abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211924710
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uhh, nee. Hoe kom je daarbij?
Niet weten dat alles de schuld is van linkse woke politiek. :'):')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:25:22 #227
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211924722
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:30 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
De Scandinavische landen zijn niet pas de laatste decennia welvarend hè. Dat is al wel een tijdje langer. Dat narratief dat je immigratie nodig hebt om welvarend te blijven is echt nergens op gebaseerd. En om even een vergelijking te geven. Zweden die het meest extreem is van deze landen heeft een totaal percentage allochtonen van 11%. Ter vergelijking in Nederland is die 29%. Dus Scandinavië is nog altijd behoorlijk homogeen. IJsland kan ik zo even geen cijfers over vinden.
quote:
Sweden's population has become much more ethnically, religiously and linguistically diverse over the past 70 years as a result of immigration. Every fourth (24.9%) resident in the country has a foreign background and every third (32.3%) has at least one parent born abroad.bron
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Forum Admin vrijdag 5 januari 2024 @ 13:25:23 #228
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211924723
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
_O-

Dankzij die de linkse woke politie moest ik hier gvd zelf de bonen in de automaat bijvullen vanmorgen :(
Een automaat met bonen hebben :') elitaire linkse grachtengordel communist gespot
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211924752
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:
elitaire linkse grachtengordel communist
Het is 'elitaire woke policor linkse grachtengordel zelfhatende wegkijker communist ' voor jou, ja? Straatdienstplichtige.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:30:04 #230
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211924786
Nephipsters dewelke niet gewoon een civetkat op kantoor hebben rondlopen die de loewakbonen vers voor je uitschijt :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:32:31 #231
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211924822
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:30 schreef -XOR- het volgende:
Nephipsters dewelke niet gewoon een civetkat op kantoor hebben rondlopen die de loewakbonen vers voor je uitschijt :')
Die van mij weigert ze sinds al het vuurwerklawaai te vreten :(

Ook de schuld van woke links, overigens.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 5 januari 2024 @ 15:12:18 #232
403820 Aberkullie
Larger than Life
pi_211926039
Woke links hier, goedemiddag
pi_211926773
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De VVD is links en woke? En wat was er woke aan hun beleid?
Het CDA van Hoekstra en Verhagen is ook al zo woke en links.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 16:07:54 #234
3542 Gia
User under construction
pi_211926805
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De VVD is links en woke? En wat was er woke aan hun beleid?
De VVD voerde D66 beleid uit, omdat er anders geen coalitie was.
D66 had dit als breekpunt.
pi_211926808
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het CDA van Hoekstra en Verhagen is ook al zo woke en links.
Woke Wokestra bedoel je! :(
pi_211926839
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb je daar ook iets van een onderbouwing of bron voor? Immers ook de vorige periode kon men niet om de VVD heen, dus zou wel heel gek zijn dat die dan plots links woke beleid zijn gaan uitvoeren.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 16:15:48 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211926906
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Heb je daar ook iets van een onderbouwing of bron voor? Immers ook de vorige periode kon men niet om de VVD heen, dus zou wel heel gek zijn dat die dan plots links woke beleid zijn gaan uitvoeren.
Klopt gewoon volgens mij. Er werd door de verschrikkelijke wokefeeksen Schouten en Kaag fatsoenlijk armoedebeleid gevoerd terwijl VVD'ers weten dat armoede in Nederland niet bestaat.

Het kabinet PVV-VVD gaat dan ook een einde maken aan de woke-term armoede en deze vervangen door 'luie flikkers die niet hard genoeg werken'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211926936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt gewoon volgens mij. Er werd door de verschrikkelijke wokefeeksen Schouten en Kaag fatsoenlijk armoedebeleid gevoerd terwijl VVD'ers weten dat armoede in Nederland niet bestaat.

Het kabinet PVV-VVD gaat dan ook een einde maken aan de woke-term armoede en deze vervangen door 'luie flikkers die niet hard genoeg werken'.
Het ging hier geloof ik om immigratie en woningbouw. Geloof niet dat de VVD daar erg links en woke in zat afgelopen decennia :P.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 17:26:14 #239
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_211927488
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]

Ik zie verschillende bronnen met verschillende cijfers. Wellicht dat mijn bron wat ouder was, er is de laatste 10jaar namelijk enorm veel veranderd in Zweden. Daar komen ze nu zelf ook (te laat) achter.

https://nos.nl/artikel/24(...)-de-verzorgingsstaat

Maar goed wij komen er hier in Nederland ook nog wel achter. Ik ga er vanuit dat ik mijn schaapjes dan al op het droge heb. Want een verzorgingsstaat zullen we niet meer hebben :')
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:35:06 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211928908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat staat helemaal niet in dat artikel. En bovendien betreft het een artikel van vijftien jaar geleden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:35:37 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211928917
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat staat helemaal niet in dat artikel. En bovendien betreft het een artikel van vijftien jaar geleden.
Wat staat niet in het artikel?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:49:25 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211929081
VVD gaf daar aan moeite te hebben met de term 'armoede', omdat het niveau van het sociaal minimum in Nederland toen tot één de hoogste in Europa behoorde. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van, namelijk dat men zou hebben gezegd dat armoede niet in Nederland niet bestaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:55:33 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211929150
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
VVD gaf daar aan moeite te hebben met de term 'armoede', omdat het niveau van het sociaal minimum in Nederland toen tot één de hoogste in Europa behoorde. Jij maakt daar vervolgens iets heel anders van, namelijk dat men zou hebben gezegd dat armoede niet in Nederland niet bestaat.
Rutte vond gewoon dat Karabulut het niet kon maken om te spreken over armoede omdat daar in Nederland geen sprake van zou zijn, zo simpel is het.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211932386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 01:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is verplicht, die moet je ook via uitkeringen betalen waarschijnlijk.
[..]
Dat is een kwestie van perspectief, het is nog lang niet genoeg, er moet gewoon effectiever beleid komen voor betere opvang en huisvestiging. Dat potjes kraken hebben we vooral te danken aan jarenlang wanbestuur van die potjes. Voorrang voor woningen is er altijd geweest voor urgentiegevallen, daar komt bij dat nog geen 10% wordt toegewezen aan statushouders. Dan kun je nog stellen dat is een paar procent te veel, maar men doet hier alsof alleen maar asielzoekers in aanmerking komen voor woningen. Er moet simpelweg meer gebouwd worden.
''Kwestie van perspectief''? Duidelijk.

En mijn perspectief (nogmaals); dat potjes kraken heeft vooral te maken dat het hier vol is. We hebben hier al meer dan genoeg urgentie gevallen. Een continu instroom van potentiële urgentie gevallen gaat alles alleen maar veel lastiger maken, tot op het punt dat er geen reële oplossing meer te bewerkstelligen valt. Simpel verhaaltje.
quote:
Er is nog ruimte zat. Je kunt het anders indelen. Omhoog bouwen, of koop als overheid landbouwgrond. Ik heb je nergens xenofoob genoemd maar als je mee doet aan de hype dat werkelijk alles zowat de schuld is van asielzoekers moet je niet raar opkijken als je in dat kamp wordt geduwd.
Nee, vol is vol. We gaan niet ''omhoog'' bouwen en weet-ik-niet-wat. En ''alles'' is niet de schuld van de asielzoeker, maar de compleet naïeve stemmer + bestuurder.
quote:
Dat zullen we onthouden als jij over de grens in Duitsland voor wat voor reden dan ook een bestaan probeert op te bouwen, vanwege een beter leven, of nog erger, moet vluchten voor oorlog of vervolging.
Ow, nu word alles weer in één keer weer wél op één hoop gegooid. :') Het kan dus wél. :')
quote:
Wat lief dat je zo begaan bent met hun thuisland. Alsof dat de reden is dat je ze zo graag weg wil hebben. Lijkt me sterk.
Nee, dat is niet de reden waarom ik ze niet hier wil hebben. Het is de reden dat ik er van overtuigd ben, dat dit beter is voor iedereen.
pi_211932436
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En toen zijn uitslag bij de PS verkiezingen vorig voorjaar nogal tegenviel was er geen antwoord op het wokegebeuren?
De monsterzege van BBB was een fluke en had niets met wokezooi te maken? _O-
pi_211932801
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 00:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
De monsterzege van BBB was een fluke en had niets met wokezooi te maken? _O-
Wie weet? Heb je er enige onderbouwing voor?
pi_211932957
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het ging hier geloof ik om immigratie en woningbouw. Geloof niet dat de VVD daar erg links en woke in zat afgelopen decennia :P.
De VVD is rechts, maar konden (waarom niet? wat was hun reden?) al jaren geen coalitie beginnen met (best wel) rechtse partijen, dus moesten ze al die tijd over links.

Wilden ze regeren dan moesten ze al die tijd water bij (hun rechtse) wijn doen. Links roeleerde, zij konden eisen.

Pas nu, waar in menige staat in Europa 'rechtse' meningen opkomen besluiten ze de linkse coalitie vaarwel te zeggen. Opportuun, maar mogelijk te laat.

Dus ja, de VVD was onderdeel een 'links' regime.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 6 januari 2024 @ 03:15:46 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211933183
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]
VVD moest op alle punten de D66 volgen en tientallen miljarden toezeggen voor allerlei onzin,zodat Rutte in het torenje kon blijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211933386
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 01:17 schreef Montagui het volgende:

[..]
De VVD is rechts, maar konden (waarom niet? wat was hun reden?) al jaren geen coalitie beginnen met (best wel) rechtse partijen, dus moesten ze al die tijd over links.

Wilden ze regeren dan moesten ze al die tijd water bij (hun rechtse) wijn doen. Links roeleerde, zij konden eisen.

Pas nu, waar in menige staat in Europa 'rechtse' meningen opkomen besluiten ze de linkse coalitie vaarwel te zeggen. Opportuun, maar mogelijk te laat.

Als Nederland een links regime zou hebben gehad, dan zou Nederland toch leefbaar zijn voor de armen/zwakkeren?
pi_211933758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 01:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat is er links aan CDA of D66?

Of is centrumrechts het nieuwe links geworden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')