SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Sneeuw is in mijn weer app helemaal uit de vooruitzichten.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:35 schreef de_boswachter het volgende:
En komt de voorspelde week des doods er ook daadwerkelijk aan?
Heel mooiquote:Op zondag 14 januari 2024 22:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Sneeuw is in mijn weer app helemaal uit de vooruitzichten.
Kijk dan. Sittard is helemaal ontregeld:quote:Op zondag 14 januari 2024 22:35 schreef de_boswachter het volgende:
En komt de voorspelde week des doods er ook daadwerkelijk aan?
Aangezien het treinverkeer van Eindhoven richting het noorden stilligt en er ook problemen waren bij Venlo verwacht ik nog meer mensen op de weg en dus een zooitje hier in de regio. Er is veel gestrooid, maar ik hoorde ook mensen krabben...quote:Op maandag 15 januari 2024 06:50 schreef DemonRage het volgende:
Opbokken met die kutsneeuw!
Ben al wel veilig op mijn werk na een ritje van ruim 50 km en ik ben wel benieuwd wat voor puinhoop het wordt als de ochtendspits op gang komt.
Dus jij moet ruim 100 km per dag heen en weer rijden voor je werk?quote:Op maandag 15 januari 2024 06:50 schreef DemonRage het volgende:
Opbokken met die kutsneeuw!
Ben al wel veilig op mijn werk na een ritje van ruim 50 km en ik ben wel benieuwd wat voor puinhoop het wordt als de ochtendspits op gang komt.
er is ook nog een kat ingesneeuwdquote:Op maandag 15 januari 2024 07:22 schreef d.k. het volgende:
[..]
Aangezien het treinverkeer van Eindhoven richting het noorden stilligt en er ook problemen waren bij Venlo verwacht ik nog meer mensen op de weg en dus een zooitje hier in de regio. Er is veel gestrooid, maar ik hoorde ook mensen krabben...
Dat is toch niet zo bijzonder?quote:Op maandag 15 januari 2024 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus jij moet ruim 100 km per dag heen en weer rijden voor je werk?
Je weet toch. Iets met thuiswerkende Fok!kers en zolderkamers.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo bijzonder?
Ik zou dat ook moeten als ik met de auto zou gaan, twee keer drie kwartier ofzo, weinig opvallends aan lijkt me
Ik zou dat niet kunnen denk ik. Wat zou ik nog anderhalf uur van mijn tijd aan werk verdoen, naast mijn werk.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou dat ook moeten als ik met de auto zou gaan, twee keer drie kwartier ofzo, weinig opvallends aan lijkt me
Ja het liefst wel hoor en thuiswerken is echt hét godsgeschenk dat iemand ons gegeven heeft door in China een vleermuis ofzo te eten, dat doe ik ook het gros van de werktijd, maar 50km van huis werken is verder bepaald niet bijzonder natuurlijkquote:Op maandag 15 januari 2024 08:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je weet toch. Iets met thuiswerkende Fok!kers en zolderkamers.
Voor mij niet de standaard... Ik heb altijd gewoon binnen 20 minuten van mijn werk gewoond (ook voordat ik vanuit huis werkte).quote:Op maandag 15 januari 2024 08:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel sneeuw.quote:
Voor jou niet nee, maar dat je een “quote:Op maandag 15 januari 2024 08:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor mij niet de standaard... Ik heb altijd gewoon binnen 20 minuten van mijn werk gewoond (ook voordat ik vanuit huis werkte).
Lijkt me enorm zonde van je tijd als je bijna 2 uur per dag extra kwijt bent aan heen en weer reizen.
Ja, dat vind ik ook, maar het is natuurlijk geen uitzondering ofzo. Ik ben al lang blij dat het maximaal één kantoordag per week is hier en de schade dus beperkt blijft tot zo'n twee loze uren, zonder COVID was dat 4-5 keer zo veel geweestquote:Op maandag 15 januari 2024 08:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor mij niet de standaard... Ik heb altijd gewoon binnen 20 minuten van mijn werk gewoond (ook voordat ik vanuit huis werkte).
Lijkt me enorm zonde van je tijd als je bijna 2 uur per dag extra kwijt bent aan heen en weer reizen.
Het zou eigenlijk wel een stuk logischer zijn. Maar de mens is vreemd.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voor jou niet nee, maar dat je een ““ laat schrijven geeft een beetje aan alsof je wereldvreemd bent.
Alsof je denkt dat we allemaal 20 minuten van het werk wonen.
Merendeel van mijn collega's zat ook binnen de 30 minuten range van het werk. Dus ja, ik kwam weinig lui tegen die een uur onderweg waren enkele reis. Als dat mij meteen wereldvreemd maakt in jouw mening dan vind ik dat verder best.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voor jou niet nee, maar dat je een ““ laat schrijven geeft een beetje aan alsof je wereldvreemd bent.
Alsof je denkt dat we allemaal 20 minuten van het werk wonen.
Als je wereld niet verder reikt dan enkel collega’s kennen, dan vind ik dat echt wereldvreemd ja.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Merendeel van mijn collega's zat ook binnen de 30 minuten range van het werk. Dus ja, ik kwam weinig lui tegen die een uur onderweg waren enkele reis. Als dat mij meteen wereldvreemd maakt in jouw mening dan vind ik dat verder best.
Ik vind het vooral bijzonder (met mijn visie op het leven) dat mensen die keuze maken. Maar dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je wereld niet verder reikt dan enkel collega’s kennen, dan vind ik dat echt wereldvreemd ja.Ooit het nieuws gekeken? Hoe kun je vandaag de dag denken dat het bijzonder is om zolang in de auto te zitten? Oprecht hoor.
Nou ja, de keuze is er natuurlijk niet altijd. Niet iedereen heeft nou eenmaal realistische werkmogelijkheden binnen 20 minuten van huis ofzo. Ik ben blij met waar ik woon en zou niet willen verhuizen, maar echt leuk werk (voor mij) is er niet, terwijl ik met een vrij simpele verbinding 50km verderop keuze zat zou hebben als dat nodig was (is het niet, want ik zit al prima op mijn plek daar).quote:Op maandag 15 januari 2024 08:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder (met mijn visie op het leven) dat mensen die keuze maken. Maar dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.
En als het een beetje tegenzit wordt dat uur heen/terug door files nog het dubbele. Mij niet gezien hoor.
Ja, zo zijn we allemaal anders.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder (met mijn visie op het leven) dat mensen die keuze maken. Maar dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.
En als het een beetje tegenzit wordt dat uur heen/terug door files nog het dubbele. Mij niet gezien hoor.
Hier toch echt plaksneeuw, gelukkig hier vanaf donderdag helemaal weg.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er komt natte troep naar beneden.
Daarom ook mijn visie. Die is soms erg beperkt. Ik ben dan ook geen werkerstype. Heb een eigen zaak, doe veel vrijwilligersprojecten opzetten/onderhouden en heb de luxe sinds enige jaren financieel onafhankelijk te zijn waardoor werk (de eigen onderneming) vooral voor de leuk is nog.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, de keuze is er natuurlijk niet altijd. Niet iedereen heeft nou eenmaal realistische werkmogelijkheden binnen 20 minuten van huis ofzo. Ik ben blij met waar ik woon en zou niet willen verhuizen, maar echt leuk werk (voor mij) is er niet, terwijl ik met een vrij simpele verbinding 50km verderop keuze zat zou hebben als dat nodig was (is het niet, want ik zit al prima op mijn plek daar).
Gelukkig maar toch? Anders liepen we allemaal in een korte broek en T-Shirt rond nu. Stel je voor.quote:
Nee.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Persoon A rijdt iedere dag van Eindhoven naar Nijmegen.
Persoon B rijdt iedere dag van Nijmegen naar Eindhoven.
De mens is op dat gebied gewoon vreemd.
Nee, maar wel werken waar je woont. Toch? Of rij jij vrijwillig 2 uur per dag in de auto als je (vrijwel) dezelfde baan ook op 10 min kunt hebben.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee.
Niet iedereen wil wonen waar hij of zij werkt.
Of alles in één kleine straal doen.
Achter de geraniums zitten, nee bedankt.
Nee. Ik wil niet werken waar ik woon.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, maar wel werken waar je woont. Toch? Of rij jij vrijwillig 2 uur per dag in de auto als je (vrijwel) dezelfde baan ook op 10 min kunt hebben.
Dat vind ik dus vreemd, dat je nutteloos voor een baas zeg twee uur onbetaald in de auto gaat zittenquote:Op maandag 15 januari 2024 09:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee. Ik wil niet werken waar ik woon.
ergo;quote:Op maandag 15 januari 2024 09:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee. Ik wil niet werken waar ik woon.
quote:Op maandag 15 januari 2024 08:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk wel een stuk logischer zijn. Maar de mens is vreemd.
Thuiswerken en in een opgesloten wereldje zitten, ik zou het niet normaal noemen. Ik ga nog liever dood joh.quote:
Geloof er niks van.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier toch echt plaksneeuw, gelukkig hier vanaf donderdag helemaal weg.
Gladde stoepen.quote:
Maar dat stelt toch niemand. Je kunt de meeste banen (vergelijkbaar) prima op zeg 15 min rijafstand uitvoeren.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Thuiswerken en in een opgesloten wereldje zitten, ik zou het niet normaal noemen. Ik ga nog liever dood joh.
Regel jij dan even dat de mensen, die dit willen, precies de vacature vinden waarbij het werk 15 minuten van huis is?quote:Op maandag 15 januari 2024 09:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar dat stelt toch niemand. Je kunt de meeste banen (vergelijkbaar) prima op zeg 15 min rijafstand uitvoeren.
Waarom moet Persoon A vanuit Eindhoven naar Nijmegen en Persoon B vice versa.
Waarom blijft Persoon A niet in de regio Eindhoven en Persoon B niet in de regio Nijmegen.
Voor 95% van de mensen is dat heen en weer gereis echt niet nodig. Dat maken ze hooguit zichzelf wijs.
Ehhh er is meer dan grote steden hequote:Op maandag 15 januari 2024 09:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar dat stelt toch niemand. Je kunt de meeste banen (vergelijkbaar) prima op zeg 15 min rijafstand uitvoeren.
Waarom moet Persoon A vanuit Eindhoven naar Nijmegen en Persoon B vice versa.
Waarom blijft Persoon A niet in de regio Eindhoven en Persoon B niet in de regio Nijmegen.
Voor 95% van de mensen is dat heen en weer gereis echt niet nodig. Dat maken ze hooguit zichzelf wijs.
Edit: overigens zouden bedrijven daar ook een pro actieve rol in moeten vervullen.
Heuj!quote:Op maandag 15 januari 2024 09:19 schreef StateOfMind het volgende:
Het sneeuwt nu toch redelijk in de regio Nijmegen.
En het blijf nog liggen ook
Nee echt, ik woon in een dorp. Maar ik denk pak wat voorbeelden die iedereen zich direct kan inbeelden.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ehhh er is meer dan grote steden he.
Daarom ook dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen he. Het is alleen niet heel logisch. Maar de mens is een eigenwijs en vreemd wezen, mezelf 100% incluis. En vreemd is niet per se verkeerd hoorquote:Op maandag 15 januari 2024 09:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Regel jij dan even dat de mensen, die dit willen, precies de vacature vinden waarbij het werk 15 minuten van huis is?
We zitten ook nog eens niet 30 jaar bij dezelfde werkgever, hè.
Wij houden ook van jou.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:23 schreef Nattekat het volgende:
Ik woon 5 minuten van werk en vind jullie allemaal gek.
Wacht maar tot je hoort van iemand die ik ken die in letterlijk hetzelfde gebouw als z'n werk woont.quote:
Een kat doet weinig anders in het leven dan op een vensterbank prinses zijn en slapen, dus ik vind dit niet vreemd.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:23 schreef Nattekat het volgende:
Ja precies dit. Leven om te werken (en dan ook nog om de zakken van een ander te vullen)quote:Op maandag 15 januari 2024 09:25 schreef StateOfMind het volgende:
Ik moet er zelf niet aan denken om naast 8 uur per dag, en een uur pauze in totaal (dan zit je al op 9 uur) ook nog eens 2 uur reistijd per dag te hebben.
Dan ben je 11 uur per dag werkgerelateerd bezig (waarvan 3 uur onbetaald).
Dan hou je amper tijd over voor jezelf na het eten en het huishouden.
Ik zou het niet willen.
Ik woon in een gehucht van nog geen 800 inwoners.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ehhh er is meer dan grote steden he.
Ga je nu deze Fok!ker openbaren?quote:Op maandag 15 januari 2024 09:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wacht maar tot je hoort van iemand die ik ken die in letterlijk hetzelfde gebouw als z'n werk woont.
En dat is exemplarisch voor heel Nederland?quote:Op maandag 15 januari 2024 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik woon in een gehucht van nog geen 800 inwoners.
En binnen 10 autominuten liggen een grote stad en een heel groot dorp.
quote:Op maandag 15 januari 2024 09:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja precies dit. Leven om te werken (en dan ook nog om de zakken van een ander te vullen)
Nouja veel mensen zouden toch zoveel uur moeten draaien om überhaupt ergens te kunnen wonen. Als je in een grotere stad bijvoorbeeld bij een supermarkt fulltime zou werken kun je niet eens meer dan een kamer huren (los van sociale huur met wachtrij).quote:Op maandag 15 januari 2024 09:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja precies dit. Leven om te werken (en dan ook nog om de zakken van een ander te vullen)
Dat heen en weer gereis is enkel niet nodig omdat veel werk ook gewoon thuis gedaan kan worden. Dat de meeste vergelijkbare banen binnen 15 minuten zouden kunnen is echt dikke onzin.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee echt, ik woon in een dorp. Maar ik denk pak wat voorbeelden die iedereen zich direct kan inbeelden.
Nog een kat gespot.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, net zozeer als jouw opmerking dat niet is.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat is exemplarisch voor heel Nederland?
Natuurlijk wel, er is meer dan de grote steden in Nederland (en dus ook de dorpen rondom de grote steden).quote:Op maandag 15 januari 2024 09:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, net zozeer als jouw opmerking dat niet is.
quote:Op maandag 15 januari 2024 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heen en weer gereis is enkel niet nodig omdat veel werk ook gewoon thuis gedaan kan worden. Dat de meeste vergelijkbare banen binnen 15 minuten zouden kunnen is echt dikke onzin.
Ik reis twee keer per week 1,5 uur heen en terug. Onbetaald, reiskosten wel volledig vergoed, en eigenlijk alleen om contacten te onderhouden op kantoor. Maar met alle plezier, no way dat ik ooit deze baan op 15 minuten van mijn huis ga vinden en no way dat ik ga verhuizen.
Weg uit de grote stad dan. Hier koop je nog een tweekapper voor minder dan 350kquote:Op maandag 15 januari 2024 09:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja veel mensen zouden toch zoveel uur moeten draaien om überhaupt ergens te kunnen wonen. Als je in een grotere stad bijvoorbeeld bij een supermarkt fulltime zou werken kun je niet eens meer dan een kamer huren (los van sociale huur met wachtrij).
quote:Op maandag 15 januari 2024 09:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Thuiswerken en in een opgesloten wereldje zitten, ik zou het niet normaal noemen. Ik ga nog liever dood joh.
Welkom op Fok! Gordijnen dicht.![]()
Niet veel mensen hebben een salaris van 75.000. Maar goed nu weer over het weer.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weg uit de grote stad dan. Hier koop je nog een tweekapper voor minder dan 350k
Ik heb bijna de tofste baan die ik me kan indenken. Toch besteed ik mijn tijd liever aan nog veel leukere dingen. O.a. bergbeklimmen, wandelen, natuurfotografie, voetbal (quote:Op maandag 15 januari 2024 09:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nog een kat gespot.![]()
Je moet ook wel werk kiezen dat je energie geeft, laat glimlachen.
Oke, het sneeuwt nog steeds hierquote:Op maandag 15 januari 2024 09:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet veel mensen hebben een salaris van 75.000. Maar goed nu weer over het weer.
Grappig, hier net onder Nijmegen ligt hooguit een centimeterquote:
In mijn deel van de regio smelt het dan weg door die kaarsquote:Op maandag 15 januari 2024 09:56 schreef onlogisch het volgende:
We branden een kaarsje voor de regio Nijmegen.
Ik reis ongeveer 30-40 minuten per dag. Op zich net te doen. Maar werk ook geen 40 uur. Zal ik ook nooit van m'n leven meer gaan doen. Ik snap dat gedram van sommige ook niet waarom je per se 40 uur zou moeten werken.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Daarom ook mijn visie. Die is soms erg beperkt. Ik ben dan ook geen werkerstype. Heb een eigen zaak, doe veel vrijwilligersprojecten opzetten/onderhouden en heb de luxe sinds enige jaren financieel onafhankelijk te zijn waardoor werk (de eigen onderneming) vooral voor de leuk is nog.
Dat speelt ook zeker mee in mijn beperkte visie hoor. Ik kan het me gewoon niet voorstellen 40 uur te moeten werken bijv (nooit gedaan overigens) en al helemaal niet een uur verderop.
Maar als je daar een toffe baan vindt die dichter bij huis niet bestaat, dan begrijp ik dat wel. Alleen het merendeel is van persoon A en B doen ongeveer hetzelfde werk.
Persoon A rijdt iedere dag van Eindhoven naar Nijmegen.
Persoon B rijdt iedere dag van Nijmegen naar Eindhoven.
Ik ken er meerdere die dagelijks 1+ uur enkele reis maken. Die hebben allemaal niet zo'n speciale baan hoor. Om vervolgens van anderen weer te horen dat ze collega's uit Nijmegen, Eindhoven en Maastricht hebben (ca 1 uur).
De mens is op dat gebied gewoon vreemd.
Klopt, mijn vriendin zit in die situatie. En thuiswerken niet mogelijk want ze werkt in de zorg en moet dus gewoon aanwezig zijn. Wij zien elkaar dan ook maar weinig.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:25 schreef StateOfMind het volgende:
Ik moet er zelf niet aan denken om naast 8 uur per dag, en een uur pauze in totaal (dan zit je al op 9 uur) ook nog eens 2 uur reistijd per dag te hebben.
Dan ben je 11 uur per dag werkgerelateerd bezig (waarvan 3 uur onbetaald).
Dan hou je amper tijd over voor jezelf na het eten en het huishouden.
Ik zou het niet willen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan zelf gelukkig thuiswerken en ben daar op dit soort dagen erg blij mee. Had er niet aan moeten denken om vanmorgen onderweg te moeten, de wegen waren spekglad. Is inmiddels weer wat beter maar die nepsneeuw mag van mij wel wegblijven.
Heb jij nog niets gehad in Den Dolderquote:Op maandag 15 januari 2024 10:38 schreef Paul het volgende:
ZO ENG DIE SNEEUW
het wordt trouwens nu opeens heel donker in Den Dolder
@:misshobje ik ben bang
Never forgetquote:Op maandag 15 januari 2024 10:58 schreef THEFXR het volgende:
Toch nog een sneeuwstorm getrotseerd in z-limburg, 70 was het max op de snelweg.
jawel ligt 1 cm denk ikquote:Op maandag 15 januari 2024 10:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb jij nog niets gehad in Den Dolderkom maar bij mij schuilen ik ben niet bang
![]()
Hier in afwachting van een sneeuwbui dat verpieterd richting Drachtenquote:Op maandag 15 januari 2024 11:22 schreef Donna het volgende:
Dikke sneeuwstorm hier ineens in Friesland.
sterkte gewenstquote:Op maandag 15 januari 2024 11:22 schreef Donna het volgende:
Dikke sneeuwstorm hier ineens in Friesland.
hier weer heel donker aan het worden, ik ga weer schuilen bij buurvrouw @MissHobjequote:
Neequote:Op maandag 15 januari 2024 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Kun je nog wel naar buiten met al die metershoge sneeuwduinen voor de deur?
Een situatieschets.quote:Op maandag 15 januari 2024 12:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee
Ik heb zojuist mijn testament geschreven, zodat als ze mijn lichaam vinden als de wereld weer begaanbaar is, men weet wat er met mijn ¤3,50 moet gebeuren
Ik heb echt een hekel aan die kleuren. Doe gewoon groen of roze voor sneeuw net als normale weersites.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
Pakketten mogelijk toch in het zuiden
[ twitter ]
Dit is toch vrij duidelijk wat wat is. Mooi helder. Best verschillende dingen ookquote:Op maandag 15 januari 2024 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb echt een hekel aan die kleuren. Doe gewoon groen of roze voor sneeuw net als normale weersites.
Nee, het is niet logisch. Alles en iedereen gebruikt blauw voor regen en roze oid voor sneeuw, behalve deze ene bron.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is toch vrij duidelijk wat wat is. Mooi helder. Best verschillende dingen ook
Tis weer droog inmiddelsquote:Op maandag 15 januari 2024 12:17 schreef Paul het volgende:
[..]
hier weer heel donker aan het worden, ik ga weer schuilen bij buurvrouw @:misshobje
Ziet eruit als veel terwijl ik bij knmi.nl zie 0 tot 2 mm regen/sneeuw woensdagquote:Op maandag 15 januari 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
Pakketten mogelijk toch in het zuiden
[ twitter ]
en naar paar minuten was het al opgehouden met snillenquote:
Die vrouw heeft ook wel pakketten van benen.quote:Op maandag 15 januari 2024 12:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Een situatieschets.
Naar buiten.
[ afbeelding ]
Naar binnen.
[ afbeelding ]
Komt nu hier zo aan de lucht te zien.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
en naar paar minuten was het al opgehouden met snillen
Zal me benieuwen hoe noordelijk het eventueel komt..quote:Op maandag 15 januari 2024 15:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Staat daar dat er donderdag 5 cm sneeuw ligt in utrecht?quote:Op maandag 15 januari 2024 15:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de mensen die Paul heten komt er nog eens 30 cm bij.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:41 schreef Paul het volgende:
[..]
Staat daar dat er donderdag 5 cm sneeuw ligt in utrecht?
even serieusquote:Op maandag 15 januari 2024 15:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor de mensen die Paul heten komt er nog eens 30 cm bij.
Ja totale neerslag t/m donderdag.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:42 schreef Paul het volgende:
[..]
even serieusik snap die tekeningen niet
Meeste kans op 0 cm, misschien 5 cm.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:42 schreef Paul het volgende:
[..]
even serieusik snap die tekeningen niet
quote:Op maandag 15 januari 2024 15:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, dit is de sneeuwdiepte, niet de totale neerslag.
De kans is vrij groot dat alleen België en zuidelijk Limburg echt sneeuw krijgt overigens.quote:
momo liegt dusquote:Op maandag 15 januari 2024 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De kans is vrij groot dat alleen België en zuidelijk Limburg echt sneeuw krijgt overigens.
Nee, de modellen lopen enorm uiteen maar ik denk dat het niet zo noordelijk komt dat neerslaggebied.quote:
Laat maar komen. Sneeuw-BBQ, zin inquote:Op maandag 15 januari 2024 15:57 schreef INViCTuS het volgende:
Alleen pakketten in limboland
[ twitter ]
quote:Op maandag 15 januari 2024 16:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laat maar komen. Sneeuw-BBQ, zin in
Goede hack squats waarschijnlijk.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die vrouw heeft ook wel pakketten van benen.
Ik bedoel, ik zou best mee willen doen in mijn thermo ondergoed incl gevoerde broek en dikke winterjas.quote:
haha overal in NL hahaquote:Op maandag 15 januari 2024 17:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Het wordt hier opeens ERG donker @:rambodirk
OMG!quote:Op maandag 15 januari 2024 15:45 schreef Paul het volgende:
[..]
DUS TOCH 5 CM SNEEUW IN UTRECHT
@:MISSHOBJE HOOR JE DAT
quote:Op maandag 15 januari 2024 17:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
OMG!dan gaan we een sneeuwpop maken in het bos bij de vijver
![]()
Ik zie op Weerwoord genoeg kaartjes van verschillende weermodellen waar de sneeuwgrens net onder Nederland blijft m.u.v. Zuid-Limburg. Ik ga er wel van genieten als de winterautisten zich weer de haren uit de kop trekken als alle sneeuw uitblijft.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:57 schreef INViCTuS het volgende:
Alleen pakketten in limboland
[ twitter ]
En ik ga ook genieten als het noordelijker komt.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zie op Weerwoord genoeg kaartjes van verschillende weermodellen waar de sneeuwgrens net onder Nederland blijft m.u.v. Zuid-Limburg. Ik ga er wel van genieten als de winterautisten zich weer de haren uit de kop trekken als alle sneeuw uitblijft.
Rotterdam-Zuid @KingRolandquote:Op maandag 15 januari 2024 17:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Het wordt hier opeens ERG donker @:rambodirk
Ja storm euh sneeuw in een glas water toch, maar....stel dat he zou tou toch erg tof zijn een lading sneeuwquote:Op maandag 15 januari 2024 17:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zie op Weerwoord genoeg kaartjes van verschillende weermodellen waar de sneeuwgrens net onder Nederland blijft m.u.v. Zuid-Limburg. Ik ga er wel van genieten als de winterautisten zich weer de haren uit de kop trekken als alle sneeuw uitblijft.
Het is echt veel minder lekker dan vanochtend hier, en het vriest niet eens. Gevoelstemperatuur wel -4.quote:Op maandag 15 januari 2024 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Het voelt niet echt koud aan terwijl het wel vriest
quote:Op maandag 15 januari 2024 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaat dit over de kut van tante sjaan?quote:Op maandag 15 januari 2024 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is echt veel minder lekker dan vanochtend hier, en het vriest niet eens. Gevoelstemperatuur wel -4.
Dat vond ik ook..alhoewel in het bos vanmiddag was het zeer fris..later thuis totaal nietquote:Op maandag 15 januari 2024 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Idd. Dat merk ik hier ook, zo'n dun laagje van slush waar je schoenen vrij vlug op op wegglijden. Als het 's nachts weer gaat vriezen dan wordt dat een gladde bende.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:02 schreef d.k. het volgende:
Hier rond Eindhoven is het op het gras etc al wit. En de sneeuw smelt telkens wel weer op de stoepen, maar vriest nu ook weer aan, het is op sommige stukken dus spekglad
Haha, zou het wel relax vinden om te doen. Denk wel dat het snel ook voor mij wat fris gaat zijnquote:Op maandag 15 januari 2024 16:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik bedoel, ik zou best mee willen doen in mijn thermo ondergoed incl gevoerde broek en dikke winterjas.
Echter zoals deze guy erbij zit zou ik ws vrij snel huilend afhaken![]()
Precies genoeg dusquote:Op maandag 15 januari 2024 19:42 schreef Nattekat het volgende:
Net genoeg sneeuw om mij te irriteren, maar ook niet meer dan dat.
Dit voelt altijd wel als hét account wat van het meest extreme model het meest extreme lijntje paktquote:
Het was sowieso prima te doen vandaag, alleen de momenten met een straf windje waren wat frisquote:Op maandag 15 januari 2024 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Kun je al een mini sneeuwpop maken?quote:Op maandag 15 januari 2024 21:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Haha, zou het wel relax vinden om te doen. Denk wel dat het snel ook voor mij wat fris gaat zijn
Flink wat sneeuw weer gevallen hier net. Nu weer grotendeels helder met hier en daar een wolkje. Straks weer snil.
Zeker. Wel zonde dat vanmiddag het meeste was gesmoltenquote:Op maandag 15 januari 2024 21:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kun je al een mini sneeuwpop maken?
Beter een sterretje in je voorruit, dan een voorruit in je sterretjequote:Op maandag 15 januari 2024 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt hels op stoepen en binnenwegen hoor, het is nu al spekglad overal hier in de wijk..
2min!quote:Op maandag 15 januari 2024 09:23 schreef Nattekat het volgende:
Gefeliciteerd en veel snil toegewenstquote:Op dinsdag 16 januari 2024 06:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wit op mijn verjaardag, zo'n 1cm sneeuwleuke verrassing dat wel
Gefeliciteerd en doe je sneeuwpop de groeten!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 06:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Felicitatiesquote:Op dinsdag 16 januari 2024 06:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Toch jammer dat het niet een keer 20/30 cm is en het daarna koud blijftquote:Op dinsdag 16 januari 2024 07:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch weer een vers laagje deze ochtend (1cm)
proficiatquote:Op dinsdag 16 januari 2024 06:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Op 10 minuten autorijden van mijn huis zit de opvang van m'n jongste, daar lag ook helemaal geen sneeuw, nog geen vlok. Wij hadden een laag op de auto en de snowboots aan, lol.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:32 schreef dick_laurent het volgende:
Blijft maf om foto's in de appgroep van familie te zien van sneeuw, terwijl het hier vandaag 21 graden wordt, op toch relatief korte afstand.![]()
Maar ja, Noorwegen is ook relatief niet heel ver van NL en daar is het geloof ik al weken -20 ofzo
Gefeliciteerd! Wij wonen dicht bij elkaar denk ik haha. Hier sneeuwt het nu ook heel hard.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dank u dank u, zonet dikke sneeuwbui gehad en er is meer opkomst
Heerlijk, 10-12 graden en regenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:58 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week dubbele cijfers
[ twitter ]
Dankje, en waar is hier? 😁quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wij wonen dicht bij elkaar denk ik haha. Hier sneeuwt het nu ook heel hard.
Lente!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:58 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Lente zie ik nog nergens. Gewoon weer herfst. Onder de 15 is sowieso geen lente te noemenquote:
Ja. Niet altijd in dezelfde mate maar vergeet ook niet dat Nederland zo'n dicht netwerk heeft dat als het ergens toevallig misgaat dit direct ook gevolgen heeft voor vele andere locaties. Het scheelt nogal of je rekening moet houden met een trein per uur of één om de paar minuten. Buiten dat kost het vele miljarden om alles helemaal winterproof te maken. Die ene dag met sneeuw niet echt waard.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:35 schreef Frutsel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aagd-door-winterweer
Ik blijf me er soms over verbazen dat er bij enkele vlokken sneeuw zoveel vertragingen ontstaan qua vliegverkeer en/of treinverkeer
Hebben andere landen in Europa dit ook?
Vorige week konden mensen schaatsen. Nu sneeuw. Dan is het ook weer mooi geweest. Kom maar door met die 10 graden.quote:
In dit geval ligt het probleem niet in Nederland bij het vliegverkeer.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:35 schreef Frutsel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aagd-door-winterweer
Ik blijf me er soms over verbazen dat er bij enkele vlokken sneeuw zoveel vertragingen ontstaan qua vliegverkeer en/of treinverkeer
Hebben andere landen in Europa dit ook?
quote:Onder andere vluchten van KLM naar Brussel, Londen, Helsinki en Luxemburg zijn geannuleerd, meldt Schiphol.
Vliegreizen naar Boekarest en Frankfurt zijn vertraagd.
Heerlijk, ramen en deuren kunnen weer wagenwijd openquote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:58 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Dat kan altijdquote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:53 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Heerlijk, ramen en deuren kunnen weer wagenwijd open
Heel mooiquote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:58 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 januari 2024 06:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kun je niet een mooie foto van je paard in het bos maken?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zonnetje komt door! Ik ga zo lekker met mijn paard in het bos een sneeuwritje maken.
Ja! En nee. Haha.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kun je niet een mooie foto van je paard in het bos maken?En delen?
Ik wil op zijn minst morgen een foto van een zelfgemaakte iglo waar dat paard in past.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kun je niet een mooie foto van je paard in het bos maken?En delen?
Teletubbies kom maar gauw!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:57 schreef StateOfMind het volgende:
Droog![]()
Volop zon
En veel blauw op straat in de lucht
Gruwelijk harde sneeuwbui nu in Fryslan, bedankt.quote:
Ah ik zit in Dokkumquote:
Hier breekt het ook open, echter zie ik weer een net ontstaande sneeuwbuitje aankomenquote:
Mooi! Houwe zo!quote:
Kan helemaal niet in het "herfst halfjaar" !!111!quote:
De dagen dat dat voorkomt zijn wel zeldzaam, helaas.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan helemaal niet in het "herfst halfjaar" !!111!
Ben jij taxi chauffeur ofzo?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:09 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ben benieuwd of er vanavond nog iets valt.En morgenochtend vooral.
Twee ochtenden op een rij met dwarrelende sneeuwvlokken in het pikkedonker gereden en daarbij nog wind, het is wel echt heel mooi om in te rijden. Magisch.
Alleen de ellende verder op de weg.
Want alleen die rijden in de ochtend naar hun werk?quote:
Lijkt me lastig. Zodra een taxi chauffeur in de auto gaat zitten is hij/zij op het werk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Want alleen die rijden in de ochtend naar hun werk?
In zuid Limburg en Belgiëquote:
Zelfs in Zuid Limburg tegenvallend dan?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:30 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan, output van UKMO model lijkt mij dan weer onwaarschijnlijk omdat de andere modellen wel redelijk eens zijn waar ongeveer de grens ligt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelfs in Zuid Limburg tegenvallend dan?
Ik denk in het meest gunstige geval tot aan de grote rivieren..quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan, output van UKMO model lijkt mij dan weer onwaarschijnlijk omdat de andere modellen wel redelijk eens zijn waar ongeveer de grens ligt.
Is dat gunstig meer sneeuwval?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk in het meest gunstige geval tot aan de grote rivieren..
Je kan ook gewoon zelf kijken naar de voorspellingen van weerbureaus zelf en niet afhankelijk zijn van een stel journalisten die maar wat neer tikken op de lokale dagblad.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sneeuw voorspellen lukt blijkbaar niet zo supergoed.
Ik heb al gehoord voor mijn regio:
Mogelijk 7cm daarna een bom met 10 cm dan zelfs een periode helemaal geen sneeuw en gewone regen. Dan smeltende sneeuw en nu hoor ik terug sneeuw.
Yes, net boven Maastricht. Gelukkig werk ik morgen vanuit thuis. Maar we gaan het zien, sommige modellen zeggen net 5 cm, sommigen zeggen op z'n minst 10cm.quote:
Er staat wel eventueel stormachtig weer op de planning zondag. Modellen gaan tot windkracht 7/8 een beetje, zit je rond IJmuiden/Den Helder dat je windkracht 9 krijgt misschien?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:38 schreef Xenorium het volgende:
Voor mijn regio staat zondag een windkracht 9 op buienradar en ik woon niet eens aan de kust. Is dat een geintje of wat.
Ik zie neerslagquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sneeuw voorspellen lukt blijkbaar niet zo supergoed.
Ik heb al gehoord voor mijn regio:
Mogelijk 7cm daarna een bom met 10 cm dan zelfs een periode helemaal geen sneeuw en gewone regen. Dan smeltende sneeuw en nu hoor ik terug sneeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |