En toen zijn uitslag bij de PS verkiezingen vorig voorjaar nogal tegenviel was er geen antwoord op het wokegebeuren?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Het feit dat hij zoveel zetels heeft gekregen is het antwoord op het woke gebeuren, niet Wilders alleen.
Net zoals dat Ard van der Steur mensen kende die overleden zijn aan hasj of wiet waarschjinlijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Delen van Syrie zijn veilig. Ik ken Syriers die er jaarlijks op vakantie gaan.
Kijk alleen al naar het kinderpardon van 2013.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor of gaat dit weer over een andere groep?
Och dat was helemaal weggezakt. Dat heeft hij echt gezegd inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net zoals dat Ard van der Steur mensen kende die overleden zijn aan hasj of wiet waarschjinlijk.
Voor sommige Syriërs is geen enkel deel veilig gezien Assad er nog steeds zit. Dit is zo'n domme take.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Delen van Syrie zijn veilig. Ik ken Syriers die er jaarlijks op vakantie gaan.
Je komt met wedervragen en gaat duiken. Typisch.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat doe ik toch net in mijn bericht![]()
![]()
Oh, het gaat dus om een totaal andere groep dan de Islamitische mannen die nu uit veilige landen hierheen komen en geen asiel krijgen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar het kinderpardon van 2013.
https://ahl-advocaten.nl/(...)-per-1-februari-2013
en 2019
https://npokennis.nl/longread/7942/wat-is-het-kinderpardon
En dan heb je nog die losse gevallen zoals Mauro, en Lilli en Howick.
Nonsens. Maar misschien kan jij ook een keer proberen inhoudelijk een bijdrage te leveren aan dit topic in plaats van dit soort raar gedoe?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je komt met wedervragen en gaat duiken. Typisch.
Je kunt uiteraard overlijden aan de gevolgen van hasj of wiet gebruik. Als je maar genoeg gebruikt, kun je zo onder een auto lopen, of als je onder invloed gaat autorijden, een ongeluk krijgen. Dan ga je dood aan de gevolgen van gebruik, niet aan het gebruik op zich.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Och dat was helemaal weggezakt. Dat heeft hij echt gezegd inderdaad.
Er wonen hier een miljoen moslims, even uit mijn hoofd. Ik weet natuurlijk niet precies wat je verstaat onder 'moslimland', maar als we dan tóch religieuze feestdagen hebben, laten we die dan ook een beetje gelijkmatig verdelen. Van een nationale feestdag vanwege de afschaffing van de slavernij ben ik overigens zelf wel echt een voorstander. Of breder: iets rondom mensenrechten. Die worden nogal vaak vergeten of genegeerd, terwijl ze de basis zijn van onze beschaving.quote:
Ja, daar ben ik het wel mee eens.quote:Akkoord, ik wil meedenken over een andere invulling van de feestdagen. Wat mij betreft zijn er helemaal geen verplicht vrije feestdagen meer, maar krijgt ieder mens er een x-aantal verlofdagen bij die hij/zij op kan nemen wanneer hij/zij, bijvoorbeeld, een religieuze feestdag heeft. Die persoon heeft dan ook voorrang op verlof als hij deze religie ook aanhangt. Dat houdt dan in dat iemand die niet gelovig is met de Kerst niet kan gaan skieen, omdat zijn Christelijke collega's recht hebben op verlof en het bedrijf gewoon doorgaat.
Het is maar wat je wilt.
Nou, dat lijkt me niet hoor. Kritiek op het uiterlijk van zwarte piet was er al kort na de Tweede Wereldoorlog en die is sindsdien eigenlijk nooit meer weggeweest.quote:[..]
De BLM-cultuur, gesteund door de wokies. En dit is overgewaaid uit de USA.
Dat een partij zich veelal leent aan populisme, betekent imo niet dat al hun punten populistisch zijn. En zelfs daarvan, kunnen sommige punten prima onderbouwd zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Men valt niet zozeer over iets maar ze vallen voor plat populisme waarbij feiten er weinig toe doen…
Je kunt ook doodgaan aan water.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt uiteraard overlijden aan de gevolgen van hasj of wiet gebruik. Als je maar genoeg gebruikt, kun je zo onder een auto lopen, of als je onder invloed gaat autorijden, een ongeluk krijgen. Dan ga je dood aan de gevolgen van gebruik, niet aan het gebruik op zich.
Zo gaan mensen vaak ook niet dood aan kanker, maar aan de gevolgen van kanker. Longonsteking, hartstilstand.
Dat was absoluut niet wat deze man bedoelde.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt uiteraard overlijden aan de gevolgen van hasj of wiet gebruik. Als je maar genoeg gebruikt, kun je zo onder een auto lopen, of als je onder invloed gaat autorijden, een ongeluk krijgen. Dan ga je dood aan de gevolgen van gebruik, niet aan het gebruik op zich.
Zo gaan mensen vaak ook niet dood aan kanker, maar aan de gevolgen van kanker. Longonsteking, hartstilstand.
Bij mijn weten betekent populisme dat er gesproken wordt namens 'het volk', dat dat volk vrij homogeen is en dat dat volk wordt tegengewerkt door een kwaadaardige elite. Een uitspraak als 'alle sociale huurwoningen gaan naar statushouders' is vrij gemakkelijk controleerbaar en is dan simpelweg waar of niet waar, maar niet per se populistisch.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat een partij zich veelal leent aan populisme, betekent imo niet dat al hun punten populistisch zijn. En zelfs daarvan, kunnen sommige punten prima onderbouwd zijn.
Wanneer een PVV-er zegt dat 'alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan' is dat overduidelijk populisme en ook nog eens fout.
Wanneer een PVV-er zegt dat 'een significant deel van de sociale huurwoningen naar statushouders gaan', kan dat nog best populistisch zijn (makkelijk scoren adv een breed sentiment rondom een vijandsbeeld, en het is een bijzaak van het woningtekort), maar ik zie oprecht niet hoe dat feitelijk incorrect is.
antwoord op de enorme frustratie oinder Nederlanders dat dit laatste kabinet de migranten wel huisvesting wilde bieden om hun hele familie te huisvesten en ook hierheen mogen komen en de jonge nederlanders die een gezin willen stichten NIETquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Het feit dat hij zoveel zetels heeft gekregen is het antwoord op het woke gebeuren, niet Wilders alleen.
Kun je na gaan hoe dom die stemmers zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Nouou je mag ze niet demoniserenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Kun je na gaan hoe dom die stemmers zijn.
Ik demoniseer heul niet. Ik verifieer slechts.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:00 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nouou je mag ze niet demoniseren
Japan is een dom voorbeeld. Die zijn aan het sterven. Ook daar zullen mensen van buitenaf moeten komen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:12 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, dit geldt voor een aantal landen. Er zijn ook landen waar juist het tegenovergestelde aan de hand is. Scandinavische landen (inclusief IJsland), Japan en Zuid Korea. Zijn voorbeelden van landen die een behoorlijk homogene bevolking hebben (hadden in geval van Zweden) en die we toch tot de welvarendste ter wereld mogen rekenen. Dus een diverse bevolking hoeft net zo min een voorwaarde als een tegenwerking te zijn voor welvaart.
En hoe je dus bij Scandinavië komt is mij sowieso een raadsel. Die waren zeker tot een jaar of 20/30 geleden enorm homogeen. Nooit koloniën gehad (ik reken Groenland niet mee), geen/weinig gastarbeiders gehad. Weinig diversiteit daar hoor.
Nee een gevolg van georganiseerde immigratieproblematiek en te weinig betaalbare woningen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Hetgeen een gevolg is van linkse woke politiek.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee een gevolg van georganiseerde immigratieproblematiek en te weinig betaalbare woningen.
Uhh, nee. Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hetgeen een gevolg is van linkse woke politiek.
Eerder rechts neoliberaal afbraakbeleid.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
De VVD is links en woke? En wat was er woke aan hun beleid?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet weten dat alles de schuld is van linkse woke politiek.quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:30 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De Scandinavische landen zijn niet pas de laatste decennia welvarend hè. Dat is al wel een tijdje langer. Dat narratief dat je immigratie nodig hebt om welvarend te blijven is echt nergens op gebaseerd. En om even een vergelijking te geven. Zweden die het meest extreem is van deze landen heeft een totaal percentage allochtonen van 11%. Ter vergelijking in Nederland is die 29%. Dus Scandinavië is nog altijd behoorlijk homogeen. IJsland kan ik zo even geen cijfers over vinden.
quote:Sweden's population has become much more ethnically, religiously and linguistically diverse over the past 70 years as a result of immigration. Every fourth (24.9%) resident in the country has a foreign background and every third (32.3%) has at least one parent born abroad.bron
Een automaat met bonen hebbenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
Dankzij die de linkse woke politie moest ik hier gvd zelf de bonen in de automaat bijvullen vanmorgen
Het is 'elitaire woke policor linkse grachtengordel zelfhatende wegkijker communist ' voor jou, ja? Straatdienstplichtige.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:
elitaire linkse grachtengordel communist
Die van mij weigert ze sinds al het vuurwerklawaai te vretenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:30 schreef -XOR- het volgende:
Nephipsters dewelke niet gewoon een civetkat op kantoor hebben rondlopen die de loewakbonen vers voor je uitschijt
Het CDA van Hoekstra en Verhagen is ook al zo woke en links.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De VVD is links en woke? En wat was er woke aan hun beleid?
De VVD voerde D66 beleid uit, omdat er anders geen coalitie was.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De VVD is links en woke? En wat was er woke aan hun beleid?
Woke Wokestra bedoel je!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het CDA van Hoekstra en Verhagen is ook al zo woke en links.
Heb je daar ook iets van een onderbouwing of bron voor? Immers ook de vorige periode kon men niet om de VVD heen, dus zou wel heel gek zijn dat die dan plots links woke beleid zijn gaan uitvoeren.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
De VVD voerde D66 beleid uit, omdat er anders geen coalitie was.
D66 had dit als breekpunt.
Klopt gewoon volgens mij. Er werd door de verschrikkelijke wokefeeksen Schouten en Kaag fatsoenlijk armoedebeleid gevoerd terwijl VVD'ers weten dat armoede in Nederland niet bestaat.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je daar ook iets van een onderbouwing of bron voor? Immers ook de vorige periode kon men niet om de VVD heen, dus zou wel heel gek zijn dat die dan plots links woke beleid zijn gaan uitvoeren.
Het ging hier geloof ik om immigratie en woningbouw. Geloof niet dat de VVD daar erg links en woke in zat afgelopen decenniaquote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt gewoon volgens mij. Er werd door de verschrikkelijke wokefeeksen Schouten en Kaag fatsoenlijk armoedebeleid gevoerd terwijl VVD'ers weten dat armoede in Nederland niet bestaat.
Het kabinet PVV-VVD gaat dan ook een einde maken aan de woke-term armoede en deze vervangen door 'luie flikkers die niet hard genoeg werken'.
Ik zie verschillende bronnen met verschillende cijfers. Wellicht dat mijn bron wat ouder was, er is de laatste 10jaar namelijk enorm veel veranderd in Zweden. Daar komen ze nu zelf ook (te laat) achter.quote:
Dat staat helemaal niet in dat artikel. En bovendien betreft het een artikel van vijftien jaar geleden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt gewoon volgens mij. Er werd door de verschrikkelijke wokefeeksen Schouten en Kaag fatsoenlijk armoedebeleid gevoerd terwijl VVD'ers weten dat armoede in Nederland niet bestaat.
Het kabinet PVV-VVD gaat dan ook een einde maken aan de woke-term armoede en deze vervangen door 'luie flikkers die niet hard genoeg werken'.
Wat staat niet in het artikel?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat helemaal niet in dat artikel. En bovendien betreft het een artikel van vijftien jaar geleden.
Rutte vond gewoon dat Karabulut het niet kon maken om te spreken over armoede omdat daar in Nederland geen sprake van zou zijn, zo simpel is het.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
VVD gaf daar aan moeite te hebben met de term 'armoede', omdat het niveau van het sociaal minimum in Nederland toen tot één de hoogste in Europa behoorde. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van, namelijk dat men zou hebben gezegd dat armoede niet in Nederland niet bestaat.
''Kwestie van perspectief''? Duidelijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 01:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is verplicht, die moet je ook via uitkeringen betalen waarschijnlijk.
[..]
Dat is een kwestie van perspectief, het is nog lang niet genoeg, er moet gewoon effectiever beleid komen voor betere opvang en huisvestiging. Dat potjes kraken hebben we vooral te danken aan jarenlang wanbestuur van die potjes. Voorrang voor woningen is er altijd geweest voor urgentiegevallen, daar komt bij dat nog geen 10% wordt toegewezen aan statushouders. Dan kun je nog stellen dat is een paar procent te veel, maar men doet hier alsof alleen maar asielzoekers in aanmerking komen voor woningen. Er moet simpelweg meer gebouwd worden.
Nee, vol is vol. We gaan niet ''omhoog'' bouwen en weet-ik-niet-wat. En ''alles'' is niet de schuld van de asielzoeker, maar de compleet naïeve stemmer + bestuurder.quote:Er is nog ruimte zat. Je kunt het anders indelen. Omhoog bouwen, of koop als overheid landbouwgrond. Ik heb je nergens xenofoob genoemd maar als je mee doet aan de hype dat werkelijk alles zowat de schuld is van asielzoekers moet je niet raar opkijken als je in dat kamp wordt geduwd.
Ow, nu word alles weer in één keer weer wél op één hoop gegooid.quote:Dat zullen we onthouden als jij over de grens in Duitsland voor wat voor reden dan ook een bestaan probeert op te bouwen, vanwege een beter leven, of nog erger, moet vluchten voor oorlog of vervolging.
Nee, dat is niet de reden waarom ik ze niet hier wil hebben. Het is de reden dat ik er van overtuigd ben, dat dit beter is voor iedereen.quote:Wat lief dat je zo begaan bent met hun thuisland. Alsof dat de reden is dat je ze zo graag weg wil hebben. Lijkt me sterk.
De monsterzege van BBB was een fluke en had niets met wokezooi te maken?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En toen zijn uitslag bij de PS verkiezingen vorig voorjaar nogal tegenviel was er geen antwoord op het wokegebeuren?
Wie weet? Heb je er enige onderbouwing voor?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 00:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De monsterzege van BBB was een fluke en had niets met wokezooi te maken?
De VVD is rechts, maar konden (waarom niet? wat was hun reden?) al jaren geen coalitie beginnen met (best wel) rechtse partijen, dus moesten ze al die tijd over links.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het ging hier geloof ik om immigratie en woningbouw. Geloof niet dat de VVD daar erg links en woke in zat afgelopen decennia.
VVD moest op alle punten de D66 volgen en tientallen miljarden toezeggen voor allerlei onzin,zodat Rutte in het torenje kon blijvenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
De VVD voerde D66 beleid uit, omdat er anders geen coalitie was.
D66 had dit als breekpunt.
Als Nederland een links regime zou hebben gehad, dan zou Nederland toch leefbaar zijn voor de armen/zwakkeren?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
De VVD is rechts, maar konden (waarom niet? wat was hun reden?) al jaren geen coalitie beginnen met (best wel) rechtse partijen, dus moesten ze al die tijd over links.
Wilden ze regeren dan moesten ze al die tijd water bij (hun rechtse) wijn doen. Links roeleerde, zij konden eisen.
Pas nu, waar in menige staat in Europa 'rechtse' meningen opkomen besluiten ze de linkse coalitie vaarwel te zeggen. Opportuun, maar mogelijk te laat.
Dus ja, de VVD was onderdeel een 'links' regime.
Wat is er links aan CDA of D66?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
De VVD is rechts, maar konden (waarom niet? wat was hun reden?) al jaren geen coalitie beginnen met (best wel) rechtse partijen, dus moesten ze al die tijd over links.
Wilden ze regeren dan moesten ze al die tijd water bij (hun rechtse) wijn doen. Links roeleerde, zij konden eisen.
Pas nu, waar in menige staat in Europa 'rechtse' meningen opkomen besluiten ze de linkse coalitie vaarwel te zeggen. Opportuun, maar mogelijk te laat.
Dus ja, de VVD was onderdeel een 'links' regime.
Voor een PVVer is het CDA links-progressief.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er links aan CDA of D66?
Of is centrumrechts het nieuwe links geworden?
Ja, dat is vermoedelijk ook wel weer zo. Als je zelf op een radicaal rechtse flank van het politieke spectrum zit, dan lijkt de rest natuurlijk al heel snel links en progressief.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Voor een PVVer is het CDA links-progressief.
D'66 met klimaat zelfs extreemlinks. Maargoed, dat gejank hier over links is wel typerend voor stemmers op Poetins Vrienden Vereniging. Laat ze maar eens zien wat ze kunnen die 4 rechtse partijen die nu met elkaar aan het verkennen zijn. Volgens mij komen ze niet tot een coalitie-akkoord. Eens zien hoe ze hier daar de schuld aan 'links' van gaan geven. Dat wordt een lachwekkende vertoning wat het nu al is eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja, dat is vermoedelijk ook wel weer zo. Als je zelf op een radicaal rechtse flank van het politieke spectrum zit, dan lijkt de rest natuurlijk al heel snel links en progressief.
Je vergeet gemakshalve de PvdA en de CU. Het is onzin om te zeggen dat de VVD onder het juk van links heeft moeten regeren (hooguit bij Rutte III en IV kan je daar vraagtekens bij zetten), net zo min als het onzin is om te stellen dat NL al decennialang rechtse kabinetten heeft.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er links aan CDA of D66?
Of is centrumrechts het nieuwe links geworden?
Goh, hoe lang duurde die coalitie-vorming ook alweer bij Rutte 3?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
D'66 met klimaat zelfs als extreemlinks. Maargoed, dat gejank hier over links is wel typerend voor stemmers op Poetins Vrienden Vereniging. Laat ze maar eens zien wat ze kunnen die 4 rechtse partijen die nu met elkaar aan het verkennen zijn. Volgens mij komen ze niet tot een coalitie-akkoord. Eens zien hoe ze hier daar de schuld aan 'links' van gaan geven. Dat wordt een lachwekkende vertoning wat het nu al is eigenlijk.
Beschamend lang, maar deze vier komen er denk ik in het geheel niet uit omdat Geerts' ideëen onuitvoerbaar zijn en hij het zichzelf onmogelijk heeft gemaakt met zijn gescheld. Van mij mag hij het proberen hoor, maar hij zou afgaan als een gieter.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goh, hoe lang duurde die coalitie-vorming ook alweer bij Rutte 3?
Nederland is toch nog steeds onleefbaar voor zwakkeren? Als er een links kabinet zou zijn geweest, dan was dat toch al veranderd?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
net zo min als het onzin is om te stellen dat NL al decennialang rechtse kabinetten heeft.
Als je onleefbaar voor zwakkeren wil zien, moet je eens een rondje LA doen. En dat is dan nog CA.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Nederland is toch nog steeds onleefbaar voor zwakkeren? Als er een links kabinet zou zijn geweest, dan was dat toch al veranderd?
De VVD heeft zichzelf een kopje kleiner gemaakt en vervolgens een gespreid bedje voor Wilders gemaakt, dat is toch net iets anders.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hij zal wel erg veel water bij de wijn moeten doen om met NSC en VVD iets te smeden om niet te zeggen dat zijn hele programma overboord zal moeten en dat kan hij niet aan zijn electoraat verkopen. Ik verwacht dat hij een zijlijnroeper blijft. Een alarmbelletje prima, maar een schreeuwlelijk op de rechterflank hebben we niets aan als land. Verder vind ik het wel top dat hij VVD een kopje kleiner heeft gemaakt.
Inderdaad en eigen schuld dikke bult.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:35 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De VVD heeft zichzelf een kopje kleiner gemaakt en vervolgens een gespreid bedje voor Wilders gemaakt, dat is toch net iets anders.
Hier in Nederland is het voor zwakkeren echter ook onleefbaar en dat is niet de schuld van links Nederland.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je onleefbaar voor zwakkeren wil zien, moet je eens een rondje LA doen. En dat is dan nog CA.
CU was altijd een kleine partner en ook niet echt links. En de PvdA is alweer een behoorlijke tijd terug. Maar goed we hebben inderdaad al jaren vooral centrumkabinetten waarbij de balans wel doorslaat naar centrumrechts. Zeker als je de experimenten met PVV en LPF meerekent…quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve de PvdA en de CU. Het is onzin om te zeggen dat de VVD onder het juk van links heeft moeten regeren (hooguit bij Rutte III en IV kan je daar vraagtekens bij zetten), net zo min als het onzin is om te stellen dat NL al decennialang rechtse kabinetten heeft.
In Amerika ga je volgens mij gewoon dood als je geen geld hebt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je onleefbaar voor zwakkeren wil zien, moet je eens een rondje LA doen. En dat is dan nog CA.
In de kielzog hebben linkse partijen natuurlijk een hoop in de melk te brokkelen. PvdA levert veel burgermeesters en wethouders, heeft geestverwanten in de rechterlijke macht en op academische posities.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
CU was altijd een kleine partner en ook niet echt links. En de PvdA is alweer een behoorlijke tijd terug. Maar goed we hebben inderdaad al jaren vooral centrumkabinetten waarbij de balans wel doorslaat naar centrumrechts. Zeker als je de experimenten met PVV en LPF meerekent…
Het gaat er ook niet om welke partijen er altijd geregeerd hebben, gaat er meer om hoe de structuur is opgebouwd. En dat zijn over het algemeen geen mensen die écht VVD zijn, PVV, of conservatieve CDA'ers.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve de PvdA en de CU. Het is onzin om te zeggen dat de VVD onder het juk van links heeft moeten regeren (hooguit bij Rutte III en IV kan je daar vraagtekens bij zetten), net zo min als het onzin is om te stellen dat NL al decennialang rechtse kabinetten heeft.
Is dit een suggestie om rechters en academici politiek te gaan benoemen?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In de kielzog hebben linkse partijen natuurlijk een hoop in de melk te brokkelen. PvdA levert veel burgermeesters en wethouders, heeft geestverwanten in de rechterlijke macht en op academische posities.
De hele kaste bestaat uit regenten.
Er is überhaupt geen "échte VVD"; daar zijn zoveel smaken binnen dat velen ook zo bij D66, Volt, de vroegere PvdA of juist verder naar rechts hadden kunnen zitten (zowel Wilders als Van Haga waren ook ras-VVD'ers, Yesilgoz komt van de SP travelling right). De tijden dat types als Bolkestein en Wiegel de dienst uitmaakten zijn toch echt wel definitief voorbij helaas.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om welke partijen er altijd geregeerd hebben, gaat er meer om hoe de structuur is opgebouwd. En dat zijn over het algemeen geen mensen die écht VVD zijn, PVV, of conservatieve CDA'ers.
Inderdaad, toen hadden de liberalen nog enige invloed binnen de VVD. Die tak is echter al jaren geleden vakkundig de nek omgedraaid ten faveure van de law and order types of de Bouwen, Bouwen, Bouwen Koerhuisjes…quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:14 schreef nostra het volgende:
[De tijden dat types als Bolkestein en Wiegel de dienst uitmaakten zijn toch echt wel definitief voorbij helaas.
De hele regentenkaste bestaat uit regenten?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
De hele kaste bestaat uit regenten.
Je gaat langs mijn punt heen. Subtiel.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is überhaupt geen "échte VVD"; daar zijn zoveel smaken binnen dat velen ook zo bij D66, Volt, de vroegere PvdA of juist verder naar rechts hadden kunnen zitten (zowel Wilders als Van Haga waren ook ras-VVD'ers, Yesilgoz komt van de SP travelling right). De tijden dat types als Bolkestein en Wiegel de dienst uitmaakten zijn toch echt wel definitief voorbij helaas.
Ik snap hem vooral niet. De PVV heeft nooit geregeerd, dus het is vrij logisch dat er geen echte PVV'ers in het kabinet hebben gezeten. Conservatieve CDA'ers hebben we genoeg gehad. Blijft over wat ik benoem.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je gaat langs mijn punt heen. Subtiel.
quote:
Laat ik het simpel zeggen:quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik snap hem vooral niet. De PVV heeft nooit geregeerd, dus het is vrij logisch dat er geen echte PVV'ers in het kabinet hebben gezeten. Conservatieve CDA'ers hebben we genoeg gehad. Blijft over wat ik benoem.
Maak daar maar ''dat gejank van links'' of ''dat gejank over rechts'' van. 24 topics ondertussen al. Als je al over links versus rechts wil spreken.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
D'66 met klimaat zelfs extreemlinks. Maargoed, dat gejank hier over links is wel typerend voor stemmers op Poetins Vrienden Vereniging. Laat ze maar eens zien wat ze kunnen die 4 rechtse partijen die nu met elkaar aan het verkennen zijn. Volgens mij komen ze niet tot een coalitie-akkoord. Eens zien hoe ze hier daar de schuld aan 'links' van gaan geven. Dat wordt een lachwekkende vertoning wat het nu al is eigenlijk.
Je ziet de stevige kracht van de rechtse bedrijfs/werkgeverslobby binnen het politieke speelveld voor het gemak maar even over het hoofd?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat ik het simpel zeggen:
Partijen zoals de VVD, PVV, maar ook tegenwoordig het CDA hebben niet echt invloed meer (of tenminste niet evenredig veel). Er zijn in de voorbije tig VVD bewindslieden gewipt omdat ze ophet ministerie pootje zijn gelicht. Maar los daarvan, progressieve partijen hebben op die maatschappelijke posities die er toe doen geestverwanten zitten.
Zijn die VVD bewindslieden niet gewoon vooral gestruikeld omdat hun bestuurscapaciteiten ietsjes tegenvielen?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat ik het simpel zeggen:
Partijen zoals de VVD, PVV, maar ook tegenwoordig het CDA hebben niet echt invloed meer (of tenminste niet evenredig veel). Er zijn in de voorbije tig VVD bewindslieden gewipt omdat ze ophet ministerie pootje zijn gelicht. Maar los daarvan, progressieve partijen hebben op die maatschappelijke posities die er toe doen geestverwanten zitten.
vooral omdat het mark rutte helemaal geen ene zier kon schelen als lakt men hele boeken zwartquote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zijn die VVD bewindslieden niet gewoon vooral gestruikeld omdat hun bestuurscapaciteiten ietsjes tegenvielen?
Je bent het dus gewoon eens met wat @torentje zegt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Op zich met je eens, maar de PvdA heeft erg veel steken laten vallen en heeft zich op zijn zachtst gezegd niet hard gemaakt voor de positie van zwakkeren en ook niet voor die van arbeiders.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Hier in Nederland is het voor zwakkeren echter ook onleefbaar en dat is niet de schuld van links Nederland.
Dat je Nederland onleefbaar durft te noemen met alle sociale vangnetten die we hier hebbenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Nederland is toch nog steeds onleefbaar voor zwakkeren? Als er een links kabinet zou zijn geweest, dan was dat toch al veranderd?
Nee, Nederland is niet onleefbaar voor zwakkeren. De banlieus in Frankrijk, toch bepaald geen rechts land, zijn dat wel. Die materie is wel wat complexer dan het simplistische "links is beter, met rechts volgt Armageddon".quote:Op zondag 7 januari 2024 09:33 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Je bent het dus gewoon eens met wat @:torentje zegt.
Liberalen met bijna uitsluitend conservatieve ideeën, behalve op economisch gebied.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad, toen hadden de liberalen nog enige invloed binnen de VVD. Die tak is echter al jaren geleden vakkundig de nek omgedraaid ten faveure van de law and order types of de Bouwen, Bouwen, Bouwen Koerhuisjes…
Goed, daar heb je een punt. Onleefbaar is vooralsnog te sterk uitgedrukt.quote:Op zondag 7 januari 2024 09:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, Nederland is niet onleefbaar voor zwakkeren. De banlieus in Frankrijk, toch bepaald geen rechts land, zijn dat wel. Die materie is wel wat complexer dan het simplistische "links is beter, met rechts volgt Armageddon".
quote:Wilders trekt omstreden wetsvoorstellen voorlopig in om formatie te bevorderen
PVV-leider Geert Wilders trekt drie uiterst omstreden wetsvoorstellen van zijn partij voorlopig in, laat hij maandag aan de voorzitter van de Tweede Kamer weten. Zo wil hij een voor andere partijen belangrijke drempel wegnemen om met hem te formeren.
Het gaat om drie wetsvoorstellen die eerder al werden afgekeurd door de Raad van State en die op de plank bleven liggen.
Zo is er een voorstel van de PVV om "bepaalde islamitische uitingen" te verbieden. Volgens de raad ontnam het "een hele bevolkingsgroep op discriminatoire wijze de aanspraak op fundamentele vrijheidsrechten".
Een ander wetsvoorstel van de PVV is het plan om mensen met meerdere nationaliteiten hun kiesrecht te ontnemen. Ook is daarbij het plan om in de grondwet te regelen "dat personen met een meervoudige nationaliteit niet mogen worden benoemd in sommige functies", zoals bewindspersoon, commissaris van de Koning en burgemeester.
De Raad van State spreekt daarbij van een wetsvoorstel dat het discriminatieverbod en grondrechten voor grote bevolkingsgroepen schendt. Daardoor worden "deze groepen als tweederangsburgers behandeld".
Het laatste wetsvoorstel van de PVV moet het mogelijk maken om mensen die in verband worden gebracht met mogelijke terroristische activiteiten zonder tussenkomst van een rechter vast te zetten. Dat plan schiet volgens de Raad van State "door op een wijze die in een rechtsstaat niet acceptabel is".
Formeren gaat dinsdag verder
De PVV praat dinsdag verder met de VVD, NSC en BBB over een eventuele kabinetsformatie. Het is bekend dat in eerste instantie wordt gesproken over eventuele onenigheid over hoe de partijen naar de rechtsstaat en de grondwet kijken.
Wilders heeft steeds gezegd dat hij ver wil gaan om de andere partijen tegemoet te komen. Onderdeel daarvan is dan ook het tijdelijk "in de ijskast" zetten van plannen waar de PVV voor staat, maar waarbij grondrechten worden geschonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |