Dat is een persoonlijke vraagquote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:29 schreef Farenji het volgende:
Ik doe het zelf niet zo vaak, maar wil toch weer eens een lekker soepie maken. Wat is de allerlekkerste soep?
Nee, het enige juiste antwoord is erwtensoep.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:49 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke vraag
Het antwoord is voor iedereen anders.
Hij wil denk ik ook heel veel lekkere soepreceptenquote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:49 schreef maily het volgende:
[..]
Let's agree to disagree before dit topic in de soep looptquote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:51 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Nee, het enige juiste antwoord is erwtensoep.
Die staan in het CUL kookboek waar ik naar linkte.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hij wil denk ik ook heel veel lekkere soeprecepten
De beroemde schijf van 30quote:Op vrijdag 12 januari 2024 23:32 schreef Gimmick het volgende:
Allerlekkerste is moeilijk en verandert regelmatig.
Maak vaak:
• rode linzen soep
• misosoep
• Toscaanse witte bonensoep
Het zijn ook efficiënte vehikels om veel gezonde dingen binnen te krijgen. Met die Toscaanse bonensoep kwam ik op bijna 15 verschillende plantaardige bronnen, dan schiet het lekker op (‘richtinglijn’ voor gezond dieet is 30 verschillende planten per week)
Zolang de soep maar met een lepel gegeten wordtquote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:49 schreef maily het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:29 schreef Farenji het volgende:
Ik doe het zelf niet zo vaak, maar wil toch weer eens een lekker soepie maken. Wat is de allerlekkerste soep?
En daar is je eigen antwoord op je eigen vraag…quote:Op zaterdag 13 januari 2024 09:36 schreef Farenji het volgende:
Ik vind zelf eigenlijk franse uiensoep het allerlekkerste, met gegratineerd stokbrood met geraspte gruyère, daar geniet ik altijd enorm van, maar nadeel van uiensoep is dat ik er echt verschrikkelijke gasvorming van krijg.
Die twee Toscaanse soepen, ribollita en de witte bonensoep lijken me ook erg lekker!
Dat wordt dan dus wat VIND je de lekkerste soep.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:29 schreef Farenji het volgende:
Hele sterrenbeelden kokenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 23:36 schreef golfer het volgende:
Kreeftensoep.
Als we er dan toch een random opsom-topic van maken.
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 23:36 schreef golfer het volgende:
Kreeftensoep.
Als we er dan toch een random opsom-topic van maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En niet zo heet als hij word opgediend.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 09:38 schreef JustinK het volgende:
[..]
Zolang de soep maar met een lepel gegeten wordt
door een zeefje halenquote:Op donderdag 8 februari 2024 15:09 schreef junkiesietze het volgende:
Ik had laatst zo'n verspakket tomatensoep van de AH, best lekker maar de soep is me toch iets te korrelig, hoe zorg ik dat de soep dat niet word? hoe krijg je een mooie gladde soep?
Goulash is in principe soep, de stoofschotel heet eigenlijk pörkölt.quote:
Weet ikquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goulash is in principe soep, de stoofschotel heet eigenlijk pörkölt.
Uit blik.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:29 schreef Farenji het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:35 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Maak het dan gewoon zelf luie hond
Deze man weetquote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
2 zakjes tomatensoep van cup-a-soup in een mok
warm water er in, ff roeren.
klaar
't Is altijd wel ergens vier uur.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
2 zakjes tomatensoep van cup-a-soup in een mok
warm water er in, ff roeren.
klaar
Die is goed hè. Mijn favoriete soep. Gewoon veel eiwitten en toch vegetarisch enzo. En lekker!!!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:06 schreef Farenji het volgende:
Niet verwacht dat dit topic nog zou lopen.
Ik heb een paar weken geleden de toscaanse wittebonensoep gemaakt, of iig een variatie ervan. Met lekker veel groente, en ik had er ook venkel ingedaan. En goede parmezaan natuurlijk. Prima maaltijd, met wat brood en kruidenboter. Na invriezen en weer opwarmen was de soep nog beter.
Mergpijp.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:59 schreef Bargehassus het volgende:
Mijn moeder deed er vroeger altijd een kluif in. Herkent iemand dit?
Ja, dat bedoel ik dus!quote:
Jep, een varkenshiel. Mijn moeder deed niet niet, maar ik wel. Slechts 1x maar, want ik vond het een enorm gepriegel om het vlees van de poot te halen veel werk, en erg vet.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:59 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
't Is altijd wel ergens vier uur.
Overigens is mijn favoriet erwtensoep. Mijn moeder deed er vroeger altijd een kluif in. Herkent iemand dit?
(en dan bedoel ik uiteraard niet een bot voor een hond)
Oh ja, dat kan ook.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:13 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus!Na afloop kreeg onze hond het bot altijd.
Varkenspootjes.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:16 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jep, een varkenshiel. Mijn moeder deed niet niet, maar ik wel. Slechts 1x maar, want ik vond het een enorm gepriegel om het vlees van de poot te halen veel werk, en erg vet.
Doe nu nog wel ribbetjes/krabbetjes in de erwtensoep, of gewoon schouderkarbonade/ hamschijf.
Vlees met bot maakt de soep lekkerder vind ik
Het recept:quote:Op zaterdag 10 februari 2024 17:13 schreef Sorella het volgende:
Verschillende champignonnesoepen uitgeprobeerd maar de ouderwetste champignonnesoep van julia child is de absoluut favoriet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet waar. Champignonsoep à la Julia Child.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:49 schreef maily het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 17:13 schreef Sorella het volgende:
Verschillende champignonnesoepen uitgeprobeerd maar de ouderwetste champignonnesoep van julia child is de absoluut favoriet
Julia Childquote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:46 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet waar. Champignonsoep à la Julia Child.
Iedereen die iets ander zegt is ontoerekeningsvatbaar of gustatorisch gehandicapt. Mooier kan ik het niet maken.
[..]
Dit dus.
Sarah Lancashire praat zelf niet zo. Ze kroop in de huid van Julia Child. Julia Child had zelf zo’n kenmerkende manier van spreken.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:48 schreef Sorella het volgende:
De film heb ik gezien en ook de serie op hbo.
Maar de stem van de actrice die julia child speelt gaat me tegen staan.
Dat idee had ik al maar wist het niet zeker, knap dat ze dat volhoudtquote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sarah Lancashire praat zelf niet zo. Ze kroop in de huid van Julia Child. Julia Child had zelf zo’n kenmerkende manier van spreken.
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sarah Lancashire praat zelf niet zo. Ze kroop in de huid van Julia Child. Julia Child had zelf zo’n kenmerkende manier van spreken.
Met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel uien en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stokbrood met gerapste kaas en dan uit de ovenquote:
Gerapste?!quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:48 schreef maily het volgende:
[..]
Met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel uien en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stokbrood met gerapste kaas en dan uit de oven![]()
![]()
![]()
![]()
Welke dan? Ik kom een jumbo recept tegen waarbij je de soep in de magnetron maakt, dat lijkt me heel omslachtig.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Die is goed hè. Mijn favoriete soep. Gewoon veel eiwitten en toch vegetarisch enzo. En lekker!!!
De tweede dag nog beter. Met oud brood ingewreven met knoflook op de bodem van je bord. Soep er overheen. Echt genieten.
Ik hou van ribollita.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:57 schreef BE het volgende:
[..]
Welke dan? Ik kom een jumbo recept tegen waarbij je de soep in de magnetron maakt, dat lijkt me heel omslachtig.
Welk recept gebruik jij?
Inwoners uit Toscane (waar die soep vandaan komt) noemen ze 'mangiafagioli' in Italië. Bonen-eters. Is een half scheldwoord.quote:
Wat een prachtig woord om uit te spreken.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Inwoners uit Toscane (waar die soep vandaan komt) noemen ze 'mangiafagioli' in Italië. Bonen-eters. Is een half scheldwoord.
Ja hè.quote:Op zondag 18 februari 2024 09:45 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Wat een prachtig woord om uit te spreken.![]()
Italiaans.
Ik vond het verrassend lekker en weer eens wat anders.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:26 schreef Sorella het volgende:
Ik heb een keer komkommersoep in een restaurant gegeten maar vond dat maar zozo.
Zelf maken is natuurlijk ook naar je smaak aanpassen dus ik ga het wel een keer proberen.
Dat is waar, zo vond ik witte bonen en spitskoolsoep ook lekker.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:40 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vond het verrassend lekker en weer eens wat anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |