees je mee Hannah.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Stormachtig1986 het volgende:
Tevens is het zo dat Hamas zich (enkele uitzonderingen in de jaren 80 daargelaten) enkel op Israel en Gaza richt en niet Europa of Amerika aanvalt. Dit in tegenstelling tot de "echte" terreurbewegingen zoals IS en Al-qaida.
bij wet zijn voorzien, (ii) een geoorloofd doel dienen en (iii) noodzakelijk zijn in een democratische samenleving.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:24 schreef rutger05 het volgende:
Zowel de IRA in Ierland als het ANC in Zuid-Afrika hadden/ hebben nauwe banden met het PLO i.v.m. het plegen van aanslagen. Dit ter informatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |