abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211922202
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De asielzoekers die toegelaten worden komen over het algemeen dan ook uit echt schrijnende situaties. Dus dat past mooi.
Maar wil je dan dus de arbeidsmigratie stoppen? Want daar hebben we het over de grote aantallen.
Wat ik graag zou zien dat het gestopt wordt is de toestroom aan gelukszoekers en illegale immigranten.
quote:
[..]
Zou het toeval zijn dat die welvarende landen over het algemeen ook een diverse bevolking hebben waarbij immigratie altijd een rol heeft gespeeld? Althans dat gaat wel op voor pakweg Zwitserland, de Benelux en Scandinavië.
Hangt er vanaf waar ze vandaan komen. Ik heb er niks op tegen als iemand, op de legale manier, hierheen komt een bijdrage levert aan de maatschappij. De juiste mentaliteit dus. Ik ben tegen mensen die hierheen komen, niks willen doen en denken dat recht hebben op alles.
quote:
[..]
Goede tip voor de PVV-achterban ^O^
Waarom alleen de PVV-achterban?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:12:28 #152
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_211922362
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De asielzoekers die toegelaten worden komen over het algemeen dan ook uit echt schrijnende situaties. Dus dat past mooi.
Maar wil je dan dus de arbeidsmigratie stoppen? Want daar hebben we het over de grote aantallen.
[..]
Zou het toeval zijn dat die welvarende landen over het algemeen ook een diverse bevolking hebben waarbij immigratie altijd een rol heeft gespeeld? Althans dat gaat wel op voor pakweg Zwitserland, de Benelux en Scandinavië.
[..]
Goede tip voor de PVV-achterban ^O^
Je zegt het zelf al, dit geldt voor een aantal landen. Er zijn ook landen waar juist het tegenovergestelde aan de hand is. Scandinavische landen (inclusief IJsland), Japan en Zuid Korea. Zijn voorbeelden van landen die een behoorlijk homogene bevolking hebben (hadden in geval van Zweden) en die we toch tot de welvarendste ter wereld mogen rekenen. Dus een diverse bevolking hoeft net zo min een voorwaarde als een tegenwerking te zijn voor welvaart.

En hoe je dus bij Scandinavië komt is mij sowieso een raadsel. Die waren zeker tot een jaar of 20/30 geleden enorm homogeen. Nooit koloniën gehad (ik reken Groenland niet mee), geen/weinig gastarbeiders gehad. Weinig diversiteit daar hoor.
pi_211922382
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat doet er niet veel toe , het is gewoon hoog tijd dat de bestaande Rutte kliek gaat verdwijnen, incl D66 en GL
sinds functie elders is dat voor iedereen duidelijk
Maar juist de VVD van Rutte zal een zeer prominente plek moeten krijgen, anders gaat Wilders 1 echt niet door.
pi_211922431
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:12 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Je zegt het zelf al, dit geldt voor een aantal landen. Er zijn ook landen waar juist het tegenovergestelde aan de hand is. Scandinavische landen (inclusief IJsland), Japan en Zuid Korea. Zijn voorbeelden van landen die een behoorlijk homogene bevolking hebben (hadden in geval van Zweden) en die we toch tot de welvarendste ter wereld mogen rekenen. Dus een diverse bevolking hoeft net zo min een voorwaarde als een tegenwerking te zijn voor welvaart.
Sorry maar ook IJsland en de andere Scandinavische landen zijn al decennia voor een fors stuk van hun welvaart afhankelijk van immigranten en werven die veelal ook actief (in IJsland bijvoorbeeld is ongeveer een vijfde van de werkenden immigrant). Dan blijven Zuid-Korea en Japan over, dat lijkt me voor de Europese situatie echter matig vergelijkingsmateriaal.
pi_211922485
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat ik graag zou zien dat het gestopt wordt is de toestroom aan gelukszoekers en illegale immigranten.
Ok en hoe is die toestroom volgens jou gedefinieerd? Om wat voor mensen en aantallen gaat dit? En wat kan daar tegen gedaan worden?
quote:
[..]
Hangt er vanaf waar ze vandaan komen. Ik heb er niks op tegen als iemand, op de legale manier, hierheen komt een bijdrage levert aan de maatschappij. De juiste mentaliteit dus. Ik ben tegen mensen die hierheen komen, niks willen doen en denken dat recht hebben op alles.
Ok maar hoe zijn die stromen dan nu verdeeld volgens jou? Om wat voor aantallen hebben we het?
quote:
Waarom alleen de PVV-achterban?
Excuus, dat geldt inderdaad iets breder voor de aanhang van partijen die vrij consequent vanuit het negatieve redeneren. Maar de PVV heeft die groep ditmaal zeer succesvol aan zich weten te binden.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:30:23 #156
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_211922553
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sorry maar ook IJsland en de andere Scandinavische landen zijn al decennia voor een fors stuk van hun welvaart afhankelijk van immigranten en werven die veelal ook actief (in IJsland bijvoorbeeld is ongeveer een vijfde van de werkenden immigrant). Dan blijven Zuid-Korea en Japan over, dat lijkt me voor de Europese situatie echter matig vergelijkingsmateriaal.
De Scandinavische landen zijn niet pas de laatste decennia welvarend hè. Dat is al wel een tijdje langer. Dat narratief dat je immigratie nodig hebt om welvarend te blijven is echt nergens op gebaseerd. En om even een vergelijking te geven. Zweden die het meest extreem is van deze landen heeft een totaal percentage allochtonen van 11%. Ter vergelijking in Nederland is die 29%. Dus Scandinavië is nog altijd behoorlijk homogeen. IJsland kan ik zo even geen cijfers over vinden.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:32:14 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211922567
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar juist de VVD van Rutte zal een zeer prominente plek moeten krijgen, anders gaat Wilders 1 echt niet door.
VVD heeft alle problemen veroorzaakt , dus dat lijkt me niet

quote:
Slik de eigen partijwensen voorlopig in en stort je op de regeerpunten die nu de hoogste prioriteit hebben voor Nederland.
Die boodschap geeft Guus Berkhout de sleutelpolitici Wilders, Yesilgöz, Omtzigt en Van der Plas. „
Dat geneuzel en getreuzel is tenenkrommend. Ga regeren!”

’Begin juli viel het kabinet-Rutte IV. Het is nu een half jaar later en we zijn nog niet veel verder.
Na ’kennismaken’ en ’aftasten’ wordt er nu gepraat over hoogdravende thema’s zoals rechtsstatelijk en grondwettelijk.
Dat geneuzel en getreuzel is tenenkrommend. Alsof er geen immense problemen in ons land zijn, die om een bliksemsnelle aanpak vragen.
quote:
Knopen doorhakken
Hoe anders is dat nu. Ons land zit vol met diepgaande problemen en van traditioneel polderen kan geen sprake meer zijn.
Om uit de vele crisissen te komen, moeten knopen worden doorgehakt.
Doorgaan met min of meer hetzelfde is nu zéker geen optie.
De huidige situatie vereist dat de kabinetsformatie over een andere boeg wordt gegooid.

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen en er bij de vier fractievoorzitters – Wilders, Omtzigt, Yesilgöz, Van der Plas – op aandringen om hun partijpolitieke wensen in de ijskast te zetten. Alstublieft, ga onder leiding van informateur Plasterk het overleg helemaal richten op wat er voor ons land dringend nodig is.

Is zo’n afwijkende aanpak moeilijk te realiseren? Nee, zeker niet. Immers, de grote problemen zijn al jaren bekend bij de bevolking. Als de Haagse bubbel nu eens eindelijk écht gaat luisteren naar wat de samenleving opgelost wil zien, dan komt daar al heel snel een no-nonsense regeerplaatje uit.

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2024 09:40:18 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 5 januari 2024 @ 10:10:03 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211922859
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, er spreekt inderdaad altijd een regenboog van liefde uit de wijze waarop jij en Harvest babbelen over 'tokkies en paupers'.

Waarom ik jullie 'inclusie-tolerantie-diversiteit' geblaat ook niet serieus neem. Is namelijk altijd eenrichtingsverkeer.
Spot on.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211922981
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:30 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
De Scandinavische landen zijn niet pas de laatste decennia welvarend hè. Dat is al wel een tijdje langer. Dat narratief dat je immigratie nodig hebt om welvarend te blijven is echt nergens op gebaseerd. En om even een vergelijking te geven. Zweden die het meest extreem is van deze landen heeft een totaal percentage allochtonen van 11%. Ter vergelijking in Nederland is die 29%. Dus Scandinavië is nog altijd behoorlijk homogeen. IJsland kan ik zo even geen cijfers over vinden.
Nou nee, de welvaart is daar ook pas echt na WO2 opgekomen en ze kampen in veel van die landen met forse arbeidstekorten. Het eerder aangehaalde IJsland maar ook Noorwegen kunnen al lange tijd echt niet zonder arbeidsmigranten, waarmee die gewoon een significant aandeel hebben geleverd aan de hoge welvaart aldaar.

Overigens zullen ook Zuid Korea en Japan met hun grote vergrijzingsgolf niet onder het binnenhalen van migranten uit gaan komen (sterker nog ze werven al).
pi_211922989
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
VVD heeft alle problemen veroorzaakt , dus dat lijkt me niet
[..]
[..]

Dan leef je in een andere realiteit. Zonder VVD geen Wilders 1 (of überhaupt een min of meer realistisch kabinet).
  vrijdag 5 januari 2024 @ 10:34:49 #161
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_211923040
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou nee, de welvaart is daar ook pas echt na WO2 opgekomen en ze kampen in veel van die landen met forse arbeidstekorten. Het eerder aangehaalde IJsland maar ook Noorwegen kunnen al lange tijd echt niet zonder arbeidsmigranten, waarmee die gewoon een significant aandeel hebben geleverd aan de hoge welvaart aldaar.

Overigens zullen ook Zuid Korea en Japan met hun grote vergrijzingsgolf niet onder het binnenhalen van migranten uit gaan komen (sterker nog ze werven al).
Tussen na WOII en jaren 90 zit nog een behoorlijke periode. Maar we gaan het hier toch niet over eens worden. We zien aan Zuid Korea en Japan dat welvaart ook prima mogelijk is zonder immigratie.

Het behouden van welvaart is in mijn ogen ook best mogelijk zonder immigranten. Maar je moet welvaart niet verwarren met eeuwige economische groei. Dat staat voor veel mensen gelijk, en dat is gewoon niet zo.
pi_211923066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:34 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Tussen na WOII en jaren 90 zit nog een behoorlijke periode. Maar we gaan het hier toch niet over eens worden. We zien aan Zuid Korea en Japan dat welvaart ook prima mogelijk is zonder immigratie.

Het behouden van welvaart is in mijn ogen ook best mogelijk zonder immigranten. Maar je moet welvaart niet verwarren met eeuwige economische groei. Dat staat voor veel mensen gelijk, en dat is gewoon niet zo.
Welvaart staat voor mij zeker niet gelijk aan eeuwige economische groei, ben meer van het idee van “Brede Welvaart”. Maar daar hoort ook bij dat er bijvoorbeeld goede zorg is, dat gaan al die vergrijzende landen echt niet kunnen organiseren zonder handjes van buitenaf…
  vrijdag 5 januari 2024 @ 10:52:26 #163
3542 Gia
User under construction
pi_211923207
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:23 schreef KareldeStoute het volgende:

Ok en hoe is die toestroom volgens jou gedefinieerd? Om wat voor mensen en aantallen gaat dit? En wat kan daar tegen gedaan worden?
Vooral islamitische mannen uit redelijk veilige landen, die gewoon geen recht hebben op asiel. Maar als ze eenmaal hier zijn, kunnen ze niet meer terug omdat 'het land van herkomst ze niet meer terug neemt'. En Nederland voelt dan, blijkbaar, de plicht ze toch op te nemen. Echt van de zotte. Linea recta terug, wij willen ze ook niet!

De lijst van onveilige landen moet ook nodig herzien worden, want er staan landen op waar het in grote delen gewoon veilig is of zelfs geheel niet onveilig is, tenzij je homo bent of zo.

Ik heb niks tegen moslims, ieder zijn geloof, zolang ze maar accepteren en respecteren dat Nederland geen land is met een moslimcultuur en dat ook niet wil worden. Maar ik vrees dat dit wel hun streven zal zijn.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 10:57:02 #164
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211923261
quote:

[..]

Hou Japan maar goed in de gaten ja, daar kopen ze inmiddels meer volwassen luiers dan gewone luiers. Daar wordt het leven van de mensen onder de 65 beheerst door het zorgen voor de rest, want daar kennen ze de verzorgingsstaat voor ouderen niet zoals wij die kennen en lachen ze overigens ook om het schamele bedrag van het eigen risico bij ons. Om over de abominabele kwaliteit van de Japanse GGZ maar te zwijgen.

En dat gaat daar alleen maar erger worden, want daar is de vergrijzing nog veel erger dan bij ons. Japan is een van de eerste landen die in gaat storten door vergrijzing, let maar op
Laffe huichelaar
pi_211923287
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Vooral islamitische mannen uit redelijk veilige landen, die gewoon geen recht hebben op asiel. Maar als ze eenmaal hier zijn, kunnen ze niet meer terug omdat 'het land van herkomst ze niet meer terug neemt'. En Nederland voelt dan, blijkbaar, de plicht ze toch op te nemen. Echt van de zotte. Linea recta terug, wij willen ze ook niet!

De lijst van onveilige landen moet ook nodig herzien worden, want er staan landen op waar het in grote delen gewoon veilig is of zelfs geheel niet onveilig is, tenzij je homo bent of zo.

Ik heb niks tegen moslims, ieder zijn geloof, zolang ze maar accepteren en respecteren dat Nederland geen land is met een moslimcultuur en dat ook niet wil worden. Maar ik vrees dat dit wel hun streven zal zijn.
Ok, hoeveel Islamitische mannen uit veilige landen krijgen hier uiteindelijk dan toch een verblijfsvergunning?
Want je doet overkomen dat dit om serieuze aantallen gaat toch?
Je doet namelijk nogal uitspraken, dat vraagt wat mij betreft ook om wat meer onderbouwing.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:02:06 #166
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211923326
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat jij moet gaan accepteren dat Nederland uberhaupt geen land is met een eigen cultuur. Moslims mogen lekker islammen, regenboogmensjes LHBTQI+en, in het oosten doen ze lekker carbidschieten met zijn allen en iedereen doet gewoon een beetje zijn eigen ding en heeft zijn eigen cultuur.

Dat is al decennia Nederland. Iedereen is gelijk en heeft de vrijheid te doen waar ie zelf zin in heeft dus iedereen zit al voor we het verzuiling noemde in zijn eigen cultuurtje te roeren. Dus Nederland is als je het zo bekijkt wel een land met een moslimcultuur en dat moeten ze lekker zelf weten achter hun hoofddoekjes
Laffe huichelaar
pi_211923354
quote:

[..]

Bovendien vliegen bij de eerstvolgende economische crisis arbeidsmigranten er als eerste uit maar maken ze nog wel aanspraak op zorg en wonen. Iets waar bepaalde partijen ook totaal geen rekening mee houden.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:06:00 #168
3542 Gia
User under construction
pi_211923356
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok, hoeveel Islamitische mannen uit veilige landen krijgen hier uiteindelijk dan toch een verblijfsvergunning?
Want je doet overkomen dat dit om serieuze aantallen gaat toch?
Je doet namelijk nogal uitspraken, dat vraagt wat mij betreft ook om wat meer onderbouwing.
Ongeveer 5% van de asielzoekers komt uit de veilige landen, die op de lijst 'veilige landen' staan. Maar die lijst is gewoon nogal achterhaald en dient eens herzien te worden.
Dat ze zelden een status krijgen, doet er niet zo toe; ze blijven toch, want er wordt niemand actief uitgezet.
En al zijn dat maar een stuk of 1000 mannen per jaar, met de rest van de familie erbij, want die laten het niet bij alleen het eigen gezin, zijn dat er zo 10.000. Sowieso staan 1000 mannen ook voor 1000 huishoudens die ook 1000 huizen nodig hebben.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:07:47 #169
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211923378
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Ongeveer 5% van de asielzoekers komt uit de veilige landen, die op de lijst 'veilige landen' staan. Maar die lijst is gewoon nogal achterhaald en dient eens herzien te worden.
Dat ze zelden een status krijgen, doet er niet zo toe; ze blijven toch, want er wordt niemand actief uitgezet.
En al zijn dat maar een stuk of 1000 mannen per jaar, met de rest van de familie erbij, want die laten het niet bij alleen het eigen gezin, zijn dat er zo 10.000. Sowieso staan 1000 mannen ook voor 1000 huishoudens die ook 1000 huizen nodig hebben.
Heb je de lijst veilige landen wel eens gezien?

https://www.rijksoverheid(...)-landen-van-herkomst

Dat zijn er maar een paar. De rest is onveilig en wordt dus niet meegenomen in je cijfers.
Nooit meer slapen
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:13:23 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211923426
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:30 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Complete onzin inderdaad van karel.
1947-2016
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:16:31 #171
3542 Gia
User under construction
pi_211923460
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik denk dat jij moet gaan accepteren dat Nederland uberhaupt geen land is met een eigen cultuur. Moslims mogen lekker islammen, regenboogmensjes LHBTQI+en, in het oosten doen ze lekker carbidschieten met zijn allen en iedereen doet gewoon een beetje zijn eigen ding en heeft zijn eigen cultuur.

Dat is al decennia Nederland. Iedereen is gelijk en heeft de vrijheid te doen waar ie zelf zin in heeft dus iedereen zit al voor we het verzuiling noemde in zijn eigen cultuurtje te roeren. Dus Nederland is als je het zo bekijkt wel een land met een moslimcultuur en dat moeten ze lekker zelf weten achter hun hoofddoekjes
Dat klopt, maar we vieren wel massaal Kerst en Pasen, dat zijn vastgelegde feestdagen. Daar hoeft geen Suikerfeest bij te komen. Om maar wat te noemen. En ook geen Keti Koti, wat dat betreft.

En ze hoeven onze feesten echt niet mee te vieren, maar ze zijn dan wel vrij. De kinderen van school, de ouders van werk, simpelweg omdat die vanwege deze feestdagen sluiten.
Een shoarmazaak mag ook gerust met suikerfeest sluiten, moeten ze lekker zelf weten, maar het hoeft geen landelijke feestdag te worden.

Voor je het weet moeten wij ons nog aan gaan passen, als in niet eten onder de ogen van iemand die met de ramadan bezig is. Of, als de islam hier echt wat te zeggen zou gaan krijgen, restaurants gesloten tijdens ramadan totdat de zon onder is.

Overigens beweer jij dat iedereen de vrijheid heeft om te doen waar hij zin in heeft.....Sinterklaas vieren met zwarte pieten wordt toch al aardig onmogelijk gemaakt door een cultuur van elders.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:16:58 #172
3542 Gia
User under construction
pi_211923468
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:07 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Heb je de lijst veilige landen wel eens gezien?

https://www.rijksoverheid(...)-landen-van-herkomst

Dat zijn er maar een paar. De rest is onveilig en wordt dus niet meegenomen in je cijfers.
Ja, zeg ik toch!
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:17:01 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211923471
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Hou Japan maar goed in de gaten ja, daar kopen ze inmiddels meer volwassen luiers dan gewone luiers. Daar wordt het leven van de mensen onder de 65 beheerst door het zorgen voor de rest, want daar kennen ze de verzorgingsstaat voor ouderen niet zoals wij die kennen en lachen ze overigens ook om het schamele bedrag van het eigen risico bij ons. Om over de abominabele kwaliteit van de Japanse GGZ maar te zwijgen.

En dat gaat daar alleen maar erger worden, want daar is de vergrijzing nog veel erger dan bij ons. Japan is een van de eerste landen die in gaat storten door vergrijzing, let maar op
Dat nog liever dan een maatschappij die totaal niet meer leefbaar is door de influx van kanslozen die maar blijven parasiteren op een samenleving die dat niet trekt.

Een land wat zich aanpast aan de omstandigheden van krimp of een land wat alleen maar drukker en drukker wordt met volk wat het totaal niet op heeft van het land waar ze zijn met alle problemen van dien.

Ik weet wel wat ik zou kiezen.
1947-2016
pi_211923511
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat klopt, maar we vieren wel massaal Kerst en Pasen, dat zijn vastgelegde feestdagen. Daar hoeft geen Suikerfeest bij te komen. Om maar wat te noemen. En ook geen Keti Koti, wat dat betreft.
Waarom niet?
quote:
Sinterklaas vieren met zwarte pieten wordt toch al aardig onmogelijk gemaakt door een cultuur van elders.
Welke cultuur van elders zit daar dan achter?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211923531
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar krijgen deze mensen wel een woning en of gezinshereniging? Ze zijn dan tenslotte illegaal…
En al die mannen hebben gemiddeld 8 gezinsleden? Ofwel volgens mij mist je verhaal nog wat feitelijke onderbouwing…

En welke onveilige landen zijn volgens jou wel gewoon veilig?
pi_211923562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Bovendien vliegen bij de eerstvolgende economische crisis arbeidsmigranten er als eerste uit maar maken ze nog wel aanspraak op zorg en wonen. Iets waar bepaalde partijen ook totaal geen rekening mee houden.
Bij de vorige grote crisis had dit juist een drukkend effect op de sociale uitgaven. Veel Polen gingen bijvoorbeeld terug naar Polen of door naar een ander land. In die zin is het voor de “BV Nederland” juist een vrij goedkope flexibele schil…
pi_211923594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:16 schreef Gia het volgende:

[..]

En ze hoeven onze feesten echt niet mee te vieren, maar ze zijn dan wel vrij. De kinderen van school, de ouders van werk, simpelweg omdat die vanwege deze feestdagen sluiten.
Een shoarmazaak mag ook gerust met suikerfeest sluiten, moeten ze lekker zelf weten, maar het hoeft geen landelijke feestdag te worden.

Voor je het weet moeten wij ons nog aan gaan passen, als in niet eten onder de ogen van iemand die met de ramadan bezig is. Of, als de islam hier echt wat te zeggen zou gaan krijgen, restaurants gesloten tijdens ramadan totdat de zon onder is.

Overigens beweer jij dat iedereen de vrijheid heeft om te doen waar hij zin in heeft.....Sinterklaas vieren met zwarte pieten wordt toch al aardig onmogelijk gemaakt door een cultuur van elders.
Schiet je met deze angst voor het Suikerfeest niet een klein beetje door?
En hoeveel mensen vieren trouwens nog echt Pasen, Pinksteren, Hemelvaart of Kerst? Ben volledig voor die vrije dagen hoor maar de groep die er nog inhoudelijk waarde aan hecht is echt al lang een bescheiden minderheid…
pi_211923606
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bij de vorige grote crisis had dit juist een drukkend effect op de sociale uitgaven. Veel Polen gingen bijvoorbeeld terug naar Polen of door naar een ander land. In die zin is het voor de “BV Nederland” juist een vrij goedkope flexibele schil…
Maar dan zijn er nog de asielmigranten.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:29:00 #179
3542 Gia
User under construction
pi_211923612
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:21 schreef Blastbeat het volgende:

Waarom niet?
Omdat we geen moslimland zijn.
Akkoord, ik wil meedenken over een andere invulling van de feestdagen. Wat mij betreft zijn er helemaal geen verplicht vrije feestdagen meer, maar krijgt ieder mens er een x-aantal verlofdagen bij die hij/zij op kan nemen wanneer hij/zij, bijvoorbeeld, een religieuze feestdag heeft. Die persoon heeft dan ook voorrang op verlof als hij deze religie ook aanhangt. Dat houdt dan in dat iemand die niet gelovig is met de Kerst niet kan gaan skieen, omdat zijn Christelijke collega's recht hebben op verlof en het bedrijf gewoon doorgaat.
Het is maar wat je wilt.
quote:
Welke cultuur van elders zit daar dan achter?
De BLM-cultuur, gesteund door de wokies. En dit is overgewaaid uit de USA.
pi_211923634
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Maar dan zijn er nog de asielmigranten.
Zeker, die vangen we op om ze te helpen en niet direct om een economische bijdrage te leveren (wat vaak wel kan en wat mij betreft zouden ze ook veel en veel sneller moeten mogen werken, dat is de beste manier om te integreren).
Maar in aantallen is dat vergeleken met bijvoorbeeld de arbeidsmigranten echt klein bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')