Dat is wel weer een aardige link naar het onderwerp van dit topic. Is het rechts-populisme van Wilders cs eigenlijk ook niet overgewaaid uit de VS?quote:
Ze houden het niet bij hun gezin, zeg ik toch, kun je niet lezen? Vader moeder komen ook, en ook vaak een broer en daarna diens gezin.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar krijgen deze mensen wel een woning en of gezinshereniging? Ze zijn dan tenslotte illegaal…
En al die mannen hebben gemiddeld 8 gezinsleden? Ofwel volgens mij mist je verhaal nog wat feitelijke onderbouwing…
Daar gaat de nieuwe regering zich wel over buigen, maar in elk geval zijn grote delen van Syrie gewoon veilig, zo ook Egypte, Israel, Nigeria, Turkije om maar wat te noemen.quote:En welke onveilige landen zijn volgens jou wel gewoon veilig?
Eerder een antwoord op dat linkse woke gebeuren. Dat is het in Amerika eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel weer een aardige link naar het onderwerp van dit topic. Is het rechts-populisme van Wilders cs eigenlijk ook niet overgewaaid uit de VS?
Veel van de problemen en ergernissen die mensen ervaren (ik laat even in het midden hoe terecht dat is) komen ook van arbeidsmigranten en niet asielzoekers af.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker, die vangen we op om ze te helpen en niet direct om een economische bijdrage te leveren (wat vaak wel kan en wat mij betreft zouden ze ook veel en veel sneller moeten mogen werken, dat is de beste manier om te integreren).
Maar in aantallen is dat vergeleken met bijvoorbeeld de arbeidsmigranten echt klein bier.
Maar op basis waarvan komen die dan naar Nederland? Immers die groep kan hier hooguit als illegaal verblijven?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze houden het niet bij hun gezin, zeg ik toch, kun je niet lezen? Vader moeder komen ook, en ook vaak een broer en daarna diens gezin.
[..]
Nou Syrië, wat is het daar veilig...quote:Daar gaat de nieuwe regering zich wel over buigen, maar in elk geval zijn grote delen van Syrie gewoon veilig, zo ook Egypte, Israel, Nigeria, Turkije om maar wat te noemen.
Hahah nee. Wilders zit al sinds 2006voor zichzelf in de kamer. Toen had nog nooit iemand van het woordje 'woke'quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Eerder een antwoord op dat linkse woke gebeuren. Dat is het in Amerika eigenlijk ook.
Aha, was dat linkse woke gebeuren dan al zo aanwezig in Nederland pakweg 20 jaar terug?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Eerder een antwoord op dat linkse woke gebeuren. Dat is het in Amerika eigenlijk ook.
Het is maar af wachten of arbeidsmigranten massaal teruggaan naar hun eigen land wanneer er een globale economische crisis komt die allen raakt. Terugkeer heeft dan waarschijnlijk geen zin. Ook valt het te verwachten dat asielmigranten bij een komende crisis als eersten op straat staan. Dat alles levert dan een grote druk op op sociale voorzieningen. Zeker als er geen einde in zicht is aan de toestroom en het aantal mensen dat deze kant op komt alleen maar groter wordt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker, die vangen we op om ze te helpen en niet direct om een economische bijdrage te leveren (wat vaak wel kan en wat mij betreft zouden ze ook veel en veel sneller moeten mogen werken, dat is de beste manier om te integreren).
Maar in aantallen is dat vergeleken met bijvoorbeeld de arbeidsmigranten echt klein bier.
Of van (klein)kinderen van arbeidsmigranten. Daar gaan dichte grenzen ook niet echt bij helpen…quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Veel van de problemen en ergernissen die mensen ervaren (ik laat even in het midden hoe terecht dat is) komen ook van arbeidsmigranten en niet asielzoekers af.
Nou nou nou poeh poeh. Omdat 1 landje er op staat waar twijfels over bestaan, is gelijk de hele gegeven lijst onzin?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar op basis waarvan komen die dan naar Nederland? Immers die groep kan hier hooguit als illegaal verblijven?
[..]
Nou Syrië, wat is het daar veilig...
Maar asielzoekers uit die andere landen maken in de praktijk verdomde weinig kans op asiel in Nederland…
Tja, als er een grote globale economische crisis komt, dan wordt alles misschien weer anders. Maar eerlijk gezegd had die vorige grote globale crisis (2008 e.v.) voor Nederland eerder het effect wat ik beschreef.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is maar af wachten of arbeidsmigranten massaal teruggaan naar hun eigen land wanneer er een globale economische crisis komt die allen raakt. Terugkeer heeft dan waarschijnlijk geen zin. Ook valt het te verwachten dat asielmigranten bij een komende crisis als eersten op straat staan. Dat alles levert dan een grote druk op op sociale voorzieningen. Zeker als er geen einde in zicht is aan de toestroom en het aantal mensen dat deze kant op komt alleen maar groter wordt.
Maar dit irriteert me al een tijdje. Met name de mooiweerprognoses van bijv. een partij als D66 die alleen maar uit gaat van economische groei en nooit de effecten van de onvermijdelijke globale economische crisis wil zien.
Ze krijgen uiteindelijk echt wel een status. Omdat het land van herkomst ze niet terugneemt, omdat kinderen hier geaard zijn, als het allemaal maar lang genoeg duurt, enz...quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar op basis waarvan komen die dan naar Nederland? Immers die groep kan hier hooguit als illegaal verblijven?
Er komen ook weinig asielzoekers uit veilige landen, juist omdat het er veilig is. Maar toont wel aan dat die lijst niet klopt.quote:Nou Syrië, wat is het daar veilig...
Maar asielzoekers uit die andere landen maken in de praktijk verdomde weinig kans op asiel in Nederland…
Het feit dat hij zoveel zetels heeft gekregen is het antwoord op het woke gebeuren, niet Wilders alleen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hahah nee. Wilders zit al sinds 2006voor zichzelf in de kamer. Toen had nog nooit iemand van het woordje 'woke'
gehoord. En in de VS is het het product van de zaden die in jaren 80/90 door mensen als Reagan en Gingrich gezaaid zijn.
Ik ben in principe tegen opgelegde vrije dagen, of het nu met Pasen is omdat meneer pastoor het zegt of het Suikerfeest omdat meneer Imam dat zegt. Maar als veel mensen dat willen, zie ik het verschil niet tussen de twee.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt, maar we vieren wel massaal Kerst en Pasen, dat zijn vastgelegde feestdagen. Daar hoeft geen Suikerfeest bij te komen. Om maar wat te noemen. En ook geen Keti Koti, wat dat betreft.
Laten we dat dan als uitgangspunt gebruiken, zij hoeven jouw feesten niet mee te vieren, maar jij hoeft dan hun feesten niet mee te vieren. Jij hoeft nooit verplicht dicht om hun rare gewoontes en zij hoeven nooit verplicht dicht om jouw rare gewoontes.quote:En ze hoeven onze feesten echt niet mee te vieren, maar ze zijn dan wel vrij. De kinderen van school, de ouders van werk, simpelweg omdat die vanwege deze feestdagen sluiten.
Een shoarmazaak mag ook gerust met suikerfeest sluiten, moeten ze lekker zelf weten, maar het hoeft geen landelijke feestdag te worden.
Als jij nou eens van moslims geen hoofddoek hoeft te dragen en van de regenboogbrigade geen vrouwen hoeft te scharen of je borsten af te snijden en van Drentenaren geen kanon hoeft af te schieten met oud en nieuw etc etc etc. En als jij dan in ruil daarvoor niet doet of jouw rare gewoonten beter zijn dan hun rare gewoonten en hen ook niks oplegt. Je vreest nu namelijk van hen wat je zelf bezigt.quote:Voor je het weet moeten wij ons nog aan gaan passen, als in niet eten onder de ogen van iemand die met de ramadan bezig is. Of, als de islam hier echt wat te zeggen zou gaan krijgen, restaurants gesloten tijdens ramadan totdat de zon onder is.
Krijgen we dat weerquote:Overigens beweer jij dat iedereen de vrijheid heeft om te doen waar hij zin in heeft.....Sinterklaas vieren met zwarte pieten wordt toch al aardig onmogelijk gemaakt door een cultuur van elders.
Als onder Israël ook de Gazastrook valt kan je ernstige twijfels hebben over de veiligheid… maar hoeveel asielzoekers uit pakweg Egypte of Nigeria krijgen hier jaarlijks asiel?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou nou nou poeh poeh. Omdat 1 landje er op staat waar twijfels over bestaan, is gelijk de hele gegeven lijst onzin?
Ga eens in op de rest dan.
Niet er omheen draaien. Ga eens in op de rest van die lijst.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als onder Israël ook de Gazastrook valt kan je ernstige twijfels hebben over de veiligheid… maar hoeveel asielzoekers uit pakweg Egypte of Nigeria krijgen hier jaarlijks asiel?
En Syrië is al jaren een belangrijk land van herkomst van asielzoekers, dus dat gaat over serieuze aantallen. Maar is dat land veilig genoeg volgens jou?
Heb je hier een bron voor of gaat dit weer over een andere groep?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze krijgen uiteindelijk echt wel een status. Omdat het land van herkomst ze niet terugneemt, omdat kinderen hier geaard zijn, als het allemaal maar lang genoeg duurt, enz...
Ok maar wat is het praktische probleem dan?quote:[..]
Er komen ook weinig asielzoekers uit veilige landen, juist omdat het er veilig is. Maar toont wel aan dat die lijst niet klopt.
Delen van Syrie zijn veilig. Ik ken Syriers die er jaarlijks op vakantie gaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als onder Israël ook de Gazastrook valt kan je ernstige twijfels hebben over de veiligheid… maar hoeveel asielzoekers uit pakweg Egypte of Nigeria krijgen hier jaarlijks asiel?
En Syrië is al jaren een belangrijk land van herkomst van asielzoekers, dus dat gaat over serieuze aantallen. Maar is dat land veilig genoeg volgens jou?
Dat doe ik toch net in mijn berichtquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet er omheen draaien. Ga eens in op de rest van die lijst.
Briljant.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Delen van Syrie zijn veilig. Ik ken Syriers die er jaarlijks op vakantie gaan.
En toen zijn uitslag bij de PS verkiezingen vorig voorjaar nogal tegenviel was er geen antwoord op het wokegebeuren?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Het feit dat hij zoveel zetels heeft gekregen is het antwoord op het woke gebeuren, niet Wilders alleen.
Net zoals dat Ard van der Steur mensen kende die overleden zijn aan hasj of wiet waarschjinlijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar het kinderpardon van 2013.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor of gaat dit weer over een andere groep?
Och dat was helemaal weggezakt. Dat heeft hij echt gezegd inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net zoals dat Ard van der Steur mensen kende die overleden zijn aan hasj of wiet waarschjinlijk.
Voor sommige Syriërs is geen enkel deel veilig gezien Assad er nog steeds zit. Dit is zo'n domme take.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Je komt met wedervragen en gaat duiken. Typisch.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat doe ik toch net in mijn bericht![]()
![]()
Oh, het gaat dus om een totaal andere groep dan de Islamitische mannen die nu uit veilige landen hierheen komen en geen asiel krijgen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar het kinderpardon van 2013.
https://ahl-advocaten.nl/(...)-per-1-februari-2013
en 2019
https://npokennis.nl/longread/7942/wat-is-het-kinderpardon
En dan heb je nog die losse gevallen zoals Mauro, en Lilli en Howick.
Nonsens. Maar misschien kan jij ook een keer proberen inhoudelijk een bijdrage te leveren aan dit topic in plaats van dit soort raar gedoe?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je komt met wedervragen en gaat duiken. Typisch.
Je kunt uiteraard overlijden aan de gevolgen van hasj of wiet gebruik. Als je maar genoeg gebruikt, kun je zo onder een auto lopen, of als je onder invloed gaat autorijden, een ongeluk krijgen. Dan ga je dood aan de gevolgen van gebruik, niet aan het gebruik op zich.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Och dat was helemaal weggezakt. Dat heeft hij echt gezegd inderdaad.
Er wonen hier een miljoen moslims, even uit mijn hoofd. Ik weet natuurlijk niet precies wat je verstaat onder 'moslimland', maar als we dan tóch religieuze feestdagen hebben, laten we die dan ook een beetje gelijkmatig verdelen. Van een nationale feestdag vanwege de afschaffing van de slavernij ben ik overigens zelf wel echt een voorstander. Of breder: iets rondom mensenrechten. Die worden nogal vaak vergeten of genegeerd, terwijl ze de basis zijn van onze beschaving.quote:
Ja, daar ben ik het wel mee eens.quote:Akkoord, ik wil meedenken over een andere invulling van de feestdagen. Wat mij betreft zijn er helemaal geen verplicht vrije feestdagen meer, maar krijgt ieder mens er een x-aantal verlofdagen bij die hij/zij op kan nemen wanneer hij/zij, bijvoorbeeld, een religieuze feestdag heeft. Die persoon heeft dan ook voorrang op verlof als hij deze religie ook aanhangt. Dat houdt dan in dat iemand die niet gelovig is met de Kerst niet kan gaan skieen, omdat zijn Christelijke collega's recht hebben op verlof en het bedrijf gewoon doorgaat.
Het is maar wat je wilt.
Nou, dat lijkt me niet hoor. Kritiek op het uiterlijk van zwarte piet was er al kort na de Tweede Wereldoorlog en die is sindsdien eigenlijk nooit meer weggeweest.quote:[..]
De BLM-cultuur, gesteund door de wokies. En dit is overgewaaid uit de USA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |