abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212015743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat is de andere kant van het verhaal. Ook weer een kip-ei verhaal. Een investeerder moet veel betalen om aan OG te komen plus bijkomende kosten. Vervolgens schroeft ie de huur ver op, om die kosten plus rendement te verkrijgen. Resultaat: hoge koopprijzen -> hoge huren.

Ik zie btw geen eenduidige oplossing van het probleem; dit is iets wat in golven terug blijft komen.
Als de kosten oplopen lopen de baten ook op voor de bouw, blijft de schaarste in aangewezen gronden waar gebouwd mag worden hangt daar de schaarste en gaan daar primair de prijzen omhoog.

De oplossing is het marktfalen wegnemen wat primair de staat zelf is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212049237
Steeds meer huurhuizen worden al even onbetaalbare koopwoningen

https://www.nu.nl/economi(...)re-koopwoningen.html

Steeds meer verhuurders verkopen hun panden. Daardoor pieken prijzen van huurwoningen in de vrije sector, terwijl prijzen voor koopwoningen niet dalen.
pi_212049349
Deze ook weer terug. Van ¤997.000 nu ¤975.000

https://www.funda.nl/koop(...)168-margrietlaan-33/

Meen me te herinneren dat voor die voorlaatste plaatsing, al een tijd voor iets > ¤106 te koop stond.

[ Bericht 21% gewijzigd door blomke op 16-01-2024 12:16:20 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 12:02:52 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212049408
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 11:51 schreef blomke het volgende:
Deze ook weer terug. Van 997.000 nu 975.000

https://www.funda.nl/koop(...)168-margrietlaan-33/
En dit keer met een makelaar in plaats van doe het zelf verkoop.
Niet degene die ik in dat segment in Voorthuizen zou kiezen, maar dat is een ander verhaal.

Vlakbij heb je deze te koop:
Wel een stuk kleiner (nog steeds een groot huis) en minder grond (nog steeds een leuk tuintje), maar je hoeft er niet aan te verbouwen en je hebt nagenoeg geen energierekening:
https://www.funda.nl/43455548

Ik weet niet wat mijn voorkeur zou hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212049414
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 11:39 schreef prunus het volgende:

Steeds meer verhuurders verkopen hun panden. Daardoor pieken prijzen van huurwoningen in de vrije sector, terwijl prijzen voor koopwoningen niet dalen.
BN'ers verkopen hun pandjes al aan hun holdings las ik. Snap ik wel
pi_212050121
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 11:39 schreef prunus het volgende:

Mensen moeten toch ergens wonen. Met 15% loonstijging sinds Q4 2019, en 35% hogere woningprijzen.... Tjah.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212051634
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 12:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
BN'ers verkopen hun pandjes al aan hun holdings las ik. Snap ik wel
Les eens uit? Wat is het voordeel daarvan?
pi_212051714
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Les eens uit? Wat is het voordeel daarvan?
Box 3 vermogen vs het in je bv hebben. Vennootschapsbelasting is 19% tot 2 ton ofzoiets. Plus aftrek van kosten als administratie, onderhoud enz. Kan je in je reguliere bedrijfsvoering meenemen.
pi_212052111
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Box 3 vermogen vs het in je bv hebben. Vennootschapsbelasting is 19% tot 2 ton ofzoiets. Plus aftrek van kosten als administratie, onderhoud enz. Kan je in je reguliere bedrijfsvoering meenemen.
Ennn renteaftrek! Tada.
pi_212056388
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ennn renteaftrek! Tada.
Wat bedoel je met Tada? Renteaftrek boeit niet meer zoveel hoor met de huidige rentestanden en voorwaarden.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_212056428
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:31 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Wat bedoel je met Tada? Renteaftrek boeit niet meer zoveel hoor met de huidige rentestanden en voorwaarden.
Bij hypotheken die je voor de verhuur hebt? Boeit aftrek van 5+ procent dan niet bij ondernemers?
pi_212056453
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Bij hypotheken die je voor de verhuur hebt? Boeit aftrek van 5+ procent dan niet bij ondernemers?
Voor de verhuur heb je geen hypotheekrenteaftrek.
pi_212056469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:37 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Voor de verhuur heb je geen hypotheekrenteaftrek.
Niemand had het over een box 1 vergoeding. Ken je het Nederlandse systeem nog wel of is het Ierse beter
pi_212056488
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Niemand had het over een box 1 vergoeding. Ken je het Nederlandse systeem nog wel of is het Ierse beter
Ja hoor, ik ken het Nederlandse systeem en ik kan je ook vertellen dat het fiscaal op dit moment nog steeds niet interessant is om je vastgoed over te zetten van box 3 naar box 2. Wat jij hier wel insinueert.
pi_212056885
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:40 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ja hoor, ik ken het Nederlandse systeem en ik kan je ook vertellen dat het fiscaal op dit moment nog steeds niet interessant is om je vastgoed over te zetten van box 3 naar box 2. Wat jij hier wel insinueert.
De VPB belasting zal uitgesteld worden in ieder geval over de waarde toename.
En de lopende fiscale kosten in box 3 zijn wel erg fors t.o.v. het rendement. Zeker als daar schuld bij zit. Dan gaat dat veel gemakkelijker via box 2.
pi_212096830
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 18:33 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Misschien hebben die mensen toen ze er kwam wonen wel flink verknutseld, maar sinds die tijd niet meer. Vaak is het een totaalplaatje, jaren 70 groene/bruine badkamer en keuken, schrootjes, donkere plavuizen en bijpassende meubels. Ik kan hem zo snel niet meer vinden, maar eerder deze week zag ik op Funda nog zo'n huis, met eettafel, stoelen en zo'n geknoopt tafelkleed zoals mijn oma altijd had. Oma is in 1987 gaan hemelen.
Dit is niet het huis wat ik eerder zag, maar vandaag kwam er eentje in mijn woonplaats op Funda die ook in deze categorie valt.
https://www.funda.nl/koop(...)-haarlemmerweg-51-b/

Beige/bruine tegels, gaskachels (geen CV), deels schrootjes op wand/plafond, energielabel G, gedeeltelijk dubbel glas.
Zit wel een garage bij, scheelt weer een parkeervergunning, als je die tenminste niet gebruikt voor allerlei troep.
pi_212113591
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 22:00 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Dit is niet het huis wat ik eerder zag, maar vandaag kwam er eentje in mijn woonplaats op Funda die ook in deze categorie valt.
https://www.funda.nl/koop(...)-haarlemmerweg-51-b/
8)7

Echt, om in katzwijm te vallen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212113713
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 22:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
De VPB belasting zal uitgesteld worden in ieder geval over de waarde toename.
En de lopende fiscale kosten in box 3 zijn wel erg fors t.o.v. het rendement. Zeker als daar schuld bij zit. Dan gaat dat veel gemakkelijker via box 2.
En als je van de woning af wilt, verkoop je gewoon de holding in plaats van de woning met 10,4% overdrachtsbelasting.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212113824
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:59 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En als je van de woning af wilt, verkoop je gewoon de holding in plaats van de woning met 10,4% overdrachtsbelasting.
Ah, lol, eeuwige belastingontwijking.
Misschien handig om dat tegen te gaan tenzij familiair verband oid.
Overigens is waardevermeerdering vaak gewoon pure uitholling van de waarde van de munteenheid en gewoon onterecht.
Belasting over inflatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 21-01-2024 10:12:32 ]
pi_212113943
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 10:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ah, lol, eeuwige belastingontwijking.
Misschien handig om dat tegen te gaan tenzij familiair verband oid.

Misschien zou het een betere oplossing zijn als de wetgever eerst een zou nadenken over de consequenties. Als je de belastingdruk aan de ene kant (overdrachtbelasting en box 3) fors omhoogschroeft, is het niet meer dan logisch dat er een verplaatsing naar andere constructies plaatsvindt.

Als ik kan kiezen tussen onrendabel veel belasting betalen of mijn belastingdruk beperken, dan kies ik ook voor dat laatste. Ik ben geen barmhartige samaritaan ofzo.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212115041
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 10:18 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Misschien zou het een betere oplossing zijn als de wetgever eerst een zou nadenken over de consequenties. Als je de belastingdruk aan de ene kant (overdrachtbelasting en box 3) fors omhoogschroeft, is het niet meer dan logisch dat er een verplaatsing naar andere constructies plaatsvindt.

Als ik kan kiezen tussen onrendabel veel belasting betalen of mijn belastingdruk beperken, dan kies ik ook voor dat laatste. Ik ben geen barmhartige samaritaan ofzo.
Misschien is die vraag wat te hoog gegrepen voor een coke snuiver met te groot ego als Hugo.
Ik bedoel, temper je verwachtingen ;)
pi_212264663
Weet niet of het helemaal in het topic past maar ik zie bij ons in de buurt steeds vaker huizen zonder eigen parkeerplaats maar mét elektrische laadpaal in de voortuin. In feite claimen ze dan de vrije parkeerzone voor hun huis als eigen parkeerplaats.

Is hier eigenlijk al beleid op? Er zijn miljoenen (rijtes)huizen in Nederland zonder eigen parkeerplek. Of is het gewoon een kwestie van overleggen met de buren en het dan maar gewoon doen?
pi_212264715
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Weet niet of het helemaal in het topic past maar ik zie bij ons in de buurt steeds vaker huizen zonder eigen parkeerplaats maar mét elektrische laadpaal in de voortuin. In feite claimen ze dan de vrije parkeerzone voor hun huis als eigen parkeerplaats.

Is hier eigenlijk al beleid op? Er zijn miljoenen (rijtes)huizen in Nederland zonder eigen parkeerplek. Of is het gewoon een kwestie van overleggen met de buren en het dan maar gewoon doen?
Wat denk je van de mensen die gootjes aanleggen voor hun kabel om zo te voorkomen dat ze op de openbare weg (stoep) een obstakel vormen voor mensen die slechter te been zijn? Moet allemaal maar kunnen blijkbaar..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212264813
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat denk je van de mensen die gootjes aanleggen voor hun kabel om zo te voorkomen dat ze op de openbare weg (stoep) een obstakel vormen voor mensen die slechter te been zijn? Moet allemaal maar kunnen blijkbaar..
Zoals je het nu verwoordt is dat toch juist een sympathieke actie? :P Of begrijp ik je nu verkeerd? Het in feite claimen van een parkeerplek door een laadpaal neer te zetten lijkt me van een andere orde.
pi_212264855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zoals je het nu verwoordt is dat toch juist een sympathieke actie? :P Of begrijp ik je nu verkeerd? Het in feite claimen van een parkeerplek door een laadpaal neer te zetten lijkt me van een andere orde.
Nou, ik borduur even voort op wat jij zegt: in hoeverre is het dus toegestaan dat men de plek recht voor het huis claimt door zo'n laadpaal en gootje aan te leggen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')