En toen zijn uitslag bij de PS verkiezingen vorig voorjaar nogal tegenviel was er geen antwoord op het wokegebeuren?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Het feit dat hij zoveel zetels heeft gekregen is het antwoord op het woke gebeuren, niet Wilders alleen.
Net zoals dat Ard van der Steur mensen kende die overleden zijn aan hasj of wiet waarschjinlijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Delen van Syrie zijn veilig. Ik ken Syriers die er jaarlijks op vakantie gaan.
Kijk alleen al naar het kinderpardon van 2013.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor of gaat dit weer over een andere groep?
Och dat was helemaal weggezakt. Dat heeft hij echt gezegd inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net zoals dat Ard van der Steur mensen kende die overleden zijn aan hasj of wiet waarschjinlijk.
Voor sommige Syriërs is geen enkel deel veilig gezien Assad er nog steeds zit. Dit is zo'n domme take.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Delen van Syrie zijn veilig. Ik ken Syriers die er jaarlijks op vakantie gaan.
Je komt met wedervragen en gaat duiken. Typisch.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat doe ik toch net in mijn bericht![]()
![]()
Oh, het gaat dus om een totaal andere groep dan de Islamitische mannen die nu uit veilige landen hierheen komen en geen asiel krijgen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar het kinderpardon van 2013.
https://ahl-advocaten.nl/(...)-per-1-februari-2013
en 2019
https://npokennis.nl/longread/7942/wat-is-het-kinderpardon
En dan heb je nog die losse gevallen zoals Mauro, en Lilli en Howick.
Nonsens. Maar misschien kan jij ook een keer proberen inhoudelijk een bijdrage te leveren aan dit topic in plaats van dit soort raar gedoe?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je komt met wedervragen en gaat duiken. Typisch.
Je kunt uiteraard overlijden aan de gevolgen van hasj of wiet gebruik. Als je maar genoeg gebruikt, kun je zo onder een auto lopen, of als je onder invloed gaat autorijden, een ongeluk krijgen. Dan ga je dood aan de gevolgen van gebruik, niet aan het gebruik op zich.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Och dat was helemaal weggezakt. Dat heeft hij echt gezegd inderdaad.
Er wonen hier een miljoen moslims, even uit mijn hoofd. Ik weet natuurlijk niet precies wat je verstaat onder 'moslimland', maar als we dan tóch religieuze feestdagen hebben, laten we die dan ook een beetje gelijkmatig verdelen. Van een nationale feestdag vanwege de afschaffing van de slavernij ben ik overigens zelf wel echt een voorstander. Of breder: iets rondom mensenrechten. Die worden nogal vaak vergeten of genegeerd, terwijl ze de basis zijn van onze beschaving.quote:
Ja, daar ben ik het wel mee eens.quote:Akkoord, ik wil meedenken over een andere invulling van de feestdagen. Wat mij betreft zijn er helemaal geen verplicht vrije feestdagen meer, maar krijgt ieder mens er een x-aantal verlofdagen bij die hij/zij op kan nemen wanneer hij/zij, bijvoorbeeld, een religieuze feestdag heeft. Die persoon heeft dan ook voorrang op verlof als hij deze religie ook aanhangt. Dat houdt dan in dat iemand die niet gelovig is met de Kerst niet kan gaan skieen, omdat zijn Christelijke collega's recht hebben op verlof en het bedrijf gewoon doorgaat.
Het is maar wat je wilt.
Nou, dat lijkt me niet hoor. Kritiek op het uiterlijk van zwarte piet was er al kort na de Tweede Wereldoorlog en die is sindsdien eigenlijk nooit meer weggeweest.quote:[..]
De BLM-cultuur, gesteund door de wokies. En dit is overgewaaid uit de USA.
Dat een partij zich veelal leent aan populisme, betekent imo niet dat al hun punten populistisch zijn. En zelfs daarvan, kunnen sommige punten prima onderbouwd zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Men valt niet zozeer over iets maar ze vallen voor plat populisme waarbij feiten er weinig toe doen…
Je kunt ook doodgaan aan water.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt uiteraard overlijden aan de gevolgen van hasj of wiet gebruik. Als je maar genoeg gebruikt, kun je zo onder een auto lopen, of als je onder invloed gaat autorijden, een ongeluk krijgen. Dan ga je dood aan de gevolgen van gebruik, niet aan het gebruik op zich.
Zo gaan mensen vaak ook niet dood aan kanker, maar aan de gevolgen van kanker. Longonsteking, hartstilstand.
Dat was absoluut niet wat deze man bedoelde.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt uiteraard overlijden aan de gevolgen van hasj of wiet gebruik. Als je maar genoeg gebruikt, kun je zo onder een auto lopen, of als je onder invloed gaat autorijden, een ongeluk krijgen. Dan ga je dood aan de gevolgen van gebruik, niet aan het gebruik op zich.
Zo gaan mensen vaak ook niet dood aan kanker, maar aan de gevolgen van kanker. Longonsteking, hartstilstand.
Bij mijn weten betekent populisme dat er gesproken wordt namens 'het volk', dat dat volk vrij homogeen is en dat dat volk wordt tegengewerkt door een kwaadaardige elite. Een uitspraak als 'alle sociale huurwoningen gaan naar statushouders' is vrij gemakkelijk controleerbaar en is dan simpelweg waar of niet waar, maar niet per se populistisch.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat een partij zich veelal leent aan populisme, betekent imo niet dat al hun punten populistisch zijn. En zelfs daarvan, kunnen sommige punten prima onderbouwd zijn.
Wanneer een PVV-er zegt dat 'alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan' is dat overduidelijk populisme en ook nog eens fout.
Wanneer een PVV-er zegt dat 'een significant deel van de sociale huurwoningen naar statushouders gaan', kan dat nog best populistisch zijn (makkelijk scoren adv een breed sentiment rondom een vijandsbeeld, en het is een bijzaak van het woningtekort), maar ik zie oprecht niet hoe dat feitelijk incorrect is.
antwoord op de enorme frustratie oinder Nederlanders dat dit laatste kabinet de migranten wel huisvesting wilde bieden om hun hele familie te huisvesten en ook hierheen mogen komen en de jonge nederlanders die een gezin willen stichten NIETquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Het feit dat hij zoveel zetels heeft gekregen is het antwoord op het woke gebeuren, niet Wilders alleen.
Kun je na gaan hoe dom die stemmers zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Nouou je mag ze niet demoniserenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Kun je na gaan hoe dom die stemmers zijn.
Ik demoniseer heul niet. Ik verifieer slechts.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:00 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nouou je mag ze niet demoniseren
Japan is een dom voorbeeld. Die zijn aan het sterven. Ook daar zullen mensen van buitenaf moeten komen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:12 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, dit geldt voor een aantal landen. Er zijn ook landen waar juist het tegenovergestelde aan de hand is. Scandinavische landen (inclusief IJsland), Japan en Zuid Korea. Zijn voorbeelden van landen die een behoorlijk homogene bevolking hebben (hadden in geval van Zweden) en die we toch tot de welvarendste ter wereld mogen rekenen. Dus een diverse bevolking hoeft net zo min een voorwaarde als een tegenwerking te zijn voor welvaart.
En hoe je dus bij Scandinavië komt is mij sowieso een raadsel. Die waren zeker tot een jaar of 20/30 geleden enorm homogeen. Nooit koloniën gehad (ik reken Groenland niet mee), geen/weinig gastarbeiders gehad. Weinig diversiteit daar hoor.
Nee een gevolg van georganiseerde immigratieproblematiek en te weinig betaalbare woningen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Hetgeen een gevolg is van linkse woke politiek.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee een gevolg van georganiseerde immigratieproblematiek en te weinig betaalbare woningen.
Uhh, nee. Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hetgeen een gevolg is van linkse woke politiek.
Eerder rechts neoliberaal afbraakbeleid.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
De VVD is links en woke? En wat was er woke aan hun beleid?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet weten dat alles de schuld is van linkse woke politiek.quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:30 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De Scandinavische landen zijn niet pas de laatste decennia welvarend hè. Dat is al wel een tijdje langer. Dat narratief dat je immigratie nodig hebt om welvarend te blijven is echt nergens op gebaseerd. En om even een vergelijking te geven. Zweden die het meest extreem is van deze landen heeft een totaal percentage allochtonen van 11%. Ter vergelijking in Nederland is die 29%. Dus Scandinavië is nog altijd behoorlijk homogeen. IJsland kan ik zo even geen cijfers over vinden.
quote:Sweden's population has become much more ethnically, religiously and linguistically diverse over the past 70 years as a result of immigration. Every fourth (24.9%) resident in the country has a foreign background and every third (32.3%) has at least one parent born abroad.bron
Een automaat met bonen hebbenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
Dankzij die de linkse woke politie moest ik hier gvd zelf de bonen in de automaat bijvullen vanmorgen
Het is 'elitaire woke policor linkse grachtengordel zelfhatende wegkijker communist ' voor jou, ja? Straatdienstplichtige.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:
elitaire linkse grachtengordel communist
Die van mij weigert ze sinds al het vuurwerklawaai te vretenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:30 schreef -XOR- het volgende:
Nephipsters dewelke niet gewoon een civetkat op kantoor hebben rondlopen die de loewakbonen vers voor je uitschijt
Het CDA van Hoekstra en Verhagen is ook al zo woke en links.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De VVD is links en woke? En wat was er woke aan hun beleid?
De VVD voerde D66 beleid uit, omdat er anders geen coalitie was.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De VVD is links en woke? En wat was er woke aan hun beleid?
Woke Wokestra bedoel je!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het CDA van Hoekstra en Verhagen is ook al zo woke en links.
Heb je daar ook iets van een onderbouwing of bron voor? Immers ook de vorige periode kon men niet om de VVD heen, dus zou wel heel gek zijn dat die dan plots links woke beleid zijn gaan uitvoeren.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
De VVD voerde D66 beleid uit, omdat er anders geen coalitie was.
D66 had dit als breekpunt.
Klopt gewoon volgens mij. Er werd door de verschrikkelijke wokefeeksen Schouten en Kaag fatsoenlijk armoedebeleid gevoerd terwijl VVD'ers weten dat armoede in Nederland niet bestaat.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je daar ook iets van een onderbouwing of bron voor? Immers ook de vorige periode kon men niet om de VVD heen, dus zou wel heel gek zijn dat die dan plots links woke beleid zijn gaan uitvoeren.
Het ging hier geloof ik om immigratie en woningbouw. Geloof niet dat de VVD daar erg links en woke in zat afgelopen decenniaquote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt gewoon volgens mij. Er werd door de verschrikkelijke wokefeeksen Schouten en Kaag fatsoenlijk armoedebeleid gevoerd terwijl VVD'ers weten dat armoede in Nederland niet bestaat.
Het kabinet PVV-VVD gaat dan ook een einde maken aan de woke-term armoede en deze vervangen door 'luie flikkers die niet hard genoeg werken'.
Ik zie verschillende bronnen met verschillende cijfers. Wellicht dat mijn bron wat ouder was, er is de laatste 10jaar namelijk enorm veel veranderd in Zweden. Daar komen ze nu zelf ook (te laat) achter.quote:
Dat staat helemaal niet in dat artikel. En bovendien betreft het een artikel van vijftien jaar geleden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt gewoon volgens mij. Er werd door de verschrikkelijke wokefeeksen Schouten en Kaag fatsoenlijk armoedebeleid gevoerd terwijl VVD'ers weten dat armoede in Nederland niet bestaat.
Het kabinet PVV-VVD gaat dan ook een einde maken aan de woke-term armoede en deze vervangen door 'luie flikkers die niet hard genoeg werken'.
Wat staat niet in het artikel?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat helemaal niet in dat artikel. En bovendien betreft het een artikel van vijftien jaar geleden.
Rutte vond gewoon dat Karabulut het niet kon maken om te spreken over armoede omdat daar in Nederland geen sprake van zou zijn, zo simpel is het.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
VVD gaf daar aan moeite te hebben met de term 'armoede', omdat het niveau van het sociaal minimum in Nederland toen tot één de hoogste in Europa behoorde. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van, namelijk dat men zou hebben gezegd dat armoede niet in Nederland niet bestaat.
''Kwestie van perspectief''? Duidelijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 01:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is verplicht, die moet je ook via uitkeringen betalen waarschijnlijk.
[..]
Dat is een kwestie van perspectief, het is nog lang niet genoeg, er moet gewoon effectiever beleid komen voor betere opvang en huisvestiging. Dat potjes kraken hebben we vooral te danken aan jarenlang wanbestuur van die potjes. Voorrang voor woningen is er altijd geweest voor urgentiegevallen, daar komt bij dat nog geen 10% wordt toegewezen aan statushouders. Dan kun je nog stellen dat is een paar procent te veel, maar men doet hier alsof alleen maar asielzoekers in aanmerking komen voor woningen. Er moet simpelweg meer gebouwd worden.
Nee, vol is vol. We gaan niet ''omhoog'' bouwen en weet-ik-niet-wat. En ''alles'' is niet de schuld van de asielzoeker, maar de compleet naïeve stemmer + bestuurder.quote:Er is nog ruimte zat. Je kunt het anders indelen. Omhoog bouwen, of koop als overheid landbouwgrond. Ik heb je nergens xenofoob genoemd maar als je mee doet aan de hype dat werkelijk alles zowat de schuld is van asielzoekers moet je niet raar opkijken als je in dat kamp wordt geduwd.
Ow, nu word alles weer in één keer weer wél op één hoop gegooid.quote:Dat zullen we onthouden als jij over de grens in Duitsland voor wat voor reden dan ook een bestaan probeert op te bouwen, vanwege een beter leven, of nog erger, moet vluchten voor oorlog of vervolging.
Nee, dat is niet de reden waarom ik ze niet hier wil hebben. Het is de reden dat ik er van overtuigd ben, dat dit beter is voor iedereen.quote:Wat lief dat je zo begaan bent met hun thuisland. Alsof dat de reden is dat je ze zo graag weg wil hebben. Lijkt me sterk.
De monsterzege van BBB was een fluke en had niets met wokezooi te maken?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En toen zijn uitslag bij de PS verkiezingen vorig voorjaar nogal tegenviel was er geen antwoord op het wokegebeuren?
Wie weet? Heb je er enige onderbouwing voor?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 00:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De monsterzege van BBB was een fluke en had niets met wokezooi te maken?
De VVD is rechts, maar konden (waarom niet? wat was hun reden?) al jaren geen coalitie beginnen met (best wel) rechtse partijen, dus moesten ze al die tijd over links.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het ging hier geloof ik om immigratie en woningbouw. Geloof niet dat de VVD daar erg links en woke in zat afgelopen decennia.
VVD moest op alle punten de D66 volgen en tientallen miljarden toezeggen voor allerlei onzin,zodat Rutte in het torenje kon blijvenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
De VVD voerde D66 beleid uit, omdat er anders geen coalitie was.
D66 had dit als breekpunt.
Als Nederland een links regime zou hebben gehad, dan zou Nederland toch leefbaar zijn voor de armen/zwakkeren?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
De VVD is rechts, maar konden (waarom niet? wat was hun reden?) al jaren geen coalitie beginnen met (best wel) rechtse partijen, dus moesten ze al die tijd over links.
Wilden ze regeren dan moesten ze al die tijd water bij (hun rechtse) wijn doen. Links roeleerde, zij konden eisen.
Pas nu, waar in menige staat in Europa 'rechtse' meningen opkomen besluiten ze de linkse coalitie vaarwel te zeggen. Opportuun, maar mogelijk te laat.
Dus ja, de VVD was onderdeel een 'links' regime.
Wat is er links aan CDA of D66?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
De VVD is rechts, maar konden (waarom niet? wat was hun reden?) al jaren geen coalitie beginnen met (best wel) rechtse partijen, dus moesten ze al die tijd over links.
Wilden ze regeren dan moesten ze al die tijd water bij (hun rechtse) wijn doen. Links roeleerde, zij konden eisen.
Pas nu, waar in menige staat in Europa 'rechtse' meningen opkomen besluiten ze de linkse coalitie vaarwel te zeggen. Opportuun, maar mogelijk te laat.
Dus ja, de VVD was onderdeel een 'links' regime.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |