En dit keer met een makelaar in plaats van doe het zelf verkoop.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:51 schreef blomke het volgende:
Deze ook weer terug. Van 997.000 nu 975.000
https://www.funda.nl/koop(...)168-margrietlaan-33/
BN'ers verkopen hun pandjes al aan hun holdings las ik. Snap ik welquote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:39 schreef prunus het volgende:
Steeds meer huurhuizen worden al even onbetaalbare koopwoningen
https://www.nu.nl/economi(...)re-koopwoningen.html
Steeds meer verhuurders verkopen hun panden. Daardoor pieken prijzen van huurwoningen in de vrije sector, terwijl prijzen voor koopwoningen niet dalen.
Mensen moeten toch ergens wonen. Met 15% loonstijging sinds Q4 2019, en 35% hogere woningprijzen.... Tjah.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:39 schreef prunus het volgende:
Steeds meer huurhuizen worden al even onbetaalbare koopwoningen
https://www.nu.nl/economi(...)re-koopwoningen.html
Steeds meer verhuurders verkopen hun panden. Daardoor pieken prijzen van huurwoningen in de vrije sector, terwijl prijzen voor koopwoningen niet dalen.
Les eens uit? Wat is het voordeel daarvan?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 12:03 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
BN'ers verkopen hun pandjes al aan hun holdings las ik. Snap ik wel
Box 3 vermogen vs het in je bv hebben. Vennootschapsbelasting is 19% tot 2 ton ofzoiets. Plus aftrek van kosten als administratie, onderhoud enz. Kan je in je reguliere bedrijfsvoering meenemen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Les eens uit? Wat is het voordeel daarvan?
Ennn renteaftrek! Tada.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Box 3 vermogen vs het in je bv hebben. Vennootschapsbelasting is 19% tot 2 ton ofzoiets. Plus aftrek van kosten als administratie, onderhoud enz. Kan je in je reguliere bedrijfsvoering meenemen.
Wat bedoel je met Tada? Renteaftrek boeit niet meer zoveel hoor met de huidige rentestanden en voorwaarden.quote:
Bij hypotheken die je voor de verhuur hebt? Boeit aftrek van 5+ procent dan niet bij ondernemers?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:31 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Tada? Renteaftrek boeit niet meer zoveel hoor met de huidige rentestanden en voorwaarden.
Voor de verhuur heb je geen hypotheekrenteaftrek.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Bij hypotheken die je voor de verhuur hebt? Boeit aftrek van 5+ procent dan niet bij ondernemers?
Niemand had het over een box 1 vergoeding. Ken je het Nederlandse systeem nog wel of is het Ierse beterquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:37 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Voor de verhuur heb je geen hypotheekrenteaftrek.
Ja hoor, ik ken het Nederlandse systeem en ik kan je ook vertellen dat het fiscaal op dit moment nog steeds niet interessant is om je vastgoed over te zetten van box 3 naar box 2. Wat jij hier wel insinueert.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Niemand had het over een box 1 vergoeding. Ken je het Nederlandse systeem nog wel of is het Ierse beter
De VPB belasting zal uitgesteld worden in ieder geval over de waarde toename.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:40 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ken het Nederlandse systeem en ik kan je ook vertellen dat het fiscaal op dit moment nog steeds niet interessant is om je vastgoed over te zetten van box 3 naar box 2. Wat jij hier wel insinueert.
Dit is niet het huis wat ik eerder zag, maar vandaag kwam er eentje in mijn woonplaats op Funda die ook in deze categorie valt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:33 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Misschien hebben die mensen toen ze er kwam wonen wel flink verknutseld, maar sinds die tijd niet meer. Vaak is het een totaalplaatje, jaren 70 groene/bruine badkamer en keuken, schrootjes, donkere plavuizen en bijpassende meubels. Ik kan hem zo snel niet meer vinden, maar eerder deze week zag ik op Funda nog zo'n huis, met eettafel, stoelen en zo'n geknoopt tafelkleed zoals mijn oma altijd had. Oma is in 1987 gaan hemelen.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 22:00 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Dit is niet het huis wat ik eerder zag, maar vandaag kwam er eentje in mijn woonplaats op Funda die ook in deze categorie valt.
https://www.funda.nl/koop(...)-haarlemmerweg-51-b/
En als je van de woning af wilt, verkoop je gewoon de holding in plaats van de woning met 10,4% overdrachtsbelasting.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
De VPB belasting zal uitgesteld worden in ieder geval over de waarde toename.
En de lopende fiscale kosten in box 3 zijn wel erg fors t.o.v. het rendement. Zeker als daar schuld bij zit. Dan gaat dat veel gemakkelijker via box 2.
Ah, lol, eeuwige belastingontwijking.quote:Op zondag 21 januari 2024 09:59 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En als je van de woning af wilt, verkoop je gewoon de holding in plaats van de woning met 10,4% overdrachtsbelasting.
Misschien zou het een betere oplossing zijn als de wetgever eerst een zou nadenken over de consequenties. Als je de belastingdruk aan de ene kant (overdrachtbelasting en box 3) fors omhoogschroeft, is het niet meer dan logisch dat er een verplaatsing naar andere constructies plaatsvindt.quote:Op zondag 21 januari 2024 10:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah, lol, eeuwige belastingontwijking.
Misschien handig om dat tegen te gaan tenzij familiair verband oid.
Misschien is die vraag wat te hoog gegrepen voor een coke snuiver met te groot ego als Hugo.quote:Op zondag 21 januari 2024 10:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Misschien zou het een betere oplossing zijn als de wetgever eerst een zou nadenken over de consequenties. Als je de belastingdruk aan de ene kant (overdrachtbelasting en box 3) fors omhoogschroeft, is het niet meer dan logisch dat er een verplaatsing naar andere constructies plaatsvindt.
Als ik kan kiezen tussen onrendabel veel belasting betalen of mijn belastingdruk beperken, dan kies ik ook voor dat laatste. Ik ben geen barmhartige samaritaan ofzo.
Wat denk je van de mensen die gootjes aanleggen voor hun kabel om zo te voorkomen dat ze op de openbare weg (stoep) een obstakel vormen voor mensen die slechter te been zijn? Moet allemaal maar kunnen blijkbaar..quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Weet niet of het helemaal in het topic past maar ik zie bij ons in de buurt steeds vaker huizen zonder eigen parkeerplaats maar mét elektrische laadpaal in de voortuin. In feite claimen ze dan de vrije parkeerzone voor hun huis als eigen parkeerplaats.
Is hier eigenlijk al beleid op? Er zijn miljoenen (rijtes)huizen in Nederland zonder eigen parkeerplek. Of is het gewoon een kwestie van overleggen met de buren en het dan maar gewoon doen?
Zoals je het nu verwoordt is dat toch juist een sympathieke actie?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat denk je van de mensen die gootjes aanleggen voor hun kabel om zo te voorkomen dat ze op de openbare weg (stoep) een obstakel vormen voor mensen die slechter te been zijn? Moet allemaal maar kunnen blijkbaar..
Nou, ik borduur even voort op wat jij zegt: in hoeverre is het dus toegestaan dat men de plek recht voor het huis claimt door zo'n laadpaal en gootje aan te leggen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zoals je het nu verwoordt is dat toch juist een sympathieke actie?Of begrijp ik je nu verkeerd? Het in feite claimen van een parkeerplek door een laadpaal neer te zetten lijkt me van een andere orde.
Dat is precies de reden dat gemeentes vaak niet akkoord gaan met zo'n (afgedekt) gootje.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, ik borduur even voort op wat jij zegt: in hoeverre is het dus toegestaan dat men de plek recht voor het huis claimt door zo'n laadpaal en gootje aan te leggen?
Dan bedoelen we hetzelfde ja! Ik ben dus benieuwd of iemand hier weet of daar al wet en regelgeving voor bestaat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, ik borduur even voort op wat jij zegt: in hoeverre is het dus toegestaan dat men de plek recht voor het huis claimt door zo'n laadpaal en gootje aan te leggen?
Toch zie ik het echt steeds meer nu.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat gemeentes vaak niet akkoord gaan met zo'n (afgedekt) gootje.
Terwijl een afgedekt gootje het voetpad wel een stuk veiliger maakt natuurlijk.
Ik weet dat de gemeente Den Haag dit inderdaad niet toestaat. Weet eigenlijk alleen niet goed waar ze dat precies vastgelegd hebben.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan bedoelen we hetzelfde ja! Ik ben dus benieuwd of iemand hier weet of daar al wet en regelgeving voor bestaat.
Ja, ik ook, en vaak juist niet terwijl het beter zou zijn als er wel een gootje lag, want parkeerplekken zat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch zie ik het echt steeds meer nu.
Ik denk dat we nu 2 dingen een beetje door elkaar halen. Ten eerste hebben we het volgens mij allebei over dit:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik ook, en vaak juist niet terwijl het beter zou zijn als er wel een gootje lag, want parkeerplekken zat.
Of meer laadpunten langs de openbare weg, i.c. op de parkeerplaatsen bij woningen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tegelijkertijd zie ik met de verduurzaming ook niet echt een andere optie dan dit toch maar toe te staan.
Ik zie nog geregeld dit soort obstakels:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik heb nog nooit gezien dat er een grote rubberen kabel op de stoep lag dus volgens mij moeten die dingen altijd gewoon netjes in de stoep worden weggewerkt. Of vergis ik me daarin?
Dat is wel echt lachwekkend ja. Belgische toestanden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie nog geregeld dit soort obstakels:
[ afbeelding ]
Dat vind ik dus echt niet kunnen..
Dan zullen de gemeentes dat dus massaal moeten gaan financieren? Lijkt me ook geen goedkope hobby.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Of meer laadpunten langs de openbare weg, i.c. op de parkeerplaatsen bij woningen.
Hier in de wijk liggen ze gewoon over de stoep.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu 2 dingen een beetje door elkaar halen. Ten eerste hebben we het volgens mij allebei over dit:
[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit gezien dat er een grote rubberen kabel op de stoep lag dus volgens mij moeten die dingen altijd gewoon netjes in de stoep worden weggewerkt. Of vergis ik me daarin?
Maar waar mij het dus vooral om gaat is dat die slang vaak niet naar een eigen parkeerplek leidt maar naar een algemene parkeerstrook voor de deur of soms zelfs gewoon naar de straat. (waar dan aan weerszijden auto's op de straat staan geparkeerd) Dat is erg ingewikkeld omdat je dan dus overal opgeëiste parkeerplekken krijgt terwijl mensen daar eigenlijk geen recht op hebben.
Tegelijkertijd zie ik met de verduurzaming ook niet echt een andere optie dan dit toch maar toe te staan.
Belachelijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier in de wijk liggen ze gewoon over de stoep.
Vooralsnog keurt de gemeente zo'n kabelgoot nog niet goed.
Mag hopen dat mensen die zulke gootjes aanleggen ook 100% verantwoordelijk zijn als mensen erdoor komen te vallen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie nog geregeld dit soort obstakels:
[ afbeelding ]
Dat vind ik dus echt niet kunnen..
Bij Rabobank zit je vast aan je rente tijdens de periode dat je het hebt vastgezet. Als je je rente opnieuw vastzet krijg je korting als je energielabel A is.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:02 schreef Anton91 het volgende:
Hoe werkt dat tegenwoordig met hypotheken en energielabels?
Je kunt in sommige gevallen een lagere rente krijgen voor de lopende hypotheek als de LTV ratio omlaag gaat, maar je hebt van bijv Rabobank ook verschillende rentes bij verschillende energielabels. Stel je koopt een woning met energielabel B en met een hypotheek van Rabobank (rabobank basis), maar na een aantal aanpassingen kun je de woning opnieuw laten keuren met als gevolg energielabel A, krijg je dan een betere rente of zit je eraan vast.
Betwijfel of dat zo is hoor. Bij LTV is dit in ieder geval niet zo, de rente wordt bij een lagere LTV bij vrijwel alle aanbieders gewoon naar beneden bijgesteld.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:58 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Bij Rabobank zit je vast aan je rente tijdens de periode dat je het hebt vastgezet. Als je je rente opnieuw vastzet krijg je korting als je energielabel A is.
Waarom gemeentes? Tankstations zijn toch ook niet gefinancierd door gemeentes?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan zullen de gemeentes dat dus massaal moeten gaan financieren? Lijkt me ook geen goedkope hobby.
Wie gaat het dan doen? Als particulier mag je niet een laadpaal zomaar op de openbare stoep zetten lijkt mij?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom gemeentes? Tankstations zijn toch ook niet gefinancierd door gemeentes?
Ja, de ING heeft dat ook . Vandaar dat we bezig zijn met isolatie en PV-panelen. We zitten alleen nog een flinke tijd aan onze RVP vast.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:02 schreef Anton91 het volgende:
Je kunt in sommige gevallen een lagere rente krijgen voor de lopende hypotheek als de LTV ratio omlaag gaat, maar je hebt van bijv Rabobank ook verschillende rentes bij verschillende energielabels. Stel je koopt een woning met energielabel B en met een hypotheek van Rabobank (rabobank basis), maar na een aantal aanpassingen kun je de woning opnieuw laten keuren met als gevolg energielabel A, krijg je dan een betere rente of zit je eraan vast.
Er zijn verschillende situaties waarbij je in aanmerking kunt komen voor Duurzaamheidskorting. Koop je een nieuw huis? Dan wordt de korting automatisch meegenomen in de leningsaanvraag voor de woning. Een voorwaarde hierbij is dat de woning beschikt over een geldig energielabel van minimaal A of hoger. Heb je al een Rabobank hypotheek? Ook dan kan je gebruikmaken van de korting. Je komt hiervoor in aanmerking wanneer je een nieuwe rentevasteperiode kiest of de rente omzet van variabel naar vast. Ook hiervoor moet jouw woning wel beschikken over een geldig geregistreerd energielabel van minimaal A of hoger.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Betwijfel of dat zo is hoor. Bij LTV is dit in ieder geval niet zo, de rente wordt bij een lagere LTV bij vrijwel alle aanbieders gewoon naar beneden bijgesteld.
Vergunning:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wie gaat het dan doen? Als particulier mag je niet een laadpaal zomaar op de openbare stoep zetten lijkt mij?
Dat vind ik dus echt niet kunnen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier in de wijk liggen ze gewoon over de stoep.
Vooralsnog keurt de gemeente zo'n kabelgoot nog niet goed.
Eens. Echt rollator vriendelijk ziet het er niet uit.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mag hopen dat mensen die zulke gootjes aanleggen ook 100% verantwoordelijk zijn als mensen erdoor komen te vallen.
Rvp opnieuw laten bepalen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er zijn verschillende situaties waarbij je in aanmerking kunt komen voor Duurzaamheidskorting. Koop je een nieuw huis? Dan wordt de korting automatisch meegenomen in de leningsaanvraag voor de woning. Een voorwaarde hierbij is dat de woning beschikt over een geldig energielabel van minimaal A of hoger. Heb je al een Rabobank hypotheek? Ook dan kan je gebruikmaken van de korting. Je komt hiervoor in aanmerking wanneer je een nieuwe rentevasteperiode kiest of de rente omzet van variabel naar vast. Ook hiervoor moet jouw woning wel beschikken over een geldig geregistreerd energielabel van minimaal A of hoger.
Ik had dit een paar jaar eerder al bij Triodos - daar kun je je nieuwe energielabel doorsturen en wordt je rente bijgesteld, ook binnen de rentevastperiode. Dit is de enige reden waarom ik nu nog wat PV panelen bijleg op de schuur, kan er nog 0.1% vanaf.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:02 schreef Anton91 het volgende:
Klopt, maar er zijn hier verschillende huizen met een eigen laadpaal en zonder eigen oprit, en gezien zo'n ingetegelde kabelgoot niet mag leggen ze de kabel los over de stoep, wat ook niet magquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt niet kunnen.
Zo'n ingetegelde kabelgoot is een stuk veiliger, en rollatorvriendelijker dan los op de stoep of zo'n losse afdekplaat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Echt rollator vriendelijk ziet het er niet uit.
Eigenlijk vind ik het ronduit asociaal. Het is toe-eigenen van publieke ruimte.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn hier verschillende huizen met een eigen laadpaal en zonder eigen oprit, en gezien zo'n ingetegelde kabelgoot niet mag leggen ze de kabel los over de stoep, wat ook niet mag
[..]
Zo'n ingetegelde kabelgoot is een stuk veiliger, en rollatorvriendelijker dan los op de stoep of zo'n losse afdekplaat.
Dat probleem is hier eigenlijk niet, parkeerruimte zat en iedereen heeft zijn/haar auto eigenlijk toch altijd op dezelfde plek staan, dus die onveilige losliggende kabels storen me meer.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het ronduit asociaal. Het is toe-eigenen van publieke ruimte.
Bovendien worden openbare parkeerplaatsen dan opeens semi-privé. Want ik zie de ruzies al aankomen als iemand anders daar gaat parkeren.
Dan is het maar goed dat ik niet bij jullie in de buurt woon.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat probleem is hier eigenlijk niet, parkeerruimte zat en iedereen heeft zijn/haar auto eigenlijk toch altijd op dezelfde plek staan, dus die onveilige losliggende kabels storen me meer.
En die ene kut die altijd haar Swift half op de stoep en half op de weg voor haar huis zet, terwijl er tegenover haar huis en naast het huis van de buren vrije parkeerplaatsen zat zijn.
Dan nog is het je prive parkeerplaats niet.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:47 schreef Leandra het volgende:
Ik snap dat het een punt is als er altijd strijd om een parkeerplaats voor de deur is, maar als er voldoende parkeerruimte voor de deur is dan is die strijd er ook niet.
Daarom zou ik die ingetegelde kabelgoten ideaal vinden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat ik niet bij jullie in de buurt woon.![]()
Want sinds mijn moeder vaak over losse stoeptegels valt met haar rollator, heb ik geen moeite om de gemeente te bellen om het opnieuw te laten bestraten (wat ze ook gewoon doen). Dus ik zou de handhaving bellen als zoiets bij haar in de buurt plaats zou vinden.
Die stoep hoort voor iedereen toegankelijk te zijn. En is je prive eigendom niet. Ronduit asociaal.
Hier ook niet, maar ik zie het al gebeuren dat je ‘s avonds laat nog je auto “mag” verzetten omdat de buren moeten laden en je op “hun” plekje staat.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet, ik stel alleen dat het hier qua parkeerplaatsen geen probleem is.
Nou ja, dat punt heb je hier dus eigenlijk nooit bij de huizen die een eigen laadpaal maar geen eigen parkeerplaats hebben.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier ook niet, maar ik zie het al gebeuren dat je ‘s avonds laat nog je auto “mag” verzetten omdat de buren moeten laden en je op “hun” plekje staat.
In dat voorbeeld ligt de kabel daar dus 24/7.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom zou ik die ingetegelde kabelgoten ideaal vinden.
En dan wel een stevige graag.
https://www.vanwalraven.c(...)voor-laadkabel-900mm
Ik weet niet wat je gemeente erover besloten heeft. Er zijn gemeentes waar het mag.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, dat punt heb je hier dus eigenlijk nooit bij de huizen die een eigen laadpaal maar geen eigen parkeerplaats hebben.
Die auto's staan eigenlijk altijd voor hetzelfde huis.
Maar goed, zoiets locatie-afhankelijk wel of niet toestaan binnen een gemeente wordt ook weer feest.
Maar als er voor een rijtje van 7 woningen 8 parkeerplaatsen zijn plus 8 aan de andere kant van de straat, waar geen huizen staan en ook geen huizen zullen komen.
Dan kan iedereen gewoon één auto voor de deur parkeren, zonder dat er een probleem ontstaat.
En ja, ik weet dat dit niet de standaard is, maar zoals de situatie nu is, met losliggende kabels op de stoep, is het gevaarlijker, onnodig gevaarlijk in deze, want een kabelgoot zou geen parkeeroverlast opleveren.
De horror! Zelfs zonder laadpalen heb ik hier al buurmannen die waanbeelden hebben over stukjes straat die van hun zouden zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier ook niet, maar ik zie het al gebeuren dat je ‘s avonds laat nog je auto “mag” verzetten omdat de buren moeten laden en je op “hun” plekje staat.
Bij een vriendin was er al ruzie tussen buurmannen bij de openbare laadpaal op het algemene parkeerpleintje.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De horror! Zelfs zonder laadpalen heb ik hier al buurmannen die waanbeelden hebben over stukjes straat die van hun zouden zijn.
Of dat je visite hebt en die parkeren gewoon op die publieke plek (wat mag), en krijg je gezeik met je buren omdat ze niet kunnen laden... Dit wordt zo'n enorm gezeik, koop geen elektrische auto als je geen eigen laadplek of voldoende publieke laadplekken hebt.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja sommige mensen denken dat de openbare parkeerplaatsen tegenover het huis van hen zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De horror! Zelfs zonder laadpalen heb ik hier al buurmannen die waanbeelden hebben over stukjes straat die van hun zouden zijn.
Iemand trouwens een idee wat de invloed van maatregelen op een oud energielabel is?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:56 schreef moonhammer het volgende:
[..]
Ik had dit een paar jaar eerder al bij Triodos - daar kun je je nieuwe energielabel doorsturen en wordt je rente bijgesteld, ook binnen de rentevastperiode. Dit is de enige reden waarom ik nu nog wat PV panelen bijleg op de schuur, kan er nog 0.1% vanaf.
Edit: helft vergeten - zou het vreemd vinden als dat bij andere banken niet kan. Werkt dat in de basis inderdaad niet als een bijstelling van je LTV?
Daarom het beste een eigen laadpaal, anders niet beginnen aan zo'n tablet op wielen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het gevoel zou hebben een betere energielabel te krijgen door een nieuwe meting uit te laten voeren zou ik het zeker doen. Want ik denk dat het animo voor een woning met een beter energielabel wel hoger is.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iemand trouwens een idee wat de invloed van maatregelen op een oud energielabel is?
Ik ga mijn woning verkopen maar heb een oud C label. In de tussentijd wat zaken aangepakt maar benieuwd naar wat een nieuw label zou doen. Wil daar echter geen 500 euro voor betalen .
Als je nu een A-label zou hebben (weet niet wat je aangepast hebt), kan het zomaar meer opleveren dan die ¤ 500quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iemand trouwens een idee wat de invloed van maatregelen op een oud energielabel is?
Ik ga mijn woning verkopen maar heb een oud C label. In de tussentijd wat zaken aangepakt maar benieuwd naar wat een nieuw label zou doen. Wil daar echter geen 500 euro voor betalen .
Dit ja. Al wordt het een B-label, dan nog haal je die 500 euro er wel uit.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu een A-label zou hebben (weet niet wat je aangepast hebt), kan het zomaar meer opleveren dan die ¤ 500
Energielabel C is toch al niet zo bar slecht? Geef evt. aan welke extra maatregelen al zijn genomen. Overigens heb ik in 2023 een huis verkocht, energielabel helemaal nieuw. Kostte een stuk minder.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ja klopt punt is dat het ook de andere kant uit kan vallen. Ik weet namelijk niet wat de vorige bewoners opgegeven hebben. Zoveel heb ik er ook niet aangedaan.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu een A-label zou hebben (weet niet wat je aangepast hebt), kan het zomaar meer opleveren dan die ¤ 500
Kun je niet kijken op funda bij woningen in de buurt?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja klopt punt is dat het ook de andere kant uit kan vallen. Ik weet namelijk niet wat de vorige bewoners opgegeven hebben. Zoveel heb ik er ook niet aangedaan.
Dat was het plan maar heb nu nieuwbouw gekocht.
Zorgt bv 2350 wp aan panelen voor een aanzienlijke verbetering van het label?
Hangt van het PV-opp. en van je huissoort af:quote:Op zondag 4 februari 2024 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik DM je even. Kan misschien wel helpen met je vraagstuk!quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 februari 2024 09:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Hangt van het PV-opp. en van je huissoort af:
https://www.zonnepanelen.net/energielabel-zonnepanelen/
Lekker modernquote:De overheid kijkt voor de bepaling van het energielabel alleen naar de oppervlakte zonnepanelen en gaat uit van een waarde van 120WP per vierkante meter.
Ik DM je ook even met een tip.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat gaat weinig zoden aan de dijk brengen ben ik bang. De mijne zijn 580 WP panelen van ca 2,2 m2.quote:
Ja van de buren maar die heeft D gekregen. Daar was echter de afgelopen 20 jaar niets meer aan gedaan.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kun je niet kijken op funda bij woningen in de buurt?
En dan online kijken of het een definitief label is of een die mensen zelf hebben ingevuld.
https://www.energielabel.nl/woningen/zoek-je-energielabel/
Bij mijn moeder in de straat staan 2 openbare laadpalen, en daar staan regelmatig elektrische auto's een paar dagen geparkeerd zonder zelfs maar te laden. Terwijl er genoeg andere plekken vrij zijn. Aso's heb je altijd wel.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij een vriendin was er al ruzie tussen buurmannen bij de openbare laadpaal op het algemene parkeerpleintje.
Gasketel of warmtepomp?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja klopt punt is dat het ook de andere kant uit kan vallen. Ik weet namelijk niet wat de vorige bewoners opgegeven hebben. Zoveel heb ik er ook niet aangedaan.
Dat was het plan maar heb nu nieuwbouw gekocht.
Hr ketel uit 2017.quote:
Dan zal die 2380Wp waarschijnlijk niet tot een hoger label leiden. Tenzij je misschien nèt op de grens zit richting een hoger label.quote:
Wat staat er op het oude label als eigenschappen van de woning? Dak, gevel, vloer geïsoleerd? Type glas? Zonnepanelen?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En in dit geval rekent men niet eens met 2,3kwp.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:42 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dan zal die 2380Wp waarschijnlijk niet tot een hoger label leiden. Tenzij je misschien nèt op de grens zit richting een hoger label.
Hoezo niet?quote:Op zondag 4 februari 2024 21:14 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En in dit geval rekent men niet eens met 2,3kwp.
Hij heeft 2.2m2quote:
quote:De overheid kijkt voor de bepaling van het energielabel alleen naar de oppervlakte zonnepanelen en gaat uit van een waarde van 120WP per vierkante meter.
Volgens mij heeft hij +-9m2quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 februari 2024 22:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij +-9m2You are right. Dan is het een ruime 1kwp die telt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft panelen van ca. 2.2m2, zegt ie. Niet maar eentje toch?quote:
Wat daar staat klopt niet (meer).quote:[..]
De overheid kijkt voor de bepaling van het energielabel alleen naar de oppervlakte zonnepanelen en gaat uit van een waarde van 120WP per vierkante meter.
Welk merk/type en kun je dat aantonen (met factuur?)?quote:Op zondag 4 februari 2024 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat gaat weinig zoden aan de dijk brengen ben ik bang. De mijne zijn 580 WP panelen van ca 2,2 m2.
als je las had je geweten dat we al achter die fout waren.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:22 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Hij heeft panelen van ca. 2.2m2, zegt ie. Niet maar eentje toch?
Gelukkig maar danquote:[..]
Wat daar staat klopt niet (meer).
Ohja sorry dat ik iemand wil helpen en juist wil informeren man.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
als je las had je geweten dat we al achter die fout waren.
Ja tuurlijk heb ik een factuur. Totaal 10,5 m2 aan panelen. Vier panelen van 580 WP.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:33 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Welk merk/type en kun je dat aantonen (met factuur?)?
Als ze geregistreerd zijn bij bcrg, mag je de echte waarde gebruiken.quote:Op maandag 5 februari 2024 08:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik een factuur. Totaal 10,5 m2 aan panelen. Vier panelen van 580 WP.
Maar het is een oud label waar niets opstaat en nog zon IE is.
Heb eens even geluisterd. Conclusie van Stefan Groot is dat we de vraag nog onderschatten (vooral op basis van de laatste decennia) en we maar beter teveel kunnen bij bouwen dan te weinig.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:05 schreef nostra het volgende:
In deze aflevering van Toegevoegde Waarde hoor je alles over het Nederlandse woningtekort. De verwachting is dat het tekort van 390.000 woningen niet snel zal afnemen en eerder zal toenemen. Maar hoe weten we eigenlijk hoeveel woningen er precies nodig zijn? En kunnen we dat tekort überhaupt nog inlopen?
Daar gaan we het over hebben met Stefan Groot, huizenmarkteconoom bij de Rabobank. Hij vertelt hoe het woningtekort berekend wordt en legt uit dat dat getal lang niet alles zegt.
Ook hoor je Friso de Zeeuw. Hij houdt zich al sinds de jaren zeventig bezig met de woningbouw. Hij werkte onder meer bij het voormalige Bouwfonds, was praktijkhoogleraar gebiedsontwikkeling, gedeputeerde en wethouder. Hij vertelt wat voor woningen we zouden moeten bouwen en waar die dan moeten staan.
------------------
Presentatie: Anna Dijkman
Redactie: Anna Dijkman en Jildou Beiboer
Audiovormgeving: Gijs Friesen
https://open.spotify.com/(...)lsi=e8a606d8c12845bb
Dus je wil een bieding doen op een huis dat je niét wil, omdat je op zoek bent naar een 'vergelijkbaar' huis, zodat je de biedingen kunt zien, zodat je bij dat vergelijkbare huis iets kunt bieden wat valt in de range van de biedingen op het huis dat je niet wil?quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:20 schreef LaDaDiDa het volgende:
Is het heel stom idee om te bieden op een huis zodat je de biedingen achteraf kan zien?
Wij willen het huis niet, maar zijn wel op zoek naar een vergelijkbaar huis. Er zijn 20 bezichtigingen geweest, en vrij populaire buurt.
Dus ik denk dat als ik 20k onder de vraagprijs biedt ik wel safe moet zitten. Maar is wel een risico natuurlijk dat je het alsnog moet afslaan als we toch worden uitgekozen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |