Dat is precies de reden dat gemeentes vaak niet akkoord gaan met zo'n (afgedekt) gootje.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, ik borduur even voort op wat jij zegt: in hoeverre is het dus toegestaan dat men de plek recht voor het huis claimt door zo'n laadpaal en gootje aan te leggen?
Dan bedoelen we hetzelfde ja! Ik ben dus benieuwd of iemand hier weet of daar al wet en regelgeving voor bestaat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, ik borduur even voort op wat jij zegt: in hoeverre is het dus toegestaan dat men de plek recht voor het huis claimt door zo'n laadpaal en gootje aan te leggen?
Toch zie ik het echt steeds meer nu.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat gemeentes vaak niet akkoord gaan met zo'n (afgedekt) gootje.
Terwijl een afgedekt gootje het voetpad wel een stuk veiliger maakt natuurlijk.
Ik weet dat de gemeente Den Haag dit inderdaad niet toestaat. Weet eigenlijk alleen niet goed waar ze dat precies vastgelegd hebben.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan bedoelen we hetzelfde ja! Ik ben dus benieuwd of iemand hier weet of daar al wet en regelgeving voor bestaat.
Ja, ik ook, en vaak juist niet terwijl het beter zou zijn als er wel een gootje lag, want parkeerplekken zat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch zie ik het echt steeds meer nu.
Ik denk dat we nu 2 dingen een beetje door elkaar halen. Ten eerste hebben we het volgens mij allebei over dit:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik ook, en vaak juist niet terwijl het beter zou zijn als er wel een gootje lag, want parkeerplekken zat.
Of meer laadpunten langs de openbare weg, i.c. op de parkeerplaatsen bij woningen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tegelijkertijd zie ik met de verduurzaming ook niet echt een andere optie dan dit toch maar toe te staan.
Ik zie nog geregeld dit soort obstakels:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik heb nog nooit gezien dat er een grote rubberen kabel op de stoep lag dus volgens mij moeten die dingen altijd gewoon netjes in de stoep worden weggewerkt. Of vergis ik me daarin?
Dat is wel echt lachwekkend ja. Belgische toestanden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie nog geregeld dit soort obstakels:
[ afbeelding ]
Dat vind ik dus echt niet kunnen..
Dan zullen de gemeentes dat dus massaal moeten gaan financieren? Lijkt me ook geen goedkope hobby.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Of meer laadpunten langs de openbare weg, i.c. op de parkeerplaatsen bij woningen.
Hier in de wijk liggen ze gewoon over de stoep.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu 2 dingen een beetje door elkaar halen. Ten eerste hebben we het volgens mij allebei over dit:
[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit gezien dat er een grote rubberen kabel op de stoep lag dus volgens mij moeten die dingen altijd gewoon netjes in de stoep worden weggewerkt. Of vergis ik me daarin?
Maar waar mij het dus vooral om gaat is dat die slang vaak niet naar een eigen parkeerplek leidt maar naar een algemene parkeerstrook voor de deur of soms zelfs gewoon naar de straat. (waar dan aan weerszijden auto's op de straat staan geparkeerd) Dat is erg ingewikkeld omdat je dan dus overal opgeëiste parkeerplekken krijgt terwijl mensen daar eigenlijk geen recht op hebben.
Tegelijkertijd zie ik met de verduurzaming ook niet echt een andere optie dan dit toch maar toe te staan.
Belachelijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier in de wijk liggen ze gewoon over de stoep.
Vooralsnog keurt de gemeente zo'n kabelgoot nog niet goed.
Mag hopen dat mensen die zulke gootjes aanleggen ook 100% verantwoordelijk zijn als mensen erdoor komen te vallen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie nog geregeld dit soort obstakels:
[ afbeelding ]
Dat vind ik dus echt niet kunnen..
Bij Rabobank zit je vast aan je rente tijdens de periode dat je het hebt vastgezet. Als je je rente opnieuw vastzet krijg je korting als je energielabel A is.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:02 schreef Anton91 het volgende:
Hoe werkt dat tegenwoordig met hypotheken en energielabels?
Je kunt in sommige gevallen een lagere rente krijgen voor de lopende hypotheek als de LTV ratio omlaag gaat, maar je hebt van bijv Rabobank ook verschillende rentes bij verschillende energielabels. Stel je koopt een woning met energielabel B en met een hypotheek van Rabobank (rabobank basis), maar na een aantal aanpassingen kun je de woning opnieuw laten keuren met als gevolg energielabel A, krijg je dan een betere rente of zit je eraan vast.
Betwijfel of dat zo is hoor. Bij LTV is dit in ieder geval niet zo, de rente wordt bij een lagere LTV bij vrijwel alle aanbieders gewoon naar beneden bijgesteld.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:58 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Bij Rabobank zit je vast aan je rente tijdens de periode dat je het hebt vastgezet. Als je je rente opnieuw vastzet krijg je korting als je energielabel A is.
Waarom gemeentes? Tankstations zijn toch ook niet gefinancierd door gemeentes?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan zullen de gemeentes dat dus massaal moeten gaan financieren? Lijkt me ook geen goedkope hobby.
Wie gaat het dan doen? Als particulier mag je niet een laadpaal zomaar op de openbare stoep zetten lijkt mij?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom gemeentes? Tankstations zijn toch ook niet gefinancierd door gemeentes?
Ja, de ING heeft dat ook . Vandaar dat we bezig zijn met isolatie en PV-panelen. We zitten alleen nog een flinke tijd aan onze RVP vast.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:02 schreef Anton91 het volgende:
Hoe werkt dat tegenwoordig met hypotheken en energielabels?
Je kunt in sommige gevallen een lagere rente krijgen voor de lopende hypotheek als de LTV ratio omlaag gaat, maar je hebt van bijv Rabobank ook verschillende rentes bij verschillende energielabels. Stel je koopt een woning met energielabel B en met een hypotheek van Rabobank (rabobank basis), maar na een aantal aanpassingen kun je de woning opnieuw laten keuren met als gevolg energielabel A, krijg je dan een betere rente of zit je eraan vast.
Er zijn verschillende situaties waarbij je in aanmerking kunt komen voor Duurzaamheidskorting. Koop je een nieuw huis? Dan wordt de korting automatisch meegenomen in de leningsaanvraag voor de woning. Een voorwaarde hierbij is dat de woning beschikt over een geldig energielabel van minimaal A of hoger. Heb je al een Rabobank hypotheek? Ook dan kan je gebruikmaken van de korting. Je komt hiervoor in aanmerking wanneer je een nieuwe rentevasteperiode kiest of de rente omzet van variabel naar vast. Ook hiervoor moet jouw woning wel beschikken over een geldig geregistreerd energielabel van minimaal A of hoger.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Betwijfel of dat zo is hoor. Bij LTV is dit in ieder geval niet zo, de rente wordt bij een lagere LTV bij vrijwel alle aanbieders gewoon naar beneden bijgesteld.
Vergunning:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wie gaat het dan doen? Als particulier mag je niet een laadpaal zomaar op de openbare stoep zetten lijkt mij?
Dat vind ik dus echt niet kunnen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier in de wijk liggen ze gewoon over de stoep.
Vooralsnog keurt de gemeente zo'n kabelgoot nog niet goed.
Eens. Echt rollator vriendelijk ziet het er niet uit.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mag hopen dat mensen die zulke gootjes aanleggen ook 100% verantwoordelijk zijn als mensen erdoor komen te vallen.
Rvp opnieuw laten bepalen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er zijn verschillende situaties waarbij je in aanmerking kunt komen voor Duurzaamheidskorting. Koop je een nieuw huis? Dan wordt de korting automatisch meegenomen in de leningsaanvraag voor de woning. Een voorwaarde hierbij is dat de woning beschikt over een geldig energielabel van minimaal A of hoger. Heb je al een Rabobank hypotheek? Ook dan kan je gebruikmaken van de korting. Je komt hiervoor in aanmerking wanneer je een nieuwe rentevasteperiode kiest of de rente omzet van variabel naar vast. Ook hiervoor moet jouw woning wel beschikken over een geldig geregistreerd energielabel van minimaal A of hoger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |