Ik had dit een paar jaar eerder al bij Triodos - daar kun je je nieuwe energielabel doorsturen en wordt je rente bijgesteld, ook binnen de rentevastperiode. Dit is de enige reden waarom ik nu nog wat PV panelen bijleg op de schuur, kan er nog 0.1% vanaf.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:02 schreef Anton91 het volgende:
Hoe werkt dat tegenwoordig met hypotheken en energielabels?
Je kunt in sommige gevallen een lagere rente krijgen voor de lopende hypotheek als de LTV ratio omlaag gaat, maar je hebt van bijv Rabobank ook verschillende rentes bij verschillende energielabels. Stel je koopt een woning met energielabel B en met een hypotheek van Rabobank (rabobank basis), maar na een aantal aanpassingen kun je de woning opnieuw laten keuren met als gevolg energielabel A, krijg je dan een betere rente of zit je eraan vast.
Klopt, maar er zijn hier verschillende huizen met een eigen laadpaal en zonder eigen oprit, en gezien zo'n ingetegelde kabelgoot niet mag leggen ze de kabel los over de stoep, wat ook niet magquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt niet kunnen.
Zo'n ingetegelde kabelgoot is een stuk veiliger, en rollatorvriendelijker dan los op de stoep of zo'n losse afdekplaat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Echt rollator vriendelijk ziet het er niet uit.
Eigenlijk vind ik het ronduit asociaal. Het is toe-eigenen van publieke ruimte.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn hier verschillende huizen met een eigen laadpaal en zonder eigen oprit, en gezien zo'n ingetegelde kabelgoot niet mag leggen ze de kabel los over de stoep, wat ook niet mag
[..]
Zo'n ingetegelde kabelgoot is een stuk veiliger, en rollatorvriendelijker dan los op de stoep of zo'n losse afdekplaat.
Dat probleem is hier eigenlijk niet, parkeerruimte zat en iedereen heeft zijn/haar auto eigenlijk toch altijd op dezelfde plek staan, dus die onveilige losliggende kabels storen me meer.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het ronduit asociaal. Het is toe-eigenen van publieke ruimte.
Bovendien worden openbare parkeerplaatsen dan opeens semi-privé. Want ik zie de ruzies al aankomen als iemand anders daar gaat parkeren.
Dan is het maar goed dat ik niet bij jullie in de buurt woon.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat probleem is hier eigenlijk niet, parkeerruimte zat en iedereen heeft zijn/haar auto eigenlijk toch altijd op dezelfde plek staan, dus die onveilige losliggende kabels storen me meer.
En die ene kut die altijd haar Swift half op de stoep en half op de weg voor haar huis zet, terwijl er tegenover haar huis en naast het huis van de buren vrije parkeerplaatsen zat zijn.
Dan nog is het je prive parkeerplaats niet.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:47 schreef Leandra het volgende:
Ik snap dat het een punt is als er altijd strijd om een parkeerplaats voor de deur is, maar als er voldoende parkeerruimte voor de deur is dan is die strijd er ook niet.
Daarom zou ik die ingetegelde kabelgoten ideaal vinden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat ik niet bij jullie in de buurt woon.![]()
Want sinds mijn moeder vaak over losse stoeptegels valt met haar rollator, heb ik geen moeite om de gemeente te bellen om het opnieuw te laten bestraten (wat ze ook gewoon doen). Dus ik zou de handhaving bellen als zoiets bij haar in de buurt plaats zou vinden.
Die stoep hoort voor iedereen toegankelijk te zijn. En is je prive eigendom niet. Ronduit asociaal.
Hier ook niet, maar ik zie het al gebeuren dat je ‘s avonds laat nog je auto “mag” verzetten omdat de buren moeten laden en je op “hun” plekje staat.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet, ik stel alleen dat het hier qua parkeerplaatsen geen probleem is.
Nou ja, dat punt heb je hier dus eigenlijk nooit bij de huizen die een eigen laadpaal maar geen eigen parkeerplaats hebben.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier ook niet, maar ik zie het al gebeuren dat je ‘s avonds laat nog je auto “mag” verzetten omdat de buren moeten laden en je op “hun” plekje staat.
In dat voorbeeld ligt de kabel daar dus 24/7.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom zou ik die ingetegelde kabelgoten ideaal vinden.
En dan wel een stevige graag.
https://www.vanwalraven.c(...)voor-laadkabel-900mm
Ik weet niet wat je gemeente erover besloten heeft. Er zijn gemeentes waar het mag.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, dat punt heb je hier dus eigenlijk nooit bij de huizen die een eigen laadpaal maar geen eigen parkeerplaats hebben.
Die auto's staan eigenlijk altijd voor hetzelfde huis.
Maar goed, zoiets locatie-afhankelijk wel of niet toestaan binnen een gemeente wordt ook weer feest.
Maar als er voor een rijtje van 7 woningen 8 parkeerplaatsen zijn plus 8 aan de andere kant van de straat, waar geen huizen staan en ook geen huizen zullen komen.
Dan kan iedereen gewoon één auto voor de deur parkeren, zonder dat er een probleem ontstaat.
En ja, ik weet dat dit niet de standaard is, maar zoals de situatie nu is, met losliggende kabels op de stoep, is het gevaarlijker, onnodig gevaarlijk in deze, want een kabelgoot zou geen parkeeroverlast opleveren.
De horror! Zelfs zonder laadpalen heb ik hier al buurmannen die waanbeelden hebben over stukjes straat die van hun zouden zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier ook niet, maar ik zie het al gebeuren dat je ‘s avonds laat nog je auto “mag” verzetten omdat de buren moeten laden en je op “hun” plekje staat.
Bij een vriendin was er al ruzie tussen buurmannen bij de openbare laadpaal op het algemene parkeerpleintje.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De horror! Zelfs zonder laadpalen heb ik hier al buurmannen die waanbeelden hebben over stukjes straat die van hun zouden zijn.
Of dat je visite hebt en die parkeren gewoon op die publieke plek (wat mag), en krijg je gezeik met je buren omdat ze niet kunnen laden... Dit wordt zo'n enorm gezeik, koop geen elektrische auto als je geen eigen laadplek of voldoende publieke laadplekken hebt.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja sommige mensen denken dat de openbare parkeerplaatsen tegenover het huis van hen zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De horror! Zelfs zonder laadpalen heb ik hier al buurmannen die waanbeelden hebben over stukjes straat die van hun zouden zijn.
Iemand trouwens een idee wat de invloed van maatregelen op een oud energielabel is?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:56 schreef moonhammer het volgende:
[..]
Ik had dit een paar jaar eerder al bij Triodos - daar kun je je nieuwe energielabel doorsturen en wordt je rente bijgesteld, ook binnen de rentevastperiode. Dit is de enige reden waarom ik nu nog wat PV panelen bijleg op de schuur, kan er nog 0.1% vanaf.
Edit: helft vergeten - zou het vreemd vinden als dat bij andere banken niet kan. Werkt dat in de basis inderdaad niet als een bijstelling van je LTV?
Daarom het beste een eigen laadpaal, anders niet beginnen aan zo'n tablet op wielen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het gevoel zou hebben een betere energielabel te krijgen door een nieuwe meting uit te laten voeren zou ik het zeker doen. Want ik denk dat het animo voor een woning met een beter energielabel wel hoger is.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iemand trouwens een idee wat de invloed van maatregelen op een oud energielabel is?
Ik ga mijn woning verkopen maar heb een oud C label. In de tussentijd wat zaken aangepakt maar benieuwd naar wat een nieuw label zou doen. Wil daar echter geen 500 euro voor betalen .
Als je nu een A-label zou hebben (weet niet wat je aangepast hebt), kan het zomaar meer opleveren dan die ¤ 500quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iemand trouwens een idee wat de invloed van maatregelen op een oud energielabel is?
Ik ga mijn woning verkopen maar heb een oud C label. In de tussentijd wat zaken aangepakt maar benieuwd naar wat een nieuw label zou doen. Wil daar echter geen 500 euro voor betalen .
Dit ja. Al wordt het een B-label, dan nog haal je die 500 euro er wel uit.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu een A-label zou hebben (weet niet wat je aangepast hebt), kan het zomaar meer opleveren dan die ¤ 500
Energielabel C is toch al niet zo bar slecht? Geef evt. aan welke extra maatregelen al zijn genomen. Overigens heb ik in 2023 een huis verkocht, energielabel helemaal nieuw. Kostte een stuk minder.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ja klopt punt is dat het ook de andere kant uit kan vallen. Ik weet namelijk niet wat de vorige bewoners opgegeven hebben. Zoveel heb ik er ook niet aangedaan.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu een A-label zou hebben (weet niet wat je aangepast hebt), kan het zomaar meer opleveren dan die ¤ 500
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |