Zei je zelf niet al dat dat nog niet aan de orde is met de huidige bedragen? Los van deze discussie is misschien de hele luchtvaart wel enorm uit de klauwen gelopen omdat het zo enorm goedkoop is geworden. Iedereen moet het maar kunnen doen en iedereen moet maar goedkoop rommel uit china moeten kunnen laten komen. Ik zeg niet dat Jette nu vliegen maar duur moet maken en het zelf moet blijven doen, maar het is misschien wel logisch dat men kijkt naar de prijzen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:57 schreef Wirelessmouse het volgende: [..] Klopt, Rob demonstreert het issue op voorbeeldige wijze. Zelf het klimaat kunnen (blijven) afkopen, het gepeupel moet de klappen opvangen.
Behalve als het om koophuizen gaat bij de Fokkers, dan dienen de bejaarden voor een appel en een ei hun huis uit gejaagd te worden want die houden een huis bezet waar IK meer recht op heb!quote:Op zondag 31 december 2023 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wordt dit nu het argument?
Jan Modaal kon ook geen Lamborghini kopen of een villa in Bloemendaal, dus logisch toch dat je alcohol, vakantie, benzine, vlees en tabak met accijns blijft verhogen?
Dit is natuurlijk ook wel heel erg veelzeggend dat voor een habbekrats kunnen vliegen wel als een recht wordt gezien maar voor een beetje normale prijs kunnen wonen niet.quote:Op zondag 31 december 2023 13:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Behalve als het om koophuizen gaat bij de Fokkers, dan dienen de bejaarden voor een appel en een ei hun huis uit gejaagd te worden want die houden een huis bezet waar IK meer recht op heb!
Ze kunnen beter kijken naar schonere vliegtuigenquote:Op zondag 31 december 2023 13:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zei je zelf niet al dat dat nog niet aan de orde is met de huidige bedragen? Los van deze discussie is misschien de hele luchtvaart wel enorm uit de klauwen gelopen omdat het zo enorm goedkoop is geworden. Iedereen moet het maar kunnen doen en iedereen moet maar goedkoop rommel uit china moeten kunnen laten komen. Ik zeg niet dat Jette nu vliegen maar duur moet maken en het zelf moet blijven doen, maar het is misschien wel logisch dat men kijkt naar de prijzen.
Maar wat is een normale prijs?quote:Op zondag 31 december 2023 13:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook wel heel erg veelzeggend dat voor een habbekrats kunnen vliegen wel als een recht wordt gezien maar voor een beetje normale prijs kunnen wonen niet.
Ik heb in dit topic niemand iets dergelijks zien stellen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook wel heel erg veelzeggend dat voor een habbekrats kunnen vliegen wel als een recht wordt gezien maar voor een beetje normale prijs kunnen wonen niet.
quote:Op zondag 31 december 2023 13:13 schreef Shivo het volgende:
Veel plezier Rob! En als je dit leest, lekker alle zeurpieten in dit topic negeren. Ze kunnen niet de hoofd- en bijzaken onderscheiden.
Als je het kunt betalen is het toch prima? Althans dat was je argument.quote:Op zondag 31 december 2023 13:12 schreef Tocadisco het volgende:
Dat sowieso !quote:Op zondag 31 december 2023 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze kunnen beter kijken naar schonere vliegtuigen
Als het vliegen daar dan duurder van wordt prima, vind ik een stuk zinvoller dan extra betalen omdat je toch wel betaald
Geen idee wat de PVV stemmer er mee te maken heeftquote:Op zondag 31 december 2023 13:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat sowieso !
Hoewel de PVV stemmer natuurlijk voor klimaatontkenning stemt, dus die kosten ook niet ziet zitten.
Ben je hiermee geen voorstander van de vervuiler betaald? Maatschappelijke schade als wegingsfactor meenemen en afbouwen, zoals bij het emissiehandelssysteem, lijkt mij best wel een goed idee (dat we doorgeslagen zijn met roken geef ik meteen toe).quote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor een hoop mensen betekent dat het wel in de praktijk natuurlijk, wanneer je het duurder maakt.
Dan is de hypocrisie vooral dat het kennelijk niet uitmaakt of je vliegt, en hoeveel, maar of je het kan betalen.
En dat is een beetje met alles straks. Roken, biertje, vuurwerk, vlees, benzine... allemaal extra belasten om het 'te ontmoedigen', terwijl je daarmee vooral bepaalde zaken voor mensen met minder geld onbereikbaar maakt.
De wereld redden, tenminste, door vooral anderen zaken te ontzeggen die je zelf gewoon kunt blijven doen, DAT is waarom men hier kromme tenen van krijgt.
Klopt, ik denk dat het (nog) niet aan de orde is. Maar het gaat wel komen, de vliegtaks zal waarschijnlijk wel blijven stijgen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zei je zelf niet al dat dat nog niet aan de orde is met de huidige bedragen? Los van deze discussie is misschien de hele luchtvaart wel enorm uit de klauwen gelopen omdat het zo enorm goedkoop is geworden. Iedereen moet het maar kunnen doen en iedereen moet maar goedkoop rommel uit china moeten kunnen laten komen. Ik zeg niet dat Jette nu vliegen maar duur moet maken en het zelf moet blijven doen, maar het is misschien wel logisch dat men kijkt naar de prijzen.
Er is een prima alternatief, niet gaan. Of gaat familiebezoek voor het klimaat?quote:Op zondag 31 december 2023 13:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ben je hiermee geen voorstander van de vervuiler betaald? Maatschappelijke schade als wegingsfactor meenemen en afbouwen, zoals bij het emissiehandelssysteem, lijkt mij best wel een goed idee (dat we doorgeslagen zijn met roken geef ik meteen toe).
Verder denk ik dat je als maatschappij je best zou moeten doen voor de minst slechte oplossing. In het geval van vliegen tussen Argentinië en Nederland is er niet echt een alternatief, voor de vliegreis Schiphol Brussel zouden we werk moeten maken van de alternatieven en het slechte uitfaseren.
Yeah, ik was al bang dat die weer te specifiek zou zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 13:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geen idee wat de PVV stemmer er mee te maken heeft
Dus het is nog niet aan de hand en Jette kan tzt nog prima zijn aantal vluchten beperken om solidair te zijn?quote:Op zondag 31 december 2023 13:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat het (nog) niet aan de orde is. Maar het gaat wel komen, de vliegtaks zal waarschijnlijk wel blijven stijgen.
Dan automatisch natuurlijk de volgende vraag, als het nog niet aan de orde is, wat is de vliegtaks dan? Gewoon lekker geld binnenharken.
Maar dat zal Rob een zorg zijn, hij kan het toch blijven betalen.
Zo ongeveer alle conservatieve partijen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zeker niet omdat er meer partijen zijn die tegen maatregelen zijn.
Bovendien interesseert ze het ook totaal niet. Ze willen gewoon die taks niet betalen en gebruiken dit als schaamdoekje daarvoor. Dus die zeurpieten zijn het hypocrietst.quote:Op zondag 31 december 2023 13:13 schreef Shivo het volgende:
Veel plezier Rob! En als je dit leest, lekker alle zeurpieten in dit topic negeren. Ze kunnen niet de hoofd- en bijzaken onderscheiden.
Jij vliegende onverlaat ! Beter heb je conservatief gestemd anders ben je een grote hypocriet !quote:Op zondag 31 december 2023 13:54 schreef capricia het volgende:
Genoeg paupers hier op de Canarische Eilanden. Die vliegtax kan best omhoog.
Ben er zelf ook totaal niet mee bezig hoor maar als er dan wat moet gebeuren zie ik liever iets concreets dan 'gewoon' meer belasting betalen waar we dan misschien in de toekomst iets mee gaan doenquote:Op zondag 31 december 2023 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Yeah, ik was al bang dat die weer te specifiek zou zijn.
Ding is dat er enorm veel mensen stemmen voor geen klimaatmaatregelen.
Echt goeie punten kun je hier niet voor hebben en dus zullen veel van die mensen elk kulargument aangrijpen om te roepen, zoals nu met Rob op vakantie.
Natuurlijk had ik niet PVVstemmers moeten noemen. Zeker niet omdat er meer partijen zijn die tegen maatregelen zijn.
This doesn't make any sense.quote:Op zondag 31 december 2023 13:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien interesseert ze het ook totaal niet. Ze willen gewoon die taks niet betalen en gebruiken dit als schaamdoekje daarvoor. Dus die zeurpieten zijn het hypocrietst.
Dat er te pas en te onpas wordt gesproken over tokkies en paupers vind ik eigenlijk nog veel bezwaarlijker.quote:Op zondag 31 december 2023 13:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jij vliegende onverlaat ! Beter heb je conservatief gestemd anders ben je een grote hypocriet !
Ik wil helemaal niet betalenquote:Op zondag 31 december 2023 13:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien interesseert ze het ook totaal niet. Ze willen gewoon die taks niet betalen en gebruiken dit als schaamdoekje daarvoor. Dus die zeurpieten zijn het hypocrietst.
Ja en dus ook niet wanneer er een minister zat die nooit zou vliegen. Dat is het hypocriete aan een hoop van die zeurpieten hier.quote:
Ik ging vooral mee met de knipoog. Te letterlijk moet je die post niet nemen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat er te pas en te onpas wordt gesproken over tokkies en paupers vind ik eigenlijk nog veel bezwaarlijker.
Vooral wanneer het uit die oh zo inclusief-divers-tolerante hoek komt.
Van mij mag de minister drie keer de wereld rond vliegen al hij dat leuk vindquote:Op zondag 31 december 2023 14:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en dus ook niet wanneer er een minister zat die nooit zou vliegen. Dat is het hypocriete aan een hoop van die zeurpieten hier.
Het is niet zijn achterban die hier nu zo hysterisch over doet...quote:Op zondag 31 december 2023 14:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Van mij mag de minister drie keer de wereld rond vliegen al hij dat leuk vind
Lijkt me wat lastig te verkopen aan zijn achterban maar dat is zijn probleem
Ik denk dat, wanneer je het Jette vraagt, hij dit ook gewoon zal beamen. Liefst nog niet eens in de toekomst.quote:Op zondag 31 december 2023 13:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ben er zelf ook totaal niet mee bezig hoor maar als er dan wat moet gebeuren zie ik liever iets concreets dan 'gewoon' meer belasting betalen waar we dan misschien in de toekomst iets mee gaan doen
Zijn achterban bestaat ook voornamelijk uit hoogopgeleide bovenmodalen; die raak je niet, en nooit niet, met taksen, want die kunnen het gewoon betalen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is het weer haat ja?quote:Op zondag 31 december 2023 14:04 schreef Stepperoller het volgende:
Misschien kunnen alle Jetten-haters hun geliefde verbaal incontinente gewoonte voortzetten en Jetten voortaan een heks noemen, dan kan hij volgende kerst vast met de bezem naar Argentinië.
Kan je natuurlijk beter gewoon een totaalverbod doen he? Oh, en dan natuurlijk ook een uitreisverbod naar het buitenland, want je moet natuurlijk niet hebben dat hoogopgeleide bovenmodalen uitwijken naar een land waar het wel nog mag. Dat is ook niet erg solidair met het plebs.quote:Op zondag 31 december 2023 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn achterban bestaat ook voornamelijk uit hoogopgeleide bovenmodalen; die raak je niet, en nooit niet, met taksen, want die kunnen het gewoon betalen.
Daarom zie je dit soort wereldverbeterhobbyisme ook altijd in die hoek; het is betaalbaar, en je kunt je eigen zonden altijd afkopen, of het nu vlees, benzine of vliegen betreft.
Zaak is om vooral 'het plebs', 'de paupers' en 'de tokkies' te heropvoeden, en de beste manier om dat te doen is om bepaalde zaken gewoon onbetaalbaar te maken.
Vervuilen is niet zo zeer het probleem, het is zaak dat je het kan betalen.
Die hebben dan ook de centen voor allerlei regenboog-en-eenhoorn taksen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is niet zijn achterban die hier nu zo hysterisch over doet...
Je zou zelf zelfdoding kunnen overwegen als alternatief voor het klimaatquote:Op zondag 31 december 2023 13:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er is een prima alternatief, niet gaan. Of gaat familiebezoek voor het klimaat?
Ja, waarom doen ze dat niet, een totaalverbod?quote:Op zondag 31 december 2023 14:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan je natuurlijk beter gewoon een totaalverbod doen he? Oh, en dan natuurlijk ook een uitreisverbod naar het buitenland, want je moet natuurlijk niet hebben dat hoogopgeleide bovenmodalen uitwijken naar een land waar het wel nog mag. Dat is ook niet erg solidair met het plebs.
Het zijn vooral Jetten en D66 die van alles willen bepalen voor anderen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je zou zelf zelfdoding kunnen overwegen als alternatief voor het klimaat
Of voor Jetten (schoon)familiebezoek wel of niet voor klimaat gaat dat ga ik niet bepalen. Het is aan hem deze afweging voor hemzelf te maken en het is aan jou deze afweging voor jouzelf te maken. Ik vind het nogal wat dat je voor hem wilt bepalen of hij wel of niet naar zijn schoonfamilie gaat?
D66'ers moeten die taks ook betalen dus niet alleen voor anderen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is vooral Jetten en D66 die van alles willen bepalen voor anderen.
Zucht...quote:Op zondag 31 december 2023 14:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D66'ers moeten die taks ook betalen dus niet alleen voor anderen.
Knap dat jij zo'n goed inzicht heb in de financiën van zo veel Nederlanders.quote:Op zondag 31 december 2023 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zucht...
Een taks die de achterban ook gemakkelijk kan ophoesten.
Onzin?quote:Op zondag 31 december 2023 14:13 schreef Stepperoller het volgende:
Bron dat Jetten alles wil bepalen? Is een ordinaire stropop waar hij op wordt aangevallen. Tyf toch eens op met die onzin.
Ik zie hier vooral heel veel figuren die van alles voor Jetten willen bepalen. Hypocrieten.
Oh er wordt de laatste tijd steeds geschermd met tabellen waaruit blijkt dat de meeste hoogopgeleiden bij D66 en GL zitten, dat moest iets aanduiden, kennelijk.quote:Op zondag 31 december 2023 14:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Knap dat jij zo'n goed inzicht heb in de financiën van zo veel Nederlanders.
Die lui waar jij zo solidair mee claimt te zijn vliegen sowieso al niet. Juist die hoogopgeleide D66'ers zijn met een hogere vliegtaks de sjaak dus dat zou je toch als muziek in de oren moeten klinken?quote:Op zondag 31 december 2023 14:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh er wordt de laatste tijd steeds geschermd met tabellen waaruit blijkt dat de meeste hoogopgeleiden bij D66 en GL zitten, dat moest iets aanduiden, kennelijk.
Ik gebruik dat even als hypothese dat we de verafguisde 'paupers' niet daar zullen vinden.
quote:Op zondag 31 december 2023 14:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Knap dat jij zo'n goed inzicht heb in de financiën van zo veel Nederlanders.
Welke lui zijn dat?quote:Op zondag 31 december 2023 14:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die lui waar jij zo solidair mee claimt te zijn vliegen sowieso al niet. Juist die hoogopgeleide D66'ers zijn met een hogere vliegtaks de sjaak dus dat zou je toch als muziek in de oren moeten klinken?
Omdat ik zaken onderbouw.quote:Op zondag 31 december 2023 14:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik lees het nu pas. Hoe kom jij bij een beste debater titel?
Beetje een zelfde tekst als mensen met commentaar op Jette “haters” noemen. Als we maar polariseren en verschillende kampen krijgen zonder dat er echt concreet bewijs voor de haat dan wel uitkopen van die ellende is.quote:Op zondag 31 december 2023 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn achterban bestaat ook voornamelijk uit hoogopgeleide bovenmodalen; die raak je niet, en nooit niet, met taksen, want die kunnen het gewoon betalen.
Daarom zie je dit soort wereldverbeterhobbyisme ook altijd in die hoek; het is betaalbaar, en je kunt je eigen zonden altijd afkopen, of het nu vlees, benzine of vliegen betreft.
Zaak is om vooral 'het plebs', 'de paupers' en 'de tokkies' te heropvoeden, en de beste manier om dat te doen is om bepaalde zaken gewoon onbetaalbaar te maken.
Haatpas.quote:Op zondag 31 december 2023 14:26 schreef Stepperoller het volgende:
[ twitter ]
En de lemmings op FOK! lopen weer keurig in de haatpas mee
Je generaliseert net zo als mensen die alle PVV-stemmers domrechts of racist noemen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die hebben dan ook de centen voor allerlei regenboog-en-eenhoorn taksen.
quote:
Hier had je het nog over mensen met minder geld voor wie het onbereikbaar zou worden, maar spoiler alert: Dat is het nu ook al. De helft van de Nederlanders heeft uberhaupt niet gevlogen het afgelopen jaar en voor die overige helft geldt dat het aantal vliegkilometers dat ze maken sterk samenhangt met hun inkomen. Het grootste effect van een hogere vliegtaks zul je vooral zien bij de lui die rond de 2-3x modaal zitten die zich nu nog meerdere stedentripjes per jaar kunnen veroorloven. Ik weet niet echt of je die nou moet zien als de gewone man waar je heel zwaar medelijden mee moet hebben.quote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor een hoop mensen betekent dat het wel in de praktijk natuurlijk, wanneer je het duurder maakt.
Dan is de hypocrisie vooral dat het kennelijk niet uitmaakt of je vliegt, en hoeveel, maar of je het kan betalen.
En dat is een beetje met alles straks. Roken, biertje, vuurwerk, vlees, benzine... allemaal extra belasten om het 'te ontmoedigen', terwijl je daarmee vooral bepaalde zaken voor mensen met minder geld onbereikbaar maakt.
De wereld redden, tenminste, door vooral anderen zaken te ontzeggen die je zelf gewoon kunt blijven doen, DAT is waarom men hier kromme tenen van krijgt.
Met wie moet ik wel medelijden hebben?quote:Op zondag 31 december 2023 14:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
[..]
Hier had je het nog over mensen met minder geld voor wie het onbereikbaar zou worden, maar spoiler alert: Dat is het nu ook al. De helft van de Nederlanders heeft uberhaupt niet gevlogen het afgelopen jaar en voor die overige helft geldt dat het aantal vliegkilometers dat ze maken sterk samenhangt met hun inkomen. Het grootste effect van een hogere vliegtaks zul je vooral zien bij de lui die rond de 2-3x modaal zitten die zich nu nog meerdere stedentripjes per jaar kunnen veroorloven. Ik weet niet echt of je die nou moet zien als de gewone man waar je heel zwaar medelijden mee moet hebben.
Welke haat spuw ik, Stepperoller?quote:Op zondag 31 december 2023 14:30 schreef Stepperoller het volgende:
Etto verzet de doelpalen gewoon, omdat hij gewoon ongefundeerd haat wil kunnen spuwen. Dat hij daarmee een buikspreekpop van extreemrechts is interesseert hem niet.
Oh dus eigenlijk gewoon een beetje afgunst? Als Rob niet zou vliegen was die taks er immers ook.quote:Op zondag 31 december 2023 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zucht...
Een taks die de achterban ook gemakkelijk kan ophoesten.
Volgend mij zou het over de volle breedte goed zijn wanneer we wat minder de “ander” aanvielen. Of het nu gaat om PVV stemmers tokkie noemen, Gl/pvda’ers associeren met de kogel van links, Extincion Rebellion met langharige stinkende uitkeringstrekkers of D66 met hypocriete schedelmeters. Ik zie echt nul verschil tussen waarom de ene partij beledigen bezwaarlijker zou zijn dan de andere partij.quote:Op zondag 31 december 2023 13:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat er te pas en te onpas wordt gesproken over tokkies en paupers vind ik eigenlijk nog veel bezwaarlijker.
Vooral wanneer het uit die oh zo inclusief-divers-tolerante hoek komt.
Geen zorgen, reageer ook gewoon op je andere posts. Ik vind je gewoon niet altijd even sterk. Maar nu vind ik wilders binnen de politiek ook niet per se de beste debater, dus het zal ook met de criteria te maken hebben die er aan zo’n titel gehangen wordt. Ik zou voor Kaheemsaid gaan !quote:Op zondag 31 december 2023 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik zaken onderbouw.
Kun je in deze reeks ook gewoon zien.
Typisch ook dat je net die post van mij quote.
Want het spreekt van een ontiegelijke armoedigheid om elke vorm van kritiek op een ideologie weg te zetten als 'haat', al helemaal wanneer in eenzelfde reeks geen enkele weerstand heerst tegen het labelen van hele volksstammen als paupers en tokkies. Al helemaal wanneer uit diezelfde keeltjes de riedel van inclusie en tolerantie de standaard is, en ook nu grootschalig wordt ingezet om te waarschuwen tegen de PVV (hetgeen gewoon een ranzige club is, ja). Splinter-balk en zo.
Noem het gewoon 'haat', en je parkeert je opponent in een groezelig hoekje. Bekende tactiek. Een tactiek die ik dan weer doorzie en fileer.
Wellicht ligt het daaraan, die titel.
Ik vlieg nooit omdat ik een schijthekel heb aan verre reizen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus eigenlijk gewoon een beetje afgunst? Als Rob niet zou vliegen was die taks er immers ook.
Wat is jouw standpunt op dit vlak?quote:Op zondag 31 december 2023 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder gaat het mij niet enkel om vliegen; het gaat om allerhande zaken die 'ontmoedigd' moeten worden en de enige manier waarop men dat kennelijk weet te bewerkstelligen is om die zaken duurder te maken.
Elke regel over deze flapdrol is er 1 teveel...quote:Op zondag 31 december 2023 14:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wat sneu dat er 15 pagina's geschreven is aan iemand die naar Argentinië op vakantie is. Hem kennende zal hij vast ook zijn reis compenseren voor de CO2.
Dat het aantoont dat kapitalisme altijd nog sterker heerst dan zorgen omtrent wat voor groot existentialistisch probleem dan ook: klimaat, milieu, gezondheid, wonen, racisme ad infinitum.quote:Op zondag 31 december 2023 14:35 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat is jouw standpunt op dit vlak?
Wanneer verhuis je naar Noord-Korea?quote:Op zondag 31 december 2023 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet, want dat is geen Brabant.quote:Op zondag 31 december 2023 14:38 schreef Shivo het volgende:
[..]
Wanneer verhuis je naar Noord-Korea?
De praktijk wijst nou eenmaal uit dat dat werkt. Dat is iets dat we de afgelopen jaren heel goed met energie hebben kunnen zien, zodra de prijs omhoog schoot kelderde het verbruik enorm. En ja, daar zitten inderdaad nadelen aan maar het is niet zo alsof er geen nadelen zitten aan de alternatieven voor beprijzen (totaalverbod of rantsoeneren).quote:Op zondag 31 december 2023 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met wie moet ik wel medelijden hebben?
Verder gaat het mij niet enkel om vliegen; het gaat om allerhande zaken die 'ontmoedigd' moeten worden en de enige manier waarop men dat kennelijk weet te bewerkstelligen is om die zaken duurder te maken.
Dan is het een simpele optelsom. Die zaken worden voor veel mensen onbereikbaar.
En je hoeft geen 'beste debater' te zijn om te snappen dat het argument dat Jan Modaal ook geen Lamborghini kan kopen niet echt sterk is om de prijsopdrijving van benzine, tabak, alcohol, voedsel, frisdrank en ga zo maar te onderbouwen.
Maar blijkbaar is het vliegen van Rob een argument voor of tegen een beleidsmaatregel. Dus omdat Rob het geen probleem vind het te betalen is het een probleem. Maar stel dat Rob niet vloog was het ook ene probleem. Dat is het hypocriete en afgunstige eraan.quote:Op zondag 31 december 2023 14:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vlieg nooit omdat ik een schijthekel heb aan verre reizen.
Je komt echt nooit verder dan dat, Hexagon... Of het is haat, of het is afgunst. Ik wil nog niet het vliegtuig in naar een ander continent al krijg ik het gratis.
Echt super sterk.
Maar concreet? Moet de overheid zich bemoeien met schadelijk/ongezond gedrag? En zo ja: hoe dan?quote:Op zondag 31 december 2023 14:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat het aantoont dat kapitalisme altijd nog sterker heerst dan zorgen omtrent wat voor groot existentialistisch probleem dan ook.
[ afbeelding ]
Dit topic ging natuurlijk wel expliciet over vliegen. En dan zijn er best wat zaken die mogen worden gewijzigd, aangezien er voor vliegen uitzonderingen worden gemaakt, zoals dat er geen accijns op kerosine en geen btw op tickets wordt geheven. Waarmee vliegen dus een onrechtvaardig voordeel heeft boven het meer milieuvriendelijker reizen met de trein. Binnen Europa zou dat een goed alternatief kunnen zijn, ware het niet dat die prijzen veel hoger liggen dan vliegreizen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met wie moet ik wel medelijden hebben?
Dan is het een simpele optelsom. Die zaken worden voor veel mensen onbereikbaar.
En je hoeft geen 'beste debater' te zijn om te snappen dat het argument dat Jan Modaal ook geen Lamborghini kan kopen niet echt sterk is om de prijsopdrijving van benzine, tabak, alcohol, voedsel, frisdrank en ga zo maar te onderbouwen.
Wat een goede inbreng in de lopende discussie.quote:Op zondag 31 december 2023 14:43 schreef phpmystyle het volgende:
Je mertk wel dat het einde van het d66 era is ingeluid. Mensen doorzien het
Ik denk inderdaad dat het catastrofaal zal uitpakken voor die partij als mensen die sowieso onder geen enkele omstandigheid ooit op hen zouden stemmen dat alweer niet gaan doenquote:Op zondag 31 december 2023 14:43 schreef phpmystyle het volgende:
Je mertk wel dat het einde van het d66 era is ingeluid. Mensen doorzien het
Tis meer een impressie van het totaalbeeld. Ik vind dat gewoon.quote:Op zondag 31 december 2023 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een goede inbreng in de lopende discussie.
Dat bedoel ik niet, en d66 zal ook niet verdwijnen, helemaal niet.quote:Op zondag 31 december 2023 14:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het catastrofaal zal uitpakken voor die partij als mensen die sowieso onder geen enkele omstandigheid ooit op hen zouden stemmen dat alweer niet gaan doen.
Bepalen voor anderen is toch inherent aan politiek?quote:Op zondag 31 december 2023 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zijn vooral Jetten en D66 die van alles willen bepalen voor anderen.
Vreemd dat men niet begrijpt waarom dit dan weerstand oproept. Geen haat, gewoon kromme tenen.
Er valt best wat voor te zeggen om dezelfde fiscale structuur aan te houden als voor andere reisvormen. Maar dan moeten de taksen en luchtvaarbelasting erweer van af.quote:Op zondag 31 december 2023 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit topic ging natuurlijk wel expliciet over vliegen. En dan zijn er best wat zaken die mogen worden gewijzigd, aangezien er voor vliegen uitzonderingen worden gemaakt, zoals dat er geen accijns op kerosine en geen btw op tickets wordt geheven. Waarmee vliegen dus een onrechtvaardig voordeel heeft boven het meer milieuvriendelijker reizen met de trein. Binnen Europa zou dat een goed alternatief kunnen zijn, ware het niet dat die prijzen veel hoger liggen dan vliegreizen.
Tot op zekere hoogte, absoluut. En de beste manier om dat te doen is via het onderwijs, en dat al vanaf de basisschool. In educatie ligt de sleutel, niet in verboden of prijsopdrijvingen. En al helemaal niet als je als zelfde overheid het evangelie van eeuwige economische groei predikt - zoals thans al enkele decennia het geval is - plús de vrije markt hebt verheven tot grote, zo niet grootste speler in het maatschappelijk domein. Dat heeft geleid tot allerhande perverse prikkelingen en de totale ineenstorting van wat eens publieke voorzieningen waren.quote:Op zondag 31 december 2023 14:41 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar concreet? Moet de overheid zich bemoeien met schadelijk/ongezond gedrag? En zo ja: hoe dan?
Met bepalen bedoel ik in dit opzicht vooral - en dat zie je ook in dit topic weer schitterend terug - dat wanneer je de ideeën van die club niet ten volste onderschrijft, je suspect bent in moreel opzicht.quote:Op zondag 31 december 2023 14:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bepalen voor anderen is toch inherent aan politiek?
Dus sigaretten, alcohol, benzine, staatsloten, vlees, vliegtickets, enzovoort krijgen dan inkomensafhankelijke prijzen?quote:Op zondag 31 december 2023 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, absoluut. En de beste manier om dat te doen is via het onderwijs, en dat al vanaf de basisschool. In educatie ligt de sleutel, niet in verboden of prijsopdrijvingen. En al helemaal niet als je als zelfde overheid het evangelie van eeuwige economische groei predikt - zoals thans al enkele decennia het geval is - plús de vrije markt hebt verheven tot grote, zo niet grootste speler in het maatschappelijk domein.
En ga je dat wel doen door de economische factor aan te spreken, dan, vanuit het principe van gelijkwaardigheid, is inkomensafhankelijk sanctioneren eerlijker.
Als de overheid het puur over de financiële boeg gooit, waarom niet?quote:Op zondag 31 december 2023 14:51 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dus sigaretten, alcohol, benzine, staatsloten, vlees, vliegtickets, enzovoort krijgen dan inkomensafhankelijke prijzen?
Dat zou ik ook niet willen zeggen, als de klimaatpredikant is het wel beter als hij het goede voorbeeld geeft.quote:Op zondag 31 december 2023 13:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus het is nog niet aan de hand en Jette kan tzt nog prima zijn aantal vluchten beperken om solidair te zijn?
Is wel voor iets te zeggen. De porties zouden gemaximeerd moeten worden om teveel carciogeniteit of co2 emissie te beperken.quote:Op zondag 31 december 2023 14:51 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dus sigaretten, alcohol, benzine, staatsloten, vlees, vliegtickets, enzovoort krijgen dan inkomensafhankelijke prijzen?
quote:Op zondag 31 december 2023 14:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het catastrofaal zal uitpakken voor die partij als mensen die sowieso onder geen enkele omstandigheid ooit op hen zouden stemmen dat alweer niet gaan doen.
En hoe wil je dat precies voor elkaar krijgen zonder dat er enorme gevaren op het gebied van privacy en dataveiligheid aan vast kleven?quote:Op zondag 31 december 2023 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, absoluut. En de beste manier om dat te doen is via het onderwijs, en dat al vanaf de basisschool. In educatie ligt de sleutel, niet in verboden of prijsopdrijvingen. En al helemaal niet als je als zelfde overheid het evangelie van eeuwige economische groei predikt - zoals thans al enkele decennia het geval is - plús de vrije markt hebt verheven tot grote, zo niet grootste speler in het maatschappelijk domein.
En ga je dat wel doen door de economische factor aan te spreken, dan, vanuit het principe van gelijkwaardigheid, is inkomensafhankelijk sanctioneren eerlijker.
Als gedachtenexperiment een leuke ingeving maar in de praktijk natuurlijk niet haalbaar.quote:Op zondag 31 december 2023 14:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe wil je dat precies voor elkaar krijgen zonder dat er enorme gevaren op het gebied van privacy en dataveiligheid aan vast kleven?
Nou, dat doet de overheid niet, want ook op allerlei andere manieren stuurt de overheid daarin. Denk aan het rookverbod in de horeca, of voorlichting op school over de effecten van alcohol.quote:Op zondag 31 december 2023 14:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als de overheid het puur over de financiële boeg gooit, waarom niet?
Ik wil niks bepalen voor hem (of wie dan ook), het is echter wel degelijk een prima alternatief als je heel erg begaan bent met het klimaat.quote:Op zondag 31 december 2023 14:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je zou zelf zelfdoding kunnen overwegen als alternatief voor het klimaat
Of voor Jetten (schoon)familiebezoek wel of niet voor klimaat gaat dat ga ik niet bepalen. Het is aan hem deze afweging voor hemzelf te maken en het is aan jou deze afweging voor jouzelf te maken. Ik vind het nogal wat dat je voor hem wilt bepalen of hij wel of niet naar zijn schoonfamilie gaat?
Mag hij dan totaal niet vliegen? Het is ook geen predikant.quote:Op zondag 31 december 2023 14:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet willen zeggen, als de klimaatpredikant is het wel beter als hij het goede voorbeeld geeft.
Een soort nivellering? Zouden we dat dan niet beter over inkomen en vermogen kunnen doen?quote:Op zondag 31 december 2023 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja dit ja, dat hoogopgeleide wordt er altijd bijgehaald om PVV stemmers de grond in te boren. Dat zijn de simpele en domme arbeiders. Als je een beetje hersenen hebt stem je D66.quote:Op zondag 31 december 2023 14:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh er wordt de laatste tijd steeds geschermd met tabellen waaruit blijkt dat de meeste hoogopgeleiden bij D66 en GL zitten, dat moest iets aanduiden, kennelijk.
Ik gebruik dat even als hypothese dat we de verafguisde 'paupers' niet daar zullen vinden.
Irrelevant: zijn schadelijke en ongezonde dingen ineens minder schadelijk en ongezond wanneer je ze kunt betalen?quote:Op zondag 31 december 2023 14:58 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, dat doet de overheid niet, want ook op allerlei andere manieren stuurt de overheid daarin. Denk aan het rookverbod in de horeca, of voorlichting op school over de effecten van alcohol.
Bovendien is zo'n systeem compleet onuitvoerbaar. Met je loonstrook in de hand naar de kroeg? Je buurvrouw met een uitkering in het vervolg je boodschappen laten doen?
Only a Sith deals in absolutes.quote:Op zondag 31 december 2023 15:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Irrelevant: zijn schadelijke en ongezonde dingen ineens minder schadelijk en ongezond wanneer je ze kunt betalen?
Nee, dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik zei dat inkomensafhankelijke prijzen onuitvoerbaar zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 15:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Irrelevant: zijn schadelijke en ongezonde dingen ineens minder schadelijk en ongezond wanneer je ze kunt betalen?
Dat gebeurt al.quote:Op zondag 31 december 2023 15:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een soort nivellering? Zouden we dat dan niet beter over inkomen en vermogen kunnen doen?
Akkoord. En wat is jouw standpunt?quote:Op zondag 31 december 2023 15:09 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik zei dat inkomensafhankelijke prijzen onuitvoerbaar zijn.
Omdat het volslagen onuitvoerbaar is natuurlijk. Maar geweldig nieuws: Als het onuitvoerbaar blijkt dan blijft natuurlijk alleen nog maar het boterzachte alternatief (voorlichting) over waardoor ze zelf gewoon lekker goedkoop door kunnen blijven vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:11 schreef Hexagon het volgende:
Een inkomensafhankelijke vliegtaks. Prima hoor, ik hoor die zeikerds er echter nooit over.
Ik ben voor het belasten van kerosine en andere schadelijke zaken en voor het subsidiëren van gezonde/onschadelijke alternatieven en voor het fors verkleinen van de inkomensverschillen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Akkoord. En wat is jouw standpunt?
Van mij mag hij hoor, het heeft alleen tot gevolg dat hij wat minder serieus genomen wordt. Het doet toch wel flink wat afbreuk aan zijn titel "klimaatdominee" zoals je kunt zien.quote:Op zondag 31 december 2023 15:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mag hij dan totaal niet vliegen? Het is ook geen predikant.
Dan doet ie vast het licht uit.quote:
Zou hij er echt mee zitten dat mensen die hem sowieso al niet serieus namen hem nu nog minder serieus nemen?quote:Op zondag 31 december 2023 15:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Van mij mag hij hoor, het heeft alleen tot gevolg dat hij wat minder serieus genomen wordt. Het doet toch wel flink wat afbreuk aan zijn titel "klimaatdominee" zoals je kunt zien.
Hij ligt nu in bed te huilen omdat mensen die toch al nooit op hem zouden stemmen dat nu echt niet meer zouden doen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou hij er echt mee zitten dat mensen die hem sowieso al niet serieus namen hem nu nog minder serieus nemen?
Hm, het schept een beetje een sentiment waarbij het dus wel prima is om te vervuilen, zolang je er de portemonnee maar voor kan en wil trekken. Het klimaat moet verbeteren, maar dat is blijkbaar toch net even wat minder dringend wanneer je er een door de mensheid gecreëerd ding als geld tegenaan kan gooien. Alsof het klimaat en daarmee het leven op deze aarde daar boodschap aan heeft. Vind ik raar.quote:Op zondag 31 december 2023 13:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ben je hiermee geen voorstander van de vervuiler betaald? Maatschappelijke schade als wegingsfactor meenemen en afbouwen, zoals bij het emissiehandelssysteem, lijkt mij best wel een goed idee (dat we doorgeslagen zijn met roken geef ik meteen toe).
Verder denk ik dat je als maatschappij je best zou moeten doen voor de minst slechte oplossing. In het geval van vliegen tussen Argentinië en Nederland is er niet echt een alternatief, voor de vliegreis Schiphol Brussel zouden we werk moeten maken van de alternatieven en het slechte uitfaseren.
Welnee, het is niet dat wanneer hij nooit vloog die zeikerds ineens die taks wel willen betalen. Dat is het hypocriete aan dit gejank.quote:Op zondag 31 december 2023 15:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Van mij mag hij hoor, het heeft alleen tot gevolg dat hij wat minder serieus genomen wordt. Het doet toch wel flink wat afbreuk aan zijn titel "klimaatdominee" zoals je kunt zien.
Vind ik inderdaad ook een beetje de consequentie van 'aan de andere kant van de wereld gaan wonen'.quote:Op zondag 31 december 2023 13:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er is een prima alternatief, niet gaan. Of gaat familiebezoek voor het klimaat?
Valse frame. Of denk je dat hier alleen maar rechts-radicalen posten (al lijkt dat soms best zo)?quote:Op zondag 31 december 2023 13:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is "als het niet anders kan", 1x per jaar naar Argentinie om je schoonfamilie te zien? 10x per jaar voor je werk? 2 uur in het vliegtuig om naar Barcelona te gaan of 18 uur met de trein? Naar Turkije om je ogen te laten laseren? Voetbalelftallen in de Champions League? Interlands Nederlands elftal? Ontstressen in Alanya? Het formule 1 circus?quote:Op zondag 31 december 2023 15:16 schreef Stepperoller het volgende:
De opvatting van iemand als Jetten is juist dat je alleen moet vliegen als het niet anders kan, en niet voor weekendjes naar Parijs. En dat het duurder moet worden. Aan wat hij doet is precies niets hypocriet.
Is ook raar, maar het is wel de minst slechte optie die er is. Een totaalverbod op uitstoot is te drastisch en aan rantsoeneren hangen allerlei privacy-/ en uitvoeringsproblemen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Hm, het schept een beetje een sentiment waarbij het dus wel prima is om te vervuilen, zolang je er de portemonnee maar voor kan en wil trekken. Het klimaat moet verbeteren, maar dat is blijkbaar toch net even wat minder dringend wanneer je er een door de mensheid gecreëerd ding als geld tegenaan kan gooien. Alsof het klimaat en daarmee het leven op deze aarde daar boodschap aan heeft. Vind ik raar.
Zijn achterban lijkt toch flink fan van het kunnen afkopen van vervuiling. Dus die zullen er niet zo'n moeite mee hebben.quote:Op zondag 31 december 2023 14:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit ja. Het wel of niet kunnen betalen wordt op deze manier belangrijker gemaakt dan het daadwerkelijke terugdringen van vervuiling.quote:Op zondag 31 december 2023 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee, maar je zag het resultaat van de huidige verkiezingen... dat was geen dikke winst. Blijkbaar zijn er ook twijfelaars die zich door dit gedrag af laten schrikken. De mensen die D66 niks vinden verliest hij hierdoor niet nee, maar de twijfelaars....quote:Op zondag 31 december 2023 15:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou hij er echt mee zitten dat mensen die hem sowieso al niet serieus namen hem nu nog minder serieus nemen?
Ik zie hier in ieder geval niemand posten "Rob is niet recht in de leer genoeg! Motie van wantrouwen er tegenaan en Esther Ouwehand als minister!"quote:Op zondag 31 december 2023 15:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Valse frame. Of denk je dat hier alleen maar rechts-radicalen posten (al lijkt dat soms best zo)?
Ik vind 'de vervuiler betaalt' ook niet ideaal, maar nu doen we aan het subsidiëren van de vervuiler en daar moeten we mi wel echt vanaf.quote:Op zondag 31 december 2023 15:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Hm, het schept een beetje een sentiment waarbij het dus wel prima is om te vervuilen, zolang je er de portemonnee maar voor kan en wil trekken. Het klimaat moet verbeteren, maar dat is blijkbaar toch net even wat minder dringend wanneer je er een door de mensheid gecreëerd ding als geld tegenaan kan gooien. Alsof het klimaat en daarmee het leven op deze aarde daar boodschap aan heeft. Vind ik raar.
Ik gun het hem best. Ik vind het alleen nogal hypocriet wanneer hij de mond zo vol heeft over de immense noodzaak om het klimaat te verbeteren. Hij geeft er op deze manier blijk van dat hij het wel of niet kunnen betalen van vervuiling belangrijker vindt.quote:Op zondag 31 december 2023 14:19 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben geen Jetten fan maar ik gun die man een heerlijke vakantie in Argentinië met zijn schoonfamilie
Vooral weer een hoop fophef. Zelfde argument dat gebruikt wordt als miljonairs vinden dat er best wat meer belasting geheven mag worden op rijke personen... "Waarom geven ze dan gewoon niet wat extra dan"quote:Op zondag 31 december 2023 14:13 schreef Stepperoller het volgende:
Bron dat Jetten alles wil bepalen? Is een ordinaire stropop waar hij op wordt aangevallen. Tyf toch eens op met die onzin.
Ik zie hier vooral heel veel figuren die van alles voor Jetten willen bepalen. Hypocrieten.
Is het niet net zo goed een vals frame om voor te wenden dat alleen rechts-radicalen zich daar schuldig aan zouden maken? dit topic laat duidelijk het tegendeel zienquote:Op zondag 31 december 2023 15:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Valse frame. Of denk je dat hier alleen maar rechts-radicalen posten (al lijkt dat soms best zo)?
Precies, sommige dingen hebben nu eenmaal consequenties. Wel piepen (om in hexagons terminologie te blijven) rokende en bier drinkende paupers die naar Alanya gaan maar Rob Jetten die een relatie heeft met iemand van de andere kant van de wereld en daardoor wel "moet" vliegen prima vinden.quote:Op zondag 31 december 2023 15:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind ik inderdaad ook een beetje de consequentie van 'aan de andere kant van de wereld gaan wonen'.
Valse frame. Ik zit aan de meest linkse kant van het spectrum en dit doet mij toch ook fronsen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:26 schreef Stepperoller het volgende:
[ twitter ]
En de lemmings op FOK! lopen weer keurig in de haatpas mee
Rob is niet recht in de leer genoeg.quote:Op zondag 31 december 2023 15:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie hier in ieder geval niemand posten "Rob is niet recht in de leer genoeg! Motie van wantrouwen er tegenaan en Esther Ouwehand als minister!"
Het boeit ze dus eigenlijk geen reet en ze willen gewoon die taks niet betalen.
Prima als ze naar Alanya gaan. Als ze die taks maar betalen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, sommige dingen hebben nu eenmaal consequenties. Wel piepen (om in hexagons terminologie te blijven) rokende en bier drinkende paupers die naar Alanya gaan maar Rob Jetten die een relatie heeft met iemand van de andere kant van de wereld en daardoor wel "moet" vliegen prima vinden.
Het niets geven om het klimaat is toch vooral een radicaal rechts dingetje in Nederland? Is er een partij links van het midden die aan klimaatontkenning doet dan?quote:Op zondag 31 december 2023 15:25 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is het niet net zo goed een vals frame om voor te wenden dat alleen rechts-radicalen zich daar schuldig aan zouden maken? dit topic laat duidelijk het tegendeel zien
Dus het gaat om het betalen/afkopen, dat klimaat interesseert je geen reet?quote:Op zondag 31 december 2023 15:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Prima als ze naar Alanya gaan. Als ze die taks maar betalen.
Dus Rob zou eigenlijk stappen moeten zetten richting een persoonlijk CO2 budget dat beperkt hoe veel je mag uitstoten?quote:Op zondag 31 december 2023 15:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Rob is niet recht in de leer genoeg.
Dat boeit me allemaal niet eens zozeer. Het klimaat geeft er gewoon geen fuck om dat een deel van ons de middelen heeft, in de vorm van cijfertjes op een computer, om vervuiling af te kunnen kopen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, sommige dingen hebben nu eenmaal consequenties. Wel piepen (om in hexagons terminologie te blijven) rokende en bier drinkende paupers die naar Alanya gaan maar Rob Jetten die een relatie heeft met iemand van de andere kant van de wereld en daardoor wel "moet" vliegen prima vinden.
Dus een totaalverbod op vliegen dan maar? En eigenlijk ook op niet-elektrisch rijden en het verwarmen van je huis op gas, voor het klimaat maakt het immers ook niet uit of de uitstoot nou uit een vliegtuig of een uitlaat van een auto komt.quote:Op zondag 31 december 2023 15:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat boeit me allemaal niet eens zozeer. Het klimaat geeft er gewoon geen fuck om dat een deel van ons de middelen heeft, in de vorm van cijfertjes op een computer, om vervuiling af te kunnen kopen.
Het leidt onder de streep tot minder gemakzuchtige vluchtjes omdat het toch zo goedkoop is. En de opbrengsten kun je in maatregelen steken om schoner energie op te wekken. Dus het geeft wel degelijk resultaat. Maar de vakantie naar Alanya van Henk en Ingrid mag gewoon doorgaan.quote:Op zondag 31 december 2023 15:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus het gaat om het betalen/afkopen, dat klimaat interesseert je geen reet?
Nee Rob moeten stappen zetten in bewustwording, dat mensen uit zichzelf gaan denken dat vliegen wel wat minder kan. Niet de D66 methode van laten we er wat belastingen opgooien zodat ik zelf wel alles kan doen en de klappen door het plebs worden opgevangen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus Rob zou eigenlijk stappen moeten zetten richting een persoonlijk CO2 budget dat beperkt hoe veel je mag uitstoten?
Alsof we daar niet al decennia mee bezig zijn met nauwelijks effecten. Kom er dan ook gewoon eerlijk vooruit dat je liever het probleem negeert en gewoon lekker goedkoop wil vliegenquote:Op zondag 31 december 2023 15:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee Rob moeten stappen zetten in bewustwording, dat mensen uit zichzelf gaan denken dat vliegen wel wat minder kan. Niet de D66 methode van laten we er wat belastingen opgooien zodat ik zelf wel alles kan doen en de klappen door het plebs worden opgevangen.
En ja, dat gaat tijd kosten.
Absoluut.quote:Op zondag 31 december 2023 15:24 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vind 'de vervuiler betaalt' ook niet ideaal, maar nu doen we aan het subsidiëren van de vervuiler en daar moeten we mi wel echt vanaf.
Klopt.quote:‘De vervuiler betaalt’ is een centraal uitgangspunten van het EU milieubeleid, net als het voorzorgsprincipe en vervuiling aanpakken bij de bron. In NL hebben VVD en CDA deze principes totaal uitgehold en alle schade en kosten afgewenteld op de samenleving..
Gaat niet genoeg zijn. En ook de door D66 voorgestelde belasting op vervuilen, of specifieker in deze kwestie vliegtax, ook niet. De verwoestijning in Afrika geeft er geen fuck om of en wie er wel of niet geld kunnen lappen om te 'mogen' vliegen.quote:Dus met dat startpunt in het achterhoofd lijkt me het ongedaan maken van het subsidiëren van de vervuiler een prima eerste stap. Een grotere stap is qua draagvlak ook redelijkerwijs niet haalbaar.
Hoezo is het hypocriet om een politicus die klimaatverandering als enorme bedreiging voor de mensheid ziet (imo terecht) er op te wijzen dat zijn eigen gedrag zwaar vervuilend is? En dat 'put your money where your mouth is' amper tot niets uit zal halen, en het 'put your actions where your mouth is' moet zijn?quote:Maar goed dit is nogal offtopic in een topic dat gaat over janken op basis van een stropophypocrisieverwijt richting een politicus.
Geen idee of dat nodig is. Maar meerdere keren per jaar vliegen is dat imo absoluut niet.quote:Op zondag 31 december 2023 15:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus een totaalverbod op vliegen dan maar?
Ja, dit dus. Ongeacht de dikte van iemands portemonnee.quote:Op zondag 31 december 2023 15:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee Rob moeten stappen zetten in bewustwording, dat Rob uit zichzelf gaan denken dat vliegen wel flink minder kan. Niet de D66 methode van laten we er wat belastingen opgooien zodat ik zelf wel alles kan doen en de klappen door het plebs worden opgevangen.
En ja, dat gaat tijd kosten.
Die 15 euro vliegbelasting maakt al helemaal niks uit. Als ik mijn auto voltank ben ik al 50 euro aan belasting kwijt. Vliegen is praktisch belastingvrij.quote:Op zondag 31 december 2023 15:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus een totaalverbod op vliegen dan maar? En eigenlijk ook op niet-elektrisch rijden en het verwarmen van je huis op gas, voor het klimaat maakt het immers ook niet uit of de uitstoot nou uit een vliegtuig of een uitlaat van een auto komt.
En het onder de streep gedeelte gaat ten koste van Henk en Ingrid. Lekker makkelijk.quote:Op zondag 31 december 2023 15:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het leidt onder de streep tot minder gemakzuchtige vluchtjes omdat het toch zo goedkoop is. En de opbrengsten kun je in maatregelen steken om schoner energie op te wekken. Dus het geeft wel degelijk resultaat. Maar de vakantie naar Alanya van Henk en Ingrid mag gewoon doorgaan.
Ideetje; laten we selfies taxeren.quote:Op zondag 31 december 2023 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn achterban lijkt toch flink fan van het kunnen afkopen van vervuiling. Dus die zullen er niet zo'n moeite mee hebben.
De schoen wringt hem toch ook als je vliegen in zijn totaliteit verbiedt of je ergens in een database moet bijhouden of Henk en Ingrid niet te veel CO2 hebben uitgestoten dit jaar? Voor zachte pijnloze oplossingen zijn we jammer genoeg toch echt een jaar 30/20 te laat.quote:Op zondag 31 december 2023 15:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En het onder de streep gedeelte gaat ten koste van Henk en Ingrid. Lekker makkelijk.
De vakantie mag gewoon door gaan, als je maar geld hebt. Daar wringt hem de schoen.
Nu negeer ik het probleem ook opeens en wil ik lekker goedkoop vliegen,quote:Op zondag 31 december 2023 15:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alsof we daar niet al decennia mee bezig zijn met nauwelijks effecten. Kom er dan ook gewoon eerlijk vooruit dat je liever het probleem negeert en gewoon lekker goedkoop wil vliegen.
Wat mij betreft komt daar dan ook nog een deel vrijwillige bijdrage bij.quote:Op zondag 31 december 2023 15:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus Rob zou eigenlijk stappen moeten zetten richting een persoonlijk CO2 budget dat beperkt hoe veel je mag uitstoten?
Ja, als je nu nog in de illusie leeft dat je aan voorlichting voldoende hebt om binnen een redelijke termijn tot een oplossing te komen ben je inderdaad het probleem aan het negeren. De enige extra stap die je dan zet is dat je er een sausje van een schijnoplossing overheen schenkt om het allemaal wat acceptabeler te laten lijken.quote:Op zondag 31 december 2023 15:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nu negeer ik het probleem ook opeens en wil ik lekker goedkoop vliegen,
gaat het goed met je?
Nee dat gaat eerder ten koste van Lidewij en Maarten-Jan die even voor een habbekrats een weekendje naar Parijs willen. Of van Roderick, die zonder noodzaak naar het kantoor in Londen vliegt voor iets dat die online kan doen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En het onder de streep gedeelte gaat ten koste van Henk en Ingrid. Lekker makkelijk.
De vakantie mag gewoon door gaan, als je maar geld hebt. Daar wringt hem de schoen.
Oke maar er is natuurlijk ook geen andere mogelijkheid om daar te komen, ik erger me meer aan de tripjes binnen Europa die ook met de trein kunnenquote:Op zondag 31 december 2023 15:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gun het hem best. Ik vind het alleen nogal hypocriet wanneer hij de mond zo vol heeft over de immense noodzaak om het klimaat te verbeteren. Hij geeft er op deze manier blijk van dat hij het wel of niet kunnen betalen van vervuiling belangrijker vindt.
Precies. Zo gaan mensen dan denken. Het is blijkbaar niet zó erg.quote:Op zondag 31 december 2023 15:40 schreef Klepper272 het volgende:
Toch een geruststelling dat het wel losloopt met die klimaatverandering
Het is je eigen keuze zo te denken omdat je gewoon die taks niet wenst te betalen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. Zo gaan mensen dan denken. Het is blijkbaar niet zó erg.
Dat doet die Chris Klomp al jaren en die denkt grappig te zijn...quote:Op zondag 31 december 2023 15:15 schreef tjoptjop het volgende:
Het zou wel leuk zijn als hij nu een verontwaardigt tweetje post "Het is 30 graden in december, klimaatactie NU!"
En dan achterover zitten en comments scrollen
Tsja, dat is dan de consequentie he. Dat wanneer je aan de andere kant van de wereld gaat wonen, dat dus betekent dat je je familie wellicht maar een paar keer in je verdere leven zal zien. Ongeacht of je het wel of niet kan betalen om er jaarlijks heen te vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oke maar er is natuurlijk ook geen andere mogelijkheid om daar te komen, ik erger me meer aan de tripjes binnen Europa die ook met de trein kunnen
Die handelt dan iig een stuk meer naar zijn principes dan iemand die roept dat de klimaatverandering het leven op deze wereld binnen korte tijd zeer ernstig zal bedreigen, maar vervolgens wel 'het afkopen van vervuiling' (D66 is voor een fikse vliegtax meen ik?) als redelijk gedrag ziet.quote:Op zondag 31 december 2023 15:57 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, misschien moeten we Rob Jetten maar van zijn post afhalen en vervangen door een hardcore asceet die een systeem invoert waarbij enkel iedereen nog maar door de staat als nuttig beoordeelde vluchten mag nemen.
Dan is het wel goed volgens velen hier.
Maar het goed voorbeeld is toch dat je extra betaalt voor de uitstoot, transitie van de luchtvaartstimuleert en verder een beetje bewust keuzes maakt?quote:Op zondag 31 december 2023 15:56 schreef Lurf het volgende:
Het gaat om de voorbeeldfunctie. Rob is minister van Klimaat, ook in zijn vrije tijd, ook demissionair. Dit is toch een beetje als de paus die een selfie post vanaf de Wallen. Ik vraag me af of hij dat echt niet doorheeft of dat het hem niets (meer) kan schelen.
De CO2 uitstoot van zo'n vlucht is trouwens wel serieus groot zeg. Dat komt overeen met ons aardgasverbruik in de afgelopen 9 jaar.
Jij bent straks verplicht om de cv ketel te vervangen voor een veel duurdere warmtepomp, maar die luldebehanger vliegt de hele wereld over voor zijn lol.quote:Op zondag 31 december 2023 15:56 schreef Lurf het volgende:
Het gaat om de voorbeeldfunctie. Rob is minister van Klimaat, ook in zijn vrije tijd, ook demissionair. Dit is toch een beetje als de paus die een selfie post vanaf de Wallen. Ik vraag me af of hij dat echt niet doorheeft of dat het hem niets (meer) kan schelen.
De CO2 uitstoot van zo'n vlucht is trouwens wel serieus groot zeg. Dat komt overeen met ons aardgasverbruik in de afgelopen 9 jaar.
Het is een logische gevolgtrekking.quote:Op zondag 31 december 2023 15:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is je eigen keuze zo te denken omdat je gewoon die taks niet wenst te betalen.
Typische D66 mentaliteit; het gaat allemaal om het geld.quote:Op zondag 31 december 2023 15:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is je eigen keuze zo te denken omdat je gewoon die taks niet wenst te betalen.
quote:Op zondag 31 december 2023 16:02 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jij bent straks verplicht om de cv ketel te vervangen voor een veel duurdere warmtepomp, maar die luldebehanger vliegt de hele wereld over voor zijn lol neukertje.
Nou het leidt tot minder vliegbewegingen dus werkt het blijkbaar. Bovendien is de vliegtaks bij lange na niet het enige dat hij doet. Gezien zijn beleidsplannen aantoonbaar tot veel minder uitstoot leiden.quote:Op zondag 31 december 2023 16:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Die handelt dan iig een stuk meer naar zijn principes dan iemand die roept dat de klimaatverandering het leven op deze wereld binnen korte tijd ernstig zal bedreigen, maar vervolgens wel 'het afkopen van vervuiling' (D66 is voor een fikse vliegtax meen ik?) als redelijk gedrag ziet.
En dat is het simpelweg niet, wanneer je er echt van overtuigd bent dat de klimaatvervuiling zo'n enorm en nijpend probleem is. Dan is 'geld kunnen betalen om te mogen vervuilen' bij lange na niet passend.
Als je die taks betaalt, stoot dat vliegtuig dan wonderbaarlijk opeens geen co2 uit?quote:Op zondag 31 december 2023 16:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Typische D66 mentaliteit; het gaat allemaal om het geld.
Ik kan het prima betalen, zou dat ook meer dan terecht vinden, maar vlieg toch niet de hele wereld over. De inhoud van mijn portemonnee heeft echt nul invloed op mijn vlieggedrag. Ik vlieg niet omdat de daarmee gepaarde vervuiling een, in mijn ogen, onredelijk exorbitante impact heeft.
Al die mensen die vallen over deze reis weten zeker dat dit niet een van die weinige keren is die men die (schoon)familie in Argentinië ziet?quote:Op zondag 31 december 2023 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, dat is dan de consequentie he. Dat wanneer je aan de andere kant van de wereld gaat wonen, dat dus betekent dat je je familie wellicht maar een paar keer in je verdere leven zal zien. Ongeacht of je het wel of niet kan betalen om er jaarlijks heen te vliegen.
Nee.quote:Op zondag 31 december 2023 16:09 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als je die taks betaalt, stoot dat vliegtuig dan wonderbaarlijk opeens geen co2 uit?
Nee dat is het niet. Het is een doelbewuste leugen creëren om je achter te verschuilen.quote:Op zondag 31 december 2023 16:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Het is een logische gevolgtrekking.
Een buitenlandse schoonmaker inhuren. En Marokkanen knuffelen.quote:Op zondag 31 december 2023 16:07 schreef Blastbeat het volgende:
Zijn er eigenlijk ook dingen die rechtsconservatieve bewindspersonen niet mogen doen omdat anders linksprogressieven woedend worden om deze vreselijke hypocrisie?
Lijkt me goed daar de komende tijd eens een paar besmeurcampagnes door stromannen te laten beginnen daarover.quote:Op zondag 31 december 2023 16:11 schreef archito het volgende:
[..]
Een buitenlandse schoonmaker inhuren.
Mwoah, ik kan me uitstekend voorstellen hoe iemand als Martin Bosma een Marokkaanse schoonmaakster inhuurt.quote:Op zondag 31 december 2023 16:11 schreef archito het volgende:
[..]
Een buitenlandse schoonmaker inhuren. En Marokkanen knuffelen.
Heeft de vrouw van Wilders haar dubbele nationaliteit al opgezegd?quote:Op zondag 31 december 2023 16:07 schreef Blastbeat het volgende:
Zijn er eigenlijk ook dingen die rechtsconservatieve bewindspersonen niet mogen doen omdat anders linksprogressieven woedend worden om deze vreselijke hypocrisie?
Taks betalen om je co2 uitstoot te compenseren is een doelbewuste leugen om je achter te verschuilen.quote:Op zondag 31 december 2023 16:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Het is een doelbewuste leugen creëren om je achter te verschuilen.
En zo maken veel mensen hun keuzes mbt klimaat. En op dit moment kan men nog allemaal eigen keuzes maken. Wel fijn geen kinderen of maar één, geen vliegreizen, elektrische rijden, warmtepomp, vegetarisch of veganistisch eten, etc.quote:Op zondag 31 december 2023 16:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Typische D66 mentaliteit; het gaat allemaal om het geld.
Ik kan het prima betalen, zou dat ook meer dan terecht vinden, maar vlieg toch niet de hele wereld over. De inhoud van mijn portemonnee heeft echt nul invloed op mijn vlieggedrag. Ik vlieg niet omdat de daarmee gepaarde vervuiling een, in mijn ogen, onredelijk exorbitante impact heeft.
Er worden door die taks minder vluchten geboekt. Dus dat stoot inderdaad minder co2 uit.quote:Op zondag 31 december 2023 16:12 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Taks betalen om je co2 uitstoot te compenseren is een doelbewuste leugen om je achter te verschuilen.
Als je die taks betaalt, stoot dat vliegtuig dan wonderbaarlijk opeens geen co2 uit?
Heb je ook cijfers van vermindering vliegverkeer?quote:Op zondag 31 december 2023 16:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er worden door die taks minder vluchten geboekt. Dus dat stoot inderdaad minder co2 uit.
Wees blij dat je gewoon mag vliegen maar dat het alleen wat duurder is.
Je had een punt gehad als hij naar Parijs was gevlogen waar prima andere alternatieven voor zijn. Ik kan me de speech niet herinneren waarin hij mensen verbood om met de feestdagen hun familie op te zoeken, maar als ik die per ongeluk gemist hebt, dan heb jij hem vast wel paraat voor me?quote:Op zondag 31 december 2023 15:56 schreef Lurf het volgende:
Jazekerquote:Op zondag 31 december 2023 16:15 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Heb je ook cijfers van vermindering vliegverkeer?
Dat zijn geen cijfers, dat zijn inschattingen voor 2024 en 2030.quote:Op zondag 31 december 2023 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jazeker
https://ce.nl/publicaties(...)n-de-vliegbelasting/
Nou mooi, hij is een hypocriet. In het schavot op het Binnenhof dan maar? En dan meteen ook maar stoppen met alle klimaatmaatregelen als we toch bezig zijn, want je hoeft je immers toch niets te laten vertellen door zo'n hypcriet figuur.quote:Op zondag 31 december 2023 16:19 schreef probeer het volgende:
Leuk feitje over Rob (zonder dat ik daarmee wil zeggen dat hij hypocriet is hoor); zijn woning heeft energielabel E.
Of hij heeft de boel sinds 2017 flink verduurzaamd maar zijn energielabel nog niet geupdate.
Nee. En al helemaal geen 'als Rob het niet doet hoef ik het ook niet' onzin. Zou leuk zijn als hij de boel even update, meer niet. Hij kan er zelfs subsidie voor krijgenquote:Op zondag 31 december 2023 16:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou mooi, hij is een hypocriet. In het schavot op het Binnenhof dan maar? En dan meteen ook maar stoppen met alle klimaatmaatregelen als we toch bezig zijn, want je hoeft je immers toch niets te laten vertellen door zo'n hypcriet figuur.
Ik zie hier genoeg mensen commentaar leveren waarvan ik weet dat ze niet ‘domrechts’ van aard zijn. Sowieso een suf argument om een groep mensen met wat kritiek weg te zetten.quote:Op zondag 31 december 2023 16:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je had een punt gehad als hij naar Parijs was gevlogen waar prima andere alternatieven voor zijn. Ik kan me de speech niet herinneren waarin hij mensen verbood om met de feestdagen hun familie op te zoeken, maar als ik die per ongeluk gemist hebt, dan heb jij hem vast wel paraat voor me?
Dit is gewoon weer domrechts dat een stok zoekt om iemand ter linkerzijde van het politieke spectrum mee te slaan. De krant van zwakker Nederland zal ook wel weer witheet zijn.
Dit gebeurt natuurlijk impliciet ook al dmv belastingen waar wetenschappelijk onderzoek deels van wordt betaald.quote:Op zondag 31 december 2023 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als je al iets aan vlieg gedrag wil doen, en als je daar de burger voor wil laten betalen, lijkt me het nog het eerlijkste om: vliegtuigmaatschappijen dwingen om schonere vliegtuigen te ontwikkelen/te laten gebruiken. Overheid mag dat sponsoren en dat deels doorberekenen aan de burger. Waarbij elke burger inkomensafhankelijk moet mee betalen. Ook niet perfect, want je laat dan ook de mensen betalen die nooit vliegen, maar hey, solidariteit toch? Beter klimaat heeft iedereen wat aan. Lijkt me in ieder geval eerlijker dan een vlieg taks wat voornamelijk de lagere inkomens raakt, terwijl hogere inkomens die tax gewoon betalen en rustig verder vliegen terwijl er aan de daadwerkelijke vliegtuigen niet echt wat veranderd.
Wat wil je daarmee zeggen? Ik geef alleen aan dat de minister van Klimaat een voorbeeldfunctie heeft, en dat het ongepast is voor de minister van Klimaat om voor familiebezoek de halve wereld over te vliegen. Dan had hij presentator van All you need is love moeten worden. Dat heeft niets met links of rechts te maken. Veeg het schuim van je lippen zou ik zeggen.quote:Op zondag 31 december 2023 16:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je had een punt gehad als hij naar Parijs was gevlogen waar prima andere alternatieven voor zijn. Ik kan me de speech niet herinneren waarin hij mensen verbood om met de feestdagen hun familie op te zoeken, maar als ik die per ongeluk gemist hebt, dan heb jij hem vast wel paraat voor me?
Dit is gewoon weer domrechts dat een stok zoekt om iemand ter linkerzijde van het politieke spectrum mee te slaan. De krant van zwakker Nederland zal ook wel weer witheet zijn.
Nou als het niet genoeg is dan mogen ze die taks wel opschroeven.quote:Op zondag 31 december 2023 16:20 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat zijn geen cijfers, dat zijn inschattingen voor 2024 en 2030.
En wat voegt dit toe? Heeft dit op een enkele manier iets te maken met het o deterred? Of wil je lekker edgy zijn?quote:
Zijn ze ook mee bezig maar ook dat zal gewoon geld gaan kosten.quote:Op zondag 31 december 2023 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als je al iets aan vlieg gedrag wil doen, en als je daar de burger voor wil laten betalen, lijkt me het nog het eerlijkste om: vliegtuigmaatschappijen dwingen om schonere vliegtuigen te ontwikkelen/te laten gebruiken. Overheid mag dat sponsoren en dat deels doorberekenen aan de burger. Waarbij elke burger inkomensafhankelijk moet mee betalen. Ook niet perfect, want je laat dan ook de mensen betalen die nooit vliegen, maar hey, solidariteit toch? Beter klimaat heeft iedereen wat aan. Lijkt me in ieder geval eerlijker dan een vlieg taks wat voornamelijk de lagere inkomens raakt, terwijl hogere inkomens die tax gewoon betalen en rustig verder vliegen terwijl er aan de daadwerkelijke vliegtuigen niet echt wat veranderd.
Ok, en die voorbeeldfunctie heeft hij klaarblijkelijk slecht vervuld. Hoe nu verder?quote:Op zondag 31 december 2023 16:27 schreef Lurf het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Ik geef alleen aan dat de minister van Klimaat een voorbeeldfunctie heeft, en dat het ongepast is voor de minister van Klimaat om voor familiebezoek de halve wereld over te vliegen. Dan had hij presentator van All you need is love moeten worden. Dat heeft niets met links of rechts te maken. Veeg het schuim van je lippen zou ik zeggen.
Wat mij betreft houden we het daar dan mooi bij.quote:Op zondag 31 december 2023 16:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit gebeurt natuurlijk impliciet ook al dmv belastingen waar wetenschappelijk onderzoek deels van wordt betaald.
Vind je het per definitie ongepast als de minister van Klimaat een verre vliegreis maakt om familie te bezoeken of is een bepaalde frequentie wel te verantwoorden? Zo ja, welke frequentie en heb je cijfers dat Jetten die frequentie heeft overschreden?quote:Op zondag 31 december 2023 16:27 schreef Lurf het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Ik geef alleen aan dat de minister van Klimaat een voorbeeldfunctie heeft, en dat het ongepast is voor de minister van Klimaat om voor familiebezoek de halve wereld over te vliegen. Dan had hij presentator van All you need is love moeten worden. Dat heeft niets met links of rechts te maken. Veeg het schuim van je lippen zou ik zeggen.
Het zou zelfs prima zijn als hij zich in argentinie gedeisd zou houden i.p.v. via de sociale media een dikke vinger te geven aan de mensen die de feestdagen onder een fleecedekentje doorbrengen omdat ze de de 75 cent belasting op een kuub gas niet kunnen opbrengen.quote:Op zondag 31 december 2023 16:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bonusvraag: was het wel dikke prima geweest als hij zijn familie hierheen had laten komen en niemand het had gemerkt?
Hebben ze geen facetime?quote:Op zondag 31 december 2023 16:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Al die mensen die vallen over deze reis weten zeker dat dit niet een van die weinige keren is die men die (schoon)familie in Argentinië ziet?
Dat is geen antwoord op de vraag en heeft niets met de stelling te maken.quote:Op zondag 31 december 2023 16:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hebben ze geen facetime?
Wat is nou belangrijker, klimaat of je schoonmoeder huggen
Wie kaatst kan de bal verwachten zegt een oud spreekwoord.quote:Op zondag 31 december 2023 16:49 schreef Pedroso het volgende:
Is dit serieus al het 2e deel?
Zegt eigenlijk alles van wat er mis in Nederland (en misschien wel in de wereld), alleen maar zeiken en klagen.
Alles op de spits drijven en zoveel mogelijk beschadigen.
En nee, dit is geen links / rechts kwestie maar een kwestie van beschaving.
Want jij kent ze persoonlijk?quote:Op zondag 31 december 2023 16:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag en heeft niets met de stelling te maken.
Dit zijn alleen de cijfers van Nederlandse luchthavens, hoeveel van deze Nederlandse vermindering is naar België of Duitsland verhuisd?quote:Op zondag 31 december 2023 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jazeker
Ook die hebben een vliegtaks intussen.quote:Op zondag 31 december 2023 16:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit zijn alleen de cijfers van Nederlandse luchthavens, hoeveel van deze Nederlandse vermindering is naar België of Duitsland verhuisd?
Gewoon zoals we al deden, fijn door met ons eigen leven? Rob's gedrag omtrent klimaat zal mijn gedrag niet beïnvloeden hoor. En het is imo ook geen reden om nu niet meer op zijn partij te stemmen (al deed ik dat toch al niet).quote:Op zondag 31 december 2023 16:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ok, en die voorbeeldfunctie heeft hij klaarblijkelijk slecht vervuld. Hoe nu verder?
Benieuwd wie die mensen zijn dan, die voor een paar euro opeens niet meer gaan vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jazeker
Maar is het daar ook verminderd?quote:Op zondag 31 december 2023 17:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook die hebben een vliegtaks intussen.
Die zijn naar Duitsland gegaan.quote:Op zondag 31 december 2023 17:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Benieuwd wie die mensen zijn dan, die voor een paar euro opeens niet meer gaan vliegen.
Matig onderzoekje.
Inderdaad een hele mooie foto. Erg mooi stel ook.quote:Op zondag 31 december 2023 13:04 schreef Halcon het volgende:
[ twitter ]
Los daarvan vind ik dit een waanzinnig mooie foto met het schaduwraster van de hoed.
Mja zou kunnen. Al is benzine ook niet gratis lijkt me.quote:Op zondag 31 december 2023 17:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die zijn naar Duitsland gegaan.
Ligt Dusseldorf ook in Belgie ja?quote:Op zondag 31 december 2023 17:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar is het daar ook verminderd?
Edit: blijkbaar niet.
https://www.luchtvaartnie(...)ers-parking-vol-gele
Waar zeg ik dat Düsseldorf in België ligt dan? Ik had het over Duitsland en België.quote:Op zondag 31 december 2023 17:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ligt Dusseldorf ook in Belgie ja?
Maar ook Duitsland gaat die vliegtaks opschroeven
https://www.upinthesky.nl(...)iegen-duurder-maken/
Ik weet het niet zeker en pretendeer dat ook niet. Er wordt over gevallen en er wordt gezegd dat als een consequentie van een relatie met iemand uit een ver land is dat je je familie maar eens in de zoveel jaar kan zien. Mijn vraag is of men zeker weet dat dit niet die ene keer in de zoveel jaar is.quote:Op zondag 31 december 2023 16:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Want jij kent ze persoonlijk?
Hoe weet je dat dit 1 van de weinige keren is dan.
Het is z'n "nieuwe liefde". Misschien is dit wel de eerste van 20 jaarlijkse vluchten naar z'n schoonmama.
Je reageerde op een post waar ik aangaf dat Belgie ook een vliegtaks heeft. En Duitsland dus ook en die wordt nu flink verhoogd. Dus uitwijken heeft niet veel zin.quote:Op zondag 31 december 2023 17:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat Düsseldorf in België ligt dan? Ik had het over Duitsland en België.
Beter lezen knul, ik vroeg of ze niet naar België of Duitsland waren verhuisd. Jouw antwoord was toen, "ook die hebben een vliegtaks intussen". Je had het niet specifiek over België.quote:Op zondag 31 december 2023 17:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je reageerde op een post waar ik aangaf dat Belgie ook een vliegtaks heeft. En Duitsland dus ook en die wordt nu flink verhoogd. Dus uitwijken heeft niet veel zin.
Nou hoe dan ook. Zowel Belgie als Duitsland hebben een vliegtaks. Dus uitwijken heeft geen zin.quote:Op zondag 31 december 2023 17:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Beter lezen knul, ik vroeg of ze niet naar België of Duitsland waren verhuisd. Jouw antwoord was toen, "ook die hebben een vliegtaks intussen". Je had het niet specifiek over België.
Blijkbaar wel, Duitsland heeft al tig jaar een vliegtaks. Deze wordt nu dan ook wel duurder (onbekend hoeveel), maar gecombineerd met andere lagere kosten blijft Duitsland aantrekkelijk.quote:Op zondag 31 december 2023 17:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou hoe dan ook. Zowel Belgie als Duitsland hebben een vliegtaks. Dus uitwijken heeft geen zin.
Is waarschijnlijk toch maar weinig thuis.quote:Op zondag 31 december 2023 16:19 schreef probeer het volgende:
Leuk feitje over Rob (zonder dat ik daarmee wil zeggen dat hij hypocriet is hoor); zijn woning heeft energielabel E.
Of hij heeft de boel sinds 2017 flink verduurzaamd maar zijn energielabel nog niet geupdate.
Hij komt uit dezelfde streek als ik, en de enorme politiebeveiliging van een poosje terug viel nogal op als je daar in de bus langs reed. En nee, natuurlijk ga ik niet zeggen waar hij woont.
Laat vliegtax dan maar inkomensafhankelijk gebeuren (als ze het in willen voeren); zal wel het eerlijkste zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 17:21 schreef matthijst het volgende:
Wat een domme lul. "Ja ik ben voor vliegtax zodat mensen zoals ik die weleens vliegen vliegtax gaan betalen".
OK. Vliegen voor de rijken.
Wilders zie je dan weer niet, na iedereen te vertellen hoe vies en goor vliegen wel niet is, de zoveelste pretreis-selfie op instagram zetten.quote:Op zondag 31 december 2023 17:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat vliegtax dan maar inkomensafhankelijk gebeuren (als ze het in willen voeren); zal wel het eerlijkste zijn.
Vind hem overigens niet dom overkomen. Ik heb best sympathie voor een PVV, maar ik vind Jetten daar wel wat intelligenter ogen dan een Wilders.
Bizar. Klinkt als communisme.quote:Op zondag 31 december 2023 17:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat vliegtax dan maar inkomensafhankelijk gebeuren (als ze het in willen voeren); zal wel het eerlijkste zijn.
ja laten we alles inkomensafhankelijk gaan maken. Dan loont meer werken nog minder dan het nu al doet. Heeft straks helemaal niemand zin meer om 40 uur te gaan werken. Want als ik 30 uur werk krijg je zoveel extra voordelen omdat je inkomen lager is dat het de moeite niet is om fulltime te gaan.quote:Op zondag 31 december 2023 17:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vind hem overigens niet dom overkomen. Ik heb best sympathie voor een PVV, maar ik vind Jetten daar wel wat intelligenter ogen dan een Wilders.
Dat uitrekenen is echt arbitrair.quote:Op zondag 31 december 2023 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Bizar. Klinkt als communisme.
Reken gewoon de prijs die het echt kost. Ook qua milieubelasting. Het is geen eerste levensbehoefte hè.
Ook prima. Wel zo eerlijk. Maar geen communistische praktijken dat de prijs van een vliegticket afhankelijk is van je inkomen.quote:Op zondag 31 december 2023 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat uitrekenen is echt arbitrair.
Ik sta er wel voor open om alle vliegbelastingen te schrappen, maar tegelijkertijd de kortingen die zij ontvangen ook te korten zoals geen accijnzen op brandstof e.d.
Milieu belasting wordt dacht ik al in 2017 belast omdat je CO2 taks moet betalen.
Toch vreemd dat niemand staat te springen om met deze druif samen te werkenquote:
Dat is schier onmogelijk.quote:Op zondag 31 december 2023 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook prima. Maar geen communistische praktijken dat de prijs van een vliegticket afhankelijk is van je inkomen.
Hoezo is dat asociaal? Veel mensen kunnen ook geen Lamborghini veroorloven. Ook maar afhankelijk van je inkomen maken?quote:Op zondag 31 december 2023 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is schier onmogelijk.
Maar een CO2 budget per persoon kun je wel degelijk uitstoot maximeren en eerlijk maken. Dan kun je uitwassen zoals Jetten wel mooi mee hebben.
Niet dat ik er voor ben. Maar wat Jetten voorstaat is ook niet netjes: ik kan het betalen dus ik vlieg, en mensen met minder dan modaal mogen maar thuisblijven. Dat is ook asociaal he.
Zoals Etto al detecteerde kom je werkelijk nooit verder dan dat. Het er niet mee eens zijn is Haat, Jaloezie, Afgunst.quote:Op zondag 31 december 2023 14:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus eigenlijk gewoon een beetje afgunst? Als Rob niet zou vliegen was die taks er immers ook.
Is toch geen vergelijk?quote:Op zondag 31 december 2023 18:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo is dat asociaal? Veel mensen kunnen ook geen Lamborghini veroorloven. Ook maar afhankelijk van je inkomen maken?
Nogmaals: het is geen eerste levensbehoefte.
De prijs van een vliegticket moet gewoon bepaald zij door de directe kosten en vooral de externaliteiten.quote:Op zondag 31 december 2023 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook prima. Wel zo eerlijk. Maar geen communistische praktijken dat de prijs van een vliegticket afhankelijk is van je inkomen.
Dom gezwam.quote:Op zondag 31 december 2023 18:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo is dat asociaal? Veel mensen kunnen ook geen Lamborghini veroorloven. Ook maar afhankelijk van je inkomen maken?
Dit zijn karikaturen die je noemt. Ik denk dat nog geen 0,10% van de tickets tegen dergelijke bedragen verkocht worden. Anders zouden alle maatschappijen allemaal dood zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 18:51 schreef capricia het volgende:
Ik vlieg nu soms voor 30 euro per retourtje naar Italië.
Goedkoper dan met de trein naar Amsterdam. Bizar eigenlijk.
Als je omwille van het milieu autorijden duurder gaat maken zodat de armeren met de bus gaan dan is een selfie in je Lamborghini ook wel een tikje aso jaquote:Op zondag 31 december 2023 18:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Haha, en dan ook voor vlees en soja en eigenlijk alles dat je gebruikt?quote:Op zondag 31 december 2023 18:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De prijs van een vliegticket moet gewoon bepaald zij door de directe kosten en vooral de externaliteiten.
Dus: geen subsidie en alle vervuiling en overlast beprijzen. En dan kijken wat het echt kost.
Niets communistisch aan.
Ik vind het een betere vergelijking dan vliegen vergelijken met warm water...quote:Op zondag 31 december 2023 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is toch geen vergelijk?
Voor het dure merk Lamborghini heb je genoeg substituten zoals Fiat of Renault, voor vliegen is die er eigenlijk niet. Nee het is geen eerste levensbehoefte, maar dat geldt voor heel veel zaken. Vliegen is wel een belangrijk commoditiy die je als sociale welvaartssamenleving toegankelijk zou moeten houden voor alle groepen in de samenleving. Net zoals warm water, vervoer, onderwijs, zorg, en een minimale vorm van ontspanning.
Helemaal prima. Waar ik op reageerde was iemand die de prijs inkomensafhankelijk wilde maken.quote:Op zondag 31 december 2023 18:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De prijs van een vliegticket moet gewoon bepaald zij door de directe kosten en vooral de externaliteiten.
Dus: geen subsidie en alle vervuiling en overlast beprijzen. En dan kijken wat het echt kost.
Niets communistisch aan.
Dat zal wel. Toch betaal ik dat. Tussen de 30 en 90 euro. Retourtje Italië.quote:Op zondag 31 december 2023 18:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit zijn karikaturen die je noemt. Ik denk dat nog geen 0,10% van de tickets tegen dergelijke bedragen verkocht worden. Anders zouden alle maatschappijen allemaal dood zijn.
Dat snap je toch zelf ook wel?
Nou ja dat wordt het natuurlijk vanzelf. In de zin dat het enkel betaalbaar is als je geld over hebt.quote:Op zondag 31 december 2023 18:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal prima. Waar ik op reageerde was iemand die de prijs inkomensafhankelijk wilde maken.
Nou prima toch? Als je geen geld over hebt is vakantie in het buitenland misschien niet de beste optiequote:Op zondag 31 december 2023 18:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja dat wordt het natuurlijk vanzelf. In de zin dat het enkel betaalbaar is als je geld over hebt.
Dat is niet hoe jij het bedoelde maar als je de echte prijs gaat berekenen ontstaat dat effect vanzelf.
Gezien het aantal paupers wat ik hier zie rondlopen, is die weg nog vrij lang.quote:Op zondag 31 december 2023 18:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja dat wordt het natuurlijk vanzelf. In de zin dat het enkel betaalbaar is als je geld over hebt.
Dat is niet hoe jij het bedoelde maar als je de echte prijs gaat berekenen ontstaat dat effect vanzelf.
Gewoon naar Bakkum of Schoorl. Wat mij betreft helemaal prima hoor. :-)quote:Op zondag 31 december 2023 19:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou prima toch? Als je geen geld over hebt is vakantie in het buitenland misschien niet de beste optie
Dan ben je een spekkoper, en dat lukt je alleen als je wat variabel bent qua datums enzo. Maar gemiddeld is vliegen een stuk duurder.quote:Op zondag 31 december 2023 18:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zal wel. Toch betaal ik dat. Tussen de 30 en 90 euro. Retourtje Italië.
Spreek voor jezelf als je aangeeft nog geen 100 eu te betalen voor een ticketquote:Op zondag 31 december 2023 19:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezien het aantal paupers wat ik hier zie rondlopen, is die weg nog vrij lang.
Mooi hè.quote:Op zondag 31 december 2023 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf als je aangeeft nog geen 100 eu te betalen voor een ticket
Zeker, zo'n kans pak ik ook als ik'm tegenkom. Helaas vind ik die nooitquote:
Ja. Voor dat we kinderen hadden, hebben we dat ook vaak gedaan. Vooral Afrika, via diverse groepsreizen. Bijzonder continent. Echt geweldige ervaringen!quote:Op zondag 31 december 2023 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker, zo'n kans pak ik ook als ik'm tegenkom. Helaas vind ik die nooitMaar ik ga vaak ook in groepsverband en dan valt er niks te kiezen.
Maar prima toch dat het betaalbaar is voor jou? Voor een hoop gezinnen zou een bedrag van ¤1.200 al een stuk ruiger worden.
En het klimaat dan? Rob does not approvequote:Op zondag 31 december 2023 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Voor dat we kinderen hadden, hebben we dat ook vaak gedaan. Vooral Afrika, via diverse groepsreizen. Bijzonder continent. Echt geweldige ervaringen!
Toevallig heeft mijn kind een extra week kerstvakantie. Dus vertrokken voor de kerstvakantie naar de Canarische Eilanden, en pas na het nieuwe jaar terug. Dat scheelt in de prijs van de vliegtickets al heel veel.
Bizar veel.
Dat soort kansen, met goedkope tickets, moet je gewoon grijpen.![]()
'vliegschaamte'. Een nieuw woord.quote:Op zondag 31 december 2023 20:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En het klimaat dan? Rob does not approve
Nja, inkomensafhankelijk is misschien niet het juiste woord, maar ik vind het niet een oneerlijk iets om de hoogste inkomens ook het meeste te laten betalen (en ja, dan worden we hier zelf ook hard geraakt). Ik heb het er ook niet over dat we het dan bij alles toe moeten passen. Maar hey, het is toch geen eerste levensbehoefte, dus wat maakt het uit dat dan ook de hogere inkomens wat minder kunnen vliegen?quote:Op zondag 31 december 2023 18:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja laten we alles inkomensafhankelijk gaan maken. Dan loont meer werken nog minder dan het nu al doet. Heeft straks helemaal niemand zin meer om 40 uur te gaan werken. Want als ik 30 uur werk krijg je zoveel extra voordelen omdat je inkomen lager is dat het de moeite niet is om fulltime te gaan.
Slecht idee. Boetes. Maak die maar inkomensafhankelijk
Ja, reizen blijft gewoon een kwestie van "tijdig" timen en boeken, anders wordt het wel schier onbetaalbaar.quote:Op zondag 31 december 2023 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Voor dat we kinderen hadden, hebben we dat ook vaak gedaan. Vooral Afrika, via diverse groepsreizen. Bijzonder continent. Echt geweldige ervaringen!
Toevallig heeft mijn kind een extra week kerstvakantie. Dus vertrokken voor de kerstvakantie naar de Canarische Eilanden, en pas na het nieuwe jaar terug. Dat scheelt in de prijs van de vliegtickets al heel veel.
Bizar veel.
Dat soort kansen, met goedkope tickets, moet je gewoon grijpen.![]()
Prima, maar geen volt meer stemmen dusquote:Op zondag 31 december 2023 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
'vliegschaamte'. Een nieuw woord.
Niet aan mij besteed.
Vinden ze niet genoeg want hij kan het zich dan nog wel permitteren te vliegen en "het gewone volk" niet meerquote:Op zondag 31 december 2023 20:18 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een gezeik om niks weer.
Ga het vliegen dan hoger belasten zodat hij meer moet betalen. Klaar.
Gesocialiseerde vliegtickets.quote:Op zondag 31 december 2023 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vinden ze niet genoeg want hij kan het zich dan nog wel permitteren te vliegen en "het gewone volk" niet meer
Daar hebben we iets mooi voor uitgevonden 50-60 jaar geleden, een progressief belasting systeem.quote:Op zondag 31 december 2023 20:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nja, inkomensafhankelijk is misschien niet het juiste woord, maar ik vind het niet een oneerlijk iets om de hoogste inkomens ook het meeste te laten betalen (en ja, dan worden we hier zelf ook hard geraakt). Ik heb het er ook niet over dat we het dan bij alles toe moeten passen. Maar hey, het is toch geen eerste levensbehoefte, dus wat maakt het uit dat dan ook de hogere inkomens wat minder kunnen vliegen?
Wel eens dat het op boetes ook van toepassing zou moeten zijn.
Ik ben het daarmee eens, maar als de daadwerkelijke kosten van vliegen doorgerekend worden in de prijs dan is het voor de meeste mensen wel afgelopen met jaarlijkse vliegvakanties. Dat is verder ook helemaal geen probleem, kwestie van even ontwennen.quote:Op zondag 31 december 2023 21:33 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar hebben we iets mooi voor uitgevonden 50-60 jaar geleden, een progressief belasting systeem.
We rekenen daar af op basis van inkomen (IB en toeslagen) en voor de rest is iedereen gelijk bij de leveranciers van diensten en producten.
Ik ben voorstander van gevangenisstraf en TBS voor iedereen die aan komt zetten met het zoveelste inkomensafhankelijk shitplan. Volslagen idioterie, als we die kant op gaan moet straks bij de bakker en de slager zeker eerst laten zien hoeveel je verdient voordat ze op de kassa aanslaan.
Zo is het. Sneu D66-bash topic nummer oneindig.quote:Op zondag 31 december 2023 20:18 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een gezeik om niks weer.
Ga het vliegen dan hoger belasten zodat hij meer moet betalen. Klaar.
Ja, wie niet? Was niet een geheim ofzo.quote:
quote:Op zondag 31 december 2023 22:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, wie niet? Was niet een geheim ofzo.
Ah, iedereen die je ziet is pauper. Maar jijzelf bent natuurlijk beter dan die lui. Ookal ben je met die diezelfde goedkope paupervlucht erheen gevlogen.quote:Op zondag 31 december 2023 19:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezien het aantal paupers wat ik hier zie rondlopen, is die weg nog vrij lang.
Je kan ook overdrijven ja.quote:Op zondag 31 december 2023 21:33 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar hebben we iets mooi voor uitgevonden 50-60 jaar geleden, een progressief belasting systeem.
We rekenen daar af op basis van inkomen (IB en toeslagen) en voor de rest is iedereen gelijk bij de leveranciers van diensten en producten.
Ik ben voorstander van gevangenisstraf en TBS voor iedereen die aan komt zetten met het zoveelste inkomensafhankelijk shitplan. Volslagen idioterie, als we die kant op gaan moet straks bij de bakker en de slager zeker eerst laten zien hoeveel je verdient voordat ze op de kassa aanslaan.
Joh..quote:Op zondag 31 december 2023 22:28 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ah, iedereen die je ziet is pauper. Maar jijzelf bent natuurlijk beter dan die lui. Ookal ben je met die diezelfde goedkope paupervlucht erheen gevlogen.
Waarom zit je tijdens vakantie met de familie, in de nieuwjaarsnacht op forum.fok.nl?quote:Op maandag 1 januari 2024 01:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Joh..![]()
(Dat ik dit nog uit moet leggen)
Ben wel benieuwd naar de berekening daarachter, heb je misschien een bron? Gewoon uit interesse, geen idee hoeveel de ware kosten zouden zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben het daarmee eens, maar als de daadwerkelijke kosten van vliegen doorgerekend worden in de prijs dan is het voor de meeste mensen wel afgelopen met jaarlijkse vliegvakanties. Dat is verder ook helemaal geen probleem, kwestie van even ontwennen.
Nee, vandaar mijn opmerking dat Rob Jetten een eersteklas mongool is.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is misschien fophef maar in de context gezien begrijp ik die fophef wel. D'66 en Jetten nemen altijd iedereen de maat, dan is het P.R. gezien niet handig om zo te pronken met een verre vliegreireis.
Dit werd nu al een paar keer gezegd hier, maar kun je het eens concreet maken? Gewoon een voorbeeld van Rob Jetten die iemand aanvalt omdat die iets doet wat op zich helemaal niet raar is, maar wat niet past binnen wat D66 wil.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:35 schreef Pleun2011 het volgende:
D'66 en Jetten nemen altijd iedereen de maat
Mensen die alles en nog wat inkomensafhankelijk willen zien, hebben niet door dat het neveneffecten heeft die je niet wil. Zoals al die toeslagen en subsidies voor ziehlugu mensen er toe leiden dat mensen die prima full time kunnen gaan werken, part time werken, toeslagen en subsidies vangen en in de sociale huurwoning zitten.quote:Op zondag 31 december 2023 21:33 schreef quo_ het volgende:
[..]
quote:Op zondag 31 december 2023 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vinden ze niet genoeg want hij kan het zich dan nog wel permitteren te vliegen en "het gewone volk" niet meer
Welja, 20 keer per jaar... het is een godswonder dat hij nog tijd heeft om in Den Haag te zijn.quote:Op maandag 1 januari 2024 10:49 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
Het gaat er natuurlijk om dat meneer een grote waffel over milieu heeft en dan vervolgens zelf doodleuk 20x per jaar de wereld overvliegt en dat dan afkoopt en het daarmee voor z'n eigen breintje goedpraat.
De enige die hier een ander de maat neemt ben jijzelf.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is misschien fophef maar in de context gezien begrijp ik die fophef wel. D'66 en Jetten nemen altijd iedereen de maat, dan is het P.R. gezien niet handig om zo te pronken met een verre vliegreireis.
Onze klimaatminister wil toch dat we minder vliegen, verbeter de wereld begin met het voetvolk?quote:Op maandag 1 januari 2024 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welja, 20 keer per jaar... het is een godswonder dat hij nog tijd heeft om in Den Haag te zijn.
Hoeveel keer heeft hij de afgelopen 3 jaar privé precies gevlogen?
Je hebt het nu over Rob neem ik aan? Die anderen vertelt dat ze minder moeten vliegen maar het zelf wel blijft doen?quote:Op maandag 1 januari 2024 10:58 schreef Hexagon het volgende:
Maar dat is inherent aan het populistenvolk. Altijd de ander beschuldigen van wat ze zelf doen.
Hij zegt nergens dat je niet mag vliegen. Dat zijn nog meer van die populistenleugens.quote:Op maandag 1 januari 2024 11:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je hebt het nu over Rob neem ik aan? Die anderen vertelt dat ze minder moeten vliegen maar het zelf wel blijft doen?
En dat doel bereikt die taks ook.quote:Op maandag 1 januari 2024 11:05 schreef matthijst het volgende:
Ah, het doel van die tax is niet dat mensen minder gaan vliegen?
OK
Aha, je mag wel vliegen, alleen je moet tax betalen.quote:
Waar kan ik daarover lezen?quote:Op maandag 1 januari 2024 11:09 schreef matthijst het volgende:
Zo werkt dat wel vaker, zie dat bejaarde wijf dat even in kwam vliegen om zichzelf op de snelweg te kunnen vastlijmen
Ja, anders had hij wel een verbod bedacht.quote:Op maandag 1 januari 2024 11:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aha, je mag wel vliegen, alleen je moet tax betalen.
Definieer "klootjesvolk"quote:Echt zoiets wat die linkse knuffelaars verzinnen om zelf wel gewoon te kunnen blijven vliegen, maar het voor het klootjesvolk onbetaalbaar te maken.
Hoeveel heeft hij privé dan gevlogen en waren dat vluchten waarvoor een redelijk alternatief bestond?quote:Op maandag 1 januari 2024 10:59 schreef matthijst het volgende:
[..]
Onze klimaatminister wil toch dat we minder vliegen, verbeter de wereld begin met het voetvolk?
Armoedzaaiers, plebs.quote:Op maandag 1 januari 2024 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, anders had hij wel een verbod bedacht.
[..]
Definieer "klootjesvolk"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |