Kun je niet kijken op funda bij woningen in de buurt?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja klopt punt is dat het ook de andere kant uit kan vallen. Ik weet namelijk niet wat de vorige bewoners opgegeven hebben. Zoveel heb ik er ook niet aangedaan.
Dat was het plan maar heb nu nieuwbouw gekocht.
Zorgt bv 2350 wp aan panelen voor een aanzienlijke verbetering van het label?
Hangt van het PV-opp. en van je huissoort af:quote:Op zondag 4 februari 2024 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik DM je even. Kan misschien wel helpen met je vraagstuk!quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iemand trouwens een idee wat de invloed van maatregelen op een oud energielabel is?
Ik ga mijn woning verkopen maar heb een oud C label. In de tussentijd wat zaken aangepakt maar benieuwd naar wat een nieuw label zou doen. Wil daar echter geen 500 euro voor betalen .
quote:Op zondag 4 februari 2024 09:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Hangt van het PV-opp. en van je huissoort af:
https://www.zonnepanelen.net/energielabel-zonnepanelen/
Lekker modernquote:De overheid kijkt voor de bepaling van het energielabel alleen naar de oppervlakte zonnepanelen en gaat uit van een waarde van 120WP per vierkante meter.
Ik DM je ook even met een tip.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iemand trouwens een idee wat de invloed van maatregelen op een oud energielabel is?
Ik ga mijn woning verkopen maar heb een oud C label. In de tussentijd wat zaken aangepakt maar benieuwd naar wat een nieuw label zou doen. Wil daar echter geen 500 euro voor betalen .
Ja dat gaat weinig zoden aan de dijk brengen ben ik bang. De mijne zijn 580 WP panelen van ca 2,2 m2.quote:
Ja van de buren maar die heeft D gekregen. Daar was echter de afgelopen 20 jaar niets meer aan gedaan.quote:Op zondag 4 februari 2024 09:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kun je niet kijken op funda bij woningen in de buurt?
En dan online kijken of het een definitief label is of een die mensen zelf hebben ingevuld.
https://www.energielabel.nl/woningen/zoek-je-energielabel/
Bij mijn moeder in de straat staan 2 openbare laadpalen, en daar staan regelmatig elektrische auto's een paar dagen geparkeerd zonder zelfs maar te laden. Terwijl er genoeg andere plekken vrij zijn. Aso's heb je altijd wel.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij een vriendin was er al ruzie tussen buurmannen bij de openbare laadpaal op het algemene parkeerpleintje.
Gasketel of warmtepomp?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja klopt punt is dat het ook de andere kant uit kan vallen. Ik weet namelijk niet wat de vorige bewoners opgegeven hebben. Zoveel heb ik er ook niet aangedaan.
Dat was het plan maar heb nu nieuwbouw gekocht.
Hr ketel uit 2017.quote:
Dan zal die 2380Wp waarschijnlijk niet tot een hoger label leiden. Tenzij je misschien nèt op de grens zit richting een hoger label.quote:
Wat staat er op het oude label als eigenschappen van de woning? Dak, gevel, vloer geïsoleerd? Type glas? Zonnepanelen?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En in dit geval rekent men niet eens met 2,3kwp.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:42 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dan zal die 2380Wp waarschijnlijk niet tot een hoger label leiden. Tenzij je misschien nèt op de grens zit richting een hoger label.
Hoezo niet?quote:Op zondag 4 februari 2024 21:14 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En in dit geval rekent men niet eens met 2,3kwp.
Hij heeft 2.2m2quote:
quote:De overheid kijkt voor de bepaling van het energielabel alleen naar de oppervlakte zonnepanelen en gaat uit van een waarde van 120WP per vierkante meter.
Volgens mij heeft hij +-9m2quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 februari 2024 22:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij +-9m2You are right. Dan is het een ruime 1kwp die telt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft panelen van ca. 2.2m2, zegt ie. Niet maar eentje toch?quote:
Wat daar staat klopt niet (meer).quote:[..]
De overheid kijkt voor de bepaling van het energielabel alleen naar de oppervlakte zonnepanelen en gaat uit van een waarde van 120WP per vierkante meter.
Welk merk/type en kun je dat aantonen (met factuur?)?quote:Op zondag 4 februari 2024 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat gaat weinig zoden aan de dijk brengen ben ik bang. De mijne zijn 580 WP panelen van ca 2,2 m2.
als je las had je geweten dat we al achter die fout waren.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:22 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Hij heeft panelen van ca. 2.2m2, zegt ie. Niet maar eentje toch?
Gelukkig maar danquote:[..]
Wat daar staat klopt niet (meer).
Ohja sorry dat ik iemand wil helpen en juist wil informeren man.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
als je las had je geweten dat we al achter die fout waren.
Ja tuurlijk heb ik een factuur. Totaal 10,5 m2 aan panelen. Vier panelen van 580 WP.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:33 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Welk merk/type en kun je dat aantonen (met factuur?)?
Als ze geregistreerd zijn bij bcrg, mag je de echte waarde gebruiken.quote:Op maandag 5 februari 2024 08:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik een factuur. Totaal 10,5 m2 aan panelen. Vier panelen van 580 WP.
Maar het is een oud label waar niets opstaat en nog zon IE is.
Heb eens even geluisterd. Conclusie van Stefan Groot is dat we de vraag nog onderschatten (vooral op basis van de laatste decennia) en we maar beter teveel kunnen bij bouwen dan te weinig.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:05 schreef nostra het volgende:
In deze aflevering van Toegevoegde Waarde hoor je alles over het Nederlandse woningtekort. De verwachting is dat het tekort van 390.000 woningen niet snel zal afnemen en eerder zal toenemen. Maar hoe weten we eigenlijk hoeveel woningen er precies nodig zijn? En kunnen we dat tekort überhaupt nog inlopen?
Daar gaan we het over hebben met Stefan Groot, huizenmarkteconoom bij de Rabobank. Hij vertelt hoe het woningtekort berekend wordt en legt uit dat dat getal lang niet alles zegt.
Ook hoor je Friso de Zeeuw. Hij houdt zich al sinds de jaren zeventig bezig met de woningbouw. Hij werkte onder meer bij het voormalige Bouwfonds, was praktijkhoogleraar gebiedsontwikkeling, gedeputeerde en wethouder. Hij vertelt wat voor woningen we zouden moeten bouwen en waar die dan moeten staan.
------------------
Presentatie: Anna Dijkman
Redactie: Anna Dijkman en Jildou Beiboer
Audiovormgeving: Gijs Friesen
https://open.spotify.com/(...)lsi=e8a606d8c12845bb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |