Nou dan kan je dat systeem onderbouwen met wetgeving. Want voor zover ik weet is het kolder wat je zegtquote:Op woensdag 17 januari 2024 20:54 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik duld uitspraken zoals jij het nu persoonlijk maakt niet meer, Chadi. We kunnen een goed gesprek voeren met wederzijds respect, of niet. Ik merk dat de toon van het gesprek waar naar jij toe wil ik niet op zit te wachten.
Ik verkondig niet mijn mening maar leg het rechtssysteem van Nederland uit, ik heb daarvoor genoeg onderschrift gehad en jurisprudentie gevolgd om voor beiden kanten iets tegen- of voor te werken. Ik ben niet voor niets arts geworden en geen rechter of advocaat, uiteindelijk... Daarvoor had ik wel kunnen kiezen maar ik ben het met het Nederlandse rechtspraak niet genoeg eens om het te kunnen verdedigen - dat is weer een ander verhaal maar toch relevant om mijn reacties wellicht te begrijpen.
Dus houd het inderdaad, bij betere bijdrage, anders bij jezelf.
Het is ook niet strafbaar om te beweren dat de maan van kaas is, maar als je onzin uitspreekt kun je verwachten dat je tegengas krijgt zoals dat je uitgelachen wordt of te horen krijgt dat je je moet laten nakijken. In het geval van een etiketje willen geven aan terrorisme als "verzet" krijg je een hardere reactie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet niet voor een ander denken. Hou het bij jezelf . Daar heb je genoeg moeite mee.
In Nederland is het niet strafbaar om te vinden dat hamas een verzetsbeweging is. Het is hier geen Israel.
Nou ja als er mensen zijn die zich na moeten laten kijken zijn het zionisten supporters wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is ook niet strafbaar om te beweren dat de maan van kaas is, maar als je onzin uitspreekt kun je verwachten dat je tegengas krijgt zoals dat je uitgelachen wordt of te horen krijgt dat je je moet laten nakijken. In het geval van een etiketje willen geven aan terrorisme als "verzet" krijg je een hardere reactie.
Dat je het recht hebt op een mening wil niet zeggen dat die mening gerespecteerd moet worden.
Eerste minuut gezien en het is tot nu toe alleen maar intimidatie en gescheld. En zoals gewoonlijk terwijl ze in de meerderheid zijn ten opzichte van hun slachtoffer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:44 schreef Eriksson666 het volgende:
Youtuber en een journalist gaan op zoek naar een teruggekeerde IDF-soldaat in Londen die zou spreken bij een event, hij was nergens te bekennen maar er waren een paar anderen aanwezig, politie werd erbij gehaald
Die lafaard durft natuurlijk niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:44 schreef Eriksson666 het volgende:
Youtuber en een journalist gaan op zoek naar een teruggekeerde IDF-soldaat in Londen die zou spreken bij een event, hij was nergens te bekennen maar er waren een paar anderen aanwezig, politie werd erbij gehaald
Doen ze ook. Dit is hoe je je verdedigt tegen een volk die jou wil vernietigen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:25 schreef egayalS het volgende:
#israHËL mAdE thE DesErT BLoOm
mensen die nog steeds volhouden dat israel zich simpelweg verdedigt![]()
Een organisatie is in de rechtspraak iets anders dan een gedachtengoed of daden van een bepaalde groep. Een organisatie, zoals Hamas dat is en dus door Nederland werdt erkend als zodanig, heeft dus andere maatstaven bij een rechter dan dat ene ideologie dat opzichzelfstaand is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou dan kan je dat systeem onderbouwen met wetgeving. Want voor zover ik weet is het kolder wat je zegt
Wat zijn die moslims toch vervelende mensen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:44 schreef Eriksson666 het volgende:
Kort samengevat zeg je hier niets nieuws.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:58 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Een organisatie is in de rechtspraak iets anders dan een gedachtengoed of daden van een bepaalde groep. Een organisatie, zoals Hamas dat is en dus door Nederland werdt erkend als zodanig, heeft dus andere maatstaven bij een rechter dan dat ene ideologie dat opzichzelfstaand is.
Een rechter (en dat maakt het dus soms ook zo lastig) mag - naast dat hij het moet toetsen aan de wet - in sommige en vaak onduidelijke gevallen, een jurisprudentie scheppen door zijn eigen gedachtengang te laten meewegen in een rechtzaak.
Zo hebben we het voorbeeld van Gideon van Meieren (Forum voor Democratie kamerlid) die door het Openbaar Ministerie ook om die reden ook wordt gedaagd voor de rechter en (er wederom) een jurisprudentie moet worden geschept voor een zaak waar de lijn van de wet ook niet hard gesteld is.
Het is dus aan de handhaving (of men dus wordt gedaagd voor en uitspraken door een tegenpartij; zoals het Openbaar Ministerie of een civiel-/natuurlijk persoon) om uiteindelijk het ook voor de rechter te krijgen. Dat is in een zeer, zeer kleine notendop waarom ik nogmaals zal herhalen wat ik eerder zei - los van mijn mening hierover:
Er zijn in deze topics uitspraken gedaan (en waarschijnlijk over heel Fok!) die strafbaar zijn. Zelfs onbewust kan men een wet overtreden, al lijkt die nog zo futiel.
Dus het gaat niet om wat ik wil of denk, of wat ik ben (volgens jou) - door het dus zo persoonlijk te maken, nogmaals; het is dus niet hoe ik het graag zou willen zien - maar het is nu eenmaal zo dat dit zo gaat.
In sommige gevallen lijden dit soort strafbare feiten tot vervolging, in zeer zeer (!) veel gevallen niet. (Bijvoorbeeld omdat je geen publieke functie dient of niet ernstig genoeg feit begaat en tijdroof zou zijn en daardoor een redelijk proces dat ik de weg gaat zitten omdat bijvoorbeeld alleen een lage boete of voorwaardelijke straf zal worden opgelegd. Om wel meer redenen worden zelfs het door het Openbaar Ministerie aangedragen zaken soms om die reden geseponeerd. Vaker in de civiele rechtspraak dan strafrecht, maar dan toch.)
Hopelijk begrijp je nu beter waarom je voorbarig persoonlijk maken mijn wenkbrauwen deed fronsen? Jij doet alsof dit "mijn wens of mening is" maar zoals je duidelijk in mijn andere bijdragen kan lezen inclusief de Frontpage - is het dat niet. Ik heb namelijk moeilijk vertrouwen in hoe het Nederlandse rechtssysteem functioneert, inclusief bepaalde wetten en beleid/regelgeving.
Triest hoor, je persoonlijke sneren - je laat je weer enorm kennen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kort samengevat zeg je hier niets nieuws.
Het OM kan altijd besluiten om er een zaak van te maken ook als ik zeg dat poep op gebak lijkt. De kans dat het slaagt is net zo groot als dat ik zeg dat Hamas het terroristisch label niet of net zo goed of net zo min past als Israël.
Hamas als terroristisch bestempelen terwijl Israël hetzelfde doet, is een onevenwichtige status creëren waar ik niet in mee ga. Gelijke monniken, gelijke kappen!
Dat je dat niet ziet betekent simpelweg dat je de daden van Israël over een andere noemer plaatst waar het helemaal niet hoort. Dat is de dubbele standaard waar de rest van de wereld het over heeft en daarom ook besluit om Hamas niet als terroristisch te bestempelen. Het is een politiek besluit wat totaal los staat of het rechtvaardiging heeft of niet.
Dat stuk moet je toch wel begrijpen als arts?
Mooie is dat Chadi vanuit het veilige Nederland zijn mening kan spuien, maar in zijn geliefde arabische wereld en specifiek de palestijnse gebieden voor een afwijkende mening gewoon gemarteld en gedood kan worden en zijn lichaam in een vuilcontainer gedumpt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Chadi, ik denk dat wij inmiddels weten dat Nederland en de geldende wetten in Nederland je rug op kunnen - zulke dingen verkondig je nu al wel langer in dit topic en dat is vanuit jouw visie en standpunt ook niet zo shocking gegeven.
Maar ik begrijp wel, en jij vast ook van mij, dat dit voornamelijk geldt voor meningen en dus ook de jouwe, waar wij weten dus allebei dat op dit moment in Nederland dus niet zo geldt zoals jij óf ik dat zouden willen.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Het is helemaal niet strafbaar.. Nederland kan mijn rug op. Internationaal gezien zijn ze gewoon een verzetsbeweging.
En ontzettend hypocriet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 02:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zijn moslims toch vervelende mensen.
Je kunt niet aan de ene kant zeggen dat je als moslim deel bent van één wereldwijde Ummah en aan de andere kant dan niet een beetje verantwoordelijkheid nemen voor je medemoslims en hun uitingen/gedrag. Nu zijn er genoeg islamitische organisaties die dat heel fatsoenlijk doen hoor, maar ook heel veel individuele moslims die dat niet doenquote:Op donderdag 18 januari 2024 07:47 schreef opgebaarde het volgende:
Kijk vooral wereldwijd alle moslims en de 1 miljoen Nederlandse moslims aan op het gedrag van die Britse moslim. Lekker dat hokjes denken, wij vs zij. Zoek elke keer naar de bevestiging en als die er niet is dan weer zoeken naar de volgende bevestiging, dan krijg je een goed beeld van hoe het ziet
Weet je wat ik zo merkwaardig vind. Dat is op het moment dat de discussie echt op inhoud gaat je dit soort reacties eruit gooit.quote:Op donderdag 18 januari 2024 06:55 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Triest hoor, je persoonlijke sneren - je laat je weer enorm kennen.
In ander nieuws: https://www.israeltoday.c(...)oncern-over-endgame/
Is er hier iemand die ontkent dat ze nu in de aanval zijn?quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:25 schreef egayalS het volgende:
#israHËL mAdE thE DesErT BLoOm
mensen die nog steeds volhouden dat israel zich simpelweg verdedigt![]()
[ twitter ]
Je was net nog aan het jubelen voor wat ventjes die mensen op straat aan het intimideren waren, maar je einddoel is een inhoudelijke discussie? Jaja.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Weet je wat ik zo merkwaardig vind. Dat is op het moment dat de discussie echt op inhoud gaat je dit soort reacties eruit gooit.
Wil je op inhoud discussiëren prima.
Bij de blanke ongelovige autochtonen zitten ook veel mafklappers. Niet allemaal, wel een deel. Ik neem daar geen verantwoording voor alleen jij als fatsoenlijk mens ook niet terwijl jij van alle moslims wel verantwoordelijk eist. Dat is inconsequent en hypocriet. Zie dat als positieve feedbackquote:Op donderdag 18 januari 2024 08:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je kunt niet aan de ene kant zeggen dat je als moslim deel bent van één wereldwijde Ummah en aan de andere kant dan niet een beetje verantwoordelijkheid nemen voor je medemoslims en hun uitingen/gedrag. Nu zijn er genoeg islamitische organisaties die dat heel fatsoenlijk doen hoor, maar ook heel veel individuele moslims die dat niet doen
Dank je voor de feedbackquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij de blanke ongelovige autochtonen zitten ook veel mafklappers. Niet allemaal, wel een deel. Ik neem daar geen verantwoording voor alleen jij als fatsoenlijk mens ook niet terwijl jij van alle moslims wel verantwoordelijk eist. Dat is inconsequent en hypocriet. Zie dat als positieve feedback
En als jij nou naar een dorp in afrika gaat, samen met een blanke mafklapper, en die mafklapper misdraagt zich, denk je dan dat jij aangekeken zal worden op het gedrag van die mafklapper?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij de blanke ongelovige autochtonen zitten ook veel mafklappers. Niet allemaal, wel een deel. Ik neem daar geen verantwoording voor alleen jij als fatsoenlijk mens ook niet terwijl jij van alle moslims wel verantwoordelijk eist. Dat is inconsequent en hypocriet. Zie dat als positieve feedback
we mogen ons toch gewoon bewust zijn dat we dat natuurlijke mechanisme toepassen met alle gevolgen van dien?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als jij nou naar een dorp in afrika gaat, samen met een blanke mafklapper, en die mafklapper misdraagt zich, denk je dan dat jij aangekeken zal worden op het gedrag van die mafklapper?
En dat is een constatering, niet een rechtvaardiging.
Je beroepen op het typisch westerse hyper-individualisme veranderd dit, wat we mogen noemen: natuurlijke mechanisme, niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |